• gemini

    Ahojte všichni. Finance na novýho fullíka jsou tařka „v chalupě“, ale rozhodnutí ve výběru mezi favority je těžší, než jsem myslel:-)) Nicméně ujasnil jsem si, že optimální zdvih pro můj styl ježdění je kolem 100 mm…

    Mám tu několik favoritů a vás bych chtěl poprosit o případný komentář…

    1. Cube AMS PRO LOUISE www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…
    2. KTM Speed RC 3

    www.ktm-bikes.at/…tailBike.php?…

    1. Giant Anthem 2

    www.progresscycle.cz/giant/firma.asp?…

    1. Specialized Epic comp

    www.bikesportchrudim.cz/…ola_foto.php?…

    Zajímalo by mě, co na uvedené modely říkáte, jak se vás vzhledem k ceně jeví osazený, jestli je někdo jezdíte a tak. Dále by mě zajímalo, jestli mě tyto stroje uvezou – 196 cm, 110 kg živé váhy…Díky za názory.

    0 0
    • kesu  

      no ja bych volil vetsi zdvih ale pokud chces tuhle kategorii bral bych to cube.A to kvuli podle meho optimalni kombinaci reba /float a taky kvuli brzdam.ikdyz se mi dost nelibi.Epic je podle myho zavodak moc pohodli nepobral,giant ma nizkou vidli a KTM nevim no.

      0 0
    • Bajker16  

      Já osobně jsem s epicem hoooodně spokojenej,ale možná nejsem zcela objektivní,protože jsem žádný jiný kolo z tvýho výběru nejel :-).

      0 0
      • gemini  

        Tak špatný kolo to rozhodně nebude. To neříkám. Upřímně – já jsem kromě Stumpa FSR na žádným fullu nejel, takže vycházím při výběru čistě z teoretických poznatků…

        0 0
        • Bajker16  

          Já taky právě nejel na ničem jiným než na epicu. Ten brain chce trošku povolit/vypnout a pak je to pohodlný.

          0 0
      • homat  

        neblbni nebo z toho bude masovka !! Epica rozhodně ne :)

        0 0
    • gemini  

      Oprava – 3) Giant Anthem 1

      0 0
    • Pedro RB  

      Jestli jsi na žádném z vybíraných kol nejel, ale máš zkušenost s jiným FS, doporučuju obrátit se na MlokaCZ s popisem co hodláš jezdit a jaké chování od kola očekáváš a jestli by ti tahle kola nezhodnotil, případně nedoporučil svůj tip. Takhle jsem to udělal já. Byl moc ochotný a poté co jsme zaplevelili konec dredu Doručení Canyon tak jsme pokračovali přez mail. Dneska jsem i byl v Mladé Boleslavi projet s Jirkou Pospíšilem Stevens Fluent ES a věděl jsem přesně co na kole pozorovat a jaké terény vybrat aby se ukázaly vlastnosti na kterých mi záleží. Takže jsem si objednal Fluent LX a jen si nechám vyměnit tlumič X Fusion za Fox RP23. Do konce listopadu mají 20% slevu na předobjednaná kola, takže se přibližují láci Canyonu. Mlokovi ještě jednou dík!

      0 0
    • MlokCZ  

      Ten Anthem bude skoro ještě víc chrtí stroj než ten Epic, obzvlášť s 80mm vidlicí. Pokud to nemá být na závody, tak já osobně bych Epica ani Anthema rovnou z výběru vyřadil, zvlášť když obě ty kola jsou i za ty dražší za dané osazení. Do KTM bych osobně nešel kvůli systému (ale nehodlám tu začínat debatu jednočep x odstatní systémy) a za dané osazení taky není cena úplně ideální. Monarch na KTM je zatím velká neznámá, ten by mě docela zajímal, jaký bude. To se ale teprve uvidí.

