• RRbiker

    Anketa: zajímalo by mě, jaké mají bikeři (biobikeři) pocity , když je předjede do kopce e-biker . Např.Nasranost , že je rychlejší, závist, že má drahé e-kolo , opovržení, že si dovolil taky jet po horách, nebo něco jiného? Je to samozřejmě v situaci , kdy jedu slušně a slušně pozdravím a na oplátku je mi jen kyselý obličej ( ne vždy)

    • Lišák  

      Pokud jde o mě, tak mám stejný pocit, jako když mě předjede jakékoliv jiné motorové vozidlo.

      To znamená – nemám s tím problém. Nemůžu svůj slabý biomotor srovnávat s motorem benzinovým, naftovým, elektrickým, parním ani žádným jiným „technicko – mechanickým“.

      • JendaH  

        +1. Respektive lepší pocit když mě předjede motor elektrický než naftový – není za ním výfuk.

        Zajímavé je, že ostatní v této diskuzi s tím také nemají problém, ale v ostatních diskuzích byl speciálně proti elektrokolům (a kupodivu ne proti autům, vlakům atd.) obrovský hejt.

        • Lišák  

          Eletrokola vadí primárně proto, že zvyšují koncentraci lidí na zajímavých místech. A taky proto, že dost lidí si myslí, že motorová vozidla do přírody nepatří. To, že je za tím závist, že má „drahé“ e-kolo, nebo nas*ání z toho, že jedou rychleji si z nějakého důvodu namlouvají motor-bikeři.

          • Tramvajar  

            V tom případě ti musejí běžná kola vadit mnohonásobně víc, protože na jednoho e-bikera na zajímavém místě připadá x desítek lidí na běžných kolech…

            • Lišák  

              Zatím. Jak se sníží cena, bude hůř. Větší problém jsou však půjčovny.

              • Tramvajar  

                Proč tedy nehejtuješ normální kola, která podle tvé logiky vadí mnohonásobně víc, protože na zajímavá místa natáhnou mnohonásobně víc lidí než e-biky? Zamysli se nad tím.

                A taky zdaleka není e-biker jako e-biker…

                S půjčovnama musím souhlasit. To je zlo.

                • Lišák  

                  Máme každý jiný pohled na věc, tím bych naši debatu ukončil.

                  • Tramvajar  

                    Souhlas.

                    Odlišný pohled pramení z toho, že já nehážu všechny do jednoho pytle.

                    A taky si umím všimnout, kolik lidí se na zajímavá místa dostane na kole a kolik na e-kole. Pokud by mi měla vadit větší koncentrace lidí na zajímavých místech, bylo by na místě hejtovat především biobikery, kteří drtivě převažují.

            • psbiker  

              to jsou zajímavé počty, asi zahrádka na cyklo kolem řeky :)

              • Tramvajar  

                Nejaktuálněji třeba z minulého víkendu Melechov a okolí. Nebo jakékoliv horské oblasti oblíbené mezi cyklisty / bikery.

                • psbiker  

                  Tak to asi ano, elektrovehikly se nebezpečně přemnožily na Šumavě, v Krkonoších, na Pálavě. V Beskydech a Pobeskydí zatím v normě, občas 50:50, ale bez problému. Kde už předtím bylo hodně lidí, dělají éčka kolům špatné renomé, zákazy přibývají. Pozitivní je, že kolo s pomocným motorkem resp. bez něho se už i běžný turista naučil rozpoznat, tak snad to zvládnou i úředníci.

            • jIrI___  

              Tady v okolí to není tak úplně pravda. Na zdolání hodně místních kopců, na které nevede asfaltka, byla potřeba určitá fyzička v kombinaci s technikou a každý se tam kvůli tomu na kole nevydrápal. Dnes se na tytéž kopce mopedisté nějak dodrkotají, protože fyzičku nahradil motor. Paradoxně sjezd dolů je větší masakr, protože tam už to motor nezachrání. technika chybí a pak vznikají úrazy. To ti ostatně potvrdí kterýkoliv horský záchranář. A z pohledu turisty sleduju stejný trend, dříve liduprázdné kopce začínají okupovat ebiky (aspoň tady v Beskydech, jiná pohoří neznám).

              • Tramvajar  

                Zase ta pausalizace… Uz jen tim svuj prispevek diskvalifikujes z jakekoliv relevance…

                Cesky hory mam celkem schozene a sjezdene a naval e-bikeru nejak nepozoruji. Na rozdil od navalu bikeru, kterych je radove vic.

                Konkretne v Beskydech, pokud se clovek drzi mimo hlavni „atrakce“, porad neni problem nepotkat na 40 km vic nez par osamocenych jednotlivcu.

                Mnohem vetsi problem nez ten virtualni s e-bikery, je necitlivy budovani turismu. Treba rozhledna na Kelcaku. Nez ji tam postavili, byl to krasny klidny kus prirody i v sezone. Ted je tam naval, odpadky, binec od pesich a bikeru…

                • jIrI___  

                  To není paušalizace, to je holý fakt. Možná jsi to špatně pochopil, nevedu svatou válku proti mopedistům, pouze jsem okomentoval rozdíly mezi minulým rokem a dobou třeba 5 let zpět. Je mi plně jasné, že pokrok člověk nezastaví a je nesmysl se mu bránit, ale chce to vidět i důsledky, které budou nevyhnutelně následovat (např. zákaz jízdy na kole do horského terénu apod.) a tak nějak se na ně začít psychicky připravovat.

                  • Tramvajar  

                    Mokry sen, ne fakt. Dojem, ze vsichni majitele jakehokoliv e-biku maji shodny (maly nebo zadny) technicky skill a ze na e-biku jezdi tam, kam by se nikdo z nich na kole nedostal, je jen hodne hloupa hejterska pausalizace.

                    Pokud se budou zavirat hory pro kola, vina jde z 90+ % za bikery, protoze tech je a v CR jeste dlooouho bude na horach 90+ %.

                    Problem nejsou e-kola, ale masovost turismu.

                    • jIrI___  

                      Jsi slepě přesvědčen o své pravdě, další diskuze nemá smysl.

                      • Tramvajar  

                        No, spis jako clovek, ktery jezdi na gravelu, biku i e-biku a ktery zna a pohybuje se v mnohem vice nez jedinem malem pohori, netrpim debilitou pausalizace ani hejterskymi predsudky.

                        Umim rozlisit strejce, co si z frajeriny pujci trailovej e-bike a pak prekazi kdekoliv se vyskytne, protoze nevi, jak se chovat a neumi jezdit, od cloveka, ktery ma na biku najzdino a z nejakyho duvodu si poridil e-bike a ktery vi, jak se chovat a umi jezdit.

                        Ale to chce vyndat hlavu z prdele a prestat hledat cile pro vybiti si svych frustraci a potrebu nekoho nebo neco nenavidet.

                    • tsunami  

                      Kdy jsi byl naposledy na horách? V OH minulý rok byla víc jako polovina lidí, které jsme potkali na kopci, na ekolech. Dost z nich byly rodinky s dětma, důchodci apod. Lidi co by na ten kopec na běžném kole nejspíš vůbec nejeli.

                    • mr.antik  

                      Dojem je dojem, ale asi nějak vzniknul. Zkus třeba Jizerky.

                      • Tramvajar  

                        Ano, vzniknul. Rika se tomu prani otcem myslenky. Dvojnasob ve virtualni realite.

