• HELLBOY22

    dúfam že sa nenaštvete ale v minulom vlákne už je 801 príspevkov tak zakladám nové.

    a ešte sem presuniem jednu otázku z tej minulej témy…

    plánujem si asi prerobiť mongoose na singlespeed. Zatiaľ ešte skúšam len jazdiť bez toho aby som preraďoval aby som zistil či mi nebude singlespeed na nič. Napinák sa mi nepáči a chcem reťaz napnúť nejak takto

    http://www.mtbiker.sk/

    ale miesto pásky chcem použiť nejaký pás gumy… najlepšie niaka štýlová čo sa k singlu hodí. Neviete mi sem hodiť nejaký link zatiaľ len ako inšpiráciu? dik :-)

    • Rychlej turista  

      U toho prvního kola máš závažné nedostatky. Ten řetěz má být modrý a sedlo azurové :-)

    • alinceb  

      No aspon si se mohl zeptat, jestli muzes zalozit nove, protoze spousta lidi ma stare vlakno v oblibenych a sleduje ho podle toho a pak se tema muze zacit stepit…takze pro priste;)

      • treatt  

        No jako třeba mně to docela naštvalo, sám jsem si vyžádal povolení od Pebeho, co zakládal vlákna, navíc jsem už měl připravený fotky na další vlákno a anketu, zrovna dneska jsem chtěl nadhodit založení :/

        • treatt  

          Akorát jsem chtěl ještě dát do minulého fotku tý low costky, už je hotovo, když se tam o tom diškutovalo..

          • alinceb  

            Tak ho nafoť a někam postni…;)

            Btw. už sem nadobro změnil působiště – předpokládám, že se tu na jaře ukážeš…;) Možná se zajedu mrknout na tu garage-race…

            • treatt  

              Je to v moje bajcích :) Jestli mu to nebude vyhovovat, nechám si ji na válce :)

              Takže už pod Ještědem? No jasný, duben, max květen se tam určitě aspoň jednou vydám na vejlet :)

            • treatt  

              Navazuji na Tvou žádost z naše bajky..

              Hele, přímo cenovou tabulku této low-costky mít nebudu, ale vyšlo to asi takto:

              ráfek + zadní nába – 850 (?)

              Rám + hlávko + střed + sedlovka – 600

              Kliky od Tebe, tedy dvě kilča, jestli si pamatuju dobře? :)

              Forbec, rodla, brzda, přední kolo a zadní plášť byly doma

              Sedlo a pedály jsem dostal

              Brzdová páka – 15$ pár, tedy 7,50 za jednu

              Řetěz, vypletení a další radosti s tím spojené – asi litr

              Sakum prdum baj voko to je do třech tisíc 8-)

              • alinceb  

                Když si to tak přemítám v hlavě, tak si nevzpomínám, že bys mi něco platil…:D

                • treatt  

                  No nekecej! :)

                  Jak jsme to udělali? To mi vezl Stynca tu nábu ne? Tak tomu jsem platil za voboje, ráfek i nábu..a kliky..to si vůbec nepamatuju :)

                  • alinceb  

                    Nevim…:) Ten forbec si mi určitě neplatil a kliky fakt nevim. Asi to vyřešíme někdy v létě na zahrádce…;D

                    • treatt  

                      Tomu říkám slovo chlapa! :) looking forward…

              • gargamel  

                A nezbyla ti ta druhá páka na prodej? :-)

                • treatt  

                  Zatím opravdu ne, sorry :) Ale uvidíme, třeba se ukáže jako přebytečná :)

    • pustipav  

      božinku, to první je krasňoučký

    • alinceb  

      Co se tyka napinaku, tak guma nebude nejstastnejsi reseni, protoze se brzo prodre. Bud bych pouzil klasicky napinak, co se montuje na patku prehazovacky a nebo DH napinak ( pokud se nepletu ) a ten se montuje za misku slapaciho stredu…;)

    • Hombre85  

      jen takový technický dotaz- koupil jsem kliky s Biopace přodníkem (pro neznalé- mírná elipsa) nebude to mít vliv na plutí řetězu, když tam není přehazka? Nějak si to nedokážu představit.

      • alinceb  

        Z pravidelneho tvaru elipsy vyplyva, ze na pnuti retezu to vliv mit nebude – stejne resenou festku ma TJK…;)

      • JSt  

        retezem je opasany stale stejny obvod elipsy.

      • Obi-wan  

        Mám to taky tak a pohoda.

    • tonik666  

      Zdar,

      chtěl bych poprosit o vaše zkušenosti s domácky udělanými powergrips. Včera jsem na montoval první pokus a při dnešní testovací jízdě to byl Epic fail. Noha se mi do popruhu špatně strkala, špatně jsem trefil velikost a navíc mi popruh nohu vytáčel do strany. Samotné pedály Odyssey Twisted velmi příjemná změna od SPD. Vzorem pro výrobu byly powergrips jak jsou tady na tom odkazu

      Podělte se o svoje zkušenosti.

      • JSt  

        zkusenosti mam jen ty nejlepsi. samo si to musis poradne premerit a namontit tak, aby popruh drzel tvar.

        http://www.bike-forum.cz/…ckbike05.jpg

        • hrajem  

          Ja jsem ten tvar docilil aplikovanim prouzku plastu z PET flasky, je to cele pevnejsi a tvar to drzi o 106…

          • alinceb  

            A ty už jezdíš, nebo o tom jen píšeš…?:P :D

            • hrajem  

              Zatim muzu jen psat, ale uz bych jezdil jak drak :D

              Dal jsem typkovi pastorek na provrtani a nejak se to tahne… Udajne by to melo byti pristi tyden, tak uvidim… Krom toho pastorku uz je vsecko pripravene

        • tonik666  

          Má to namontované stejně jako ty. Drží ti popruh dobře na noze? mě se zdá, že v něm nemám moc oporu a vytáčí mi nohu do strany. Vklouzne ti tam noha dobře? Nezachytává ti bota přední stanu popruhu? Bylo by fajn to vidět, vyzoušet a porovnat naživo :)

          • JSt  

            ano. ano. ne. :-))

            chce to v s tim chvilu jezdit, aby se popruhy vytvarovaly, pak do nich strcis nohu vpohode.

            co znamena, ze nemas moc oporu? na skid je to lepsi nez klipsny. tahat to silou do kopca je horsi.

            • tonik666  

              To, že mi noha nedrží tak dobře jako v SPD. Nejspíš je to nezvyk. zkusím ten popruh trochu upravit a vytvarovat, tak jsem přemýšlel, že bych ho prostrčil bokem pedálu a přišrouboval zevnitř (nějaké postřehy?).

    • pstasek  

      Sry za post ve vedlejším threadu, není zamčený a já šel z bookmarků. Dám to ještě sem …

      Stala se mi nemilá věc. První zkouška nových kol zapletených na Maillardech, pastorek dotažen, lockring taky, zkusim si zaskidovat … pastorek se protočil. Po sundání pastorku mě čekalo velmi nepříjemné zjištění …

      • kubad  

        O duvod vic koupit rozumnou kvalitu, misto srotu

        • JSt  

          …a nahodil arospouky :-))

        • tonik666  

          Co je rozumná kvalita? Výhledově taky budu někdy kupovat nová kola na fixku, tak ať mám představu. Dík.

      • alinceb  

        Hej tak to je zlo – asi vadnej kus. Když Nakecovi napíšeš a přihodíš fotku, tak ti snad pošle nový pár…to by snad neměl být problém…;) Já i Jura je jezdíme a žádný problém jsme neměli – a to já ty kola na dvojce rozhodně nešetřím…;)

      • JSt  

        imho jsi pastorek nemel poradne dotazenej. kdyz ho fest dorvu, lokring neni treba. pak jsem jeste mel mezi pastorkem a lockringem nejakou desetinku fuk. radej jsem to vypodlozil.

        tim samo nechcu nijak omlouvat ten naboj. jestli to takhle ulitlo, je to docela prusvih :-(.

        • pstasek  

          Je fakt, že pastorek jsem měl dotaženej „jen“ bičem a lockring „jen“ takovým tim klíčem, co byl u favoritů v nářadíčku spolu s poklepáním kladívkem. Říkal jsem si, že když je to ten dráhovej náboj, větší nasilí netřeba. Zkusím napsat Nakládalovi, jestli mu to má cenu posílat a reklamaci zkoušet. Stačilo by mi i tělo zadního náboje, jen nejsem odvázanej z dalšího vyplétání. Sám si na to netroufám.

          • alinceb  

            To fakt nestačí…musí se to pořádně dorvat, jinak se to povolí. Nafoť si kolo a vyplést to zvládneš podle fotky…;)

            • pstasek  

              A myslíš, že je to kvůli tomu, nebo je to vada materiálu? Stejně ten výplet budu muset nechat dotáhnout, tak nevím, jestli bych tomu servismanovi nepřidělal víc práce.

              • JSt  

                ne, je to bez diskuze chyba naboje. kdybys mel smeteny zavit, ale roztrzena naba?

                • pstasek  

                  Oki, to jsem potřeboval slyšet. Proč musim vždycky dostat rozbitý :(

                • alinceb  

                  Přesně tak…kdyby to bylo jen tvou vinou, tak bys měl orvaný závit, ale ne utrženou přírubu…;)

                  • pstasek  

                    Takže s panem Nakládalem jsem se domluvil na zaslání nového páru za poloviční cenu, vzhledem k tomu, že tyto náboje nejsou podle jeho slov určené na skidování, myslím, že je to od něj celkem férová nabídka.

                    Pastorek dorvu řetězem přes mufnu a lockring budu považovat pouze jako pojistku. Snad se to již nebude s novou nábou opakovat.

                    • JSt  

                      jak nejsou urcene na skidovani? je to drahova naba s opacnym zavitem na pojistnou maticu, ktera se v osazeni zavitu roztrhla – vada materialu nebo konstrukce.

                      on ti muze pri slajfu rupnout ram a nikdo se nebude odvolavat, ze na to nebyl urceny.

                      skid je bezny draharsky manevr :-))

                      • Patar  

                        Juro , ta vůle mezi pastorkem a pojistnou maticí mohla být opravdu příčinou defektu náboje dle fotky. To , že jsi tuto vůli vymezil jsi udělal jen dobře. Při zabrždění s vůlí se pastorek mohl pootočit na závitě a narazil na matici, čímž se nába roztrhla.

                        Pro to vaše „blbnutí“ se dají použít náboje pro sálovou cyklistiku , které jsou bohatěji dimenzované -obzvláště při brzdění v kolové. Nějaké mám také ještě v DEPOZITU.