      Takže zbývá Cube, kterého bych z těhle čtyř vybral, je to pořád hodně rychlé kolo, s RP23 bude lepší než mám já verzi s MC 3.R. Cube se navíc dá sehnat u většiny prodejců tak minimálně o 10% je než je doporučená MOC, takže kolem 52–53tis. by měl jít sehnat, možná někde i za méně. Za ty prachy je osazený výborně, jednoznačně nejlépe z těch 4 kol.

      Pokud ale nechceš závodit, tak bych osobně nevzal ani jedno a šel do malinko vyššího zdvihu (třeba u Cubu raději do AMS 125ky). Pokud jsi definitivně rozhodnutý pro 100mm zdvihu, tak z těhle čtyř bych vzal Cuba a nebo ještě přidal do výběru další – třeba Trance.

      0 0
    • Archer  

      Mit 196cm – tak bych vzal 29" kolo.

      0 0
      • MlokCZ  

        A tomhle bych také při té výšce zauvažoval.

        0 0
        • gemini  

          Do 29" se mi moc nechce. Nějak mě to neoslovilo…Ještě k tomu Cubovi – je na něm nějakej hmotnostní limit? Pokud bych ho bral, tak určitě velikost 22", ale nevím, jestli mě to uveze a jestli za chvíli nepůjde kvůli mé váze do kytek. Jinak – jaká je ta Reba U-turn? O Rebě je tu jen samá chvála, takže vidlice to určitě špatná nebude, ale jak se bude chovat pod 110 kg a s kotoučema??

          0 0
          • MlokCZ  

            O hmotnostním limitu nevím u Cubu, ale to neznamená že není. Myslím, že uvést by tě ten rám měl, není z extrémně nízkých váhových kategorií. Na druhou stranu by se našly i těžší bytelnější rámy.

            Reba bude v pohodě i s kotoučema, v téhle kategorii vidlic stejně neexistují žádné výrazně tužší vidlice (ale Reba s 32mm nohama je tuhá slušně). Žehlička to bude při tvé váze velmi dobrá.

            Jen si dobře otestuj velikost rámu, Cuby jsou poměrně krátké a mohlo by se stát, že i ta 22 ti bude krátká.

            0 0
            • gemini  

              Posed určitě důkladně vyzkouším – při investici 60 k bych nerad po koupi zjistil, že jsem koupil nevhodně. Doteď jezdím pevnou Meridu ( viz profil ) a že by konkrétně rám nějak výrazně trpěl, to bych neřekl. Ale pevňák je asi trochu jiná melodie, než ful. Mimochodem – zřejmě se v kolech hodně vyznáš – co by jsi mi doporučil ty za kolo, pokud se budeme bavit o ceně někde kolem 60 k a zdvihu kolem 100 mm? Jen pro upřesnění – ta Reba na Cubu je vzduchová, že?

              0 0
              • Archer  

                Ja bych doporucil Turner Sultan, ale ten se u nas nesezenes :(

                K tim 29" – vzdycky me lidi kolem 190–200cm pripadali divne na 26" kolach. Vypada tak jako bych jezdili na detskem kole :)

                Osobni zkusenost s 29" nemam (jsem 175cm), ale treba Gung-Ho jezdi na 29" a uz spatky na 26" nechce.

                0 0
                • gemini  

                  29" kolo bych prakticky asi využil, ale mám pocit, že trh ještě nenabízí takovej výběr kol, jako 26" – což je pochopitelný – vzhledem k tomu, že je to ještě pořád v podstatě „novinka“. O to víc je potom menší výběr v celopérech – co vím já, tak se dá běžně sehnat maximálně GF, Trek a Specialized, ale ty jsou v osazení, jaký bych si představoval, fianančně o hodně výš…Takže pokud bych kupoval 29", tak asi pevňáka…Ale to je jen můj laický pohled na věc a možná se pletu. Případně mě prosím opravte.

                  0 0
                  • Gorgov  

                    sem přesvědčenej, že bys byl překvapenej. s tvojí výškou bych šel jednoznačně do 29" a klidně oželel o trochu horší osazení, to je stejně jenom spotřebák.

