• Vlk9

    Zdravim

    Mel bych dotaz. Chystam se ted na dva tydny do Jeseniku na Ovcarnu pod Pradedem. Nevite jestli je nekde v okoli pujcovna, kde bych si mohl pujcit fatbike? Na netu se mi nezadarilo nic najit, ale je mozny, ze jen blbe hledam. Diky

    • 4.ever1  

      Zdravím, také se nyní chystám na Ovčárnu pod Pradědem.

      Nevíte někdo o nějaké půjčovně fatbiku v okolí.

      Našel jsem půjčovnu pouze v Karlově za 750 Kč za den.

      Díky za info

    • janrak  

      Dejme tomu, že pokud bude sníh tak na tom může bejt sranda, ale jinak když jsem na tom jel tak mi to připadlo jako hračka pro děcka. Docela mi ale imponuje myšlenka s 27,5+ něco v podobě 2,8" balónů, jen asi na to nejsou rámy. Na 29" rám to nebude košer, aby vše sedělo, a 142×12, 1,5" hlava. no nic se mi nevybavuje, pomozte mi najít odpověď. :-D

      • Dejv94  

        Nevím co přesně chceš, ale co třeba Cannondale Beast of the East?

        • janrak  

          No jasný to je přesně ono co se mi ještě zamlouvá, ovšem nabídka co googluju špatná, jako to bsa je out nebo proč tam všude cpou střed na lisování?

        • MI.KU  

          Jj nebo levnější CUJO – taky má 3.0"

          • janrak  

            Jo, myslím sehnat samotnej rám samo hlínu, 142×12, 1,5" a bsa.

            • MI.KU  

              Samotnej rám se ti od Cannondale určitě nevyplatí – kup nejlevnější konfiguraci a prodej z toho vše co se ti nehodí.

            • Manzak  

              Sonder Transmitter

      • MI.KU  

        PS jinak aktuálně to už na mtb moc nevidím ale kdybych jednou zas kupoval nové tak full mě neláká zato tyhle HT se širšímu plášti do 3,0" ano – valit se s tím v lese přes kameny kořeny s tím ze mi to jen tak něco nerozhodí ;)

      • Petr L2  

        Do většiny 29" rámu 27,5 ráfek s +pneu 2,8" normálně dáš

    • d  

      Pro info, aktuálně je trasa Ovčárna – Švýcárna dobře sjízdná i na normálním MTB. A bude asi až do neděle.

      Ovšem pozor na volně pobíhající psy a (velmi) malé děti, boby, sáňky, kočárky, vykuřující pěší turisty roztažené po celé šířy trati včetně stop, v poměru tak 10 : 1 vůči běžkařům, dále smradlavé skútry, zásobovací rolby bez stopovačů a další radosti běžné na tamní jediné účelové komunikaci.

    • Lachtis  

      Ahoj, oživím toto vlákno.

      Bublina fatbiků, zdá se, splaskla a pro změnu se rozjela jiná (např. gravel biky) :-).

      Poměrně i dost výrobců ustoupilo od výroby těchto tlusťochů (např. Author, RM, Superior, Spešl snad taky).

      S ústupem výroby a možná i fun efektu zřejmě souvisí docela dobrý výběr těchto kol na bazoši a někdy i za velmi solidní ceny. Už dříve mě koupě lákala, ale nechtěl jsem za to vysázet xx tisíc, zjistit, že mě to po měsíci už nebaví a prodat to se ztrátou několika tisíc. Když by člověk pořídil zachovalý kus a ještě k tomu za slušnou cenu, tak by v případě prodeje tratil jen pár procent, což bych byl ochoten již akceptovat.

      Problém je, že s ústupem výroby a trendu, je malá možnost si kolo vyzkoušet… Dokonce i Spešl už málokde půjčuje. Sice jsem Fatbike jednou testoval, ale bylo to už cca před dvěma lety a jen na jeden den, tak bych si to rád ještě jednou osahal.

      Prosím, nevíte, kde by se dal Fatbike (jakéhokoliv výrobce) v Praze půjčit? Googlil jsem celý večer a v Praze jsem na nic nenarazil. Spešl jedině někde na Východě. Scott taky mimo Prahu, Author je už out, neboť i s výrobou přestal. Teoreticky by mohl Mongoose, který se mi i líbí (cenou a vybavením), ale na žádnou půjčovnu jsem nenarazil… :-(

      Díky moc za případné info.

      • Drobeczech  

        Tak stačí si vyčíhat dny otevřených dvěří nějakého krámu, dost to dělá třeba Šterba.

        • Lachtis  

          Tak na Štěrbu jsem čučel, ale ten testovačky Fatbiků nemá… A na akcích, které měl ani Fatbiky nebyly – to jsem si očíhnul… :-(

      • Raf  

        cafe calabrone zkus

        • Lachtis  

          Dík, koukal jsem na ně. Problém je, že prodávají kola 4ever a Superior, a obě tyto značky fatbiky již neprodávají :-(. Tak i pochybuji, že by měli testovačky, ale optám se.

      • tomfree  

        Ono,pokud si to chceš vážně užít,tak alespoň mě to vychází tak,že v zimě se nedá jezdit,když je čas,ale kdy na to jsou ideální podmínky,za minulou zimu jsem na tom dal něco přes 1000km a bylo to většinou přes týden,protože ideální stav je tak –5 stupňů a slunečno,když oskar nesvítí,tak je fakt kosa.

        • Lachtis  

          Já docela vybavení mám, od teplého oblečení (i treter) až po výkonná světla. Třeba loni jsem jezdil i při mínus 10 a více. Sice nejezdím extra dlouho, třeba hoďku a půl, ale to bohatě stačí.

          Vím, že sněhové podmínky bohužel s nížinách nejsou ideální, ale ono i do bláta je ten Fat dobrej. Krásně to všechno projede a jak je to jednoduché, pevná vidle, atd., tak v podstatě člověk jen očistí pohon, mázne řetěz a jezdí se dál.

          Nepopírám, že i v takových podmínkách se nedá jezdit s běžným kolem, obutým na širších pláštích, ale když bych sehnat něco pod dvacet, co najelo 100 – 300 km (takových bývá docela dost) v perfektním stavu, tak to nemusí být špatná volba. Navíc případný prodej (kdyby to nebavilo) by již neměl být tolik ztrátový…

          • Tuplak  

            Pod 20 můžeš mít i nového. Pravda základní vybavení, ale zase nic tragického:

            http://www.mojekolo.cz/…gus-sport-2/

            Případně lehce nad 20 s už poměrně slušnou výbavou:

            http://www.mojekolo.cz/…-argus-comp/

            • Lachtis  

              JJ, o Argus-ech vím, ty jsou opravdu za velmi pěkné peníze a comp je již i slušně vybavený.

