• coltcha

    Sháním něco na přitopení do garáže (18 m2) na příležitostný zimní kutilství, když je potřeba něco oservisovat (kola, lyže atd). Nepotřebuju okamžitý nástup, ale taky bych to nerad hodinu vyhříval. Pokojová teplota není potřeba, ale něco co se dostane třeba lehce pod 15 st. by asi stačilo. Zkrátka abych tam zbytečně neklepal kosu:) Má někdo zkušenosti? Tohle by asi mohlo stačit což? https://www.kutil.cz/…-2000p-gude/

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • barney.m  

      Ty větráky jsou naprd, a ještě to žere jak sviňa. Lepší jsou halogenové zářiče. ;)

      0 0
      • coltcha  

        Tak topit budu opravdu příležitostně, takže předpokládám, že mě to nezruinuje.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • tromboonen  

        Ale pohyb vzduchu hodně pomáhá, zářič bys musel mít přes celou plochu, prej je dost problém i s takovou blbostí, že když máš zářiče na stropě nebo na stěnách, tak i když je teplota v místnosti OK, pod stolem Ti mrznou nohy.

        0 0
        • alinceb  

          Nohy většinou mrznou, protože je studená podlaha a boty to neodizolujou – to ale bude stejný i s fukarem.

          0 0
          • tromboonen  

            Hele mám v tom baráku z patnáctýho století různý druhy topení, snad vše kromě těch zářičů, mám teplý podlahy a stěny, mám radiátory, mám krby, mám nad krbama zásobárny tepla z kamenů a rozvod teplého vzduchu vzduchotechnikou… a pokud jde o to relativně rychle vytopit jednu místnost a moct tam pracovat (a tady myslím sedět u poče, v dílně se přece jenom zahřeješ prací víc), tak i takovejhle malej bazmeg fakt funguje nejlíp a nejlevnějc.

            Kdybych kvůli tomu startoval kotel, tak než to tam doleze přes trubky v těch studených zdech se toho půlka ztratí, kdybych zapnul podlahovku, tak i když to je elektrika s celkem rychlým nástupem, tak z šesti stupňů na 18 je to den a pak přes noc zas vychladne, tohle si šoupneš pod nohy, není Ti zima od země a za hoďku nebo dvě se vyhřeje celá místnost.

            0 0
        • novas752  

          Tak zářič, IČ záření se šíří stejně jako světlo, pod stolem je stín…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • tromboonen  

            Proto je to evidentně problém, a pouhá malá vrtule zvedne účinnost každýho mrňavýho konvektoru v podlaze, to je jasný, ty zářiče maj plusy i mínusy, jako všechno.

            0 0
      • zdenal8  

        Tak když máš 20 hod. nízkého tarifu, tak to tolik neřešíš.

        0 0
        • tromboonen  

          Jo, to je další faktor…

          0 0
        • kOmE  

          Ale na to primotop do zasuvky nepřipojíš

          0 0
          • tromboonen  

            Záleží na zásuvce… a i ta obyčejná má těch 20 hodin ten levnější proud, že jo.

            0 0
            • kOmE  

              Legální to asi nebude

              0 0
              • BLACK1E  

                O tom nic nevím, nám jdou všechny zásuvky z jedný skříně. Když je nízkej tarif, všechno jede na něj.

                0 0
                • tromboonen  

                  Tak je, jenom u těch hlavních spotřebičů je to default nastavený tak, že na „drahej proud“ nejedou, ten trvá tak max půl hoďky párkrát za den a jsou to akumulační věci, takže no prob, navíc to můžeš přepnout kdybys chtěl, ale nechceš… asi by se dalo zařídit, aby třeba podobné el, přímotopy vyply když je to za draho, ať už přes zásuvku nebo něco jinýho, ale vzhledem ke spotřebě je to zbytečný řešit.

                  0 0
              • tromboonen  

                Jak jako? Máš přímotop/kotel na elektriku, dostaneš příslušnou sazbu, celej barák jede 20 h/den za levno… pokud bys měl OCD a chtěl aby každej poslední spotřebč jel jenom za levno/vypnul se když je špička, dáš si tam nějaký hejble co to zařídí, osobně to mám jen na kotli, boileru a podlahovym topení, respektive ty to maj automaticky, ten zbytek je nezajímavej.

                0 0
                • BLACK1E  

                  Naopak mám pocit, že v extrémním případě můžeš mít *******, že používáš velký příkony ve vysokym tarifu.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Nevim, ČEZ měl vždycky velkou radost čím víc jsem jim zaplatil… ty přepínátka co by to zaply i ve vysokym tam sice mám, ale mockrát jsem je nepoužil, max jednou když se posralo to dálkový spínání a barák nefungoval, ale to jsem jim napřed oznámil že jim to nechodí a že za to platit nebudu a kupodivu to na´čtovali jak měli, ale chtělo to trochu asertivity a mít papír od opraváře.

                    0 0
                • Charles2k  

                  Je to následovně – správně bys měl mít zapojen přímotop na zásuvce co je přes stykač blokována pouze pro provoz v NT a ve VT nejede. Jenže ostatní zásuvkové (neblokované) okruhu normálně jedou v NT na stejnou sazbu a ve VT u přímotop sazby jen o něco málo vyšší. U domácí D sazby nemá distributor jak rozlišit, že je zařízení napojeno na blokovaný nebo neblokovaný okruh, jelikož je jen jeden elektroměr. Ale pozor u firemních C tarifů to od letošního roku nově zjistitelné je, jelikož je tam nově povinnost mít dva elektroměry – zvláš´t pro přímotop okruh a zvlášť pro ostatní. Tuším podobně je pro tepelné čerpadla.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Hele musel bych otravovat elektrikáře, ale mám za to, že když máš příslušnej tarif, tak těch 20 hodin jede celej barák za ten levnější proud… ve finále je to tak, že když nepoužíváš ty velký žrouty, tak to zas taková výhra není, ty poplatky za pojistky a dopravu nebo jak tomu říkaj… a i tu C sazbu jsem měl a nakonec se ukázalo, že je dražší než D (při rozumné spotřebě).

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • Charles2k  

                      Máš pravdu, že C distribuční sazby jsou dražší. Zřejmě u nich v kalkulacích distributoři energie počítají s vyšším vytížením ve špičce. Kdo má C sazbu staršího data, nemusel mít ani ty dva elektroměry pro přímotop, nově zřízené přípojky letos to ale nově vyžadují.

                      0 0
              • Charles2k  

                Je, protože tady bys to opravdu primárně využil jako přímotop. Navíc tyhle garážové pidi odběry nikdo neřeší. Střední těžaři mají v barácích klidně účet za elektřinu i 200tis. ročně a také žádný problém – jen poprvé po vyúčtování přijede měřící vůz a zkontrolují jestli jim vše měří dobře, protože nejdříve hledají chybu na své straně. Když jim člověk spotřebu odsouhlasí, že je vše v pořádku, tak si oddychnou a spokojeně odjedou :-)

                Samozřejmě velké těžební farmy to mají jinak – v průmyslových objektech, v objektech elektráren, ale to je je již o něčem jiném.

                0 0
                • tromboonen  

                  Takže ideálně solární elektrárna zkolaudovaná jakoby před určitým datem, v noci svítit a těžit a těžit? (a občast nakoupit akcie ČEZu)…

                  0 0
              • Tom-T45  

                Já zírám, z čeho všeho se tady dá vyrobit problém. Zjednodušeně, pokud je přímotop instalovaný napevno, tak musí být v době VT blokován, je to v podmínkách distirbutora pro přiznání dané sazby (D45), to stejné platí i pro akumulační sazby s NT 8 a 16 hodin. Prakticky si ale nedokážu představit, že by k vám někdo vlezl a kontroloval, jestli to tak skutečně máte zapojené, odběry v řádech kW nikoho nezajímají.

                Topítko do zásuvky je přenosný spotřebič a ten si můžete zapojit kamkoli a kdykoli, pokud to utáhne jistič.

                1 0
                • scota  

                  Což v praxi znamená že např. přijdeš domů a chceš si jít kutit do garáže a nemůžeš si pustit přímotop, protože je zrovna 2h okno ve VT kdy je spotřebič blokovaný. Na druhou starnu 16A zásuvka dává možnost instalovat dočasné topení cca 3,6 KW což bohatě stačí. Dovoluji si upozornit že je nezbytně nutné zajistit dobré proudění vzduchu kolem přímotopu jinak shoří.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Ty špičky u 20h tarifu trvaj max hodinu, spíš půl, ale na nárazové vytápění garáže to nemá cenu řešit, prdnout něco do zásuvky a jedeš…

                    0 0
                  • Tom-T45  

                    Tak to úplně není. Časy VT viz např. https://www.cez.cz/…ele/hdo.html

                    Max interval je 1 hodina. Pevně zabudované elektrické topení je většinou systémové, tzn. že vytápí celou stavbu na určitou teplotu, nebo je řízeno programovatelným termostatem. V případě garáže to může fungovat tak, že přímotop bude místnost temperovat např. na 10° a když tam budu chtít něco kutit, tak si na něm zvýším teplotu, nebo ho můžu doplnit nějakým přenosným topítkem.

                    Většina přímotopů má tepelnou pojistku, takže by neměla shořet ani když se zakryjí, nicméně to určitě není dobré dlouhodobě testovat.

                    0 0
                • kesu  

                  No to ale platí, když je ten tarif přiznanej na to topidlo. Takže pokud mám tarif třeba na tepelný čerpadlo do baráku, není jedinej důvod mít v garáži přímotop a ten jet na VT i NZ podle toho, kdy bude zrovna pogřebovat montovat.

                  Krom toho, že by mě ani nenapadlo to řešit…

                  0 0
    • tromboonen  

      Mám kamennej barák, stěny v zimě spíš studěj a jde od nich průvan, ale 25 m2 kancelář mi pohodlně vytopí tohle https://www.vanmelis.nl/…e-verwarming

      0 0
    • alinceb  

      Já mám v garáži 2 infrazářiče (podobné, jaké dřív bývaly v panelákových koupelnách). Jeden napevno a druhej vytahuju, jen když je fest zima. Výhodou je, že to hřeje okamžitě.

      0 0
    • hodny soused  

      Musíš víc koukat ráno na teleshoping

      http://www.teleprodukt.cz/…-heater.html

      0 0
    • Charles2k  

      Pořiď si nějaký asic miner na kryptoměny. Kromě tepla to ještě navíc něco vydělá, takže minimálně poplatí náklady na elektřinu. Chce to ale mít levnou přímotop distribuční sazbu D45d/D57d. Sám jsem to tak kdysi měl a znám i řadu dalších.

      Jediný problém je, že některá tato zařízení dělají dost kravál.

      0 0
      • tromboonen  

        To se vyplatí jeno pirátskejm poslancům, ne?

        0 0
        • Charles2k  

          U toho piráta to byla naprosto zanedbatelná prkotina.

          V ČR to jede ve velkém, máme u nás nejvíce těžařů v poměru na počet obyvatel na světě. Odhadem přes 1% celkové spotřeby elektřiny, je tu mnoho těžebních farem z desítky až sto miliónovými investicemi (znám osobně)

          Je ale fakt, že poslední měsíce výnos nic moc. Kdo má ale levnou elektřinu (min. ta přímotop sazba) a dokáže využít odpadní teplo, tak je v plusu.

          0 0
          • tromboonen  

            No já tomu nerozumím, tu 20h sazbu mám a hluk se dá řešit/nevadí, ale není to hlavně o tom, co s tím pak člověk udělá? Kdyby šlo o zisk vs. kW tak je asi lepší pěstovat trávu, ne?

            0 0
            • Charles2k  

              na rozdíl od pěstování trávy je těžby virt.měn legální…

              0 0
              • tromboonen  

                Ale ty zisky nejsou tak stabilní, že jo… plus vidíš jak to roste, ne jen nějaký čísla :)

                0 0
                • Charles2k  

                  Obvykle postupně klesají, závisí to na celkovém výkonu sítě (hashrate) daného těžebního algoritmu, když roste (přibývá těžařů), tak se zvedá obtížnost těžby, což znamená, že za jednotku času se postupně vytěží méně. Když se to dostává do stavu, že náklady na elektřinu jsou vyšší, tak se vypíná a pořizuje se novější, energeticky efektivnější typ. Určitý problém je, že ty starší jednoúčelové asic zařízení pak nejde odprodat za moc vysokou cenu, obvykle jen za zlomek nákupní. V tomhle mají výhodu sestavy s výkonnými grafickými kartami, které jsou univerzálnější a vždy se dají celkem dobře rozprodat hráčům her. Jenže je s tím více drbání s nastavováním a údržbou.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Jak řikám, nic pro normálního smrtelníka, ale kdybys potřeboval prostor pro těžbu a zafinancoval min to železo, můžem se domluvit, hluk není problém :)

                    0 0
          • tromboonen  

            A pak že se ČEZ nevyplatí…

            0 0
    • Prasopes  

      Fukárek je jasná volba, ze začátku si ho postavíš aby ti funěl přimo pod stůl na nohy, potom vyhřeješ zbytek místnosti. S ničím jiným si tak rychle tepelnou pohodu neuděláš. Zase to ale není na nějaké dlouhodobé topení, spíš na nárazovky

      0 0
    • BLACK1E  

      Pod stůl k nohám to bude super. Na to by možná stačil i nějakej 600W mrzák. Pokud chceš vyfunět celou garáž, tak bude tohle dobrý. Obecně přeměňovat eletřinu na teplo je dost nešťastnej nápad, ale v tomhle případě asi ten nejlepší.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Tom-T45  

      Nejlepší topení do garáže /dílny/ jsou samozřejmě kamna. Když má člověk vlastní dřevo tak neřeší kolik toho tam nahází a topí jak potřebuje. Nevýhoda je, že se v nich musí zatápět, přikládat a že je k tomu potřeba komín.

      Jinak k výběru topítka, co největší výkon, aby se místnost rychle vytopila, regulace od 5°C kvůli ochraně proti mrazu a ideálně časovač, aby si člověk mohl nastavit jak dlouho chce topit, bez rizika, že zapomene vypnout.

      Třeba: https://www.lidl-shop.cz/…1/p100244743

      https://www.lidl-shop.cz/…4/p100246145

      0 0
      • xtonda  

        Zrovna od čtvrtka v letáku

        https://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?…

        https://www.lidl-shop.cz/…4/p100246695

        Nevypadá to jako plastové šidítko, 3 kW, IPX4

        0 0
        • tromboonen  

          TVL on si chce přitopit v dílně, ne si z ní udělat saunu… tohle vytopí tělocvičnu :)

          0 0
          • oddie  

            No to určitě. Nezateplenou volně stojící garáž ani 2kW fukar kdovíjak nevyhřeje. A rozhodně ne rychle. 2kW fukar mám jako nouzovku na chatě, která je dřevěná a tepelné ztráty má menší než garáž, ale abych ji v zimě trochu vyhřál před příchodem, pouštím ho na dálku tak 3 hodiny předem. A stejně je lepší zatopit v kamnech, Petry maj reálně kolik, 6kW?

            0 0
            • tromboonen  

              Jak říkám, já mám ten maličkej v 25m2 místnosti v kamennym baráku, zdi jsou metrový, ale kámen se nepoved, vede teplo dokonale, tepelně je to horší než garáž z cihel, vytopí to v pohodě, když nechci používat jiné metody, kamna jsou fajn, ale ty mám jinde v baráku a třeba když sedíš daleko od kamen tak na nohy pod stolem je Ti taky zima.

              0 0
            • kOmE  

              Když bude foukat na správné místo tak bych řekl, že to bude více dostatečné. V trenkách tam snad nepůjde.

              0 0
          • xtonda  

            Tak má to i poloviční výkon a má to termostat, vysoký výkon pro rychlé zahřátí se vždycky hodí.

            0 0
            • tromboonen  

              Jo, asi jo, možná to i víc vydrží… i když. U těch malejch stačí namazat „ložisko“ větráku a občas vyčistit prach co se do toho nasaje a vydrží docela dlouho.

              0 0
    • coltcha  

      Už jsem vzal ten z mého prvního příspěvku, díky za komentáře. Garáž má slušnou izolaci kromě střechy. Na to mý občasný šudlání to snad bude stačit, pokud to strčím bude foukat na na stůl v koutku dílny. Kdyžtak holt příští rok vyměním za něco výkonnějšího.

      0 0
      • tromboonen  

        Strč to spíš na zem a namiř na sebe, teplo jde nahoru jak známo, tím, že se ten vzduch hejbe se to rozdistribuuje.

        0 0
      •  

        Fuč si s tím spíš dolů, na nohy.

        0 0
    • kucka7  

      Jedna vykopavka.

      Prosím o radu: potřebuju nějak temperovat skládek s kompoty atd. Jedna se o místnost cca. 4m2/cca.10m3. Potřebuju tam zamezit zmrznutí zeleniny a zavařenin. Jedna se o zděnou místnost v přístavku. Takže nějaké topidlo, které půjde nastavit na teplotu 0–3 stupně, více není potřeba. Diky vševědoucí BF

      0 0
      • Georrge  

        Vetsina el. primotopu ma termostat a nektere maji i nastaveni se snehovou vlockou, to by teoreticky mohl byt rezim proti zmrznuti. Vic bohuzel nepomuzu, ale kdyz na nejake kouknes tak treba v popisu neco bude :)

        0 0
        • kucka7  

          Právě že jsem koukal a většina je na topeni okolo 20stupnua výš. Našel jsem asi jeden u kterého psali proti zamrzove nastavení,ale 5–10 stupňů což je pro moje použít hodně.

          0 0
      • kamaro  

        Na přitopení v racku s baterkama k FVE mám na podlaze postavený olejový elektrický radiátor, výkon má tuším 600W. Má termostat a držím tam teplotu cca 8 stupňů a to není termostat na minimu. Ale toto nastavení termostatu může být u každého výrobce trochu jiné. Já mám v horní části toho racku klasický bimetalový teploměr pro kontrolu a podle něj jsem „kalibroval“ ten termostat na radiátoru, žádná stupnice na něm není.

        A nebo druhé řešení je zapojit to přes externí termostat, který bude jednak lépe umístěný, bude přesnější a bude mít vhodný rozsah teplot.

        0 0
    • melda  

      já jsem dřív topil v dílně jen infrapanelama, teď taky, ale v kombinaci s klimou

      0 0
    • kucka7  

      Jedna vykopávka:

      Čím nejlépe a nejlevněji (do zásuvky) vytopit jednu místnost cca. 12m2. Jedna se o pokoj dcerky, která jezdí na víkendy domů. Její pokoj byl dodelavan pozdeji a nemám možnost do nej dostat teplo z krbu. Jde o podzim , jaro. V zimě topím v kamnech a na to už je pokoj připojen.

      0 0
      • jeffi  

        Vyhybej se přímotopum které spiralou ohrivaji vzduch spalující prach atd. Dobře jsou salave panely, olejové radiátory, infrapanely. Já mám na chalupě poloakumulacky, vypadají jako radiátory, info na eprimotopy.cz.

        1 0
        • K0cour  

          Ty které ohřívají vzduch spirálou a následně jej rozfukují ventilátorem sice spalují prach, ale místnost vytopí nejrychleji. Zápach jde částečně omezit pravidelným čištěním. Infra zářiče jsou super k nasměrování přímo na osobu, okolí moc nevyhřejí ale když čekám u krbu než se začne topit jsou moc fajn. Používáme oba typy na chalupě v zimě než se vytopí kamny.

          0 0
      • kejda  

        Co klimatizace?

        0 1
        • kucka7  

          Máš nějaký typ?

          0 0
          • pocestny  

            No, malé tepelné čerpadlo (klimatizace) není na jaro a podzim vůbec špatný nápad, akorát budeš muset „vrtat“ a oproti přímotopu za 2000 Kč budeš cenově úplně jinde. A horkovzdušný větrák je nesmysl, nechceš spát s hlukem větráku.

            Jestli víš aspoň přibližně, jaký tam potřebuješ výkon, tak už jenom stačí podle toho vybrat odpovídající typ. Nevim jakou značku, třeba sousedi kupovali Toshibu.

            0 0
            • kucka7  

              Díky, zkusím se po něčem kouknout.

              Kdyby někdo uměl poradit přímo výrobce (typ) pro cca. 27m3 místnost budu rád.

              0 0
              • e.n.turista  

                Stačí jednoduchá. Vnitřní jednotka přes palec ca 3–3,5 kW plus vnějšek. Odběr ze zásuvky bude něco kolem 1,4 kW pro tu 3,5 – potřebuješ ještě svod kondenzátu a je lepší, když vnitřní je výš než vnější (odvod kondenzátu). Vybrat si můžeš dle libosti – Daikin, Samsung, LG, nevím jestli už v čr naběhla výroba Panasonic.

                0 0
                • kucka7  

                  Rad je tu spousta, ale nerad bych sekal ,vrtal do zdí . Mám hotové zateplení i s fasádou.

                  0 0
            • Floydie  

              Nechtel nejake levne reseni a vy uz tady tepelna cerpadla :-)

              1 0
            • kejda  

              Ano, to jsem myslel, a jako bonus může v létě chladit.

              Dá se pořídit okolo 20 tisíc, lehce přes. Ale je to řešení lepší než nějaký přímotop.

              0 0
              • Barak  

                Kdyz uz klimatizaci, tak to podle me zas nema smysl jen na 1 pokoj.

                0 0
                • kejda  

                  Jako budeš chladit 2 místnosti přes například chodbu? Mám v každém pokoji jednu jednotku a ani by mne nenapadlo, dát do chodby jednu a chladit obě místnosti.

                  0 0
                  • Barak  

                    To nebudes. Ale kdyz kupujes klimatizaci, vyplati se uz do vice pokoju a podle toho resis vykon venkovni jednotky. Ne vzdy to jde vyresit jen jednou, ale casto ano.

                    0 0
                    • kejda  

                      Tak samozřejmě mám multisplit a dvě vnitřní jednotky. 2 × 2,5 kW a stačí to bohatě. V bytě 110 m² mám zapnuté dálkové topení pouze v obýváku, a už rok používám v těch 2 pokojích klimatizaci na topení. Je to rychlejší a nakonec i levnější.

                      0 0
                      • Barak  

                        Proto pisu, at se zamysli, jestli by to nechtelni i do dalsich mistnosti, protoze je nutne podle toho koupit venkovni jednotku. Vyjde to levneji, nez to pak resit dodatecne.:-) Pisu mongolsky nebo co?:-)

                        0 0
                        • kejda  

                          No chtěl prvotně jednu cimru. Teď už asi bude řešit rovnou celý barák, bo BF :))

                          1 0
                          • Barak  

                            Presne.:-)

                            Ale uznej, nebyl bys z toho kyselej, kdybys byval dal klimu jen do jednoho pokoje? Po prvnim letu bys to rozsiroval, prachy neprachy…

                            0 0
                          • kamaro  

                            Důležité je prvně zateplit a až potom řešit vytápění :-)

                            0 0
        • melda  

          Já klimou vytápím dílnu 26m2 a pro sichr mám na stropě infrapanely. Vloni při venkovních teplotách do –5°C jsem infrapanely ani nepouštěl. Klima nastavema celoročně na 22°C, běží neustálle celý rok.

          0 0
      • Barak  

        Dej tam akumulační přímotop.

        0 0
      • Floydie  

        Mel bych napad, predpokladam, ze tam tedy uz je otopne teleso na teplou vodu, ale jede to jen kdyz topis v kamnech. Dal bych tam tedy trojcestny ventil a elektrickou patronu a tim ohrival vodu v tom telese, neco jako jsou zebriky v koupelnach, jedou na teplou vodu z okruhu, ale maj i patronu. Navic to nezabere temer zadny prostor navic, vyuzijes stavajici.

        0 0
        • kucka7  

          To bohužel nejde protože je tam podlahové topení (teplovodní)

          0 0
    • Japhy  

      S dovolením bych se přis.ral do stávajícího vlákna, mám takový dotaz typu pane Lorenc, ale aspoň to zkusím. Přes léto jsem spáchal přístavbu 3×5m dílny k chatě, betonová ipou proložená deska, konstrukce z ocelových trubek, rošt z dřevěných hranolů, zvenčí cetris, zevnitř osb, mezi tím 8 cm vaty spíš proti všemožné havěti než kvůli izolaci. Střecha osb a trapez plech. Neplánuju tam přes zimu nějak častěji pobývat, mám menší dílnu ve sklepě doma, věci co nesnesou mráz taky odklidím jinam. Nicméně, kdybych tam chtěl něco nárazově kutit, má smysl zevnitř zateplovat strop a pokud ano, čím – nějaké použité PUR panely na pěnu nebo lepidlo? Nebo by na krátkodobý zavlažení aby tam šlo něco spáchat bez rukavic a vaťáku stačil řekněme 2 kW přímotop? Je tam 3×25A, ale zase nechci nějaký 3f peklostroj co mi roztočí elektroměr jak čamrdu.

      1 0
      • pocestny  

        na občasné kutění je naopak horkovzdušný větrák úplně ideál = je skoro zadarmo a máš teplo okamžitě, teda pokud ti stačí ohřát prostor kolem stolu (1200–2000W větráček umístěný pod stolem) a nepotřebuješ teplo v celé dílně

        zateplení stropu má smysl, když chceš to teplo i udržet.

        3 0
        • Japhy  

          Zatím to tak vypadá, jen to asi nebude nejvhodnější na prašné činnosti, truhlaření třeba. Ale na třídění krámů nebo nějaké titěrnosti by to asi mohlo stačit, mrknu.

          Další důvod pro tu izolaci stropu by mohla být kondenzace, pod stropem jsou přiznaný trubky (o fous větší než lešenářský, takže byla jasná volba co s nima). Tak trochu se bojím že na tom bude kondenzovat vlhkost a kapat na věci dole. Ale dám tomu asi první cvičnou zimu se zigbee čidlem abych věděl co a jak se tam děje. PUR panely z druhý ruky jsou za pár korun a potřebuju 15 metrů, to mě nezruinuje. Ale počkám tu jednu zimu než tam nalifruju věci. Když to uvnitř pasivně udržím nad nulou a v suchu, jenom dobře.

          0 0
        • Japhy  

          Hele, dík za tip, pořídil jsem 2kW ventilátor Gude a bohatě stačí. Zatím jsem kutil jedinkrát s venkovní teplotou pod nulou a pohoda, když ho zapnu aby foukal k ponku a jdu se mezitím prevléct do montérek a zatopit v chajdě, už je tam vcelku přijatelně. Na nějaké nárazové kutění naprosto v pohodě, dílnu ani dodatečně zazimovávat nebudu. Hlavně že je suchá, dá se zamknout a udržím v ní aspoň trochu pořádek.

          2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.