                    0 0
                • fousek  

                  Ja zas znam par lidi co si koupili 24" a 26" uz nechtej ani videt

                  0 0
              • MlokCZ  

                Reba je vzduchová. Reba se v pružinové verzi ani nevyrábí.

                Pokud se chceš držet těch 100mm, tak bych vzal toho Cuba nebo bych ještě uvažoval o Trancu.

                Ale tady není tak jednoduché radit, každý ten full se chová trochu jinak a nedá se říci, že jeden z nich je nejlepší. Pro každého může být lepší jiný z nich. V každém případě Cubem ani Trancem chybu neuděláš. Ten Cuba má ještě velkou výhodu, že má výborný poměr cena/výkon.

                0 0
                • gemini  

                  Tak to je přesně to, co jsem chtěl slyšet:-)) No, hlavně už ať je doma, protože se mi o tom už i zdá. Myslel jsem, že na kolo je těžší vydělat, než si ho vybírat, ale on je ten výběr snad ještě těžší:-))

                  0 0
                  • Darkson  

                    čoveče, mne si normálně na.ral s tím odkazem na Cuba:-)))

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud se rozhodneš pro Cuba, tak pak zkus obtelefonovat více prodejců, kteří jsou na: www.cube-bikes.cz/ a zjistit si jakou jsou schopni nabídnout cenu. Minimálně na těch 10% slevy z MOC by ses měl dostat, možná někde na ještě lepší cenu.

                    0 0
                    • gemini  

                      Jo díky, určitě to testnu. 10 procent je balík, to už za trochu smlouvání stojí:-)

                      0 0
      • cabbage  

        A nebo 27,5" …

        0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Z tohodle výběru rozhodně CUBE. Ten Mlokem navrhovanej Cube AMS 125 nebo i jinej (CUBE jsou všecky krásný:-) vypadá parádně.

      0 0
    • Dubys  

      dej vedet, do ceho si nakonec sel. me se docela libi to ktm.

      0 0
      • gemini  

        Mě se to KTMko taky líbí – alespoň z pohledu designu. Ale na 99 procent jsem rozhodnutej pro toho Cuba – zvlášť, pokud by se dala vyrazit nějaká slevička:-))

        0 0
        • Dubys  

          hele ja na fullu v zivote nesedel, takze nerad bych nekomu radil, ale to ktmko se mi libi, coz je taky kriterium pri vyberu kola. navic kdyz terenaka, tak co jinyho nez ktm. bejt osazenej ve sramu s fsa klikama, jdu do nej hned!!

          0 0
          • gemini  

            No, pro mě je každá rada dobrá…:-))

            0 0
          • fousek  

            No zas Design dokaze zhodnotit kazdej sam takze toto hodnoceni se mizda k nicemu

            0 0
            • gemini  

              Mě se líbí, ale to není rozhodně podklad pro to, abych ho koupil. Jen jsme s kolegou hodnotili design, kterej se mi jeví sympatickej…

              0 0
    • Oakey  

      Zdarec, tak tomu tvýmu výběru: do toho Gianta bych nešel, protože to je rám na závody pro žížaly, takže by to nemuselo vydržet. Specialized ten to sice vydrží, ale je to závoďák, něco mezi Ht a FS. Já bych měl černýho koně ve formě Race Biku Speedster. Ten si v RB centru necháš postavit buď na míru nebo si vybereš předvolený komponentový sady. Ty rámy je parádní ruční práce, super tuhý díky takřka motokrosovýmu jednočepu a v testech údajně jezděj parádně. Můj táta má RB Monster AM a je to umělecký dílo v rámařině a postavenej na míru ho vyšel ve srovnání s kolama montovanejma na Taiwanu se stejnym vybavenim cca. o 2O tis. levnějc, prvotřídní ruční práce z Čech.

      0 0
      • fousek  

        Az na to, ze vetsina motorek ma ten jednocep prepakovanej a navic ten cep je kapanek (asi tak 2–3× delsi) tak je to to same:-) Navic u motorek moc neresej houpani pri zaberu

        0 0
      • JMT  

        moje rec, moje rec :-)

        0 0
    • dancing dog  

      ted sem to dost studoval, protože také vybírám, ale můžu se vyjádřit teda žel jen teoreticky- asi bych si vybral ten Cube.