              Uvidím, jak se rozhodnu, ale spíše mě láká koupit něco „ojetého“, třeba nedávno dokonce byl Author SU-MO, měl prý najeto 100 km, bez škrábanců, z fotek vypadal opravdu, jak nový, se zárukou atd. a chtěl za něj 14 tis. Kč.

              Uvažoval jsem o něm a než jsem se rozhoupal byl fuč.

              Nicméně věřím, že podobné kusy se zase objeví a po něčem takovém bych skočil

              • Tuplak  

                Jenom teda u těch Argusů je kapánek problém s náhradními díly. Třeba dostat z dodavatele/pro­dejce náhradní patku, tak to je nadlidský úkol, prakticky neřešitelný. A u vyššího modelu s pevnýma osama, tak osa rozměru 190 mm se dnes už moc nevidí. Nyní mají skoro všechny nové modely osu 197 mm.

          • tomfree  

            Jezdit fatbike na čemkoli jiném, než na sněhu si nedokážu představit a hlavně bahno vzhledem k problematické instalaci blatníku,to fakt nechceš, párkrát jsem dojížděl když tál sníh a to co jde od těch kol,to se fakt nedá,pro takové používání je určitě lepší nějaký 27+

            • jIrI___  

              Není to tak dávno, co se tu někteří lidé rozplývali nad tím, jak je fatbike super i na běžné maratony :D

              • novas752  

                A ono ouha. :) A co okolo toho bylo povyku, před třema lety byly tlusťoši úplně všude (výstavy, testy, testování, kdesi, cosi), a najednou nic.

              • Drobeczech  

                tak zase je pravda že pár lidí na KPŽ jsem na tom viděl.

              • tomfree  

                Stejně tak by se hodně maratonů dalo zajet na cx kole a taktéž se dá žít bez elektřiny,ply­nu,centrálního vytápění :-)

            • Tuplak  

              Ale tak tragicky bych to neviděl. Jezdím na fatbiku celoročně ve všech podmínkách a je to v pohodě. Právě u bahna tam žádný extra problém nevidím. Během chvilky většina opadá.

              A třeba nyní na podzim, kdy je v lese plno listí a nevidíš, po čem jedeš, tak najet s fatbikem na nějakou haluz, vjet nečekaně do díry atd. žádný problém.

              • vlasto  

                Presne tak. Ja uz se v horach na dvoupalcovky vracet nebudu.

              • Lachtis  

                Ač fatbike nemám (možná jen zatím), tak s tímto souhlasím. Když jsem to před dvěma lety testoval, tak sníh nebyl, bylo bahno, a to pořádné, neb v prosinci místo deště ch.alo. A já si to vzal do těch největších s.aček a bylo to v pohodě.

                Fatbike určitě není univerzál, je to doplněk a když se pořídí za rozumná peníz, tak bych jej bral.

                • pumpy  

                  Fatbike sem mel pujceny na sumave a na snehu parada, potom sem loni take o nem zacal uvazovat a nakonec rozhodlo to ze nebydlim v horach (jinak bych ho asi koupil) jako druhe kolo mi tak suprove slouzi plusko s 3 kama gumama (Brno vysocina) a na leto je to super 29" priblizovadlo. Do terenu za zabavou pak beru fulla.

      • fkada  

        Eurobike Praha -trek

      • Tuplak  

        Ahoj, pokud jsi zatím nekoupil žádný fatbike a jdeš po co nejnižší ceně, tak by tě mohla zajímat tato nabídka.

        • Lachtis  

          Ahoj, díky, zatím koupeno nic nemám a po testování Author Su-Mo jsem na rozpacích, neboť mě příliš neoslovilo. Tím, ale netvrdím, že ostatní na tom budou stejně, ale od mého rozhodnutí, tj. koupě fatbiku mě to celkem odradilo.

          Ještě čekuji cyklobazary, kdyby se tam objevilo něco zajímavého (lépe osazeného) za dobré peníze..

          • Tuplak  

            Otestuj to, až bude sníh a uvidíš :)

            • Lachtis  

              To je jasný, že na sněhu to bude jiná, jenže problém je v tom, že sníh je u nás v posázaví poslední roky zcela mimo realitu. Nebo je jen trochu a chvíli a jsou z toho spíše břečky, než-li sníh :-(.

              Na hory nejezdím, takže to odpadá. Fatbike jsem chtěl spíš pořídit jako bahnivého pracanta. Ještě to úplně nezatracuji a jelikož jsem magor a v čestlicích jsem našel výprodeje fatbiků od Kony, tak se na ně asi ještě půjdu mrknout :-). Ale cenově jsou trochu jinde no…

              • bezdratova.sprcha  

                Kolik do toho chceš dát?

                • Lachtis  

                  To je spíš jen takový vrtoch, ale ty Kony Wo jsou designově fakt povedený fatbiky a mají i dobré osazení…

                  Původní cenový strop jsem si dal ideálně do 20k.

                  • Raf  

                    Na tý testovačce jsem v zimě absolvoval jeden závod, oproti Sumu nebe a dudy (Sumo max na výlety, žádný fun faktor).

    • Lachtis  

      Ahoj, děkuji všem, co přispěli do diskuze a zejména těm, kteří i přihodily návrhy na možnosti testování!

      Již mám pár kusů vyhlédnutých a zkusím je otestovat.

      Nicméně ještě bych se chtěl zeptat, ale ideálně přímo majitelů fatbiků či lidí, co na nich skutečně jezdili… Přečetl jsem všechny možné (české) recenze o těchto kolech, zejména o Argusech, SU-MO, a Avalanche. Právě druhý zmiňovaný tj. Author Su-mo mě docela láka. Jednak je fajn, že je z oceli, která je (údajně) méně náchylná na změny teplot (oproti třeba hlíně) a druhak se teď dá koupit nové za velmi dobré peníze (i klidně kolem 18 tis. Kč). Navíc výbava mi nepřijde až tak tragická.

      Nicméně za tu cenu je jasné, že tam kompromisy jsou a v tom mám trochu problém, neboť o fatbicích až tolik informací nemám. Z recenzí jsem vyčetl, že třeba širší gumu, např. 26×4×8 či 4,5 do rámu nedostanu, takže musím mít „jen“ 26×4. Pak, že tam nejsou pevné osy, ale v této ceně a účelu kola mi je to fuk. Osazení Deore je cajk a dvoupřevodník v kombinaci s 10r kazetou beru jako plus. Brzdy Tektro, no beru plus, že to jsou mechaniky a co si pamatuji, tak na Fatboy byly také a problém s účinkem jsem neměl (mám cca 80kg).

      Bohužel, zde na foru jsem nikoho se SU-MO nedohledal…přesto bych se rád zeptal, zda s ním máte nějaké zkušenosti? Je to dobrá volba s ohledem na aktuální ceny, nebo je lepší jít třeba do Mongoose?

      odkaz na SU-MO: http://cz.author.eu/…6-ua42871402

      Díky

      • Tuplak  

        V cenové relaci kolem 18 tisíc máš základního Mongoose. Author má lehce lepší osazení. Mechanické kotoučovky nejsou vůbec nutnost. Jezdím v zimě s hydraulickýma a naprosto bez problémů. Co se týče těch širších gum, tak to bych neřešil. Ty 4,00 jsou již dostatečně široké, to se neboj :) Nicméně podle fotek minimálně vidlice má dostatek prostoru pro širší gumu.

        Jedinné co je potřeba zvážit, že tyto nejlevnější fatbiky nemají tapered hlavu, takže kdyby tě to chytlo a zvažoval jsi upgrade na odpruženou vidli, tak smůla. Tapered hlavu má až vyšší model Mongoose.

        • Lachtis  

          Ahoj, děkuji za příspěvek. Je pravdou, že ty mechaniky nutností, jak píšeš, v našich končinách nebudou. Taky jsem jezdil hydrauliky na HT26 v zimě i při –10 a nikdy jsem problémy neměl. Ty kola očekuji v krámu, ale kdybych to koupil, tak určitě změnu řešit ihned nebudu, ale do budoucna je to dobré vědět.

          S tou vidlicí mě to nenapadlo, nicméně upgrady neplánuji.

          Chtěl bych to mít jako „doplněk“ k mým primárním bikům, které nechci rasovat v zimě (sněhu a soli) a v blátě. Tedy pro použití řekněme od listopadu do února/března.

          • Tuplak  

            V tom případě je celkem jedno, který si vybereš. Jsou to dost podobná kola. Tak asi které ti nabídnou za nižší cenu.

          • nomecz  

            možná bych ještě prouzkoumal jestli to jde ubezdušit, když jsme teď ze sousedem dělalii jeho 27,5+ trail HT tak šel o kilo dolů| (ty duše byli fakt cvalíci) a kolo znatelně ožilo při jízdě do kopce u plnohodnotnýho tlusťocha to bude možná ještě víc

      • matbiker  

        Do suma jsem nakonec gumy 4,6" dostal, po svěrákoformu zadní vidle, ale je problém ten, že má zadní nábu jen 170mm, takže na nejměkčím převodu jde řetěz pouze pár mm od pláště. A je obrovský rozdíl, mezi gumama 4" a 4,6". Brácha má Arguse a má dvoje gumy, zimní a letní, já teď na Bůčkovi jezdím celoročně 4,6".

        • PatrikKalista  

          S tím naprosto souhlasím. Sám mám Salsu Mukluk s 26×4.0 a jel Šediváčkův long jsem jel na 26×5.0 a rozdíl je to neskutečný. Prostě, kdo to nevyzkoušel neuvěří :-)

      • Anatol J.  

        Dobrý den,

        měl jsem možnost si vyzkoušet a najet si něco na fatech, strašně mě tato kola chytla, je to fakt něco jiného, hlavní přednost je opravdu dobrá průchodnost čímkoli a velké pohodlí, takže teď jezdím věci, o kterých se mi naprosto nikdy předtím nesnilo /ale jasně, na Tour de France ani honění kilometrů to není, ikdyž 80km v horách dávám vpohodě, dřív bylo 50max/. Ale proč píšu. Author Su-Mo nebrat, to fakt ne!!! To s dobrým fatem opravdu nemá co do činění, a s velkými díky jsem jej promptně vrátil, na něm se to fakt nedalo. A ke gumám…vyzkoušel jsem vícero, pod 4,5" opravdu to nemá cenu......Skutečně čím větší, tím lepší v tomto případě platí.......Vee 4,0" oničem, klouzavý, Maxxisy na Su.Mo totálně o ničem, Schwalbe 4,8 dobrý, ale výhradně do sucha třeba v létě, teď na podzim se v terénu totál ztrácí, jedou asi nejlíp z toho co jsem měl, ale nesmí to (cokoli) být mokré), Specialized 4,6" jsou zatím asi top, mají sice poněkud tvrdší boky, což se mi moc nezamlouvá, ale zas nepamatuju že by něco nevyjely......takže tak......hezké ježdění!!

    • jannk  

      Budu nejaky cas mezi vanocnimi svatky ve Frydku-Mistku a uplne to tam neznam. Pochopitelne chci aspon 1–2 dny venovat kolu a na silnici se mi tam nechce: mam si privezt sve HT a najit si tam neco smerem na Lysou nebo ma smysl si tam pujcit fat bike (nikdy drive jsem na tom nesedel) a najit nejake fat-bike friendly trasy? Mate mistni prosim nejake tipy?

      • Anatol J.  

        Dobrý den,

        nějaké fatbiky (netuším jaké, zahlédl jsem je tam jen zběžně) půjčují ve sportu v Ostravici.....Při sněhu a směrem na Lysou doporučuji trasu Ostravice – z Zbuja – Ivančena – Zimný (to celé po lyžařské trase, bývá někdy i urolbovaná) – Lysá a zpět Lysá – Zimný a pokračovat po neznačené „vrstevnicovce“ směrem k přehradě, málokdo ji zná, je to celou dobu z kopce, takže i při dosti sněhu není problém sjet a dost tam teď káceli, tudíž jsou pěkné výhledy, jen pozor na zvěř, jsou to takové osamocené končiny......

    • romachain  

      Přifařím se s dotazem. Dostal jsem nápad a nevím, jestli je to reálný. Uvažuju, že bych si pořídil fatbike (třeba tohle: https://www.cyklobazar.cz/…-caad-3-2017 ) a na léto že bych na to sehnal druhej set kol na „normální“ gumy. Otázka zní, jestli se tam vleze 29". Idea tak je, že bych měl dva v jednom, fatbike na zimu a fullHT na léto…

      • PatrikKalista  

        Vleze, podívej se na google.com. FATBIKE 29. Dokonce se do některých vejde i 29+. Vypadá to divně, ale vejde. Akorát bych doporučil koupit si FATBIKE, kde se vlezou kola 26×5.0, tj. zadní stavba 197 mm, ne 177 mm. Je to nebe a dudy na tom jezdit.

      • Sunshine 29  

        Vejde a bude to moooooc krásný :)

      • vinca  

        Já tady : Krampug

    • Leon®  

      Zdarec. Borci uvažuju o koupi fatbiku Author Su-mo má s ním někdo zkušenosti? Tady někdo psal zápornou recenzi, ale to je jeden z mnoha co jsem četl tak za tu cenu (17 500) je to skvělá volba. Nejsem náročnej jezdec, ale láká mě blbnutí na sněhu a v terénu se to prej taky neztratí. Líbí se mi jak materiál (ocel) tak barva :-)

    • kalimero  

      Nějaké tipy na fatbike rám? Ocel (zatím) nechci. Vím o On-One, Spyder a potom drahé Salsy a Treky. Zatím nejlepší je toto: https://www.trekbikes.com/…065100-2017/?…. U nás ale zatím cena nesmyslná. Díky.

    • Roxteedy  

      Dnesni cesta vzdusnou carou prez pole.

      • Petr L2  

        Obecně proti elektrice nic nemám, ale fatbike na elektriku je fakt extrém, to už bych zařadil mezi pracovní stroje jako čtyřkolky a čekal, že to budou fasovat myslivci. Tahle fotka by vedle probíhající debatu o ježdění v běžecké stopě dostala na úplně jiné obrátky :-)

        • Roxteedy  

          Na normalni ebike jsem jeste mladej. To chci, az mi nebudou stacit sily. Ale u tlustocha jsem poslechl radu zkusenejsich a jsem za to rad. Elektro davam vetsinou na 2 z 5 a tak kompenzuju zvysenou namahu na fatbikovi a jezdim cca jako na normalnim kole. Mam ho jako doplnek na litani se psem.

          A konkretne v hlubsim snehu je to nutnost. Tam bych se nadrel jak vul a asi by mne to nebavilo. Je mylna predstava, ze ebike je jak motorka. Nadres se tolik, kolik chces.

        • novas752  

          Me to na fatbiku dava asi nejvetsi smysl. Kompenzuje to vetsi namahu na tlustsich plastich a ve snehu a redukuje to poceni.

          • Roxteedy  

            Jo, presne.

            Poceni mi nevadi, pohyb je zdravej. ale v hlubsim snehu bych to fakt tezko uslapnul. Nechci jet krokem. Alespon 15+ kmh i ve snehu po poli.

      • lukas aka mitro  

        Jooo…na ty 3cm snehu fakt potrebujes tluste kola:))))

        • Roxteedy  

          No jednak tam bylo tak 10cm a pak – co mam delat, kdyz vic nenapadne? :)

          Tlustocha mam na blbnuti, jako doplnek k normalnimu kolu.

          • lukas aka mitro  

            Jestli je na prvnich dvou fotkach videt 10cm snehu, tak radeji nepis, jak dlouhy mas naradi…

            Na blbnu ok…si jezdi na cem chces…mi je to sumak…

        • Roxteedy  

          No a tyhle kola na moji hmotnost jsou mozny jako 2" pro tebe :)

    • ihik  

      Když jsem tady četl reakce na různé fatbiky a nespokojenost se SuMo, dovolím si radu pro všechny, co fatbike vybírají. Zaměřte se i na použité kliky a Q-faktor klik. Asi s tím nic neuděláte, ale může to být potenciálně problém a investice do budoucna. Sám jsem řešil. Q-factor použitých klik dvojplacky byl 222 mm, což v zimě ve „winter boots“ nevadilo, ale v létě a při delších vyjížďkách v tvrdších tretrách bylo pocitově dost nepříjemné. Nakonec jsem vyměnil kliky za jiné, které mají Q-factor 202 mm a bylo to dost laborování a shánění. Aby byla zachována průchodnost řetězu kolem pláště 4.8 i na největším pastorku, moc variant klik nepřipadalo v úvahu. I když mám zadní náboj 197 mm, použil jsem kliky RF Aeffect 170 s jednopře­vodníkem s offsetem 6mm otočeným na druhou stranu. Ve finále by stačil otočený 3mm offset, tak příště. Teď je řetězová linka zbytečně ven.

      Třeba to do budoucna někomu pomůže. Na zahraničních fórech se to docela řeší a už jsem zaregistroval, že někteří výrobci na to začínají také dávat důraz.

      • 2. Bóďa  

        To si mě docela vystrašil…

        Všechno už mám připravené, jen vyrazit. Bohužel kliky Aeffect 190. Mají naprosto tragickou linku- vychází mi to sotva na čtvrtý pastorek.

        Po přečtení jsem už už chtěl objednat s osou 170, ale zkusil jsem zacvaknout letní tretru do pedálu a od zadní stavby to mám tak 5 mm k botě… :((

        Se pochlubím, jestli budu trpět. :D

        • ihik  

          Řetězovou linkou bych se netrápil. Ta u tlusťocha nikdy nemůže vyjít doprostřed. Mám to taky tak nějak (jak jsem psal, mohl by být převodník s menším offsetem blíž k ose) a kupodivu to vůbec nepadá z největšího kolečka při točení zpět. Tlusťoch má delší zadní stavbu, tak se tím ten úhel zmenší.

          Ale uvidíš v reálu se 190, já kvůli tomu měnil kliky a to mi na tom dvojplacka vyhovovala víc (v létě používám s 29" kolama k vození prcka na tyči, abych si nekurvil Sparka).

          Ale asi budou lepší užší kliky – existujou nějaký podložky pod pedál, abys ho posunul dál od kliky, nebo trochu můžeš hýbat kufrem. Ale blíž ho bohužel nedostaneš.

          • 2. Bóďa  

            Copak to já koupil správné kliky – i se na tenhle rám montují. Ale bohužel s botou 46 už vzadu škrtám patama o rám… Střihnu na tom pár hodin v kuse a uvidíme. :)

            • ihik  

              Co máš za rám? Vozím taky 46 zimní boty (a že jsou sakra velký), ale škrtání problém není. Občas ale cítím, že mě ve sjezdech mlátí řetěz po botě, což se na běžným biku moc nestává.

              • 2. Bóďa  

                Cube Nutrail. S Aeffect 190 mm je to v poho, ale kdybych chtěl užší 170, tak bez šance. A platformy + pohory ještě horší…

                • Atilla  

                  Kup pedály s delší osou a máš Q factor hned. Třeba crankbroothers SL

                  • Petr L2  

                    Dělaji se i nástavce na osu pedálu

                    • Atilla  

                      Nevím jak moc je to spolehlivé řešení

                    • lukas aka mitro  

                      Delal je specialized a nasledne je stahl z prodeje. Daji se sehnat, ale jejich primarni pouziti je na lzeni posedu, nakup patricnych dilu je pak na tobe..

        • ihik  

          Tady ještě užitečnej link

          https://www.raceface.com/…ainlines.pdf

          Hlavně na straně 3 je uvedena kompatibilita klik s různými náboji.

    • dolomiti  

      Při letošním sněhu jsem našel dobrou cestu pro Fatbike ;-) Dokonce je možnost volby. Buď dálnice nebo stezka :-D

    • Sgt Pepper  

      historickej fat bike

    • Delkim  

      Tohle mi dneska pobavilo :)

    • kalimero  

      Prosím o radu. Na příští zimu jsem rozhodnutý pořídit si fatbike. Celkem se mi zamlouvá toto kolo:

      http://www.xbikes-cyklo.cz/…te-4145.html

      Je nějaký důvod proč ne?

