• Bejdyxcz

    Zdravím všechny. Chtěl bych příští rok zkusit nějaký enduro závod. Nikdy sem nic takoveho nejel, tak bych byl rad kdyby ste se nekdo podelil o zkušenosti. Jak tyto zavody vubec probíhají. Nejaky prehled mám ze se pres vikend jedou nějaké RZ atd. Nejvice mi jde o to kolik se za ten závod najezdi cca km např. za den nebo v časovém úseku (transfery) . Jde mi převážně o najete km… Abych mohl natrenovat nejake vyslapy. Abych nebyl vyfluslej uz jenom při prejezdech na RZ. Díky moc. Budu rád za každou užitečnou informaci.

    0 0
    • novas752  

      Český enduroserie apod. jsou obvykle 30–45km, zhruba 1200–1600m převýšení, na 4–6 RZ. Někde se jede všechno nahoru za svoje, někde je jeden nebo 2 výjezdy lanovkou.

      Startuje se do závodu po skupinách podle startovních čísel, do RZ jak kdo přijede tak se zařadí a v odstupech pár desítek sekund se jede. Bývá tam nějaký celkový časový limit celýho závodu, něco jako 5 hodin.

      Kromě Blindura bývaj RZ otevřený pro tréninkuž v sobotu nebo i v pátek, obvykle je závod někde okolo bikeparků = k tréninku se dá koupit lanovka.

      0 0
      • Bejdyxcz  

        Díky jestli se můžu ještě zeptat. Závod probíhá pokaždé ve dvou dnech? Že třeba 4 Rz v jeden den kdy se najede neco kolem 30km a druhej zbyle 2 a 15 km? Nebo je to pokaždé jiné. Jsou nějaké limity na přejezd? Co vybavení. Je povinná integrální přilba? Nebo se může jezdit v jakékoliv. Diky za odpověď.

        0 0
        • novas752  

          Naopak, obvykle v jednom dnu. Dvoudenní závody mívaj kilometráž i počet RZ větší.

          Limity na transfery obvykle nejsou.

          Takhle obecně, integrálka povinná vždy není (někdy ano) ale je rozhodně dobrý jí i tak mít. Stejně jako chrániče kolen, rukavice, páteřák.

          0 0
        • Radek Broz  

          Všechny ty závody se dají najít na Stravě, pokud chceš mít lepší představu o tom, jak se to jede.

          0 0
    • jeniiiik  

      Přečti si nějaký prolog k závodu. Bývá to tam všechno celkem pěkně popsané včetně toho co musíš mít atd.

      Enduro serie je jeden den nepovinný tréning a druhý den závod. Ale některé další jsou dvoudenní.

      0 0
    • JFtryall  

      Uzitecna informace: Nahod nejlepsi pneu, co si muzes dovolit. A negramarit. :-)

      0 0
      • duk  

        Po svém druhém startu na enduroserii v Morávce můžu potvrdit :-) V lehké přemotivovanosti v kombinaci s prasostopou jsem v 3rz hned po startu v rockgardenu slušně zacinkal na zadku a na několika místech najednou u ráfku rozšvihal Butcher grid trail (voženo bez vložky). Od příště jen s ochranou, už pokukuju po Cush core na zadek. Předek ještě při Enduru uhlídat většinou jde, ale zadek prostě v racemodu dostává na frak, člověk se nechá unést. Při běžných vyjížďkách s tím problém nemívám, to jezdím v problematických pasážích umírněně :-)

        0 0
        • Bejdyxcz  

          Takže říkáš radši potom vybavit pláště gumovýma vložkama jo? Nez furt řešit defekty a nebo rozjebamy ráfky :D :D… Už taky koukam po takovy výbavě… Asi tak člověk předejde plno trablim v zavodu…

          0 0
          • Nutribird  

            Nejenom v závodu, náhradní duše 200g nebo 2* Pepina po 100g je úplně jedno, ale ta jistota je jiná.