      / + nevýznamný doplněk: Jinak mimo udané možnosti- tomu Cubu podobnýho Ghosta a ten RB speedster asi také není myšlenka úplně mimo…/

      0 0
      • gemini  

        No RBčko nevypadá zle. O tom, že bych něco postavil, jsem zprvu taky uvažoval, ale měl jsem za to, že se to finančně moc nevyplatí. Ten Cube se mi líbí hodně, osazení mi příjde taky celkem solidní. Jedinej otazník vysí nad výdrží rámu vzhledem k mé hmotnosti + jestli mi bude sedět v praxi ( myšleno při jízdě ). Pokud by zjistil, že je to po těchto stránkách ok, šel bych do něj.

        0 0
        • Fana.A  

          Ještě nedávno bylo u motorek KTM pořekadlo K – každý, T- týden, M – montuju. Ten Kubík je hodně pěknej, Epic byl kdysi můj sen, ale teď pod 120 mm nepůjdu, protože jsem ho zkusil a už přecházím z chrtění spíše na pohodu.

          0 0
          • gemini  

            K tomu zdvihu – Nebudu nikomu vnucovat, že jsem chrt – to rozhodně nejsem…:-) Ale vím, v jakých terénech se pohybuju a myslím, že na moje ježdění zdvih 100 mm zhruba stačí. Ještě nedávno jsem uvažoval o pevňáku, ale pak mě B-F navedlo na cestu fullu. Takže jsem si řek: když nový kolo, tak to bude full:-) Takže asi proto jen 100 mm. V reále jsem zkoušel jen letošního Stumpa a to fakt jen pár minut ( takže nemůžu ani toto kolo nijak hodnotit ). Pro jezdění v terénu myslím dobrý kolo, ale nedovedu si představit, že bych s ním jel tak 50 km po silnici ( což v sezoně jezdím pravidelně skoro každej víkend k rodičům ). Ke KTM – to kolo se mi dost líbí, ale asi je to trochu neznámá.Nerad bych byl na B-F ten, kterej tu bude psát že KTM stojí za prd a za tu zkušenost dal 60000 Kč…:-) O Cubu se vyjadřují všichni vesměs pozitivně, tak já nevím.

            0 0
          • Pijer  

            K-kripl T-tlačí M-motorku :-)

            0 0
            • gemini  

              To říká můj známej, co jezdí motokros:-)) Mimochodem, sedlá Yamahu:-))

              0 0
          • K2  

            To sisi spletl – říkalo se: Kick ten minutes (našlapuj 10 min než to chytne:)

            0 0
          • ptak1000  

            Ted to je K-urva T-en M-otor

            0 0
        • burnout/syndrome1  

          No jestli ti jde o výdrž rámu,tak to se právě na rámy od Cube dá celkem vsadit

          0 0
    • bikerzdenek  

      Taky jsem řešil problém fulla a v únoru bych se měl dočkat GIANTA Trance 1 model 2008. Zrovna jako ty jsem nejdřív dost sháněl informace až se mi dostal do rukou katalog Giantu 07 a byl jsem skoro rozhodnutý. Jen jsem potřeboval ještě trochu nakopnout, aby to bylo definitivní. Zkus si zavolat na číslo 442 810 390 Jiří Frynta /prodejce kol v Jaroměři a velký nadšenec do Giantu – www.jkfjaromer.wz.cz/. Velmi krátce jsem se tam také svezl na Giantu NRS 1 a bylo to jasné. Nejdřív mě překvapila váha, protože když jsem to zkusil zvednout, tak jsem čekal uplně něco jiného vzhledem k mohutnému vzhledu, ale doslova mi to vyrazilo dech. Dle svého kola odhaduji, že to bylo pod 12kg. Systém zadního pružení Giantu je podle všech recenzí nyní absolutní špička v oboru /a ostatní jej začínají kopírovat/ a fakt je, že jsem při záběru žádné pohupovaní v podstatě necítil, až jsem nevěřil, že jedu na fullu. To jsem pocítil až při přejetí jakéhokoliv příčného hrbolu a vzhledem k mému HT to byl doslova balzám. Neuvěřitelně mě to chytlo a už se nemohu dočkat. Když jsem si pak doma prohlédl na CD novou kolekci na rok 2008, neváhal jsem. Jednoduchá, naprosto technicky čistá konstrukce, která nikoho neoslní, ale také neurazí, zpracování naprosto dokonalé. A co se týká kvality rámů GIANTU, tak jsem neslyšel žádný záporný názor

