• V9jta

    Zdravím, potřebuji poradit s výběrem enduro biku, měřím nějakých 177 cm a váha kolem 60 kg. Mám v plánu Ghost Framr nebo Slamr (zdvih min 150 mm), ale teď jich moc není do 50 tis. a už mi trochu dochází trpělivost, takže bych chtěl vědět, jaký enduro kolo z bazaru do 50 tis. je dobrou volbou a jaký názor máte právě na Framry a Slamry? Já se v tom sice nějak význam, ale potřeboval bych poradit od někoho zkušenějšího než jsem já. Od kola bych chtěl, abych se na něj mohl spolehnout v jakékoli situaci a bylo to prostě kolo dělaný na enduro a drsnou jízdu.

    Požadavky: zdvih min. 150–170 mm, model 2017–2020, řazení 1×11/12, slušný brzdy (např. Shimano ZEE, XT, Magura MT 5 atd.), ráfky nejlíp DT Swiss a v dobrém stavu. Co byste mi doporučili do 50 tis. z bazaru?

    0 0
    • novas752  

      Počítej s tim, že málokdo to prodává po poctivé generálce, první servis se velmi snadno může dostat dost přes 10 000.

      0 0
    • V9jta  

      Abych to upřesnil, potřebuji poradit, na jaký kola se mám dívat a na co si případně dát pozor, co se komponentů týká.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Enduro bych z bazaru fakt nekupoval.

      0 0
    • tonik666  

      Bazar je naprosto vykradenej, budeš rád jestli si koupíš vůbec něco.

      Rozumný mi přijdou dva rámy co tam jsou, a postavit zbytek. Když rám seženeš za 25k, zbytek za 25k taky v pohodě pořídíš (vidle + kola 15k na bazaru, 10k zbytek).

      https://www.cyklobazar.cz/…-27-5-m-2018

      https://www.cyklobazar.cz/…rch-plus-rc3

      0 0
    • V9jta  

      No tak já myslím, že tak vykradenej není, plno dobrých enduro biků je třeba i na mtbiker.sk a na našich (cyklobazar, dolekop, bike-forum) taky jsou.

      0 0
      • tonik666  

        Jo, něco jsem tam nakonec taky objevil.

        Teď je hlavní limitace, že se pro to kolo blbě pojede :D

        Případně je fajn bikemarkt.mtbnew­s.de, ale tam se teď pojede ještě hůř :D

        0 0
        • V9jta  

          Asi tak, a co jste třeba objevil?

          0 0
          • tonik666  

            Máš to výše :D

            0 0
            • V9jta  

              Jo, sorry nevšiml jsem si. No vypadají dobře všechny.

              Ten Trance má nízký zdvihy, Reign vypadá dobře, Norco vypadá dost dobře a ten rám toho Pivota vypadá zajímavě, spíš trochu divně, ale bude to supr bike. Popřemýšlím nad nimi, ale budu hledat dál. Díky.

              0 0
              • Smazaný účet  

                A to jsi tak dobrej že tě limituje zdvih?

                0 0
                • V9jta  

                  Ne, ale chtěl bych vyšší.

                  0 0
                  • hrota  

                    Taky jsem chtěl a přišel sem časem na to, že enduro 160/160 moc nevyjezdim. Respektive nenaložím tomu tak, jak by se patřilo :D a tím pádem by mi stačil trailbike okolo 140, ale třeba karbon.

                    0 0
                  • Lochy13  

                    Muzu se zeptat proc?

                    0 0
              • tonik666  

                Tak Pivota si vyřaď, není long a slack, moc starý rám (2016).

                Ideálně ten první Giant bych řekl. Trance 29 bude taky fajn.

                0 0
    • V9jta  

      Jinak za 53K byl asi před 5 měsíci (to jsem ještě vůbec neměl tolik peněz) na cyklobazaru Ghost Framr 8.7 2019, což za tu cenu je dost neobvyklý, ale jak vidíte, možné to je. ;) Takže tohle je i důvod, proč čekám na něco fakt krutýho. :D

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak ono obecně je lepší kupovat kola po konci sezony a ne před.

        0 0
        • V9jta  

          No to sice jo, ale předtím nebyly finance a další sezónu bez vlastního endura už nedám a to věčný půjčování v půjčovnách…

          0 0
    • V9jta  

      Co třeba říkáte na Ghost Framr 4.7 2019?

      https://www.mojekolo.cz/…amr-4-7-s-3/

      A co třeba nějakej starší FRamr (2016/17) model 10 nebo 8?

      0 0
      • tonik666  

        Prostě úplně základní kolo, obyč. vidle, relativně obyč. kola etc. Jezdit to samozřejmě bude…ale žádná hyper koupě to není.

        0 0
      • boo-beek  

        Starší FRAMR nechceš, vzadu je to fakt žvýkačka. Btw, měl jsem ho (2017 lc), zadání jsem tenkrát měl podobné jako Ty, ale uměl jsem si to kolo postavit. Bylo fajn, naprosto chápu, proč ho chceš, protože ty kola jsou moc hezký, ale zadek fakt měkkej a pro mě specificky špatná geometrie, příliš dlouhá ST. Pak jsem vyměnil za klasického Trance a bylo to super, vzadu o 20mm míň, ale stačilo bohatě.

        Jinak kolo za pade bazar… V klidu, ale čím míň tomu rozumíš, tím víc peněz navíc si připrav. Takže kup něco za 40 :D

        0 0
        • V9jta  

          No starší FRamr bych určitě chtěl (8 LC 2017 nejlíp). Mě by to nevadilo, že to má měkkej zadek a máš pravdu, vzhled je fakt supr.

          0 0
      • iggi  

        Náhodou super kolo. Majú ho aj skladom?

        Vidla Durolux je dobrá. Toho by som sa nebál

        0 0
        • V9jta  

          No ne, to jsem chtěl (možná ještě pořád chci) z bazaru.

          Nedávno bylo za 42K v supr stavu, ale to už bylo zarezervovaný.

          0 0
    • V9jta  

      Co třeba tohle: https://dolekop.com/…l-pro-2019-m

      0 0
    • V9jta  

      A co říkáte na ty Reigny od Giantu vs CTM Scroll Pro? Rok 2018–19?

      0 0
    • krabica  

      Přidej si k výšce 10cm a prodám ti Turnera. :-D

      0 0
    • V9jta  

      A co teda říkáte na nějaký to CTM Scroll Pro (2018/2019)?

      https://dolekop.com/…oll-pro-2018

      0 0
    • ptrmurlik  

      50 tisíc už je dost. Jak už se tady psalo. Pokud máš čistě těch 50, aby jsi letos na jaře jezdil na dobrým koley musel by jsi se divat na levnější. Jak se píše je to jako auto, pravděpodobně se prodává z toho důvodu, že vyžaduje servis a majitel v tom nevidi smysl a pošle dál a raději koupi jiné. To však neznamená. Že by se na tom nedalo jet, ale riziko že se v případě koupím a jedu něco dosere by mohlo být dráha investice. Naprosté minimum je udělat repas vidlice a tlumiče pocitej aspoň 3 a půl, koupit nové pláště 1500, k tomu nové desky a kotouče minimálně 2000. Dál taky řetěz měnit vždy, třeba 500, to máš jen za tyhle naprosto nutný věci 7 500, jen si predstav a já jsem se s tím setkal když jsem jezdíval s partakama kupovat jim bazarovky, že na kolo dáš novej retez a stejne bude skákat po kazete a prevodniku protože se neměnilo tak jak by mělo. Investice další 2000, viděl jsem však, a bez rozebrání nepoznáš. Ložiska ve středu, rámu, a hlavovém úplně zrezlé. A při troše neštěstí je možné i toto. Tohle je minimálně další 2–3 tisíce. To už by jsi byl na 10, aby to dobře jelo.