      Druhou možností je bazar. Tam bude záležet na nabídce v době výběru (cca 10/2018). Takže zatím koukám po prodejnách.

      • sima_222  

        Já si letos koupil ten levnější model a v pohodě.Všechno funguje jak má.Najezdil jsem na něm od listopadu 1000km.Urcitě se to na zimu vyplatí!Ježdění na sněhu má něco do sebe.

        • Petr L2  

          Kolik ten tlušťoch váží?

          • sima_222  

            To nevím ale když jsem sundaval přední kolo tak mi přišlo strašně lehký.Můžu ho ale po víkendu zvážit.

        • onuce  

          A přes léto do běžného drncavého terénu, plus asfalt se nehodí? Uvažuji tak, že pokud není moc velký valivý odpor, tak by to mělo být teoreticky jednoduché kolo do každého terénu při maximálním pohodlí. Rozhodně lepší než komplikovaný XC full.

          • raw 4  

            Ty si fakt pacient…:-)

          • Petr L2  

            No TVL to je zase perla :-)

            • onuce  

              Jaká perla? Budu teď objednávat: http://www.mojekolo.cz/…oubledee-30/#…

              Potřebuji nutně a fundovaně vědět, zda se kolo hodí i na delší švihy, cca 80 – 120km/den. Děkuji.

              • tomfree  

                Přes zimu s tím najedu 40 a více km po horách,takže proč by s tím nešlo 80a více,ale otázka je jestli tě to bude bavit,takže za mě jen na sníh,pokud sníh není,vůbec by mě nenapadlo to vytahovat.

              • kalimero  

                https://www.bike-forum.cz/…o-jesenikach

                Musíš vyzkoušet. Co člověk to názor, ale očividně to jde.

              • kalimero  

                Za podobnou cenu bych se podíval ještě na tohle

                http://www.ramala.cz/…D199912.html

                • Sinpa  

                  Chtěl jsem u to taky poslat, ale 1×10 nebude na ty jeho výlety..

                • onuce  

                  Děkuji, v kamenné Ramale jsem kupoval toho fulla a před tím Meridu. Tedy to zůstane v linii. Tentokráte ale zkusím projet!

              • Petr L2  

                Hele nemáš to do Prahy daleko, prijeď, ja ti půjčím Fatboy a můžeš si to odzkoušet. Máme za barákem jak zličínskou XC trať, tak cyklostezky a křivoklatské okruhy, což jsou trasy po silnici. Sám uvidíš jaká je to v létě bomba :-)

                • onuce  

                  Moc děkuji, nejsem však dálničně oznámkován, tak přec jen ta Praha mi není tak dostupná. Nicméně moc děkuji za nabídku, zkusím nejprve ale projet ten model z kameňáku Ramala. Jen tedy, jak se znám, okamžitě koupím…

                • onuce  

                  Apropo, píšete za výrazem bomba smajlíka s úsměvem. Tedy bomba je myšleno ironicky?

                  • Petr L2  

                    No já to myslel ironicky, když jsem to vzal poprvé na asfalt, tak mi to něž na ježdění připadalo jako dost podlý trenažér na výuku šlapáni do kruhu :-) Jo a Fatboy je tlusťoch od Spešlu.

                • onuce  

                  A ještě jednou apropo… Fatboy je něco jiného, než fatbike? Děkuji.

                  • matbiker  

                    Onucaku, vubec se tlustocha neboj. Je to kolo, na kterem najedu nejvic km ze vsech svych kol. Muzes mit i dvoje gumy, letni, nejake 4" a zimaky 4,6 – 4,8" podle ramu. Neni to na extra dlouhe vylety po asfaltu, ale podle tveho typu jezdeni, z toho co jsem vypozoroval z tvych prispevku, tak klidne na celodenni a vicedenni vylety smisenym terenem uplne v pohode.

                    Jo a fatbike je typ kola, kdezto Fatboy je oznaceni modelu.

                    • onuce  

                      Tedy to lze! Děkuji.

                      • Anatol J.  

                        Ano, lze a doporučuji. Fat je o pohodlí a průchodnosti, ne o rychlosti! Takže co třeba jednomu hoví druhý nepochopí…

              • Barak  

                Radeji ty prachy hod do kanalu. Usetris si spoustu zbytecnych starosti. Nejprve pri zjisteni, ze jsi koupil spatnou velikost. Pak, ze ti nevyhovuji komponenty a nakonec, ze jsi vlastne zvolil uplne blbou kategorii kola. Jako jiz mnohokrat v minulosti.

                • onuce  

                  Ale má to standardně, a hlavně tedy správně, směřovanou sedlovou trubku do šlapacího středu.

                  • slavekRM  

                    Tomu nerozumím. Můžeš mi to prosím vysvětlit?

                    • onuce  

                      Předsunutá, moderně, sedlová trubka před střed = šlapání pod sebe a zničená, po čase, kolena.

                      • slavekRM  

                        Nevím jestli to chápu. Ty máš třeba na svém kole tedy předsunutou sedlovou trubku… No a já taky, jak se dívám :-)… Neporozuměl jsem, jaký to má vliv na šlapání pod sebe. Předsunutí podle mne vyrovnnávají výrobci třeba úhlem sedlové trubky, jejím průhybem a celkovou geometrií. Doladí se to jenom posunem sedla ne?

                      • raw 4  

                        Ale ne už zase..:-) máš prostě malý rám…

                  • Barak  

                    Věř mi, bude to fiasko.

                    • onuce  

                      Tak já to opravdu v tom obchdě nejdříve vyzkouším. A proč myslíte, že fiasko? Děkuji.

                      • Barak  

                        Z historie tvých příspěvků tomu nedávám moc šanci na úspěch. Pokud si dobře vzpomínám, tak to byla skládačka, kterou jsi obhajoval jako univerzální kolo do roztrhání těla. Potom dvě kola z decathlonu, nějaké HT se tam taky snad mihlo a nakonec XC full. No a teď fatbike, jen kvůli tomu, že má „standardně a tedy správně směřovanou sedlovou trubku“. Snad už chápeš.

                        • onuce  

                          Aha, statistika je svinstvo. Nicméně uvažuji tak, že to nahradí právě XC fulla.

                          • Barak  

                            Nejde ani tak o statistiku jako o to, že podle mě nemáš nejmenší představu, jaké kolo je pro tebe nejlepší a jdeš metodou pokus a omyl. To je samo o sobě normální, ale většina ostatních to řeší tak, že si nějaká kola půjčí a udělá si představu nejen o kategorii, ale i o správné velikosti. Jenže ty jdeš kolem krámu, za výlohou vidíš nějaký nesmysl a večer ho máš doma.