      0 0
      • MlokCZ  

        Zas to s tou absolutní špičkou tak nepřeháněj. Maestro je dobrý systém, který má jako každý systém nějaké výhody a nevýhody a někomu sedne a někomu třeba ne. Absolutní špičku v oboru bych si žádný systém nazvat nedovolil, protože to tak obecně není. Neexistuje žádný zcela ideální systém pro všechna použití. A je na trhu větší množství výborných systémů z nichž každý ocení někdo jiný.

        A posuzovat podle NRS to už je vážně trošku moc. NRS je úplně jiný systém než má Trance a k tomu hodně specificky naladěný v rámci daného systému a určený pro specifické požadavky jezdců (shrnuto do ne až tak poholdné ale zato raketa). Když pak k němu napíšeš, že jsi v podstatě žádné pohupování v podstatě necítil, až si nevěřil, že jedeš na fullu, tak je to až trošku úsměvné. To je právě dané tím, že to je NRS a kdyby se pod tebou nějakou výrazně houpalo, tak by něco bylo špatně. Jenže u většiny jiných fullů to bude jinak.

        0 0
        • bikerzdenek  

          Neřekl jsem, že ten systém je nejlepší a ani bych si to netroufl říci, ale ke špičce patří, to popřít nejde. Máš pravdu, srovnávat Trance s NSR asi nejde, ale jiný kolo tam momentálně k vyzkoušení nebylo a ten systém tam zas až tak úplně jiný taky není /byl to model tuším 2005, tak samozřejmě se dost změnilo, je tam jiné uchycení tlumiče, samozřejmě jiná délka vahadel, zdvihy, princip není sice stejný, ale velmi podobný a je to samozřejmě jinak laděné/ – je to podle specifikací blíž k Anthemu a je to prostě ryzí závoďák/. Taky jsem neřekl, že bych si NSR koupil /ale věřím, že má spousty spokojených uživatelů/, prostě se mi to kolo velmi líbilo a svezení na něm bylo pro mě zážitkem. Je pravda, že to bylo mé první svezení na fullu a podle řady diskuzí, které tady probíhají /spíš mě odrazovaly/ jsem prostě čekal něco úplně jiného a přiznám se, že jsem víc tíhnul k HT a byl jsem tedy na fulla velmi zvědavý. To svezení mě jen přesvědčilo, že full bude to správné a že možná mi bude vyhovovat trošku něco jiného, pohodlnějšího. Určitě se můžu splést, ale věřím, že svého rozhodnutí zas až tak litovat nebudu a ten Trance se mi prostě líbí svojí jednoduchostí a čistotou provedení a nikomu ho nenutím. Až praxe opravdu ukáže, zda jsem zvolil dobře, protože jakékoliv teoretické diskuze, které se tady vedou jsou jen osobní názory jednotlivých uživatelů nebo dokonce pouze hltačů prospektů /i já jsem samozřejmě řadu poznatků získal v prospektech a vím co dokáže reklama/. Ale někde se začít musí a respektuji názor člověka /a rád si nechám poradit/, který těch kol vyzkoušel samozřejmě více a může srovnávát. Ale i zde je to srovnávání v osobní rovině a opravdu druhý může mít zkušenosti jiné. Až budu mít za sebou deset let jezdění na fullu a vyzkouším jich několik, tak pak možná může být názor objektivnější /ne objektivní, to nebude nikdy/ a toto je čistě můj názor, kterým nechci nikoho zviklat, jen jsem dal do placu další variantu,která mi nepřipadá špatná a kterou si musí každý přebrat sám. Stejně, ať koupíš co koupíš, bude v člověku vrtat ten červíček, zda to bylo správné rozhodnutí a všechno se za čas opotřebuje, okouká a přijde na řadu jiná volba a ta první volba je vždycky nejtěžší a nejhorší. Další problém je, že těch možností na vyzkoušení a porovnávání zase až tak moc pro běžného hobíka není nebo to stojí mraky času, takže nakonec poslední rozhodnutí je stejně na sobě samém a na pocitu, který z té věci máš v danou chvíli. Nejobjektivnější by bylo, kdyby byla možnost /a přiznejme, kolik takových je/ jezdit celý den na třech čtyřech vybraných kolech ve stejném terénu, pak se dá srovnávat. A všimni si také, kolik tu je v různých obdobných diskuzích názorů typu, „mě se to kolo /nebo ta věc/ líbí“ /včetně mě/. Kde pak je objektivita?