                        • pstasek  

                          Takhle mi to pan Nakládal také popisoval. V podstatě projevil dobrou vůli, že mi zašle jiný pár za polovic a apeloval na festové utažení pastorku i pojistné matice.

                        • JSt  

                          tak jsem to s tim fukem myslel. nicmene stejne si myslim, ze by to melo telo naboje vydrzet.

                      • pstasek  

                        Myslet si můžu svoje. V reálu je však posouzení reklamace v tomhle případě na prodejci. Mohl říct taky špatná montáž a nazdar. Takhle budu mít alespoň něco.

                        • Patar  

                          Ona je to opravdu špatná montáž. Jestliže neodstraníš vůli , pastorek není kontrován. Po dotažení pojistné matice řádným klíčem, dlouhým 30cm- nekur..t mlácením do zářezu, je třeba bičem zkusit pastorek povolovat. Při vůli v každém případě PODLOŽIT.

                          • pstasek  

                            Pokusím se chybu nezopakovat. Do zářezu jsem nemlátil, použil jsem klíč, ale byl příliš krátký, takže nebyla dostatečná páka. Tam jsem si pomohl doklepnutím na klíč. Na novém náboji použiju určitě dlouhý. (Bude v balení s nábama)

                            Říkáš, že pastorek nemusím dorvávat nějak razantně, stačí bičem, ale je potřeba především pořádně dotáhnout pojistnou matici? Pokud totiž dotáhnu pastorek řetězem o mufnu, bičem nemám šanci ho povolit a vůli mezi maticí a pastorkem nezjistím. Leda tu vůli zkusit stejným způsobem, jako při montáži.

                            • JSt  

                              predpokladam, ze jsi mel stejnou skladbu komponent jako ja. tzn. ten nejlevnejsi pastorek bez povchovky, maillard nabu s lockringem. kdyz jsem vsecko dorval na kryv, zustala mezi pastorkem a lockringem skvirka, kterou se dal protahnout papir. na pastorku to delalo dobreho pul zavitu, kdyz se povolil. povoleni pastorku a jeho hrknuti do lockringu je pravdepodobna pricina roztrhnuti naby, ale imho by to mela vydrzet bez ztraty kyticky.

                              kdyz nemuzes povolit pastorek bicem, tak ho povolis zas pres mufnu ;-).

                              • alinceb  

                                Já to ani jinak než přes mufnu nedělám, protože doma bič nemám…:D S mezerou mezi pastorkem a lockringem sem neměl problém a to mám klasické pastorky od Nakece a Maillardy. Žabožrouti si na nějakou přesnou strojařinu asi moc nehrajou…:D

                                • JSt  

                                  tak sis toho mozna jen nevsiml. imho jsou ty pastorky o neco uzsi, potoze jsem to takhle vypodlozkovaval i na favo nabe…

                                  • alinceb  

                                    Já sem si to právě kontroloval a fakt tam mezeru nemám…;)

                                    • Patar  

                                      Tu kontrolu provedls povolováním pastorku?Nemusí být pouhým okem znatelná mezera.

        • gargamel  

          čím jsi to vypodložil? možná taky budu potřebovat podložku..

    • mathosh  

      Možno hlúpa otázka ale aj pri originál dráhovej nábe je potrebné pastorok tak brutálne doťahovať ?

      • alinceb  

        jj…už tu byl několikrát postnutý návod – řetěz přes hadr za mufnu a na pastorku přeložit, nakrev dotáhnout a lockring doťukat šroubovákem a kladívkem…;) U brakeless máš jen 2 možnosti – pořádně dorvanej pastorek nebo podrážku na gumě…;)

        • hrajem  

          Hodil bys sem prosimte jeste jednou ten odkaz… za boha ho nemuzu najit…

      • JSt  

        i ten maillard je original drahova naba ;-). neni treba nic dovavat nafest, ale urcite tim nic nezkazis.

    • JSt  

      dneska jsme byli s culim trosku zalumpacit na festkach. dobre, akorat jsme museli skoncit lehce predcasne, pacto culi ohl fort vidlu pri seskoku bratru 30cm rantliku. mne ta sama zatim drzi :-P.

      ted mne culi psal, ze pred barakem lehl kdyz sjizdel pangejt. vidla se ohla vic a predni kolo se mu o ni floklo. on ok :-D.

      • pepek  

        K čemu je dobrá negativní stopa řízení? :-)

      • Hroch obojzhivelnyj  

        Docela lakave, diky za info. Budete mit limit po kterem uz prohlasite cloveka za DNF a DNS (did not survive)?

        • alinceb  

          Nebo speciální „hroší“ kategorii. Taky by to chtělo limit, po jehož uplynutí tě začne hledat policie a armáda…;) :D

      • tonik666  

        Do toho bych šel. Samo ve specialni kategorii fixed :)

    • marekmaue  

      kdo z prahy tu má černou furtku s bílími aerospoke kolama? :) dnes jsem ho potkal někde na malé straně u karlova mostu.

      • alinceb  

        Spíš bych se zeptal na PrahaFixed než tady… Pokud se nepletu, tak na fotkách z TunelRace nějaká taková fixka vidět byla…;)

    • alinceb  

      2ks Bayer ViliVili v červené barvě s brzdnýma plochama – 500K vč. pošty…chcete je někdo?;) Kdyžtak dám kontakt…;)

    • Avail  

      honim nějaký lowcost věci, fix nábu a lowcost kliky na 4hran, nemá někdo nějakej materiál doma ?

      • alinceb  

        Dráhové náby koupíš u Nakládala za cca. 650K nebo jen zadní Sturmey-Archer Kliky doporučuju kouknout na aukro: campa nebo dotek …zadní nába by šla ještě přebastlit z přední kotoučové – výměna osy a pastorek s dírama na INTL přírubu…;)

        • Avail  

          na toho „Archera“ už jsem koukal´dřív, je pěkná, ale zatim je mi proti srsti, aby nejdražší položka na mrdce byla nába za 900 vč dopravy :)))

          ty kliky vypadaj fajnově

          • alinceb  

            Pokud budeš mít na festce nějakou brzdu, tak můžeš koupit nějakou úplně obyčejnou nábu na šroubovací kazetu, našroubovat torpédový pastorek s locktitem a zajistit pojistnou matkou ze středu…to je nejvíc lowcost, ale na brakeless bych to já osobně asi neriskoval…;)

            • JSt  

              culi to tak vozi a zatim dorafal jen vidlicu a kliku. naba vpohode :-DD

              • alinceb  

                Tak to kecáš, protože nám v hospodě vykládal, jak mu to před barákem povolilo a skončil zapíchnutý v keři…:P

                • treatt  

                  No, já ještě pořád nepředal tu lowcost fixinu kamarádovi, trestám ji na válcích :) teď jsem na tom ale kousek jel venku a něco není dobře :) Když jsem zkusil protitah a náznak skidu, něco tam povolilo..divnej pocit, jako by se protočily kliky o jednu stranu čtyřhranu, prostě povolení a zase normální funkce…zkusil jsem zase, objevilo se to znovu. Chtěl jsem se rozjet, zabral do pedálů a zas to protočilo..tak jsem neblbnul, jel normálně a pohoda…ale příjemnej pocit to teda nebyl :)

                  • alinceb  

                    Tvle tak už na to radši nelez. Máš málo dotaženej pastorek. Sundej pastorek a zkontroluj, jestli si neserval závit, pak ho namontuj a přes mufnu pořádně dorvi. Dotáhni sichrmatku a zkontroluj, jestli doléhá na pastorek. Pokud ne, tak musíš sichrovku odšroubovat a vypodložit…;)

                    • treatt  

                      Sakra, příště musím toho Břéťu poslechnout, fakt jsem na to neměl lézt…neměl bych rozbitý koleno jinak…

                      No, ale není za tím povolenej pastorek, ale spíš zlej chodník, co mi hodil záludnou myšku a vrazil mi obrubník před přední kolo :) asi kolem druhý ráno O:-)

              • Čuli  

                Břéta má pravdu, už 2 krát sem se hrabal z křoví u baráku .. =DD Ale už to vozím pul rok a nějak to zatím drží ještě.. =))

    • hrajem  

      Hotovo, dostaveno, prvnich nekolik set metru kolem baraku odjezdeno :)…

    • PKQ  

      …týden v NY a tak 70% kol byly fixky nebo siglespeedy, dvě imho nejzajímavější zde.

      • tonik666  

        A jezdil jsi taky?

        • PKQ  

          nn, neměl jsem na čem, ale zajezdil bych si tam :)

      • alinceb  

        Na těch dvou IMHO není nic zajímavého…myslim, že v NY bys našel stovky hezčích festek…;)

        • PKQ  

          možná někde v garážích/pokojích , každej den jsem byl venku tak 8hodin a nic lepšího jsem tam neviděl… většina jich byla prostě na úrovni kola, o který se nemusíš bát…

          • alinceb  

            Já sem v NY strávil cca. týden v kuse – bydleli jsme v Harlemu a jezdili po celém Mannhattanu. Bohužel jsem v té době ani netušil, že nějaký fenomén „fixie“ existuje…dokonce sem v té době ani nejezdil na kole…:) Každopádně newyorské messíky na kolech si vybavuju…:)

            • tonik666  

              Uděláme zájezd českých fixkařů do NY! Tam a zpátky můžeme jet lodí, aby to bylo levnější, a cestou hrát na palubě pólo :D

              • alinceb  

                Jel bych hned…ty prázdniny na Long Islandu byly nejlepší v mém životě…:/

    • Čuli  

      Sorry že to cpu sem. Prodám nebo vyměním tenhle ráfek bez broušených brzdných ploch. 36 děr.

