Elektrické koloběžky Lime v Praze - názor?

339 nepřečtených
  • yajda

    Co říkáte na půjčování elektrokoloběžěk Lime v Praze?

    Appka: https://play.google.com/…apps/details?…

    Recenze: https://www.jiribenedikt.com/…dojmy-prahy/

    Používali byste to na přesuny po Praze? :-) Já jsem zkošuel a za mě to je docela zábavná hračka do města, trošku horší na kostkách.

    Znáte, zkoušeli jste?

    • novas752  

      Trochu horší na koskách, když v téměř celym centru jsou na chodnících kostky a po silnici na koloběžce nemůžeš… :)

      • yajda  

        Drobný kostky na chodníku jsou ok. Horší ty větší na silnici…

        A po silnici by se s tím vážně nemělo? Pravidla v Lime naopak vyžadují souhlas s tím, že člověk nebude jezdit po chodníku…

        • novas752  

          Nevím, měl jsem za to že koloběžkář je zákoně brán jako chodec.

          • Paja  

            To je omyl, naopak dle zakona – § 57 odst. 2 zak. 361/2000: Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.

        • deekay  

          V realu s tim vsichni jezdi po chodniku, co jsem videl.

          Idealni je, kdyz si to vypujci banda „nachcanych“ cizincu. O zabavu pro chodce je pak postarano.

        • milan.v  

          Ale jezdí hlavně po něm a ohrožují chodce…

    • doubleingram  

      Alternativní doprava budiž ale poslední dobou toho začíná být hodně.

      A cizinci, co na tom jezdí jako prasata v centru jsou moc fajn. Denně jich vidím v práci z okna spousty.

      Na každym druhým rohu jsou kola, koloběžky se válí všude možně.

    • iron.hide  

      U nas v BA je to tiez celkom bezne – kolobezkari sa valia 30 km/h po chodnikoch a este picuju ze im chodci zavadzaju

      • -b-n-x-  

        Tak tam zacnete natahovat lanka. Chodec do toho jen drcne, ale kolobezkare to posle na zem.

    • lvan  

      Nahodou nekdy lepsi nez rekola. Treba kdyz je clovek oblecenej ne uplne na jizdu na kole. Vyzkouseno a urcite nekdy zopakuju. Akorat ta cena za nastup mi prijde vysoka, jelikoz za tu cenu jezdi uber…

    • Breakpain  

      Znám, viděl jsem to, pro mě k ničemu :-)… Takže jsem to ani nezkoušel, nemám pro to využití…

    • Barak  

      Já na to, aby sis tu reklamu strčil do zadní části těla.

    • jaja01  

      Schválně jsem si tu aplikaci nainstaloval, abych zjistil, že mají rádius jen v centru Prahy. Takže pro mě na nic. Ale překvapivě jsem včera ráno dvě zaparkované potkal rozhodně mimo výseč, na cyklostezce Troja Klecánky, to tam někdo zajel ilegálně nebo jak to je?

      • brundibar  

        Podle me se na to moc nehraje, muzes to nechat bez sankce kdekoliv, kam dojedes

    • milan.v  

      Normálně jsem slušný, ale na toto se nedá říct nic jiného – jděte s tím do hajzlu, do města to na chodníky nepatří!

      Jdete s malým dítětem po Vinohradské dolů a kolem vás to natěsno profičí s kopce Ynteligent možná 25km/h, nevíte o něm, kdyby dítě vykročilo o 20–30cm náhle do strany a něco by se mu stalo…

      Raději nedomýšlet, platí ale první odstavec…

      • snas89  

        +1

      • karliner  

        Mají omezenou rychlostt na 16–17 km/hod.

        • milan.v  

          I s kopce? :-o

          To nic nemění na tom, že když ti někdo trefí dítě v 17km/h, že mu za to nepoděkuješ…

          • karliner  

            Ano, i z kopce.

            • Bubaaak  

              a jak funguje ten asistovaný pohon na koloběžce?

              Na kole je to jasny, ale u koloběžky nevím jak funguje to měření, jak moc odrážíš, tak moc ti motor pomáha, děkuji za osvětu :)

              • karliner  

                Odrazíš se nohou přidáš „plyn“. Z klidu se to na elektriku nerozjede. Za jízdy už se odrážet nemusíš, rychlost omezená (nevím jak) na těch cca 16–17.

              • rdx  

                kolobezka se bez odrazu nerozjede. pak musis drzet cmudlik aby jela. Odrazet se nema moc smysl, protoze je pekelne tezka. Rychlosti nevim, ale z kopce ten motor kolobezku znatelne brzdi.

                • Bubaaak  

                  Ale to pak funguješ jen na rozjezd a pak je to bez asistence, dle českého zakona tedy max 6 km/h

                • abel  

                  má to nějakou brzdu kromě motoru? pustit to z Korunní (a že jich tu je) dolů k Bohemce – se zastaví až v Botiči.

                  • rdx  

                    jj klasickou rucni, ale moc to nebrzdi

                  • xpj  

                    Viděl jsem včera nějakého šoumena, co frčel dolů Žitnou přes Karlák (s auty) a měl jsem o něj skoro strach. Na to bych odvahu neměl. Z toho kopce to asi dá víc než těch 16kmh.

                    • milan.v  

                      Jsem rád, že to potvrzuje další člověk, mám celkem odhad a co jsem viděl, pod 20km/h určitě nejeli…

      • karliner  

        Dneska jsem narazil na nějaký jiný model, s digitálním rychloměrem a šla rozkulit po rovině na 27 km/hod (podle toho rychloměru). Takže beru zpět své tvrzení o omezené rychlosti, některé jsou vytuněné.

        • Kubiczech  

          Takových je aktuálně asi dvacet. Mělo by jít o promo k novému filmu Zdeňka Trošky o Olze Hepnarové.

        • MaPa  

          Také jsem jel na té s digitálním rychloměrem. Kdyby to někoho zajímalo, tak z pěti dílků baterie ubyl jeden a půl, a to byly tři stupně celsia

          • rdx  

            ta el. brzda pry rekuperuje, navic je ta kolobezka o dost lehci, takze to docela frci i do kopce.

    • milan.v  

      P. S. Nepoužíval…

    • milan.v  

      Cestou do práce 4ks kolem mě = ani jeden po silnici, všichni kličkují mezi lidmi po chodnících, frikulíni a omladina s cizinci mají novou zábavu… :o/

    • Mountain_biker  
      1. štvou mě, když se s tím motají po chodníku, jakoby nestačila stáda pochodujících turistů;
      2. štvou mě, když se s tím motají na ulici a na křižovatkách;
      3. štvou mě, když to nechají stát na chodníku bez uvažování, jestli to z toho vratkého stojánku spadne nebo nespadne (a ono to většinou spadne), nehledě na to, že neshodí-li ty pekelné stroje vítr, schodí je stáda pochodujících turistů…
    • Tomcat  

      Proti Rekolům drahé , pro cizince dobrá náhrada za Segway. Pokud někdo hledá dopravní prostředek s ideálním poměrem cena , rychlost , komfort je to mimo.

      • Tomcat  

        …a nabídnu jim dialog… LOL to mě rozesmálo . O nedodržování předpisů jejich klienty on nemá co vést dialog, ale nastavit pravidla tak aby jejich služba to co nejvíce eliminovala.

        • milan.v  

          „„Jsou relativně malé a uživatelé mají mnohem výrazněji pocit, že mohou jezdit po chodníku a tam koloběžky odkládat,“ připouští Hofman.“

          To se také děje, ohrožují chodce všude…

          Doufám, že to povede k urychlenému řešení a zrušení…

          • milan.v  

            „Osoba, která jede po chodníku na elektrické koloběžce, je považována za cyklistu a nemá na chodníku co dělat. Strážníci mohou udělit pokutu až ve výši 2000 korun,“ dodává.

            https://www.seznamzpravy.cz/…-minut-58258

            „V pátek časně odpoledne jsme natáčeli v centru Prahy na křižovatce u náměstí Jana Palacha, kde se potkávají turistické trasy s běžným provozem. Za necelých pět minut jsme napočítali patnáct elektrokoloběžek jedoucích po chodníku.“

            • Tomcat  

              No to je klasika, vždyť to nikdo nekontroluje. A to není jen o velkých městech po chodníků se motají lidé i na maloměstě. Od hipsterů s aktovkou na zádech a furtošlapem, po babky na hrobem jedoucí z Lídlu s nákupem na řidítkách.

          • Tomcat  

            Rekola jsou větší a taky je potkávám na chodníku. Ikdyž né v té míře, protože myslím že „náctiletí opilí Dánové“ jsou moc líný v centru šlapat.

