Favorit přední převodník předělávka

27 nepřečtených
  • kapalda

    Zdravím, chci se zeptat zkušenějších. Nedávno jsem si rekonstruoval po dědovi favorita a řeším jednu věc. Ve předu mám dvoj převodník ale bydlím v podhůří kde jsou samé kopce a hodil by se mi spíše troj převodník jsou nějaké možnosti zanechat tento převodník viz foto a dodělat/došrou­bovat tam třetí nejmenší převod? Má s tím někdo zkušenosti? Nechtěl bych právě měnit celý převodník kvůli zachování designu. Vadily by 3 přehozy přehazovačce?

    Díky za odpovědi

    0 0
    • Pán z Dubu  

      Trojpackový pavouk těchto klik je pevnostně poddimenzovaný šunt – málo blátivého materiálu. Kdybys tam nějak dobastlil menší převodník, ohýbalo by se to ještě snadněji. Přesmyk má kratičké vodítko, nepobere ani více rozkročenou dvojplacku.

      0 0
    • 123J  

      na to zapomeň, kup kliky 50 × 34 třeba Kliky Force ROAD C9.5+ Al 4-hran, musíš vzít i osu.

      1 0
      • kapalda  

        tomu jsem se právě chtěl vyhnout, ještě mě napadá co vyměnit zadek? Myslím že tam mam 5 převodů tak kdyby se mi povedlo tam dát 7či8 to by mohlo pomoci ne?

        0 0
      • kapalda  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Tydlii  
      • dozadu narveš 6-ti kolečko šroubovací, jestli se tam vejde větší to nevím .
      • dej compact kliky 50/36 nebo tak něco a máš vyřešeno :) Tyhle jsou tuším 54/44, ne? Já tu mám pravou kliku Dura-ace r.1980 (s převodníky), co zbyla po ulomení levé, ale i kdyby sis nakrásně sehnal druhou, tak ti to nepomůže, protože jsou taky velký…

      Nejlepší máš to hezky vyleštit, nafotit a prodat sběrateli. Za 10–15k koupíš v bazaru topovou silnici ve stáří okolo 15 let (viz. můj profil) a to je úplně jinde než fáčko…

      0 0
    • oddie  

      Kdysi jsem to dělal, když nebylo nic jiného. Převodník 40z z dětského kola, měl packy akorát ze to vyšlo, jen byl na široký řetěz, takže na soustruhu zúžit, vysoustružit tvarové matice a dvoutác 40–52 byl na světě. Dneska scifi a nesmysl to dělat, takové nouzovky už dávno nejsou třeba.

      0 0
    • Jakobo  

      Pred nejakym casem tu byla fotka kola nekdy z 60. nebo 70. let, na kterem byly kompakty. Vubec jsem netusil, ze Favorit neco takoveho kdy vyrabel. Jaka k tomu byla vzadu hazka a slozeni kolecka nevim.

      To ale moc nema ekonomicky smysl pokud to nebude lestenka veteran Makac na bezne jezdeni by takhle vysel draho, uz jen shanet ND. Lepsi koupit za 10 000 nejaky ba­zar.

      0 0
      • Singlespeed  

        Malý převodník na favoritech pamatuju. Problém byl, že vzadu mohlo být jen vícekolečko typu „kukurica“ neboli „ježek“ jinak se řetěz prověšoval.

        0 0
        • 123J  

          To kolečko nemělo myslím ani třicet zubů, taky jsem to měl. Netuším kde se ty kliky poděly, snad je má bráška.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Kliky měly 32/46 zubů,montovalo se to na favorit turist,nechápu proč se to přestalo vyrábět,asi proto aby to za pár desetiletí mohlo být znova objeveno.Jo a hazky mívaly i dlouhé vodítko.

            0 0
            • Jakobo  

              Jo to bude ono, Favorit Turist, uz si vzpominam.

              0 0
            • Masoprst  

              Podle „chytrý knihy“ (Boháč+Karejs) měl tenhle malej převodník 37 zubů. Jinak tam může zkusit implantovat ještě šroubovací šestikolečko Shimano megarange s největší plackou 34 zubů, jestli se tam vejde a jestli to pobere přehazovačka.

              0 0
              • Prazak0  

                Tak 34 z bude mít leda sedmikolečko, což nemusí favorit chtít pobrat. A hlavně, nebude tam smět mít přehazovačku favorit, ale nějakou Shimano nebo Sunrace, ta to pobere.

                0 0
            • Marskatin  

              Favorit tourist

              0 0
      • jecnak  

        V Praze staci obejit par sbernych dvoru a ze tri nepojizdnych srotu je jeden pojizdny.

        0 0
    • cibi  
      • Favorit, resp Romet přesmykač jse mi nikdy na 3 tác nepovedlo rozchodit.
      • malý tác jsem měl udělaný z tácu dětského kola prošroubovaný do (asi) 4 textitu a těmi slzičkami k trojpacce.
      • Přesmyk co to bral byl nějaký horský celoplechový.
      • jak již bylo řečeno, celé se to kroutí a vlní… ale zase se to lépe srovnává :-)
      • vzadu máš šroubovací závitové kolo, dělalo se do max 28 zubů, měl jsem i 32 zubů, ale ne tovární výroby.
      • Jde tam dát libovolné šroubovací kolečko, těch 32 zubů mi Favorit přehazovačka (neochotně)brala.

        s délkou řetězu jsem si musel opravdu vyhrát, ale kolečko 16–32 + 52/46 to vzalo.

        S trojplackou jsem používal plechový přehazovač jako jsou Shimano SIS

      • lepším řešením, při zachování dobového vzhledu by bylo někde splašit převodník z "horského favorita, jak radil někdo přede mnou. Nešlo ho sehnat už v ¨80 letech :-(
      0 0
    • Prazak0  

      Já se pamatuji na ty favority a dokonce i liberty. Favorit míval dvojplacku např. 51–47 nebo něco tak, ta malá nebyla menší, ta velká možná ano. Vzadu bývalo kolečko, kde největší mělo 20 z, později dokonce 21 nebo 22 z. Historicky v určité době i na velkých závodech jako TdF velké rozsahy nebývaly, u bolševika to mělo navíc ještě zpoždění.

      Pokud chceš jezdit na rámu favorit v kopcích, tak buď to rvát silou, nebo pořídit nejlevnější trekovou trojplacku, nejlevnější přehazovačku Shimano nebo Sunrace, dozadu šroubovací vícekolečko, to může mít i 32 z. Takže aspoň pár komponent bude na úrovni kola ze supermarketu, tj. umožní jet do kopců. Rám bude dál stát za h…o, ale do kopce s tím půjde vyjet.

      Radši bych doporučil pořídit nějaké levné kolo, třeba zde https://www.bike-forum.cz/…rock-machine. U něj ještě možná vyměnit kliky, buď trojplacku, nebo dvoj, ale nějakou typu 36–24 ap. Do toho starého favorita bych vážně neinvestoval.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.