• Bambusarna

    Potřebuji poradit při koupi kola mám 35tisíc. Měřim 170cm 72kg a nemužu se rozhodnout co mám koupit jestli fulla nebo hardtail. Co by jste preferovali vy? Moc se v kolech nevyznám je toho strašný mraky za rok najezdim kolem 5tisíc většinou nějaky terén les a podobný. Na silnici mam silničku.

    DĚKUJI za odpovědi a přeji hezký den.

    0 0
    • Azmir  

      To si budeš muset rozhodnout sám, za tu cenu se dá koupit pěkný full i HT v carbonu. Já třeba vím, že bych fulla chtěl a využil, ale ty to můžeš mít jinak.

      0 0
    • Alibaba  

      Tak jestli je ten terén spíš „hustší“ tak fulla, jestli zpevněné cesty a baví tě rychlost, lehkost a nevadí ti bejt často na nohách, tak HT. Jestli máš věk jako já (40+), tak budeš slevovat postupně směrem k pohodlí – tak full.

      Čili: „Tak to se nežeňte!“…„Tak to se ožeňte!“ Rozhodneš se sám nejlíp…

      0 0
      • Bambusarna  

        Je mě 32 na nohách mě to opravdu nevadí, ale pohodlí mám taky rád, ale na gauči:-D

        0 0
    • Bambusarna  

      Když se rozhodnu pro toho fulla co byste doporučili poměr cena/kvalita. Měl jsem treka byl jsem s nim spokojený, ale přijde mě že se tam platí hodně značka.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Já si třeba už prošel skoro vším :D Měl jsem fulla 120/120 a potom chrtí HT. Teď mám 29 hardtaila. Full mi zatím nechybí. Z kopce dolů to šlo nádherně, i do kopce, ale pro mě byly utrpení přesuny po asfaltu. To kolo tam prostě nejelo. Jednak kvůli rozdílnému posedu a taky kvůli váze a obutí. Být tebou, tak zkusím obě ;)

      PS: vím, že mě ještě čeká hodně kol které jsem nevyzkoušel

      0 0
      • Bambusarna  

        No tak na 29 jsem malý podle mě jedině, že by mě pujčil Nino Schurter 27.5 :-D Mě to jede všude silnice,bahno,les musí to bolet a co bolý to roste.

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Já nikde nepíšu že mi ta devětadváca vydrží dýl jak 3 měsíce. Ale chtěl jsem to zkusit, tak uvidíme.

          0 0
        • ddan  

          No zase netvrď, že jsi na 29-tku malý… pokud jsi se s nějakou už lepší nepovozil. Já měřím 174cm/78kg a mám HT stumpjumper 29 ve velikosti rámu 17,5. Sedí mě ideálně a už bych neměnil. Já třeba bych Fulla nechtěl protože upřednostním švihovou jízdu před technickými tratěmi, ale to tu nepatří…

          Jen jsem reagoval, že jsem taky malý a v poho. Navíc kámoš – výškově jak já, možná ještě o nějaký cenťák menší si koupil 29 scotta a taky spokojený.

          Radím do prodejny, kde ti umožní si takové kolo pučit na víkend a srovnávat a srovnávat – co ti bude sedět… Tady je to zbytečný řešit – ty na tom budeš jezdit.

          0 0
        • Kamikaze 591  

          Jo, já mám 175cm, když se dobře vyspím tak 176cm.

