• Misiak

    Zakladam tento tred ako pripadne pokracovanie debaty o Foxe z tredu o SR Durolux-e.

    Pre zainteresovanych z tredu o Duroluxe: Takze, situacia je presne taka, ako som predpokladal. Vidlicu som namontoval na bike a samozrejme som si neodpustil pokracovanie maleho testu na pritomnost hi-speed expanzie v tlmiacej patrone FOX 36 rady R.

    Moje aktualizovane postrehy: tlmenie nastavene na najpomalsie minus 1 klik; tzn druhe najpomalsie (dik Mlokovi za tip); nasadene koleso. Vidlicu som stlacil a prudko dvihol predok biku. No, a v tom to prislo-ten zvuk je fakt nezamenitelny. Popisal by som to ako steknutie zachripnuteho psa :) Vidlica samozrejme vyletela do plneho zdvihu kaslajuc na nastavenie low-speed expanzie. Zaver je viac-menej jasny. Pre istotu som to zopakoval este parkrat a navyse aj pri uplne utiahnutej expanzii-tam sa to uz prejavovalo len ked som fakt velmi prudko dvihol predok, ale bolo to este pozorovatelne. Takze moja uvaha o tom, ze pri stlacani samotnej vidlice rukami som nebol schopny vyvinut potrebne „skoky“ pre uplatnenie hi-speed expanzie sa ukazali ako pravdive :P Kazdopadne ma pritomnost tohto systemu velmi neprekvapila, pri vidlici so zdvihom 160mm urcite najde opodstatnenie. Popradve, skor by ma prekvapila jeho nepritomnost…

    Pripadny graf priebehu zdvihu pripojim do tohto tredu, kazdopadne to este chvilu potrva (nemam doma vahu+chcem predtym vidlicu trocha zabehat).

    Pre ostatnych: piste dojmy, skusenosti, rady, grafy a pod. ohladne FOXackej rady 36 (Van, Float, Talas), nielen pre rocnik 2008… ;)

    0 0
    • assassin  

      no aspon ze 36ka to ma, ja zkousel na 32R a teda na nejvic zavrenou polohu, jeste zkusim u nejake „mensi“…ale mam za to ze tam uz neni…

      kazdopadne by te asi prekvapilo doela dost vidlic… myslim ze tahle vec byva pritomna celkem zridka…

      0 0
      • Misiak  

        no, ja som to myslel skor tak, ze by prekvapilo keby vidlica v cene a kvalitach 36tky takuto vec nemala, aj ked islo svojim sposobom o zakladny model. je mi jasne, ze to (zatial) nie je bezna vybava…

        btw uz sa tesim jak to otestujem v terene. zrejme to ma aj mod 2007, ale vtedy ked som ho mal, som o nicom takom ako hi-speed expanzia este netusil, takze mi to mohlo uniknut…

        0 0
        • milan1  

          Kupodivu, tuhle vymoženost měla od počátku každá vidlice se systémem TPC od Manitou. Dodnes to nemá žádná z vidlic Marzocchi ani nejvyšší modely. U vyšších modelů je tam mají jiný přístup. Kdyby náhodou byl v nějakém modelu M. tento systém normálně použitý, nechám se samozřejmě opravit. Přesto tuto skutečnost nebyla nikdy žádným odborným časopisem objevena, žádný z jezdců tady to neprezentoval a kdysi se dokonce psaly ódy na to skvělé Marzocchi (SSV)tlumení. Stejně tak nikdo nikdy neocenil, že první, kdo přinesl tuto technologii do bikových vidlic bylo právě Manitou a bylo to už pěkně dávno. Bohužel jejich marketing to nějak neuměl a stále neumí. Dnes slavný a opěvovaný Motion control to je jiné kafe, co se marketigu týká a přesto RS ničím takovým jako high speed expanze rovněž nedisponuje.

          0 0
          • Misiak  

            o manitou som kedysi snival, ale ked presli na reverse arch nejak sa mi znepacili. aj ked musim povedat ze na pevnaku mam momentalne manitou six (bez tlmenia-super zabava na rozbite zjazdy). samozrejme je to z pohladu niekoho kto pozera na funkcnost iracionalne, ale ja sa riadim tym, ze pokial mam za to vysypat tolke prachy tak nech to aj nejak vyzera. to len tak na okraj :) marketing je obcas velmi zaujimava vec-z casu nacas s tym pridem do styku. zda sa mi, ze fox ma ten svoj zalozeny na samotnej znacke, technicke veci do popredia nejak nasilne nepretlaca (ak neberiem do uvahy vyborne znizovanie zdvihu u talasa, ktoremu sa aj patricne reklamne venuju). RS zrejme nema take zvucne meno, aby samo o sebe predavalo, preto sa snazi zaujat technickejsimi detailami-napr citat z ich stranky: „… Motion Control is loved by XC, All Mountain and DH riders alike.“ hned vedla je do neba vychvaleny system mission control, dual air atd… staci sa pozret na male znacky vlavo dole a precitat si ake maju najlepsie systemy na trhu :)