    • Petulda  

      Vzhledem k tomu, že z pohledu legislativy se jedná o jízdní kolo, nemá to na chodníku pro chodce co dělat. Jestli to má homologaci pro provoz na silnicích nevím (ale pochybuji), tak kde s tím vlastně jezdit? Jen po cyklostezkách? To by toho po centru moc nenajezdil…

      • Tomcat  

        Není důvod proč by to homologaci od různých ekol a ekoloběžek nemělo .

        Homologační předpisy jsou velice velice jednoduché. Eska, Ukrajina, Sobi 20… to vše mělo homologaci. Ono se klade důraz víc na tom jestli to vyrobila ekologicky a společenský odpovědná firma, než jak dobře na rok k 2018 brzdí s 90 kilovým chlapem.

        • Bubaaak  

          Homologaci to musi mit, pokud to jede bez tve pomoci vic jak 6km/h s tvoji asistenci to může jet max 25km/h, pak by motor měl vypnout vic jedeš jen za svý

        • Petulda  

          No a má to tedy homologaci pro provoz na silnici?

      • karliner  

        Když už takhle bojuješ proti nešvarům, připomínám, že bys ten boj měl rozšířit i o turisty, jejichž kufr je širší než 600 mm. Podle zákona 361/2000 Sb., se považují za řidiče nemotorového vozidla s povinností pohybovat se při pravém okraji vozovky anebo po pravé krajnici, ale v ŽÁDNÉM případě se nesmí pohybovat po chodníku. Představ si, co by se mohlo stát, kdyby třeba takový turista na chodníku svým kufrem převálcoval dítě!!!

        • Sgt Pepper  

          Deti vzal cert…ale co treba civavu!

        • Vrci  

          Kufr není ruční vozík…

        • Petulda  

          Asi jsi svůj příspěvek špatně zařadil. Já se žádným bojem nezabývám.

          Ale když už jsi příspěvek zařadil pod můj, zeptám se. Který konkrétní paragraf a odstavec Zákona 361/2000 upravuje šířku příručního zavazadla?

          • karliner  

            Nemám na čele vytetováno Petuldův google, tak si to holt budeš muset najít sám…

            • Petulda  

              Výmluvy místo konkrétní odpovědi na konkrétní otázku… Jako vždy.

              • karliner  

                Tak teda položím také konkrétní otázku – proč jsi línej si to vygůglovat sám?

                • Petulda  

                  Odpovídat na otázku další otázkou je klasická metoda trollení a snahy o kličkování…

                  Ale neřeš to. Prostě jsem se zeptal na něco z tvého textu, odpovědi se vyhýbáš jak čert kříži… To hovoří jasně.

                  • karliner  

                    To už mi pár kamarádů říkalo, že hádat se blbcem nemá smysl, že mne dostane na svoji úroveň a pak mne umlátí zkušenostma. Takže ti vítězství v této diskusi přenechávám. Gratuluji.

    • vysmátej bajker  

      to ty chodci nebudou mít kde chodit,na silnici nemohou (ale možná že bezpečněji,řidičák každému nedají) a na chodníku je to plné kol a koloběžek :).

    • milan.v  

      Prahu zaplnily sdílené koloběžky, jezdci ohrožují lidi jízdou po chodnících

      https://zpravy.idnes.cz/…/domaci.aspx?…

      • snas89  

        …Ani na radnicích či magistrátu dosud nezaznamenali stížnosti občanů. „V současné době shromažďujeme podněty na provoz společností. Jakmile se k nám dostane nějaká stížnost, a zatím jsme nezaznamenali žádnou konkrétní, tak to se společnostmi budeme řešit,“ sdělil Hofman…

        No ještě aby něco evidovali, když před tím strkaj hlavu do písku a místo aby problém konstruktivně řešili, tak jen zakazují vjezd (cyklistům) a na cyklostezky kašlou. Holt když se město podřídí developerům, tak plebs utře…

        • MiKED  

          Taková ODS u nás na osmičce postavila kampaň pro komunál na tom, že cyklofašisti utlačují řidiče a jejich plechové miláčky…

          • Petulda  

            …a diky tomu vznikly naprosto nesmyslny cyklopruhy v mistech, kde projede 100 cyklistu za rok, ale tisice aut denne, mnohdy na ukor zuzeni ze dvou jizdnich pruhu pro auta na jeden. Viz napr. pripojovaci sjezd z Hlavkova mostu na nabr. Kapitana Jarose ve smeru Argentinska. Tam to zuzeni citelne zahustilo, zkomplikovalo a zpomalilo dopravu. Ti, kdo se radi doleva pred svetlama na zacatku Argentinske, brzdi vsechny ostatni, kteri chteji pokracovat rovne po nabrezi. Driv tam byly dva pruhy – kdo jel rovne, jel plynule v pravem.

            • Sgt Pepper  

              Nojo, cyklostezky jsou neco jako projekty na podporu LGBTQBFLMPSVZ komunity…

              :-)

              • Tomcat  

                Sou, protože neomarxisté už nemají proletariát o který by se zajímali. A tak svůj zájem a péči přesunuly na menšiny.

            • Barak  

              Zrovna v tomhle místě těch cyklistů jezdí docela dost. Ani jsem si tam nevšiml nějakého zpomalení, zřejmě tudy projíždím v blbou dobu.

              • Petulda  

                Jezdím tudy několikrát do týdne v různé denní doby a rozdíl v plynulosti provozu je před a po zavedení toho nesmyslného pruhu pro cyklisty obrovský. Dřív se tu stálo či popojíždělo zcela výjimečně, nyní je to běžná věc. Přitom přilehlý chodník je chodci využívaný naprosto minimálně a je dostatečně široký pro zřízení cyklopruhu.

                • Barak  

                  Zajímavé, nestojím tam ani v pátek odpoledne, když občas kvůli zavřené Blance jedu z P-6 po Nábřeží a dále do Argentinské. Stává to až od „dolíku“, když pojedeš Magistrálu.

                  • Jenda  

                    Jenže to je jen tvůj subjektivní dojem. Petulda objektivním pozorováním ze svého vozu stojícího v kolně prostě ví, jak to je ;-)

                    • Barak  

                      Tak jsem si to teď odpoledne byl projet a žádné poskakování se tam nekonalo, tak nevim…

                      • Rorejs74  

                        Špatně jsi se díval … koukej pozorněji :)

                      • Jenda  

                        hele, když Petulda řekne že je, tak prostě je! Co na tom že tam ty auta nejsou, prostě to tam teď víc poskakuje (asi na těch kostkách :-) )

                • Jenda  

                  blá blá blá, četl jsi celkový rozbor toho dopravního opatření, zejména proč to vzniklo,všeználku?

                  https://prahounakole.cz/…na-vltavske/

                  fňukat nad tím že poskakuješ v případný koloně o 200m dřív když pokračuješ po zasekaný Argentinský je haluz, navíc díku tomu že se hrdlo posunulo na most je to pak volnější v Bubenský, takže kolony jsou mimo zástavbu.

                  • Petulda  

                    Agresivita namisto argumentu. Klasika.

                    Jde hlavne o to, ze ta nesmyslna cyklostezka pro par lidi tydne jeste vic zasekala misto, kde projede nekolik tisic aut denne. A pritom mohla vest po sirokem a chodci minimalne frekventovanem chodniku.

                    Ti ridici, kteri pokracuji dal rovne po nabrezi, nyni stoji spolu s tema, kteri se pripojuji na Argentinskou. Driv plynule projeli. Celkove se to misto dopravne zpomalilo a zkomplikovalo. To neni pozitivni zmena.

                    • MiKED  

                      Hele, nejsem fanoušek Auto*matu, ale faktem je, že v Praze se dělá maximum pro auta, případně se zavede nějaké (mnohdy nesmyslné) opatření pro chodce a cyklisty. Neexistuje ucelená koncepce dopravy.

                      Za mě by možná nebylo od věci omezit auta v centru, obzvláště, když síť MHD je v Praze hustá. A říkám to nikoliv jako odpůrce aut, nýbrž člověk, který v širším centru žije.

                      • Petulda  

                        S tím bych souhlasil, pokud by to v Praze šlo… Komouši ale bohužel zavedli všechny důležité tahy přímo do centra. Pokud by i v Praze existovalo něco, co je běžné v jiných evropských městech, tedy nějaká podoba vnějšího okruhu (vně kolem města, existuje zatím ani ne polovina) a vnitřní okruh (vedoucí širším centrem, s dostatkem parkovacích míst, nyní neexistuje ani v náznacích), pak by to dávalo smysl. Třeba formou zpoplatnění vjezdu v řádu desetikorun.