          0 0
    • daymaker  

      řekl bych, že full za 35k bude hodně kompromis.. rám možná good, ale budou ošulené komponenty a hlavně asi pružení… takže ještě radši pošetřit… nebo velmi slušné HT

      0 0
    • Azmir  

      Trek vychází relativně draho, to máš pravdu, ale taky se dá ve výprodeji shenat za dobrou cenu, jinak hodím ti pár tipů, všech zdvihů a kategoríí a třeba tě něco zaujme :)

      http://cyklonemcik.cz/…robnosti.php?…

      http://www.kubicasport.eu/…–SUPER-CENA

      http://www.kubicasport.eu/…y-XT-3×-10-/

      http://www.bezvakolo.cz/…sor-20-green

      http://www.bezvakolo.cz/13062-asx-5500

      0 0
    • Draw in soul  

      Když si vyžebráš nějakou slevu,tak určitě fulla.Já sem při přechodu z HT na 150mm fulla maximálně spokojenej a vracet bych se nechtěl.Při stejným osazení to jede s propedálem skoro stejně rychle i na asfaltu.Do kopců člověk tahá hold to kilko a něco navíc,takže to je rozhodně horší.Ale rozbitých cestách/stezkách/v le­se jak po rovině,tak z kopce je to bezkonkurenčně pohodlnější,necho­díš tolik ze sedla a po 100km seš nakonec míň unavenej a míň vytřepanej na fullu než na tom HT.Pokud nezávodíš,tak klidně vyšší zdvihy než 120mm budou určitě plus.

      0 0
    • Kami  

      les a podobný na pohodičku je jasná volba FULL. Kdyby jsi byl závodník a nebo chtěl jezdit rychle, tak HT, ale to nemá pro hobíky opodstnění. HT za 35 000kč by mohlo být tak o 3kg lehčí jak full za 35 000Kč, ale co se ztratí váhou, dožene se sjezdem v terénu (zdvih 120mm a víc), menší jsem nejel.

      FULL

      +člověk se v terénu pohodoněji sveze

      +menší zatěžování zad

      +v terénu je rychlejší

      • větší váha
      • větší ztráta energie na pevných rovných površích

      HT

      +lepší jízní vlastnosti na pevném rovném povrchu (rychlejší)

      +menší váha

      • nepříjemné vykopávání ze sedla v terénu (nutno častosesedávat)
      • mín šetrný k zádům

      Hodnocení je vztaženo vzhledem ke stejné pořizovací ceně kol(nových) a stejné výkonostní třídě jezdce.

      0 0
    • Kami  

      ještě dodatek

      HT

      • lepší komponenty-vyšší řada

      pokud není carbonový rám

      0 0
    • Jones  

      Ja mam uz dlouho Trek 6500, rikal jsem si fajn HTcko. Pak jsem si dokoupil fulla (120 zdvih)a pochybuju, ze treka mimo zimu jeste vytahnu. S hmotnosti jsem na tom temer stejne (cca 0.5kg), ale pohodli neporovnatelne. A od te doby me proste jezdeni bavi daleko vic, vyhledavam lesni cesty, koreny, technictejsi useky. Pokud to neni premistovadlo z bodu A do bodu B, ale kolo pro zabavu, tak za me full.

      0 0
    • unavix  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Lance  

      zalezi jake kolo chces,

      jestli fakt pekny stroj, na kterem se skvele svezes,tak HT – coz je takova silnicka, tim padem slechta

      jestli nejakou hnusnou kozu,ktera moc nejede a ktera se ti nebude libit,tak sracsky fuuull hnusny, kteryma se tady tohle forum jenom hemzi, na ty fully bych souhlasil s cenzurou

      0 0
    • mirabike  

      to zmiňované zatížení zad je velmi podstatné – kdysi jsem viděl graf pro namáhání bederní páteře na HT a Fullu se zdvihem necelých 100mm a rozdíl v maximálních rázových silách na bežné lesní cestě (drobnější kamení a kořeny)byl cca 20tinásobný..!!! mám 120/120 a jezdím občas i dost chrtím stylem a je to ideální… spíš pokukuju po větším zdvihu, protože mám rád i těžší terén..

      0 0
      • MlokCZ  

        Jenže to by platilo pouze v případě, že jezdec na HTčku je dement :-)

        0 0
        • krokus  

          :-)

          0 0
        • McBlacky  

          nemyslím, rázová síla od překážky je na HT fakt velká. Kdybys každý kamínek a větvičku odpružil prací s těžištěm tak bys jednak nikam nedojel, druhak by ti ty záda upadla ještě dřív.

          0 0
          • MlokCZ  

            On ale psal o maximálních rázových silách, tedy není řeč o těch drobnějších překážkách, ale že bude sedět pořád stejně jako na fullu.

            Na drobné věci se pořád zvedat nebudeš, to je jasné. Na fullu ale někdy odsedím, když je to mírně zkopce a šlapavé i poměrně hodně rozsekané úseky. Takže pak ten rozdíl není až tak velký, i když samozřejmě nikde nevyvracím, že na HTčku to bude horší.

            A oproti tomu na celopevňáku ne tak málo jedu klidně i dost dlouhý úsek i třeba po rovině ze sedla v kuse (právě proto, abych si každé dva metry nesedal a zase zpět nestoupal, to se nedá).

            0 0
            • mirabike  

              no na těch drobnejch nerovnostech je to třeba 2 – 5× a i to mi přijde zatraceně dost mít namáhanou páteř 2× víc… pro mě teda dost silnej argument – a to jsem to řešil před cca 12ti lety a to mi táhlo na 40… a co teprve dnes – nelituju rozhodnutí pro full ani náhodou:)

              0 0
              • MlokCZ  

                Na opravdu drobných nerovnostech velmi záleží na fullu, jak je/není citlivý.

                Už jsem to tu psal jinde. Na cestě, kde jsou třeba jen drobné kamínky (některý typ slušnější šotoliny), tak je můj 29tkovým celopevňák pohodlnější než 26tkový full.

                Na tomhle typu povrchu jednotlivé nerovnosti nezvládá žádný full. Jednak je to pod citlivostí většiny fullu a druhak nikdy nebude žádný full stíhat tak rychle reagovat (třeba 20× se zhoupnout během jediného metru).

                Samozřejmě pokud i ten full bude 29tkový, tak nebude ztrácet ani v takovém specifickém případu.

                Na o něco větších nerovnostech už je full jasná výhoda a bude šetrnější. Jenže jak jsem psal, tak zase na fullu zůstanu mnohem déle sedět i někdy v dost rozbitých šlapavých pasážích. A tam i na fullu mohou záda dostat slušnou čočku.

                A jet na fullu zase dlouhé úseky ze sedla tak jako se dá na celopevňáku je hrozný opruz.

                Dalším faktorem je to, že na fullu pojedu ty rozbité úseky rychleji, což zase vše o něco zhorší.

                Na fullu hodně často bývá posed více vzpřímený a když už se sedět zůstane, tak pro záda jsou ty rázy (i když už odtlumené) v horším směru.

                Další věcí je, že full x HT x celopevňák často ovlivní i výběr trasy a rozbitějších úseků je pak více.

                Celkově to bude na fullu určitě o něco lepší, jen bych to odpružení zase tak nepřeceňoval a žádnými konkrétními čísly, že to bude např. 5× horší na HTčku bych si nebyl vůbec jistý.

                Proti rozhodnutí zvolit já určitě nic nemám, já tu vždy odpružení a k tomu co nejcitlivější propagoval.

                Jen to nevidím vůbec tak jednoznačně, že pořízením fullu budou záda pořád jak v bavlnce a na HT/celopevňák pořád neskutečně trpět.