            0 0
            • Radek Broz  

              Věříš tomu tolik, že už duši vůbec nevezeš?

              0 0
              • Nutribird  

                Jo, je to kus plastu v plášti. Nevím co by si musel udělat aby to bylo třeba nahradit. Poslední zkušenosti byli takové, že likvidace pláště byla tak rozsáhlá, že i duše byla o ústa a hrozilo její poškození při dojetí.

                0 0
                • JakeF  

                  Já teda i s insertem náhradní duši vozím.

                  Stačí středně velká díra v plášti, kterou nezalepí mlíko… Na nudli můžeš dojet RZ, ale celej závod fakt nechceš.

                  0 0
                • mr.antik  

                  no to chce většinou i nějaký matroš na podlepení pláště, protože duše to, co nepobere mlíko a knoty stejně nedává… Plus defekty kdy to uteče a svlíkneš plášť z pátek.

                  Samozřejmě už pak nejedeš na výsledek ale chceš třeba závod doject i bez nějaké 10km procházky z kopce…

                  0 0
                  • novas752  

                    S nudlí patky v patkách držej

                    0 0
                    • mr.antik  

                      ňukeproof ard teda určitě ne, to mám vyzkoušeno. Celkem zánovní plášť, prostě při rychlym defektu byl z patky venku celkem rychle.

                      0 0
                      • Jarda636  

                        S cushcore + DHR DT swiss ráfek celého barona na prázdným a plášť furt v patkach. Nešetřil jsem to:-)

                        0 0
        • embi  

          Ono to chce hlavne nevozit papirove plaste. Je az k nevire, co lide na zavodech vozi za plaste. Clovek u nich pak samozrejme vidi neustale defekty.

          0 0
          • Bejdyxcz  

            Je jasny člověk musi trochu investovat, aby předešel takovymhle problémům… Každopádně vybavím pláště tou vložkou, pořídím pláště s vystuzenyma bokama… A i tak pro sichr vezmu duši, knoty atd. Člověk neví kdy ho neco takovýho potká. Je třeba počítat s nejhorším.

            0 0
            • embi  

              jestli nejezdis nejakou hroznou palici nevybiravym stylem, tak se da i bez vlozek. Je to hodne o jizdnim stylu. Sam musis vedet jestli insert potrebujes.

              0 0
              • Bejdyxcz  

                Ja si myslim, ze vzhledem k mé váze 105 kg při 192 cm… Dostanou dost kola zabrat

                0 0
                • mr.antik  

                  vložku bych bral jako základ, jakoukoliv

                  0 0
                • lubosalbi  

                  Vložky a bytelný pláště jsou jasná volba, pokud to s ježděním myslíš jen trochu vážně. Není větší voser než řešit defekt v RZ.

                  Zapomeň na EXO Maxxis a podobný „lehký gumy“

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Přesně… mám 75kg s výbavou a EXO je na nežulových trejlech na hraně použitelnosti…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Nevím, co s tím děláte… Já jezdil na EXO vždycky, až letos jsem dozadu hodil DD. A i to DD už se mi povedlo ve vzorku prorazit, navíc v celkem nevinný situaci, takže mi zatím ten rozdíl proti EXO nepřijde nijak dramatickej.

                      0 0
                      • lubosalbi  

                        Tak ono záleží kde a co člověk jezdí a kolik váží, já EXO cvaknul tolikrát, že už na to nemám nervy. Kuba Pavlas z teamu s kterým se znáš jezdí EXO a nemá problém, ale má asi o 20kg míň než já a lepší styl.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Já si právě myslím, že je to hlavně o stylu… Když nafouknu dozadu 15 psi a vezmu to na Klínovci po enduro lajně v plným, tak to vzadu nepřežije nic a jako bonus oddělám i ráfek.

                          Člověk musí jezdit s ohledem k tomu, na čem jezdí. S ohledem na relativně lehký český tratě bych chápal i volbu lehčích plášťů, se kterýma budeš lepší na zrychlení a šlapací části a v součtu budeš rychlejší, i když v rockgardenech pojedeš s respektem.

                          0 0
                          • embi  

                            riznes bok nebo propichnes behoun a muzes mit klidne 60 psi… Cvaknuti je samozrejme chyba jezdce.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Bok jsem ani u EXO nikdy neproříznul a běhoun jsem teď propíchnul i s DD. Není to samozřejmě extra průkazná statistika, ale moje zkušenost je taková.

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Taky jsem 7 let neměl problém s Exo bez vložky a ničeho. Letos jsem asi konečně začal využívat potenciál kola, ale exo+ s CC vypadá že by mohlo vydržet :)

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  Jestli se k nám někdy dostane EXO+ tak to bude ideál. Gumy nad kilo (27,5) fakt nechci. Zatim mě spiš limituje fyzička při šlapání než okdolnost klasickýho exa.

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Já myslím že můj Assegai je beztak přes kilo I v exo+, a na předek pořád potřeba MaxxGrip co má 1300 at už je to dh nebo dd

                                    0 0
                                  • Blahycz  

                                    Jak to nemá aspoň kilo a čtvrt, tak to dozadu nepatří :D

                                    0 0
                              • embi  

                                :-D

                                0 0
                          • lubosalbi  

                            Tak tlaky nejezdím úplně nesmyslně nízký, ale prostě mám radši větší jistotu v tom, že se na ty gumy můžu spolehnout než ušetřit 100g hmotnosti, kterou při enduru a jízdě z kopce nemáš šanci podle mě při akceleraci na čase nějak pocítit, než před rockgarden přibržďovat a doufat, že to vydrží.

                            0 0
                            • JakeF  

                              DD je plus cca 300–400 g, jestli se nepletu. Na tezky trate urcite, ale ty CZ zas nebyvaji takovy peklo.

                              0 0
                              • lubosalbi  

                                Proto jezdím Michelin Wild Enduro, kde ta váha není tak brutální a odolnost je dobrá.

                                Loni v Saalbachu na Xline se mi teda taky podařilo propíchnout běhoun abych byl objektivní.

                                0 0
                            • embi  

                              Rika ti neco pomer odpruzena / neodpruzena hmotnost a jeji vliv na funknci odpruzeni / tlumeni?:-))

                              Hmotnost zapletu a obuti se fakt neresi kvuli akceleraci, to je hroznej bullshit. Ale hmotnost zadni stavby, kazety, hazky, plastu, vypletu, insertu, atd… se dost podepise na funkci zadni stavby. Kor u lehcich jezdcu. Je az humorny sledovat jak 70 kg kluci, co maj obuto DH casing, insert a tezkej vyplet poradne nezehli kolo. Tak musej kupovat pruziny a furt kroutit koleckama.

                              Kdyz maj aspon tezkej hlinikovej ram, tak to nejaky drobny razy veme, ale kdyz je to nejaky lehoucky karbon ram, tak je to udrncana koza.

                              0 0
                              • lubosalbi  

                                Jo říká a zajímalo by mě kdo z nás to tady pozná, jestli jeho zadní kolo váží o 200g míň nebo víc na funkcí pružení/tlumení. Nejsem na svěťàku v DH. Já teda rozhodně ne. Vážím 81kg…

                                0 0
                                • embi  

                                  To se podcenujes:) Zkus sundat kazetu a retez a uvidis ten rozdil. Nebo se projet na kole s prevodovkou. Priadne i ebike jak krasne zehli. Pripadne nazout lehky XC zaplety a XC gumy.

                                  0 0
                                  • lubosalbi  

                                    Tak jako po nazutí XC gum a vyndání vložek rozdíl v akceleraci poznám, na každým kole –500g, nedávno jsem to měl nahozený, ale rozdíl v chodu pružení asi ne.

