EPICON m.r.2012: Gufero vystřelilo z levé spodní nohy

42 nepřečtených
  • d

    Provedl jsem stand. kompletní rozborku a zborku, promazání, vyčištění, výměnu všech náplní. Po cca 200km bezproblémového několika denního ježdění došlo během jediné vyjížďky k cca 80% úniku tlaku, vše vyvrcholilo vystřelením gufera.

    Nevíte, co může být příčinou? Obsah vzduchové části vidlice mi přijde velice jednoduchý, není tam co pokazit, možná o to snáze jsem něco opomenul, děkan.

    0 0
    • Vilém  

      Zrejme ti netesni vzduchovy pistek. Vzduch unikl pod nej, tzn. i do spodnich nohou vidlice a pak vystrelil stirak.

      0 0
      • d  

        Je to tak.

        Dá se s tím něco dělat? Nový těsnící kroužek na pístek asi jen tak neseženu. Zvýšit těsnost stávajícího tak, že pod něj něco máznu nebo nějaký tmel nebo vodařskou těsnící pásku? Aby se pak nezvýšil odpor a já tak nezabil citlivost.

        0 0
        • blisterexist  

          pokud má epicon obyč O kroužky tak ty seženeš za korunu, ale mám pocit že tam má nějaké manžety a to by mohl být problém

          0 0
          • d  

            Má jednu manžetu. Ta se sehnat samostatně asi nedá.

            Pístek i s manžetou jsem našel za 400,– zde.

            Náhradní díly v e-shopu BPLUMNEN je jedna velká ubohost.

            Vlastně se divím, že pístek v Epiconu může vůbec olej a vzduch zadržovat, když je to celé taková ***** gramlavá.

            0 0
            • kyl  

              Zkus někde sehnat bílí silikonový O kroužek 5×15,mě to fungovalo.Pře­dělával jsem Epicona na DualAir a testoval čím půjde ta manžeta nahradit.

              0 0
              • d  

                To vypadá dobře, v životě jsem to neviděl ani nevím kde to sehnat.

                Díval jsem na Rubena a nebo na Dimenosor, ale nevím, zda-li tam budou pasovat.

                0 0
                • kyl  

                  Dělají se ještě v růžové a modré barvě.Já to koupil v obchodě s těsněním.

                  Ten Dimenosor by mělo být ono.

                  0 0
              • d  

                Možná mám možnost sehnat silikon 14×5 MVQ70, ale zatím nevím v jaké tvrdosti. Šel by tam rozměrově?

                A jak je to s tou tvrdostí? Viděl jsem odstupňované dle ShA v rozsahu 50–60–70–80, tak nevím.

                Osobní odběr není bohužel mmožný a trefovat se v e-shopu do rozměrů a ještě k tomu do tvrdostí, ajaj.

                0 0
                • kyl  

                  Tak rozměrově by tam šel ale funkci ti nezaručím,vnitřek je o mm menší a tvrdost asi 70–80.Možná by mohl být i obyč.černý,to jsem netestoval.

                  0 0
              • bursikr  

                Vytáhnu toto vlákno, je to pro mě aktuální. Jak funguje O-kroužek po nějaké době používání, je to spolehlivé? Mě originál těsnění i s olejem nad pístkem pouští tlak ne po 500 km, jak tu někdo někde psal, ale prakticky po 10 minutách jízdy. Mám koupenou manžetu, ale ne úplně stejnou a O-kroužek. Řeším, co mám použít, aby to fungovalo. Dík.

                0 0
                • skvedo  

                  Pokud ti tam sedne O-kroužek, tak jej klidně použij. RS má taky o-kroužky na pístech a funguje. V jiném vlákně někdo předělával Epicona na dual air a na pístku taky měl o-kroužky.

                  0 0
              • fousek  

                Nebo udelat novej pistek s 2× o-krouzkama, asi nejjistejsi nejlevnejsi reseni. On by to nejspis udrzel i jeden, ale se 2 to bude mit lepsi vedeni a muzou bejt volnejsi.

                0 0
                • scota  

                  Nyní jsem namontoval a budu testovat polyuretanovou manžetu z Techsealu 20×28×5.