                0 0
    • šimlos  

      Ber fulla a buď věrný značce :-). Já Treka Fuel EX8 kupoval loni a slevili mi 13 tisíc..Vezmi tedy nižší řadu a na 35 se dostaneš. Jo a ty záda – paráda :-)

      0 0
    • scota  

      Jsem skoro stejně velký. Na podzim jsem řešil stejný problém. testoval jsem ruzná kola od RB i 29" a nakonec jsem koupil IQ Team velikost M za cca 36 000Kč. Jsem s ním moc spokojen.

      http://www.rb-bike.cz/…8/78/iq-team

      0 0
      • DominikGT  

        Věřím že jsi spokojený ale mě ty rb přijdou hrozně škaredé, to samé canondale. Tyhle kola jsou přitom dost vychvalované. Doufám že mě teď neukamenujete. :D

        0 0
    • Georrge  

      Kup si HT, páč fully jsou supr a kdyby si to kupoval každý, tak si za chvíli nebudu moct říkat jaké mám fajnové kolo a jací jsou všichni kolem masochisti :)

      0 0
    • Bambusarna  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Bambusarna  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Bambusarna  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Bambusarna  

      http://www.bradsky.cz/…-p-5913.html tohle je ale nejlepší podle mě …ty bláho kurna

      0 0
      • Azmir  

        Nevím jestli sis toho všimnul, ale to kolo už jsem ti du dával a ještě o 3 tis levnější.

        0 0
      • mirabike  

        to vypadá hodně dobře… tu Rebu přestavět na 120 (a jezdit měkčí) a vyměnit kliky (stačí za SLX) a je to.. 8-)

        0 0
        • jIrI___  

          Ani ty kliky bych neměnil. Účel splní, tuhé budou stejně jako SLX, jen jsou holt trochu těžší. Za tu cenu paráda.

          0 0
          • mirabike  

            no ten rozdíl je skoro 200g a to je dost i pro „negramaře“ :) , ale oni brzo odejdou převodníky a pak už se nevyplatí kupovat nové a přijde čas na ty SLX, který maj pily už kvalitní..;-)

            0 0
            • Evilcleaner  

              pily na 552 a slx jsou identické, samotné kliky jsou asi o 70g těžší ±

              0 0
      • lalajda  

        Jestli jsi měl Treka a chceš přejít z Treka na Haibike, tak to je jako by jsi přešel z Volkswagenu do Škodovky… svezeš se stejně, ale něco Ti bude chybět a budeš vědět, že to před tím bylo lepší.. :-) PS: můj názor.

        0 0
        • Phaeton  

          Tak s tím srovnáním aut opatrně ,raději budu jezdit v překrásném novém superbu ,než škaredém věčně porouchaném passatu a naopak raději si koupím pěkné polo než fabku atd. mimochodem co si nakonfiguruješ do výbavy je jedno jestli VW nebo Škoda tak i kolo.

          0 0
          • pepek  

            Kterej superb je překrásnej?

            0 0
            • Phaeton  

              Poslední model v kombíku nemá chybu .) (ne každý má stejný vkus)

              0 0
              • pepek  

                špatně jsem to napsal, správně mělo být: „Kterej superb není hnusnej?“

                0 0
                • Phaeton  

                  Ještě dopiš co se ti libý za auto abych si udělal obrázek tipuji multipla a k tomu do kufru RB :D.

                  0 0
                  • pepek  

                    Tak. LíbÝ se mi multipla a Ssang Yong Actyon-to jsou nejvíc největší krasavci.

                    No a co se mi líbí? Když beru jen vzhled, tak klasicky: 159

                    Minulý model Passatu cc byl taky pěkný.

                    Dvojka Octa před FL byla pěkná.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Zase musím vyjímečně souhlasit s posl. větou :)

                      Mpla před FL mi nevadila, bylo to takové designové osvěžení…

                      0 0
                    • Phaeton  

                      Už sem se bál z CCčka se mi sice blbě leze ,ale je pěkný shodnem se i z 2jkou octou ,ale nepohrdl bych trojkou sice nemá moc příznivců ,ale mě zaujala.Tak nic teda flame nebude :D ,jo a Ssang Yong Actyon sem nikdy neviděl tak na něj názor nemám z fotek vypadá zajímavě.

                      0 0
    • TeryPV  

      Jestě nedávno byl na MOJEKOLO Ghost AMR+ 5900 model 2010 za necelých 35k…teď už jej tam nevidím:-( TO byl opravdu super kup…já ho koupil ve velikosti 20,5 a jsem s ním naprosto spokojený:-) Projel jsem si nedávno na test festu několik kol a musím říct že jsem udělal nejlepší volbu:-) Nicméně z Tvého výběru bych asi nejspíš vzal http://www.kubicasport.eu/…y-XT-3×-10-/ . I když na Test festu mi Haibike moc nesedl (zkoušel jsem http://www.kubicasport.eu/…aibike-2012/?…) Ale to bylo asi tím konkrétním kolem:-) Jinak bych řekl, že za ty prachy asi nejlepší z výběru. Jinak co se týče toho, že přesedláš z WV na škodovku…s tím bych až tak nesouhlasil…když vezmu cenovou relaci, tak bych to přirovnal spíš tak, že je to přesedlání s nejlevnějšího WV se základní výbavou, na škodovku s plnou a nadstandardní výbavou:-) Ale je to jen můj názor:-)

      0 0
    • Lukster  

      Hele, zkus poskládat RB IQ – já ho měl půjčeného na týden a fakt supr rám – pohodlný a přitom se při šlapání tlumič pohybuje jen pár milimetrů, někdy vůbec. A pobere naprosto všechno. Já bych do něho šel, ale je na mě až moc pohodlný, takže zatím zůstanu věrný pevňáku…

      0 0
    • Bafoon  

      chrtí FS :-)

      0 0
    • zixinis  

      Asi nemá cenu si kupovat fulla do 20 tisíc že? Raději jsem koupil dobrýho hardtaila (mongoose tyax expert 2013). Teď ale toho trochu lituju, páč chci jezdit freeride v lese a full by byl asi lepší.

      0 0
      • Azmir  

        No upřímně ten hardtail zas až tak dobrý není a za ty prachy vůbec ne, odpovídající hodnota za něj by byla tak 13 tis. max

        0 0
    • JohnyB  

      Ahoj oživil bych toto vlákno ať nezakládám nové. Potřeboval bych poradit.

      Sejde se mi cca 45 000Kč a chtěl bych nové kolo.

      Řeším jestli jít poprvé v životě do fulla a nebo opět do HT.

      Na ježdění po silnici mám silničku, takže nové kolo by bylo výhradně do přírody ± občas výlet s rodinou cyklostezka a šotolina s croozerem.

      Když píšu příroda tak myslím naše lesy.

      Párkrát v roce si zajedu nějaký ten marathon.

      Takže otázka je jestli nějaký lépe vybavený HT (29 nejspíš nepreferuji), má cenu třeba carbon?

      Nebo nějaký full za tu cenu?

      Má podle Vás cenu ve čtyřiceti učit starýho psa novým kouskům?

      0 0
    • Lance  

      je mi lito, ze budu asi sprosty a timto se omlouvam, ale fulla si koupi jenom *****, taky to pak vypada kolik kokotu clovek potka, timto prosim at me kokotovi fullisti nezdravi!

      0 0
    • alex01  

      chci se zeptat, pred par mesici jsem testoval poprve celopero (cube), ktere me teda uchvatilo pohodlim, ale ve sjezdu na bahne neskutecne plavalo ze strany na stranu (zadni kolo), coz me naopak celkem odradilo. Jsem zatim s HT nadmiru spokojenej, ale full me trochu nahlodava myslenky, zda neudelat zmenu.

      je tahle nejistota na bahne u fullu normalni nebo bylo neco spatne? opravdu jsem se s tim bal jet trochu rychleji (byl to pocit, jak bych pichnul) a urcite vim, ze by HT bylo na stejne pasazi daleko predvidatelnejsi.

      0 0
      • newbie  

        něco bylo špatně… :-) jako první bych podezíral plášť

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.