                        • MiKED  

                          Komouši jsou už třicet let fuč a stejně se nic neděje. A je jedno, kdo je zrovna u kormidla.

                          Blanka je stále ve zkušebním provozu. Dopravní stavby, které se tu zprovoznily a fungují bez větších problémů, by se daly spočítat na prstech jedné ruky. Vnější obchvat Prahy je v nedohlednu. Ale přesto se všichni tváří, že největšími problémy jsou cyklisti v centru, na náplavce – vlastně kdekoliv.

                  • Petulda  

                    A mimochodem, v tom rozboru, ktery je vse, jen ne nestranny, se o tom samem, co zde komentuji, pise:

                    „V případě občasných dopravních kolapsů a delšího vzdutí na Argentinské tak od Hlávkova mostu nelze podjíždět kolony a objíždět Argentinskou kolem tržnice tak snadno jako dříve.“

                    Jinymi slovy se zde vytvirilo uplne zbytecne a nesmyslne uzke hrdlo, pricemz alternativni reseni se nabizi samo doslova par metru vedle.

                    Nemam nic proti cyklostezkam, ale na paterni silnicni prutahy podle me nepatri.

                    • Jenda  

                      vidím že jsi ten text nepochopil, nevadí, jiní na tom třeba budou lépe ;-)

                      • Petulda  

                        V cem konkretne jsem podle tveho mylneho nazoru nepochopil text?

                        • Jenda  

                          v čem konkrétně je můj názor mylný? ;-)

                          • Petulda  

                            V tom jedinem, ceho se tyka. Ty jsi velky logik, vid ;-) ?

                            Proc misto konkretni odpovedi klickujes jinou otazkou, je jasne nam obema… Kde neni argument, pouzije se zblept „nepochopil jsi“.

                            • Jenda  

                              tak jinak

                              Byla provedena úprava na nějaký křižovatce.

                              Prováděl jí projektant kterej s tím má poměrně dost zkušeností. Aby to bylo schváleno, proběhla nějaká studie o tom, jak to ovlivní provoz v daném místě. Úpravu museli posvětit policajti a TSK. TSK můžeš vyčítat kde co, ale jestli by něco fakt neudělali, tak to aby daným opatřením někde výrazně klesla prostupnost pro auta v daném místě. Z toho článku plyne, že jediné co se změní je, že v případě hustýho provozu bude kolona na mostě a ne až mezi barákama. Ubrat pruh tam museli primárně kvůli těm přechodům, nikoliv kvůli cyklistům.

                              Pak ale přijdeš ty, a protože všechno víš, všude's byl a od všeho máš klíče, tak nám tu vysvětlíš, jaká je to pohroma pro dopravu na magistrále. I když třeba Barak ty tebou zmiňované kolony nepozoruje a i strýček google se netváří, že by to bylo nějaký drama, resp, ano zasekneš se na Argentinský a Bubenský.

                              • Petulda  

                                No, chtělo by to ubrat na suverenitě a agresivitě a výrazně přidat na schopnosti orientovat se v textu a logice.

                                O „POHROMĚ pro dopravu na MAGISTRÁLE“ jsem nenapsal ani čárku. To je tvůj čistokrevný výmysl. Jen abys měl proti čemu bojovat, viď…

                                Já jsem prostě zaznamenal jasně horší průjezdnost toho místa mezi sjezdem z Hlávkova mostu a nábřežím před světlama na Argentinské pokud je silnější provoz. Je to i logické. Z původních dvou jízních pruhů, ze kterých jeden byl pro směr Argentinská (kde bývají před světly kolony denně) a druhý pro směr rovně na nábřeží (který býval volný), se stal jediný, ve kterém jedou auta do obou směrů. Tudíž auta, která se chtějí zařadit do kolony směr Argentinská, blokují auta jedoucí rovně po nábřeží. To dřív logicky nebývalo. O tomhle problému navíc píše i tebou odkazovaná studie.

                                Možná by to chtělo míň sedět u počítače a Googlu a víc vědět o reálném světě…

                                • Jenda  

                                  Díky žes mě poučil o situaci v reálném světě.

                                  BTW – děláš konzultanta nebo obchoďáka?

                                  • Petulda  

                                    No tak na základě čistokrevných výmyslů o pohromě na magistrále si evidentně hodně žiješ ve světě svých představ…

                                    Kolikrát za třeba poseldní rok jsi místem, o kterém se bavíme, jel autem? U mě to bude trojmístná cifra…

                                    • Jenda  

                                      Promiň, jezdil jsem jím jen před tou úpravou cca jednou týdně, teď tudy jezdím raději na kole, taktéž jednou týdně.

                  • Tomcat  

                    Svědci Auto*matovi… :-/

            • mikub  

              Mohl bych tě poprosit o odkaz na relevantní zdroj, kde se dozvím, že tam projede 100 cyklistů za rok. Nebo si pouze vymýšlíš?

              • Sgt Pepper  

                třeba tam rok seděl a zapisoval…jak ti to má dokázat?

                • mikub  

                  U kohokoliv jiného bych to bral jako normální nadsázku.

                  Petulda je ale velmi exaktní diskutující, který chce po ostatních dokladovat jejich tvrzení. Tak mě zajímá, jestli je stejně přísnej i na sebe ;)

                  • Petulda  

                    Je :-) . A proto se bez problemu hlasim k tomu, ze to byla velmi zjevna a pro vsechny (zmylil jsem se) pochopitelna nadsazka. Ani v tomhle nezapadnu. Po primy otazce je totiz koloritem fora zacit mlzit, vymlouvat se, pripadne rovnou tazateli bezobsazne nadavat.

                    Predpokladal jsem, ze i tem nejmene bystrym dojde, ze nejde o presna konkretni cisla, ale o jejich pomer, ktery bude v danem miste vzdy o nekolik radu pro automobilisty. V danem miste se doprava uzpusobila marginalni mensine pred drtivou vetsinou. A to je podle me spatne. Zvlast kdyz slo cyklostezku vest po prilehlem sirokem chodniku.

                    • MaPa  

                      Přes ty svodidla?

                      • Jenda  

                        ne, samozřejmě že přes bezdomáčskou ubytovnu, hezky po schodišti nahoru dolů, přeci se neubere kus autům, když ostatní můžou obejít těch 150 m krásným půlkilometrovým výletem ;-)

                    • mikub  

                      Tak dlouhý příspěvek a přitom stačilo napsat, že o reálných číslech nemáš ani šajnu.

                      Ještě jedna otázka na zamyšlenou. Po poli, kde je nyní jižní pražský okruh, nejezdila auta dokud nebyl postaven. Podle tebou představené logiky tedy nemělo cenu okruh stavět.

                      Není tedy pravděpodobné, že poměr cyklistů proti vozidlům vzroste po vybudování dostatečné infrastruktury?

                    • snas89  

                      Koukám, že máš talent v jakýmkoliv vláknu strhnout diskuzi ke své osobě:)

              • Petulda  

                Ano, muzes me poprosit.

          • volyn  

            Videl jsem par videi s pani Ludkovou. Ta pani ma regulerni psychicke potize a podle me stale nevyhledala odbornou pomoc. A to na kole po Praze fakt nejezdim.

            • Tomcat  

              Myslím, že paní Ludíková to má v rámci politického PR hodně v pořádku a zrovna video proti „Cyklofederaci“ ( Auto*mat, ČEMBA a spol. ) téma pro širou veřejnost, tedy i ne cyklisty, podává velice dobře.

        • Tomcat  

          Pokud zakazují vjezd cyklistům tak zakazují i tyhle koloběžky, nebo šlapací pivní bary a to je dobře.

          Jenže ono město moc zákazy cyklistům nedělá. Poslední to co v novinách hystericky označovali za zákaz na popud eko-neomarxistické skupiny bylo časově omezené omezení provozu cyklistů v centru. Které se nejvíce dotýkalo pravě lidí kteří nemají pracovní doby jako většina populace. Tedy pokud vůbec nějakou pracovní dobu mají.

          Takže díky několika snílků co myslí, že oni zachraňují platnetu se po centru budou stále motat turisté a omezovat a ohrožovat ostatní účastníky nejen silničního provozu ( i pěší zona je „silnice“)

          • snas89  

            Jestli myslis, ze je lepsi misto konstruktivnich reseni ekologicky dopravy ve mestech hromadne vsechno slapaci zakazovat a dychat misto toho smrady z aut (v pripade prahy naftovy krapy), tak je mi te lito.