      Osobne se současnou nabídkou bazaru koukni po novým. A hned zítra upaluj uhánět místního prodejce kellysu ať sezenes co nejdřív Swag 10 2021. Vše dostačující. Oproti bazarovce, komponenty nižších rad ale stoprocentně funkční a netknutý. To ti nějakou dobu vydrží

      0 0
    • V9jta  

      No a to CTM Scroll Pro (odkaz výše) je za supr cenu (44 tis.) a stav vypadá taky dobře. To by stálo za to?

      Jinak děkuji za radu, s něčím takovým trochu počítám (servis po koupi).

      Teď jsem třeba objevil na mtbiker.sk Mondraker Dune R 2018 27,5: https://www.mtbiker.sk/…ovo-lko.html

      Pánovi jsem už psal a čekám, až mi odpoví. Tohle by stálo za to?

      0 0
      • ptrmurlik  

        Tak komponenty za tu cenu pěkný. Ale nemůžes počítat se solidníma pláštěma kotoucema pod. Jak jsem zmínil, kdyby jsi to apsoň základně hodil do kupy, dostaneš se třeba na 7 tisíc. To už je víc než ten kellys. Co se tyče stavu ložisek středu čepů a hlavového, těžkou soudit a muže to být trochu zajíc v pytli.

        Jasně že ten lyrik, kola dt, reverb vypadají pěkně, ale můj pohled je takový, že v momentě kdy ten reverb muže mít vakl, a sedlo se ti nepříjemně hýbe pod prdelí, jakákoliv i force sedlovka bude snad lepší. Dt kola taky vypadají dobře, náby určitě kvalitní, ale házet to na bazarovce bude vždy, teď jen záleží jak moc. Vyměnit oba ráfky a nechat přeplest tě taky muže vyjít pěkně draho aspoň 3 tisíce další. To jsou prostě věci co na tom novým kellysu řešit nebudeš muset. Odpružení bude slabší vždy když to koupíš, ale kola, sedlovka, a pohon nebo brzdy to se mění když se to posere, a na enduru se toho sere hodně a často, všechny tyhle drobnosti vylepšíš, do konce roku das lepší brzdy, přes zimu třeba lepší prehazku a řazení, možná sedlovku za rok vyměníš nejakej peknej raceface kokpit a po dvou letech už budou jakékoliv kola v prdeli a koupíš nový.

        Nechci ti to vyvracet. Osobně, kdyby jsi mi proplatil cestu to jedu omrknout s tebou, pokud se ti líbí můžeš ho klidně vzít, přijde mi to jako solidní nabídka, za předpokladu. Že vyměníš retez, kotouče, desky, pláště, repasuješ odpruzeni. A bude to dobrý. Horší je a těžko rici po kom to je. Pokud jak říkám. Ty ložiska stejně po dvou letech jsou opotřebovaný ale myslím, že odhaduju dobre, když mám pocit, ze chceš koupit a jezdit ne zjišťovat co je postupně špatně.

        Ono já se význam v kolech, ale v autech vůbec a sám tohle Tedka řeším, když jsem koupil auto za 150 a počítal se servisem 15, ale dneska na mě vybalili 30 tisíc, no zkušenost z kol, že když koupíš čtvrtina ceny musí jít ještě na servis, se mi začíná potvrzovat i u auta. Na tvým místě kellys. Koupíš. Rovnou říkám, fungovat to bude lip, protože je to nový. Jsem poradně omrkl osazení toho ctmka. A nevidim tam tu hodnotu. Říkám ti. Brzdy jestli mas deore nebo xt, výkon stejnej. Takže klidně casem na kellysu dat třeba 2500 za set přední+ zadní mt420 to je 4 píst a bude brzdit lip. Stejne tak i ten pohon není zásadně lepší a lyrik je tam taky nejlevnější co byl.

        Ten kellys má mnohem vetsi potenciál a hlavně jistotu, že vše bude Ok

        0 0
        • ptrmurlik  

          A snad poslední drobnost, aby jsi pochopil, proč takhle radím. Já osobně než bych na to ctm za 44 sedl. Nechal bych 1600 za pláště. 700 retez. 1500 kazeta. 500 převodník, 3500 repas pruzeni. 2000 kotouče, 1000 desky, 2000 ložiska rámu, 1500 hlavové a stred, nechal bych tam dat nový ráfky takže 3000 a stejne by to nebylo k dokonalosti. Po dvou letech má možná prehazovacka v prdeli kladky a napinak. Ale zkratka 15–16 tisíc jen tak. Aby to bylo k dokonalosti. Kellyse bych koupil za 50, vyměnil bych hned kotouče a brzdy a původní jako nový s kotoucema aspoň za 2ku prodal. Kdybych se chtěl s cenou držet při zemi dal bych vetsi kotouče a ty mt420 brzdy takže celkově 48+4 tisíce. Kola bych taky střelil třeba za 2 a půl. A nechal zaplést nějaký kombo novatec/dt ráfky, třeba 6 tisíc a za zbylou dvojku bych si pro efekt dal raceface predstavec a riditka. Měl bych perefekrni a nový kolo. Oproti starýmu vypiplanýmu.

          Pokud je to ctm Ok a fakt pečovat o ložiska měnil řetěz jak se má. Choval se šetrně k hazce a brzdam. A kola nejsou úplně do stran, zkusil bych ho zmacknout na cenně. Za 40 max, ale tvoje volba

          0 0
          • tonik666  

            Hele tlačíš tu nějakej Kellys, ze všech prodávájících děláš hajzly a ještě ani neumíš nakoupit levně díly a ještě píšeš nesmyslně dlouhé příspěvky.

            • Ne každej prodává úplnej šrot protože se mu tam něco rozbilo a nechce to opravovat
            • Ložiska neodchází po 2 letech – třeba v DT 350 mám ložiska 5 let a v pohodě, větší ložiska v rámu jsem po 3 letech měnil preventivně (120Kč/ks od SKF :)
            • Je nesmysl měnit na bazarovém kole vše aniž bys to zkontroloval
            • Ceny co uvádíš jsou černý scénář

            Základ pro ušetření pěněz je věnovat kolu čas – jak nákupu kola a dílů, tak servisu. Po nákupu kolo rozeberu a zkontroluju.

            0 0
            • ptrmurlik  

              Jak neumím nakoupit levné díly. Na kellys netlacim. Je dostupnej a z solidní cenu.

              Nikde jsem nezminoval ložiska nabu. Uvádím ložiska hlavoveho, středu a rámu. Vsemu stačí aby se na to člověk koukl jednou za půl roku, mil třeba i jen tlakem hadice a nejakej saponat a nebude to nic moc.

              Nesmysl. Je koupit bazarové kolo, když tomu nerozumíš. Jak píšu. Vše je potřeba zkontrolovat ale tak snad nemůžes pocitat ze tam budou nový desky pláště a retez. Kazeta a převodník jen podle něj. Jak poznáš ze odpružení má dost, než je pozde? Ceny jsou z velkoobchodu s nějakou marži. Nicméně vše je rozhodne cenou strizlive tak nevím co tady koktas svoje nesmysly. Nerozumím čemu věnovat čas. Rozeberu a zkontroluji a zjistim, že musím dat víc než za nový. Tak to je perferktni

              0 0
          • boo-beek  

            To je strašná kravina. Servis, co píšeš, jsem dělal na prvním bazarovým fullu, co jsem kupoval, ten byl ale fest olítanej 2 roky od 110kg borce v lokalitách jako Finale apod. A bylo to zohledněné v ceně. Další dvě bazarový kola, co jsem koupil okolo padesáti, nepotřebovaly měnit ani spotřebák, dostal jsem je včetně čerstvýho mlíka v pláštích, plno komponent nejetých. Poslední kolo má MOC lehce pod devadesát, koupil jsem ho roční za padesát. Jasně, olej v podvozku preventivně udělám, pokud to neumím sám, tak za to prostě někde 1500 nechám, ale jinak jsem na tom asi stejně, jako bych byl po půl roce svého ježdění novýho kola.

            Ano, uznávám, je tam vždycky nějaký riziko, ale nemyslím, že a priori jsou prodejci šmejdi. A člověk se v tom musí umět zorientovat, ale i to se musí nějak naučit.

            0 0
            • novas752  

              Záleží na co natrefíš, možné to je. LAik ten stav úplně správně neposoudí a kolo na první pohled v dobrém stavu může bezproblému na těch 10 vyšplhat, už jen to, že si to asi neoservisuje sám = 4–7 jenom za práci na generálce, vidlici, tlumiči, sedlovce.

              Samozřejmě že může mít štěstí a natrefit i na kousek ve výborném stavu, kde budou dodatečné investice maximálně drobnosti na přizpůsobení (gripy, sedlo apod.).

              0 0
              • tonik666  

                Týpek co tu řeší bazar za 50k nebude nic přizpůsobovat :D Rozhodně ne první půlrok. Čapne kolo a půjde jezdit.

                0 0
                • novas752  

                  „maximálně“

                  0 0
                • ptrmurlik  

                  A není to trochu problém. Že by mohl mít za ty peníze kolo nové oproti nějakýmu, co už má za sebou mlžná dost. Nebude nic přizpůsobovat, nebude to brzdit, retez si vytahá kazetu a za půl roku měníš vše. Záleží jak vidlice jezdila ale třeba si ji po tom půl roce radši taky koupi novou, na a když někomu nevadí rozhozený ráfky tak dokud se nepovolí špice fajn. Ale nedoporučoval bych to.

                  Koupíš bazar za 50, což ještě jednou není málo! A bude se ti těžko točit stred, hlavový a spatne pracovat zadní stavba, hlavně že čapne a půjde jezdit

                  0 0
              • boo-beek  

                Jasně, o kus výš mu sám doporučuju koupit kolo za 40 a zbytek nechat stranou, ale kazeta, převodník, ráfky, kladky v přehazovačce, repase podvozku…? To je hodně černej scénář, skoro jako kdyby tu někdo potřeboval prodat Kellys, co mu leží na krámě :D Prostě roční kolo takovou generálku fakt nepotřebuje, dvouletý možná ano, pokud se na něm třeba závodilo nebo dostávalo naloženo. Nutno vzít v úvahu i to, že plno kol, co se prodává, si majitelé pořídili proto, jak ta kola vypadají, aby na nich pak jezdili cyklostezky, max nějaký hřebenovky a magistrály. Další věc je, že plno věcí ohledně stavu pozná i laik, když se předem trochu nabije znalostma.

                0 0
                • novas752  

                  Je to černej scénář, většinou to tak hrozné neni. Ale stává se to.

                  Laik co se trochu nabije znalostma už neni laik. :)

                  0 0
                • ptrmurlik  

                  My je neprodávame, ale sám ho mám v jiný konfiguraci a vymazlený do detailu. Jen říkám, že už jsem to viděl. Týden zpět jsem dělal “skoro novej commencal” kde jsme se dostali se servisem na 17 tis na kole 3 roky starém a to ještě byla kamarádské sleva. Jasně, roční kolo ne, ale on kouká třeba 2018 model a tam proste muže být v prdeli hodně věcí, já nepoznám podle fotek po kom to bylo a upřímně stav kladek a napinaku bez toho aniž bych to vzal ven taky ne. Repasu podvozku spis pro dobrej pocit, když bych měl ověřeno, že to bylo před rokem dělané, vím ze rok to zvládne. V opačném případě už bych na to nespoléhal, kazdej řekne ze to myl hádali ale realita je jinde. Kazeta převodník záleží, jen prostě to vidím, ze 50 není málo, na to aby jsi případně vyměnil řetěz a hned si ho dostal na původní vytahanost převodníkem, nebo třeba skákal po kazetě. To stejné ráfky. Nemusí být na odpis, ale vsadil bych pulku výplaty na to, že koplé budou.

                  Co se tyče tech ložisek dokud nerozebereš nevíš. Ale taky jsem mesic zpět viděl rock Machina kde snad cyklostar lil do hlavoveho a středu. Oboje na výměnu.

                  0 0
              • ptrmurlik  

                Naprostý souhlas. Ale riziko tam prostě je. A přece jen, pokud kolo jezdilo v terénu, bůhví pod kým a kde. Muže se stát, že to vyjde draho

                0 0
            • ptrmurlik  

              Nemluvim nikde o smejdech, ale pokud to tak vyznělo, nemělo.

              Neviděl jsem bazar, kde by nebylo třeba měnit spotřebák, ale záleží kdy to kupujes a nepochybuju ze muže být dobrej kousek. Neříkám že jsou smejdi, ale i když to prodavas, ne protože něco nefunguje ale proto, že proste chceš něco novyho, neviděl jsem že by vše predtim bylo oservisovane. Nejnutnější věci poměněné, kola vycentrovane a na tenzi měřené prehazka serizena apod. Takhle to nefunguje. Nevím jestli kupujes auto nový. Ale pokud zánovní nebo ojetý, stalo se ti někdy, že by před koupi byl menenej olej a filtry? Asi ne, že?

              0 0
              • tonik666  

                Podle toho co pises pracujes nekde v servisu, kde vidis jsi zavalenej klasicky neudrzovanymi koly bezneho cloveka a z toho plynou tvoje nazory.

                Jenze bezny clovek neprodava na cyklobazaru enduro kolo.

                Ja treba prodaval kolo kde byl vse nove.

                Proste predjimas neco, co nemusi byt pravda.

                A ceny mate vysoke. Slysel jsi nekdy o koloshopu? Kupole?

                0 0
                • ptrmurlik  

                  Ty jsi upad, nejsem servisak, ale mimo jiné i podnikám v tomhle oboru, 70% těch kol, jsou po někom kdo si to sám neumí udržovat. Proč jsi ho prodával? Zohlednil jsi to taky v ceně? Proč jsi radši neprodal se starými díly aby si každý mohl dát co mu sedí?

                  Koloshop je partnerský b2b dodavatel. Maloobchodní cena těch mt420 je 2500, ráfky dt typu e512 apod stojí okolo 1500/kus, stejne tak solidní kotouče. Nechápu co to tady meleš. Chtěl by stejný ice tech kotouče? Ve 180 je MOC tuším 800, Shimano desky j04c taky stojí okolo 400/par, já nikde nezmiňoval. Že já osobne bych mu tam dam smrt54 za 800/kus. Jsi trochu daleko z cesty.

                  Já psal ať to koupi, tohle jsou věci co to muže přijít, taky poradil co by to chtělo hned vyměnit.

                  Tak kup a jezdí a neotravuj už, radši si objednavej za svoji aľužnu někde na lince pěkně na fyzickou osobu z koloshopu a tři si ruce jak jsi ušetřil.

                  Něco jinyho je kupovat xc ht na bazaru a full. Už jen když si vezmeš o kolik trvdši nárazy to enduro dostává stejne tak jak musí napinat hazka a jak se při rychlé změně sjezdu na výjezd řadí.

                  0 0
                  • tonik666  

                    Hele, než začneš někoho urážet, bylo by fajn se zamyslet sám nad sebou jestli dáváš dobré rady.

                    Ceny dílů máš nastudovaný pěkně, ale zpomínáš, že nen nutné kupovat Ice Tech kotouče, Desky J04c, ale stačí obyč. ocelové kotouče, nebo základní shimano desky za 200Kč/Ks. A to se nebavím o tom, kolik dílů se dá sehnat ještě levněji jako nové na bazaru.

                    A tvoje uvažování „proč jsi neprodával svoje kolo se starými díly aby si mohl každý dýt co mu sedí“ se mi vůbec příčí…jako se starým řetězem, kazetou, aby si tam mohl dát řetěz co mu sedí? :D

                    Radši už nic nepiš. Díky. A já si zatím za svoji almužnu u pásu půjdu koupit párek v rohlíku k obědu.

                    0 0
                    • ptrmurlik  

                      Tak vycházím z toho, co na kole je, nebo bylo. Výhoda toho ctm, oproti kellysu jsou nesporně tyhle díly

                      0 0
                  • AgataS  

                    Mohl bych se prosím dotázat, jak dlouho teda mimo jiné podnikáš v tomto oboru, když jinde v komentářích uvádíš, cituji : " Já před těma 4 rokama začínal v 15 ti a určitě si vzpomneš že prachy moc nebyly ". Nechtěl bych tě nějak urazit, pokud bude někdo chtít si z tvých rad něco vzít, tak to určitě udělá, ale nejsem si po přečtení tvych dotazů ( otočení pružinky u ořechu, pootočení benja, atd. ) a komentářů jist jestli se vlastně vyznáš ve věcech o kterých chceš radit.

                    0 0
                    • ptrmurlik  

                      Tak určitě rád upresnim, už je to 5 let. Každopádně k dotazum na co se ptáš. Pružinami nechtěla otočit, ale byla špatná zapadla dala se ze starého ořechu. Roky dělám jen s náboji na Rachet systému. banjo jsem u j kitu nedělal, protože brzdy Shimano neděláme a když tak celé skladane, kde není kapalina.

                      Takže jo vyznám

                      0 0
                      • ptrmurlik  

                        Pro upřesnění. IČO mám 3 roky a co se týče cyklo a mx, je to dva roky. Nejsem servisák, ale udělám co potrebuju a keyz ne pohledání nebo se zeptám jako urážku to neberu. Ale píšu podle toho co mi reprodukujou kluci nebo osobně vidím jak to vypadá.

                        Navíc pokud se někdo chce točit jen kolem ceny komponentů, udělal bych mu tabulku z katalogu.

                        Je věc kazdyho co s tím potom udělá. Jen je třeba se zamyslet proč chce raději “lepší” s lepšími komponenty, ale nevyžaduje aby bezproblémově fungovaly, nebo kolo nové a nižší řadou které fungovat bude

                        0 0
                        • V9jta  

                          Ne vždy to kolo musí být přece ve špatným stavu. Dnes jedu s bratrem s jeho novým (z bazaru) kolem – CTM Scroll Pro 2017 za 38K (odkaz tu někde najdete) a ty komponenty za tu cenu jsou fakt supr, dnes právě ještě vyzkoušíme na trailu a uvidíme.

                          0 0
                          • ptrmurlik  

                            Nepochybuju, že muže být v dobrým stavu. Aby jsi musel zjistit co vyzkoušet musel by jsi mít srovnání. A pokud jdeš z něčeho horšího lepší to bude. Jen je mozny ze to proste nebude pracovat tak jako nový. Ale to bych ani já nepoznal jen po jízdě jen bych mohl svoje podezření, rozebranim ověřit.

                            Jinak na tom ctm co zminujes 2017 koukám. Kolo pekny. Nicméně lepší službu než ty 8000 xt brzdy udělají ty mt420 nebo 6120 které zmiňuju a ty můžeš dat kamkoliv, když tam jedeš vytahanej retez a jezdil jsi na aliviu nepoznas jestli ten deore funguje jak má.

                            0 0
                            • tonik666  

                              Zase tvrdíš nějaké nesmysly – rozdíl mezi XT8000 a MT420 podle mě nepoznáš. Brzdný výkon ovlivní mnohem více velikost kotouče.

                              Běžně se jezdily dvoupístky i na enduru, čtyřpístky jsou běžnější až poslední dobou kdy je zavedlo Shimano i Sram, do té doby to měli max Hope a Magura, ale to jsou minoritní brzdy.

                              Navíc na 60kg nebo co to má to ubrzdí čímkoliv.

                              0 0
                              • ptrmurlik  

                                Proč nesmysly. Mt420 mají lepší účinek proto už minuly rok nahrazovaly dvoupisty. Velikost kotouče a desky jsou rozhodující ale když tobě zas prislo že ceny za kvalitní kotouče a desky jsou nesmyslný. Jezdily se taky jiný tratě že. A samozřejmě i na mt200 sjedeš černou kouty Klínovec, ale u plné nahovno protože nebudeš mít jistotu. Když nepoznas rozdíl mezi m8000 a mt420, na kellysu odazene 410 teda nemají význam. Velikost kotouče obecně plati ze za každý mm průměru se zvyšuje výkon o 0,5%, Shimano deklaruje ze 4 písty mají o 15% lepší brzdný výkon tudíž by jsi musel změní velikost ze 160 na 200, aby jsi si pomohl

                                0 0
                  • theedge  

                    Hele asi jsi pokřivenej lidma kolem sebe a možná tím co dělaš, ale tvrdit že všechno na bazaru je šrot je nesmysl. Možná se tak tvoje okolí chová, ale rozhodně se tak ke svým kolům nechovají všichni – aby prodávali kolo s vymlácenou zadní stavbou a zničeným tlumením.

                    Je jasný že když prodávám kolo tak tam nedám novej řetěz, nový desky a nový gumy – to je totální spotřebák kterej s každej mění sám. Stejně tak je normální že když koupím kolo z bazaru že si udělám servis vidlice a tlumiče a zkontroluju zadní stavbu.

                    Jenomže i s tímto za ty peníze pořád koupí lepší kolo než funglovku za 50 – zvlášť v této době kdy nový kola podražily a ještě mají očesaný specifikace.

                    Jasně že je potřeba s bazarovou koupí počítat s nějakou investicí v řádu tisíců – záleží co je stavu si vyservisovat sám. Takto může dostat ke kolu s původní cenou klidně ke 100k. Novej enduro full za 50k bude napůl šrot hned jako novej …

                    0 0
                    • V9jta  

                      Taky si myslím.

                      0 0
                      • tonik666  

                        Jen pro doplnění – můj první full před 13 lety byl taky bazar, Epic od Spešlu. Bylo to daleko od funglovky, ale na moje tehdejší vyžití byl skvělej a 4 roky jsem na něm spokojeně jezdil. A žádné horentní náklady při nákupu nebyly potřeba.

                        0 0
                    • ptrmurlik  

                      Vidím že spatne vyznělo co jsem myslel.

                      Je třeba se podívat na to, že ctm nové stalo okolo 70 tisíc. Takže žádná libovka stejne jako kellys to nebude už jen kvůli rámu.

                      Co se tyče jednotlivých dílu, jak jsi zmínil ten spotrebak a repas není zadarmo. Ale i za předpokladu že kazeta převodník a prehazovacka dobrý, 1×12 deore na kellysu se je jednoduše lepší. Dal tam vidím brzdy xt rady x000, ty jsou dobrý, jenže brzdy výkon u tehle rady byl deore-xtr stejný. Ty má kellys slabší, ale na druhou stranu rozdíl určitě nebude takový jako kdyby tam dal základní 4 písty Shimano a nebo třeba 6120 apod.

                      Pekny je taky to tlumení a tady určitě vede nad kellysem. Na druhou stranu potřebuješ tolik nastavení když vazis 60kg?

                      Na závěr dt kola jsou super, ale pokud to jezdilo bikeparky nebude to nic moc a ten potenciál lepších dílu by byl maximální až po výměně a prepleteni.

                      Chapu ze nabídka není idelani a ve vysledku je každého volba co si vybere.

                      Na žaber snad reverb kterej je skvělou volbou, ale zdvih 125 není nic mox to je za mě vše. Podival jsi se aspoň na specifikaci toho kellysu aby jsi tvrdil, že to bude šrot?