                        Zkus, treba v tech Jizerkach nebo kdekoliv jinde, pocitat, kolik lidi se tam chova, jak by nemel. Ze by treba ty kapesnicky pohazeny co par metru snad u vsech cest meli na svedomi e-bikeri?

                        • esmo  

                          Kapesníčky jsou od biobajkerů, kteří brečí, protože je předjel e-biker :D

                        • mr.antik  

                          Tenhle a jiné problémy vznikají na všech místech, kde je prostě moc lidí. Protože vždycky určité procento z nich jsou debilové, co prostě ten kapesníček odhodí, bez ohledu na čem jedou.

                          Ebajky = víc lidí na odlehlejších vzdálenějších, místech, nechápu co na tom nechápeš, za těch 25 let to mám celkem vypozorovaný. A to se bavíme jen o ježdění po hladkých cestách.

                          • mr.antik  

                            Jinak ber to tak, že neřešim, na čem čelověk jede, že je špatně nebo dobře. Ale to, že ebajk = víc lidí na odleheljších lidí je prostě fakt, se všemi negativy. Stejně jako před 30 lety nástup MTB proti pěšákům.

                            • Tramvajar  

                              Pak ale musíš hejtovat ne e-biky, který tvořej jen malinkej zlomek celkovýho „provozu“, ale v první řadě všechny pěšáky, bikery, nově stavěné rozhledny, restaurace, nové spoje hromadné dopravy atd.

                              • mr.antik  

                                Však ano. Ale tady jsou ty všecky ostatní věci konstatní. Přibilo jen ebiků a poslendí roky i dost běžců (ale většina z nich stejně běží jen 5km od auta…)

          • JendaH  

            Eletrokola vadí primárně proto, že zvyšují koncentraci lidí na zajímavých místech.

            Ale to přece auta a vlaky taky – je naprosto běžný jev, že někdo naloží kolo na auto/do vlaku a jede někam jezdit do přírody. Ale „po vlastních“ by se mu tam nechtělo.

            S tou přírodou bych asi souhlasil, osobně jezdím po silnici, takže to nevidím.

            • Hermod  

              Elektrokola vadí v principu proto, že jsou motorová, ale uzurpují si práva nemotorových. Na to prostě nemají nárok.

              • Tramvajar  

                :-D

                Mají a mít budou. Smiř se s tím.

                • Smazaný účet  

                  DOpadne to jako s motocyklama – dříve či později dojde k narovnání situace a legislativnímu oddělení čehokoliv s motorem od klasických kol a koloběžek…

                  • Tramvajar  

                    Na to jsou e-biková lobby a celkově obrat s e-bikovým turismem příliš silní a významní.

                    Možná se lépe odliší, co ještě je elektrokolo (<250 W, <25 km/h, jen přípomoc bez možnosti jízdy bez šlapání) a co už není.

                    • Smazaný účet  

                      Přesně totéž si určitě kdysi mysleli motocyklisti…

                    • Hermod  

                      A různé lidové úpravy či ohacky to znepřehlední tak dokonale, že úřady pro jistotu omezí všechno. (Což je druhý důvod, proč elektrokola tolika lidem vadí.)

                      • Carpathia  

                        A nakonec se naserou ochranáři i lesáci a prosadí si v určitých lokalitách zákaz všeho co má kola. A bude…

                        • liborg1982  

                          A když budu mít místo kol n-uhelnik?

                        • mais  

                          Zajeď se podívat na Šumavu do okolí Bikeparku Špičák, jak tam biobikeři a e-bikeři ruku v ruce respektují přírodu – oběma skupinám je to srdečně jedno a hezky tam mastí, jak by tu někdo napsal v plným armoru.

                          Takže za mě – klidně ať se v určitých lokalitách zakážou všechna kola a klidně ať mají e-biky povinné ručení a klidně ať takovou pojistku mají i normální kola.

                          Tak nějak to dopadlo, že mám e-bike doma – chci-li jako mula něco převézt, nebo mám-li půl hodiny ráno na kolo jedu na něm – stejně mi ten motor běží…no hodně přes 100 km vydrží baterka, ale je fajn, že mí to místy shodí tepy ze 180 – 150 a ráno dojedu projetej v pohodě, ale zároveň meusím řešit vydýchání a můžu hned fungovat., když si chci zakrajinkařit a jízdu užít vezmu svého věrného letitého fulla.

                          • Janes  

                            Přesně, koexistence e-kola s biokolem u jednoho majitele časem nebude výjimkou, ale spíš pravidlem. Mně to tak vyhovuje, každý kolo mám na něco jiného. A proč ne?

                            • orm  

                              Zase nazyvas ekolo kolem? Kam radis svuj moped :-)?

                              • Janes  

                                Já vlastním e-kolo Apache, dokaž mi opak, nebo zalez do houští…

                                No, anebo se kousni a napiš nám sem svůj názor na dané téma, totiž koexistenci e-kola a biokola u jednoho majitele a přínos, který to pro něj může mít.

                                • orm  

                                  Sam jsi psal, ze mas moped, tak ted nevim co si vybrat. Lhal jsi pred tim nebo ted :-)?

                                  • Janes  

                                    Ok, takže raději budeš kousat, než aby ses kousnul. Chápu, je to jednodušší…

              • JendaH  

                Co třeba? Napadá mě, že můžou jezdit po stezkách pro (chodce a) cyklisty, po cyklopruzích a cykloobousměrkami. Ale to přece v praxi nevadí, protože mají parametry podobné jako kola (rychlost, velikost, hmotnost, absence výfuku…) a nikoho to neomezuje.

                • Carpathia  

                  A třeba ucítí příležitost pojišťovny a časem si prosadí registrace a povinné ručení.

                • Hermod  

                  Tak stezka pro chodce a cyklisty je sama o sobě taky ďáblův vynález, ohrožující zdraví a životy všech, co se po ní pohybují. O otřesných zážitcích z cyklostezek tady v minulosti bylo několik vláken.

          • Bobin2  

            A na to jsi prisel sam nebo na internetech? ;) Ja byl minuly tyden ve Slezkych Beskydech 42km hrebenovka(Stozek, Cantoryje), misto mi prijde dost zajimave a jedine elektrokolo, ktere jsem za 6h trasu potkal, bylo to, na kterem jsem sedel. Plus jsem potkal slovy DVE normalni kola. Zbytek pesi turiste.

            • Lišák  

              Takže 2:1. A se snížením ceny a váhy, zvýšením dojezdu (lepšími baterkami) ten poměr bude vypadat asi jak? Zkus si tipnout.

              • Bobin2  

                2:1 – super vypovidaciji hodnota na mnou popsane trase. Cena elektrokol urcite nepujde dolu ;-) Kolik lidi je schopno dat za elektrokolo 150000–300000? Naproste minimum. “Realita” bikefora je ale uplne jina, to uz vime ;-)

                Mej se.

                • jiiira  

                  150k-300k to už sme ale na top modelech ne? A asi ne všichni chtějí kupovat top modely. Nebo chceš říct, že to vystřelí někam tam za základní model, čemuž bych asi moc nevěřil.

                  • Bobin2  

                    Turbo Levo 2021 156990 Kc – zakladni model

                    Whyte E160S 2021 156990 Kc – zakladni model (model 2022 zdrazil oproti 2021 o 300£ a dily zustaly stejne)

                    Z online znacek napr. Commencal Meta Power TR RIDE 2021 – nejlevnejsi model 143000 Kc

                    Pouzitelne Haibiky okolo 130–140000, Rock Machine tak samo.