                            • onuce  

                              To máte sice pravdu, ale nakonec nevhodnost kola zjistím až po opravdu delší době ježdění, tedy je můj postup v podstatě správný. A touto vylučovací metodou jsem k fatbike vlastně přirozeně dospěl.

                              • Petr L2  

                                Já bych si tipnul, že budeš překvapený, že to má pedály kousek víc od sebe, než kola, co na nich jezdíš, což ti bude vadit a nakonec to povede k problémům pohybového aparátu, čímž se obloukem dostaneš tam, kde si byl vždy po nějaké unáhlené koupi a vrhneš se zase do jiného super nápadu .-)

                                • onuce  

                                  Hlavně aby to mělo pedály níž nad zemí, než má full. Je to vždy jak vylézat na koně…

                                  • Petr L2  

                                    U tohohle máš spíš pocit, že lezeš na traktor…

                                    • onuce  

                                      Víte, chtěl bych universální a jednoduché, spolehlivé kolo. Jsem unaven problémy. Asi vytuním starou osvědčenou HT 26 Meridu. Jezdil jsem na ní bez úprav spokojeně deset let. A co jsem dal sedlovku s paralelgramem, byl to vlastně XC full. Jen instaluji širší řidítka, dám svůj rychloštelovací představec a široké sedlo, jež způsobuje pohodlí i při celodenní jízdě. Vznikne tak cestovně kochací pohodlný stroj.

                                      • lukas aka mitro  

                                        Odpruzena sedlovka je genialni napad, zadne starosti s tlumicem a pohodli je zarucene! Jednoznacne je to krok spravnym smerem. Stejne bych postupoval i s vidlici. Proste pevnou vidlici, o kterou se starat nemusis a pro pohodli odpruzeny predstavec:

                                        https://www.kickstarter.com/…ng-bike-stem

                                        • onuce  

                                          Ten představec se mi nelíbí, ostatně mám skvělou vidličku RST FirstAir. S tím problémovým hnusem Suntour Aion se vůbec nedá srovnávat.

                                      • vojtechposmourny  

                                        https://www.hardsport.cz/…it-x/203340/?…

                                        Zkus tohle. Pojede to líp než fat, přitom při vhodném tlaku je to celkem pohodlné.

                                        • onuce  

                                          Děkuji. Ale tady se psalo, že pohodlí je až od 4" +… Tak jsem zas ze všeho jelen.

                                          • pumpy  

                                            plusko je super univerzal – sice nevim jaky mas rozpocet ale na to co chces jezdit ho aspon vyzkousej – napr marin pine maintain

                                            • onuce  

                                              Děkuji. Určitě máte pravdu, ale mně se prostě líbí opravdu velké balóny. Ale ty zas mají tedy velký valivák. Ach jo.

                                              • pumpy  

                                                mel jsem plusko viz profil – gumy 3" a kdyz tam das jezdive gumy – napr spec ground control, nebo wtb ranger – tak je to uplne v pohode jizda, zajdi nekam do obchodu plusko vyzkouset – v zimne s nim muzes take jezdit v pohode – je to mnohem lepsi univerzal nez fatbike

                                                • mirorek2  

                                                  Ale co s odpruženou vidlicí? Leda že by měli něco s RS nebo Foxem, nenáviděný Suntour už by neunesl…

                                                  Si piš že plusko je fajn, jede to obstojně, je to jakž takž pohodlné, odpadá servis kyvky a tlumiče, jako zimák ideál.

                                                • onuce  

                                                  Asi nakonec opravdu potuním HT šestadvacítku, starou osvědčenou. Moje nejčastější trasy jsou 60% asfalt, 15% šotolina, zbytek polní a lesní cesty. Tam teď nejezdím skrze cvakající vidli Aion. ale staré HT má citlivou tichou vidličku a sedlovku s paralelgramem. Jen jaké 26 pláště pro tuto skladbu? děkuji.

                                                  • Barak  

                                                    Nejlíp bys asi udělal, pokud chceš za každou cenu nové kolo, kdybys kontaktoval nějakého místního stavitele a nechal si od něj postavit nějakou HT 29" na rámu, který ti bude geometrií vyhovovat.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Vtipalku:DD

                                                  • Barak  

                                                    Je mi jasný, že tenhle kšeft by vzal jenom blázen. Ale proč neporadit?:-)

                                                  • Sinpa  

                                                    Místní stavitelé tě poděkují :-D

                                                  • onuce  

                                                    Nebojte, po zkušenostech s TT již žádné české ručičky.

                                                  • onuce  

                                                    děkuji, ale vždyť píši, že přepracuji staré 26 HT.

                                                • Petr L2  

                                                  Plusko je fajn, ale ve sněhu fat nenahradí.

                                              • Sgt Pepper  

                                                od Van Klompa?

                                      • raw 4  

                                        Chceš univerzální kolo a míříš k fatbiku? Slušný…:-)

                      • Lachtis  

                        Se mrkni na videa, třeba:

                        zde srovnání s trail fullem a rozdíly v časech po úsecích a celkový čas: https://www.youtube.com/watch?…

                        srovnání s 27,5+: https://www.youtube.com/watch?…

                        a tady srovnání s endurem: https://www.youtube.com/watch?…

                        • 2. Bóďa  

                          Tak 41 s není zas takové fiasko, ne?

                          • Lachtis  

                            no není, já taky na fatbiky nic špatného neříkám, proto jsem mu to sem dal :-).

                            Nicméně, zda chce mít fatbike jako „univerzál“ si už musí odpovědět sám… Já bych fatbike chtěl, ale ne jako jediné kolo, nicméně netvrdím, že s tím nedá jezdit celoročně. Ideálně by si to měl půjčit na víkend a pak si říct, zda to je ono, či nikoliv.

                            • tromboonen  

                              Ale on to nechce aby to dobře, rychle, nebo pohodlně jezdilo… on si chce koupit prvního, na kterýho narazí, v blbý velikosti, aby tady pak moh plakat že to není ono a poučovat nás o tom, že je to blbým úhlem sedlový trouby a šlapáním „pod sebe“… Děkuji!

                              • DoomHammer  

                                A přitom je to úhlem nadsedlového trouby… děkuji mnohokrát zdvořile.

                                • onuce  

                                  Snad. Ale proč ten trouba deset let spokojeně jezdil na HT 26" Meridě, bez jakýchkoli úprav? Možná si to v tom postupně přibývajícím marastu paskvilů ani neuvědomujete, ale pokud jezdec koupí nové kolo právě třeba po deseti letech, tak je šokován. Výrobci to mají jednoduché, konstrukční vady vydávají za vlastnost apod. Modní trendy válcují praktično i zdravý rozum. Však jen kupříkladu absence přesmykačů…

                                  • DoomHammer  

                                    I prd velebnosti. Asi osm let jsem jezdil na dlouhém a docela nepohodlném Supovi s klasickou geometrií a dlouhatánskou zadní stavbou. Přesedlal jsem na RB CRR 290, které má tebou proklínanou předsazenou sedlovou trubku, a problém jsem s tím neměl. Jen jsem byl nadšen, jak ta kratší zadní stavba na CRR umožní lépe projíždět zatáčky.

                                    Výběr jsem probíral s p. Heinikem a s p. Bartošem, oba mi hezky poradili a já si spokojeně jezdím na „paskvilu“. Jediná omezení plynou z mé mizerné kondice.

                                    Ale to nechceš slyšet.

                                    • lukas aka mitro  

                                      Jooo..toho autobusoveho supa mam jako celopevnaka pro jezdeni do prace…je az sranda, jak se s nim neotocim na chodniku v mistech, kde na fullu vykrouzim kolecko s prstem v nose:)

                                      • onuce  

                                        Moje stará 26" HT Merida se otočí na pětníku, a v terénu i na silnici jsem si na ní jistý.

                        • onuce  

                          Moc děkuji! Až budu moci, juknu na videa. Těším se.

                          • Lachtis  

                            Nemáš vůbec zač, sice jsou videa v AJ, ale pokud alespoň trochu AJ ovládáš, tak vše podstatné z videa pochopíš.

                            Pokud jsem vlákno projel dobře, tak tento článek tu není, zde máš odkaz na českou recenzi ve stylu „Fatbike v létě“. Je to celkem hezky napsané: http://pavelrichtr.cz/…bike-v-lete/

                            Osobně mám červíka ohledně koupě Fatbiku stále v makovici, ale mám to trochu jinak, než Ty, uvažuji o něm, jako o doplňku. Nicméně kdybys střídal pláště, jednak vzorkem a tloušťkou, na léto nízký vzorek a ideálně alespoň na zadku 4.0 palce nebo 3.8, tak si to jako celoroční bike klidně dovedu představit. Na zimu obout nejširší a hrubý vzorek a máš to do sněhu…

                            Nicméně je strašně důležité dobře vybrat! Zaměř se i na šířku osy v kolech. Často jsou zadní náby jen 12×177 a tam jdou těžko ty nejširší pláště. Stejně tak pro předek atd. Pak je strašný rozdíl v geometriích. Osobně jsem jezdil pouze dva fatbiky a to: celý víkend Specialized Fatboy – ačkoliv „eS“ nemusím, tak to byl velmi schopný tlusťoch, malou recenzi jsem udělal zde: https://www.bike-forum.cz/…e-testovacka . Na konci loňského roku jsem si půjčil nyní velmi dostupné Author Su-mo, no řeknu to slušně, oproti Fatboy to bylo velmi rozdílné kolo a to k horšímu…

                            • tromboonen  

                              Ehm… víš, s kým mluvíš? Důležitý vybrat, zaměřit se, geometrie… to nejsou věci, který Onuce řeší před nákupem. Po nákupu je řeší pouze do té míry, že údajnou špatnou geometrií a o pár stupňů jiným úhlem vysvětluje problémy způsobené malým rámem. Děkuji!

                            • onuce  

                              Moc děkuji! Velice pěkné recenze. Nicméně jsem z toho pochopil, že na dlouhé asfaltové přesuny se nehodí. Nemýlím se?

                              • DoomHammer  

                                Děkuji pěkně, na dlouhé asfaltové přesuny je silnička.

                                • lukas aka mitro  

                                  Ano…stejne tak tahacem nejezdis do samosky pro rohliky, supersportem netahas prives s konma, ctyrkolkou nevozis turisty po praze a malym mestskym autickem nepodnikas cesty napric kontinenty…

                                • onuce  

                                  To ano, ale můj typický cykloden je: brzy ráno vyrážím na 40km vzdálené lehaniště, vezu část zásob a cyklogrill. Většina trasy vede po silnici, cyklostezkách, šotolině a lesních cestách. Posledních cca pět km jsou lesní úseky více kořenové. Večer tou samou cestou zpět. Na to není silnička vhodná, bohužel fat asi také ne.

                                  • lukas aka mitro  

                                    Pokud nikam nespechas, fat te omezovat nebude. Ba co vic, budes moci podle nalady cestu tam trochu upravit a pridat treba nejake nove cesticky. I cesta je cil! Navic. Predstav si tu pohodu, at bude posnezeno, vsude klid a ty si to jeonm budes pedalovat absolutnim tichem, opeces si parek, das petku vinka a pojedes oblouckama zpet;)

                                    • DoomHammer  

                                      Stabilita fetbejku bude po vínku velkým benefitem :)

                                      • Petr L2  

                                        No já nevím, mě tedy občas dělá problém zavírání předniho kola na fatbiku i za střízliva. :-)

                                        • onuce  

                                          Jaké zavírání? Děkuji.

                                          • lukas aka mitro  

                                            Na fattu mas na rafku nebo na plasti dvirka pro mravence, je jich tam vice, nez v beznem plasti a tak by se zbytecne stosovali u dirky nebo u ventilku…A ty musis zavirat, kdyz chces jezdit.

                                            • tromboonen  

                                              Ajaj, první vážná komplikace, Onuce plánoval vozit v duších PET kabinet… přece nebude kupovat předražený bio víno co je kompatibilní s mravencema? Děkuji!

                                          • Petr L2  

                                            Ale no tak … :-)

                                    • onuce  

                                      Krásná představa, jenže mám právě cíl jako cíl.

                                  • Sinpa  

                                    Na tohle si kupoval XC fulla?

                                    • onuce  

                                      Fulla na ježdění v terénu, ale tam jsem na té vysoké koze mnohem nejistější, než na HT 26"

                                      • Sinpa  

                                        https://www.marinbikes.com/…ine-mountain

                                        • 27,5 budeš jistější :-)
                                        • 2,8" pláště už něco poberou
                                        • máš volbu vidlice RockShox, nebo pevné
                                        • CrMo rám nebude tak tvrdý jak Al, možnost opravy

                                        Kategorie kde se pohybuješ je nejblíž k Bikepackingu

                                        http://bikepacking.cz/kategorie/kola/

                                        http://bikepack.cz/cs/42-mtb

                                        http://www.acepac.bike/…bikepacking/

                                        • lukas aka mitro  

                                          2.8" je fart fat, to jsou jenom tlustsi gumy, ktere ti nic neprinesou…

                                        • Mildee  

                                          souhlasím s pluskem, aspoň vyzkoušej, pohodlí je s klasickým MTB nesrovnatelně lepší a můžeš jet i cestou necestou :-)

                                        • onuce  

                                          Ano, vypadá to krásně, a ještě před dvěma dny bych zaplesal. Byl jsem otrávený z dlouhých cest na fullu a problémovou vidlí Aion. Te´d se kloním k osvědčenému a universálnímu 26" HT.