                      0 0
                      • tonik666  

                        Řešil bych primárně rám.

                        CTM Scroll je zaběhnutý asijský katalogový rám, který funguje slušně a žádné extra stížnosti na něj neregistruju (mohu se mýlit). Je nějaké info k tomu Kellysu?

                        Vidle – na Kellysu je nějaký základní TK Silver. Lyrik to není.

                        Kola – DT i základní budou lepší než to co má Kellys, i když na téhle úrovni jde primárně o to co ot váží, a zda na to jdou bezproblémově bezduše. U Kellysu tězko soudit, u DT bezduše půjdou a hmotnost si dohledá online.

                        Sada – to je ta nejlevnější část kola, a není až tak podstatná. Deore 12s je fajn, cokoliv dalšího taky. Přehazka je třeba u mě totál spotřebák a ideální volba je SLX – za rozumné peníze funguje ok.

                        Brzdy XT budou srovnatelné nebo lepší než základní čtyřpístky.

                        Pláště – ty se ojedou. Preferovaná varianta je Maxis.

                        0 0
                        • ptrmurlik  

                          Swag má lepší ram než scroll.

                          Vidlice souhlasím. Swag má tubeless ready rafky u kol, taky hraje roli to jak jsou pevné ráfky a stejne tak špice.

                          Sada se da vyměnit ale v případě nutnosti měnit kazetu tu sranda není.

                          Souhlasili bych s tím, ze xt budou srovnatelné.

                          Porovnávas tedy horší ram lepší pruzeni, oproti lepšímu rámu a horšímu pruzeni.

                          Komponenty hodnotou podobne. A teď řekni proč by jsi to chtěl pouzite

                          0 0
                          • Lochy13  

                            V cem je ma kellys lepsi ram? DT jsou urcite lepsi nez to na kellysu….

                            Sam pises ze jako novy ten scroll atal o 30vic, tak nevim co tam resis – obe znacky jsou maly, beze jmena.

                            0 0
                            • ptrmurlik  

                              Dt naby ano, ráfky ne. Podle značky se hned rozhodnes co je lepší? Ty jsi pripad. Byl o 20 dražší a tomu odpovídá i to za kolik je teď. Z lepších komponentů se staly horší

                              0 0
                              • Lochy13  

                                Nejak si vynechal to v cem je kellys ram lepsi…

                                DT rafky jsou horni nez ty na tom swagu? Proc?

                                0 0
                      • Lochy13  

                        Proste mu nabizis horsi kolo, za rok bude mit ojety srot. Sestimsmir.

                        A ty tvoje kydy na nekoho manualne pracujiciho ani nebudu komentovat

                        0 0
                        • ptrmurlik  

                          Sestimsmit mistr tě uháněl co :), nenabizim, doporucuju, ojetý šrot z toho nebude i kdyby delal mevim co ložiska budou lepší než na ctm které je starší.

                          0 0
                          • Lochy13  

                            Takze z hure osazeneho kellysu srot nikdy nebude, ale lepe osazeny ctm je na generalku I kdyz o nem nic nevis…..holt uz jses ve 20ti zkusenej no

                            0 0
                • novas752  

                  Jenže spousta lidí jde po koupi bazaru kolo „nechat zkontrolovat“ do servisu. A to vídáš kola v celkově slušnym stavu ale i popelnice a cokoliv mezi tim.

                  Teď ze zimy si pamatuju 2:

                  1. Úplný extrém, stará totálně vyjetá Glory 2010, klučina za to vyhodil 20k a když dostal předběžnou kalkulaci 15 za bezpodmínečně nutné opravy toho nejhoršího nebo 25 aby se to dalo považovat za kolo v docela dobrém stavu, docela mu spadla brada…
                  2. Pár let starej na první pohled parádní Spectral koupenej za podezřele nízkých 15k. Prasklinu na řetězový vzpěře prodávající jaksi zatajil a kupující si nevšiml. I přesto nakonec zgenerálkovaný za dalších ±15…
                  0 0
      • tonik666  

        Mondraker vypadá docela pěkně.

        Fajn rám, fajn vidle, teleskop fajn, brzdy fajn, podle mě fajn základ.

        0 0
    • V9jta  

      Tak teď teda nevím, co na to říct, snad jen to, že nový kolo jsem nechtěl proto, že to má horší komponenty než z bazaru za stejnou cenu a že ty nový se mi zdají předražený. Takže teď teda moc nevím, do novýho se mi nechce kvůli slabším komponentům… Ale díky.

      0 0
      • HT Adam  

        Tak bazar je v pohodě, pokud kolům rozumíš umíš si spoustu věcí opravit nebo vyměnit sám. A to dle tvých dotazů asi ty nejseš. Na světě je spoustu neférových lidí, takže to je vždycky trochu risk. Pokud s tebou pojede někdo, kdo tomu rozumí, kolo pořádně zkontroluješ a projedeš, tak se není čeho bát. Pokud prodávající bude tvrdit že se na kole nikdy nepadalo, na otázky na technický stav bude podivně odpovídát nebo na ně nebude znát odpověď tak je to při nejmenším zavádějící a já bych takové kolo nekupoval. Taky se při slušněm jednání dá v 90% doupravit cena

        0 0
    • Sulka  

      Jeste by byla moznost Decathlon. Pripadnou dostupnost si zjisti. https://www.decathlon.cz/…8574830.html

      0 0
      • deeneo  

        Hele, to kolo už nějak zmizelo ze stránek. Možná už nebude a je dostupné jen ta nižší verze. Každopádně je to super bike

        0 0
        • boo-beek  

          Objeví se tam jednou za čas. Měl jsem ho objednané, nakonec jsem vzal něco jiného, ale špatně by to kolo být nemuselo. Jen to není enduro. Někde je tu o něm diskuze, kde se dá pár informací najít.

          0 0
    • boo-beek  

      Pár takových rad ohledně koupě bazarového kola tedy, když už se tu o tom tak debatuje. Na něco z toho jsem si pozor dal, na něco třeba ne a naučilo mě to :D

      1. Kup si měrku na řetěz a koukej na opotřebení spotřebního materiálu. To hodně napoví o reálném stavu kola, stejně jako síla nánosu na kladkách v přehazovačce. Tohle Tě zajímá hlavně u kol, kde majitel tvrdí, že má málo najeto. Pokud je tam katalogové obutí, řetěz a gripy a všechno vypadá ve slušném stavu + tomu odpovídá i stav rámu (ťukance od kamínků apod), přehazovačka je čistá, je pravděpodobné, že majitel nekecá, i když to samozřejmě jde nějak nahrát.
      2. Jakmile kupuješ kolo starší než rok, nech si z rozpočtu prachy stranou, budou se hodit. A rovnou ho pošli na prohlídku do nějakého důvěryhodného servisu, kde by Tě nemuseli nutně chtít vyždímat. Pokud nikoho nemáš, volil bych třeba kolofix, potřebuješ na tohle ideálně servis s jasnými paušály, který žije hlavně z údržby. Vlastní zkušenost, kdy jsem si servis vybral špatně. S kolofixem jako takovým nemám zkušenost, jde mi spíš o ten koncept.
      3. Pokud majitel tvrdí, že je něco po repasi, bylo by fajn, kdyby to uměl prokázat účtenkou. Samozřejmě si něco může dělat sám, nicméně kompletní repasi málokdy. A pokud ano, je jistá pravděpodobnost, že bude ten inzerát tady a prodejce tu bude mít nějakou historii. Pokud budeš repasi potřebovat, tak zase bacha na peníze. Ve zkratce, FOX na komplet repasi bude nejdražší, u jiných značek máš mnohem širší nabídku servisu, takže jsou i jinde ceny. Zjisti si předem a zahrň to do kalkulace.
      4. Buď připravený na prachy za spotřebák a takový ten materiál na pomezí spotřebáku – na enduro je fajn mít náhradní přehazovačku, patku, kotouč(e), desky, ráfek nebo kolo, plášť. Nepotřebuješ nutně stejnou specku, jakou normálně jezdíš, ale něco pro jistotu, co bude s Tvým kolem fungovat (tzn, když máš kotouče na 6 děr, náhradní kolo by nemělo mít centerlock apod.).
      5. Snadnost a nákladnost výměny komponent je taky důležitá. Pokud srovnáváš víc kol, někde nejsi happy s brzdami, jinde se záplety, se sedlovkou nebo třeba s vidlicí – spočítej, co je pro Tebe jednodušší a levnější vyměnit.
      6. Pokud budeš kupovat kolo, které jezdilo osazené jinak, než se prodává (někdo to tak dělá – sundá původní olep, vozí svoje preferované věci, před prodejem naháže zpátky původní osazení), tak mysli na to, že ty věci, které jezdily, mohou být opravdu opotřebené! Je fajn, když jsou tlumič a kola neježděný, ale ložiska v rámu už to třeba mají za sebou.
      7. KAŽDÉ celoodpružené kolo, které kupuješ, musíš fyzicky prohlídnout v kritických místech. Najdi si na internetu, kde ty rámy praskají, jestli mají nějaké známé trable, na to se při prohlídce zaměř. Např. ten FRAMR, který jsi chtěl, praskal na vahadle u ložisek a u těžších jezdců i zadní stavba. Hledáš malé praskliny, třeba to může vypadat jako vlas, co nejde dát pryč, nebo je to zubatá tenká čára. Ale zadní stavbu a místa okolo ložisek na zadku, vahadlech i rámu bys měl zkontrolovat vždycky.