          0 0
    • bikerzdenek  

      Je ještě obrázek. app možná usmlouváš i cenu.

      0 0
      • K2  

        Testoval jsem ho na SL, jelo se na tom super v(na daný zdvih), ososbně mám problém s tím designem, který vypadá, jako by to někdo poslal do stromu :( – jiným se to líbí a bohužel to začínají dělat i jiní (Specialized a pod…)

        0 0
        • bikerzdenek  

          To je otázka zvyku a je to právě ta subjektivita. Nakonec jak by to tu vypadalo, kdyby se nám všem líbilo to samé.

          0 0
    • ddd - andy  

      Z toho cos nabidnul jednoznacne Cube. (Ted nevim jestli ten Giant je VPP – jinak by se pral s tim Cubem, ale ma malou vidli.) Spesl, ctyrcep – hezky, ale nelibi se mi funkce epica a navic ma vzadu 140mm kotouc – coz na tvoji vahu.. :-) no a KTMko je jednocep. Cube je ctyrcep a navic zavirani tlumice je hned pod horni ramovou trubkou, takze na to pohodlne dosahnes ze sedla. Kotouce 180 a 160 – ideal k tvoji vaze na XC. Navic i designove se mi libi nejvic. Jeste RR gumy – proste na tom kole by se toho moc menit nemuselo :-)

      0 0
      • Attila  

        Co konkrétně se ti nelíbí na fci Epica a kterého jsi prosímtě viděl s kotoučem 140mmm???

        0 0
      • Bajker16  

        Na Epicu mám vzadu 160mm a vepředu 185mm a pohodička :o).

        0 0
    • Davit  

      Zdar. Přiživím se na tomhle vlákně, protože jsem v podobné situaci – řeším taky fula. Jde mi o chrtí celopéro max 100/100 do 70tis. Mám rád dlouhý maratony, terén, celodenní švihy a tak, všechno ale trochu v tempu. A hlavně rád jezdím do kopce – čím prudší, tím líp. Chci ale víc pohodlí, oddálení únavy, větší jistotu v rozbitým terénu a takový ty kecy. Pořád to ale musí jet (a to nejlépe rychleji než ht – v terénu samozřejmě). Do nejužšího finále postoupili 3 kandidáti: Cube ams pro www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… Giant anthem 1 www.progresscycle.cz/giant/firma.asp?… Norco faze 2 url.www.nor­cobikes.cz/2008/fa­ze2.php