                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    Motáš pátý přes devátý… Sundáním řetězu zamezuješ pedal kickbacku, to je jinej efekt. A ebike nežehlí líp, jen má naopak vyšší odpruženou hmotnost, takže je stabilnější. A to se nebavíme o 200g, ale o 5kg rozdílu…

                                    A s lehkýma XC gumama to vůbec nechápu… Nahoře píšeš, jak lehký gumy se vozit nedaj a najednou bys je chtěl dávat kvůli lepší funkci pružení? To už odporuješ i sám sobě :)).

                                    0 0
                                    • embi  

                                      Pedal kickpack je jen pri pomalych dropech. Pri jizde pres koreny k nemu fakt nedochazi, takze ne nemotam… Ebike lepe zehli, protoze ma vysokou odpruzenou hmotnost, stabilejsi je taky.

                                      Ja je nechci davat, pisu to, ze pro zkousku je mozny to udelat a clovek pozna rozdil. Samozrejme musi mit porovnatelny tlaky.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Pedal kickback je daleko víc o tom, jakou má křivku zadní stavba. Při přejezdu kořenů k němu samozřejmě může docházet taky…

                                        Při sundání řetězu je to každopádně právě ten rozdíl co pozoruješ, snížení neodpružený hmotnosti ani náhodou.

                                        0 0
                                        • embi  

                                          Pisu sundat kazetu a retez… kazetu bez retezu sundat nelze.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            A já ti říkám, že mícháš pátý přes devátý… Když sundáš řetěz a kazetu, tak nepoznáš, jestli pozoruješ vliv odstranění pedal kickbacku nebo snížený neodpružený hmotnosti…

                                            Pamatuješ, když Gwin vyhrál svěťák bez řetězu? První co v cíli řek bylo něco stylu „the suspension works great with the chain off“ :)). A pokud vím, tak kazeta mu neupadla…

                                            0 0
                                          • lubosalbi  

                                            opět se tu zachází do absurdit…

                                            0 0
                                            • theedge  

                                              trošku se ta debata o enduro závodu zvrtla :-D klasika BF

                                              0 0
                                              • plzakj  

                                                Vypada, ze ten zavod pojede bez retezu, kazety a na XC gumach bez vlozky :-D

                                                0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Taky je to o naboji. Cim vic POE, tim vic kickback.

                                          0 0
                                      • novas752  

                                        K pedalkickbacku dochazi vzdy. Cim rychleji a hloubeji jde tlumic do zdvihu tim je efekt vetsi.

                                        Nektere designy zadnich staveb ho maji vetsi, jine mensi…

                                        0 0
                                        • embi  

                                          no proto jsem psal jizda po korenech, mnozstvi mensich nerovnosti. kazdopadne dal uz to nema smysl:-)

                                          0 0
                              • JakeF  

                                Jestli je někdo tak citlivej, že to pozná ve funkci odpružení, tak to určitě pozná i na zrychlení.

                                Já tu nechtěl vyvolat takovouhle diskuzi o pláštích, jen prostě poukázat na to, že netřeba to až tak hrotit. Výbava se dá řešit pořád, ale hlavní je si to užít a každej časem sám zjistí, co mu vyhovuje a co potřebuje.

                                Já třeba první EN závody objel na hardtailu s pevnou sedlovkou, 90mm vidlí a gumama 2,1/2.0… A výsledky jsem s tím měl lepší, než dneska na 170mm fullu za dvě kila :)).

                                0 0
                  • Bejdyxcz  

                    Budu brát na vědomí… Tak tedy doporučte odolnější pláště. ;)

                    0 0
                    • lubosalbi  

                      Já si nemůžu vynachválit Michelin Wild Enduro, je to hodně univerzální kombo na většinu českých podmínek. Pokud je víc bláta nebo hrabanky, vozím přední variantu gumy i na zadní nápravě. Směs používám Gumx3d. Vložky v obou kolech a letos neznám slovo defekt a to jezdím i o kus náročnější terény než je enduroserie.