            www.sram.com/…in/index.php

            0 0
          • kesu  

            problem bych videl v tom,ze manitou nema na trhnu hrace ktery by mohl konkurovat foxu 36.Jedina vidlice ktera je rekneme podobne ladena je nixon 160mm a tuhost se rozhodne neda s foxem srovnat.Dalsi vec je zivotnost pouzder ktera je u manitou bidna. Dost dlouho sem premejslel nad vymenou nixna za 36 ale nemuzu se porad rozhoupat.36tallas ani float(verze 07) nemaji citlivost ktera by sahala nixnu po paty(nameril sem mu odtrh nekde na 6,5kg po roce jezdeni a s malym vaklem).Co se tyka vanu tak ten je na tom s citlivosti podobne ale zase mi verze R prisla silene progresivni,nevim proc ale tu co sem jel nikdo nejak nedostal poradne do zdvihu.Na nixnu mi sedi nastaveni pozicne citlive komprese a vlastne jediny co mi vadi je mensi tuhost.Proste ukaze cas ale cenovej rozdil mezi nixnem a 36 je dost vyraznej..

            0 0
            • Misiak  

              tak ta testovana 36 van bola zrejme vadna. ta vidlica ma k progresivite pri spravnom vybere pruziny na kilometre daleko…

              inac som bol s tuhostou 36 (2007) veeeelmi spokojny. je to tank.

              0 0
              • kesu  

                je to mozny prislo nam to vsem co sme na ni jeli divny.jinak souhlas

                0 0
              • milan1  

                Ono je to všechno trochu složitější, čekal jsem na nějaké reakce aby bylo na čem stavět a pokračovat. TPC systém, který je jako tlumič velice precizní nebyl nikdy zkompletovám s odpovídající pružinou. hrátky s vyššími zdvihy jsou totiž doménou pokročilejších funkcí tlumičů a tady se uakzuje nevýhoda prosté ocelové pružiny. Když opět srovnáme s Marzocchi, tak tam byla pravidelně ocelová pružina kombinována se vzduchovým dorazem a tak šla vždy použít pružina měkčí a s lepším celkovým průběhem, než jednoduchá a vždy tvrdší ocelová pružina se svojí strmější charakteristikou, jak bylo používáno v Manitou. Tady se dostáváme na počátek a na to stále mnou zdůrazňované, nejdříve je třeba začínat pružinou a potom je třeba na ní stavět dále. Stavět a nebo spíše rozšiřovat výklad. tady narážíme přesně na hranici, kdy se to krásně ukazuje. Takže často vhodný systém a lepší průběh pružiny je jezdci oprávněně hodnocen lépe, než pokročilý systém tlumení kombinovaný s méně vhodným průběhem ocelové pružiny. Vzduchové verze se zdají, že tohle řeší ale tady propadne provedení jak Marzocchi, tak Manitou. Každé mívalo u vzduchu svá „zvláštní“ specifika. A když půjdeme dále. Verze Talas od Foxu 36, to je také divný přístup ke vzduchu, verze Van je zase prostá ocelová pružina. Kombinace toho nejlepšího, jak po stránce pružiny, tak pokročilých funkcí tlumiče nastává až u typu 40. A ten je tady jednoznačně preferován a zkušenost se pozná, viz Hanz. Originální vidlice RS, když to vezmeme, jsou nejlepší volbou ve vzduchovém provedení. Kombinují odpovídající průběh vzduchu s průměrným tlumičem. Tady hledejte pravé příčiny úspěchů a podstatu kladných, či záporných reakcí.Není to rozhodně motion control ale právě ta vyváženost. A teď ještě k Nixonu. ten má zcela pro biky vyvíjený systém tlumení, který přináší něco nového a vlastního, proměnnou funkci kompresního útlumu. I ten samozřejmě vylepšuje a dovolí použít měkčí ocelové pružiny, zase vidímě příčinu úspěchu, proč bývá kladně hodnocen. Všechno je třeba brát jako komplexní kouzla, kde je provázáno vše se vším a když se zaměříme na jedno, musí být zbytek již vyřešen a v pořádku, nejde tedy vytrhnout jeno jednu část a rozebírat. Proto když chci posuzovat jenom jednu část, jako třeba tu high speed expanzi, musím jí zkoumat na něčem, co dobře znám a kde předtím nebyla. Jinak její opravdová funkce nebude poznána, protože se skryje v jiných parametrech vidlice, které budou odlišné.

                0 0
                • TinkTink  

                  Bohuzel musim potvrdit, ze i Nixon ma ve vzduchu sve zvlastni specifikum – resp. ne specifikum, ale nedostatek, ktery musim u vidle co ted dostala moja (Nixon Super 07 TPC) vyresit :-/

                  (btw tendle thread si ctu ze zajmu, taky mam 36 Van R 08 a proti 07 a 06 jsem s nim spokojenejsi..)

                  0 0
                  • milan1  

                    Jsi jezdec, který se již dříve pokoušel využívat možností high speed komprese, tehdy ale méně vhodně za pomocí systému motin control. Teprve tohle provedení je ale odpovídající správným možnostem high speed komprese. Předpokládám, že nastavení na 36 je v obdobném rozsahu, jako na verzi 32.

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Hele Motiona nevzpominej – imho nic moc system diky nevhodnemu provedeni Sram kvalitou…bohuzel se pozna az casem..

                      32 nevim – tu radu 08 jsem nejezdil…moja mela Vanillu 07 RL a tu jsem poslal do sveta, protoze i s nejmekci pruzinou byla na 55kg tvrda…

                      U nixona zas resim problem s foukanim na nizky tlak – taky 55kg a ne a ne a ne…

                      0 0
                      • milan1  

                        No bylo to tehdy, když jsem se tenkrát podivoval, jak že ho používáte a že to není plnohodnotná náhrada za high speed. Nixona na vzduchui bohužel tak dobře neznám, znám vše pod ním a spokojen s průběhem většinou nejsem.

                        0 0
                        • TinkTink  

                          Jo ja to pochopil, kdyz ono to vlastne ale jinak neslo…aspon ne s nasimi naroky…

                          Hmm…chces se na nej podivat?

                          0 0
                          • milan1  

                            Tenkrát, když jsem to vytýkal, tak jsi to možná bral jako rýpání, jsem rád, že dnes je to vidět jinak. Toho Nixona klidně pošli ale musím se dopředu omluvit, teď u mě vidlice běžně zůstává i týden, než se k ní dostanu, je toho víc.

                            0 0
                • assassin  

                  no jak pises tak aby sli porovnavat rozdily tak musis danou vidlici znat a ne jen vedet co je uvnitr… ale neni prilis mnoho lidi kteri by meli moznost vyzkouset vidli od manitou s top tlumenim, nakou vyssi macechu, fox36 vs 40 … ono preci jen 40ka je se svoji cenou uz pro normalni smrtelniky trosku mimo…

                  ja uz vim ze pristi vidlici budu chtit s nejakym „lepsim“ tlumicem… a asi uz se tolik nebudu branit vzduchu, vzduchovej totem co mam moznost jezdit je totiz citlivejsi a prubeh te vzduchove pruziny mi vic sedi nez u 66… coz sem necekal…

                  0 0
                  • milan1  

                    Samozřejmě souhlasím. Tobě i mnoha jiným je tohle jasné ale mělo by se to tady rozebrat i pro ostatní aby se nevytrhávala jenom část. Potom je vidět i lépe zkušenost těch, kdo toho hodně otestovali a mohou dát ostatním své srovnání s přesným pojmenováním, co je příčinou lepších funkcí. Tak řeba srovnávat samotný přínos high speed expanze by šel na srovnatelných visdlicích a k tomu by byl velice vhodný FOX talas 32 postavený proti vidlicím RS od Reby, po Pike (air samozřejmě), tedy na srovnatelných zdvizích a RS by mělo být vždy s nejlepším dostupným průběhem vzduchu, tak6e reba hlavně U TURN verze. a k tomu vzduchu, netvrdil jsem ti tohle už dřív? :-) Vzduch je a bude na vzestupu, nabízí už většinou jenom pozitiva.

                    0 0
                    • goofy  

                      Este by me zajimalo porovnani, jestli nevite nahodou jak je na tom s citlivosti Fox 36 Float? Hlavne treba porovnani Van/Float jaky je konkretni rozdil u toho Foxe. Ze Talas je na tom docela bidne je celkem znama vec, ale jak si vede Float jsem zatim nikde nezahlidnul.

                      0 0
                      • Pavlos  

                        je to sice uplne mimo ale co uz

                        na enduru byl float 130 no a jako nic moc vidle silene progresivni a citlivist taky nic moc ale 36 na tom bude lip si myslim ty novejsi modely urco

                        0 0
                      • milan1  

                        To nevím ale kdyby sem dal nějaký majitel graf je to jednoznačné. Na jednoduché posouzení není třeba více.

                        0 0
                        • kesu  

                          no problem mi ale prijde,ze silene zalezi na aktualnim stavu dane vidlice.Chtelo by to stejnak porovnavat pokud mozno lehce zajete vidle.

                          0 0
                          • milan1  

                            Tak sem dá ty výsledky více majitelů, je to porovnatelné a kde jinde a jakým způsobem by se asi daly získat údaje o vidlicích z provozu? Tedy už zajetých? A taky, jak by si asi mohli jednotliví majitelé porovnávat stav své vidlice? V tomhle je ten pravý smysl domácího měření a tady se teprve ukáže jeho potřeba aby si mohl každý porovnat proti komukoliv dalšímu. To ale musí dodržovat taky jedn formát a ne, že se to sype v co nejrůznějších podobách.

                            0 0
                        • goofy  

                          Prave proto jsem to tady napsal, jestli se nahodou nejaky uzivatel Floatu neobjevi.

                          0 0
                        • fousek  

                          Tady je 06, obrazek nic moc, ale neco se z nej vycist da, odtrh na 8 kg, normalne ho foukam o cca 5psi min, tohle je setup na teploty pod nulou. Doraz se mi podarilo dat jednou pri takovym minidropiku kdy sem dopad hodne na predni kolo (doraz je nekde 4–5mm pod korunkou)

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.