      Zajímá mě váš názor – hlavní co teď řeším je funkce zadní stavby Cube – tam je to jasný. Poměrně hodně lineární chod, zvlášť s RP23 tlumičem, čili bude hodně využívat zdvih, víc se houpat (?), slabší (relativně) akcelerace – to asi řeší propedal (páčka je dobře přístupná), nerad bych ale jel celý Sudety se zaplým propedalem, protože se moc houpe. favorit vybavením/cenou, aktivitou pružení, jsem zlehýnka na pochybách o závodních ambicích kola. Giant – maestro jde za pedálem slušně, progresivní zadek, zavírání pružení při šlapání (vzhledem k určení kola +). Byl by asi favorit funkcí, kdyby mě tu Mlok nevyděsil jeho přirovnáním k Epicu (to bych nerad (jel jsem)- chci jet, ale určitý pohodlí vyžaduju. Norco – dost neznámá, ale evidentně inspirováno Giantem NRS (nižší poloha čepu u patky, sklon ramínka přepákování) – čili určité zamykání pružení tahem řetězu (míň výrazné než NRS), jinak přiměřeně hodně žehlivá fsr – to by se mi docela líbilo(NRS jsem jel), ale je to teorie. S Norcem bych byl na XC asi docela exot (to mě láká:-) zároveň ale nevím co čekat od značky zaměřené spíš dolekopcom – trochu obavy. Tak co vy na to? Dík za názory. D. PS: nechcu větší zdvih :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        To Norco nemá ten čep nijak moc nízko, řekl bych tak standardně. Cube i Norco odhaduju na velmi podobné chování. Cube je jedna z nejméně progresivních variant horstlinku, ale Norco s tímhle úhlem vahadla k zadní stavbě bude na tenhle typ přepákování progresivní taky hodně málo. A navíc ještě Norco jde dát na 116mm zvdihu. Norco i Cube se budou budou proti Anthemu zamykat při šlapání o trošku méně a budou se o trošku více pohupovat a při šlapání budou o malinko lépe žehlit. Navíc Anthem má ještě o pár mm zdvihů více.

        Všechny ty tři kola jsou dobrá volba. Nejprve bych se rozhodl, jestli Anthem nebo jedno z těch dvou dalších. Anthem bude prostě větší raketa s o něco menším pohodlím.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ale stále jsi v kategorii 100mm zdvihů, mě přijde, že i o malinko více pohupující se Cubu (oproti Anthemu) se vlastně skoro ani nehne při slušné technice šlapání.

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě navíc je jak na Cubu, tak na Norcu RP23 tlumič s velmi dobře dostupnou páčkou přepínání open/propedal. Tedy vždy máš možnost rychle přepnout na propedal a pohupování je zcela pryč (mě v sedle propedal na střední poloze udrží tlumič při šlapání bez pohybu).

            0 0
            • MlokCZ  

              Já třeba jezdím teď už tlumič téměř jen v poloze open, už přepínám na propedal jen sem tam na asfaltu. A nemám žádný problém s pohupováním ani na AMS 125ce, která je oproti AMS Pro na pohupování výrazně náchylnější (ten rozdíl zdvihu je znát hrozně moc a tím tedy myslím nejen ohledně pohupování, ale hlavně ohledně žehlení).

              0 0
              • Davit  

                To mě celkem uklidňuje, ta AMS se mi hodně líbí (aby taky ne, za ty peníze je dost dobře vybavená), jen sem prostě z toho houpání měl trochu obavy.

                0 0
        • MlokCZ  

          Zkoušel jsem to z fotek proměřit trošku přesněji a zdá se mi, že Norco má dokonce ten horstlinkový čep o 1–2mm výše než Cube.

          0 0
        • MlokCZ  

          A využití zdvihu bude dobré i u Anthemu, také žádná větší progresivita. To využití zdvihu se ti u všech bude proklatě hodit, když ho bude tak málo :-)

          0 0
          • Davit  

            Jo, dík. Takovou nějakou odpověď jsem chtěl slyšet.

            0 0
        • Davit  

          O možnosti změny zdvihu u Norca vím, tím zvýšením na 116 se to ale progresivnější asi nestane, spíš naopak.

          Takhle to asi udělám – napřed volba meti maestrem a horstlinkem. Jenže v tom ještě nějak nemám jasno :-)

          0 0
      • MlokCZ  

        A s NRS nesrovnávej, tam je ještě jeden faktor kromě toho horstlinkového čepu a to hlavní čep, který je umístěný o něco výše. Ten rozdíl u hlavního čepu není nijak velký, ale když se to pak sčítá s vlivem umístění horstlinkového če­pu…

        0 0
        • Davit  

          Tohle mě nedošlo, kouk jsem jen na to vahadlo a je fakt, že to NRS (zvlášť ty první verze) měly ten čep u patky hodně nízko.