                                          • onuce  

                                            Určitě by to byla skvělá a pohodlná jízda, dám však přednost rychlému a lehkému projetí nudných silničních úseků.

                                      • tromboonen  

                                        Je to jednoduchý, kup si dodávku, zaplať řidiče co za Tebou pojede a uvnitř 5 nebo více kol, na asfalt silničku, do kopce HT, na kořeny fulla, na písek/sníh fata, skládačku na frajeření po vesnici, i ta jednokolka by se tam vlezla… a jako bonus tady pak můžeš blejt nekonečný témata re hlavový úhel, obratnost v terénu, přímé porovnání těch pěti kol a tak. Děkuji!

                              • Lachtis  

                                Už z logiky a principu kola, nebudeš chtít s tímto bikem jezdit po silnici, prostě Tě to na silnici nebude bavit a budeš se jim vyhýbat. Nicméně i s enduro fullem můžeš jezdit po silnici, ačkoliv na to není dělaný… Jezdit se s tím na asfaltu dá, jen budeš pomalejší, nebude Tě to bavit, bude to dělat hluk od plášťů a lidi na Tebe budou koukat, jako na exota :-).

                                Tady je opravdu jakákoliv informace nadbytečná, ZÁSADNÍ je, si to kolo někde sehnat a půjčit. Pak si uděláš reálnou představu, zda se o něm dá uvažovat na celodenní švihy. Každý má jinou představu, jiné požadavky, někomu sedí to, jinému zase támhle to, někdo řekne, že 1×11 je rozsahově super, jiný o tom napíše, že je to nesmysl a tak by se dalo pokračovat do nekonečna.

                                Já s tím Fatboyem os „eS“ najel 40km a zkusil jsem všechny terény. Respektive jsem udělal můj oblíbený okruh, kde jsou silniční výjezdy, technický terén, tenkrát bylo mraky bláta, takže bahenní lázně, doslova, fakt to byly několikacenti­metrové kaluže a tímto jsem si udělal o kole reálnou představu. A moje resumé je, že to není blbost, ale je to hodně specifické kolo. Já bych to jako jediné kolo nechtěl, ale dokáži si představit, setup na letní a zimní verzi (myšleno s použití jiných plášťů), že to někdo může mít jako jediný bike. A to za předpokladu, že ten uživatel bude kochací typ jezdce, který neřeší rychlost, nevadí mu nějaké to kilo navíc, atd…

              • parischr  

                A mě si tvrdil,že fata nechceš :)…že ti při zatáčení málem urval ruce :))…i ty trolle zábavnej ;) :))

                • onuce  

                  No ano, vyzkoušel jsem jej totiž v prodejně. Výše uvedený jsem neobjednal, našel jsem právě jiný a přímo v kameňáku poblíž. Tam jsem si jej projel v okolních ulicích a trávnících…

                  • parischr  

                    nu dobře, tak až ho dáš do svých bajků, rád Tě uvítám v klubu fatbikerů :-)

                • tromboonen  

                  Von jednou začne jezdit na lunáírní sondě… ruské samo. Děkuji!

    • DoomHammer  

      Onuce, tohle musíš mít!

      https://www.facebook.com/…15095542368/?…

    • onuce  

      Tak jsem včera zkusil projet Su-mo v kamenné prodejně, respektive před ní. Byl jsem hrubě překvapen, jak téměř nemožné je fatbike uřídit. Obdivuji tímto všechny fatbikery. Přední kolo zrádně tahá tu vlevo, tu v pravo. Na druhou stranu mě trochu mrzí, že jsem kolo osobně vyzkoušel, mohl jsem ho již mít. Takhle jsem cukl.

        • 2. Bóďa  

          Nechce se mi zrovna koukat do konce, ale jestli to dal bez přestávky, tak borec. :))

        • 2. Bóďa  

          Dík, teď to nemůžu vyhnat z hlavy.

          Ten krákora byl určitě v Kouzelníkovi, nebo tak něco. Je mi to nějaké povědomé…

          A v Artěku jsem nebyl.

      • 2. Bóďa  

        Nesmíš jezdit na prázdném kole. V terénu vozím vpředu rozhodně pod 1 bar a nic netahá. A to mám ruce jak špejle.

      • lukas aka mitro  

        Mne taky mrzi, ze jsi kolo nakonec neporidil..

      • Libores  

        to chce trochu cviku.

      • Lachtis  

        Nechci urazit fanoušky Authora, ale je fatbike a fatbike. Su-Mo je bohužel na tom horším konci :-(.

        Já jej taky testoval na celý víkend a nedal bych za něj ani 5 tis. Kč, páč to kolo je naprosto rozdílné, například od testované Fatboye, a to eS kola nemusím. Pak ten Maxxis mamoth (či jak se píše) je extra tahavý do stran.

        Vyzkoušej jinou značku a poznáš rozdíly v geometrii a jak zásadní vliv mají na chování kola.

        • onuce  

          Děkuji. Ale kde vyzkoušet?

          • sima_222  

            Já si loni před zimou koupil fatbika Mongoose,toho levnějšího a musím říct že se mi na něm jezdilo úplně suprově.Když jsem si ho přivezl z prodejny tak jsem si nejdřív řikal co jsem to koupil vždyť to nejde řídit ale pak jsem se trochu naučil pracovat s tlakama v pneu a paráda.Byl jsem s tím párkrát i na horách na sněhu a jinak jsem ho používal na jízdy do práce po cyklostezce.Na jaře když jsem přesedla na mojí cross Meridu chvíli jsem měl pocit že jezdím na dětském kole.Už se skoro těším na listopad až zase začnu jezdit na tlusťochovi.

          • Lachtis  

            Nevím, odkud jsi, ale beru Prahu:

            Bottecchia – https://www.calabrone.cz/shop#…

            Trek – https://www.eurobike-praha.cz/index.php?…

            Od spešlu jsou spíše mimo Prahu, nicméně na googlu, když budeš hledat, určitě další možnosti najdeš :-)

            doplňuji Spešl – https://www.cyklo69.cz/…kola-fatboy/

            • onuce  

              Moc děkuji. Ale jak o tom tak přemýšlím, ani se mi do toho již moc nechce, zkazil jsem se prvním dojmem.

      • Petr L2  

        Tak už víš, co je to zavírání řídítek :-)

        • onuce  

          Ano, ano. Přesně to jsem si říkal, když mě to postihlo.

    • ezo35  

      Ahoj, nemáte někdo na vyhození pláště Schwalbe Jumbo Jim 4.8" nebo 5", popřípadě nějak změřit. Potřeboval bych vědět jestli si mi vejdou do mého rámů a vidlice na kolo z mého profilu. Dík.

    • Kosarius  

      Ahoj,

      taky se přidám.

      Půjčovna fatbiků, která funguje teď přes zimu v okolí Orlických hor?

      Díky

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse