duvod proc cvakaji kliky Truvativ Firex

29 nepřečtených
  • sorak

    Cau, zakladam tenhle thread spis pro informaci a jako snahu pomoci nestastnikum, kterym cvakaji Firexy – jsem taky majitelem tohodle zazraku a za minulou sezonu co jsem je jezdil jsem objevil co je pricinou cvakani a problemu s nimi – jedna se o to, ze osa neni pevne spojena s pravou klikou. Mela by byt asi nalisovana, ale vypada to, ze presah neni dostatecny nebo lisovani je odflaknute, kazdopadne po nejake dobe se tam vytvori vule a pri zatizeni prave kliky zacne spojeni vydavat neprijemne zvuky. Pokud se do uvolneneho spoje dostane nejaka tekutina (voda pri desti, olej, vazelina), tak skripani prestane na dobu nez zase stihne vytect/je vytlacena ven. U mych klik byla vule tak velka, ze stacilo do osy trochu tuknout a dala se vytahnou z kliky, vycistil jsem to, na osu jsem dal zavitove lepidlo a opet smontoval, po 2 kratkych vyjizdkach to vypada OK.

    V priloze je fotka vule, ktera vznikla na mych klikach.

    P.S.: Svoji analyzu nabizim jako velmi pravdepodobny, ale nechci tvrdit ze jediny, zdroj problemu na tehle klikach.

    0 0
    • sorak  

      jeste fotka jak to vypada uplne rozebrany

      0 0
    • biker007  

      pritulky firexy taky cvakali a pricina stejna… po reklamaci prave kliky s osou to s puvodnima prevodnikama a loziskama funguje bez problemu

      0 0
    • yetti  

      Teda to je sila!! Take jsme u kamarada resily proc to cvaka a mel jsem za to, ze to musi jit od lozisek. Holt spatna diagnoza. Nastesti dneska existujou takovy lepidla, ktery dokazou i tohle vyresit :-)

      0 0
    • Lister  

      mě necvakají !!!!!!!!!

      Pozn: protože leží v garáží někdo hodně hluboko a na kolo jsem místo nich dal XT :-D

      0 0
    • marapara  

      Tož to je sila

      0 0
    • silnicar  

      Potkal jsem dvoje takové kliky, oboje model 2006. Spíš to vidím ale na vadnou várku než na celý modelový ročník. Model 2007 už je v pohodě. Zajímavé, že Styla jsou všechny ok:-)

      0 0
    • XC-biker1  

      Se jen modlim at mi toto neudelaji moje styla :(

      0 0
    • soc  

      Podle mě je problém v tom, jak se sejdou tolerance, prostě v malém množství případů se může stát, že po krátkém čase vznikne vůle. Nicméně dík za upozornění, málokdy se stane, že někdo přijde s problémem a zároveň s řešením…

      0 0
    • Patar  

      Pokud jsi použil závitový tmel LOCTITE 243, nemusí být spojení dílů optimální. Pro cylindrické plochy je vhodnější od tohoto výrobce tmelů použít řady 603 při nedostatečném přesahu, nebo malé vůli. Při větší vůli se používá tmel 623. Cylindrické tmely lépe zatečou a jsou méně elastické při dostatečné pevnosti. Používají se často k uložení valivých ložisek (i u nábojů jízdních kol), kdy tělo náboje již neposkytuje dostatečný přesah.

      0 0
    • hanz  

      zalep to loctitem na válcové spoje a máš klid..už jsem to dělal a kliky jezdí další rok bez problemu

      0 0
    • coffield  

      Mám je na novém bajku, tak už se těším.

      0 0
    • Vojtas  

      měl jsem taky, psal jsem to do původního threadu ale tenkrát bez reakce, vyřešeno reklamací, model 2007 se zdá bých lepší,i utahovací šroub je změněn, u modelu 2007 nutno zakoupit stahovák ;)

      0 0
      • Rootan  

        Stahovák? To jako že ten utahovací šroub nejde jednoduše povolit 8mm imbusem?

        Navíc na stránkách truvativ.com píšou něco o 16mm imbusu… (ale jde o rok 2005)

        Tak teď jsem trošku zmaten, čím se ty kliky vlastně sundávají?

        0 0
        • kubad  

          mám tu vedle sebe Truvativ Noir a ty mají stahovák integrovaný – jak na obrázku :-)

          0 0
    • Zerocool  

      máme styla i firex a bez sebemenších problému

      0 0
      • mdk  

        Chcem sa spytat..prave som si zajednal truvativ firex 3.3 2008 a su kto mu len 2 podlozky (u shimana su 3)..cize na ktoru stranu ich dat..stred v ramu je dlhy 68mm..

        0 0
        • Pavel100  

          Pro 68mm střed po jedné podložce na každou stranu.....stáhni si manuál a montuj podle něho, jinak ti to bude taky lupat:-)

          0 0
    • marapara  

      Mně začalo po roce a něco praskat ve Stylách 2007. Jsem rád, že jsou dole. Jednoho krásného dne na podzim jsem se nasral a koupil SLX. Od té doby nemám problém. Snad až sjedu na SLX převodníky, tak tam můžu použít ty ze Styl.

      0 0
      • Pavel100  

        Styla GXP už mám druhé, ty první mají odsloužené poctivé 2 sezóny asi 12tkm…a příště je vezmu zase pokud se budou dělat:-) Všechno se musí pořádně vymazat vazelínou…mají nejrychlejší přístup do ložisek, nemají žádné plastové krytky které jdou velmi snáze vytáhnout (až když prasknou:-))

        0 0
    • M.trix  

      Pořídil jsem si novej bike a při první projížďce blátivým terénem se dostavilo opravdu velmi hlasite křupání v záběru(i bez zátěže otáčením klik na opačnou stranu,když kolo bylo v klidu). Kliky tam jsou samozřejmě Truvativ FIREX. Problém je ten, že do druhého dne to křupání vždycky ustalo (ustane). Na garančce se na mě v servisu koukali jako na vola :( neměl jsem jim to jak prokázat. Včera jsem si vyjel už do sucha,pro jistotu jsem do toho „zalisovaného“ spoje kápnul trochu oleje…a po 50km se dostavilo zase ono hlasité křupání…do „nalisovaného“ spoje jsem kápnul pár kapek vody(na zkoušku)…a ejhle…křupání zmizelo. Problém je ten, že nevím, jak to těm servisákům dokázat že po určitým počtu kilometrů to začne vydávat prapodivné zvuky…

      0 0
    • hrajem  

      Existuje cesky navod na instalaci a sundani klik Truvativ Firex? popripade i anglicky… Ja nic rozumneho nemuzu najit…

      Treba to z ceho je ten obrazek vyse :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.