    • TJK  

      Mel bych takovy dotaz na mistni fixes guru :-) protoze laboruju porad se sedlovkou a sere me a cely to dotahovani je napikacu, napadla me takova temna myslenka :-) je mozny odfrezovat ty oka na sroub sedlovky, zafrezovat konec edlovy trubky do rovna, vysoustruzit presnou vlozku s odsazenym vnejsim prumerem tak aby souhlasil s vnejsim prumerem original sedloe trubky a nechat to pak zavarit, tak aby vznikla integrovana sedlova roura kterou fiknu na presnej rozmer? je nejakej ramar kterej by to vykutil? nebo je to totalni kokotina? :-)

      • alinceb  

        Určitě by to šlo, ale stojí ti to za to drbání, podělání laku, nárůst hmotnosti a domrvení rámu? Radši sežeň nějakou lepšejší sedlovku…;) Udělá ti to Bareš v Brandejse…ale je to IMHO fakt kokotina…:)

        • TJK  

          ram je ingot, zadnej extra kousek, tezkej jako prase, navic sedlovka mela bejt 25,4 a je tam vakl jako krava a ani ty oka se mi nelibi… hele pokud mu to tam poslu a prijde mi ram zpatky hotovej, tak pohoda… lak fakt neresim :-D

          • alinceb  

            Jako pokud ho tam pošleš, tak ti příjde zpátky hotovej, ale tak za 2 měsíce…Barešovi všechno strašně dlouho trvá…:) Byl by si 2 měsíce bez kola. A nebo by si musel hezky poprosit strejdu Břéťu, pozvat ho na pivo, a on by ti na dobu neurčitou zapůjčil rámovku Bareš vel. 58, na které bys mohl ty 2 měsíce lítat…:)

            • TJK  

              este si to necham projit hlavou :-) (tu upravu ramu) Strejda Breta ma fajn nabidku ktera by se nedala odmitnout :-) jak to pivo tak ramovka :-DDD .. hele mohli bysme i vyjet v liberci :-)

              • alinceb  

                Sem ti to psal voe…:P Mám tu ale zatím nepoužitelný převod. O víkendu jedu k našim a dovezu si pastorky, takže příští týden bychom mohli dát nějaký večerní pojezd (až se dohrabu z práce). Jestli chceš půjčit ten rám, tak ti ho můžu o víkendu dovézt. Pak tam zas nějakou chvíli nepojedu…

                • TJK  

                  ten ram zatim ne, to ma cas. pristi tyden navecer bohuzel :-( mam odpoledni, tudiz do 10ti v praci…

                  • alinceb  

                    Ach ten Benteler…:) To u nás sme do večera v práci každý den, nejen občas…:D Tak klidně i příští víkend. To budu mít určitě jeden den čas…

                    • TJK  

                      :-) ok nejak to pak domluvime :-)

                      • alinceb  

                        OK…jdu spát, nebo zítra nevstanu…:/

                        • TJK  

                          to ja taky ne :-) vcera sem se vozral jak prase a dneska rano v praci pekne trpel :-DDD

    • hribik A1  

      100 (slovom sto)

    • HELLBOY22  

      inak aký máte názor na MTB single speed?

      • jIrI___  

        Kolo k ničemu. Dobré možná tak někam do rovinatého polabí nebo na třeboňsko.

        • alinceb  

          To je kec…na technické rovinaté traily je to v pohodě…

          • jIrI___  

            Tak jsem to myslel, jen se špatně vyjádřil :). Prostě hlavní je to slovo „rovinaté“.

          • JSt  

            vubec to neni o rovine. casem se na tom nauci clovek vylamat i docela slusny stojky ;-)

            • alinceb  

              Fixkař je na stojky zvyklý…;) Předpokládám, že je tady řeč o šaltrama rozmazlených „bikerech“…:D

              Btw. nevzpomněl sis na mě s tou vidlí?

            • DaSnail  

              no, ale na to potrebuješ porádne rodla, ne?

              teraz som skúsil na citybajk zrezané barany 42cm a občas sa trochu trápim.

        • vili  

          nesmysl, na rovině je na tom naopak hrozna nuda. Není to do extrémních a dlouhých kopců, ale běžný ježdění kolem Brna je na tom super.

        • black.horse  

          blbost…

      • tonik666  

        Pokud mmáš dobré místo kde na něm jezdit, tak super. V Česku o takovém zatím nevím, ale třeba by věděl někdo jiný. Jen vím, že na Závist bych na něm jet nechtěl.

        • alinceb  

          Třeba brněnské traily nebo SpS by byly určitě supr…to by poreferoval JSt…:)

      • black.horse  

        Fajn, odreagování a člověk si dá v kopcích pěkně do těla a intenzivněji vnímá vyjížďku. Občas se na něm projedu a nemusí to ani být po rovině, jezdil jsem na tom i na Labských pískovcích v okolí Děčína.

    • mathosh  

      Ešte vydrží ? :)

      • alinceb  

        To asi kdysi bývalo Zafiro…:D Otoč to o pár zubů a můžeš jezdit dál…;) :D

        • mathosh  

          Už ho nebolo kam točiť :) Včera som na miesto zafira nahodil nejaký jazdený michelin , po jednom dni trčalo plátno a veľmi ťažko šiel do skid-u , ešte v ten deň nahodená nejaka rubena či čo …dnes cestou zo školy som ju rozrezal :D Práve som nahodil Longus(hanbím sa za to :D) Uvidíme čo vydrží :)

          • alinceb  

            Nejlepší zkušenost mám s kevlarovým Michelinem Speedium – to je velkej držák. Teď jezdím na Béčku lowcost Rubena Flash 28×622 a ten docela vydrží – budu teď dávat nový 32×622. I když já už většinou jen přibržďuju krátkým přikopávanýma skidama. Longskidy a shortskidy moc žerou pláště – kor na nějakém hrubším asfaltu.

            • Mejsa 1  

              Co si myslíte o Freedom thickslick?

              • michals1  

                Hmotnostně 1 kus vydá za tři běžné pláště. Nemyslím si tedy, že je dvakrát rozumné to vůbec nasazovat na ráfek.

                • Mejsa 1  

                  Jasně, váha je vysoká, ale měla by odpovídat odolnosti při brzdění smykem. Plášť je hodně zesílen a má vydržet. To je teorie. Praxe?

                  • Mejsa 1  

                    Ta váha není zas až tak extrémní. Váží 445g a třeba Michelinem Speedium 700×23 – kevlar 300g.

                    • tonik666  

                      To je o půlku víc :) Jako na MTB 600g vs. 900g :) A Michelin Pro3 Race má jen 200g!!

                    • tonik666  

                      Ale vážně – řešilo se to tady a shodlo se, že na hoblování ve smyku jsou nejlepší obyčejné levné pláště.

                      Máš aspoň max. počet skid patches?

                      • Mejsa 1  

                        Skid patches mam 8.

                      • Mejsa 1  

                        Myslím, že jde taky o nějakou image a thickslick jsou kultovka. Je mi jasné, že image nejezdí, ale k tomuhle stylu to taky patří. Rozhodně nechci mít kolo, který vypadá jako poskládaný z deseti jiných (je pravda, že je).

                  • JSt  

                    thickslick, soma everwear apod. jsou imho vyhozeny love. cim levnejsi guma, tim lepsi ;-).

                    • alinceb  

                      Říká dlouhodobý brusič lownedů Kenda na 100–150K…:D

              • BIKEZONE.cz  

                Legendární guma kultovní značky. Díky použité technologii zesílení běhounu s použitím výstužné kevlarové pásky se jedná o plášť s až tří násobnou výdrží proti běžným plášťům. Pokud budeš srovnávat životnost se zde zmíněným lehkým pláštěm Michelin Pro3 Race tak bude až pětinásobná.

                Image této gumy je bezkonkurenční.

                Máme je na prodejně BIKEZONE.cz na Cejlu 74 v Brně.

                Stav se

                • JSt  

                  troufnu si tvrdit, ze 6k km mne na zadnim kole na festce nevydrzi. a ucite stoji i vic nez 360kc (rozumej 3×120) ;-). snad jen pro nekoho ten napis ;-).

                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    IMAGE této gumy je bezkonkurenční.

                    • Mejsa 1  

                      Přesně, image je super. Měl jsem je v ruce a materiálu na běhounu je opravdu hodně.

                      Kdyby to někoho zajímalo tak tady je odkaz na eshop: http://www.cubebikes.cz/…t-white.html

                      • Biker jak Pes  

                        Ten vypadá parádně, asi vím, co si dám na kolo… :-)))

                        • treatt  

                          To ho ale budeš muset po každý vyjížďce drhnout kartáčkem, aby bílá bílá byla ;)

                  • BIKEZONE.cz  

                    Přečti si report z testování: http://www.moraviafixed.cz/

                    • JSt  

                      docetl jsem se, ze na echt drahovku se to nevleze – mam problem i s klasickyma 23mm plasti (fousy musis strihat kazdopadne, aby nesuchaly o zadni stavbu), kdyz je zadni kolo prirazeny v patkach moc vepredu. dal jsem se docetl, ze gumy vubec nejedou :-). podle nevzorku vidim, ze na mokru a snehu se to moc chytat nebude.

                      ale zaver je, ze to jsou nej gumy do statlu ;-).

                      jakakoliv levna guma v kombinaci s dusi s vysroubovatelnym ventilkem a no-flats srajdou (kterou jsem mimochodem poridil u vas ;-) ) je tez vpodstate neprustrelna.

                      banjo v testu jen potvrdil moje domnenky.

                      • alinceb  

                        Ty určitě rád trháš mouchám křidýlka…:D

                        • JSt  

                          nekdy i nozicky. a nejradej mam postupne vypichovani mozaikovych ocicek :-D

                      • treatt  

                        Proč by to nemělo držet na mokru? Jestli myslíš asfalt, tak nevím, v čem by moc měl pomoct vzorek – odvádění vody? Nevím, na silničce jsem teda ještě aquaplanning nechytil :) Mám pocit, že skoro spíš bude záležet na směsi, jak je přilnavá, než nějaký pseudovzoreček­..protože nepředpokládám, že bysme se bavili o CX pláštích na fixie..

                        • Mejsa 1  

                          Drží perfektně. Pořídil jsem je a jsem nadmíru spokojen. Perfektní je i protidefektní úprava. Víc gumy holt vydrží i nějaký ten střep.

                          Koukněte ještě na tuto recenzi http://road.cc/…e-urban-tyre

                          • treatt  

                            Hm, celkem nad nima uvažuju – líbí se mi, že jsou bombproof a drží. Že tolik nejedou mě myslím až tolik nežere, stejně na tom nejezdím závody, tak aspoň těžko na cvičišti, lehko na bojišti, no ni? :)

    • jIrI___  

      Dneska jsem viděl u VŠB v Porubě pěknou žlutou festku s bílou omotávkou. Přihlásí se případný majitel? :)

      • alinceb  

        Ostravská crew se tady moc neprezentuje. Zkus mrknout sem …;)

    • Čuli  

      Nová vidla a rodla =))

      • JSt  

        od vcerejska mam tu fort vidlu taky podkoplou ]:-). budu muset vymyslet nejakou nahradu.

        • alinceb  

          Co s těma vidlema děláte? Já mám 2 takové a žádný problém…

          • JSt  

            staci na tom jezdit. vono to prinde samo ;-)

    • JSt  

      bike polo v brne ;-)

      • borsor  

        Chodíte pravidelně? Rád bych se někdy přidal.

    • tonik666  

      Zdar,

      myslíte, že by se dalo vyměnit u mého rámu (fixka v profilu) hlavové složení? v někm mírně vyjeté drážky a nedaří se mi ho seřídit aby nemělo vůli, takže předpokládám, že časem odejde a možná bude nutná výměna.

      • alinceb  

        Jasně, že by se to dalo. Nejlevnější ocelové Force stojí v kamňáku asi 70K. Já bych ale zkusil něco takového

        • tonik666  

          super, dík za odpověď. A ty misky jsou v rámu předpokládám nějak nalisované. Dají se spolehlivě vyjmout a vyměnit doma, nebo je potřeba požádat servis (nemám přílišnou výbavu a radši utratím nějakou stovku než abych to zmršil :)

          • JSt  

            zvladnes to doma pokud mas 32mm placatej klic.

        • tonik666  

          V současnosti tam mám něco takovéhleho , uvnitř josu obyčejné kuličky v klícce. To Rudelli co jsi na něj házel odkaz výše, jaké jsou jeho výhody oproti standardu?

          Pokud to bude funkční, tak se můj rozpočet pohybuje někde okolo 500Kč.

          • alinceb  

            No válečková ložiska jsou lepší než kuličky. Každopádně tomu neublížíč, když celé hlávko rozebereš a očistíš plošky. Pokud nemá vychozené dráhy, tak by stačilo i vyměnit kuličky (ty můžou být sjeté). Pokud jsou v háji misky, tak ho vyměň. Vezmi kus kulatiny, strč ho do hlavovky, zapři za okraj misky a pomocí kladívka vyraž misku ven. Pak to chce plochý šroubovák nebo stará dláto na vyražení spodního kroužku na vidlici. Nové misky do hlavy natlučeš opět kladívkem přes špalík z měkkého dřeva. Nejhorší porod je narážení nového spodního kroužku – to jde taky přes špalík, ale docela blbě…pokud by ti to v servisu udělali za pár korun (do stovky) a necítíš se na to, tak si to radši nech udělat…;)

            • tonik666  

              Dráhy už tam jsou, sice malé ale jsou. Rozebrané jsem to měl nedávno. Narážet crown race sám nejspíš nebudu, nechal bych odpovědnost servisu. No uvidíme :)

            • JSt  

              konus na vidlu narazis trubkou – banalita na max 10 uderu kladivem ;-).

              • alinceb  

                .tjn, jen musis mit po ruce trubku odpovidajiciho prumeru s zaoblenym koncem…a to ja vetsinou nemam…:/

                • pstasek  

                  u 1 1/8" hlávka jsem úspěšně použil starou trubku od vysavače ;-)

                  • p@X  

                    … před zásahem ale nebyla stará, co? ;-)

            • Hroch obojzhivelnyj  

              Pokud by to nekdo delal casteji, tak na vyrazeni misek zavitoveho 1" hlavka je idealni vzit tenkostenou trubku 25.4 (stara horni ramova) a kus ji po delce rozriznout do krize a trochu roztahnout, pak misky vyrazi stejnomerne.

              Na zalisovani misek do ramu zavitovou tyc a velky podlozky.

              Na crown race trik nemam.

              Jo pozor, crown race, resp. vidlice muze mit 2 prumery, myslim 26.0 nebo 26.4.

              • tonik666  

                Dík, vidli změřím, myslím, že to je 26,4mm a 27mm. Ještě nevím, zda vůbec něco budu dělat, možná ještě chvíli budu ničit to staré hlávko (aneb řídítky stále točit jde).

                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Jestli to neni kalamitni tak to neres. Nebo vyhod klicky a dej tam jen samotny kulicky (plnej kruh-1), to by mohlo pomoct, jestli to neni vydreny moc.

    • gargamel  

      Zdar, poradíte, co mám dát za převodník na kliky v příloze?

      Nevím co jsou zač, ale mají unašeče „vybrané“ do půlkruhu a nejde mi tam převodník. Jde něco sehnat, nebo se to bude muset nějak zbytečně pilovat? Rozteč je tuším 125mm.

      • JSt  

        stronglight?

        • gargamel  

          Dík, mrknu po nich, jestli někde budou s rozumnym počtem zubů (42–46). Nebo tam dám ten co mám a dám ho ze vnitřku pavouka (ale to jsem nechtěl).

          A ty strongligt maji nizží ten unašeč, než ostatní?

          • JSt  

            ne. ptam se co to jsou za kliky. stronglight meli nejakou svou nestandardni roztec. jestli mas pily k tomu, tak neni co resit, ne?

            • gargamel  

              Nevim, co je to za kliky a origo převodník k tomu nemám, ale roztečí mi tam pasuje viavelo co mám doma, jen se nevejde do pavouka, leda z vnitřní strany. Asi to dám provizorně takhle a budu shánět nějaký pěkný kliky.

              • alinceb  

                No já si hlavně myslim, že bude záviset hodně na řetězové lincě, jestli dáš převodník dovnitř nebo ven…to máš kliky na toho favorita?:)

      • michals1  

        Podle mě se vůbec neoplatí do tohoto atypu investovat. Vzal bych kliky na drahovy standard BCD 144mm a na ty pak nakoupil převodníky.

    • marasan  

      zdar, dalsi novacek se hlasi ;-)

      panove, jaky naboje pouzivate kdyz si montujete pastorek na misto pro diskovou brzdu? myslel sem, ze predni naboj bude ok, ale udajne je na zadni vidlici moc uzkej (13cm vs 10cm). Nechci si kupovat zadni naboj s obrovskym nastavcem na kazetu.

      dik

      • hrajem  

        Ja tam mam predni nabu + vymenenou osu v ni a je to v cajku… Akorat bojuju s vystredenim pastorku…

        • marasan  

          heh :) to neni moc v cajku, teda.

          • alinceb  

            Náhodou je to celkem OK. Koupíš přední náboj – nejlépe shimano nebo jiný, co má konusy, a k tomu za pár korun novou zadní osu a víc podložek. Přeměříš si pozici převodníku a náboj pomocí podložek vystředíš tak, aby ti vycházela rovná řetězová linka. Pro sichr to hodíš do rámu, jestli to sedí a pak už můžeš plést na střed…

            Kde je problém?:)

            • marasan  

              pokud se to povede, tak dphdy, ale jestli s tim furt bojujes, tak nicmoc.

              • hrajem  

                Dneska jsem zjistil po pul hodine bojovani, ze problem nebyl v pastorku – bordel dela prevodnik.

                Pri hrani si s tim se mi povedla super vec, dostal se mi prst mezi prevodnik a retez a zub mi propichnul nehet :/

    • tonik666  

      Kdo z vás zítra Alleycatuje v Praze?

      • treatt  

        Shit, já na to zapomněl jak na smrt..ale na moji obhajobu mohu podotknout, že jsem fixie neflákal a včera si naložil Poděbrady :)

        • alinceb  

          To je po rovině…se nemáš čím chlubit…:P

          Já byl na víkend v Brnisku, tak mi to taky nevyšlo…:(

          • treatt  

            Šak se taky nechlubím, se obhajuju voe :) nicméně proti větru zpět to až tak samo nejelo :)

            • tonik666  

              škoda, závod byl super. Taky tam byly k vidění docela fajné fixky. (a fixkař i vyhrál, ale silnička a mtb byli v těsném závěsu :)

          • treatt  

            Tak co, lepší profil na fixie? :)

    • tonik666  

      Mohli bychom tady sestavit nějaký seznam obchodů, které se specializují na fixky a dají se z nich objednávat věci do Česka? (ať už jsou v Česku či zahraničí). Občas je něco potřeba nebo chce člověk utrati peníze a bylo by fajn mít přehled o obchodech, kde to lze udělat.

      Pár prvních:

      Festka.com

      Moravia Fixed

      • alinceb  

        Funbikes

        Brainless

        Pedal-Project

        SunRace …náboje a kliky Sturmey-Archer

        Velo Blažek

        • sh  

          jeste tohle: http://obchod.sportblazek.cz/…-discipliny/

          ale nektery veci je lepsi hledat jinde. napriklad pedaly s logem BLB identicke (oboji jsem mel v ruce) s temito: http://www.bike-eshop.cz/…ard-hti-ar01 jsou o tri stovky drazsi. pritom je to vsechno stejne dovezeny z jedny fabriky v asii. to same s nabojema formula, na kterych je natisteny blb nebo iro. akorat ty formule se bohuzel u nas nedaj sehnat.

          • JSt  

            blb jsou ty nejlevnejsi, jen ologovany, veci za zbytecne vysokou cenu. asi je snadny se s polakama domluvit, kdyz to sem vpodstate vsici fixed specializovani obchodnici vozi…

            • tonik666  

              Okej, chtěl bych koupit ty 48cm řídítka co prodává blb. Lze je někde sehnat lépe?

              • JSt  

                tyhle jsem sehnal za 120,– a zarizl na 42cm. cifem sundat zoom logo a hodit to na komax nebo elox nevidim problem ;-). kvalitativne na tom budes uplne stejne.

                • tonik666  

                  Jenže to je trochu moc operací – v tom případě je po mě snazší koupit si na festka.com blby a zajet si je na kole vyzvednout.

                  • JSt  

                    urcite. je to o pristupu ;-)

                  • alinceb  

                    Pokud ti nevadí, že zaplatíš dvojnásobek (vč. eloxu), tak si klidně kup BLBy. BLB je asi stejná značka jako Author – nevidim důvod, proč za to platit takové dardy, když je to úplně obyčejnej čínskej matroš…ten nápis Zoom jde lehce oškrabat i nožem…;)

                    • tonik666  

                      Jde o náročnost celé operace. Nemám čas a ani možnost řezat řídítka, nemám čas hledat kde a jak se dá v Praze eloxovat, jít tam, vysvětlovat jim co chci a taky ušetřím na poštovném. Bejt ještě student, možná koupil bych si Zoom.

                      • alinceb  

                        Pokud vyděláváš a nerad kutíš, tak neřeš cenu a kup si BLBy…;)

              • sh  

                ja nevim, 48 je normal, ne? nez jsem zjistil ze rovny riditka jsou, kdyz vetsinou najezdis 30 a vic kilaku, nanic, tak jsem si koupil na aukru tvarove stejny riditka za 50 s osobnim vyzvednutim a urizl jsem si je (a to nejsem uz student :)) na 42 cm, coz je sirka, co mi vyhovuje. ty zoomy za 120 je taky reseni. list do pilky, kterym se to v klidu urizne, stoji tak 50, rezani trva 10 minut. asi tak. barevny by se urcite taky daly sehnat.

          • tonik666  

            Přidávám další obchod – brainless.cz

        • JSt  

          nechapu, proc vsichni prodavaji pastorky v radu stokorun. koupil nekdo z vas takovej pastorek nebo taky vsici vozite ty, co se vlezou do tricetikacky :-)? u nakladala jsem postupne nabral komplet sadicku 14–24z (nektere mam i vickrat). dat za jeden pastorek i 600,– je dobrej ulet :-)). trosku zacinam rozumet tomu brainless :-)).

          • michals1  

            Mně se osvědčily černé pastorky Sh Dura Ace. Udělal jsem si větší zásobu v provedení od 14T do 16T v době, kdy byly ještě za 10 GBP. Duralové Tokeny mně taky drží.

            • sh  

              jo, to je pravda, ty duraace docela drzej. jezdil jsem jeste na miche, phil wood a noname a ty duraace se mi osvedcili nejlip. navic jsem to mel zadara :) za 600 bych si blba nebo necio podobnyho nekoupil ani nahodou

              • JSt  

                co je funkcne lepsi na tech drazsich pastorcich?

                mam treba obyc 20z, ktery ma najeto kolem 7k km a opotrebeni je skoro neznatelne. ostatni, co maji najeto min, jsou po ocisteni jako novy. :-)

                • sh  

                  ja myslim ze ten rozdil tam neni skoro zadny. ted mam treba noname a je uplne super. napr. miche se ale celkem ojizdi. myslim ale ze to bude hodne tim, ze to mam na prasackym kole na kterym jezdim celej rok – voda, sul, pisek… zrovna ten duraace je furt jako novej.

                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Ty obyc jsou fosfatovany, takze nereznou a povrch je tvrdsi nez vnitrek (coz je chybka kdyz je zbrusuju na uzkej retez), a naprosto dostacujou. Ono na festce nebo torpedu je to uplne jedno, daj se skoro az do uplnyho odzubeni.

                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    bral jsem je z http://www.nordicpoint.cz/

                    (search pastorek torpeda sroubovaci)

                    • treatt  

                      Hm, takže na Sram PC 971 bych taky musel brousit, co? Říkám si, není nějaká podobně levná alternativa, co by šla nasadit na ouzkej řetěz? Asi ne co, když ses s tím brousil.. :)

                      Mimochodem, oceňuju pozadí, které jsi zvolil :)

                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        No, nevim o ni. Nebo jezdit sirokej retez na uzsich prevodnikach. Nebo mozna zavolat na viavelo, ten pan by ti udelal na miru bud uzky pastorek, nebo siroky prevodnik a mas vystarano. Z duralu nebo treba i z titanu :)

                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          A nebo si nechat vypalit prevodnik z 3mm nerezu nekde kde laserem vyrezavaj kotouce, a pojmout to jako designovy pocin, co ja vim, treba s najadama.

                          • alinceb  

                            Jezdim široký řetěz na úzké pile a funguje to úplně v pohodě. Nevim, co furt řešíte…:)

                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              Lestenou titanovou pilu s krasotinkama?

                              • alinceb  

                                Koukám, že na tebe byl Ježíšek milostivý, když vymýšlíš takové kktiny…:D

                              • treatt  

                                Hele ptákovinky pěkný, ale věcně, čistě náhodou asi nějakej ten zbroušenej nemáš doma plonkovej, co? Ideál 19ku nebo 17ku? O:)

                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  Ted tam mam 18, abych ustihal Internauta s Jecnakem, do Podebrad, nekdy mozna, ale na jaro do prace vratim 19. 17 mam nezbrousenou. Ale ty mas prece sirokej prevodnik, jsem koukal?

                          • treatt  

                            Prosím Tě, co to jsou najady? :)

                        • treatt  

                          Dzju, paráda za tip, právě jsem s panem Mrnuštíkem mluvil, 19ku úzkou má skladem, 17ku rozdělanou, tak mi ji jen domázne na úzkej a vyřešeno :) nebude mít teda tvrdej elox, ale to asi přežiju :) zítra by to měl poslat, jupí

                          • alinceb  

                            Budeš mít ALU pastorek? To sem zvědavej, co to vydrží…:)

                            • treatt  

                              Bude držet jak židovská víra, neboj ;)

                              • alinceb  

                                Na to tvoje fitness to možná bude stačit, ale na brakeless bych do toho teda nešel…

                              • Hroch obojzhivelnyj  

                                1301, treatte. Co ty na to, kdyz uz jsi tady, jednou za cas?

                                • alinceb  

                                  Není to jedno? Stejně je to tu poslední dobou takové chcíplé…

                                • treatt  

                                  Treatt se zamyslí :)

                            • treatt  

                              Jsem ho už měl v kapce, jak jsme se sešli, ale vzpomnděl jsem si na to, až když jsem seděl v aute, ale to už jsi to nebral :)

                              • alinceb  

                                Jak vypadá nový mě nezajímá. Postni fotku po 1000km a pár stech skidech…;)

                                • michals1  

                                  Na jednom duralovém Tokenu mám najeto přibližně 7000km a žádné velké opotřebení na něm vidět není.

                                • treatt  

                                  Po tisíci skidech? Nooo, tak to si teda počkáš :) Obzvlášť teď, nasazuju na fixouška tohle

                                  Ale jako lehoučký to je až neuvěřitelně..

                          • Hroch obojzhivelnyj  

                            Tak uz dela i drahovy pastorky? Vida vida, zvedav jak ten dural vydrzi.

          • alinceb  

            Taky jezdim pastorky od Nakece a pohoda. Víc jak 50K/ks je imho fakt nesmysl. Jen tady v LBC nějak není žádný zdroj, tak asi budu muset nákupy spotřebáku řešit přes tebe, Juro…;) :)

            Vyrazili jste nakonec o víkendu směr Hnojmo?;)

            • JSt  

              pastorky nakoupim a poslu. za okurkama razime tuto sobotu ;-).

      • marasan  

        bike-obchod.cz a koloshop.cz ma veci pouzitelny na fixky – Sturmey-Archer a Novatec

        • alinceb  

          To čumim, konečně někdo začal vozit použitelný díly za rozumnou cenu…:)

    • hýbňoš  

      Tak sem to taky složil. Ještě klipsny a hurá do města.

      • Hroch obojzhivelnyj  

        Hezky kola, ta cerveno-bilo-cerna kombinace.

        IMHO budes brzo ubirat clanek ze retezu.

        • hýbňoš  

          Jak pak to?

          • Hroch obojzhivelnyj  

            Protoze uz ted to mas vzadu co to jde a retez za chvili trochu povoli. A taky mas od oka dost lehkej prevod- kolik? – a budes davat mensi pastorek a uz to nenapnes ;)

            • Hroch obojzhivelnyj  

              Aha tak ne, 48/18 je akorat.

              • hýbňoš  

                Ještě je tam tak 1cm rezerva

              • JSt  

                48/18 je spatnej kvalt. jen 3 skid patche. rychle prohulis gumu.

                • alinceb  

                  Tak tak…42/16 to jistí…

                  Teď do LBC sem nasadil 46/18 a skidpatche sem ještě nepočítal…doufám, že to nebude nic hrozného…:)

    • gargamel  

      Dostáváam se do finále s festkou. Co by jste dali za převod k převodníku 44z? Nebo mám ještě 39×14. Dík

      • michals1  

        Na takové pohodové ježdění pastorek 15T, ne na dráhu.

        • JSt  

          :-D

        • alinceb  

          Ty máš asi nohy jako sprinter, co…?;)

          • michals1  

            Všimli jste si vůbec, že to byla reakce na gargamelův příspěvek? Píše tam, že má převodník 44z.

            • alinceb  

              Všimli;) 44/15 má převodový poměr cca. 3 – to je dobré tak na kondiční tréning na dráhu. Do města na brakeless je to kktina. Ani né tak kvůli kopcům, jako kvůli brždění. Já vozim normálně 42/16 jako Ghislain Lambert – do města akorát. Na druhém kole mám teď 46/18 a možná dám ještě nižší, protože do kopců v Liberci to moc není…

              Být gargamel, tak bych ke 44 pile dal 17ku pastorek – do města ideál, ale ne jak je to se skid patches…

              • michals1  

                S bržděním na převod 44/15 jsem nikdy neměl problém a jezdil jsem brakeless.

                Ale na ježdění po Praze používám hodně toto kolo, kde mám většinou 50/15 a tam již problémy nastávají. Ale je to alespoň adrenalin. Jako takové menší zlo spíš beru dočasně přidělat brzdu s cyklokrosovou pákou, než točit klikami úplně naprázdno.

                • JSt  

                  jakoze to romzmydlis z prudkyho kopca treba na 50 a pak vklidu zaskidujes nebo to drzis nohama v nizke rychlosti? to je dost rozdil ;-).

                  • alinceb  

                    Asi sem posera, ale od jisté doby (1.11.2010) brzdim hodně protitahem a rozjet to nenechávám. Každopádně trhat 50/15 do skidu bych fakt nechtěl. I 42/14 šlo do skidu hodně blbě…

                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Pockej tam byla ale problemem pozornost rozptylena slecnou v tramvaji, a ne prilisna rychlost? Na to nema prevod vliv.

                      • alinceb  

                        To sice jo, ale ta situace mi ukázala, že nemám křídla a že ne rychlost dokáže pěkně bolet…Navíc už mi jednou řachla ve sjezdu týden stará guma a od té doby z toho mám taky trochu vítr. To bych musel preventivně měnit gumu každý týden, abych se toho nemusel bát…

                        Rubenám se nedá věřit…:P

                        • treatt  

                          Ruplá zadní gumička na brakeless? Hmmm, to je docela adrenalín asi, co? :)

                          • alinceb  

                            No když nechceš odrovnat ráfek, tak docela jo. Naštěstí sem nejel moc rychle a dobrzdil sem to protitahem:)

                  • michals1  

                    Na rovině se mi těch 50/15 ještě zaskidovat podaří. Jde to ale špatně. Snažím se spíš neničit zadní gumu.

                    Do kopců s tím nejezdím. Je na jen na rovinaté široké silnice, kterých je tu dostatek.

                    Taky, co jsem nasadil 170mm kliky, je ten převod do kopců pro mě nepoužitelný. Na nějaké cestování dávám většinou 49/16 nebo beru jiné kolo.

                    • alinceb  

                      My tu ale většinou neřešíme festky na rovinaté dálky, ale do kopcovatých měst a tam se 50/15 ani 49/16 brakeless prostě jezdit nedá – to je sebevražda…;) Topspeed se moc neřeší, spíš obratnost a pohotovost a ta u 49/16 taky nebude nic moc. Dlouho trvá, než to roztočíš…;)

                      • michals1  

                        Do kopců také volím jiný setup. Minulý rok jsem byl v Jeseníkách a bral jsem si tohle Tifosi, kde byl převod 44/15 a kliky 175mm. Do prudkých kopců to jelo parádně. Stejně dobře to i brzdilo.

              • gargamel  

                Tak se nehádejte:-). Těch 15 se mi zdá taky moc málo…Ale situace je úplně jiná, protože ten převodník co mám je 42z. Nevím, proč jsem myslel, že je 44. Takže nový dotaz zní, co k tomu 42z, do města? Těch 15, či 16? Díky.

                P.S. Možná ještě budu mít později kliky se 44z, tak tam bych pak zkusil tu 17tku.

                • alinceb  

                  Ghislain Lambert by ti doporučil 42/16…;) Do města ideál…

                  • gargamel  

                    Dík, zkusim ho poslechnout :-)

                  • pstasek  

                    U 42z převodníku:

                    převod – skid patch

                    42/17 – 17

                    42/16 – 8

      • tonik666  

        Po Praze jezdím 44–17. Po rovině kde nebyly žádné kopce (zejména ne kopce v českém pojetí) jsem jezdil 44–15 (než jsem přešel na těch 44–17, které se taky taky daly).

      • Saskije  

        Po Brně jezdím 44/15, 44/17 bylo až moc lehké

      • jIrI___  

        V Ostravě jezdím 52/18. Zkoušel jsem 52/20 a to už byl moc lehký převod. Člověk šlapal jak vzteklý a prd to jelo :). Ale mám to na singlu, ne na festce.

        • alinceb  

          Festka není singl. Na festce se dají točit větší kadence…;)

    • Čuli  

      nevíte kde sehnat tyhle pláště?? dík. =))

    • Nemky  

      Ahoj fixaři,

      nevíte prosim, jestli se na nábu na kotouč dá jezdit i pastorek 15zubů? Drhne už řetěz o uchycení, nebo se to ještě vejde? Dík

      • hrajem  

        16z ma malou rezervu, az budu v Brne tak ti to muzu vyfotit.

        Podle mne by se ale jeste tak tak mel vejit

        • Nemky  

          Dík za odpověď. Zkusim to.

    • mathosh  

      Prečo niesu v dnešnej dobe všetky náboje riešené takto ? Nieje to jednoduchšie a istejšie ?

      • alinceb  

        Je to jistější a jednodušší na výměnu pastorků, ale ty pastorky se blbě shánějí a jsou pekelně drahé…

        To si radši koupim klasické šroubovací. Tenhle systém používá imho Miche…;)

        • michals1  

          U Miche se na náboj nejdřív přidělá unašeč pastorků. Mají to však nekvalitní a mezi pastorkem a unašečem se vytvoří často vůle. Údajně kvalitnější podobný systém dělá Sugino.

    • gargamel  

      Dal jsem na aukro za korunu kola co mi zbyly, kdyby měl někdo zájem.

      • Automat_1  

        Ha výborně, to jsi ty. Psal sem ti mail, dokonce 2:)

      • alinceb  

        a co si napletl místo původních kol?

        • gargamel  

          Remerx + maillard

          • alinceb  

            lowcost…:D pletl sis to sám? kolik tě vyšly?

            • gargamel  

              Jasan loukost :-). Sám ne, pletl kamarád. Ceny standartní (náby nakládal, ráfky tušim kolem 300/ks). Akorát vzadu mám dražší dráty DT (8,–/ks), páč jiný neměl.

              Jak jsou na tom ty náby s výdrží? nebyly by nakonec lepší ty Renaky co prodávám?

              • alinceb  

                To by fakt nebyly…Renaky jsou hrozné bláto. Ty Maillardy ti vydrží. Jen je občas musíš rozebrat, vyčistit a namazat…;) A pořádně dotahuj pastorky…

                • pstasek  

                  O tom bych mohl vyprávět … při správným dotažení zatim držej.

      • cmykous  

        skoda, tak tyhle naby jsem projel… paradne by se mi hodily na favoritackou drahovku, kterou stavim v klasickym stylu..

        nemate nekdo jeste stary drahovy renaky na prodej???

    • hrajem  

      Nevali se nekomu doma prebytecny forbec?

    • Hroch obojzhivelnyj  

      Nepojedete dneska nekdo podporit radikalni cykloteroristy ?

      • tonik666  

        Já tam plánuju bejt :)

        • Hroch obojzhivelnyj  

          Cerny Puch? U me svitive zelena festka a cerny retro dres, tak se treba potkame.

          • tonik666  

            jj, černý puch, žluté gripy, v džínách, tretry sh-182, žlutá helma giro pneumo.

            svitive zelenou festku bych neměl přehlednout

      • tonik666  

        Kdyžtak napiš na mail, můžeme dát někde vedle sraz, protože pak se tam najít bude dost náročné.

      • black.horse  

        No fuj…

      • JSt  

        hrochu, chrochu :-/

        :-))

        • Hroch obojzhivelnyj  

          No co co, je treba pripomenout ze i cyklisti patrej na silnici a ze jeste nevyhynuli (i kdyz na tom plechovkari pracujou).

          • JSt  

            jezdis normalne na kole? jezdis. tak pripominas. tohle je imho dost nadbytecny.

            • Pebe  

              taky si myslím. Navíc ještě to ucpání magistrály…

              jako chápu, jinak se tam na kole nepodíváš, ale imho to nestojí za to

              • Hroch obojzhivelnyj  

                Magistralu neucpavaji cyklisti. Magistralu ucpavaji plechovky, kterych tam je 2/3 z lenosti.

                • Pebe  

                  ona magistrala je pro plechovky…a ta cyklojizda ji ucpe, polde me tak na 20minut v kazdem smeru, pokud se za nuselakem otoci do protismeru…

                  jako ja tam nejedu, jedu si na trenink na opacnou stranu, jen i kdyz jsem cyklista, tak vim ze by me to v aute spis nasralo nez abych se zamyslel nad cyklistickou infrastrukturou a sel lobovat na magistrat za cyklisty.

                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    V jednom smeru. Pak se to ma stocit na Barrandov ;)

                    Sam se chystam prvne a nevim co do toho cekat. Beru to jako podporu myslenky ze jezdit na kole po meste je normalni . A to bohuzel zatim spoustu lidi vubec ani nenapadne.

                    BTW podzimni „mesto jinak“ na Miraku bylo moc fajn (bez kola, s rodinou).

            • black.horse  

              „Nadbytečný“ to jsi řekl hodně elegantně a diplomaticky :-)

            • Hroch obojzhivelnyj  

              Me zas jeste porad pripominaj zebra pripomenuti ze se s cyklistama nepocita.

              Neni to nadbytecny. Az to bude vypadat u kazdyho metra jako na obrazku, pak mozna.

              • JSt  

                posouvas to zbytecne afektovane uplne jinam. jestli to nejakej ridic posral a poslal te k zemi, byla to dopravni nehoda. kdyz pojedes v aute, nekdo ti neda prednost a nakouri to do tebe tez v aute asi nebudes rikat, ze s autama nepocita ;-). proste opet nehoda.

                • Hroch obojzhivelnyj  

                  OK, mozna. Ale jezdil jsem na kole leckde a ta Praha mi prijde fakt zoufala. A i u nas na mestyse (idealni pro kolo) kazdy rano ta zacpa kolem skoly a kazdou sobotu dopo parkovaci kolaps na jediny hlavni ulici.

                  Proste si myslim ze bezna uzitkova cyklistika zaslouzi podporu. Howgh, nekdy si treba roztrhame obcanky u skopku.

                  • JSt  

                    prukazky netreba trhat ;-).

                    nebudu rozporovat, ze si dojizdeni po statlu zaslouzi podporu. proti tomu bych vzasade nic nemel. jen mne vadi pouziti te nejprimitivnejsi formy – blokady. beru to podle sebe. pokud bych mel o necem rozhodovat a nekdo se takhle projevoval, okamzite to smetu ze stolu. dyt tady jde de facto o hovno. zadne existencni problemy, jako napr. kdyz ztebedelci vylivali mliko do poli, pac nevedeli z kere do kere. proc to takhle hrotit?

                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Blokada? To si nekdo plete pojmy s dojmy.

                    • sh  

                      my neblokujeme dopravu, my jsme doprava :)

                    • treatt  

                      Musím říct, že tomuhle „napr. kdyz ztebedelci vylivali mliko do poli, pac nevedeli z kere do kere.“ vůbec nerozumím :)

                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        .

                        • treatt  

                          Já jsem tak nějak tušil, co kdo dělal, ale stále nechápu, co ta věta měla znamenat a cos tím chtěl říct :)

                          • JSt  

                            chtel jsem tim rict, ze u dojizdeni na kole jde uplne o hovno. bud zkousnes stavajici stav nebo existuji alternativy. tedy nevidim duvod se vztekat.

                            pokud mas zivobyti zalozeny na kravinu plnym dojnic a mliko musis prodavat pod produkcnima nakladama, je to pruser. proto, dovedu pochopit nejakou formu protestu.

                            takze jeste jednou. u jezdeni na kole vubec o nic nejde, dokud ti to nekdo nezakazuje, coz se nedeje.

                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              No ja si ale myslim ze votomtoje dat najevo ze od statu/mesta neco chces nebo nechces i kdyz o zivot nejde. A ze tohle je pomerne prima cesta.

                              • JSt  

                                paradoxni je, ze protestujes za to, abys byl omezen. ja nechcu byt vykazanej na cyklostezku. kdyz potrebuju nekam dojet rychle, jedu po silnici hranu. kdyz nikam nespecham, jedu si v klidecku po silnici tuzku, abych se nezadechal ;-).

                                po cyklostezce se moc rychle jet neda, resp. zhledavam to nebezpecnym. a tim, ze cyklostezka vznikne, bych mel teeroticky jezdit vyhradne po ni. dekuji, nechci.

                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  ??? ja taky nechci byt vykazanej na cyklostezku. Chci aby bylo normalni ze jedu po po meste. A to jde jen tak e tech cyklistu bude postupne vic.

                                  A ne kazda cyklostezka je zlo. To chce brat pripad od pripadu, a aby cyklostezky byly pokud mozno zkonzultovany s nekym kdo na tom kole jezdi.

                                  V Brne je lepsi situace nez v Praze. Face it, man.

                                  P.S. Taky mam na ceste do prace kilometrovy usek hladke rovne silnice. Na obou koncich ma znacku zakaz vjezdu cyklistu, protoze paralelne vede cyklostezka. Panelova.

                            • treatt  

                              Jo, tak už chápu, díky :) a to mlíko mi radši ani nepřipomínej, Poláci mi neskutečně pijou krev, jak tady svojí dotovanou produkcí likvidujou naše zemědělce..

              • sh  

                muj loket po peti tejdnech sadry taky pripomina co muze. holt po autech se z vedlejs silnice kouka, ale po cyklistech ne. a to ani v centru prahy

                • JSt  

                  to samy, co jsem psal nekde hrochovi ;-). proc delas hned ukrivdenyho, ze po cyklistech se ridici nedivaji? dyt nehod, kdy si nedaji auta prednost je plno…

                  • sh  

                    ja nedelam ukrivdenyho :) ja jen rikam, ze aspon tady to takhle casto chodi. jedes s radou aut po hlavni silnici, auta na vedlejsi silnici cekaj az prejedou auta a kdyz ses tam ty, tak se rozhodnou vyjet. proste nektery lidi nechapou ze cyklista na hlavni ma taky prednost. nebo je druha moznost, ze necekaj ze pojedes stejne rychle jako ty auta a myslej ze to stihnou

                    • JSt  

                      a pak, ze nejsi ukrivdenej :-)). uplne to samy se stava autum navzajem.

                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Sak taky automobilisti poradaj blokadu magistraly skoro denne! :-)

                        Docela jsem koukal kolik se nakonec cykloteroristu seslo (radove tisice). A kolik tam bylo festek (ba dokonce i sedlanych damami).

                        • JSt  

                          taky me prekvapil pocet, kdyz jsem to tu cetl ;-).

                        • jIrI___  

                          Je třeba mobilizovat a udělat přítrž cykloteroru, nějak moc se tahle „móda“ začíná rozmáhat :)

    • gargamel  

      Tak mi opět vyvstal problém, který souží mě. Levá klika mi škrtá o zadní stavbu. Je to čtyřhran. Co s tím? Nějak vypodložit?

      Předpokládám, že osa je na obě strany symetrická (že by byl na jedný straně delší konus čtyřhranu a já ji měl obráceně).

      • JSt  

        prvne bych se podival jestli mas osu s iso ctyrhranem spravne delky tj. 109mm.

        takhle od oka bych rekl, ze mas japan 4-hran, kde taliansky kliky zajedou o 5mm hloubej.

        • michals1  

          ISO kliky budou na JIS ose naopak o tech necelych 5mm dal od ramu.

          • JSt  

            ted jsem schvalne mrkl k sheldonovi a mas recht.

            menil jsem na stejne ose dura kliky za nejaky sachsy. ty by mely byt iso a jsou bliz stredu. osa 113mm a myslel jsem, ze shimano. vyndanou jsem ji nemel. zajimavy…

        • gargamel  

          Oboje je taliansky campa-campa. Znovu to rozeberu a kouknu na osu…

      • Hroch obojzhivelnyj  

        Osa nemusi byt symetricka. byva na ni znacka-drazka nebo tak- ta patri na pravou stranu.

        Ale cekal bych to obracene, ze bude skrtat napravo. Budes muset poridit spravne dlouhou osu.

        • gargamel  

          Tak jsem zjistil, že problém je v klice. Má trochu vymačkanej čtyřhran, takže vůle způsobuje škrtání. Mám tady jinou kliku (ne campu) a tam je to bez problému.

          Předpokládám, že bude tedy campa klika nepoužitelná :-(? Nebo je nějaké řešení nápravy?

          Nechce se mi dávat každou kliku jinou.

          Jo jinak osa má označení 68–120.

          • alinceb  

            Mělo by to jít vyvložkovat → Bareš nebo Štěrba

            • gargamel  

              Díky za info.

              Ale se*e mi to. To jsou zase komplikace a prodlevy :-(

    • pstasek  

      Troufám si tvrdit, že historicky první festka v Peci pod Sněžkou :-)

      • alinceb  

        Fuj to je ale hajtra vošklivá…:P

    • DAWE25  

      Poraďte nějaký rám na SS s pevnou rovnou vidlí, něco levnějšího, chci prozatím low-cost než bude něco lepšího pokud mě to chytne. Buď mě láká dozadu torpédo, véčka by také šly nebo cantilevery, ale pak uvažuji, že bych někdy v budoucnu postavil SS s kotoučema (vim, že spousta lidí bude asi proti, ale mě by se líbil SS s Avidama BB7 a rovnou pevnou vidlí, ideál nějaké větší a užší kola 28 nebo 29. Možná že ještě až proniknu do SS, tak změním názor a zůstanu o V nebo torpeda) Chci mít na čem jezdit po Praze. Díky

      • jIrI___  

        Pokud nechceš festku, tak ber torpédo. Hovno to brzdí, ale vypadá to líp než čelisti :-D. Navíc můžeš použít ráfky bez brzdných ploch. Nevím, jaké jsou v Praze kopce, ale po Ostravě torpédo stačí. Nicméně nedokážu si představit na něm sjíždět nějaký dlouhý prudký kopec.

        • tonik666  

          V Praze jsou kopce velký. S přední brzdou to jde dobře, i když to nevypadá tak cool.

      • alinceb  

        Pokud chceš lowcost, tak sežeň sterého favorita nebo esku a můžeš začít kutit. Takhle vypadal můj první singl – jezdil sem s tím po Praze a torpedo bylo celkem v pohodě. Pak sem ale přešel na fix a nelituju – je to větší zábava a styl:) Singl s BB7 by určitě šel, ale bylo by to složitější. Dá se koupit singl nába s přírubou (používají se na skákačky a trialy). rám bych pak zkusil sehnat nějaký silniční ocelák z lepší oceli (Columbus, Oria, Reynolds) a u Bareše si nechat navařit úchyty třmenu i na vidli. Je to ale poměrně drahá sranda – myslím custom úpravy rámu.

        • JSt  

          co bude asi delat subtilni silnicni ocelova vidlicka pod kotoucem? :-D

          • alinceb  

            Navaří se vzpěra zadní stavby a bude to OK…;)

            • JSt  

              ty myslis na ram, ja mluvim o vidlici :-)

              • alinceb  

                Tak to se můžeš zkusit zeptat v Atrexu…;) Já bych se toho nebál, třeba ta moje Fortka by to imho udržela v pohodě. Sice se pod Čulim rozlámala, ale to se při jeho stylu ježdění není moc co divit…:D

                • JSt  

                  o fortce si nemyslim radej nic :-))

                  pod kotoucem se krouti 32mm tlusty alu nohy (pravda, trosku vyssi, jiny plaste atd.). kazdopadne silnicni vidlica je stavena na brzdnou silu v miste korunky, ne na paku u konce savle.

                  misto fortky jsem nahodil mtb ocelovou ;-).

    • Uruwashii  

      ahoj,

      jsem v tomto tématu naprostý amatér, ale na chalupě se mi válí dva nepojízdné favority.

      Rámy jsou v pohodě, tak jsem si říkal, že bych z toho postavil furtšlat, ale spíš asi singla normálního :)

      Chci se vás zeptat na rady, jak na to. Rám bych asi přebarvit zvládl, ale nevím co všechno budu potřebovat..

      řidítka, kliky, zapleteny kola, brzdy (?).. nevíte jestli to někdo nedělá levně v brně na zakázku třeba ?

      nechci do toho dát moc peněz, bylo by to takové městské pěkné šlapadlo :)

      Díky

      • DAWE25  

        O kousek výš než je tvůj příspěvek je dost odkazů na komponenty na SS a fixie. Co jsem koukal, tak ceny nejsou zlý, třeba by se ti něco hodilo. Jsem v tomto také nováček a jak vidíš, tak v příspěvku nad tebou hledák rám na kterém bych něco low-cost postavil. :)

      • jIrI___  

        Přesně takhle jsem stavěl svojeho singla, nejdráž vyšly nové záplety (1700,– včetně obutí). Torpédo jsem koupil od alinceb a zbytek aukro. Rám, vidle, kliky a přední nába zůstaly originál z té vykopávky.

      • alinceb  

        Pokud do toho nechceš dát moc peněz, tak si to udělej sám. První verze tě nebude stát skoro nic. Rozeber favorita, ořež navářky, obruš rám a nastříkej (popř. komax v Medlánkách stojí 5OOK). Pak vyčisti všechny díly, rozpleť zadní kolo a napleť místo náboje dráhovou nábu (pár u Nakládala za 600K), pak to zkompletuj, polaď řetězovou linku a můžeš jet. Nebo můžeš koupit komplet – Nakládal tam má nějaké svoje předělávky, ale to už by něco stálo (cca. 5K)…;) Každopádně zkus kontaktovat JSt. Kluci z Fixedbeer ti u piva určitě rádi poradí…;)

        • cmykous  

          mam par lame dotazu..: podarilo se mi ziskat NOS drahovy maillardy a nejak si nejsem jistej v nekterych vecech – zadni naba ma roztec 110mm – do staryho drahovyho favorita mi to pasuje, ale mam pocit, ze ty zadni vidle jsou stazeny jak tam nic neni a standard je 120mm – takze predpokladam, ze bude asi lepsi koupit osu o centak sirsi (tedy 155mm pokud se nepletu) a prehodit ji… dale si nejsem jistej s vypletem – takze sam to radsi delat nebudu – myslel jsem si totiz, ze stred naboje mezi flanzemi a mezi konusy je stejny… ale neni tomu tak, strana, kde je pastorek a lockring je sirsi, coz znamena, ze rafek bude jakoby mirne posunuty ke strane, kde je pastorek; a taky si nejsem vubec jistej tim, zdali talir bude ve stejny linii se zadnim pastorkem… jestli je to nejak standardizovany, jaka je tam tolerance krizeni…

          predem diky za pripadne odpovedi na me kostrbate vetne konstrukce (:

          • JSt  

            prepodlozkovat na 42mm retezovou linku.

            • alinceb  

              Ty jsi byl ale hodně stručný…:D

              • JSt  

                co k tomu chces vic? pokud ma drahovej ram se 120mm rozteci, jak jsem pochopil, netreba menit osu.

          • alinceb  

            Ideální by bylo, kdybys použil vyhledávač – zadej „Maillard“ a najdeš vše, co potřebuješ…;)

            Tyhle náboje nás tu jezdí spousta, nakoupili jsme je v Brně u Nakládala. Zadní náboj musíš rozebrat a vyměnit osu za delší + podložky na 120mm. Nábu dej do rámu a polaď řetězovou linku, aby byla fakt rovná. I tak ti bude řetěz při dopnutí vrčet. Každopádně brakeless bych se zkříženým řetězem neriskoval.

            U silničních klik asi budeš muset dát převodník na vnitřní stranu pavouka a změřit správnou délku osy. Poloha převodníku se dá taky korigovat otočením osy (některé jsou asymetrické), popř. taky jemně dotažením misek. Až to budeš mít, tak kolo symetricky napleť a nech někde docentrovat na střed…;)

            • marasan  

              jak vypada ten naboj od Nakladala? Njakej flip-flop? jeho web skoro nefunguje…

              • JSt  

                http://farm4.static.flickr.com/…dc53b2cd.jpg nejak takhle.

                web funguje, jen tam toho moc neni ;-)

                • marasan  

                  pastorek se k tomu pak fixuje jak, aby se neprotacel dozadu? ten lockring to udrzi nebo se to necim i lepi? svaruje ;-)

                  • alinceb  

                    Pastorek se k tomu lepí kanagonem na hladkou přírubu…;)

                • alinceb  

                  Však Boris ho má jen aby ho měl…holt stará škola…:D

              • alinceb  

                Je to normální jednostrannej dráhovej náboj s dvojitým protisměrným závitem a lockringem. Našroubuješ pastorek, pomocí řetězu hozeného přes mufnu ho pořádně dotáhneš a zajistíš lockringem (někdy je potřeba tam vložit ještě podložku a já třeba ještě lockring „doťukávám“ kladívkem a šroubovákem). U Nakece si koupíš komplet sadu pastorků po cca. 35K…;)

            • cmykous  

              shodou okolnosti jsem je koupil taky u Nakladala, i kdyz me to stalo trochu premlouvani a nejaky prachy navrh – ma uz prej asi posledni dva tri pary a da je akorat zapleteny… kazdopadne mi k tomu dal i osu 175mm, ale zkracovat ji doma v dilnicce pilkou je podle me prase style, takze zkusim sehnat tu 155mm – taky mi poradil, ze hned u konusu mam nasroubovat dotahovaci sroub (takze kazdou zadni patku budou stahovat dva stejny srouby z obou stran – taky takovy nestandardni, ale ze prej to je dobry, protoze se naboj k ramu opira vetsi plochou…) a pak by to melo vsechno sedet na tech 120mm.. takze to asi zkusim nejprve vypodlozkovany stejne na obou stranach a uvidim, jak bude sedet retez..

              jeste me napadlo s tou retezovou linkou – pastorek ma zhruba dvakrat sirsi zavit nez je sirka „pily“ protoze na jednu stranu je ten zavit jakoby predsunuty – tim, ze by se obratil na druhou stranu, se da taky vlastne retezova linka trochu posouvat (i kdyz to spekuluju..). ale dik za odpovedi

              • alinceb  

                Jsem si téměř jistý, že řetěz bude potřeba posunout spíš směrem od výpletu, než k výpletu. Pastorek bych rozhodně neotáčel. Osu klidně uřízni doma ve svěráku. Není to žádné unikum. Kdybys chtěl krájet třeba campu, tak bych ti urazil pazoury, ale u Maillardu na tom fakt nezáleží… Origo 155mm osu asi těžko seženeš.

              • marasan  

                takze u Nakladala uz nejsou? hm, nejspis pujdu do flipflopu od SA

                • cmykous  

                  no ma je tam jeste, ale neda je samotny – da je jen k vypletu, tzn, ze kdybys tam prinesl svoje rafky a nechal si je tam vyplist, tak to klidne udela (tak jsem to teda pochopil), za vyplet chce 200Kc + draty a niple. Ja jsem to udelal tak, ze jsem mu k tem nabam dal prachy za dva vyplety a naby byly moje hh .)

          • Saskije  

            Tady je fotka, jak to je posunutý.. Podložky na delší osu mám vysoustružený z hliníku

            • alinceb  

              Hmmm, hodně sofistikované řešení…;) Večer můžu nafotit prasácké řešení, které sem zvolil já…:D Ale zase mám na rámu dráhové patky…;):D

          • pstasek  

            Já to řešil tak, že ještě nezapletený náboj s pastorkem jsem uchytil do zadní stavby, nasadil kliky a řetěz, pomocí dlouhé rovné tyče srovnal rovnoběžnost s převodníkem a pomocí podložek mezi rámem a kontrou na konusech jsem vyladil řetězovou linku. U mého favorita z r.1965 (púvodně 3 kolečko) s užší roztečí zadní stavby mi stačila původní osa z Maillardů. U novějších rámů s širší roztečí bude asi třeba delší osa. Na takto poladěném náboji jsem nechal vyplést a vycentrovat zadní kolo. Převodník na silničních klikách mám nasazen zevnitř, ale délku osy z hlavy nepovím.

            • alinceb  

              Neopisuj :P

              • pstasek  

                Trošku jsem ti to doplnil ;-)

                Ještě doplním, že s dlouhou osou se mi povedla naladit řetězová linka i s původně bikovýma klikama, ale bylo to megahnusný ;-)

        • marasan  

          ad komaxit – ve Dvorske za Turanama to i s tryskanim davaji za 350 Kc, ted sme tam delali 3 kostry.

          • alinceb  

            Já jezdil do Medlánek, bo jsem to měl blízko. Rám vč. vidle – pískování + lak mě vycházel obvykle na 400K. Záleželo, co to bylo za rám. Stříkal jsem tam asi 5 rámů…:)

    • marasan  

      nemeli byste nekdo (v Brne) zbytecnej predstavec na favoritku? nechce se mi nasazovat nejakej ten hi-tech z obchodu

    • tonik666  

      Nemáte nějakej tip na to kde bych pořídil novej převodník na mojí fixku? Je to na fixku trochu atyp, – BCD 110mm, 44 zubů, pětipacka a na tloušťce, lépe 1/8.

      Na ebay se dá koupit Origin8 a Sinz, u nás ji dělá Gebhardt, ale nevím, zda ji má skladem a zda není nějaká lepší možnost. Díky.

      • alinceb  

        No já mám na Pažoutovi taky BCD 110 – CX kliky RSX a převodník 46z. Nějakej převodník se občas objeví na aukru a já bych taky o něčem věděl, ale kolik to má zubů, ti bohužel nepovim. Mohl bych to zjistit o víkendu…možná…

        • tonik666  

          Díky, napsal jsem Gebhardtovi, uvidíme co z nich vypadne. Origin 8 na Ebay je za 27 dolarů v pohodě, ale po přičtení poštovného (17) a daně to vychází na 900Kč, což je trochu moc. Mají nějakého místního distributora, tak jim napíšu zda fungují :)

          • Pebe  

            od Gebhardta jsem bral KLASIC TRACK 110.50.A-02 ZA 655,–

            měli skladem, komunikace super, došel do týdne, vydržel toho hodně. Nebyl to ten CNC…

            • tonik666  

              super, dík za info, jestli ho budou mít, tak o od nich vezmu.

              • tonik666  

                Úprava na 1/8 téměř hotova – ještě zbývá vyměnit pastorek, což se mi bez svěráku nepodařilo. Díky za doporučení :)

                • JSt  

                  proc pulclanek?

                  • tonik666  

                    Protože normální mi na tu moji kombinaci 44/17 blbě padne – řetěz je buď moc dlouhý nebo moc krátký. Tak jsem vzal půlčlánek.

                    • JSt  

                      pak neni o cem ;-). pokud to neni nezbytne, snazil bych se pulclanku vyhnout. proto ten dotaz.

                      • tonik666  

                        Z jakého důvodu? Abych pravdu řekl, jiné než půlčlánkové 1/8 řetězy jsem neviděl, ale moc jsem teda nehledal, protože jsem potřeboval ten půlčlánek.

                        • JSt  

                          spatne se nytuje a trha se. nejen ma zkusenost…

                          • tonik666  

                            Je pravda, že to výtování byl porod, ale nakonec jsem zvítězil. Už ho tam mam, tak ho jezdit budu, a příště to bude ten PC-1.

                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          Sram PC-1 a tohle rozprodej po 10Kc za pulclanek :)

                          Skoro vsechny 1rychlostni retezy jsou 1/8.

                          • vili  

                            No já bych si zrovna 2 nebo tři půlčlánky klidně vzal, kdyby mu nějaký zbyly. Co? :-)

                            • tonik666  

                              Myslím, že mi dva nebo tři zbyly. Mail.

      • Hroch obojzhivelnyj  

        Viavelo

        dela vsecky roztece a zuby, ale nevim jestli by udelal i na 1/8. Kvalita proverena Hrochem.Zavolal jsem a obratem prisly na dobirku, ca 300/kus, pred 3 lety.

        http://viavelo.rajce.idnes.cz/

        http://sites.google.com/…home/english

    • velotoy  

      ahoj, nevíte jestli se dá u nás sehnat tohle? nebo něco podobnýho? pro svůj provoz bych to hodně cenil…

      http://vimeo.com/19118716

      http://www.jah-life.com/pg376.html

      • JSt  

        jestli jsem to pochopil, tak pri free modu to je klasicka volnobezka bez moznosti brzdit pedalama?

        radej flip-flop a nemel bych strach, ze tam neco ztrham, nedobrzdim a rozbiju se

        • alinceb  

          Asi tak…osobně si myslim, že časté přehazování free/fix je celkem nebezpečné. S tímhle už na kole stejně potřebuješ brzdy a jediné, k čemu je to teoreticky dobré, jsou kopcovité vyjížďky na lehký převod, kde to na kopci vypneš a dolů brzdíš. Do města je to k IMHO ničemu a zbytečně náchylné na poruchy, jak psal Jura…

    • gargamel  

      První zkušební verze. Ještě přijde asi pár zásadních změn. Takže jen tak na kouknoutí :-)

      • JSt  

        pekny ;-)

      • alinceb  

        Fakt to máš pěkný. Závidim ti ty kliky, sedlovku (Campa, že?) a forbec vypadá jako Cinelli. Co na tom ještě hodláš měnit a proč?