                  0 0
        • Lišák  

          Dal jsi při skládání vidlice olej na pístek? Pokud ne, tak ho tam dodej a zkus pojezdit. Snad nové těsnění nebude třeba.

          0 0
          • d  

            Cca 5ml převoďáku PP80. Teď při rozebrání zůstal asi 1mm nad pístkem (čekal jsem, že tam nebude vůbec nic), ale zbytek protekl do spodní nohy i se vzduchem.

            0 0
        • Loner  

          prostě podfouknulo těsnění. První Epicon mě tím (ne)překvapil, když dostala vidle náraz „do plnejch“ při nečekaném rychlém přejezdu širší a hluboké odvodňovací rýhy, pak 10 kkm v pohodě. Druhý (2012) letos poprvé na skalkách kolem brněnského príglu po 14 kkm. Rozborky zbytečně neprovádím.

          0 0
    • d  

      Oprava, je to m.r. 2011, sorry.

      0 0
      • Georrge  

        nový těsnění se dá sehnat, dával jsem do již prodaného axona novou manžetu, stála mě 80kč, byla tvrdší než ta původní, takže trochu horší odtrh, ale o to podle mě lepší těsnící schopnost. Vyndej pístek a najdi těsnění U profilu vhodných rozměrů, kde průměr vnitřní nohy je 28mm, tak hledej těsnění na tenhle rozměr. A nebo jestli rád experimentuješ tak zkus ten O kroužek.

        0 0
        • scota  

          Originál manžeta má rozměry 20×28×4,5 ale bežně se prodávají 20×28×4 nebo 20×28×5 materiál PU (Polyuretan) nebo pryž.

          Zkusil jsem tam dát nějakou neoriginál, ale bohužel jsem si nepomohl. Odtrh se spíše zhoršil a vzduch uniká stále. Nějaký jiný nápad jak to řešit?

          0 0
    • scota  

      Tak moje snaha o vyřešení problému s postupným únikem vzduchu výměnou manžety skončila bohužel taktéž vystřelením gufera :-( Prosím o radu jak gufero vrátit na původní místo. Budu na to pořebovat nějaké speciální nářadí?

      0 0
    • mr.kokos  

      Ahoj,

      tak jsem po vyčištění a výměnách náplní dopadl stejně. Po cca 10 km mi unikl vzduch a následně vystřelilo gufero.

      I když jsem si toto vlákno přečetl několikrát, úplně jsem nepochopil, co s tím tedy mám dělat. Mohl byste mi prosím někdo napsat jak tedy na to? Nejlépe nějaký návod „pro blbce“, aby mi to bylo jasné:-).

      Předem díky…

      0 0
      • mr.kokos  

        A ještě jsem zapomněl, vidlici mám z tuning-testu..

        0 0
        • zzd426  

          vyšroubuj ventilek na foukani vzduchu. ventilkem dolej treba injekcni strikacku nejaky husty (treba prevodovkovy) olej, cca 5ml. nasroubuj ventilek a nafoukej. melo by byt ok.

          0 0
        • scota  

          Můžu ti nabídnout novou upravenou manžetu za 111 Kč. Jestli máš zájem napiš co nejdříve na mail, v pondělí ráno uzavírám objednávky. Děkuji.

          0 0
      • pavlik6022  

        vzduch ti utekl protože ti unikl nebo jsi nedal olej nad vzduchový pístek, Tzn. zatlač stírák, dolej olej, nafoukni vidlu a jezdi

        0 0
        • mr.kokos  

          No, to byla první věc co jsem zkusil. Olej se mi odtamtud hned ztratil a stalo se to samé

          0 0
          • šlapatko  

            chce to nové těsnění

            0 0
            • mr.kokos  

              Ok, a co za těsnění, případně kde ho seženu?

              0 0
              • šlapatko  

                Sháněj originální, nejspíš neseženeš. Taky se dá použít klasické kulaté těsnění. Zkoušej a uvidíš. Další možnost je koupit nový pístek s těsněním cca 500kč. Pro zdejší moc nákladné.

                0 0
              • pavlik6022  

                Ted je tu thread epicon – manzeta nebo tak nejak a resi se v nem vylepsene tesneni vzd. Pistku, zkus pohledat, borec je i prodava

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.