• Tomas-kellys

    Má někdo zkušenost s obouma druhama aby mohl posoudit?

    https://youtu.be/RtVVs5Hs2ZM

    0 0
    • McBlacky  

      myslíš ty dva RM nebo obecně? RM neznám, ale obecne jsem jezdil dost HT i FS i paralelně a HT už bych si koupil jen na tahání vozíku s dítětem na cyklostezku ;) a možná malý kolo na dirty, kdybych chtěl čistě skákat na vyšejpovaným.

      0 0
    • pavelmisar  

      Pokud bych měl mít jenom jedno kolo tak jednoznačně full

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jako jedno kolo jednoznačně HT.

        0 0
        • novas752  

          xc full.

          0 0
          • Bubaaak  

            CX

            0 0
          • Smazaný účet  

            XC full je podle mne velká blamáž. Drobné nerovnosti polních a lesních cest stejně pružení nevykryje, to musí pobrat pneumatiky. Tedy se jen tahám s těžkým a potenciálně poruchovým strojem. Jak z označení XC vyplývá, jedná se o ježdění křížem krážem krajinou, což v našich podmínkách představuje asfalt, šotolinu, a pak ty lesní a polní cesty. Sem tam pastvina.

            0 0
            • McBlacky  

              ani ne, akorát to je o tom řádně přitlačit na šrajtofli. Pokud někdo má 150+ tkč tak může pořídit fakt raketu, která jede i žehlí skvěle a váží pod 11kg včetně pedálů. A dá se to postavit i pod 10kg, tam pak cenovka začíná dvojkou.

              Levný xc fully jsou kovadliny s kompromisní funkcí, to souhlas.

              0 0
              • novas752  

                levný nejen xc fully

                0 0
              • Smazaný účet  

                Zřejmě tak. Děkuji.

                0 0
              • tomxxx  

                Kdyz ozelis 12sp, da se postavit i za dobry prachy (cca 120) mezi 10 a 11 kg XC full raketa.

                0 0
              • snas89  

                Presne

                0 0
              • Raf  

                Plány jsou a dvojkou to začínat nebude :D

                0 0
                • McBlacky  

                  tak jasně, proč troškařit :)

                  já na to prcám a budu se vozit pěkně v terénu. Nějak mě to závodění v kategorii dědků nebere. Mrknu na startovku a hned vím jak dojedu – nuda.

                  0 0
                  • Smazaný účet  
                    0 0
                    • McBlacky  

                      to právě úplně ne, najde se pár týpků co to drtěj strašně

                      0 0
                      • raw 4  

                        Ale Blacky..nejsi nějak skromný se svou minulostí a výsledky..

                        0 0
                  • tomxxx  

                    Já vůbec nechápu, že závodíš tak dlouho. Já osobně už to asi nevydržim moc dlouho…nemyslim fyzicky, ale je to furt to stejné.

                    0 0
                    • jonti  

                      Mam podobny problem, potrebuji zmenu, zvazuji letos vyzkouset cyklokros.

                      0 0
                    • McBlacky  

                      letos zatím nic moc, chtěl jsem nějak dobře Malevil, ale dostal jsem atb den před :/ ted spíš nějaký bikeparky, TT, dovolený u jezer a vína a na podzim se uvidí. Možná Masiv a ty malý věci kolem Prahy, se ctí objet Oetztaler a zkusit nějaký běžky v zimě :)

                      0 0
            • kandik psi zub  

              tohle tvrzeni nemuzes tahat na zaklade vlastni zkusenosti, kdes zaprve koupil levnej full, a za druhy s ho v se-se stylu dal dotunil.

              Nemyslim si ze dobrej full musi nutne stat 150+, podle me klidne staci polovina.

              0 0
              • JMT  

                Do kila to bude bohužel vždy kompromis

                0 0
                • kandik psi zub  

                  tak urcite. Je otazka co je pro koho kompromis. Ja vychazim ze svy zkusenosti ( nijak velky, pravda) ltvl me prisla v origo setupu na tusim 110K /11,5kg a vydrzela 8 let. S ramem ne uplne z nejlevnejsich a se spoustou predrazenejch bižu komponentu.....

                  0 0
                  • JMT  

                    Dobře to je vidět třeba na canyonu. Do kila je tohle https://www.canyon.com/…-0-race.html a tam vidim kompromis v kolech a kazetě. O 10 drežší už je parádně použitelný závodní xc full https://www.canyon.com/…ro-race.html. Ostatní značky maj tu hranici většinou ještě dále…

                    0 0
                    • jonti  

                      Realne ale ten pro race bude mit s pedaly, kosiky na lahev a v L velikosti 11,5kg, a sundat kazdych 100g uz bude hodne drahe. Sam mam podobne slozene kolo (Trek Top Fuel 9.8) a dostat ho s teleskopem pod 11 by me stalo urcite 50000.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        ten Lux cf 8.0. je super nabídka. Vymeníš rodla, představec a sedlo to by mohlo 200gr dát. Až sjedeš GX kazetu tak dalších 90gr výmenou za vyšší. Pak už jen kola za nějaký lahůdky.

                        0 0
                      • Gustaf 81  

                        Teď jsem prodal lectora v Lku a měl 10,6 kg. Neskutečna raketa. Kámoši všichni jezdí karbonové fully a stíhal jsem jim všude. Jediný, co mě limitovalo, tak byla korenita turistická cesta nebo pesinky v lesích. Tam to na fullu prolitli opravdu rychleji. Jinak fakt záleží, co jezdíš. I na HT se dá sjet všechno, ale musíš se více soustředit na výběr stopy, občas se nadlehcit a pracovat s kolem. Full hodně odpustí. No a jde taky o to pohodlí. Mě zítra domů dorazí karbon full. Tak se těším. Ale jak píšu, s HT jsem byl hodně spokojenej. Jinak mohu srovnávat. Před lektorem jsem jezdil full 29er i 26.

                        0 0
                        • jonti  

                          Mám stejnou zkušenost, největší rozdíl v rychlosti mezi XC fullem a XC HT jsou rozbité lesní cesty a roviny, nebo mírně z kopce. A taky potom hodně těžké kamenité sjezdy.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            cokoli kde jsou kořeny a šutry a to klidně i nahoru.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Proboha, a to nemůžete jet jinudy? Ve svém blízkém i dalekém okolí se dostanu všude po rozumných cestách a vcelku vlastně tím i nejkratší cestou. Pochybuji, že jinde je to výrazně jinak.

                              0 0
                              • Lišák  

                                Pokud je cílem dorazit nejpohodlnější cetou k cíli, tak jistě.

                                Pokud je cílem užít si samotnou cestu, tak nikoliv.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Rozumím, toť ten módní trend, že cesta je cíl. Pro mne však vždy byl, a zůstane, cílem cíl.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    mym cilem je se hezky projet…a je mi sumak, zda pojedu na nejake daleke misto, nebo se budu tri hodiny motat po chodniccich po okoli:)

                                    0 0
                                  • -b-n-x-  

                                    Modni? Vzdyt jiz stari Izraelite pri pochodu Egypt->Zaslibena zem radeji zvolili jako cil cestu a ne cil. A to v jejich pripade slo o cil nejvyssi – „Zaslibenou zemi“. Zadny pochybny lesni ukryt pro konzumaci vina.

                                    0 0
                                  • Barak  

                                    Ty seš hrozná kecka. Cílem je pro tebe cíl? Tak tam jezdi autem a ne na kole. Budeš tam výrazně rychleji, nebudeš utrácet prachy za nesmyslná kola a nebudeš tady trousit svoje moudra.

                                    0 0
                              • novas752  

                                No jsou místa kde to tak skutečně je – nejkratší cesta je nejrozbitější, typicky ve strmějších svazích hor říčních zářezů. Ale hlavně proč jezdit jen po těch „rozumných“ lesních a polních dvoustopách a šotolinách a ještě k tomu nejkratší cestou, když je v lesích tolik krásných míst, kudy se klikatí jen rozbitá úzká stezka…

                                Právě výhodou fullů zejména se středníma zdvihama okolo 130–160mm je to, že i poměrně rychle (směrem dolu) a pohodlně můžeš projet i terény, které jsou hůře schůdné i pěšky.

                                Samozřejmě někomu těžší terény sedí a baví ho, někdo se občas nadchne, někoho to nebaví vůbec…

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Naprostý souhlas. Však uznávám význam sjezdových, a vůbec vysokozdvihových fullů. Tvrdím jen neoddiskutovatelnou pravdu, totiž že XC full je nesmysl, a to právě již z podstaty.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    nesmysl jsou tvoje komenty

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    XC full neni nesmysl, jde o tve nepochopeni XC :)

                                    0 0
                                  • JMT  

                                    Zkus někdy XC a pak uvidíš :-)

                                    0 0
                                  • novas752  

                                    No to nevím. Na moderních xc tratích (teď nemám na mysli hobby mtb závody jako KPŽ) to má přínos i pro ty nejlepší z nejlepších, na dlouhých maratonech to zase výrazně zvedne pohodlí a přitom to jede pořád téměř stejně dobře. A i při běžném vejletění horskou nebo zvlněnou krajinou to hodně pomůže.

                                    Ale opět, těžko to bude sedět někomu, kdo by spíš využil štěrkolet.

                                    0 0
                                  • Mereck  

                                    Víš, ono XC je něco krapet jiného, než jízda lesem s litrovkou vína a grillem. Zkratka pro grill je BBQ, nikoli XC. Proto asi to nedorozumění :-)

                                    0 0
                                  • Dazz  

                                    Nj ono Onuce na normální XC fullu ještě neseděla. Ten jeho z nejnižší cenové hladiny, na jeho velikost malým rámem, s bůhví jak nastaveným tlumením, cvakající vidlicí zřejmě taky špatně nastavenou a váhou porážkového selete se asi za full nedá moc považovat.

                                    0 0
                                  • snas89  

                                    Jasne. Takze vic nez pulka top profiku jsou lopaty ktery si neumej dat dohromady tvoji neoddiskutovatelnou pravdu:)

                                    Hele a muzes nam jeste ukazat nejaky zdroj te pravdy?:)

                                    0 0
                              • JMT  

                                Jedeš tam, kde to udá pořadatel :-P

                                0 0
            • tomxxx  

              Ty si jedna blamaz, nejdriv zkus neco poradneho. Zrovna na polnackach a drobnejch nerovnostech je XC full proti HT strasnej rozdil. On je dost rozdil kdyz jen sedis a v klidu slapes, nez kdyz na tom kole tancujes jako ***** na kazdym koreni.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Omlouvám se, ale nesouhlasím. Pokud si chci v klidu posedět, volím lavičku.

                0 0
                • Mereck  

                  Onuce, odpouštět je božské. Už těm fullum proboha odpusť, že ses v nich spletl :-)

                  0 0
                  • Dazz  

                    Onuce se nespletla, jen je na full levá jak šavle ;-) Bez urážky :-D

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Není co odpouštět. Vaše chyba, že jezdíte přírodou na celopéru. Když jsem teď přesedlal na HT, užívám si stejné trasy mnohem lépe. Vnímám terén, přizpůsobuji se, vykrývám nadzvedem, užívám si. Fullem jsem si vše vyhladil, odfiltroval hoblíky, dřepěl jako pecka. To rovnou tedy můžete jezdit po silnicích, když chcete v klidu sedět při jízdě na kole, neb si rovné silnice takto děláte i z nádherných lesních a polních cest.

                    0 0
                    • Mereck  

                      Tak kdybys pořádně četl příspěvky, to samé jsem psal i já před pár hodinami.

                      0 0
                    • Mereck  

                      Full prostě není typ kola pro Tebe a to je v pořádku. Není ale fér jej zatracovat jen proto, že jsi jej nepochopil. Asi jako kdybych si já koupil Ferrari, a pak všude psal že je to auto nanic, protože se do něj neposkládáme s rodinou na dovču do Chorvatska, ani cement na chatu to neodveze a žere to víc než Oktávka.

                      0 0
                    • AussigBiker  

                      Ty hladke cesty, byt lesni, ze kterych davate foto, to Vam rozumim, ze se Vam jedou lepe na HT. Ale hodne korenite, kamenite cesty, zejmena dolu umoznuje full vubec sjet, nebo sjet o hodne zabavneji. Jinak kdo umi, sjede a vyjede vse na kolobezce a tudiz mu neni zapotrebi potencialne poruchoveho a tezsiho jiznidho kola.

                      Dekuji.

                      0 0
            • novas752  

              …a turistické cesty různorodých kvalit, většinou spousta kořenů, místama i kamení, kde se výhody fullu projeví velmi dobře.

              Ale jak pro full tak pro hardtail je zásadní vyhovující geometrie, že ano… U fullu pak i charakter zadní stavby a odpružení celkově.

              0 0
              • kandik psi zub  

                mimochodem, pro full mi hraje jeste jedna (paradoxne) vyhoda – pokud je clovek guma a neumi slapat do kruhu, tak to full hezky zamazne, i na asfaltu/cyklos­tezce. Na hardtailu se ti pri vyssi kadenci rozhopsa pozadi a konec.

                Uvedomil jsem si to shodou okolnosti dneska rano, predjel me dvakrat manik na kanonu s pevnou leftynou – podle vzhledu zjevne schopnej sportovec – ale kdyz mi ujizdel tak byl rozskakanej jak certik na gumicce…

                0 0
              • AussigBiker  

                Kluci v hospode rikali, ze prej i spravna velikost kola je dulezita :)

                0 0
        • Radza  

          Jako jedno kolo jednoznačně full. Zamknes a máš HT. U HT ale zadní odpružení nijak nenahradis.

          0 0
    • novas752  

      Posuď sám, někde si je pujč a projeď se.

      0 0
    • AussigBiker  

      Ja mam zkusenost normlani HT vs. AM full vs. sterkolet a rozdil to je… zalezi co a jak chces jezdit.

      0 0
    • kandik psi zub  

      Jako jediny kolo do baraku full 100/100

      0 0
    • JFtryall  

      Jestli mas ambice i na traily, tak spis full. Jestli spis XC a lehci teren, tak je lehci HT dobra univerzalni volba. Docela dost se da usetrit pri nakupu i udrzbe a porad se daji zvladnout i hodne tezke XC trate nebo lehci bikeparkove lajny. Je to spis o konkretnim geometrii, obuti a odolnosti ramu.

      0 0
    • THORX  

      Nějaké chrtí +ko

      0 0
    • sparrow_cz  

      Jako pořádný biker potřebuješ 26" Sjezďáka na sjezdy, 27.5 „Enduro na lehké sjezdy, 27.5“ Trailbike na traily, 29" XC HT na lehké traily. Dále Dirtbike na skoky, Fatbike na zimu, Gravel bike na polňačky, Cross do bahna, silničku na silnici, aero na TT. Taky festku do města a trackbike do haly a taky ještě jednu festku na kolovou.

      n+1 forever

      0 0
    • gs9  

      To musis sam podle toho co chces jezdit. Zacal jsem s HT, pak presel na full a ted se vracim k HT. Full koupis za stejny penize v horsi vybave a mas drazsi servis do budoucna. Je to jen o penezich..Cim je clovek starsi, jezdi opatrneji a i na ty traily staci HT.

      0 0
      • Tomas-kellys  

        Zaujalo mě porovnání ve videu v odkazu, sám jezdím na fullu ale mám nulovou zkušenost s HT takže mě zajímal jen názor někoho kdo má možnost porovnat oboje.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Takový srovnávání s úplně jinýma gumama je k prdu.

          0 0
        • sparrow_cz  

          Není nic jednoduššího než si HT půjčit. Já jsem si třeba naposled půjčil 29" Speš Epic protože jsem si chtěl vyzkoušet Brain.

          0 0
        • Smazaný účet  

          takze si z odrazedla sel rovnou na fulla, stastny to clovek :)

          0 0
          • snas89  

            Ja to tak v podstate mel:) detsky kolo…dlouho let nic…fitnes do mesta.....dlouho let nic…a ted karbonovej epic:)

            0 0
          • Tomas-kellys  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
        • Radza  

          HT jsem měl kdysi, ale zjistil jsem, že mě baví rychlost, sjezdy a terén v přírodě. A tam má HT své limity. Samozřejmě že dnešní 29HT jsou docela v pohodě, ale nedovolí tolik co Full. Přece jen projet nějaký kořen v určitě rychlosti na HT a nebo na Fullu je docela rozdíl. Taky vliv rázu kola do těla je znát. Přejet něco v sedle na HT a nebo na Fullu je sakra cítit rozdíl.

          Osobně preferuji vyšší zdvihy. Když už jedu nějaký kopec a nechci ztratit tolik energie, zamknu tlumič/vidlici a mám skoro HT :-)

          Ano, HT bude o nějaké to kilo lehčí, ale to je to poslední, co by mě trápilo. Momentálně mě spíš trápí moje váha a až shodim 15 kilo co mám v plánu, tak se bude jezdit i do kopců zase jinak… A to nemám zrovna fulla, který je do kopce úplně střela.

          0 0
    • novas752  

      A do začátků je asi lepší hardtail – lépe se na něm učí, neodpustí ti tolik jako full, takže se musí víc snažit, lépe volit čistou stopu, lépe tlumit nohama ve sjezdech a citlivěji šlapat v technických výjezdech.

      0 0
    • Kire  

      Mám XC/Trail full 29" 120 a trailový hardtail 130 27+ s „podobnou“ geo a jsou to v lecčem podobná a přitom dost rozdílná kola. Jako vždy doporučuji vyzkoušet. U mne spolu s CX kolem kryjí veškeré mé potřeby.

      0 0
    • nomecz  

      No kdyz porovnas geo tech 2 kol co porovnava tak je jasne ze spolu s 2,8 gumama je na traily lepsi to ht. Kdyby to bylo stejne postavene FS tak je situace uplne jina

      0 0
      • Kire  

        Pravda. Full 27,5+ je možná pro zakladatele řešením. Ale pořád platí, že člověk má o jedno kolo ideálně méně :-).

        0 0
        • Tomas-kellys  

          Já neřeším koupi novýho kola, chtěl jsem vědět jak se může rovnat pevný kolo s celoodpruženým na jízdu v lese a znát názor i někoho jinýho než borca z videa kdo měl možnost zkusit oboje.

          0 0
          • JFtryall  

            Je to hodne o celkove rychlosti, kterou jezdis. Na pluskovym HT muzes na lehcich trailech posekat nejednoho fulla, limitem jsou dlouhy rozbity useky a vysoka rychlost, kde to uz telo nezvladne odfiltrovat a pneu dostavaji hodne zabrat. Jinak dobre pluskove HT urcite neni spatny kolo, 140mm s kvalitni vidli a kompatibilita s 29er z toho delaji multifunkcni nastroj. Tezko rict, jestli je smysluplnejsi hodne rychly plusko a treba teleskop nez low budget full.

            0 0
            • McBlacky  

              ty můžeš sesekat fullista na HT+ :) ale jinak rider se stejným skilem sám sebe na trailu na fullu předjede snad vždycky. Pokud se bavíme o trailech v šutrech kořenech, roletových klopkách a ne o vyhlazený dálnici typu SpS.

              Pluskový kolo mi přijde super ve full provedení do bikeparku, kde se vozíš lanovkou. To je pak mega palba.

              0 0
              • Atilla  

                Mě zase na fullu ty pluska moc smysl nedávají a už vůbec ne v parku kde chceš hlavně odolnost(i ten butyl je pohodlnější, než obyč plášť).

                Na každé přišlápnutí +kové HT zrychluje a jak je lehčí jde krásně všechno přeskákat banáčem. Ve výsledku na takových normálních tratích kde jezdí většina lidí na HT neztrácím oproti fullu a baví mě to o kus víc.

                0 0
            • Atilla  

              +1

              0 0
          • Kire  

            Ta kola jsou rozdílná a rovnítko bych mezi ně nedával. Pro mne jsou to obojí hravá kola každé trochu jiným způsobem a přitom se na nich dá ujet 100 km výlet. 29 full je celkově pohodlnější, rychlejší, 27,5+ třeba ve sjezdu drží jak židovská víra, ale musí se třeba v kořenovém výjezdu více odsedat. Zábavná jsou obě.

            0 0
            • Tomas-kellys  

              No ujet 100km na 27,5+ si právě nedokážu úplně představit

              0 0
              • Kire  

                Proč? Je to jenom o tom, že až tak nespěcháš a máš na to nohy. Když zvolíš zábavnou trasu, tak ti to příjemně uteče.

                0 0
                • Tomas-kellys  

                  Tak takhle jo, ale už jenom při pohledu na takový kolo mě to přijde strašnej mordor na tom jet dálku

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Neni to tak zly, jak by se mohlo zdat. Hrozne zalezi na typu pneu, vaze kol, bezduse. Pouzival jsem Rekony 2.8 na bezdusich a rozumne vaze rafku a nebyl absolutne problem vyrazit ve skupince beznych XC kol. Pluska jsou nejvic znat hlavne v protivetru a tvrdem povrchu. Na polnackach nebo v lese je ten rozdil celkem maly, cim horsi teren, tim lepe pro objem. A treba takovy G One Allround jede lip, nez spousta 29er plastu, navic je v pohode pouzitelny i v terenu.

                    0 0
                    • Kire  

                      Zmínil bych třeba ještě trakci plášťů, která je, dle mého, často u ht 27,5+ lepší než u fullu 29. Zase valivý odpor svědčí pro 29. Ale celé je to o tom, co člověk jezdí a jak to chce jezdit.

                      0 0
                    • McBlacky  

                      jako s fyzičkou v top ranku ČR to problém není, ale pokud budou dva stejně výkonní rideři tak ten na plusku umře výrazně dřív, zvlášť když bude tempo diktovat někdo na běžným 2,2" plášti. Me občas stačí potkat kámoše na XC závodáku když jedu na 2,3" butcherech na trail kole. Nad 30km/h si po pár km už moc povídat nechci…

                      0 0
                      • Atilla  

                        Na lesních cestách budeš diktovat ty na pluskách spíš než někdo na 2,2 plášti. Samo pokud horáka honíš po ačku jako silnici, tak tam to není to pravé ořechové.

                        0 0
                      • JFtryall  

                        Jasny…je to hodne o tom jak na tom clovek je a s kym jede, ale pro takove ty bezne hobby rychlosti a smesici ruznych terenu, kdy se jede rekneme 18–23, tak se to myslim da dost v pohode. Schwalbe jede v Plusku fakt velmi dobre. Kdyz jedes na vetrne placce a vepredu mas zkofeinovanyho chrta co drzi 300W a jede 35, tak je to horsi. :-)

                        0 0
                  • Kire  

                    Si to někde půjč a uvidíš. Pižlat na tom asfalt a šotku nedává smysl. Ale pěšiny a lehčí traily jsou na tom zábavný. Okolo Brna spoustu možností.

                    0 0
              • -b-n-x-  

                Zrovna nedavno jsem zaznamenal jak jeden kamos ujel na enduru trasu 140km s prevysenim 3600 – v Beskydech. Je to hlavne sjezdar a letos pry najel na kole zatim jen cca 80km. Takze evidentne se da ledacos :-)

                0 0
                • vojtechposmourny  

                  Nesmysl.

                  Každý přece ví, že sjezdaři jezdí jen z kopce.

                  Do kopce pouze lano nebo shuttle :-)

                  Jo a ještě jsou to pokérovaný feťáci :-)

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Covece, to jsi mi nasadil brouka do hlavy. Kdovi jestli teda nejak nepodvadel, nebo si tak trochu nezaprehanel. Hlavne, ze pry poslednich 60km bylo peklo v prudkem lijaku :-). No, kdovi jak to bylo. :-)

                    0 0
    •  

      po dvaceti letech co jsem měl krom ht i full(y) tak jsem se vrátil zpět pouze k ht, je to lehký, nenáročný na údržbu, levnější, navíc mě začal bavit pseudo/fitnes/gra­vel s rovnejma řídítkama

      0 0
    • Mereck  

      Jezdím obě, miluju obě, nesoudím – lepší není žádné. HT mě víc nutí vybírat lajnu (jinak nakope prdel), full víc odpustí. HT má lepší odezvu na terén, na fullu se zase víc vykravím… atd. atd.

      Samozřejmě si vyberu podle situace – za kamarádem co si teď koupil gravel samozřejmě pojedu na HT. Do Trutnova zase asi na fullu.

      0 0
    • Dazz  

      Jsi mladý možná ti dle stylu jízdy bude stačit i HT. Já potřebuji ve svém věku pohodlí … prostě pohodová jízda u mě s daleko větším výkonem než na HT a s podstatně menší únavou po jízdě ;-)

      Kdybych byl ve tvém věku beru taky jednoznačně FULL :-D

      I levnější XC full ti dokáže udělat jízdu příjemnější než HT.

      0 0
    • RUSH  

      Full jsem měl, a HT mám teď. Pokud se budeme bavit o nezávodním použití (ale pozor, i KPŽ je závod), tak si umím představit, že dobře zvolený full je na lehčí terén lepší než HT.

      Ale je tu otázka ceny, která bude vždycky vyšší než za HT a také servis bude o něco dražší. Pokud budu uvažovat o drsnějším ježdění, nebo dokonce sem tam o nějakých těch závodech, začne full lézt do peněz víc a víc.To si pak každý musí zvážit. Mě z toho nakonec vyšlo vítězně karbonové HT29.

      Ale na pohodové broudání krajinou, sem si užít nějaký ten sjezdík, na to se ten odpružený zadek využije. Pak je ale ještě otázka, jestli těch cca 100/100 nebude časem málo…

      Takže mě osobně full přijde jako dobrá volba pro závodníky s vyššími ambicemi (nebo dokonce s podporou od sponzora), pro nás ostatní mě dává větší smysl buď HT, nebo na pak něco s o trochu vyššími zdvihy.

      0 0
    • THORX  

      Carbonové +ko na 3.0 ;-)

      0 0
      • puka  

        Jednou tvé „+ko“ nestačilo?

        0 0
      • jxrruka  

        Je mi přes 40, makám v lese a poprvé v životě jsem si letos koupil fulla za 60+. Pro mě je to naprosto úžasná záležitost. Na moje bolavá záda úplný balzám. Zdvihy mám nastavený na 120 a je to na courání po lesích a turistických cestách akorát. A 60 km výlety žádná únava. Si akorát nadávám do blbců, že jsem si ho nekoupil dřív. Ale souhlasím I s názorem, že někomu může vyhovovat víc HT. Je třeba si kolo vyzkoušet. Jezdím s kamarády, kteří mají XC karbonové rakety 10 kg a když vidím, jak se na tom klepou jak sulc, tak jim nezávidím…

        0 0
        • Dazz  

          Jako přes kopírák s tím, že já si ho pořídil až ve 46 :-( Sem to ale vůl.

          A to mám jen RB IQ, jaké by to muselo být na něčem lepším :-D

          0 0
          • Smazaný účet  

            Byl jsem na tom prakticky stejně. Po roce hektického fullování si teď na HT říkám: Jsem to ale vůl, že jsem podlehl módnímu trendu.

            0 0
            • Rubi  

              Tys mel nekdy neco modniho? :-o

              0 0
            • Dazz  

              Zkoušel jsi i tříkolku ?

              Onuce sry, ale ty jsi absolutně nereprezentativní vzorek :-D

              0 0
            • Ondraj  

              Tak taky patřím do skupiny. 45 let, od cca 20 let HT 26”, vždy hlína, v 2016 29” karbon full a v 2017 29” karbon HT. Obě kola střídám, víc teď ale jezdím na HT, na fullu delší trasy pro pohodlí. No a na 26” max v zimě, sle to už nejezdím tak často jako dřív. Pokud bych se měl rozhodnout pro jedno kolo a neřešil provoz, tak bych nechal fulla, jinak spíš to HT, oproti staré 26 je to jiná káva.

              0 0
            • Tomas-kellys  

              No a jaký jsou ty výhody ht oproti fullu?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Uf… Nebude to po sto prvé? Jednoduchost, tuhost, lehkost, krátká zadní stavba, níže střed pro nastupování a nečekal bych teď na servis tlumiče…

                0 0
              • Tencovozikmin  

                Hele šulinku,nepiš mi trotl zpravy,ja to fakt otvirat a číst nebudu. Jseš jen obrblb a nechápu co vlastně chceš.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To nesměřuje doufám ke mně… Žádné zprávy Vám samozřejmě nepíši.

                  0 0
                  • Tomas-kellys  

                    Ne to směřuje ke mě, kdykoliv někde něco napíšu nebo se zeptám tak se tam objeví tady pán a začne nesmyslné nadávat do kokotů a podobně, když už na to nereaguji tak mě píše sz a emaily a jelikož to nemá odezvu tak se zase objevil tady protože má nekončící potřebu mě tady špehovat a furt psát.. Fakt mě to bolí :D

                    0 0
                  • Tencovozikmin  

                    Ne k Vam to nesmeruje. Postrelena husa se ozve sama,akorat nechapu o co ji jde. Admin to neresi a pan Tomasek jen zase prebral davku. Mam nekolik neotevrenych zprav a tusim od koho,omlouvam se za zasirani vlakna i za toho blba.

                    0 0
                    • Tomas-kellys  

                      Nech toho furt..ozval sem se protože mě napsals pod příspěvek a z toho sem usoudil, že to bylo na mě, ale o co ti tady zas jde nevím.

                      0 0
                      • Tencovozikmin  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                        0 0
                    • Menin  

                      Omlouvat se můžeš tak akorát sám za sebe, kluk tady založil vlákno o které je jak vidíš zájem, odpovědi dostal, se zájmem se o věcech pobavil stejně jako několik dalších lidí.

                      Jenomže pak si přišel ty a začneš mu tady nadávat, všiml jsem si toho už i v dalších vláknech, že umíš přijít do debaty a vybraným lidem hned začneš nadávat, nebo je shazovat, i když není důvod.

                      Buď rád, že mlaďoši mají zájem dal táhnout zábavu okolo kol a nervy běž vyjezdit ven, než se vybijet na internetu.

                      A ano rovnou odpovím: tuhle zprávu jsem napsal z jiného profilu, protože si svůj profil nehodlám dodrbat tím, že na mě budeš mít spadeno jako na ostatní lidi a budeš otravovat.

                      Seš sportovec tak se tak chovej

                      Ahoj

                      0 0
          • jxrruka  

            Jo, mi je 43 ;-), a kola 27,5 × 2,25.

            0 0
    • Zydrunas  

      Ahoj. Letos, vlastně vloni, jsem řešil koupi nového kola, universála tak nějak na všechno. Nakonec jsem koupil RM Blizze 70–27,5+, ale letošního s Eaglem.

      Před tím jsem měl sice také HT, ale jiné geo apod. Vybral jsem si plusko pro možnost změnit 27,5+ kola za 29. Bohužel jsem zjistil, že letošní model osazován SR Suntour nikoliv Shoxem není tak úplně kompatibilní pro oba rozměry. Po nasazení 29 kola do vidlice tam zůstane místo cca 5mm a to mi přijde hodně málo. No nic. Vesměs jsem ale zjistil, že 29tky by se mi asi jen povalovali ve sklepě.

      1. pohodlí/komfort při jízdě je bezvadný. Nejsem z toho tolik vymlácený – to je fakt velké plus.
      2. trakce…ta je fakt výborná. Tam kde jsem si nevěřil s 2,25kama si s 2,65kama užívám jízdu beze strachu.
      3. váha kol není bůh ví jaká. Jasně je to o konfiguraci, ale subjektivně jsou kola stejně těžká jako 29 sundané z xc Meridy. Na gramy to vážené nemám, pouze v ruce.
      4. měl jsem jednou půjčeného fulla a už nechci. Jsem relativně těžký a pořád se to pode mnou houpalo. HTečko prostě jede.
      5. bohužel je fakt, že si s tím pořád neumím představit odjet Stonemanna, na kterého se letos chystáme. Plánuji místo plusek nahodit 2,35 Ardent Race, což je v podstatě xc plášť. Je mi ale líto přijít o pohodlí a také nevím co na to stávající ráfek.
      6. celkem to jede ač jsem dlouhé hodiny před koupí s kamarádem diskutoval jak to nepojede. Nepřijde mi moc velký rozdil po přesedlání z 29tky.
      7. když ale člověku dojde, tak ty pluska jsou fakt opruz. Nekonečné, jak to pak nejede a s těmi balóny jako by člověk stál na místě. Ani si neodfrkne, prostě pluska se lepí k zemi a tady jsem poznal větší plochu kol asi nejvíce.

      Za mě spokojenost a souhlasím s chlapem z videa. Určitě bych koupil znovu stejně ;-)

      0 0
    • vlk  

      Za mě jednoznačně full.Jezdím na ht stejně rychle jako na fullu a to i sjezdy a přesto mi HT visí doma na zdi a to i když jedu do práce po cyklostezce a městem. Mám vyzkoušeno že i 26 full je pro mne jednoznačně lepší než 29 ht. A 29ht zase lepší než 26ht. Ale k HT už se nikdy nevrátím. Ty ostré rázy, byť i z drobných nerovností z HT není nic pro moc pro páteř.

      0 0
      • Ondraj  

        Hlavně kvůli páteří jsem do fullu 29 šel z HT 26. Ale pak jsem zjistil, že i na HT 29 karbon toho vydržim oproti HT 26 daleko víc.

        0 0
        • petrx  

          Tak on je dost podstatnej rozdíl i v materiálu rámu, hliník přenáší vibrace víc jak starej ocelák a karbon naopak vibrace skvěle pohlcuje.

          0 0
        • vlk  

          Tak já už HT v žádném případě, ani 29 ani karbon.Prostě moje záda už to nesnesou-jezdím ale z kopce stejně jako na fullu. Mám teď ještě 26 full, 29 jsem zkoušel a nelíbil se mi, nevlezu se s ním v některých pasážích mezi stromy a ovladatelnost jde dolů proti 26. Až nebudu moc sehnat dobré pláště a náhradní díly na 26 tak půjdu do 27,5. To je pro mne snesitelné. Některé 27,5 mi přijdou hodně podobné 26 kám. 29 jsem takovou nenašel, a to jsem obecně dost vysoký.

          0 0
          • McBlacky  

            moje zkušenost je teda jiná, mám doma 26; 27,5; 29 fully a nejradši jezdím na 29, když už to je hodně technický beru traila 27 a na 26 se musím už dost nutit. Osazený to je všechno XT/X0/X01, 29 možná o chlup líp má i carbon ráfky.

            0 0
    • MichaelSimek  

      Jedine 160/160 full

      0 0
      • -b-n-x-  

        +1 :-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Jojo..idelani kolo na bezne couracky:)

        0 0
        • -b-n-x-  

          Zvlaste dobre to je jakozto „hospodske“ kolo. Siroke riditka zajisti lepsi stabilitu, zdvihy taky leccos poberou. To se cloveku, ktery uplne dobre nevnima okoli, docela hodi :-)

          Lepsi uz muze byt jen elektro enduro/sjezdak :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            prejedes obrubnik a ani ti nezblunkne pivo, co mas v ruce na cestu nebo se ti nevysype zelenina z hambace, ktery zrovna tlacis:)

            0 0
    • pumpy  

      Jedno takove srovnani v cestine od trailhuntera.­....snad uz tu nekde neni

      https://m.youtube.com/watch?…

      0 0
    • Carloss  

      Jako člověk, kterej 80% najezdí na pevňáku, jako jediné kolo doporučuju Trailovýho fulla (s teleskopem)

      0 0
      • Tomas-kellys  

        Jak se rozezná trail full od třeba enduro kola? Je tk jenom otázka zdvihu? Tak trochu se ztrácím v pojmenování celoodpruzenych kol

        0 0
        • Mereck  

          Řekl bych hodně otázka zdvihu (trail okolo 130 mm?) Pokud to má vepředu 170 mm Lyrik, trail to spíš nebude.

          Na enduro občas vidíš pružinové tlumiče. Trail pružinu nemá téměř nikdy (kvůli váze) Enduro rámy budou počítat s těžším zacházením (skoky, dropy atd.) Často to i výrobce udává (bývají různé kategorie, např. 1 = výlety až třeba 4 = enduro/bike park, podle toho co rám má vydržet)

          Takže ano, zdvih hodně napoví. Ale bude to i o rámu, obutí atd.

          0 0
        • -b-n-x-  

          Zdvih bude asi to prvni kriterium podle ktereho to odlisis. Ale nemusi to tak nutne byt. Obecne by se snad dalo rict, ze trail kolo v dnesnim podani by melo byt asi tak nejvice univerzalni horske kolo. Asi idealni kolo dneska na takovou terenni turistiku. A ani ve sjezdech se zdaleka neztrati. Enduro by uz melo by koncipovane vice do sjezdova. Ale porad by i na nem melo byt celkem v pohode jet na normalni vyjizdku.

          Podle me se obe kategorie v hodne vecech shoduji.

          0 0
        • novas752  

          Škatulky které se tísní na poličce vedle sebe a nemají jasné hranice.

          Endura bývaj od 150mm nahoru po 170, trailbiky od 120 po 160.

          Ale jen o zdvihu to není, endura mívaj agresivnější geometrii (delší rám, menší úhel hlavy, nižší střed), robustnější konstrukci a komponenty. Prostě jsou dělaný na trochu hrubší zacházenía větší palbu z více rozoraného kopce než trailbiky.

          0 0
    • jonti  

      Problém s moderním fullem s krátkou zadní stavbou je když jezdím s různou hmotností na sobě a na zádech. Když mám tlumič nafoukaný na hmotnost bez ničeho a potom jedu do práce a vezu s sebou notebook, jídlo a nějaký oblečení, tak se už hodně zanořuje a jede se na tom špatně.

      0 0
      • Dazz  

        Když jedeš do práce určitě nejedeš nějaký extrém, tak tlumič přitlum … pokud máš tu funkci, nebo ho prostě zavři. Já to tak dělám a v poho ;-) Kdyby to bylo na delší jízdu tak si prostě přifoukneš na danou hmotnost a je to :-D žádná věda.

        0 0
        • jonti  

          nastavením tlumení, komprese nebo zamykáním nezměním sag tlumiče.

          0 0
          • Mereck  

            Vzduchový tlumič je vzduchový proto, aby se dal nafoukat na každou hmotnost. Nenapadlo tě zkusit pumpičku?

            0 0
            • jonti  

              Jasne, ale zas jezdit do prace s pumpickou a menit tlak 6× tydne neni uplne ono a na to prave poukazuji. Na starem fullu s dlouhou zadni stavbou ani na HT to problem nebyl.

              0 0
              • deekay  

                Tohle je spis celkove rozlozenim hmotnosti na kole a samozrejme i systemem pouzitym na tom fullu.

                Ze to dela tobe, pri tvem poseud a proporcich, neznamena, ze to bude delat takhle kazdemu.

                Jinak samozrejme souhlas s opruzem s pumpickou.

                A to neni jen o batohu, ale zmene teploty v prubehu vyjizdky atd.

                Kdyz srovnam jak mi trvalo se vzdy vypravit na fulla s porovnanim co ted na CX :D

                No suspenson – no problem :P

                0 0
                • MichaelSimek  

                  Ja teda se priznam ze vas problem nesdilim, jednou za pul roku prifouknu tlumic. Jezdim uplne bez niceho nebo s 2l vody a vecma na celodenni horskou vyjizdku a zima / leto, bikepark / xc, zavod / nezavod a nijak me neprijde ze bych musel menit tlumak ci tlak v nem …vypravit se na fulla trva stejne jako cx (mam oboje :D )

                  0 0
                  • jonti  

                    Me to prijde ze to bude tim, ze ted na Top Fuelu sedim asi vic na zadnim kole, jak ma kratkou zadni stavbu a dost polezenou vidlici. Predtim jsem jezdil tri jine fully (Anthem, Epic, Haibike Sleek) a nikde jsem nemel problem.

                    U me je to bud nic nebo cca 5kg batoh. Neni to neprekonatelny problem, jen jsem to chtel taky zminit.

                    Ted kdyz mam rodinu a tak nejak stiham aspon nekdy vyjet, nestiham servis a udrzbu vubec a i takova blbost mi vadi. Navic zacinam mit pocit, ze zacinam mlokovatet a citim i hodne drobne rozdily.

                    0 0
                • Dazz  

                  Já sednu a jedu i na fullu, nic kolem toho neřeším.

                  S těma teplotama to je úlet, vozil jsi sebou i teploměr ? :-D

                  0 0
                  • LM  

                    Pár stupňů nahoru/dolu nevadí. Ale třeba na zimu (5 °C a méně) foukám víc než vozím v létě, jinak je to strašně měkký…

                    0 0
                    • Dazz  

                      To je jasné … ale on tam má „ale zmene teploty v prubehu vyjizdky atd.“

                      Takže na každou vyjížďku pumpičku + teploměr ;-)

                      0 0
          • Dazz  

            Kolo a tlumič viz profil

            zamknuto … sag 20%

            střední poloha … sag 25%

            otevřený tlumič … sag 30%

            :-)

            0 0
      • puka  

        Kup si nosič na řidítka a tam si voz notebooky. Nebo chariot.

        0 0
    • 3bike  

      Určitě celoopdružené kolo…pokud na to máš peníze…

      Hliníkové je cenově podobně jako karbonové HT..

      kolem 60 ti seženeš něco slušnýho,

      záleží jen na rozpočtu…

      pokud nejezdíš extra terény tak 100–120 mm spíš asi 29"

      jestli chceš jezdit techniku tak více (130–150 mm) a 27,5" kola..

      0 0
      • Tomas-kellys  

        Nevybírám kolo, zajímal mě všeobecný názor, sám jezdím celoodpruženým, ale sporů o to co je lepší je hodně, tak mě zajímaly důvody proč je co lepsi

        0 0
        • Gustaf 81  

          To nikdy nevyresis. Záleží co jezdíš, jak jezdíš… Tisíc lidí tisíc chutí… Zkrátka dle vkusu každého soudruha… :D

          0 0
        • Petulda  

          Mám oboje, i když né tak, jak jsi to asi myslel. Full je 29' AM se zdvihy 130/130 mm, „hardtail“ je hliníkový gravel bez zdvihů s karbonovou vidlicí a sedlovkou na pneu 38–622.

          Nezřídka na obou jedu stejný pasáže. Nikdy jsem si to neměřil, ale tipuju, že v celkovém čase na okruhu s vyváženým poměrem všeho (asfalt, šotolina, výjezdy, sjezdy, techničtější pasáž typu kořeny nebo prudší sjezd lesem) by to bylo plus mínus šul nul.

          Full je o pohodlí a mnohem dál posunutý hranici v terénu, gravel o zrychlení, svižnosti, důrazu na techniku jízdy terénem.

          0 0
        • maajkee  

          Do terénu, kde jsou kořeny a kameny bude prostě vždycky lepší full. HT bude lepší jen v tom, že stojí míň peněz a projet se na tom dá taky všechno :)

          0 0
        • tomxxx  

          Ani jedno neni lepsi, ale kdybych si mel vybrat jedno kolo a zbyly bych mel prodat, necham si XC fulla, je to pohodlnejsi a v terenu jsem o dost rychlejsi a jistejsi.

          0 0
    • Calcio  

      Ahoj všichni, nechci zakládat nové vlákno… Chtěl bych od vás poradit, jezdím 3 rokem HT S-Works 29, příští rok chci nové kolo, opět S-Works… Ale nevím jestli jít znovu do HT nebo si už koupit XC fulla, budu s fullem do kopce pomalejší? Půjde moc poznat že váha bude o něco větší? Nebo to ani při jízdě nepoznám. Prostě chtěl bych se vás zkušených, co mají i nějaké ty závody za sebou, zeptat na vaše zkušenosti. Jezdím převážně v lese, ale někdy musím i nějakou dobu po silnici, než se dostanu od domu někam do přírody… Nohy nejsou problém, jen chci abych měl střelu, a neudělal třeba s fullem chybu. Děkuju všem za rady a názory. Ať vám to jezdí.

      0 0
      • novas752  

        A jakýho Švorce chceš, Epica? Závodíš nebo jezdíš jen pro radost?

        U Spešlu neni žádný problém sebnat testovací kolo, takže tu neřeš teorii a vyzkoušej si to v praxi. ;) Stačí zajít do nejbližšího Spešl krámu.

        Rozdíl v jmotnosti za jízdy nepoznáš, obutí je to samý, tlumič i vidle obrainovaný = pojede to skoro stejně.

        0 0
        • Calcio  

          Ahoj, ano určitě Epica. Zatím jsem ještě žádný závod nejel, ale chystám se na to. Zkusím se tedy zeptat u nás v krámě. Pro mě je zásadní tvoje poslední věta, pojede to skoro stejně… Tím se přikláním k tomu fullu. A mockrát děkuju za názor :-)

          0 0
          • novas752  

            On tam vážně moc rozdíl neni, obojí top kola, to by musel být fakt dobrej závodník a fakt hladká trať aby na to cíleně bral hardtail.

            A hardtaila si budeš nechávat, nebo? Zkus si pro jistotu i Epica Evo a Stumpjumpera ST. ;)

            0 0
            • Calcio  

              Ano Hardtail si nechám, byla by škoda ho prodávat… Jen ho teda asi nechám přítelkyni, která po mě už jedno kolo má

              0 0
              • novas752  

                To bych osobně do Epica FSR nešel, cyklistika je rozmanitá od časovky po FR/DH a proč mít 2 velice podobný kola… K top XC HT bych nekupoval nic „menšího“ než Stumpjumper. Ale to je jen muj pohled na věc.

                0 0
                • Calcio  

                  Já jsem rád za názory, takže děkuju… Podívám se a popřemýšlím. Je ještě čas, kolo koupím příští rok. Ale prostě mě hrozně láká ten závodní full.

                  0 0
                • McBlacky  

                  taky bych to viděl podobně. Zbytečně člověk přijde o zabavu v bike pracích a těžší traily typu RS, TT.

                  0 0
      • Barak  

        Nic nenahradí osobní zkušenost. Půjč si ve Specialized stejného/podobného fulla, kterého bys případně kupoval a vyzkoušej si jízdu na nějaké trase, kterou znáš a máš najetou na HT. Uvidíš sám, jestli je to pro tebe cesta nebo ne. Tady dostaneš od uživatelů HT doporučení na HT a obráceně.

        0 0
        • Calcio  

          Ano chápu

          0 0
        • Calcio  

          Mě hlavně zajímá, jestli mě ten full posune někam dál zase… Jezdím rád kopce, a tam kde musím s HT ze sedla, tak u fulla to prý není pravidlem. HT mě baví hrozně moc, ale full je otazník… Chci se zlepšovat :-)

          0 0
          • Barak  

            Hele, každý to vnímá jinak. Třeba já jsem začal na HT, pak přešel na fulla a pak zase zpět na HT. Jestli tě ten full posune si musíš ověřit sám na trasách, které máš vyzkoušené a reprezentují povrch, který nejčastěji jezdíš. Nebo budeš chtít jezdit.

            0 0
          • novas752  

            Znovu zdůraznim, vyzkoušej i Epica Evo a Stumpjjmpera ST. :)

            Na fullu prosedíš víc nerovností do kopce a po rovině, ale z kopce musíš ze sedla na každym kole, proto se dělaj telekopický sedlovky aby šlo sedlo pryč a mohl si lépepracovat se svou vahou okolo kola.

