• RUSH

    Kamarád plánuje nákup nových kol. Výběr se zúžil na Fulcrum Red Metal 3 a Mavic Crossmax ST. Chce v první fázi jezdit komplet UST, pak event. přejít na Schwalbe TLR SS. Jezdí lehké crosscountry a maratóny KPŽ (3–4 ročně). Váží 85 kg. Výběr se týká konkrétně těchto (starší modelové řady):

    Fulcrumy: http://www.kupkolo.cz/…tal-3_z5709/

    Mavic:http://www.kupkolo.cz/…-2011_z1512/

    Máme dvě otázky:

    1. Která kola doporučíte? Výhody a nevýhody obou soupeřů má

    nastudované, lehce u něj vedou Fulcrumy.

    1. Ohledně Fulcrumů (Red Metal 3): Je to tak, že ráfek nemá díry

    k niplům, a tudíž není potřeba použít pásku, je třeba jen ventilek?

    Díky všem.

    0 0
    • vsn  

      ST mám – jsou bezproblémů … akorát bych možná volil 2012 který jsou o dost lehčí (ale zase nevýhoda že se musí doukoupit vložky a rychloupínák což je další litr a pak už není takový rozdíl ST/SLR

      2. fulcrumy mají ráfek stejný jako mavic (tzn bez děr jenom našroubuješ ventilek – měl by být součástí kol)

      výhoda fulcrumů je že je má míň lidí :), nevýhoda že na mavic seženeš v pohodě drát v každým obchodě u fulcrumů si nejsem jist (pokud se nipl neprotahuje ventilkem + magnetem na místo a jsou tam pak klasický dráty – v tom bych zase viděl výhodu :) – někdo by mi to mohl vysvětlit jak to je

      0 0
      • RUSH  

        jako nevýhodu ST bylo vyhodnoceno praskání kolem ventilku. Je sice otázka, kdy se to projeví, a jestli vůbec, ale argument to je. Další věc je provedení ořechu, kámoš není dobrý servisman, sám to mazat nechce, navíc má už tuto špatnou zkušenost s crossridama, kdy za litr měnil ořech.

        Tam někde bude původ jeho příklonu k Fulcrumům.

        0 0
        • vsn  

          praskání ventilku – kol jsme prodali dost a ani jeden člověk s prasklým ventilkem nepřišel. Namazat ořech jednou za 2 – 3 měsíce je otázka pěti minut … dyt jsou k tomu třeba jen 2 imbusy … to víc času zabere připadné čištění kazety… (misto abych sundaval kazetu na čištění sundávám celý ořech a hned ho vyčistím a namažu.)

          0 0
          • RUSH  

            Mě osobně praskly 2 ráfky Mavic 819, oba u ventilku. Další 2 ks mám už 2 roky a držej (ťuk, ťuk).

            0 0
        • McBlacky  

          to si pleteš, SLR a crosstrail s tímhle měli problém. ST naopak ne

          0 0
          • RUSH  

            Takže, co je podle Tebe lepší: RM3 nebo ST? Ale modelové provedení viz. odkaz nahoře. Dík.

            0 0
            • McBlacky  

              ono srovnáváš podle mě hrušky a jablka. STčkům odpovídají RM 1XL. Takže pokud vybírat mezi RM3 a ST tak já bych vzal jasně ST. Mezi 1XL a ST už to není tak jednoznačný, ale ani jedny nejsou chyba.

              0 0
              • Lister  

                Viděl bych to podobně. Při výběru jsem měl jako podmínku opravdový UST systém ráfku (bez pásky) a originální odolné záplety – pak těch možností moc není a ST jasně vyhrály.

                0 0
              • RUSH  

                Aha, díky, to jsem nevěděl, takže 1XL.

                0 0
            • scret  

              jak pise Blacky…

              Navic RM3ky sezenes za 7–8tis.

              STcka za 12…

              UST rafky maji oboje dvoje – tzn. zadna paska, jen nasadis ventilky…

              0 0
        • scret  

          STckum rafky nepraskaji! ale SLRkum…

          0 0
      • RUSH  

        Dobrá otázka: jak je to u RM3 s uchycením niplů, s náhradními díly (Praha) a zda skutečně ráfek nemá díry k niplům (jen otvor pro ventilek)?

        0 0
        • jIrI___  

          Ráfek je UST, takže díry k niplům nemá.

          0 0
        • Fenous  

          Diry k niplum nema, nipl se protahuje pomoci magnetu dirou na ventilek. O techto RM3 jsem taky uvazoval, pak jsem koupil model 2011, ktery ma narozdil od techto moznost konverze na 15mm pevnou osu.

          0 0
        • Hrabex1  

          nahradni dily asi jen pres dovozce (maxcursor), posilaji postou. Ale problem s tim neni, maji vsechno. Za nedostatek povazuju mirnou vuli mezi nabojem a orechem. Problemy to ale nedela.

          0 0
        • Lister  

          Když jsem bral Fulcrumy u hnoje, tak jsme k nim kupoval hned i náhradní dráty a nebyl sebemenší problém.

          0 0
    • RUSH  

      Díky za všem za informace. Může někdo porovnat tuhost obou setů, a zda bude znatelný nárůst tuhosti oproti stávajícím Crossriderům?

      0 0
      • Lister  

        Jak moc staré Crossridy má? Když srovnám úplně původní verzi, kterou má manželka, tak je to rozdíl proti ST dost zásadní, ale mám navíc i obě pevné osy a to taky hodně přidá.

        0 0
      • jIrI___  

        Vozil jsem Crossridy, teď mám ST (09) a rozdíl v tuhosti je hodně znatelný. Vážím 80 kg.

        0 0
      • scret  

        rozdil v tuhosti bude rozeznatelny i pro totalniho laika…

        0 0
    • Nikovlas  

      Od Maviku je cenovým ekvivalentem k RM3 Mavic CrossTrail. CrossMax ST je vyšší řada, jsou dražší, nedivil bych se, kdyby byly lepší. Já se rozhodoval mezi RM3 a CrossTrail a z doporučení jsem nakonec bral RM3. Zatím jsem na něm prakticky nic neujel, takže zkušeností tu moc nerozdám.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.