                    Predpoklad, ze v lese v horach budeme potkavat zastupy lidi na kolech za 150000 a vice je trochu mimo ;-)

                    • jiiira  

                      Dík za rozšíření obzorů :-) Nějak sem nečekal, že to je až tak vysoko a byla lenost se podívat na ceníky neb na tom v blízké budoucnosti neplánuji jezdit :-) Ale je dobré míti přehled :-)

                    • midlander  

                      Já potkávám v lese i lidi na elektrickejch skládačkách. Ono je to tam bohužel taky doveze.

                • Lišák  

                  I ty se měj!

                  A ať to bzučí! ;-)

    • ToMášMarný  

      Stejný jako když mě předjede auto nebo motorka = žádný. Jinak obecně motoristy ve volné přírodě opovrhuji. Snad jsem ti pomohl.

    • Vilém  

      Poridil sis mopeda, co?

    • nooski  

      biobikeři? To jsem ještě neslyšel. Je mi to jedno, vozíčkář z kopce taky pojede rychleji, než já poběžím. Jsem rád, že i člověk, kterému není přáno, se může na kole projet.

    • pitos  

      Jediné co by mě nasralo, kdyby mě moped předjel z kopce. Ale když vidím co za osazenstvo se na tom vozí, tak to jen tak nehrozí…takže zatím pohoda.

      • RRbiker  

        Tak jsi mě asi ještě nepotkal jak jedu z kopce

        • pitos  

          Je mi jasné, že se dá na kole s baterkou jet i z kopce rychle. Každopádně, myslet si že jedu rychle a jet opravdu rychle bývají mnohdy dosti odlišné „disciplíny“ :)

          • RRbiker  

            Máš pravdu

            • Jiri.velmez  

              Tos fakt jel a kde.

              Já mám svůj rekord 81,6km/h v Nížkovicích.

              • ToMášMarný  

                Mám max taky lehce nad 80 km/h. Víc by to jelo, ne že ne, ale už jsem se bál. Mozek přestával stíhat zpracovávat obraz a v týhle rychlosti vzít díru, volnej kámen, cokoli.. fuj představa.

            • pitos  

              Moje chyba, netušil jsem že se můžeme bavit o jízdě po asfaltu. Silniční kolo už dlouho nevlastním a na biku nemám na takové srandy převody.

            • psbiker  

              Rozšlapat to nejde, nejsou převody. Zajímalo by mě, kde se to tak rozjede? Nebylo to s přípomocí?

            • zdenal8  

              Pěkný. To si udělal akuvrtačkou? To si v garáži ve stojanu vytočim taky, když budu chtít :-)

              • JendaH  

                Ne ne, na to byl nápad, že dáš do výpletu třeba 4 magnety, a cyklocomputer tak ukazuje 4× víc.

              • RRbiker  

                To jako že namotám ten kábl od toho displeje na aku vrtačku , jo ? :)

            • Smazaný účet  

              Docela slabý, na motorce mám i 160km/h.

              • mais  

                No jestli jsi vlastníma znalostma a snahou vytunil motorku se sériovou maximálkou 120 km/h, nebo si sám postavil motor či celou motorku, co 160km/h dává jsi borec.

                Jestli to dosáhneš s průměrným japoncem nebo produkčním motocyklem 500ccm + jsi džíňák

                Jestli to dosahuješ s Hayabusou, Farošem atd jsi looser.

    • Tom-T45  

      Jestli mám být upřímný, tak naposledy, když mě na silnici předjelo do kopce odblokované elektrokolo (spíš motorka s klikami), na kterém borec bez šlapání valil určitě víc než 30 a rukou ještě vedle sebe tlačil dítě na dětském kole, jsem měl pocit, že to je neskutečný kretén.

      Jinak je mi to ale jedno, je to jiný sport.

    • psbiker  

      To víš, obdiv nečekej, není co obdivovat. Už to ví i většina pěšáků, že s tím motorkem to žádní borci nebudou.

    • Carpathia  

      Zatím se mi ještě nikdy (opravdu) nestalo, že by mě ebike předjel. Ani v terénu, ani na silnici. Na normálním biku nebo silničce už mě oprášila řada lidí, ale rychlého ebikera jsem ještě neměl štěstí. Možná to bude i tím, že na kole jezdím většinou v době, kdy je drtivá většina lidí v práci. Víkendy pak věnuji víc rodině než kolu, proto typický elektrikář vlastně ani nemá moc šancí mě předjet ;-)

      Takže pocity žádné.

      • psbiker  

        Ono je vlastně snesitelnější, když tě předjede analog babety než biobiker, ale mám podobnou zkušenost. Bude to tím, že většinový e-biker spíš objíždí nějaké ty atraktivní místa a nebude si vyšťavovat baterku výjezdem na kopec úplně bez atrakcí nebo aspoň občerstvením na vrcholu.

    • iron.hide  

      biobiker? tebe musi dobre slapat

    • enzzo69  

      to si tak jedu na silničce do táhlého kopce a najednou se mě někdo ptá, jestli se může za mě schovat. Tak povídám jo, že mi to nevadí, přemýšlím a říkám si nějakej slušnej cyklista. V závěru kopce mě začal předjíždět a von si jede na mopedu. Přemýšlím a říkám si to je kokot.

      • RRbiker  

        Asi tě nechtěl předjet , abys na něho neházel nenávistné pohledy a pak to už nevydržel a jel . Určitě ses na něho neusmíval jak tě předjížděl , že ?

      • Romancero  

        ušetřil si mu baterku..noo a cooo?! :-)

    • Georrge  

      Ja jsem rad kdyz zjistim ze je to e-biker :) protoze to znamena, ze me nepredjel jiny biobiker, to by byla vetsi potupa.

    • DaSnail  

      Je mi ho trochu lúto, buď kvôli veku alebo zdravotnému stavu. Prehodím pár povzbudzujúcich slov a pochválim bicykel.

    • Smazaný účet  

      Nemam zadne pocity a nevadi mi to. Naopak se rad dam do reci a je zajimave si poslechnout proc si ten clovek to e-kolo koupil. Me zkusenosti jsou 90% z nejakeho zdravotniho duvodu. Nikdy bych si nedovolil nekoho odsuzovat protoze ma e-kolo. To mi pripada divny.

    • MichaelSimek  

      Jaký má ebiker pocit kdyz ho biobiker predjede? Napr Nasranost, ze ani motor neni dostatecna pomucka, zavist ze ma dražší kolo než tvoje s motorem, opovrženi, ze i bez motoru si dovolil jezdit po horach, nebo neco jineho?

      Je to samozřejmě v situaci , kdy jedu slušně a slušně pozdravím a na oplátku je mi jen kyselý obličej ( ne vždy)

      • RRbiker  

        Mě asi předjede biobiker jenom na rovince a to ještě jenom někdy a na to jsem si už zvykl a nevadí mi to . Já se usmívám skoro na každého , koho minu nebo dojedu , protože si to v přírodě užívám a nenechám se zdeptat nějakými hejtry .

        • iron.hide  

          a co je vlastne ten ""biobiker""? uvedomujes si jak choro to znie?