      Z aktuálních inzerátů mě zaujalo tohle (nevím, jak by Ti sedly velikosti, to si musíš pohledat, a samozřejmě neznám reálný stav těch kol, ale pokud je OK, tak dávají smysl):

      https://www.cyklobazar.cz/…vihy-160-150 – osobně bych vyměnil brzdy, klidně za Deore se 4 pístky vepředu, jinak Ti na začátek víc než bohatě stačí;

      https://www.cyklobazar.cz/…y-400-2020-l – o stavu moc nepíše, ta Merida sedlovka je spotřebák, vidlici by to chtělo vidět. Samotná 35 Gold asi ******* nebude, ale vyloženě enduro vidle to taky není. Chtělo by to trochu zatlačit na cenu a vyměnit kola, tohle je fakt crap, případně i tu sedlovku. Myslím si, že nemá původní pláště, ale neznám z hlavy spec toho kola. Přehazovačka dlouho fungovat nebude, pak bych vyměnil aspoň za Deore + řazení. Bez slevy moc smysl nemá, podle mě.

      0 0
      • tonik666  

        Rady skvělý.

        Ale kola obě velký (jinak dobrá volba). Týpek je zralej na velikost M, podle mě mu budou moc dlouhý/vysoký.

        0 0
        • V9jta  

          Na Dolekopu jsem našel tenhle Kross: /…0-2019-vel-m

          Je to jednak 27,5" a jednak vel. M.

          0 0
          • ptrmurlik  

            Konečně bazarovka co dává smysl. Dobrý komponenty. Na brzdy SRAM si zvyknes nebo das shimana. Tohle vypadá mnohem lepe. Navíc v souvislosti se stářím podle mě odpadne nutnost měnit ložiska rám peknej, když na místě uvidíš (změřiš) ze retez není vytahanej jak po 3 sezonách. Vše sw pěkné toci, brzdy brzdí a kola nějak zásadně nehazou. Vzal bych to. Cenu bych ukecal na těch 50. Odpružení i kdyby nebylo po repasu ještě chvíli muže posloužit ale bylo by lepší to udělat.

            0 0
          • tonik666  

            Mně to přijde dobrý. Kross je virtuál co se týče odpružení, a prý funguje docela slušně. Geometrie na stránkách se zdá být moderní.

            Navíc týpek slibuje slevu.

            0 0
          • boo-beek  

            Jestli je k mání, ber.

            0 0
    • Tydlii  

      1. Máš na čem jezdit? I kdyby to bylo crap XC HT…

      Pokud ano, tak moje zkušenost:

      Strašně moc jsem chtěl celopéro, jezdím XC, takže jsem sice jiná kategorie, ale jinak to bylo dost podobný. Stanovil jsem si nějakej finanční cíl, co našetřím – to jsem našetřil a začal vybírat kolo. Najednou jsem zjistil, ze za ty peníze to bude 13kg hliník, což se mi nelíbilo, takže jsem pokračoval na bazaru. Našel jsem na bazaru epica, vesměs nový kolo, vesměs původní osazení, akorát XXový kliky – příjemný bonus. Měl jsem možnost tehdy koupit v předobjednávce za cca 110k Orbeu Oize v topu – Factory fox, komplet (tehdy nový) XT 12spd., teleskop… Jenže po tý době už jsem se nemohl smířit s tím, že budu muset ještě celej podzim škudlit a nový kolo bude až na další sezónu. Koupil jsem tedy toho epica, i přesto, že jsem věděl, že chci kolo v topu. Po roce a půl kolo vypadá přesně tak, jak jsem chtěl a jsem v tom za 150+k. Kdybych nebvyl nedočkavej a vzal tu Orbeu tak bych 40 ušetřil a měl velmi podobně vybavený kolo, navíc lehčí.

      Vůbec jsem tehdy neudělal průzkum ohledně toho kola – takže jsem nezjistil jaký problémy má tlumič. Zásadní chyba.

      Takže být tebou bych se zamyslel, jestli by nebylo lepsi par mesicu pockat a koupit endurko za – řekněme 70–80, tam už bys nemusel dělat velký kompromisy.

      Pokud nemáš na čem jezdit tak je to trochu blbá rada – rozhodně ti nechci tvrdit seď doma na prdeli. Já tehdy na čem jezdit měl a nebylo to ani trochu blbý kolo, takže to beru touhle optikou…

      0 0
      • V9jta  

        No děkuji za radu. Nicméně já už asi čekat nebudu a třeba do červena už moc nenašetřím a těch 70K bych měl tak za rok a půl a jestli vůbec (do práce ještě nechodím) a já zas nejsem nějakej závodník, jsem začátečník, co chce mít dobrej a spolehlivej enduro bike, na kterej bude spoleh třeba v případě nedoskočeného skoku, i proto bych chtěl zdvihy 160 mm, ale samozřejmě nejen kvůli tomuto. A ano, mám na čem jezdit – crap XC HT (Superior XC 879 2019), ale s tím se traily jezdit moc nedají.

        0 0
        • Tydlii  

          jasný :) jestli ti ty peníze moc nepřibejvaj, tak to chápu – mě tehdy občasná brigáda při gymplu sypala slušně…

          Spíš to ber tak, jestli za půl roku nezjistíš že RS 35 gold není úplně vidlice pro tvoje propozice a reálně jí nenastavíš aby ti dobře chodila nebo tak…

          Když ti tady namátkou hodím tohohle gejrona :

          https://qayron.com/…sr-275---p94

          tak duroluxka už je celkem „všehoschopná“ vidle, je na tom levnej pohon, kterej ale bude fungovat a máš to nový – nehrozí, že do toho budeš sypat jak do bazarovky. Následej servis suntůru taky nebude tak drahej…

          Když se podívám na ty bazarovky co tu proběhly, nevidím nic co by mi dávalo smysl…

          0 0
          • V9jta  

            No ten Qayron se celkem dá, ale i tak je to už 58K a to je moc, tolik nemám. Jako třeba do června bych ještě našetřil tak 1–2K, ale to mi už moc nepomůže. Co říkáte na ten CTM Scroll Pro 2018/19 nebo Kross Moon 2.0 2019?