            0 0
      • RUSH  

        Full Epicem určitě chybu neuděláš, přínos to určitě bude. Ale možná bych se neupínal jen na Specialized. Vyzkoušej i něco lehce pohodovějšího, full epic je závodní raketa. Pro inspiraci doporučuji toto video – nejde tak úplně o FOCUS, ale autor je zkušený a jezdí dost dobře i dlouhé maratony.

        0 0
        • Calcio  

          Děkuju za názor , mě právě o to jde mít závodní raketu :-) Na video se podívám… A díky

          0 0
      • -b-n-x-  

        Myslel jsem, ze od dob olympiady v Londyne, je tento problem jiz vyresen. Vis jake kolo tam vyhralo ne?

        0 0
        • Calcio  

          Ano … Ale kvůli tomu ho fakt nechci

          0 0
          • embi  

            Ale vis, ze chces „zavodni raketu“ a „S-Works“… Prijde mi, ze jsou XC kola, co toho nabizeji vice za mene penez. Respektive ja bych brain nechtel na svem kole ani zadarmo.

            0 0
            • Calcio  

              Ahoj, ano vím že se taková najdou… Pro mě je to ale srdcovka, líbí se mě taky plno jiných XC střel, jiných značek. A určitě nejsem jeden z těch, co tvrdí že je to nejlepší kolo na světě, které kolo taky je

              0 0
              • Calcio  

                Tvrdit bych si to ani nedovolil, je plno jiných super XC střel. Jde opravdu jen o srdcovou záležitost. Omlouvám se, ale vždycky mě to neulozi celý text.

                0 0
                • Dazz  

                  Jsi z Brna, to že je pro tebe Epic srdcovka moc nechápu, když jsi toho ještě moc nevyzkoušel.

                  Dopručuji vyzkoušet "Gianta 29 v Brně ":http://www.giantbrno.cz/…ed-29-1-2019

                  a srovnat s Epicem. Obě to jsou rakety, ale v projevech zadního odpružení bude určitě rozdíl. Uvidíš co ti bude více sedět.

                  0 0
                  • satch  

                    jenže chce Epic :-) takže minimálně to má blbě nápis na rámu

                    0 0
                  • snas89  

                    Radsi advanced pro.

                    U gianta je blby, ze bud v gx eaglu, nebo xt na pristi rok.

                    U top verze maji ten elktronicky system pruzeni. Nevidel jsem ve svetaku ani jednoho, kdo by si to na kole nechaval.

                    A verze 2018 se uz nedaj sehnat (v emku).

                    0 0
            • novas752  

              Od toho je to testování, na zadnim Brainu asi ještě nejel a na fullu bez Brainu, který požere i jemnější rány taky ne.

              0 0
      • snas89  

        Letos predstaveny novy ht. Za rok se da cekat novy full epic. Jestli te to netlaci, pockal bych.

        A za me full.

        0 0
    • Calcio  

      Děkuju vám všem za názory, moc si toho vážím. Všem pěkný den, a hodně najetých kilometrů.

      0 0
      • KominiCZek  

        Dneska jsem jel závod, já měl full a protivník který na tom byl výkonnostně stejně jel na HT S-works epic, do kopce byl rychlejší on, jinak z kopce + na rovině (jelo se po loukách, takže časté nerovnosti, atd..) tak jsem mu ujížděl já.. Zdůrazňuji, že jsme na tom byli výkonnostně stejně, takže si z toho můžeš udělat nějaký závěr.

        0 0
        • Calcio  

          Díky za info, hádám kdyby ten kopec byl náročnější (terén), tak na fullu budeš rychlejší…

          0 0
        • novas752  

          Nikdy na tom 2 lidi nejsou stejně. Stačí že má někdo lepší maličko lepší talent/fyzičku/hla­vu na kopce a druhý to zas trošku víc drtí po rovině a míň se bojí z kopce.

          Tohle se dá dokázat jen spousta průjezdama daných úseků jednim člověkem na daných wattech

          0 0
          • -b-n-x-  

            Přesně!

            A pak taky když je v tom to srdíčko :-)

            0 0
            • Dazz  

              Pokud je ten druhy zenska s peknym zadkem tak v tom muze byt vice nez jen srdicko :-)))

              0 0
          • McBlacky  

            O boji z kopce to fakt neni. Bud umis jezdit nebo ne ;) kdo jede rychle jen ze se neboji, ten to daleko nedotahne…

            0 0
            • novas752  

              No jasně, hlava technika, hlava jet na hraně… Prostě jde o to že 2 totožní jezdci nejsou a aby si navzájem ujížděli stačí i malé rozdíly.

              0 0
              • McBlacky  

                při závodě když jedou lidi za sebou, tak často i slabší sjezdař stačí tempu – pokud to není extra rozbitý, uvisí i fulla, ale jakmile jede každý sám, tak jsou rozdíly výrazně větší.

                0 0
          • Georrge  

            Sice nenajdeš dva stejné jezdce, ale řekl bych že to co napsal sedí.

            Má amatérská závodní kariéra sice byla krátká, ale +/- to odpovídá. Lidi na HT, kteří se kolem mě celý závod motali, tak do kopce mi ujeli, z kopce jsem je dohnal. Po rozbitých rovinách jsem měl taky výhodu, oni museli vysedávat, já jsem si v pohodě šlapal.

            Taky dost záleží na profilu tratě, jak moc těžíš z HT či fullu.

            0 0
    • Nutribird  

      Nemám takové zkušenosti jako vy, ale znám zavoďáka co se na okolních závodech umisťuje pravidelně do 10. Je to silničář a mtb má jako doplněk pro zábavu. Před nějakou dobou pořizoval XC full, protože mu jednoduše borci ujížděli z kopce a musel to pak na rovinách a do kopce dotahovat. Netvrdím, že lepší technika by nepomohla, ale myslím, že něco umět musí aby měl pravidelně takové výsledky.

      0 0
      • vlk  

        Předpokládám, že se nebavíš o disciplíně sjezd apod., na xc a mountain závody to z kopce,co se rychlosti týká není o tom, zda má ht nebo full.

        Dobrý full je dobrý z toho důvodu, že při jízdě v sedle, což z kopce moc nebývá, nejsi tak unavený a zničený od rázů od zadního kola. Já si například kupoval prvního fulla právě ze zdravotních důvodů-záda. A je nesmysl, že to stejně poberou pneumatiky u ht. Drobnůstky ano, na běžné kořeny a kameny je dobrý právě full. Ani 29 ht vám v tomto moc nepomůžou.

        0 0
        • hatchet  

          Přesně tak. Po přesedlání na full se vracím z vyjížděk daleko čerstvější – méně vyklepán.. Díky tomu ve finále najedeš i víc a větším tempem…o regeneraci nemluvím…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.