          • Lišák  

            Třeba biomatka taky není zrovna fajn označení. ;-)

          • RRbiker  

            Já to jenom někde viděl, ale přijde mi to jako" dobrá odpověď "na hloupé názvy e-bikera , jako éčkař, mopedista

            • matbiker  

              Tak to by mě oravdu zajímalo, co je hloupého na označení e-biker, e- cyklista, éčkař, když je to absolutní pravda. Cyklista tady byl od začátku, moderní označení biker se mi moc nelíbí, ale vy jste si k tomu přidali ten motor. Takže proč měnit název osoby, která vytváří činnost, u které se nic nezměnilo? A proč nezměnit název, když jste si tu činnost změnili?

              • RRbiker  

                e-biker, e- cyklista je v cajku , ale mopedista , babetysta fakt nee :-(

                • jIrI___  

                  Moped = MOtor a PEDály. Absolutně to není nic, nad čím by se měl e-biker pozastavovat, protože ta zkratka je jasná a plně vystihující.

                  • DaSnail  

                    Mofa= MOtor-FAhrrad

                  • Janes  

                    Nešlapeš – jedeš = MOPED

                    nešlapeš – nejedeš = E-KOLO

                    To pochopí i DEBIL !

                    • orm  

                      Zase a porad dokola dokazujes, kdo tu mele hlouposti. Uz ti to tu bylo, i mnou, nekolikrat vysvetlovano, ze vsechna ekola jsou mopedy a ze trida ekol, je podmnozina mopedu. Ne, ty to nepochopis a jeste urazis.

                      • Janes  

                        Nešlapeš – jedeš = MOPED

                        nešlapeš – nejedeš = E-KOLO

                        To pochopí i DEBIL, jenom orm holt ne !

                        • Jakobo  

                          No nevim, ale moc smysluplne to nemas. Pokud pouzijes operator rovno, tak ve stejnem vzorci se pak pomlcka cte jako minus. Chapu asj jak to myslis, ale ta veta takhle nedava moc smysl. Tak to proboha aspon napis spravne, minus a rovno ovladaji i deti v prvni tride.

                          • Janes  

                            Děkuji za upozornění, nebylo to sice míněno jako mínus, ale z matematického hlediska máš pravdu.

                            Takže bez matematiky

                            Nešlapeš, ale stejně jedeš, pak máš pod zadkem MOPED

                            nešlapeš, a tím pádem nejedeš, pak máš pod zadkem E-KOLO

                            Lepší?

                            • Smazaný účet  

                              Na ekole ale šlapat nemusíš a taky jedeš.

                              • Janes  

                                Jedině tak z kopce, ale to nemusíš šlapat ani na biokole a netahej sem páčkový zgarby, to nejsou e-kola, pouze se za ně maskují..

                      • kovar  

                        S množinama na Janese nechoď, se sám doznal, že mu způsobují utrpení.

                    • midlander  

                      chybu máš v tom šlapání. já bych řekl pouze „opisuješ kruhový pohyb bez větší námahy“.

                    • JendaH  

                      šlapeš – nejedeš = někdy si tak připadám

            • Hermod  

              Já to jenom někde viděl, ale přijde mi to jako" dobrá odpověď "na hloupé názvy e-bikera , jako éčkař, mopedista

              To jsou ještě gentlemanské názvy. Znám jinačí: íbejk, elektrikář, chcíplista (od slova chcíplistika), fejkař, ebík, ebýk, turbocyklista .......

              Zdroj: https://cestina20.cz/?…

        • MichaelSimek  

          Ja se spis snazil poukazat na pitomost te otazky, kdyz je clovek polokokot tak je polokokot na jakymkoliv prostredku, kdyz je v pohode typek, tak bude v pohode na jakymkoliv prostredku. Ja predjizdim ebikery furt a ebikeri me predjizdeji furt, ale taky me predjidzeji normalni bikeri a ja taky predjizdim normalni bikery. A v kazdy skupine jsou kokoti a v kazdy skupine jsou pohodari.

    • jIrI___  

      Popravdě je mi to úplně jedno. Spíše jsem rád, že i fyzicky znevýhodnění se v dnešní době mohou jednoduše začlenit do společnosti.

      • onuce  

        K tomu opravdu nepotřebují e-bike. Naopak. E-bike je určen do terénu a tam kripl nemůže tahat těžký vehikl přes klády apod. Pro handicapované se hodí buď městské e-kolo, nebo kriplkára.

        • Janes  

          NEPRAVDA

          • onuce  

            Můžete svoje tvrzení nějak podpořit argumenty? Děkuji

            Apropo, vzpomínám, jak jsem těsně před svojí první operací kolene zbloudil ve svahu Poledníku nad Prášilským jezerem. První zóna NP, polomy, bažiny, hustý nálet. Úplně jsem brečel, když servaný, orvaný, neustále přetahávající kolo přes nekonečné moře padlých kmenů, k tomu do prudkého stoupání… Kdybych tam se měl rvát s mnohem těžším e-bikem, na operaci bych již nemusel.

            • Slavik  

              To byla určitě nějaká zkratka. Horší a o to delší cesta…

            • kOmE  

              To úplně neodpovídá běžné realitě našich lesů, ty si tak trochu upravuješ realitu, aby ti to všechno zapadlo do sebe.

            • Tramvajar  

              Bazina v prudkem stoupani, ve ktere rostou huste nalety… Tak jo :-D .

              • onuce  

                Nicméně je to tak. Neprostupné polomy, mezi tím všude nálet, a jediná vodorovná plocha, dávná cesta, zaniklá, ale v mapách.cz bohužel čárkovaně značená, tak ta jediná vodorovná plocha na jinak prudkém svahu právě zachytává vodu a vznikají neprostupné bažiny. Musel jsem i s kolem vylézat nad „cestu“ a šoupat se po skalkách… Prostě bezzásahová zóna.

                • onuce  

                  Ten protější svah na fotografii to je. Vlevo nahoře Poledník, někde hluboko dole Prášilské jezero.

                • Tramvajar  

                  Tak za prvé tam nemáš, co dělat. Čárky na nějakém webu s tím nemají nic společného.

                  A za druhé se stačilo prostě vrátit.

                  • onuce  

                    Zaprvé jsem nechtěl ztrácet výšku, což bych po oficiální cestě musel. A zadruhé, znáte to, člověk pořád věří, že nejhorší úsek má za sebou… A pak najednou již je návrat nepředstavitelný.

                    • Janes  

                      Pokud byste tam byl na ekole, nějaké ztrácení výšky by Vás nevzrušovalo, velká váha by Vás od podobných nesmyslů zajisté odradila. V pohodě byste se vrátil, našel lepší cestu a užil si výlet. Svět by byl rázem krásné místo k žití…

                      Ale chápu, že toto pro Vás není, Vy musíte holt trpět…nejste Vy nakonec flagelant?

                      • onuce  

                        Určitě ne. No ale víte jak se pak na taková neplánovaná dobrodružství krásně vzpomíná? To jste mi vlastně připomněl, e-bike je zabiják nejen radosti z prostého dosažení cíle vlastní silou, ale i krásných nechtěných zážitků. Zbývá jen motorová šeď.

                        • Janes  
                          • krásných nechtěných zážitků* …to je ale nepravdivé větné spojení, když něco nechci, tak to nechci…
                          • onuce  

                            Nechci, dobrovolně bych se do toho nikdy nepustil. Když se ale stane, musím to překonat, zvítězit. Odměnou je pak radost, hrdost, krásné vzpomínání.

                            Tedy žádná nepravda.

                    • Tramvajar  

                      Je úplně nepodstatný, co chceš nebo ne. Špatně bylo už jen odbočení ze značený cesty.

              • onuce  

                A zde odkaz na událost samu. Abyste mě neoznačoval za lháře

                https://www.bike-forum.cz/…-to-zni-hrde

            • tsunami  

              Proč lezeš s kolem do 1. zóny NP na místa kde nemáš co dělat?

              • onuce  

                Vlastně jsem to již vysvětlil. Na mapách.cz tam byla čárkovaně cesta.

                • Tramvajar  

                  Nevysvětlil. Čára na mapě nic neznamená, není to oprávnění ke vstupu.

                  • onuce  

                    Čárky vedly mimo první zónu. Čárky neodpovídaly realitě, což nebyla moje chyba.

                    Ale k tématu. Dovedete si představit zdolávat takovou trasu s e-bikem?

                    • Janes  

                      Výše jsem Vám již odpověděl

                    • Tramvajar  

                      Cest, který jsou v malě, ale v reále už neexistují, jsou mraky.

                      Jinak kolo je kolo a ne těžký lesní traktor, takže řešení je vrátit se a jet jinudy. Na e-biku nebo na biku, v tom není rozdíl.

                  • Sinpa  

                    Hele ty se k té přírodě chováš jak se ti hodí.

                    Ještě ráno bys do toho lesa poslal psa za srnou a jel předním na to svém mopedu.

                • tsunami  

                  Přečti si jak se máš v NP chovat, zvlášť v 1. zóně. To že je na mapě něco nakreslené vůbec nic neznamená.

        • Jakobo  

          +1

      • iron.hide  

        :D

    • esmo  

      Obecně to těm důchodcům přeji, že si můžou ve svých letech ten kopec vyjet stejně jako já :)

    • Tramvajar  

      Neco takovyho muze resit jen nekdo, kdo ma vazny osobnostni problem, je prospikovanej frustracema a zasti a vsude hleda zaminky, jak svou mentalni nedostatecnost ventilovat. Tohle vlakno je a jeste bude mistem exhibice takovych.

      Je uplne jedno, na cem kdo jede, co ma na sobe atd. Podstatny je, jak se v prirode, k prirode a ostatnim lidem chova.

      Pokud nekomu vadi znacka nebo typ kola nekoho ciziho, mel by to pro nej byt dostatecne jasny signal toho, ze to nema v hlave v poradku.

      Hezky, s nadhledem a prirozenou inteligenci o tom mluvi TrailHunter.

      • Tramvajar  

        A abych odpovedel na uvodni otazku. Kdyz me predjede nekdo na kole, tak mam pocity podobny tomu, kdyz me nekdo predejde na chodniku, predjede na bruslich, v aute, na sjezdovce nebo nakupnim kosikem v samosce… Neni na tom pro me cokoliv k reseni. Proste jde / jede / bezi / plave / lyzuje atd. tak, jak mu to vyhovuje. Proc bych to mel resit, kdyz to neni zadny zavod :-) ?

      • snas89  

        Jestli je pro tebe trailhunter osobnost, na kterou je dobry se odvolavat, tak to leccos vysvetluje:))

    • Slavik  

      Měl sis koupit kolo na biopohon a necítil by ses tak zahanben…

    • kOmE  

      Mě je to úplně fuk, ať mě předjede na čemkoli. Není to závod, takže mě zajímá jen má vlastní jízda a spíše to, jestli mě naopak někdo neblokuje.

      • iron.hide  

        +1

        presne – ebajkeri casto na zjazdovych a enduro singloch ostatnych blokuju, pretoze jedine co vedia, ist vdaka motoru rychlo hore kopcom. Smerom nadol im je motor v technickom traily nanic, a tak su tam skutocne velmi tragicky.

    • poki.z  

      A jaké má pocity e-biker, když ho předjedu do kopce? Zvládne to, nebo své kolo s přípomocí vzteky rozšlape?

      • iron.hide  

        z mojich skusenosti vtedy okamzite zacnu mackat cudliky a zvysovat vykon motora na max :)

        nasledne ma predbehnu a o par sto metrov sa tato situacia zase opakuje.

        • Tramvajar  

          Ach tyhle fantazie…

          • iron.hide  

            no vies, niekto nepotrebuje motor na to, aby siel rychlo do kopca

            • Tramvajar  

              Vím. A co já s tím :-)?

              Mám za ty desetiletí na biku sježděný český hory, Slovensko, Rakousko, Itálii, Švýcarsko… A tyhle příhody lidí na e-biku houfně blokující sjezdový tratě nebo okamžitě mačkající čudlíky, když je předjedu, nějak nezažívám…

              Ale chápu, je třeba vždy hledat nepřítele bojovat…

    • mr.antik  

      Je mi to uplně jedno, jsem zvyklej a když pozdraví tak odpovim. Stejně jako když mě předejde chodec nebo běžec.

      Nemám Spešla, abych dělal že nevidim/neslyšim a neodpovídám na pozdrav.

      • DaSnail  

        Ja na pozdrav odpovedám aji na Spešli. Ale iba iným spešlom a občas kanondejlom.

    • Romancero  

      tak to mi ani nevadí..ale na druhou stranu mám trochu pocity škodolibosti a nadutosti, když zase já předjíždím éčkaře :-)

      • RRbiker  

        Když mě někdo předjíždí na normálním biku do kopce ,tak mám pocit, že je na tom sakra dobře s fyzičkou a fandím mu

        • kovar  

          Ne, fakt? Ještě před chvílí jsi se holedbal, že „Mě asi předjede biobiker jenom na rovince a to ještě jenom někdy“

          Takže si vymýšlíš.

          • RRbiker  

            Ale vůbec ne, jenom když bude mě chtít trhnout v kopci nějaký nadupaný závodník, tak mě třeba dá a já kvůli tomu určitě neutrpím nějakou psychickou újmu a vklidu ho nechám vyhrát a ještě mu ukážu palec nahoru.

    • MirosPikos  

      To bych pak musel být nasranej, když mě předjede motorka, auto, autobus nebo traktor :) Pozdravím a jedu dál.

    • Jamin  

      Mě jednou předjel ve fakt prudký stojce a pochválil muj výkon, takže dobrý. Na druhou stranu mě zase na rovince jednou předjel bruslař a to sem se i trochu zastyděl. Situace jsou různý.

      Horší mi přijde jedna partička u nás, kde si všichni pořídili ebiky za hrozný prachy, všichni relativně mladí a určitě zdraví a teď se bezostyšně bavěj jak dali dali 40 km na kolech. To už trochu rostu.

      • TK75  

        Jsem v klidu… díky mopedům se aspoň oddělilo zrno od plev.

        :-)

      • iron.hide  

        tak to nevis ci su zdravi, mozno su to invalidi… alebo alkoholici :)

        • Jamin  

          Oni chodí hrát nohec a pingpong a tak. Ale alkolici jsou, to jo. Jenže to já taky a není to pro mě důvod pro motor.

    • midlander  

      když mě předjede cestou do kopce, tak je mi ho líto

      když mi překáží cestou z kopce, tak mě sere ;-)

    • enzzo69  

      Myslím, že asi nezáleží jestli je to bio nebo e- biker. Slušnej a rozumnej e biker je určitě lepší než nafoukanej klasik.

    • Hykal  

      Je to srandovní, ani by mě nenapadlo, že se tohle řeší. Lidi co jezdí s motorem mají desítky důvodů, proč to dělají. Stejně jako cyklisti bez motoru. Nemám zkušenosti, že by mi nějak v něčem bránili, a proto je jakkoliv meřeším a je mi jedno kdo mě do kopce předejede stejně jako po rovině nebo z kopce. Na kole jezdím pro sebe.

      • RRbiker  

        Jenom jsem byl zvědavý, proč se někdo na mě mračí nebo neodpoví na pozdrav, když ho slušně předjedu a slušně pozdravím (jedu na e-biku a předjížděný ne.) Snažím se být na každého bez rozdílu milý a s pozitivní náladou a nechápu ty pohledy srčící opovržením :-(

        • Hykal  

          Většina lidí na elektrokole jakkoliv nezdraví a o okolí se nezajímá, tak možná jsou z toho všichni v šoku. Na druhou stranu ruzné skupiny cklistů jsou vicemeně tak nějak zvyklé reagovat jenom na lidi se stejným postižením. Když jedu na HTčku tak mi na silničce na pozdrav odpoví taky málo kdo. A třeba, když potkám paní jak jede někde pro míko tak, když mám důvod jí zdravit tak jí řeknu dobrý den a nevolám na ní ahoj nebo tak něco.

          • RRbiker  

            Jj, zlepšit je to potřeba na všech frontách

            • Zoidberg  

              Hele, možná není třeba nic zlepšovat. Hodně lidí jezdí i proto, aby si od práce, LIDÍ, čehokoli odpočinuli. Sám jiné cyklisty zdravím, ale když mi někdo neodpoví, je to fakt jen jeho věc. Sám se někdy zamyslím a taky někoho nechtěně „vyignoruji“. Naopak jednou jsem byl tak grogy, že jsem pozdravil člověka na motorce. Pozdravy se tu řešily mnohokrát.

          • enzzo69  

            Já mám poslední dobou pocit, že čím dražší kolo, tím menší pravděpodobnost, že mi odpoví na pozdrav. A když jsem chodil kdysi po horách, tak bylo úplně normální pozdravit každého. Dneska je to hrůza.

            • RRbiker  

              S tím zdravením máš pravdu, ale tím kolem to není. Myslím, že mám taky drahé kolo (když bylo nové

            • kOmE  

              Mě lidi nezdraví páč jsem tlustej.

    • RRbiker  

      Zdravení je jedna věc (možná vychování ) ale nasranost některých lidí , které nasere jen to, že člověk jede na něčem jiném než oni , věc druhá . Tohle nepochopím. Když už je člověk nasraný , tak ať aspoň si to nechá pro sebe a nezkouší otrávit i druhé .

    • Lochy13  

      Ja si ostatnich moc nevsimam a nikoho nezdravim a ani nikdo me vetsinou. Takze je jedno jestli jedou na kole nebo babete.

    • exxonvaldez  

      Nejvíc je do kopce jedoucí, zdravící e-biker v háku za biobikerem , to kousne jen silnej jedinec :-)))

      • RomSva  

        No on ten e-biker se totiž dost možná jen bojí předjet. Aby pak nemusel poslouchat hate zcezeý přes zuby.

        Vím o čem mluvím, 25kg dozadu jsem to zažíval…

    • adam320  

      Je to hrozna prdel pozorovat ty rozdily mezi CZ a z myho pohledu FR, IT, CH. V dnesni dobe kdyz dupes nekam na kopec, tak te predjede asi deset Ebiku a vsichni ti vysvetlujou ze jsi sto let za opicema protoze jedes na klasice. Zazivam to vsude, Enduro v dnesni dobe napric evropou je uplne smichana komunita Ebike s obyc bike a nikde se nikdo nehada, neprudi, vsichni spolu fungujou. Ja na klasice ten kopec holt zvladnu jednou za den, kamos na Ebiku trikrat.

      Asi je to dany tim ze tady tlacis kolo treba ze 600 do 3000 m.n.m coz v Cechach nnehrozi. Tak kde se bere tolik mindraku na obou stranach?

      • liborg1982  

        Ani u nás to drtivá většina lidí neřeší. Jen ti, co to řeší (obě strany) jsou prostě víc vidět, tak to vypadá jako velký problém. Ale tak to je vlastně u všeho – řidiči, pejskari, e-kola, chodci, koňáci, inlajnisti, kočárky…

      • midlander  

        sis odpověděl sám – nemáme alpy. tam by se to ještě ztratilo, ale na těch pár kouscích hor, když se tam navalí půlka národa, tak ochrana přírody dostává amok a ztrácí se to kouzlo „vypadnout do přírody“ – připadáš si tam jak na václaváku.

        • bessinka  

          Jdi tedy příkladem a zůstaň doma.

        • Tramvajar  

          To ale jaksi neni vinou e-biku, ze…

          • midlander  

            je

            • Tramvajar  

              Jako že všude v přírodě, kde jsou lidi, drtivě převažujou e-biky, jo :-)?

              • midlander  

                už to tak začíná být, no.

                • matbiker  

                  Pozor, Tramvajak ma vzdy pravdu a ta rika neco jineho. Nicmene mi sami rekreacni e cykliste sami potvrzuji, ze vsude kde jezdi, jsou ecka v absolutni prevaze.

                  • Tramvajar  

                    Zvykni si na to :-).

                    Ale asi žiju v jiné ČR. V té „mojí“ je na exponovaných místech v přírodě drtivá převaha pěších, něco kolistů a z nich malá část na e-kolech.

                    Ale všímám si, že tady hejteři hojně praktikujou princip „přání otcem myšlenky“, jinak by neměli, jak své frustrace ventilovat.

                    • matbiker  

                      To neni z me hlavy synku, rikaji mi to lide, kterym servisuji kola. Tam kde jezdim ja , jich potkavam absolutni minimum. A dost casto, kdyz uz tam tedy jsou, je vidim tlacit, bo vykon ve vyjezdu ti nenahradi techniku, ze.

                      • Tramvajar  

                        Nesmíš dát na JPP, dcerunko :-).

                        Myslím, že každému, kdo má v hlavě alespoň marginální zbytky mozku, je jasné, že e-bikeři netvoří drtivou převahu lidí v české přírodě.

                        Ale chápu, pracovní den, nuda, a je to dobré téma k pruzení…

                        • matbiker  

                          Ty jsi dobry ocas synecku. Kdyz mi muj doktor rekne, ze byli tam a tam a ze tam bylo daleko vic eckaru nez cyklistu, tak je to jpp, jo ? Omyj si prirozeni vlaznou vodou ty chytroline. A pozor, na tve dalsi namitky, on ma kolo a jeho zena ecko a neni to zadny e nesnasenlivec.

                          • Tramvajar  

                            Podle toho, co píšeš, byla ta smyšlená příhoda tvého psychiatra spíš součást tvé terapie…

                            Z paměti umím vytáhnout pár turisticky exponovaných míst za poslední dobu, kde jsem se vyskytl:

                            • Milešovka: cca 50 pěších, dva bikeři
                            • Velký Mehelník / Vysoký Kamýk: desítky pěších, do deseti bikerů
                            • okolí Sušice: pár pěších, pár bikerů, dvě městská elektrokola dole v Sušici
                            • Brdy v okolí Toku: cca 10 bikerů
                            • turistické stezky v okolí Kamýku nad Vltavou: několik pěších, partička lidí na kolech, jeden měl e-bike
                            • asfaltka kolem Labe (Kolín, Poděbrady, Nymburk): stovky pěších, desítky lidí na kolech, cca 6 elektrokol sedlaných důchodci

                            Náhoda? Ne, jen realita.

      • Tramvajar  

        +1 ;-) !

      • Bobin2  

        Ani v CR se nikdo nehada. To, co tady ctes, je “realita” na bike-foru ;)

    • Barak  

      Je mi to úplně jedno.

      Rozdíl je jenom v tom, že když mě někdo předjede na normálním kole, kouknu, co má za bike, jestli jede relativně na pohodu nebo jede hranu, abych si tak nějak porovnal moji a jeho výkonost.:-) Když mě předjede e-bike, tak tyhle věci neřešim.

    • černápole  

      biobiker, to je zas termín jak z prdele..

    • Hedus  

      A mne by zase zajímalo, kam na tak dementní témata chodíš ??? Já si totiž myslím, že 80% normálních e-bikerů takovou pitomost ani neřeší.

    • mykovec  

      Jaký pocit má ebiker, který je předjížděn z kopce, po rovině i do kopce?

    • mykovec  

      .

    • Zoidberg  

      Když jsem naposledy předjel e-bikera ve výjezdu, tak se kolem mě po asi půlminutě přehnal s vyšší přípomocí a potkali jsme se až nahoře na rovině, kde se projevilo, že nemá odblokovaných 25 km/h. Jeho jsem se na pocity neptal, mně to přišlo úsměvné. Byla to ale spíše výjimečná situace. Většinou lidi na e-kolech tak nějak dle očekávání dávají kopce rychleji od začátku do konce a to mi žádné šoky / mindráky nezpůsobuje.

    • Ježek40  

      Já to neřeším, jezdím horem, dolem, terén i silnice, bavím se, kochám se , jezdím rád a když na to příjde,,tak i skáču a nevzrušuje mně, jestli mně někdo předjíždí s motorem s kolem z Tesca, nebo s kolem koupeným v cirkuse od medvěda, kterého už dělat tajtrdlíka přestalo bavit..

      • bessinka  

        Zázrak jeden normální člověk v tématu! Zdejší hejtři, kteří zde i jinde do nekonečna recyklují stejné téma ze strachu z neznámého a trpí v podstatě elektrofobií, což je strach z elektřiny a elektrospotřebičů.

        Fobie je úzkostná porucha charakterizovaná chorobným strachem z určitých věcí, situací či jevů, ať skutečných, nebo neexistujících (většinou se uvádí, že fobie je strach, tato „definice“ však není zcela přesná).....

        zdroj Wikipedia

        • ladys  

          Hlavně že ty a tobě podobní sem přinášíte nové myšlenky…

          Většina lidí tady to má srovnané a ví proč jezdí na kole a ne na mopedu.

          Podle toho se to jmenuje bike forum a ne moto forum…

          Fóbie z elektřiny :D, dnes jede fóbie nemít elektřinu..

          • bessinka  

            V Tvých čtyřech letech nemůžeš chápat.

            • ladys  

              Koukám zase nová -stejná myšlenka.

              Již jednou použitá :D

              To musí být námaha něco takového vyplodit.

              Možná spíš obrázek ,jak hluboko může člověk klesnout…

        • exxonvaldez  

          Koukám že k vám konečně byla zavedena elektřina, tak si to užíváš.........

          • bessinka  

            No jasně. Ekologickým katastrofám typu exxonvaldez je odzvoněno.

            • exxonvaldez  

              Koukám že boj s logikou věci je nadmíru tuhej :-))))

              • bessinka  

                Hledat logiku jako způsob uvažování v příspěvcích na Bike-foru ? To snad ani nikdo neočekává.

            • zhuffa  

              …a valí se na nás ekologická katastrofa typu ebike :(

              • Janes  

                Kapesníček ?

                • zhuffa  

                  Díky. Zamáčknu slzu a jdu jezdit bet přípomoci. Ještě smím..

                  • Janes  

                    A zakazuje ti to snad někdo? Užívej dle libosti, dokud to půjde. :-)

              • bessinka  

                Já když vidím, kolik kol na sádlo má třeba v profilu pan Lišák, tak bych to tak tragicky s těmi ebajky neviděl. Nejhorší smrt je prý z vyděšení.

                • Lišák  

                  Pan Lišák je jen jeden, tudíž pokud pojede na kole na sádlo, tak vždy jen na jednom. Z toho tak nějak plyne, že je naprosto jedno, kolik těch kol doma má, když v provozu panem Lišákem bude vždy jen a pouze jedno sádlokolo.

                  Nebo myslíš, že moje kola jezdí jen tak, sama?

                • ladys  

                  Jsi muž nebo žena?

                  Dle profilu žena dle vyjadřování muž…

        • Smazaný účet  

          Jsem na tomto foru jen relativne kratce ale jsem clenem nekolika forum v jinych zemich. Je zajimave cist temata o eletrokolech na tomto foru ve srovnani s cizinou. MTBikeri v jinych zemich maji problem s ebikama ktere jsou nejak pozmeneny protoze nici traily a znehodnucuji prirodu jeste vic nez normailni MTB kola. Jinak z 99% nikdo nema problem s ebiky. Je to proste kolo jako kazdy jiny. Tady to hranici s nenavisti. Proc?

          • kOmE  

            Tady se schází je tvrdá jádra obou táboru :-D…

          • psbiker  

            Taky je v tom ta typická vyčůranost udělat si s e-kola AM moped, to se asi v cizině jen tak nevidí..

          • orm  

            ebike neni kolo, ale je to moped, ktery, kdyz splnuje urcita omezeni, se muze nazyvat ekolo a legislativne spadne do kategorie kol. Kolo to z nej ovsem nedela.

            • bessinka  

              Trochu to rozepiš, to je tady novinka. Děkujeme.

              • MirkoCarver  

                Je to v celku jednoduché. Pokud kolo s motorem splňuje jisté podmínky, je z pohledu silničního zákona považována za kolo a platí pro jeho použití na pozemních komunikacích stejné podmínky, jako pro kolo bez motoru. To z něj ale opravdu nedělá kolo bez motoru. Třeba na cyklistické závody s ním nemůžeš, protože to není kolo. Chápeš?

                • orm  

                  Ono to chape. To byla spise narazka na to, ze to tu pisu ponekolikate. Ocividne je to potreba opakovat, protoze se tu ten blud, ze ekolo je kolo porad opakuje :-).

                  • Janes  

                    A co to tedy je, letadlo?

                    • Lišák  

                      Co to je? Těžko říct. Má to MOtor i PEDály. Takže letadlo to patrně úplně nebude. ;-)

                    • MirkoCarver  

                      Že by kolo s motorem? Letadlo to bude, když po vzoru Tleskače kolu dáš křídla a bude létat.

                    • jIrI___  

                      Prostě moped.

                      • Janes  

                        Čekal jsem, kdo tenhle špek smlsne…:-) Bylo vás víc, ale volím si Tebe, Jiříku

                        Neslapeš, ale jedeš, pak máš MOPED

                        Neslapeš, tím pádem nejedeš, pak sedláš E-KOLO.

                        Jak prosté milý Watsone :-)

                        • Jamin  

                          a z kopce musíš šlapat, jinak tomu nemůžeš říkat e-kolo.