            0 0
            • Tydlii  

              Kolik ti je? Brigáda ?

              Nějak jsi to páďo posbirat musel…

              Seš Pražskej ? Sehnat brigádu není teď úplně jednoduchý, ale pokaď nejsi z úplného venkova tak se da…

              Navíc narazíme na další věc – jestli mi tady říkáš, ze do června jsi schopny ušetřit 1–2 tisíce, tak ale nechapu jak chceš zvládnout ekonomiku provozu enduro kola ?

              To není zadarmo, ani bezudrzbovy…

              0 0
              • esmo  

                Tak třeba rodiče přispěli…já během školy našetřil úplný kulový a neměl bych kolo žádný, kdyby mi ho rodiče nekoupili :D

                0 0
                • Tydlii  

                  Ale jo, to je jasný. Mě první opravdový kolo taky koupili a o tom ze si ten sport už nějakou dobu financuju ze svých příjmu se můžeme bavit jen díky tomu, ze mě jinak živí… ale tohle přeci jde vyčíslit, za tátou dojít a říct – tady chytrolini z bajkfora mi doporučili carmu/kellyse/cosi, tak tati dotlač ještě osm a usetris spoustu prachu za servis, nebo tak něco…

                  Ale to ať napíše Vojta, jak mu to tam funguje – podle toho mu můžeme poradit z kteryho konce to má chytit. Protože mám teď v ruce 50 a to je na dlouho všechno vs. Mám pravidelnej příjem a z toho část půjde na kolo vs. když bude potřeba řetěz, desky, kotouče, ložiska tak táta koupi… to jsou sakra rozdílný situace …

                  0 0
                  • theedge  

                    Hmm tak jestli je stavu za 3 měsíce našetřit 1000 Kč ( slovy tisíc korun ), tak to nevím jestli pro něj bude bazar. Do bazaru určitě bude potřeba něco investovat …

                    0 0
          • tonik666  

            Ještě jednou bych přispěl tímto Reignem, kterej je podle mě za 40k dost fajn, a zbyde rozpočet na řešení/upgrady.

            https://www.cyklobazar.cz/…reign-2-27-5

            0 0
            • Tydlii  

              jestli je to kolo v rychtyku, tak jako jo… normálně bych řekl max 30–35 tis. ale doba je hodně zlá, tak asi jo…

              0 0
    • V9jta  

      No borci je mi 16 a šetřím z brigád (stavby šapita a prostě různý brigády) a z toho, co dostanu na narozky, Vánoce apod. + moje kolo s hodnotou kolem 14K. Prostě teď mám 50 500 Kč s tím, že rodiče mi celkem chtějí přispět 8K, takže tak nějak. Ty brigády rozhodně nejsou pravidelný, spíš když něco je, tak jdu, ale mám školu, takže nemám čas. Když bude potřeba servis tak se domluvím s tátou a rozdělíme si výdaje.

      0 0
      • ptrmurlik  

        To dost mění situaci už jen z pohledu toho, že aby kolo s takovým pražením a brzdama mělo smysl potřebuje velkej kopec. Dojet na nějaký poradny traily, nebo zaplatit lano taky něco stojí, to nemluvim o deskách který, i když brzdim poměrně málo tak proste na velkým kopci i ty nejlepší mizí. Taky si neumím představit, že koupím kolo do tezkyho terénu. Nasadim přilbu z decathlonu a jedu. Když uz jedes tam, kde takový kolo naplní svůj potenciál, chce to apson základní chranice a hodně dobrou přilbu. Chce to mít nářadí, a nějaký náhradní nezbytnosti s sebou. Pokud ti jde o ty skoky tak já vždy lidem říkám. Na ten skok se dopadá třeba ze 3 metrů, pod úhlem 45, pokud tam nemáš v dopadu kameny a kořeny je jedno, jestli máš vzadu nic nebo 150, stejně to musí pobrat nohy. Doufám že mě teď nikdo nechytne za slovo…

        Přemýšlel jsi třeba nad NOVÝM! hardtailem. Z hlavy vím, že qayron a kellys mají solidní nabídku. Na něm určitě budou lepší komponenty než na takovým fullu. Skvěle se na tom naučís a troufnu si říct, že to co jezdíš pokud nedojizdis do velkých kopců nebo bikeparku, bude na něm vetsi zábava než na tom enduru. V tehle situaci bych se spis díval na nejakej novej hardtail <40 tis, nechal si 5 tis třeba na helmu a nejakej chránič a 5 tisíc na případnou údržbu, desky retez nebo třeba lano, protože ať si hodně lidi mysli hodně věci, spousta bikeparku jak v Čechách tak na Moravě mají polovinu trati stavěných na hardtaila

        0 0
        • Tydlii  

          hele.. tohle je taky pohled ale asi bys nejdřív potřeboval vědět odkad kluk je :)

          Příklad – jako Modřaňák mám za barákem Točnou, Závist, Homoli a kdybych chtěl jezdit Enduro, tak žádný lano nepotřebuju a dám ve svým rádiusu pokouřit klidně 170mm kladivu (že na to nemam hlavu jejina věc, ale ty možnosti tu prostě jsou…). Takže za mě trochu rychlej soud.

          Sám jsem si koupil fulla na XC a když jsem ho vybiral lidi mi nejen tady na foru taky rikali ze HT… → jo mohlo to mit 9kg místo 12, ale já chtěl prostě full. a po roce a půl můžu s klidem říct že dokud si to budu moct dovolit tak se na HT nevrátim. Kluk začíná a dávat si enduro lajny na HT a nerozštípat při tom např. ráfky, to už chce trochu skillz

          0 0
          • V9jta  

            Ne tak enduro lajny na tom nejezdím. Spíš flow traily když už ale jinak si kola půjčuju to moje, jak říkáš, by se na tom zničilo.

            0 0
        • tonik666  

          Jdi se už zakopat!

          V9jta – jdeš na to správně, celopéro je s HT nesrovnatelný a s 50k v kapse a 16 lety má už smysl mířit jen na celopéro. A následně se třeba tady přes BF přidat k nějaké partě zkušenějších bajkerů, zjistit kde se v okolí jezdí a jezdit.

          Tady soudruh ptrmurlik zná jen bajkparky, ale do bajparku je sjezďák. Enduro je na enduro :D

          Odkud vůbec jsi?

          0 0
          • ptrmurlik  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
            0 0
          • V9jta  

            Já su z Brna, máme tady ve městě Bike arénu Anthropos, Zamilec trails a nějaký lokální traily u Netroufalek (Campus), Mariánský údolí a Jedovnice, takže jako tady se jezdit dá.

            0 0
            • Baba-Ji  

              Okolo Brna toho je MNOHEM vic, ale to zjistis, az nekoho potkas a dostanes se do komunity, ktera nejake ty dalsi, casto ikegaly, jezdi a diky tomu se na ne taky dostanes

              0 0
              • V9jta  

                Jn, říkal jsem si.

                0 0
              • o.unca  

                Nicméně teda, ale platí, že podle mne teda kolem Brna i na tebou zmiňovaných ilegálech 170 mm nenakrmíš, spíš to bude dost nuda…

                Edit: popletl jsem si vlákno s tím vedlejším…

                0 0
                • tonik666  

                  Záleží jestli bude jezdit jen za barákem nebo bude moct popojet i nekam autem treba 50km.

                  160/160 furt beru jako zlaty standard endura se kterym neudela chybu

                  0 0
                  • o.unca  

                    To je ta věčná debata, kterou vedu i s kámošema…-) Můj dojem je takový, že dnešní kladiva nakrmí, tak setina majitelů…

                    0 0
                    • novas752  

                      Ono nezáleží na kole, tomu je to jedno. Záleží na majiteli jak se na tom bude cítit.

                      Ze začátku to bude úžas ať to bude mít 130 nebo 170mm. Pak se to časem stejně vytříbí buď v myšlenky jak z toho udělat větší kladivo, nebo jak to udělat jezdivější. Že si hodně bikerů kupuje na svoje ježdění zbytečně přezdvihovaná kola je pravda. Ale stejně tak se najdou tací co koupí něco lehčího a za rok už šilhaj po většim.

                      0 0
                      • V9jta  

                        Jo, tak nějak to mám i já. Pořídím si 160mm endruo a časem uvidím, jestli mi 160 mm stačí nebo jestli chci třeba 140mm trail bike.

                        0 0
                    • theedge  

                      A proč trpíš nesmyslnou představou že bys to kolo měl pořád „krmit“ na 100% – kdo to se svým kolem dělá ?

                      Po celým dni ježdení typu např. Trutnov budeš rozhodně míň vyklepanej na kole s 160mm vidlí než na kole s 130 mm vidlí. A nemusíš ho u toho jak ty říkáš krmit a dát mu nažrat a já nevím co ještě místní rádoby drsňáci rádi používají za výrazy.

                      Jde jen o úroveň pohodlí kterou u toho ježdění chceš mít – kdyby všichni co kupujou Megu měli jezdit jako Sam Hill tak to tokolo nikdo nemůže koupit :-D Nesmyslný řeči.

                      0 0
                    • mr.antik  

                      Stačí jedna blbá chyba…

                      0 0
                  • V9jta  

                    Jo takhle autem není problém někam zajet.

                    0 0
        • V9jta  

          Jo tak hardtaily za nějakých 40 tis. mají slušný komponenty a zrovna ty Qayrony vypadají skvěle, když už bych šel do HT, tak asi do toho Qayronu nebo do nějakýho Commencal Meta atd., ale já opravdu chci fulla. Jako vůbec neříkám, že ty hardtaily nejsou dobrý nebo nepohodlný oproti fullu, ale HT už nechci, jakmile jsem zkusil fulla, tak jsem se rozhodl, že si na něj jednou našetřím a povedlo se, mám celkem 50K. Ale děkuji.

          0 0
          • novas752  

            No „povedlo se“… Ale chápu, full je full.

            0 0
            • tomo_111  

              tak zas v 16tich ak mu rodicia davaju 8k a zbytok ziskal na brigadach tak to je celkom slusna cielavedomost ne :)

              0 0
              • novas752  

                To jo, to je jasné. S 50k bych ale úplně nejásal ani 4 roky zpátky, kdy byly kola o dost výhodnější.

                Na druhou stranu když kolo nekoupí teď tak letos už tim spíž ne (nebo bude spíš horší) a čim dřív s tim začne, tim líp.

                0 0
              • V9jta  

                Tak lehký to úplně nebylo na to našetřit. Jako já na nic jinýho nešetřím a prostě všechny peníze (skoro) vrazím do kola, takže mi záleží na tom, aby to fakt stálo za to.

                0 0
                • novas752  

                  Právě. Proto bych v případě novýho kola ještě trochu přitlačil. Takhle se pohybuješ na ceně, za kterou i nejlevnější značky mají ram osazený harampádim „aby tam něco bylo“.

                  0 0
          • TJK  

            za 57 bych vzal novou Carmu 2

            0 0
          • snílek  

            Nechci se opakovat nebo tak, ale opravdu dobře rozmysli ten hardtail :) Za ty prachy máš buď celopéro ve stavu a osazení nejistém nebo velmi dobře osazený nový HT se zárukou. Třeba Qayron Spyro MKII Q nebo Rock Machine Blizz TRL 70–29 jsou super kola a ještě Ti zbyde třeba na dobrý pedály, chrániče, helmu a boty.

            Uvědom si, že vzhledem k tomu, že Ti je 16 a nemáš stálej příjem, tak v okamžiku kdy se ti na fullu něco vysere, třeba tlumič, tak si na čas dojezdil a třeba nebudeš mít ani na opravu. HT eliminuje spoustu problémů.

            Navíc jsi mladej, HT ti pomůže do budoucna to kolo mít víc v ruce a kolena Tě ještě hádám nebolej. Navíc v okolí Brna nejsou žádný mega rozbitý rychlý věci, kde fulla oceníš nejvíc. Naopak na bikroskách, pumptracích a trailech ala Jedovnice je HT bomba a asi tak 100× zábavnější než péro pod zadkem.

            0 0
            • novas752  

              Když vezme tu Carmu, tak chybu neudělá.

              Na fullu se oproti hardtailu totiž nic jiného než tlumič podělat moc nemůže. Ložiska/čepy obvykle pár let spolehlivě vydrží a zadní stavba může prasknout i na hardtailu. Na HT navíc zase trpí zadní plášť, ráfek, výplet, náboj… Kámoš co se mnou jezdí na enduro ht má kolo nepojízdný daleko častěji než já s fullem. Mít nějakou „vatu“ pro řešení potíží a na údržbu musí mít tak i tak.

              A když chce jezdit v terénu a má ± peníze za který se dá koupit použitelný full, přijde mi trochu nesmysl kupovat hardtail – stejně by koukal po fullu a za pár let ho kupoval.

              Jediný co, na HT si daleko lépe zablbne na pumptracku a podobných terénech. Ale už i na trochu rozbitých tratích (např. červená na Klínovci – sem tam kořínek, pár kamenů nebo vybržděných roletek, černej Baron tuplem) ti z toho na hardtailu po dni ježdění budou dost znatelně bolet končeniny, kdežto na fullu budeš poměrně v pohodě.

              0 0
              • tonik666  

                Na enduro je první kolo full. HT bych bral vždycky jako až druhé kolo, pokud nejsi masochista.

                0 0
              • boo-beek  

                No, chybu neudělá, akorát těžko říct, kdy se projede :)

                0 0
                • V9jta  

                  Tak tím, že tady v Brně a dokonce i ve městě (u Anthroposu kdo zná) jsou dobrý lajny, takže jako až ho budu mít, tak budu jezdit každej den, pokud to čas dovolí a bude celkem příznivý počasí.✌️

                  0 0
            • V9jta  

              To je pravda no, ale ještě po té, co si bratr pořídil to CTM Scroll Pro 2017, tak jsem si akorát potvrdil to, že chci určitě hravýho fulla na kterým se dobře skáče a je pohodlnej. Ale ten Qayron za tu cenu je fakt supr, to musím uznat.

              0 0
            • V9jta  

              Jo, dobře si ten hardtail rozmýslím, ale moc se mi do něj nechce. Jinak to Spyro MKII Q je už vyprodaný – dostupný bude až 7.8.2021 a ten Rock Machine je taky supr, ale to už bych radši šel do toho Spyra za 45K, ten je fakt boží.

              0 0
              • jonti  

                Sledoval bych taky nemecke stranky, treba se objevi nejaky hezky Cube nebo Radon za dobrou cenu.

                0 0
              • tonik666  

                Jak bylo receno, kup si full.

                Treba Trutnov trails na HT jsou spis za trest, na fulu pohoda. Ne ze by na HT neslo jezdit, ale HT proste drnca .

                0 0
    • tonik666  

      Tady máš pěkný rám v Mku.

      https://www.facebook.com/…76095006408/?…

      Zbytek už ti někdo postaví :)

      Případně nová vidlice, cena půjde ukecat. Jetá vidlice by také šla

      https://www.bike-forum.cz/…c-160mm-nova

      A máš hezký základ, zbytek už dáš nějak dohromady na základních dílech a budeš moct upgradovat dle potřeby.

      0 0
    • jeniiiik  

      Psal jsem ti zprávu. Koukni.

      0 0
    • khonza  

      Zdar. Máte někdo zkušenosti s tímto bajkem?

      https://www.mtbiker.sk/…el-2018.html

      Stojí za ty peníze?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.