Favorit přední převodník předělávka

20 nepřečtených
  • kapalda

    Zdravím, chci se zeptat zkušenějších. Nedávno jsem si rekonstruoval po dědovi favorita a řeším jednu věc. Ve předu mám dvoj převodník ale bydlím v podhůří kde jsou samé kopce a hodil by se mi spíše troj převodník jsou nějaké možnosti zanechat tento převodník viz foto a dodělat/došrou­bovat tam třetí nejmenší převod? Má s tím někdo zkušenosti? Nechtěl bych právě měnit celý převodník kvůli zachování designu. Vadily by 3 přehozy přehazovačce?

    Díky za odpovědi

    • Pán z Dubu  

      Trojpackový pavouk těchto klik je pevnostně poddimenzovaný šunt – málo blátivého materiálu. Kdybys tam nějak dobastlil menší převodník, ohýbalo by se to ještě snadněji. Přesmyk má kratičké vodítko, nepobere ani více rozkročenou dvojplacku.

    • 123J  

      na to zapomeň, kup kliky 50 × 34 třeba Kliky Force ROAD C9.5+ Al 4-hran, musíš vzít i osu.

      • kapalda  

        tomu jsem se právě chtěl vyhnout, ještě mě napadá co vyměnit zadek? Myslím že tam mam 5 převodů tak kdyby se mi povedlo tam dát 7či8 to by mohlo pomoci ne?

      • kapalda  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Tydlii  
      • dozadu narveš 6-ti kolečko šroubovací, jestli se tam vejde větší to nevím .
      • dej compact kliky 50/36 nebo tak něco a máš vyřešeno :) Tyhle jsou tuším 54/44, ne? Já tu mám pravou kliku Dura-ace r.1980 (s převodníky), co zbyla po ulomení levé, ale i kdyby sis nakrásně sehnal druhou, tak ti to nepomůže, protože jsou taky velký…

      Nejlepší máš to hezky vyleštit, nafotit a prodat sběrateli. Za 10–15k koupíš v bazaru topovou silnici ve stáří okolo 15 let (viz. můj profil) a to je úplně jinde než fáčko…

    • oddie  

      Kdysi jsem to dělal, když nebylo nic jiného. Převodník 40z z dětského kola, měl packy akorát ze to vyšlo, jen byl na široký řetěz, takže na soustruhu zúžit, vysoustružit tvarové matice a dvoutác 40–52 byl na světě. Dneska scifi a nesmysl to dělat, takové nouzovky už dávno nejsou třeba.

    • Jakobo  

      Pred nejakym casem tu byla fotka kola nekdy z 60. nebo 70. let, na kterem byly kompakty. Vubec jsem netusil, ze Favorit neco takoveho kdy vyrabel. Jaka k tomu byla vzadu hazka a slozeni kolecka nevim.

      To ale moc nema ekonomicky smysl pokud to nebude lestenka veteran Makac na bezne jezdeni by takhle vysel draho, uz jen shanet ND. Lepsi koupit za 10 000 nejaky ba­zar.

      • Singlespeed  

        Malý převodník na favoritech pamatuju. Problém byl, že vzadu mohlo být jen vícekolečko typu „kukurica“ neboli „ježek“ jinak se řetěz prověšoval.

        • 123J  

          To kolečko nemělo myslím ani třicet zubů, taky jsem to měl. Netuším kde se ty kliky poděly, snad je má bráška.

          • Nakolenakole  

            Kliky měly 32/46 zubů,montovalo se to na favorit turist,nechápu proč se to přestalo vyrábět,asi proto aby to za pár desetiletí mohlo být znova objeveno.Jo a hazky mívaly i dlouhé vodítko.

      • jecnak  

        V Praze staci obejit par sbernych dvoru a ze tri nepojizdnych srotu je jeden pojizdny.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse