elektronický tlumič Smart ShocK2 - ProFlex K2 4000

13 nepřečtených
  • ROMAN_BIKE

    Ahoj,

    nevíte někdo, kde by se dal sehnat nějaký návod na elektonický tlumič Smart ShocK2 na biku ProFlex K2 4000?

    Je to ten tlumič, kam se dá 9V baterka, na boku jsou 2 tlačítka a 4 diody. Nebo by mi i stačilo, kdyby mi to někdo popsal, co znamenají ty symboly.

    A jaké s tím máte zkušenosti.

    Je to trošku už historie, ten bike je myslím tak z roku cca 1998 :-)

    (není můj, ale přítelkyně)

    No a když už se ptám, tak co myslíte, kam poslat na servis ten zadní Noleen tlumič? Zná se mi, že netlumí, točím kolečkem a žádná změna…

    0 0
    • Vilém  

      Jejda Girvin (Noleen) se SmartShockem. To se dnes jen tak nevidi.

      Jinak co se tveho problemu tyce, zkusil jsi Google? Vypadlo toho na me vcelku dost a na zacatku neco jako manual, z cehoz by clovek moh neco odvodit. Dal jsem nepatral:)

      0 0
      • Mixi  

        na prvni pohled sem si rikal jakej to je hi-tech ale vypada to jen na elektronickej lockout ne?

        0 0
        • ROMAN_BIKE  

          ne ne, pamatuji si že tehdy o tom psali, že je to technologie z formule F1, prostě eletornika řídí ventil a ten pak určuje průtok oleje do přepouštěcí nádržky.

          Prostě pokud člověk jede po menších hrbolkách a nebo někde drsný prudký sjezd po šutrech a kořenech, tak v obou dvou případech je prý žádoucí, aby tlumič tlumil jinak rychle, jednou aby do přeouštěcí nádržky povolil oleji méně protékat a podruhé zase více. To, kolik to v jaké situaci má být, právě určuje ta elektronika.

          Takhle si to nějak z té doby pamatuji (to kolo jsem si málem tehdy koupil :-)

          Hrubý překlad z toho manuálu, co tu dal Vilém odkaz, tak to potvrzuje:

          „aktivně skenuje místo pístu (vyhledá pozici magnetu

          v hlavním pístu) 1000 krát za sekundu, čidlo v "mozku“

          určuje polohu pístu a vyšle signál procesoru.

          „Bump Processor“ určuje, jaký kompresní útlum je nutné

          v závislosti na rychlosti a pozici hlavního pístu a pošle signál na piezo ventil.

          Piezo ventil otevírá nebo zavírá, takže olej obchází hlavní valving na snížení kompresního tlumení, nebo zavírá ventil k síle více oleje přes hlavní píst ke zvýšení kompresního tlumení."

          0 0
      • ROMAN_BIKE  

        díky, jen jsem doufal, jestli někdo k tomu nemá trošku více textu… tady toto jsem našel.

        Spodek chápu (Power Button , Power LED), tím se to zapne.

        Ale k tomu vrchu jsem chtěl trošku více info…

        Mode Button

        Firm Mode – asi nějaké firemní nastavení

        Smart Mode – že by nějaký „inteligentní režim“ ?

        Soft Mode – lehký režim

        jasně že tlačítkem si přepnu mezi těmi 3 módy, ale jak konkrétně tlumí? a je to schopen vůbec normální člověk poznat? :-)

        0 0
        • Vilém  

          Osobni zkusenost nemam, ale podle tipoval bych tuhy, stredni a lehky rezim. V tlumici je instalovan snimac pohybu pistnice a piezoelektricky ventil privira nebo zavira prutok oleje.

          Takze zmenou modu se bude menit reakce tlumice.

          Clovece, snad na takovem archivnim, vcelku zachovalem, kousku nechces jezdit? :)

          Girvina mam taky, ale s klasickym tlumicem, bez smartshocku.

          0 0
          • ROMAN_BIKE  

            Jo, tak nějak to bude.

            Není to moje, hned v prvním příspěvku píšu, že to kolo má přítelkyně. Já jen zjišťuji info :-)

            0 0
        • Jenda  

          vole:-) firm bude v tomhle pripade tvrdy a ne firemni :-)

          0 0
    • ROMAN_BIKE  

      Tak s předním tlumičem asi nebude problém, ale ten zadní Noleen bych chtěl poslat někam do servisu.

      Můžete mi nějaký doporučit?

      Když otočím kolečkem jedním nebo druhým směrem, tak pořád je stejná odezva, kdoví kdy kdo dělal servis a jestli v tom je ještě olej…

      0 0
    • HKou  

      4000 měl Honza Kadečka (cykloservis), pamatuju se, že říkal, že to dost žere baterky. Možná bude vědět víc.

      0 0
    • K2  

      Tak tyhle kousky jsem už dlouho neviděl.

      Ten Piezo měnič řídí kompresi. Expanzi by to mělo mít mechanickou.

      Tu vychytávku jsem měl na vidlici. Alkalickou baterku 9V to díky blbě vyřešenému vypínání sežralo za cca týden.

      Vliv zapnuté a vypnuté funkce jsem nepoznal, tak jsem to s klidným svědomím prodal.

      Jinak ten váš bike je celkem v původním stavu – až ho povezete do šrotu, tak dej vědět. Odkoupím a pověsím do garáže na zeď :-)

      Škoda, že to není v původních barvách Proflexu

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.