Efektivita brzdeni po vymene kotouce

179 nepřečtených
  • TechDiver

    Vcera jsem si nechal v servisu vymenit kotouce. Ujel jsem 100 m z mirneho kopecka, otocil se a kolo jim vratil zpet. Proste to nebrzdilo, resp brzdilo ale hodne spatne. V servisu mi rekli, ze to je normalni, ze se musi kotouce trochu sjet a prizpusobit se destickam. Kdyz jsem menil minule, tohle jsem nepozoroval. Dale jsem se dozvedel, ze kdyz jsou kotouce nove, neni co odmastovat a ze desticky se neodmastuji. Prave s tim, ze to neni odmasteno jsem jim to totiz vratil. Lidi otazka zni – kecaji mi nebo je to pravda?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Nekecaji.

      0 0
    • TechDiver  

      A jeste jsem se dozvedel, ze mastne to byt nemuze, protoze mastne brzdy “hrozne piskaji”. Na zadost at si to jde projet zda to je normalni, jsem dostal odpoved, ze je venku zima tz ze nepujde.

      0 0
      • Smazaný účet  

        to je sporadicke…mi brzdy piskaly jak odmastene, tak mastne jako prase.)))) Jestli jsou mastne poznas na kotouci..pokud po nem prejedes prstem a bude na nem smir, je mastny…

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        kdybych byl servisak, nacpu ti tam stare kotouce, vratim penize a poslu do haje. Dovedu si predstavit cos na te pobocce delal kdyz jso dostal takovou odpoved.

        0 0
        • TechDiver  

          Nedovedes si to predstavit protoze si tam nebyl! Slusne jsem prijel s dotazem jestli to pred tim nez minto dali odmastili. Prebiral to clovek, ktery delal servis lyzi pze ten na kola tam uz nebyl. Tak si to tam nechali. Vecer mi volal servisak na kola s tim, ze nove kotouce neni nutne odmastovat a ze je brzdy nutne zajet. Se zajetim mel evidentne pravdu, s odmastenim ne. Nedelej soudy kdyz se jen domnivas! Diky!

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ty kotouce jsi prinesl svoje, nebo jsi koupil u nich?

            0 0
            • TechDiver  

              svoje nové originál zabalené, oni je v nabídce neměli

              0 0
              • -b-n-x-  

                V konecnem dusledku to bude pozitivni. Priste si je uz vymenis sam. Naucis se to, usetris, a hlavne nikdo cizi ti nic neposere :-)

                0 0
                • Čipera  

                  Tak ve finále je to 6 šroubů pokud to není centrlock u kteryho je výměna ještě jednodušší. 

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Mě to právě trošku zarazilo. Koupit si kotouč a nechat jej namontovat do servisu. Ale asi je chtěl podpořit.

                    0 0
                    • xtonda  

                      A proč ne? Co já vím od koho servis bere materiál, jak rychle, za kolik a jestli vůbec je schopen požadovanou komponentu sehnat? A než se s nimi dohadovat co, kdy a za kolik jsou schopni dodat, tak si to prostě seženu sám. Pokud nepraktikují to, že mají na oko levný servis a dotují to z předražených cen materiálu, tak není důvod aby jim to vadilo. Naopak jim ušetřím čas se sháněním.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Chtěl tím patrně nepřímo a taktně vyjádřit názor, že pokud nejsi levý jak šavle, tak výměna kotouče je náročná asi tak jako výměna pláště, snad lehčí :)

                        Nevím kolik si servis přesně za výměnu kotoučů účtuje, cyklopoint třeba 80 kč. Sada torxů se dá sehnat za kilo, měnit si to už můžu kolikrát chci, nejen kotouče, ale třeba i převodníky, tož asi tak :-)

                        0 0
                        • onuce  

                          Samotné torxy přec vůbec nestačí, je třeba hlavně momentový klíč k utažení na 3–4Nm. Proto asi tazatel volil servis. Těžko tento malý moment odhadnout nezkušenému, i já bych si nebyl jist.

                          0 0
                          • Kire  

                            Ono se ani neví, jestli má Center Lock nebo šestiděrové kotouče.

                            0 0
                            • satch  

                              Když píše, že nemá torx, tak to asi nebude CL

                              0 0
                            • TechDiver  

                              Sest der tz je to asi opravdu relativne easy, i tak jsem se do toho nechtel poustet sam

                              Nejsem domaci kutil

                              0 0
                          • -b-n-x-  

                            Ale no tak. Zrovna od tebe bych čekal trochu víc praktický přístup. K čemu na těchto 6 normálních šroubkách momenťák? Snad stačí trochu u toho přemýšlet a dotáhnout to s citem. A během vyjížděk to občas zkouknout. Případně tam ještě dát modrý loctite – pokud by člověk neměl úplně jistotu.

                            Všechno jsem vždycky na kole dělal bez momenťáku a nikdy jsem s tím žádný problém neměl. A to se rozhodně za žádný technický typ nepovažuju.

                            0 0
                        • -b-n-x-  

                          :-) ano tak nějak. Jen s tím rozdílem, že ten plášť je tak 10× těžší vyměnit :-) (v případě bezduše už je to teda rocket science) :-)

                          0 0
                    • jIrI___  

                      Proč ne? Když jsem doma neměl správný torx (o nějaké lepidlu na závity ani nemluvě), tak jsem taky nesl kotouče vyměnit do servisu :)

                      0 0
                  • TechDiver  

                    no chápu vaší reakci, ale důvody byly prosté

                    • neměl jsem torx klíč (ani sousedi neměli) a nákup sady byl dražší než výměna v servisu
                    • nechtěl jsem experimentovat protože zrovna brzdy jsou docela důležitá komponenta :)
                    0 0
                    • pavelxy  

                      Ty vole,ten torx stojí asi 25 korun…:D

                      0 0
                      • Rice  

                        Ale když to dáš do servisu, tak to tam dáváš jako kolo na výměnu brzdovýho kotouče a ne vyšroubování a našroubování 6 šroubů. Takže servisák asi bude muset zároveň vytlačit pístky (jestli nedává nový desky tak i vystředit – vytlačit na stejný vysunutí), aby novej kotouč nedrhnul a vystředit třmen. Takže se tam tý práce skrývá trochu víc…

                        0 0
                        • Čipera  

                          Zas taková traga to není.

                          0 0
                        • onuce  

                          …vytlačit na stejné vysunutí… Co to je? To jsem nikdy nedělal a přitom vyměnil spousty destiček i kotoučů. Jen na svém posledním kole, půl roku starém, mám již třetí sadu kotoučů, druhé třmeny, třetí destičky…

                          0 0
                          • novas752  

                            Roztahnes az na doraz, das tam desticky a kolo, parkrat zapumpujes pakou a je vysunuto. :)

                            0 0
                            • onuce  

                              Aha, děkuji. No já vždy roztáhl šroubovákem jen tak nějak. Pokud na doraz, tak pouze na jedné straně. Mám teď tedy pístky nevycentrované?

                              0 0
                              • novas752  

                                Kouknes a vidis ne. Kdyz kotouc prochazi cca stredem prurezu ve trmenu…

                                0 0
                              • Mereck  

                                Onuce: pokud bys někdy ty pístky roztahoval a měl pocit, že se pereš s přílišným odporem, povol si na brzdové páce ten odvzdušňovací šroub (tlakem na pístek pak v hadici a pákách nedeláš zbytečný přetlak) Při zatlačení na pístky možná vyteče kapička brzdovky ven (dej si okolo kus hadru) důležité ale je, že se zbytečně nepereš se zbytečným přetlakem v systému. Brzdové páky mačkat až když vše zase zavřeš!

                                Třeba ti to bude k ničemu – pístky jdou obvykle zatlačit v pohodě; mně to na jednom kole ale jde lépe, když povolím ten vrchní šroub. Tak jen pro informaci.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Palec hore za mene obvykle usporadani brzd a razeni.

                                  Roztahovani pistku s povolenym odvzdusnovakem zni jako spolehlivy navod na zavzdusneni.

                                  0 0
                                  • Mereck  

                                    Ani jednou jsem nezavzdušnil.

                                    0 0
                                  • onuce  

                                    Co je na tom neobvyklého? Mám to zcela identicky. Děkuji.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      No tak ono zalkezi kolika prsty brzdis a jak mas dlouhe gripy a brzdove paky:)

                                      0 0
                                      • Mereck  

                                        Takže vlastně nic neobvyklého, protože záleží…atd.

                                        Jinak brzdím jedním prstem. Tyhle páky mně přijdou hodně příjemný svým tvarem.

                                        0 0
                                      • onuce  

                                        A jak by to vůbec mohlo být jinak? Děkuji.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          S hydraulickym brzdama v dobre kondici staci brzdit jednim prstem, ukazovakem. Ostatni prsty drzi riditka. Nekdo ve vypjatych situacich pouziva prsty dva. I paky jsou na jeden az dva prsty profilovane. Kdyz das brzdu tesne vedle gripu, tak konec paky mas, u normalnich gripu, nekde u prstenicku.

                                          Packy razeni byvaji vetsinou kratsi do strany, takze obvykle poradi na riditkach je: konec riditka, grip, (ovladani nejake zamykani), razeni, brzda, a dal k predstavci. Pozice ovladani zamykani je ruzna pro ruzne systemy. U normalnich gripu a SLX brzd jsem rpo rozumnou polohu konce paky nastavoval mezeri cca 3cm mezi gripem a brzdou.

                                          0 0
                                          • novas752  

                                            Nebo vsechno na jedny objimce. Taky ji mam asi 3cm daleko. Brzdy Guide, razeni GX.

                                            0 0
                                          • Mereck  

                                            To je hezký, ale ten budík řazení přes objímku brzdy jaksi nenarvu, že? Čili stav řazení → brzda padá…

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              Vetsina drazsich pacek ukazatel prevodu nema…

                                              0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Jojo…12 let stare razeni? Budik odmontovat:)

                                              0 0
                                              • onuce  

                                                A jak budu vědět, co mám aktuálně zařazeno? Kamery nad přesmykačem a přehazovačkou, plus monitor na řidítkách?

                                                0 0
                                                • TechDiver  

                                                  A k cemu tu informaci potrebujes?

                                                  Slapu tak, jak mi vyhovuje resp. jak potrebuju a tomu prizpusobuji zarazene prevody. Pokud chci slapat “chytre” koukam na kadenci a pokud mam tak na wattmetr

                                                  0 0
                                                  • onuce  

                                                    Abych věděl, v jakém poměru jsou k sobě převody na tácech a vícekolečku.

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    To dvouplacky trochu prestava byt dulezite ( kopec mala jinak velka) a u jednoplacek je to uplnej nesmysl.

                                                    A i u toho 3× neco to slo celkem dobre vycitit.

                                                    0 0
                                                  • TechDiver  

                                                    Kouknu si pod nohy a vidim jak se mi krizi retez nebo tam dam 1×11/1×12 :)

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Jistě, než mít pohodlný ukazatel přímo u brzdové páky, raději to v plné rychlosti napálím do betonové stěny, když zrovna zaostřuji pohled směrem dolů k přesmykači. Nebo, ještě lépe, zbavím se možnosti plnohodnotného řazení tím, že zruším přesmykač. A ještě lepší je pak singlespeed, k čemuž ostatně vývoj směřuje.

                                                    0 0
                                                  • Čipera  

                                                    Pokud ti nedělají problém počty a máš aspoň trochu paměť co jsi zařadil a kam nemusíš se ani nikam dívat. 

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    I dobrá paměť se za jízdy rozptyluje. Mohl bych si ale dělat poznámky do mobilu… Prostě hlavní je nemít ukazatel u páčky!

                                                    0 0
                                                  • TechDiver  

                                                    Ale ta debata je prece jinak. Resil se pocet objimek. Ty jsi psal, ze tenhle setup se ti libi, ale nelze udelat, pue mas budik. Tak logicka rada byla budik odstranit

                                                    0 0
                                                  • Čipera  

                                                    Hlavní je, že je to zbytečný.

                                                    0 0
                                                  • TechDiver  

                                                    „zbavím se možnosti plnohodnotného řazení tím, že zruším přesmykač“

                                                    tomu nerozumím – co je na 1×11 / 1×12 neplnohodnotného?

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Stačí počíst ve vedlejším vlákně fňukání, jak někteří lidé frčící na módní vlně 1×X mají problém vyjet Wiessnera na RS. Já s oldskůlovým 2×10 a prachmizernou kondicí ho vyjedu bez problémů, takže v tomhle pohledu mám na neplnohodnotnost 1×11/12 taky svůj názor :)

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Z kopce pomalu, do kopce vůbec. Tím, pravda, výčet nevýhod končí.

                                                    0 0
                                              • Mereck  

                                                Chlapi, nezapomněli jste, že ten obrázek tu byl kvůli tomu šroubu na páce a ne kvůli řazení?

                                                To je typické BF. Okomentovat něco mimo, a pak se z toho ještě snažit vybruslit tím, že pohaním komponentu…

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Souvislost tu je..kdyz tlacis na brzdovou paku v blbem miste, tak muze brzda brzdit blbe:)

                                                  0 0
                                                  • Mereck  

                                                    Jasně. Akorát ten šroub, roztahování pístků a případné odvzdušnění se nám tu nějak vytrácí…

                                                    Začíná to tu na mě být moc Sorbona. Půjdu radši jezdit.

                                                    0 0
                                          • TechDiver  

                                            Ideal jedna objimka :)

                                            Navic jen packa na teleskop

                                            0 0
                                          • xtonda  

                                            Taky tak, řazení cca 2 cm od gripu a brzda hned vedle, mě se objímka brzdy pod index řazení vejde.

                                            0 0
                                          • onuce  

                                            Soustředil jsem se dnes na to, jak vlastně brzdím. Ideálně, prostředníčkem. Ukazovák pak spolu s palcem zaručuje jistý úchop.

                                            0 0
                                            • michomin  

                                              Prostředníček si šetři, to je prst na ukazování emocí.

                                              0 0
                                            • Rice  

                                              Proto dávám brzdový páky dál od gripů, abych mohl brzdit ukazováčkem. Ale když jsou zas moc daleko, tak se sice brzdí taky dobře, ale páka už je dál, takže se v krizovejch situacích hůř nahmatává.

                                              0 0
                                              • onuce  

                                                Pokud musíte řadit ukazováčkem, ztrácíte pevnost úchopu řidítek. Nečekaný výmet díry – kolize.

                                                0 0
                                                • novas752  

                                                  No když člověk musí řadit, většinou to nedělá v momentu, kdy potřebuje akutně brzdit nebo tak něco.

                                                  Drtivá většina lidí brzdí primárně ukazovákem. A mám pocit, že i Shimano umí na té odřazovací páčce cvakat oběma směry, něco jako „2 way release“ nebo jak to nazývaj..

                                                  0 0
                                                  • brundibar  

                                                    +1

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Chtěl jsem napsat, pokud musíte brzdit ukazováčkem. Omlouvám se za chybu. Podle mne je velice nebezpečné v případě brždění odepsat jeden ze dvou silových prstů. Asi již chápu, proč tolik cyklistů musí vozit přílbu. Doporučuji jednoduchý test „hrazda“. Pokud člověk visí bez obepnutí tyče hrazdy palcem a ukazovákem, visí nejistě. Jak jiné je to při pouhém nadzevdnutí prostředníčku…

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    No možná nemusíš řídítka svírat takovou silou. :) Když se s kolem pereš, tak to skončí špatně. Většinou stačí jasné přesné ale zlehka provedené „pokyny“ a svírat řídítka jak lopatu vůbec neni třeba. Většinu času máš ruce na řídítkách jen tak „položený“. Možná to je těma pedálama – v terénu nemáš takovou jistotu v nohách a doháníš to rukama.

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Děkuji. No, pokud brzdím, většinou se něco děje, tedy zároveň potřebuji křečovitě svírat řidítka pro pocit jistoty.

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Což je právě omyl.

                                                    0 0
                                                  • Strakááč  

                                                    normální lidi se naučí brzdit ukazovákem.. a řadit jak nahoru tak dolu palcem.. :)

                                                    a nenormální kreténi co by potřebovali pár přes držku brzdí ukazovákem a palcem nic nedělají protože žádný řazení nemají… třeba jako já.. :)

                                                    0 0
                                                  • va-bo  

                                                    Nechci nikomu vnucovat svůj názor, ale já brzdím teda raději prostředníkem. Ale taky třeba nejsem ten správný HC Rider.

                                                    0 0
                                            • xtonda  

                                              S tímhle snad ani nemůžeš ukazováčkem dosáhnout na páčku pro řazení na menší.

                                              0 0
                                              • onuce  

                                                Řadím palcem. Viz foto dvě a tři. Ukazováčkem to přec není možné.

                                                0 0
                                                • xtonda  

                                                  No vidíš, já zas dolů řadím výhradně ukazováčkem a docela dlouho sem ani netušil, že ta páčka funguje z obou stran a dá se dolu řadit i placem. Ale uspořádání mám přesně opačně jak ty – od kraje grip, 2cm mezera, řazení, brzda, zámek vidlice.

                                                  0 0
                                                  • onuce  

                                                    Tedy! Není pak ovládání locku poněkud komplikované?

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Trochu je. :D

                                                    0 0
                                                  • xtonda  

                                                    No přeci jen se zrovna tahle páčka používá o několik řádů méně často než brzda nebo řazení.

                                                    0 0
                                                  • Strakááč  

                                                    taky to na horáku dělám.. ale třeba na enduro fr dh atd.. je dbrý používat jen palec.. u XC je to dle mě šumák.. :D

                                                    0 0
                                            • -b-n-x-  

                                              Fakt se ti lépe drží řídítka takto? Mě teda ne.

                                              0 0
                                • onuce  

                                  Děkuji! Měním destičky a kotouče, tedy roztahuji pístky, vždy na bicyklu koly vzhůru. Tam by asi nebylo žádoucí povolit odvzdušňovací šroub. Ale jsem nadšen z fotky! Mám naprosto stejný přepínač lockoutu a stále jsem lavíroval, kudy vést to ocelové koleno pro bowden. Pod pákou brzdy, či nad ní. Nakonec jsem ponechal nad ní a vidím, že to máte stejně! Děkuji.

                                  0 0
                                  • danielh  

                                    kolo vzhuru nohama radsi co nejmene, tem brzdam to nedela dobre, vzduch se ti nacpe do trmenu a ani to neni treba tak delat.

                                    0 0
                                  • Mereck  

                                    Ano, ten šroub povolovat jedině když je kolo v normální vzpřímené poloze :-) Je dost možné, že nic otevírat nemusíš – to co jsem psal platí jen tehdy, pokud se přetahuješ se zbytečným tlakem a pístky ne a ne zalézt.

                                    0 0
                              • Rice  

                                No, obavy, že servisák strčí železnej šroubovák mezi pistky a trošku s nim povergluje jsem nechtěl ani zmiňovat. Ty pístky se centrujou, aby se nestalo, že bude jeden moc vylezlej a bude tlačit kotouč na třmen, kde bude drhnout.

                                0 0
                                • onuce  

                                  že servisák strčí železnej šroubovák mezi pistky a trošku s nim povergluje jsem nechtěl ani zmiňovat.

                                  Přesně tak to dělám celé roky… cca patnáct let.

                                  0 0
                                  • Kire  

                                    Tak tím šroubovákem zajeď aspoň mezi ojetý desky a ne rovnou na pístky. Ty desky ti rozloží tlak na pístek a nedomrvíš ho.

                                    0 0
                                  • LM  

                                    Když jsem to kdysi roztahoval šroubovákem, tak jsem to dělal alespoň přes sjetý brzdový destičky, abych si ty pístky nějak nedojebal :-)

                                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      Hele, příště jdi klidně do toho. Na této „operaci“ není co pokazit. Leda dát naopak kotouč. Jinak šrouby bys mohl použít i imbusy. No a dotahovat s citem – tam bys teoreticky ještě mohl zrušit zavit v náboji. Ale to bys musel dotahovat docela silně.

                      0 0
      • nitraq  

        Spojitost mezi pískáním a mastnotou může být a nemusí. Měl jsem jak tichou mastnou brzdu, tak i hvízdající až řvoucí suchou brzdu. Spíš jde o kombinaci materiálu kotouče a destičky.

        0 0
        • TechDiver  

          Tak jsem si dnes vzal kolo se servisu. Jak servisak rek nic vic s tim neudelal. Jel jsem 2 km domu. Dle vasich rad stale stridave pod jednou a druhou brzdou. Asi v pulce zacala predni brzda piskat a po dojeti domu byl na hranach usazeny takovy smir nebo cerna pasta nebo upkne nevim jak to nazvat. Zadne zlepseni jsem nepozoroval. Doma zkusim odmastit a budu jezdit a snad si to sedne. Stale jsem ale presvedcenej – a je do konce na ofiko video sramu na youtube – ze i nove kotouce se maji odmastit. Na desticky nikdo evidentne nesahal (nasel jsem tam jeste kousek vetve co tam zustal z vyjizdky pred vymenou). Ja proste ocekavam, ze kdyz nekomu dam vymenit kotouc, ze mi nabidne i variantu postelovani celyho systemu a klidne za priplatek. Preci servis nemuze cekat, ze jsem odbornik, ze vim ze mam zkontrolovat desticky atd. Kdybych byl odbornik, do servisu preci nepolezu

          0 0
          • atty  

            Pokud si šel do servisu a požadoval striktně výměnu kotoučů, cena byla přiměřená jen výměně kotoučů, tak těžko očekávat, že s Tebou bude někdo nad něčím jiným diskutovat. Pokud bych přišel s tím, že chci vyměnit kotouče a zkontrolovat brzdy v rámci celkové funkčnosti, očekával bych, že se mne zeptají, zda chci případně vyměnit i destičky a odvzušnit systém (to je samozřejmě ale už o jiné ceně a práci – 2× pár destiček + 2× odvzušnění a nastavení brzdy).

            Myslím, že to zbytečně hrotíš – pokud nebyly destičky nebo kotouče vyloženě zacákaný mastnotou, tak to za pár kilometrů „rozjezdíš“, sedne si to a začne to brzdit dobře. Jen na to těch pár prvních kilometrů musíš pamatovat, že brzdy jsou prostě „v záběhu“.

            Řešil bych to až v případě, že by si to nesedlo ani po pár desítkách kilometrů a opakovaném intenzivnějším brždění – tam je pak předpoklad, že je skutečně něco špatně.

            0 0
            • TechDiver  

              Ja to nehrotim. Ani jsem nebyl na servisaka neprijemnej. Jen delam cely zivot poradentstvi a tak mam ta ocekavani na kvalitu sluzeb asi posunuty :)

              0 0
              • danielh  

                Kup si sprej na odmasteni kotouci (prodavaji se primo na tohle) strikni to na kotouc i na desticky, osus cistou hadrou, pak sjed z delsiho prudsiho kopce s pribrzdenou brzdou a ono se to krasne vypali a je to ok.

                0 0
          • novas752  

            Tak tam uz nechod a nejdi si jinej nebo si to servisuj sam. :D Vetsina cyklistu takhke stejne skonci…

            Najdi si tady jak to odmastit, na desticky isopropyl a/nebo horkovzduska, na kotouce isopropyl a/nebo smirkovy kartac do vrtacky. Nezkousej to technickym benzinem, lihem apod., protoze jsou trochu mastny.

            A az budes mit desticky vyndany, koukni se jestli tesni pistky – jestli nejsou mokry.

            0 0
          • Mereck  

            Na takový servis bych se vy*** Pokud ani nevyndá větev z brzdy (nechytils ji cestou domů?) tak nazdar. A je jedno, žes chtěl „pouze výměnu kotouče“. Co příště? Vymění destičky a nevšimne si utržené hadice?

            Mně servis sám od sebe vyměnil i ohlodaný šroubek v přesmykači, ačkoli o ničem takovém nebyla řeč. Žádal jsem výměnu ložisek v rámu a přímo jsem řekl, že lanka řazení si udělám sám. Přesto se na to nevybodli. Takže tak asi.

            0 0
            • jIrI___  

              Záleží na každém jedinci. Mě osobně tyhle iniciativní servisy vyloženě vytáčejí. Když nesu kolo do servisu, chci nechat udělat jen vyloženě tu jednu danou věc, ne nějaké preventivní výměny X dalších věcí, které se pak samozřejmě promítnou do ceny. Kdyby vyměnili něco, na co jsem je vyloženě upozornil, že měnit nechci, tak už tam příště nepáchnu.

              0 0
              • Mereck  

                Jistě, ale to není případ ani TechDivera, ani můj. Ani jednomu z nás nezměnili nic, co jsme vyloženě nechtěli.

                Vlastně bych řekl, že my mluvíme o nedostatku iniciativy a ne o jejím přebytku.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Dostatek iniciativy servisu ocenit umim…zpravidla zmenou servisu. A tak si na kole delam vsechno sam:)

                  0 0
              • Smazaný účet  

                +1

                0 0
            • TechDiver  

              Vetev cestou domu vylucuji, jel jsem po asvaltove cyklo stezce

              0 0
    • antt  

      nekecají, musí se to zajet. Měli ti ale rovnou vyměnit i desky

      0 0
    • va-bo  

      Servis vymění jen to, co je objednáno. Destičky se vyměnit měly. Kotouče je potřeba zajet 100 km a ne 100 m. Destičky samozřejmě odmastit jdou, už se to tady řešilo několikrát, ale při výměně kotoužů to chtělo dát nové. Ty staré můžou být sjeté třeba šikmo, pak může být problém.

      0 0
      • nitraq  

        100 km je hooodně na zajetí kotoučů. Běžně mi stačí 500 metrů po parkovišti se šlapáním do přibržděnýho kola jedním směrem pro jednu brzdu a zpátky pro zajetí druhý brzdy.

        0 0
      • ememem1  

        jakych stom km preboha? jeden poriadny zjazd je sadnute. a preco by sa pri vymene kotuca mali menit dosticky? co su to za hovadiny?

        0 0
        • Čipera  

          100km je blbost, ale nové destičky zas taková blbost není. V mnoha případech se kotouč a desky sjíždí nerovnoměrně a často se tam udělají takové vlnky, nebo se víc sjede střed kotouče než kraje. Pak když dáš nový kotouč a necháš staré desky, tak se nový kotouč prispusobi ten starým deskám. Samozřejmě pokud je starý sety rovnoměrně proč nenechat staré.

          0 0
          • ememem1  

            jasne, nerovnomerne je to via cmenej vzdy, ale pokial neni jedno aj druhe na srot tak to za chvilu to sadne.

            0 0
            • antt  

              všechno si časem sedne, to je jasné, nová věc se přimrdne té dojebkané a je to . .

              A tu dojebkanou to ojebe ještě víc

              Takto asi néé, ale je to běžná praxe, bohužel :(

              0 0
              • ememem1  

                by som povedal ze sa priposobuju dosticky kotucu a ne naopak tak minimlane v pomere 1:50

                0 0
                • antt  

                  tak určitě, díky za to, že kotouč není takové bláto jak desky :) Ale pak se jeden nemůže divit, že to nebrzdí . .

                  0 0
        • kudlanka32  

          100km a nebo vyskovych alespon 2000 metru, novy kotouce hope a zaroven desky goldfren – oboje je tvrdy a trva to nez si to sedne…

          0 0
          • ememem1  

            kotuce hope som mal, take tie pekne. docela rychlo zvajcovateli, nijak extra tvrde mi neprisli. goldfren? to je to co pisti a nebrzdi? vec skusenosti ale nikdy viac. ale kotuc zeru, to je pravda.

            0 0
      • MirosPikos  

        Co když těch 100km nebudu brzdit? :)

        0 0
    • MirosPikos  

      To je radost takový zákazník. Kouzlo nechtěného je ten nick…

      0 0
    • novas752  

      Se starejma destickama to bude docela trvat nez se spolecne sjedou. Dej tomu par hodne prudkych zabrzdeni a delsi kopec celej na brzdach. Nove kotouce by mastny byt nemely pokid je teda neumastil nekdo pri montazi.

      0 0
    • scoty  

      Nekolik chyb, jedno koho, ale mohli ti to rict, kdyz jim duverujes…

      • novy kotouce novy desticky
      • novy kotouce jasne odmastit…montaz, brani do ruky atd.
      • kdyz stary desky, tak zabrousit a odmastit…nedelal bych to…
      • stary, krivy desky udelaji krivy vrypy do novych kotoucu
      • ja pri tom zaroveň menim brzdovku, aby cely system byl ok, kdyz je pulka nova
      0 0
      • antt  

        nejlepší odmašťovadlo nových kotoučů a desek je smirek. Pokud to nebrzdí, nic jiného ani nezbývá, než to vzájemně zdrsnit. A nemusí to být záležitost jen levných lesek a kotoučů.

        Vodní pětistovka a hezky na sucho :) Desky nebrousit v ruce, ale třeba na rovném stole, kotouč klidně na kole a jen brzdnou plochu.

        No a pak to samozřejmě rozbrzdit a zajet :)

        0 0
    • va-bo  

      Určitě se mnou budou všichni souhlasit, že záleží dost na kotoučích. Většinou se dá říct, čím levnější, tím horší situace. Dražší kotouče jsou broušený a tam zajetí jde rychle. Praktici to znaj, že nejrychleji se brzdy zajedou v bahně. „Nejslabší“ jsem kdysi viděl Promax asi za 200,– s kulatejma „odlehčovacíma“ dírkama , tak ty nebrzdily skoro vůbec. Shimano (Alivio ???) za 160,– taky nejsou žádný zázrak. Na kotoučích a destičkách se nevyplatí moc šetřit.

      0 0
    • TechDiver  

      A jeste jeden dotaz – ma okolni teplota (soucasne mrazy) nejaky vliv na efektivitu brzdeni u hydraulickych brzd?

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Hej me by zajimalo proc lidi jeste nevi takovou zakladni vec, ze kotoucovky je po vymene kotoucu nebo desek potraba nechat zakousnout brzdenim, idealne celou cestu dolu z dlouheho kopce. Kotoucovky uz jsou tady hezkou radku let. Je to napsane ve vsech manualech k brzdam, snad vetsine brozur a manualech k seriovym kolum, a pri dotazu na starosti nebo udrzbu to reknou v kazdem servisu. Tady to taky vidim nekolikrat do mesice; brzdy nebrzdi, dal jsem za brzdy xyz a stoji za prd, mel jsem tamhlety brzdy pul hodiny a sly pryc protoze nebrzdily.

      Demence :D

      0 0
      • TechDiver  

        Tak jsem holt dement. Kolo jsem koupil sestavene a manual k brzdam tam nebyl. Od servisu ocekavam, ze mi to rekne, protoze je za to platim. Pokud ti takovahle demence vadi, tak proc vubec reagujes? A ano, at neni flame, dotaz jsem pokladat nemusel, mohl jsem si precist ty tuny textu, ktere tady o tom na foru jsou

        0 0
        • Mereck  

          Dement rozhodně ne. Taky mi připadá, že některé servisy komunikují úplné debility, zato užitečné info se člověk nedozví.

          Příkladem: při koupi kola cca. 2,5 roku zpátky jsem se několikrát dozvěděl, jakou to má kónickou hlavovku. Krásný zaklínadlo. Ale už mi neřekli, že uvnitř je rovná trubka řízení na adaptéru. Škoda. Bývalo by se mi to hodilo vědět při výměně vidlice. O vidlici mi taky prd řekli. Prý „bezúdržbová; neřešit, jezdit“. Tak jsem 2 roky jen stříkal silikonem a neřešil. A vidlici vy***al (musím uznat, že jsem díky tomu přešel na lepší, takže bráno zpětně mám radost)

          Prostě mi přijde, že se od servisu člověk často dozví zbytečnosti (jak čistit řetěz, který stejně vyhodím 7× do roka a nový stojí 300) a ne podstatnější věci (vidlice, tlumiče, čepy zadní stavby a co já vím na co jsem ještě zapomněl v ceně tisíců Kč)

          K tvým brzdám: odmastit kotouče (pro klid duše) zvládneš sám za 5 minut za pomoci hadru/papír. utěrky a nějakého odmašťovadla. Nové budou chtít chvilku zajet, čili bych servis vynechal a jezdil. To že „nové netřeba odmašťovat“ zní hezky, ale pro jistotu bych je stejně setřel. Člověk nikdy neví.

          0 0
          • nitraq  

            Však kroužek na krk vidlice je padesátikorunová položka, ne?

            0 0
            • Mereck  

              Tenkrát jsem měnil celé hlávko, jelikož jsem si logicky koupil tapered vidlici do tapered trubky. Ale primárně nešlo o peníze; spíš o to, že si člověk vše připravil a v dílně pak zase neuspěl a práce se zdržela kvůli takové blbosti.

              Vůbec mi ale nešlo o konkrétní zádrhel s vidlicí; chtěl jsem jen poukázat na to, jak některé servisy informují o blbostech, ale ne o užitečných věcech.

              0 0
          • va-bo  

            Servis o těchto věcech mlčí nebo mlží záměrně, protože předpokládá, že veškerý servis se bude odehrávat u něj. A při výměně dílů mění jenom to, co bylo objednáno. Jestli u nového biku byl v konické hlavě rovný sloupek vidlice, to možná nevěděli ani v servisu. Dalo se to předpokládat u levných vidlic RST nebo Suntour, tam se tapered sloupky moc nevyskytují. A k údržbě. Každá vidlice je bezúdržbová do té doby, než se pose…

            Jestli je na záběh kotoučovek 100 km normální jízdy (jeden sobotní švih) málo nebo moc, to je asi věc názoru. Každopádně se to dá zaběhnout i rychlej (jezdit po parkovišti a brzdit). Ale není to zbytečný?

            0 0
            • Mereck  

              Asi jsem blázen, ale myslel bych si, že ten sloupek vidlice apod. by právě servis vědět měl. Měl bych přece vědět, co prodávám. To že mám přehazovačku SLX si dovedu přečíst sám. Zato do rámu či do vidlice jako zákazník nevidím.

              Ale nechme to. V zásadě s tebou souhlasím. Jen prostě kdybych já někdy prodával biky, nebudu lidem říkat jen „XT – SLX – Deore“ a „hydraulické brzdy“ :-)

              0 0
              • novas752  

                To v servise taky neviděj. Kola přijdou už smontovaný, jenom neseřízený a oni nemaj důvod dívat se co je tam za sloupek. Kola s rovnym sloupkem už jsou jen nejlevnější okraj nabídky a moc se nepředpokládá, že to bude jejich každej novej majitel chtít vědět – navíc zespoda se do krku může kouknout každý sám.

                0 0
                • Mereck  

                  „zespoda se do krku může kouknout každý sám“ – pouze pokud ví, že by to měl udělat. Já bych to prostě udělal jako servisman, protože tu znalost mám.

                  0 0
                  • novas752  

                    No jo, jenže většina zákazníků na tyhle levnější kola vůbec nebude vědět o čem je řeč a k čemu jim ta inforamce je.

                    Z podobných důvodů by si jim mohl nadiktovat i standart hlavové trubky a hlávka, standart středu, sedlovky, os, přesmykače… Nesmysl prostě.

                    0 0
                  • Čipera  

                    Tak v 90% to bejva napsané ve specifikaci kola od výrobce kde si to člověk může přečíst sám nebo si to může přečíst servisak. Jak psal novas záleží na ceně. U člověka kterej si kupuje kola v nižší cenové hranici nemá smysl mu vykládat nějaký extra specifikace kola, protoze stejně nebude vědět o co jde a dost lidí mi to řeklo samo. Člověk co si kupuje kolo za větší peníze už většinou má nějaký zkušenosti a ví o co jde.

                    0 0
                • Cemik  

                  Kupoval jsem 3 kola v obchodech, zaroven fungujicich i jako servis, vsude mi komponenty montovali na holy ram. Znamemu jsem hledal trekovou meridu s pohonem XT, ve vsech kramech mi rikali ze kola montuji komplet, teda u nas v Ostrave. Jinak kdyz jsem mel kolo naposled v servise tak mi po rovnani kotouce, a nasledne koupi noveho, bylo servisakem doporuceno nainstalovat co nejdriv nove desticky toho a toho typu… Zakladateli tema bych doporucil koupit sadu torxu, odvzdusn. sadu na brzdy a brzdovku, v souctu nekolika let usetri a leccos se nauci.

                  0 0
                  • novas752  

                    Blbost. Pokud je to katalogove kolo, tak do servisu prijede temer smontovane (predni kolo pryc, riditka taky, sedlovka taky a obcas jeste neco).

                    Chodi tak Specializedy, Meridy, Gianty, Treky, Cannondale atd., i takovy vzacnejsi jako Cervela, Pinarella.

                    Samozrejme v servise ho musej dodelat a obcas i neco odmontovat, napriklad prehazku pro srovnani patky.

                    0 0
                    • Cemik  

                      Nebudu tady OT, ty mss svoji pravdu, zrovna pred mesicem mi dovezli Treka z Prahy a borec rikal ze kdyz to staveli tak meli problem se zavitem ve stredu, Meridu od pritulky taky montovali primo na miste, nebudu ti to vymlouvat, tohle jsem videl a slysel. Na druhou stranu netvrdim ze to co pises ty neni pravda. Uz toho nechame, dostali jsme se od brzd k necemu jinemu.

                      0 0
                      • novas752  

                        Hele zrovna Merid jsem postavil asi 100. ;)

                        Tady mas video jak to vypada.

                        Drtiva vetsina ostatnich vyrobcu produkuje kola uplne stejne, nejakej Asiat to smontuje za misku rejze a v servisu se to uz akorat dosestavi, seridi, nastavi a zkontroluje, nalesti a vypise se zarucak.

                        0 0
              • va-bo  

                Většinu uživatelů to ani nezajímá. Nepředpokládaj, že když si koupěj nového bika, že někdy budou měnit vidlici. Často se mi stává, že někdo chce jen vyměnit destičky. Na dotaz „Jaké tam máš brzdy“, odpovídají „Hydraulické… myslím“. To je život.

                0 0
                • Mereck  

                  Ano, samozřejmě. Já si jen myslím, že je lepší dát kompletnější informace které 90% lidí stejně hned zapomene, než naopak. Ale to je potřeba, aby kola prodával srdcař a ne jako housky na krámě (naštěstí jsem takové srdcaře v servise zažil).

                  Jinak jak jsem psal Novasovi, máte pravdu.

                  0 0
    • Strakááč  

      Maji pravdu.. a na cp měnit desky pokud jsou v pořádku?:) taky jsem skoro novy desky kvuli novym kotoučům neměnil.. minimálně je ale dobrý je treba přejet po jemným smirku na rovnej ploše… a zarovnat.. jemnej myslím třeba 340 a víc…

      Mám na tech svojich kotoucich najeto už celkem dost i nabrzdeno.. ale zajety pořád nejsou ale zajety tak aby fajn brzdily už jsou.. :)

      Ty kotouče musíš zajet z nejakyho kopce nejlíp přerušovaným brzděním… u organik to trvá dýl a u sintrů rychlejš…

      Mastna brzda se pozná že nebrzdí a někdy piska a píská jinak než když je to sintrama za vlhka.. a většinou u zamastenych brzd, když se brzda zahřeje vic tak pak i kotouče smrdí…

      Sintry se odmasťujou snadno – vypálí se a nevadí když se vypálí víc.. organiky se musí vypalovat nižší teplotou a stejně to z nich nikdy neodejde natolik dobře, že by brzdily jak nový.. kotouče nejlip asi cisticem brzd.. taky to pak chce trochu zajet dokud to nebrzdí, jak má :)

      0 0
    • Rice  

      Pokud je dobře vystředěnej třmen, tak stačí 10× až 20× zhurta zabrzdit/zasmykovat a většinou jsou brzdy ok. Jednou se mi stalo, že mi nový destičky kvílely, ale asi to byl problém špatnýho usazení nebo vystředění destiček/třmene a po pár zasmykování ztichly a bylo to ok. Nicméně podle co mam zkušenosti se Shimano destičkama, tak organiky i sintry občas lehce ztratěj kousavost, když se s nima dlouho jen pozvolna přibržďuje a nesmykuje se, takže pokud se tohle stane, tak někde párkrát zasmykovat a mohlo by to pomoct.

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • novas752  

        Smykovánim to fakt nezajedeš. ;)

        0 0
      • Rice  

        Ja vedel, ze nekdo nebude souhlasit, ale dobre, ze tu bude vic nazoru (i na Youtube jsou různý navody). Oni ty neusazeny/nezajety desticky ani nezasmykujou, kdyz zacnou zabirat/smykovat, tak uz jsou vlastne ok.

        0 0
        • Strakááč  

          To teda nejsou ja zasmykuju i s zamastenou brzdou na asfaltu.. :))

          0 0
        • KoudakT  

          Jakože nezajetou brzdou nezablokuješ kolo?

          Tak to by mě zajímalo, jestli máš špatné brzdy nebo malou sílu v prstech. Hydraulika má dost síly na to, aby zasmykovala v podstatě kdykoliv.

          0 0
          • Rice  

            Párkrát jsem nasazoval nový brzdy s destičkama na nový kotouče, třmen vystředěnej a při prvních 5 prudkejch zabržděních to opravdu jakoby nebrzdilo. Když dám jen nový desky nebo kotouč, tak je to většinou ok hned od začátku. Brzdy mám po tom co jsem je za rok zkoušel odvzdušnit víc než 10× myslím docela vyladěný.

            0 0
          • exxonvaldez  

            Přesně tak, zablokuješ v podstatě vždycky,já třeba i přední,sice si to nepamatuju,ale ti co jeli za mnou mi o tom vyprávěli:-))))

            0 0
    • Smazaný účet  

      Z toho co zde čtu – když chci vyzkoušet jinou značku kotouče a pak ještě dva rozměry ( Shimano 99 vs Sram centerline X, 140mm vs 160mm, silnice ), tak při každé výměně mám jemným smirkem přejet desky (organické)?

      0 0
      • novas752  

        S prvnim kotoucem bych dal novy desticky a pak uz je to jedno.

        Ono jde hlavne o to, ze starej ojetej kotouc (proto se vetsinou meni, ze) neni vsude stejne tlustej. Mista kde je po obvodu nejvetsi procento der jsou nejvic ojety a desticky jsou vybrouseny do toho tvaru.

        Takze s novym kotoucem budes nejdriv brzdit pres to nejderovanejsi misto, kde byl starej nejvic vybrousenej a na destickach zustala boule. Takze budes brzdit tou bouli, coz muze byt mnohem mensi plocha nez cela desticka.

        Proto aspon srovnat tim smirkem, coz se ale nemusi povest uplne do roviny a zase brzdis destickou nakrivo. Proto jsou novy desticky i s kotoucem jistota.

        Ale kdyz budes mit 2 novy kotouce hned (par desitek nebo set km) po sobe tak se stane prd.

        0 0
        • Smazaný účet  

          No kolo má momentálně najeto asi 300 km a než to vzájemně otestuju – pořizuji ty Sramy a chci zkusit, jaký rozměr bude v předu víc sedět, tak to bude cca 500–1000 km.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.