            Jen doufam, ze tohle (pro me stupidni a az protievolucni) chovani ovlivni co nejmin lidi.

            O tom nalepkovani a odsuzovani nemluve.

            • Sgt Pepper  

              Ja myslim, ze je treba naprit sily k ovladnuti umeni teleportace. Pak jiz zadna doprava nebude potreba…bude mozne se teleportovat od stolu v kanclu rovnou do McDonalds…

          • Jenda  

            jako pracovat do 17. když chceš trávit i nějaký čas venku je nešikovné. Pokud nejsi korporátní krysa nejnižší úrovně, tak třeba to omezení do 17. hodiny bylo dost nasírací. Mimochodem, Lomecký už snad definitivně míří na propadliště dějin, takže jeho činnost (nejen proticyklo) se zdá nevyhovovala ani místním.

          • JendaH  

            Takže protože po městě prasí neznalí a bezohlední turisté, zakážeme pro jistotu všechny cyklisty? Bylo by možné též zakázat auta, chodce, autobusy a tramvaje, protože jsou mezi nimi též prasata?

        • milan.v  

          To jsem také nepochopil s těmi žádnými stížnostmi, tomu nevěřím…

    • psbiker  

      Co jsem četl tak koloběžka má omezenou rychlost na 16km/h nebo tak nějak, a zároveň je uživatel uvědomen, že nesmí na chodník a měl by užívat přilbu. No není to v pražských podmínkách trošku pokrytectví od provozovatele? Připomínám že e-koloběžkář je z hlediska zákona brán jako cyklista a omezení a sankce vůči koloběžkám dopadnou na nebohé pražské cyklisty.

    • Japhy  

      Docela by mě zajímalo kolik se jich ztratí. O víkend jsme jeli z pražské zoo a viděl jsem jednu bezprizorní kolobrndu uprostřed ničeho. Vím že to je levná čínská šitka, ale bafnout jí do auta, zavřít do plechový krabice a někde v klidu vykuchat gsm modul by bylo dílem okamžiku. Jak jsou připravený třeba na tohle…

    • dolomiti  

      Samá eletrika :-O Kde jsou ty časy, kdy byl člověk ochotnej jet za holkou na koloběžce sedmdesát kilomerů i bez eletriky :-(

    • Mig_all  

      Drahé jako prase! Ale pro Pražáky asi cajk…

      • Tomcat  

        Většinový pražáci mají levnou MHD a levné Rekola. Tohle je pro okupanty dostatečně getrifikovaných čtvrtí a turisty.

      • karliner  

        Co by pro tebe bylo levné, když 25 Kč + 2 Kč/minuta je DRAHÉ JAKO PRASE?

        • Sgt Pepper  

          145 kc/hod cistyho spousta lidi ani nebere…

        • psbiker  

          je to asi relativně drahé, ne drahé jako prase :)

        • Jenda  

          tak je to dražší než lístek na MHD ;-)

          • Delkim  

            Momentálně asi i dražší než lístek vlakem pro studenty/důchodce na trase Praha – Olomouc…

          • JendaH  

            To záleží, jestli počítáš co za lístek na MHD zaplatíš ty (24 Kč) nebo všichni (80 % nákladů DPP je placeno z veřejných peněz)…

            • Barak  

              Jakou cenu myslíš bude brát v úvahu někdo, kdo se bude rozhodovat mezi cenou za lístek MHD nebo půjčovným za koloběžku?

        • Libores  

          levné je třeba Rekolo, ale chápu, musí se šlapat…:)

          • Japhy  

            Sedat na bůhvíkým oslimejšený sedlo a šlapat na růžovým kole jak všech bukvic král. :-) Máte v té Praze samé vymoženosti, jen co je pravda.

            • Libores  

              ehm, nevím jak v Praze, ale u nás v Liberci je prvních 15 min. zadara. Ale jasně, pořádný chlapi radši zaplatí, půjdou pěšky, nebo budou vysedávat v autě v zácpě:D

              • Delkim  

                V Liberci se na tom kole za 15 minut nikam nedostaneš, to je tak do půlky prvního kopce :)))

                • Libores  

                  ale prdlačky:) Normálně si dojedu kam potřebuju a když náhodou (což se mi stalo jen jednou) přetáhnu, tak mi 15kč na dalších 45min. pořád připadá směšných. Do kopce se na tom normálně dá, byť teda nejlehčí převod by mohl být ještě o něco lehčí. Využívám to několikrát týdně. Jediná fakt blbá věc je, že mi ty kola jsou zoufale malý:)

              • Japhy  

                Pořádný chlap si zařídí aby do té Prahy nemusel pokud možno vůbec. Ta kolobrnda je dobrý nápad, ale cenová politika taková že při jen trochu pravidelném používání bych se poohlédnul po vlastní.

    • jamaco  

      Ze zvědavosti sem nainstaloval appku, chodím do práce 2km pěšky po cyklostezce z hlavaku na Žižkov.. Dneska hned na začátku stala koloběžka tak jsem to vyzkoušel.. Jede to jako Das.. I s mými 110kg do mírného kopce to valí 26kmh, do velkého kopce jsem zkoušel takovou strmou rampu to jede tak 9kmh. To už se tomu moc nechtělo.. Má to brzdu která asi přes ten motor nějak zpomaluje, zda se ze to brzdí dost při běžné jízdě ale když jsem koncil tak jsem to těžce neodhad a málem zboural odpadkový koš.. :) na cyklostezce v pohodě kolem lidi jsem zpomaloval, na chodník je to pekelně rychlé.. To fakt jo.. Cena za 5min byla 27kc což je méně než píšou. Na silnici bych se napoprvé bál.. Jak člověk stojí tak je vysoko těžiště, není úplně snadné se ohlédnout a neměnít u toho směr

      • jamaco  

        Oprava cena byla 37, 10kc mi slevili za to že jsem pozval do appky někoho jiného

      • milan.v  

        Jak jsi změřil tu rychlost?

        Někteří tu psali o omezení.

        • jamaco  

          Má to tachometr

          • milan.v  

            Děkuji za potvrzení mé domněnky… A to mně tu někteří hned kontrovali, že to nemůže jet rychleji…

            • jamaco  

              Ujel jsem na tom 1,5km za 5 min.. Průměr 18kmh, tak si myslím že ten tachometr to maximum kolem 25–26 ukazuje celkem reálně

      • Tomcat  

        Když se nepočítá první promo akce, běžná cena je 25Kč za nástup a 2Kč/ minutu a to je proti MHD kurevsky drahé.

        MHD 30minut za 24,– Kč Lime za … 85,– to fakt na kratší vzdálenosti můžete Uberem s neskutečně vetším komfortem .

        • Petulda  

          To taky (podle mne) nemá být plnohodnotná alternativa MHD, ale spíš doplněk do míst, která jsou MHD špatně spojená. Evidentně tahle služba není cílená na nízkopříjmové skupiny, což v Praze není problém.

          • Tomcat  

            Pokud to není náhrada MHD nemá to důvod město tolerovat a podporovat. Město potřebuje mnohdy už odlehčit i MHD a zároveň trochu umírnit veřejný prostor kde lidé na kole\koloběžkách ( + EV variety) znepříjemňují život chodcům.

            A pak v Praze zatím zabalil ebike Čínský projekt Ofo. Protože takový zájem o to nebyl. Rekola také moc neexpandují , dokonce dvě místa na parková ní ubyla. O nějakém …do míst, která jsou MHD špatně spojená… si můžete nechat zdát.

            Samozřejmě chápu kromě renovovaného retro předraženého Favorita, to bude pro mnohé pozéry z Karlína, Vršovic, Žižkova důležitý módní doplněk. A nad fraitrade šálkem kávy a raw mini zákuskem budou moc vyprávět pohádku nějaké bioezočarodejnici vracející se z nedalekého swapu či Kliniky, jak právě zachránili jízdou na ekobežce svět.

            Ps. Včera nějaký kokot zaparkoval tu jejich kolobrnu na nástupišti mezi druhou a třetí kolejí na Masaričce. ČD by mělo Lime napálit patřičné parkovné za odložení jejich výdělečného vozidla.

            • jamaco  

              No oproti ofo, které jsem v Praze snad nepotkal a rekolum které vidím občas a málo je těch koloběžeknplna Praha, takže ekonomicky by to mohlo fungovat o dost líp. Navíc na kolo precijen musí být člověk oblečený aspoň trochu pohodlně, na tomhle se dá jet v saku a s taškou přes rameno

            • Petulda  

              „Pokud to není náhrada MHD nemá to důvod město tolerovat a podporovat.“ – o tom nerozhoduješ ty, že… :-). Vzhledem k realitě k tomu město evidentně důvod má. Že se to jednomu člověka odněkud z venkova nelíbí, je jaksi úplně nepodstatné.

      • psbiker  

        opravdu? zrovna někdo v recenzi psal že to moc nejede :) Každopádně bych ty malé kolečka chtěl vidět na kočičích hlavách a tram. kolejích.

        • jamaco  

          No tak jede to 26 po rovině.. V kopci to bude o dost horsi..na prázdnou cyklostezku je to rychle dost, kolem lidi jsem zpomaloval, na chodníku je to fakt rychle to už tak napůl plynu.. Opatrně za rohy a tak.. na kostkách to kupodivu jede taky.. I na těch větších.. ale je to nepohodlné.. Spíš to má malou světlost na jednom místě jsem chytil spodkem

          Jinak pro můj případ je to suverénně nejrychlejší cesta do práce.. Barrandov_Žižkov.. Tram na Smíchov vlakem na hlavak a 5min kolobezka.. To ani autem nedám rychleji (leda by nebyl provoz)

          Drahé to je.. Ale občas ok včera jsem třeba čekal na bus, ten nejel a když přijel tak byl plný. V tu chvíli by to byla alternativa

      • nitraq  

        Je někde dostupná mapa zón, kde ty koloběžky parkují/mohou se pohybovat?

        • MiKED  

          Nemají web? Pro představu…

          • jamaco  

            Web nemají je to vidět jen v aplikaci.. Když se klikne do mapy tak je skoro všude hláška že tam nemáte kolbezku nechávat :)

            • jaja01  

              a proto vidim tak 10% kolobezek zaparkovanych mimo povolenou zonu ;-)

              • MaPa  

                10% symbolů koloběžek možná. 10% koloběžek asi dost těžko

    • milan.v  

      V centru se pohybuje už tolik lidí, že nevíte kudy kam, ještě se budete vyhýbat odstaveným koloběžkám…

      Doufám, že to mají v tom jejich memorandu označené jako pilotní provoz s polovičním množstvím koloběžek a od Nového roku nás čeká invaze…

      • orm  

        Jak to nabijej?

        • LM  

          Taky mi to vrtalo hlavou – no tvl

          • orm  

            Takze to nechavaj na uzivatelich, aby si to doma nabili a dostanou za to nejake penize. Jsem zvedavej jak to bude fungovat v CR. Na druhou stranu kolega z prace se vratil ze statu z Kalifornie a rikal, ze je to tam vsude. Tak to zrejme funguje, alespon nekde.

            • milan.v  

              To je otázka, zda-li to funguje, ale USA jsou tak svázané pravidly, že bych tomu i věřil…

          • Mig_all  

            Typičo to je brigádka :-D LOL

      • Kubiczech  

        Zítra můžeš točit v Aši, a máš vyřešeno.

    • 777rada  

      A oni to chtejí nechat na ulici i přes zimu? Pokud ano a uvidí to sůl a bude ještě něco jako zima tak to chci vidět.

    • puka  

      Dneska jsem po dlouhé době jel šalinou v Praze, ale kam jsem měl jet jsem nedojel. Tramvaje zastavené, busy nejely.. A O KOLOBĚŽKÁCH JSEM SE DOZVĚDĚL AŽ POZDĚ!

      Zlatá morava :)

    • marosh16v  

      Minulý týden jsem potkal poprvé lidi v Praze na tomhle… Jednu partu na chodníku a pak 2 trubky na silnici. Trubky píšu záměrně, jedna neuměla ani zabrzdit a tak tam elegantně nožičkou v lodičce škrtala o zem – semafor s červenou přejela, druhá to zvládla líp – zabrzdila před semaforem…

      Hrozná pičovina.

      • puka  

        Cyklisti nejsou o moc lepší :)

        • marosh16v  

          Jestli soudíš podle sebe, tak doufám, že tě nepotkám – to kolo je větší než koloběžka…

          • MiKED  

            Ale vždyť má pravdu a ani nemusí soudit podle sebe… Když vidím, co někteří na kolech provádějí v ulicích (červená na semaforech jen jako doporučující upozornění, kličkování mezi lidmi na přechodech atp.), vlastně se nedivím, že cyklisti jsou obecně neoblíbená skupina účastníků silničního provozu.

            • marosh16v  

              Ale samozřejmě, že to je o lidech…ale takhle bych to asi nepaušalizoval. Na těch koloběžkách to jsou opravdu blbci. Viz dříve segwaye… Nevím, jestli jste z Prahy, a víte kde a jak se tito pitomci pohybují, tedy jestli máte vlastní zkušenost…

              • MiKED  

                Ano, jsem z Prahy a vidím každý den, jak brázdí Karlín. Ano, mnozí jsou pitomci, ale neřekl bych, že ve větší míře než cyklisti/řidi­či/chodci… Myslím, že se segwayi jsou srovnatelné motokoloběžky (s velkýma kolama a sedlem), nikoliv tyhle od Lime.

          • puka  

            Neboj, ve městě na kole nejezdím ;)

            • Bubaaak  

              A pak brečíš a stěžuješ si na šaliny :))

              • puka  

                Mi ukápla slza. Jsem myslel, že Praha je dokonalá (dle slov pražáků)… Není tam na nic spoleh..

                Upřímně, proč se ubírat o kus života životem v Praze při nesmyslné hoňbě za majetkem a penězi? (Názor potenciální naplaveniny)

                • Petulda  

                  Prosím, dej odkaz na něčí příspěvek, kde píše, že Praha je dokonalá. Díky.

                  A k otázce – copak tě někdo nutí žít v Praze? Pokud ne, tak si takovou otázku klást nemusíš.

                  • Tomcat  

                    Lidem taky o to, že Praha je Prahou nejde. Jim jde jen o to, že to město jim dává lépe placenou práci a lepší nabídku zábavy .

                    Rodilí Pražáci tak už „žijí z práce“ naplavenin a dojíždějících .

                    Lidé jsou především konzumenti , neprosta větší nic aktivně a samostatně nevytváří . A stěhují / dojíždějí za lepším proto spousta firem těžko sežene někoho kdo bude chtít bydlet v Ústí nad Labem, Brně nebude jen bych děr po granátu, pokud se lidem chce za lepším.....

                • jannk  

                  Vegetariani musi ostatni porad presvedcovat, ze byt vegetarian je dobre a mnoho lidi zijicich mimo Prahu musi porad ostatni presvedcovat, ze zit v Praze je spatne. Nejak jsem v Praze nezaregistroval, ze by lidi porad resili jestli v horni dolni neni lepsi zivot :)

                  • Japhy  

                    Ta Praha do jejíž zogolický si jako sudetský vidlák dojedu rychleji než obyvatelé Jižáku nebo Stodůlek libovolným způsobem? Že by Pražáci řešili nějakou horní dolní jsem nezaregistroval, ale velice často brečí nad svým údělem a typicky velkoměstskými problémy.

                    • marosh16v  

                      Bydlím na Stodůlkách, do zoologické nechodím, nemám to rád…jsem naplavenina.

                      Na velkoměsto si nestěžuju, baví mě to tady… A zanadávat je občas potřeba :)

                  • Tomcat  

                    +1

                  • Tomcat  

                    Překlep

                • black.horse  

                  Ale jo, Praha by byla celkem fajn, ale bohužel je tu jak nasráno naplavenin (těch co sem míří za honbou mojetku a peněz místo aby se starali o svoje rodné kraje, které pak akorát upadají a spouští další vlnu naplavenin) a turistů (těch co si myslí, že se mohou chovat jak debilové, protože se krejí anonymitou města a po pár dnech vejskání se zase vrací domů)… To jak to tady vypadá je spíše důsledkem toho, že si většina lidí myslí, že je to tady dětský hřiště :-/ no… tak proč by se na dětským hřišti nemohlo jezdit na koloběžkách?!?! :-D

                  • marosh16v  

                    Hezky shrnuto… a jsem naplavenina :)

                  • atty  

                    Přesně.

                    A jsem rodilý. Druhý kontext je ten, že rodilé ta Praha v určité fázi života pak přestává bavit (právě kvůli těm naplaveninám a umělému shonu) a stěhují se na okrajové části, či přímo ven za Prahu. Čehož je důsledek ještě více naplavenin a ještě větší úbytek rodilých…

                    • Sgt Pepper  

                      v podstatě stejné, jako kdyby se sem stěhovali čmoudi…

                    • Tomcat  

                      Úbytem puvodnich obyvatel je dusledkem drahého bydlení a je to problém Paříže , Berlina, Londýna… Nemohou za to tak dojíždějící, protože ti právě na to bydlení nemají. Ale na procesu gentrifikace jak se tu říká se podílejí místní .