                      0 0
                      • MilaW  

                        Mám taky teď Michelin Wild Enduro, a jsou super.

                        • CushCore
                        0 0
                    • Auditor  

                      Tady už jednu obsáhlejší diskuzi na toto téma máš…

                      0 0
    • Jakub Šnábl  

      :D No já jel před týdnem první enduro závody a příště hlavně nebudu šetřit na pláštích a taky na příště koupím vodítko řetězu. Jinak enduro závody jsou supr, fajn komunita atd a se stoupáním na RZty není takovej problém, jde to i vyjít, většinou je časovej limit dost velkej, takže není kam spěchat. Takže tak :)

      0 0
      • Bejdyxcz  

        Luxus těším se čím dál víc :D :D… Zrovna když mi Blinduro pořádají skoro pod barákem… Je na čase se odhodlat a zadupat do pedálů. Proto sem rád za každé užitečné informace. At se na to člověk může aspon trochu připravit.

        0 0
        • hAjPR  

          Určitě doporučím sérii Blinduro, pro nás hobíky je to takový přívětivý. Nepočítej s tím, že se na transferech nenadřeš i s fyzičkou teda :) Zrovna uplynulý víkend bylo Blinduro na Lipně a tam ty transfery dávaj solidně zabrat ;) Jinak si myslím, že je enduro opravdu jednoduchý pro vstup nováčků, prakticky je to stejný, jako když jdeš s kamarádama na traily, jen ti někdo z kopce zapne stopky ;) Klidně se ptej, sám jsem loni začínal.

          0 0
          • lubosalbi  

            Jo, koncept Blindura je dobrej, Lipno bylo super

            0 0
          • Bejdyxcz  

            Ja právě, před pár lety jezdil v bikeparcich takovej lehčí freeride. To bylo hen o tom se nechat vozit lanovkou a dolu to nejak sject… Nedávno sem pořídil kolo a opět se mi to zalíbilo… V tu chvíli sem zjistil že, něco jako enduro je… A docela se mi zalíbilo ta koncepce toho že to neni jen závodění z kopce, že do toho člověk musi dat i něco víc… A to právě musím nejak natrénovat… Bydlím na Lipně takže tady na těch šumavských krpalech muzu neco natrénovat… Fyzička to je to co musim dopilovat… Aby mi zbyla vubec nejaka síla do dupaní do pedálů v RZ. :D

            0 0
    • monsterm  

      už je to tu popsané dost, ale ještě ohledně fyzické přípravy- trénovat je dobrý i tak, že do kopce se budeš snažit šlapat dokud to půjde a i nahoru postupně zrychlovat. Intervaly jsou dobrý zpestření. Využije se pak i ve šlapavých částech erzet. A traily dolů jezdit v kuse a ne jen se vozit a zastavovat co 100m. A přišlapávat si, kde to půjde. Protože ty limity na endurosérii někdy jsou přísný, tak se do kopce snažíš taky a když pak jedeš erzetu, tak do ní nepřijedeš úplně vyfrešovanej jak při víkendový vyjížďce s kámošama, a v ní se pak snažíš daleko víc, než když ji jedeš jen tak. Tak abys měl z čeho brát ;)

      0 0
      • Bejdyxcz  

        Takže přece jenom jsou nějaký limity na ty transfery… Určitě budu brát v potaz ty intervaly… Zkusím vypilovat víc tu fyzičku… Díky za rady. ;)

        0 0
        • novas752  

          Jsou ale neni to zase tak moc šibeniční, když na kole najedeš tak 200h ročně trochu v kopcích tak bys s tim neměl mít fyzicky problém. Pokud teda nečekáš na kámoše ktedý startuje až půl hodiny po tobě ale chcete jet transfery spolu. :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.