          0 0
          • MlokCZ  

            I u těch pozdější, které už ho neměly nízko tak extrémně je pořád výrazně níže než u Cubu a Norca.

            0 0
    • Dubys  

      Gemini ja uvazuju o tom ktmku. Kde si o ho chtel koupit nebo pres co?

      0 0
      • gemini  

        No, já jsem ho chtěl koupit přímo v Reichu. Kamoš žije ve Vídni, tak jsem si chtěl koupí kola zpříjemnit návštěvu u něj:-)) Jelikož jsem z Brna a rodiče mám na Znojemsku, tak v případě nějaké zásadní reklamace bych to neměl daleko. Jinak nevím, kde se tady KTM dá koupit. Web ktm-bikes.cz mě hodí hned na rakouskej web, tak ani nevím, kde se tady na moravě KTM prodává. Ale já jsem už rozhodnutej pro Cuba – jen pokud by mě vyloženě nesedl (velikost, geometrie atd.), šel bych do něčeho jinýho. Dnes jsem psal do Bikezone, kde by ty kola měli prodávat, jestli bude možný to kolo nezávazně vyzkoušet ( alespoň co se velikosti týče ), ale zatím se nikdo neozval. Nevíte, kde by se to kolo dalo jinak před koupí vyzkoušet – někde kolem Brna?? Ještě bych se zeptal Mloka, jakým způsebem vybuší slevu 10 a víc procent = nějak sem netušil a nedovedu si představit, že se dá usmlouvat něco, co mají daný – MOC…:-) Ale pokud máš 3. Cubečko, tak to asi jde…:-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Já to měl jednoduché. První kolo mělo slevu speciální, kvůli tomu, že při převozu se stala malá promáčklina v rámu (opravdu malinká, na funci vliv žádný a záruka na rám zůstala 5let). Tahle sleva za to byla tenkrát skoro 30%. Na druhé kolo a další kolo mi už můj prodejce nabídnul slevu sám rovnou. Ale vím o dalších, kteří kupovali Cuba, přišli za prodejcem Cube (všechno byli prodejci Cubu ze stránek www.cube-bikes.cz/) a zeptali se za kolik by se dalo u nich koupit kolo xx a dostali nějakou nabídku. Prostě bych obvolal více prodejců Cubu a zeptal se na cenu.

          0 0
          • gemini  

            Aha – no zkusím a uvidím. Víc mě ale trápí, kde to kolo v okolí Brna vyzkoušet. Bikezone je e-shop a i když má kamennou prodejnu, pochybuju, že kolo objednají, abych je mohl vyzkoušet ( pokud teda nebodou mít mnou požadovanej model na skladě ). A jet to zkoušet někam na druhou stranu republiky, abych zjistil, že mi kolo nesedí, to se mi moc nechce:-) Nemáš nějakou zkušenost, zda jsou tito prodejci ochotní nechat vyzkoušet? Při nákupu v e-shopu je údajně možnost kolo bez udání důvodu v jakési lhůtě vrátit.

            0 0
            • Davit  

              Určitě bych se do toho Bike-zone stavil osobně (třeba se tam při nákupu Cubu potkáme:-) Už teď tam něco mají (i rámy – pevný LTD, Sting – vše 08) a minulej týden tam stálo AMS Comp – čili to se určitě dá vyzkoušet, pokud si netroufneš objednat jen podle geo na netu.

              0 0
              • gemini  

                Jo, třeba se potkáme:-) Podle geometrie bych to asi neobjednal – v tom se vůbec neorientuju. Prostě buď mi kolo sedne a nebo ne:-). Asi se tam jen tak cvičně stavím, i když nákup plánuju tak na konec ledna. Tak doufám, že už nebudou vyprodaný:-))

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.