                • abel  

                  tě nikdo nenutí

    • doubleingram  

      Tak teď do mě nějaký mladý čůrák, nemůžu to jinak nazvat, narazil na chodníku při výjezdu zpoza rohu. Čuměl jako puk když jsem ho na poslední chvíli zarazil rukama. Omluva nic, a nějaký druhý od něj byl ještě sprostý a agresivní.

      Příště už podobnýmu debilovi dám rovnou dělo.

      Zmrdi!

    • snas89  

      https://fdrive.cz/…yvatele-2892?…

      Tak to je úlet, když jim policajti říkaj, že s tím maj jezdit po chodníku.

    • Delkim  

      středověká legenda praví, že když se zastavíte na prostřední dlaždici v oblouku Prašné brány a zavřete oči,

      .

      .

      .

      tak vás do pěti vteřin srazí píčus na zelený koloběžce

    • AussigBiker  

      Tak uz o nich pisou i v Lidovkach. Na sedmicce staly halabala na chodniku. No nevim, napred se zuzi pruhy pro auta kvuli kolum, pak se na chodniky narvou kolobezky + Rekola, tech cyklo firem muze bejt potencialne vic, takze se prostor zabordeli jeste timhle… Tak nejak je to cely bez koncepce a nejaky vize.

      U nas v Usti je to jednoduchy, co je hlinikovy a z jinych vzacnych i nevzacnych kovu a jeste ke vsemu volne k dispozici, o to se postaraji magneti. Bez ohledu na to jeslti je kov magneticky nebo nemagneticky. U nas by to bylo vnimany jako ekonomika sdilenych kovu co se muze odnest do sberny. O to lip, kdyz se tam na tom da odjet :).

      • Japhy  

        +1 za krásné shrnutí sudetských multikulti reálií, které si hipster neumí nad sojovým latté představit ani v nejdivočejších snech.

        • Libores  

          Hm… Zajímavý, že Rekola v pohodě fungují v Liberci a v Telplicích. Asi nebudou Sudety jako Sudety…

          • AussigBiker  

            Třeba to půjde, nedokážu říct. Musí se to vyzkoušet :-). Jsou místa, kde to fakt nechceš parkovat. Hrad Střekov – udělala se okolo v lese naučná stezka s cedulkama po cestě, do pár měsíců, možná tejdnů byla zničená. Liberec asi v pohodě, v Teplicích magneti jsou, jsem překvapenej, že tam něco takovýho je. Na jaře jsem tam byl na kole a Rekola jsem nezaznamenal, asi novinka.

          • Japhy  

            Tak v první řadě je rozdíl v zásadní věci – Rekola se mají k něčemu zamykat zatímco Lime se jen někde volně odstaví a zablokuje softwarově. Pro odnos do sběru bez pákovek nebo akuflexy poněkud rozdíl. Stejně tomu dávám v Töplitz rok, maximálně dva. Jsem pesouš, taková taktická atomovka by se dala na řadě míst v Sudetech považovat za změnu k lepšímu.

    • psbiker  

      https://zpravy.idnes.cz/…ranicni.aspx?…

      a je to daty, vražedné koloběžky

      • milan.v  

        Aspoň, že se o tom objektivně píše…

        Kdo chce do centra, ať chodí pěšky, jezdí MHD…

        • kesu  

          To máš těžký, Praha za poslední volební období:

          • omezuje se průjezdnost aut a to jak omezováním jízdních pruhů, tak výstavbou ostrůvků a přídáváním semaforů
          • na páteřních komunikacích se kreslí převážně zbytečné cyklopruhy
          • mluví se o alternativní dopravě
          • mhd je kapacitně na doraz a třeba linka C je už dávno za konstrukční kapacitou
          • výstavba nových veřejných parkovišť je na nule a navíc konkrétně třeba na sedmičce nechce odbor místního rozvoje vůbec stavby garáží povolovat
          • na kole (vlastním) reálně jezdí naprosto zanedbatelný procento lidí
          • pěšky dál než na první roh (zastávku, hospodu libovolně doplň) nikdo nechodí

          A když se teda najde nějaká alternativa (koloběžky, rekola) tak všichni nadávají. Proti segwayům se vedl úplně zbytečnej boj, teď je nahradily koloběžky, pivní bary a podobný kraviny. Zákaz vjezdu kol na Prahu 1 stál Lomeckýho slušnou část voličů.

          Takže na jednu stranu se omezují auta a když náhodou někdo přijde s jakoukoliv alternativou, tak se tomu hážou klacky pod nohy jak to jen jde. Přitom by stačila jenom troška tolerance. A to si osobně o sdílený dopravě mylsím teda svoje.

          Každopádně pořád lepší kolobežka než smrdutej vylítanej Uber taxík bez DPF, daní, účtů, licence, pojistky, koncese atd…

          • Jenda  

            No, ono kdyby byly ty nenáviděný cyklostezky skutečně skoro všude, včetně hlavních tahů, tak můžeš účinně koloběžkáře, cyklisty a podobnou havěť pak bez výčitek poslat z chodníků pryč. V současný situaci je to často o tom, že na kolohybu zvolíš chodník protože a) je to bezpečnější pro tebe, b) jsi ohleduplnej vůči autům a nechceš je blokovat. Jenže pak jsi za píčuse mezi chodci. Normální člověk si je toho vědom a přizpůsobí tomu svoje chování, ale i tak se najde vždycky někdo, koho sebeopatrnější jízda po chodníku stejně nasere. No a píčus na chodníku je neštěstí, protože dává munici těm permanentně nasranejm ale i ostatním co se prostě trochu bojí (a často právem).

            Takže Praha (ale i ostatní města) mají podle mě 2 možnosti – buď rezignovat a zakonzervovat současnej stav, kterej je imho neudržitelnej, nebo o něco zažíznout auta na úkor kolohybů a od nich vyžadovat důsledně dodržování pravidel. A samozřejmě maximálně preferovat MHD, což bude nejspíš také na úkor aut.

            • kesu  

              Já s tímhle nesouhlasím, člověk na koloběžce, kole nebo jiným samohybu není havěť. Má stejný práva jako řidič mnohatunový soupravy. Není ale z principu fungování komunikací a bezpečnosti provozu možný očekávat bezpečný pohyb takových dopravních prostředků na tazích jako je třeba Patočkova (tam to naštěstí zrušili). No a ta šílenost co je teď na Bubenský, respektive na křižovatce Bubenský a nadjezdu nad nábřežím je fakt na pěst. Úplně totéž je Štefánikův most. Pojdmě se o tom bavit, ale až po dokončení městskýho a hlavně pražskýho orkuhu. Jenže k tomu se zase najde banda povalečů z automatu hájících nesmyslný duál. Naštěstí je nikdo nebere vážně.

              Na druhou stranu chybí možnost projet Prahu 6 (ikdyž na Kladenskou a souběžný komunikace by se pruh úplně v pohodě vešel). Stejně tak není ideální cesta z okolí Náměstí OSN nahoru na Prosek. Pak se vlastně nedá dostat z prostoru Palnovky a okolí na Ohradu. Přitom tam na to prostor je a lehký přemostění Nového spojení by nestálo moc a navázalo by na cyklostezku z Bulhara. A to je přesně to, cyklopruh na Vltavský je naprosto k ničemu. Projede tam (kvůli obsenci městskýho a pražskýho okruhu) 60–70 tis aut denně a k tomu desítky cyklistů. A kvůli těm se vytváří nebezpečný řešení, který stejně nikoho na kolo nedostane. Přitom ta křižovatka by potřebovala zásadní přestavbu. A to je přesně tahle doba, kreslí se nesmyslný cyklopruhy, utrácí se ohromný peníze za kraviny, ale na pořádnou stavbu tu nikdo nemá koule. A teď se zase dostali ke korytu další takovýhle kresliči bez vize a znalostí. Takže v tuhle dobu je to možný opravdu akorát zakonzervovat.

              • orm  

                Koukam, ze v Praze mate stejnou matru jako v Brne. Hlavne dostavet okruh a pak vsechno ve meste bude ruzove :-).

                • Kuba78  

                  tak ruzove urcite ne, ale ze to pomuze je nasnade. Otazka je, kdy.. prvni navrhy okruhu byly jeste za Masaryka, pri soucasnem raketovem tempu budovani infrastruktury pocitam polozeni zakladniho kamene posledniho useku nekdy v dobe, kdy Zefram Cochrane vynalezne warp pohon..

                  • kesu  

                    To je na tom to nejlepší, že až se dostaví okruh pod Suchdolem, už se bude s největší pravděpodobností jezdit pouze na elektřinu a o žádné exhalace nepůjde…

                    • Kuba78  

                      az se to dostavi pod suchdolem, tak plebs uz bude cestovat verejnymi teleporty a vyssi trida vlastnimi raketoplany..

                • kesu  

                  To je fakt, vnější okruh má každý normálně fungující město v Evropě. Je naprostá ostuda, že jediná možnost transitního projetí Čech vždycky znamená projet hustě obydlenou oblastí a to buďto Břevnovem, respektive Patočkovou. Nebo jakýmkoli jiným směrem pak Jižní spojkou. Ale vždycky se najde někdo, kdo bude tvrdit, že je to nesmysl a že třeba můžeme lítat na koštěti.

                  Jenom by mě zajímalo, jestli všichni tihle škytají, když jedou do Chorvatska na obchvatu Mariboru (Záhřebu, Vídně). Nebo cestou do Alp na obchvatu Mnichova (Linze, Salzburgu). Jestli nelítají z letišť, které mají vzletové dráhy v obydlených oblastech atd.

                  Je to akorát krátkozrakost z vlastního dvorku.

              • Jenda  

                Mám na to jinej pohled, tím cyklopruhem Z Bubenský jsem jel zatím dvakrát a je to na kole v pohodě až na to, že na konci chybí nájezd cyklostezku na Štvanici. Nemám jako cyklista zkušenost s Patočkovou, když jedu autem, přijde mi že tam toho místa je až až aby se osobák a cyklista vyhnula, no a bus když tam je kolo holt musí mírně vybočit do druhýho pruhu. To tam daleko větší nesnáze působí auta stojící na blikačky v pravém pruhu.

                Vymlouvat se, že nějaký zklidnění lze udělat až po dostavbě okruhu je pěkný, jenže to nebude nikdy. Navíc, když se podíváš co zbylo z plánovaného zklidnění dopravy po dostavbě Blanky, tak je to 0.0 nic.

                • JendaH  

                  +1

                  Mně ten cyklopruh na Vltavské přijde jako velké zlepšení, předtím jsem míval při větším provozu problém najet před křižovatkou do druhého (průběžného) pruhu a hlavně se pak zařadit zpátky do pravého/na cyklostezku.

                  K okruhu a Blance – ono by to hlavně chtělo vědět, jaký je podíl tranzitní dopravy (protože kdo jede do Prahy, tomu je okruh k prdu) (sám přesná čísla neznám), a případně pokud se tohoto podílu zbavíme, tak o kolik víc lidí začne po nově uvolněných silnicích jezdit (přesně to se stalo s Blankou).

                  • kesu  

                    Na magistrále je podíl tranzitní dopravy (mimopražské) kolem 20%. Otázkou je, kolik % jsou lidé jedoucí z jednoho místa vně městského okruhu do druhého také vně a nebo na kraji, kteří jedou raději po magistrále. Osobně si myslím, že s ohledem na relativně malé množství lidí bydlících uvnitř to může být klidně 40%.

                    Což je v součtu přesně argument i pro dostavbu pražského okruhu pod Suchodolem, protože pokud vznikne dál od Prahy, nebudou jej pražané používat.

                    • Tomcat  

                      To je velmi pravděpodobné.

                      A těď jak to pomůže vytížení MHD. Nijak.

                      Pokud lidé dnes jeli z Horních Počernic na Hlavák linkou S, už stáli i v prostoru dveří „na jedné noze a ještě né na své“. Když se následně nahrnuli dolů do metra opět full. V případě jednotky City Elefant se jedná o sezení/stání 310/333.

                      To jení cca 2×300ks za den ale v jeden časový úsek takže ráno to bude x3 nebo x4 . Tohle není věc kterou zachrání řešení automobilové dopravy ani nějaký kolobrndy, nebo kola.

          • Tomcat  

            Nesouhlasím s tím že:.. A když se teda najde nějaká alternativa (koloběžky, rekola) tak všichni nadávají. Proti segwayům se vedl úplně zbytečný boj, teď je nahradily koloběžky, pivní bary a podobný kraviny. Zákaz vjezdu kol na Prahu 1 stál Lomeckýho slušnou část voličů. Takže na jednu stranu se omezují auta a když náhodou někdo přijde s jakoukoliv alternativou, tak se tomu hážou klacky pod nohy jak to jen jde

            Takže Rekola bohužel jsou sezónní záležitost, alternativa který v zimě nefunguje není moc alternativa. To samé koloběžky, které jsou jen v centru a jsou dražší, než málem Uber to opět není moc alternativa.

            Stejně ono časové omezení vjezdu se nejvíce dotýkalo těch, kteří tam nebydlí a nemají tam ani volební okrsek. Zbožňuju to jak v barech a kavárnách vedou revoluční řeči o lidí, kteří tam jsou v pronájmu a nemají tam trvalé bydliště, nevolí tam a pracovní dobou se řadí k minoritě ( To neber osobně, že to je na tebe) .

            To je bohužel negativum gentrifikace centra, lidí kteří tam opravdu bydlí a volí bude jen ubývat a přesto pro ně by to politici měli dělat primárně. Až potom budou „přespolní“ kteří tam dojíždí za prací a turisté.

            Opravdová alternativa jsou Rekola, ale pokud budou celoročně.

            • kesu  

              Hele ono těch ruznejch samohybů přibejvá a na dopravu v rámci širšího centra Prahy se to hodí. To, že to neřeší dopravu z horní dolní do kanclu je jasný, ale těm se dojíždění už znepříjemnilo modrejma zonama. Což je taky vidět, intenzity dopravy uvnitř městského okruhu už několik let po sobě klesají (cca od 2011).

              • Tomcat  

                Jenže onu zátěž u MHD dělají v centru nejvíc ti z horní dolní což může být i jen jihovychod Jižním Město, Chodov, Hostivař. Západ Luka Lužiny nebo severo východ Prosek atd…

                To jsou denně tisíce lidí v MHD kteří rozhodně nebudou tyhle „alternativní“ prostředky používat stejně nevyužívají ani nevyužívali auto. Centrum se vylidňuje a trvalé bydliště a místo práce tam má čím dál tím méně lidí. To je problém i Londýna, Paříže, Berlína. Přes den statisíce úředníků v budovách ale minimum bydlících lidí.

                Lidí vždy budou hledat poměr rychlosti , komfortu a ceny. Proto ty samohyby tak nebudou rozšířené , protože proti cenně už nezvedají tak komfort nebo rychlost či oboje.

                • Sgt Pepper  

                  ještě jednou řekni, že jsem úředník, a zruším ti práva!

                  • Tomcat  

                    Teda o mnohonásobných osobnostech sem četl , ale že zvládáš statisíce úředních pozic po všech velkých městech Evropy sem fakt nemyslel. Stejně věnuj pozornost tomu …a… Bydlí v centru a pracuje v centru je stále míň častý případ.

                • kesu  

                  Ono se taky není čemu divit. Na to, že je na každým rohu kavárna plná hipstrů se může firma vykašlat. Takže se část velkých firem postupně stěhuje směrem vně městského okruhu s výhledem nižších nájmů a lepšího parkování. Běžní obyvatelé vnímají centrum jako příliš drahé. Navíc stávající ceny bytů v centru Prahy znamenají reálnou dostupnost spíš pro investory hledající uložení peněz a tím spíš pro zahraniční. A v nájemních bytech se lidé střídají a střídají. No a pak těžko může někdo očekávat, že bude rodina s dětma jezdit na koloběžce. Jenže když se vždycky najde nějakej poloblb, co si myslí, že může lidem nařizovat, že mají chodit pěšky. Dopadne to tak, že se rodina odstěhuje do horní dolní odkud jede na okraj Prahy autem (tam kolabuje doprava), pak hledá jakýkoliv místo k zaparkování (viz Letňany, Prosek atd) a pak následně nacpanou MHD. A k tomu je ten člověk celou cestu do práce nas*anej, že to dlouho trvá.

