Durolux TA 2008 umírá - náhrada?

19 nepřečtených
  • baboon

    Zdravím, objevil jsem na spodní straně korunky u svého duroluxe prasklinky téměř ve všech rozích těch prolisů (kdo ho jezdíte déle, tak možná také zkontrolujte, mě na to náhodou přivedl kámoš se stejným problémem). Nicméně teď nevím, co bych nahodil místo něj. uvažoval jsem o:

    • Durolux RC2 TA – ač mi prasknul a 2013 má evidentně stejnou korunku,stejně bych do něj klidně šel znovu. Nabral jsem hromadu zkušeností seservisem a s tuningem a pár let jsem na něm také najezdil a občas ne zrovnajemně :). A pak taky ta cena. Jezdí jí někdo? Jak nové tlumení funguje?A má to tedy obě komprese? (zde v popisu píšou, že jen jednu http://www.kupkolo.cz/…erna_z93567/)
    • RS Lyrik RC2DH Soloair (i Coil) – po té již pokukuju delší dobu, alenevím, jestli je přidaná hodnota oproti duroluxu srovnatelnás dvojnásobkem ceny – vydrží víc? Bude líp chodit (stávající duroluxmám vyladěn na mě velmi přijatelný chod). Neměl v ruce někdo Durolux RC2i Lyrika RC2DH?
    • Něco jiného? – Existuje nějaký vhodný kompromis mezi duroluxem zavelmi příznivou cenu a Lyrikem jako top vidlí v téhle kategorii? O MZ55 jsem téměř neuvažoval, nějak mě to k ní netáhne, X-Fusion možná,ale to asi Durolux pořád vede. Jinak nevím.

    A pak problém s tím spojený – je možné na normální rám nahodit spodní hlavovou misku takovou, že by na něj bylo možné dát tapered vidli? Ač mi na pár gramech nesejde, ten rozdíl mezi obyč krkem a tapered mi přijde docela propastný..

    Díky za nápady

    0 0
    • volodaj  

      Vidlu asi neporadím aj keď byť tebou, tak ešte pouvažujem nad MZ 55 RC3 Ti. Mám menšiu sestru 44 a maximálna spokojnosť čo sa týka citlivosti, priebehu a nastaviteľnos­ti vidly.

      Čo sa týka hlavka, tak ak máš semiintegrované zloženie s priemerom 44 mm tak ide použiť takáto spodná miska http://store.canecreek.com/…tom-assembly, kde je ložisko nie dnu v hlavovej rúrke ale vo vonkajšej časti misky. Osobne to mám tiež tak spravené, lebo Reign 2010 mal ešte klasickú hlavu, až od 2011 začali používať tappered.

      0 0
    • Draw in soul  

      Proč chceš brát TA,když to u lyrika nepotřebuješ?RC2 má komprese obě.2012 i 2013 sou podobný,ne-li stejný (psalo se cosi o vylepšení průběhu u 2013,ale kdo ví jestli to proběhlo).Na odkaze to bude 2012.Těžko říct co vydrží dýl.Dvojnásobná cena,aspoň u mě,je neadekvátní.Při­platíš si tolik prachů víceméně jen za HSE.Váha podobná u DX RC2 bez TA jako u Lyriku RC2DH Solo.

      0 0
      • baboon  

        TA v podtatě jen proto, že ho mám i na stávajícím a fungovalo to dobře a nebyly s tím problémy (až teď se začala při jízdě pomalu snižovat sama od sebe)..Na druhou stranu stojí za úvahu tohle vypustit z výběru. Naopak 2-step u lyrika jsem zpozoroval jako potenciální problém (tady z fóra).

        0 0
    • baboon  

      Ještě abych se ujistil – Model 2013 duroluxu poznám podle modrých samolepek? Jen abych věděl, co případně kupuji, přijde mi, že popisky jsou čím dál horší a ještě ke všemu copy/paste mezi jednotlivými shopy (např. téměř všude se dočtu tohle: nová ergonomická páčka uzavírání vidlice i když lock není a ještě ke všemu nejde ani o verzi TA.)

      0 0
    • baboon  

      Ještě jedna otázka do pléna – když dám tuto spodní misku hlavka – http://store.canecreek.com/…tom-assembly – která má ložisko vně, tak mi to předpokládám zvedne hlavu (o cca 5mm), vídíte v tom nějaký problém? Na druhou stranu počítám s tím, že bych vidli snížil ze 180mm na 160–170mm, takže by se to mohlo kompenzovat. Teď vozím 170mm..

      0 0
      • baboon  

        Aha, teď koukám, že je to 12mm, to už je docela dost :(

        0 0
    • Concorde  

      Nebudu zakládat nové vlákno, tak to prsknu třeba sem.

      Jedná se o problém se systémem TAD. Vidlici jsem snížil ze 160mm na 145mm vyměněním většího gumového válečku místo původního. Nicméně po lehkém zatlačení na řídítka se vidle jakoby sníží (je slyšet to chrčení, když se vidle snižuje) a zastaví se to o pružinu (na 120mm zdvihu). Po puštění řídítek se však vidle normálně vrátí (pravda trochu pomaleji). Dělá to jen po snížení na těch 145mm, když ji vrátím na 160mm, problém zmizí. Čím by to mohlo být? Kdysi se mi vidle sama snižovala, ale už se nevracela a dělal to povolený ventil, po utáhnutí to bylo ok. Teď je to utáhnuté dobře, tak mi došly nápady… Kdyby byl ventil vadný, tak by to asi dělalo i se 160mm.

      0 0
      • Concorde  

        Přemýšlím jestli to řešit, protože čistě teoreticky mi to při jízdě vadit nemusí. Bylo by to jakési automatické nastavení sagu (necelých 20%) a zanořuje se to při velmi pomalém stlačení, ale tak něco mi říká, že by to asi dělat nemělo…

        0 0
        • baboon  

          Tipoval bych na nějakou nečistotu v tom těsnění, které se změny zdvihu týká (pod tím měděným šroubem) – když zatlačíš z plného zdvihu, tak se ten šroub tlakem víc „přitiskne“ a problém zmizí, když je vidle snížená, je tlak na šroub ± stejný z obou stran a tak to tolik netěsní.

          Druhou patronu máš také foukatelnou?

          0 0
          • Concorde  

            Jojo. Tím se mi zdá, že se přitvrdí komprese. Teď jsem schválně vytáhnul jen TAD patronua když jsem nafoukal na cca 15PSI, tak to dělá i v ruce. :( Jinak jaký měděný šroubek máš na mysli? Ten uvnitř toho bazmeku s megatlustým okroužkem, planžetou a tím asiteflonovým kroužkem?

            0 0
          • Concorde  

            Tak člověče asi měls pravdu. Rozebral jsem ten ventil a byl tam kousek nějakého okroužku a gumový věneček (viz foto), nevíš kam patřil ten okroužek? Nebo se tam dostal odněkud jinde?

            0 0
            • baboon  

              Kam patří ten kroužek jsem se pokusil naznačit na obrázku – nejspíš budeš muset koupit nový :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.