                        • jIrI___  

                          Ty to stále neumíš pochopit byť se ti to v různých vláknesch snažilo vysvětli už X lidí, už je to jak ohraný kolovrátek. Ale je mi jasné, že ty si to stejné myslíš o mě, prostě se neshodneme :)

                    • Smazaný účet  

                      Pomucka pro kriply.

          • Smazaný účet  

            Nezlobte ale jsem zmateny. Hovorime tady a e-kole co se musi slapat aby jelo? Nebo ty elektro-motorove kola co jedou sami? Ty kola co jedou sami bez slapani je jina kategorie a podle me nemaji na cyklo stezkach nic co delat a na silnici by meli mit pozanavaci znacku at maji pedali nebo ne. Ty by se dali prirovnat mopedu s benzinovym motorem. Za meho mladi jezdilo neco podobneho. Mam pocit ze se to jmenovalo Babeta nebo tak neco? Ale ja tu hovorim a tech co se na nich musi slapat jinak nejedou. Tak ze motor jenom pomaha.

    • Samuel Elánius  

      Pokud nemá blbé kecy, jako klienti půjčoven e-biků občas mívají, je mi to jedno.

    • Hermod  

      Dnes jsem měl náhodou cestu do Radotína, tak jsem se jen tak z hecu podíval do nového areálu SKI&BIKE. Dopadlo to víceméně podle očekávání – kromě elektrokol tam měli pouze několik vrcholových modelů Cannondale a Specialized v cenách 200 – 350 tisíc. A pak ještě dětská kola, jinak nic.

      Nenávidím tento zkurvený, svinský, zvrácený vývoj, který systematicky likviduje nesoutěžní amatérský sport. I kdybych celé BF vytapetoval slovem NENÁVIDÍM, až dokud nedojde místo na disku, pořád by to nestačilo na vyjádření té nenávisti. Jedním z důvodů, proč jsem přestal jezdit, je i faktická nemožnost pořídit kvalitně vybavené sportovní nemotorové kolo amatérské třídy.

      • Hermod  

        (Tím myslím třeba hliníkový 29" hardtail s pevnými osami, s koly od DT Swiss, s 12 cm Foxkou v Kashimě, s převody 2×11, a vybavený kompletně v XT.)

      • Hedus  

        Konečně veřejně přiznej, že na kole nejezdíš už několik let. Sem chodíš už jenom v rámci terapie doporučené tvým psychiatrem :)

        • Hermod  

          Tvl já to mám rok v profilu a ty řekneš, abych to přiznal veřejně :-/

      • Lišák  

        A kolo, na němž jsi do teď jezdil ti ukradli? Nebo proč nutně potřebuješ nové kolo v přesně dané specifikaci?

        • Hermod  

          Co tě napadne, když si přečteš tu konfiguraci? (Dá se na tom na hobby úrovni jezdit v terénu a vydrží to roky.)

          Kdežto dnes jsou na trhu jen kola tří levelů: hypermarket, olympiáda a elektro. :-( Nic mezi hypermarketem a olympiádou prakticky není. Tím se cyklistický sport vzdaluje běžným lidem: buď jseš vrcholový sportovec, kterému to kolo za statisíce zaplatí sponzoři, nebo si voz prdel na ebíku, místo aby ses v rámci svých možností zdokonaloval na kompromisně řešeném sportovním kole pro amatéry.

          A to mě fakt strašně sere.

          • zhuffa  

            :( +1 :(:(:(:(

            • Janes  

              Ještě jeden kapesníček ???

              • zhuffa  

                Pane, nesypte mi sůl do rány! Sere mě to fakt hodně!!!

                • Janes  

                  A ty myslíš že já se z toho raduju? Jak přivezli v Cyklosalonu to Mountfieldový ekolo, použil jsem červený knoflík a šel do lesa na dříví. :-)

                  • zhuffa  

                    u každého jednotlivě to nijak blbě nevypadá, dají se najít i pozitiva, ale v globálu to fakt směřuje do takové řiti, jak píše Hermod.

          • Lišák  

            A kolo, na němž jsi do teď jezdil ti ukradli? Nebo proč na něm nejezdíš?

          • kejda  

            Ty sis dneska něco vzal navíc přes doporučenou medikaci? Jaká olympiáda? Výběr je furt perfektní, pokud teda samozřejmě víš co cheš a nebudeš trvat na prasokombinacích…ji­nak si můžeš koupit rám a kolo si postavit…

      • kOmE  

        Tenhle rok je to s dodávkou kol spatný obecně, nejde vůbec o éčka.

    • jirkous3  

      Mně osobně mnohem víc vadí když mě předjede biobajker. To mi totiž vždy připomene, že se blíží doba, kdy i já si budu muset koupit to těžké emonstrum abych se dostal do míst, kam jezdím po desítky let.

      • onuce  

        Ach pane, to by byla hodně smutná labutí píseň, takto ponuře nesmíte uvažovat. Myslel jsem, že jste životní optimista

        • jirkous3  

          Víš kamaráde, tohle je životní realita. Prostě mám hodně míst, která jsou značně vzdálená od bydliště a pokud se tam chci na kole podívat, rok od roku jsou ty jízdy o něco delší. A jednou prostě přijde doba, kdy si řeknu, že už tam raději ani nepojedu, protože bych to nestihl v čase, který si pro své koníčky mohu na úkor rodiny uzmout. Pak přijde čas, kdy se budu muset rozhodnout. Buď na ta místa nebudu jezdit, nebo si uzmu více času na úkor rodiny, domu, zahrady atd. Případně koupím ekolo. Ale nakonec, myslím, že ani tady na bikeforu nikdo nezpochybňuje ekola pro stárnoucí či nemohoucí cyklopoutníky. Nicméně věřím, že než tento čas přijde, uplyne nějaká ta desítka let a kdoví kde v té době kola vůbec budou. Jak tak sleduji trendy, výrobci se budou snažit elektroniku nacpat všude. Včera jsem viděl článek, že i na obyčejné dofouknutí duší už existuje appka sledující tlak ve ventilku. A nedávno zase byla ve Velu nějaké appka na nastavování tlumičů. Za pár let se možná rozdíly mezi koly a ekoly úplně vytratí a bude se dělat jen jeden druh hybridů plných mikropočítačů. A nebo taky ne, a celý tenhle nesmysl vyšumí; staří bajkeři budou sedět doma a mladí šlapat jen za své.

          • hawrda  

            Nevidel bych to tak tragicky, taky už nedám to co dříve.

            Streky se zkratky, kopce místo pěti vyjedu dva.

            No a co, hlavne, ze mě (tebe) to bavi.

            Tak hlavu vzhůru, a ecko nech potrebnejsim nebo mladším chciplotinam:).

            • Samuel Elánius  

              Souhlasím

              • Janes  

                Nesouhlasím, raději těch svých pět kopců s přípomocí, než se točit kolem komína. Tady je důležitá ta možnost regulace přípomoci. Když máš dobrej den, skoro jí nevyužiješ, když den blbec, přidáš. Je to jen na Tobě, aneb…jaký si to uděláš, takový to máš. Jezdit kolem komína je nuda a časem to přestane bavit. A o tom to je, ježdění by Tě mělo především bavit, alespoň tedy v našem věku. Bo neni čas, dělat, co tě nebaví, pyčo. :-)