                  Doufám každopádně, že všichni co volili tuhle sebranku budou každej den stát aspoň hodinu v kolonách (hledat parkování v neexistujících P+R, stát na neexistujících zastávkách Metra D) aby mohli přemýšlet, kde udělali chybu:-))

    • snas89  

      Už se ty lime křápy nějak množí i v širším centru :/

      Nechané na chodníku u všehradu, pár jich bylo taky u metra…

      Já si snad začnu stěžovat na ten magistrát, ať mají už konečně nějakou tu občanskou záležitost k řešení…:)

      • puka  

        Nainstaluje se akcelerometr a pak ti to bude účtovat, když ji nedáš na stojáka! (Aby se nevály)

    • Tomcat  

      Zelené koloběžky Lime dočasně zmizí z ulic Prahy 2

      Lime dočasně zmizí

      Tento týden shodou okolností oznámila francouzská ministryně dopravy, že zakáže jízdu elektrických koloběžek po chodnících v celé zemi. Od roku 2017 mají uživatelé těchto koloběžek ve Francii na svědomí už 286 zraněných a pět mrtvých, uvedl deník The Times.

    • roman II  

      novej pirátskej primátor to vyřeší https://www.irozhlas.cz/…10252147_jak

      • Tomcat  

        Jenže navrhovaný je Adam Scheinherr (Praha Sobě) – odbor doprava

        • kesu  

          No, lidi si tuhle sebranku zvolili…

          Vsadím se ale, že pro rozvoj města, přípravu slíbených projektů (městský okruh, P+R parkoviště) to bude úplná stopka.

    • JendaH  

      Začínám se bát, že to vygraduje jako předchozí zákazy (segwaye, kola na Republice a Václaváku) – konkrétně že se přestane tiše tolerovat parkování kol jen tak na ulici, příp. u značek a zábradlí. V Brně už to řeší.

      • orm  

        To uz se v Brne i vyresilo. Zasluhou Brno na kole se budou odstranovat jen vraky kol a kola ktera blokuji.

      • hekynen  

        Správně! Na sprostý lid patří přísnost! A na pumpičkáře obvzlášť!!

        • kesu  

          přesně tak. Zakázat kola, kolobežky a všechny tyhle vozítka. Hlavně k tomu spotřebovat co nejvíc předraženejch značek a dát je na co nejblbější místa. Značek a zákazů je vždycky málo.

          • karliner  

            Ona s tím ta pražská levičácká koalice zatočí.. A budeme se slzou v oku vzpomínat na Krndu.

            • kesu  

              Zdeněk Hřib – narozen ve Slavičíně (ani to nehledej, řiťov někde za Zlínem)

              Adriana Krnáčová – Bratislava (to taky nehledej, prej je to někde na slovači)

              Hudeček – Olomouc (to nevím kde je, ale prej to bylo centrem Moravistánu kdysi někdy možná)

              • karliner  

                Jako rodilí pražáci žijící v Praze začínáme být v menšině a náplavy s námi zatočí. Čeká nás osud bílých heterosexuálů v Evropě nebo USA…

              • DoomHammer  

                Nj pepici, to máte za to, že jste ze sebe udělali pupek republiky. Vyžerte si to :) cajzli.

                • hekynen  

                  jj, stahujou na naše nejlepčí lidi! :)

                • Tomcat  

                  žádný strach, ono to už je i v Brně. A Ostrava, Olomouc bude následovat. Pokud se chceš getrifikaci vyhnout nemáš v západním světě šanci .

                  Časy před první světovou kdy 90% populace se nelha z rodné vesnice se už nikdy nevrátí.

    • Edwin  

      Já jsem proti tomu.

      Byt myšlenka dobrá, tak v rukou společnosti, kde je 80 % ignorantu a debilu, je to velké zlo. Koloběžky jsou odstavene naprosto kdekoliv a přijde mi to až nebezpečné pro slepce a tělesné postižené.

      Další důvody už tu zazněly.

    • Edwin  

    • Sgt Pepper  

      když můžou bejt ty koloběžky…

    • milan.v  

      https://www.novinky.cz/…eru-40252141

      https://www.novinky.cz/…zet-40250758

      „Memorandum podepsal Magistrát a městské části o něm vůbec neinformoval. Způsobuje to, že dochází k enormnímu porušování všech předpisů. Magistrát to udělal chytře, oni tvrdí, že nic nepodepsali, oni podepsali jen jakési memorandum, ve kterém měly být nějaké podmínky. Už teď ale říkají, že to memorandum není dodržováno, ale žádné sankce tam nejsou,” dodal Bureš.

      Tak to je gól, oni něco podepíší a nejsou z toho zřejmé podmínky, resp. možné sankce z porušování…

      Ono asi nemělo být vůbec využito nevhodného institutu memoranda…

      • Tomcat  

        Rekola s tím memorandem nemají problém. Je to o tom že do budoucna se Lime nemůže vymlouvat, že strana města to neřekla nebo řekla jinak a blabla..... Není to právně závazné , ale jde toho použít až by město udělalo proti Lime. Lime pak těžko se může opírat o nějakou diskriminaci.

    • Japhy  

      Hehe, kreativní využití kolobrndy:

      https://www.rouming.cz/roumingShow.php?…

    • Tomcat  

      Jinak Svědci Auto*matovi si přihřívají na tématu polívčičku Do Karlína a Holešovic ano. Do centra ne. Jak se Praha popasuje se sdílenými koloběžkami?

    • milan.v  

      Včera jsem byl v centru a musel jsem se smát, na některých místech v tom sněhu a břečce zůstaly koloběžky tak, jak je ráno nabíječi postavili, pěkně seřazené vedle sebe, nikdo na ně za skoro půl dne nesáhl… Skutečně to Praha potřebuje?

      Odpovím si sám – NE… (a ani žádné jiné větší město, ať už je to u nás či jinde…)

      • jaja01  

        Lidi ve sněhu nejezdí na koloběžkách… No shit Sherlock!

        • milan.v  

          Nepovídej, kdybys mi to neřekl, tak to nevím… :-D

          Jak prosté, milý Watsone, a proč je tedy provozovatel nechává dobíjet a stavět po všech možných rozích v centru?!?

          • Bubaaak  

            Protože dnes už skoro snih není a v pondělí má být +11°C

            • milan.v  

              Aha, takže kdyby dnes a zítra bylo –5st. a pořád by sněžilo, tak je stáhli?!?

              No, asi ne, že ano… :o/

              • Bubaaak  

                Nedělám pro uber, takže ti neřeknu co se stane, až/pokud přijde zima.

                Co se jedná mě, na autě mám letní, dnes do práce jsem šel v tričku, lehký bundě a teniskách. Doma je otevřený okno na ventilaci…

                Takže za mě ještě zima není, ačkoliv už nějakej rasista se snažil vše vybilit

          • xtonda  

            Protože nemá kam jinam je dát, když i nabíjení se dělá tak jak se dělá?

      • blue.sun  

        Ve sněhu a dešti vytahují Pražáci plechový deštníky.

        • Bubaaak  

          Pražáci jezdí mastnou tyčí

          Tahat auto do centra nemá cenu, stejně nikde nezaparkuješ

      • karliner  

        Je to skandál. Zamyslel bych se i nad tím, proč Praha nezasypala venkovní bazény, když v tom sněhu a břečce tam nikdo nešel plavat. Skutečně Praha venkovní bazény potřebuje???

      • MaPa  

        Za „koloběžky“ si ale přeci můžeš dosadit i spoustu jiných věcí: auta, lavičky, fontány, trávníky, trafné jsou i ty bazény…

        Mě přijde, že jediné co je na tom projektu špatně jsou někteří uživatelé, kteří se chovají jako hovada. Ale to je (imho) celkem jedno jestli se jako hovada chovají na koloběžce, v autě, na segwayi, na bruslích, na kole apod.. Pokud ten projekt nebude výdělečný nebo prospěšný tak aby mu byla přiklepnuta nějaká dotace, tak to ta firma ještě ráda sama odveze než aby jí to nenechavci rozbili/ukradli.

        A některý argumenty jako že je to alternativa k mhd, kolu apod. – nechápu, tak ten projekt rozhodně nastavený není, vždyť je to skoro stejně drahé jako jet autem…

        • Tomcat  

          Jak skoro skoro drahé jako autem? Je to stejné a dražší než Uber . Nesmí se totiž počítat počáteční promo cena , nebo sleva za to že pozvete přátele.

          • MaPa  

            …skoro stejné jako jet vlastním autem. Záleží na ceně auta, co vše do vlastnictví počítáš za náklady a za kolik kdy se ho pak zbavíš. Proto skoro.

            U Uberu ale taky dost záleží kdy, kam a v kolik potřebuješ.

            • Tomcat  

              Tak zrovna při stáří vozového parku v ČR je možné že i cena nového solidního kola a koloběžky bude vyšší :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse