Duratec Sonix CX4 29” zkusenosti

66 nepřečtených
  • Thomas43

    Ahoj! Jake mate zkusenosti s Duratec Sonix CX4, popripade s Duratecem obecne prosim? Predevsim co se tyce kvality ramu. Docela mi vrta hlavou udavana hmotnost kola, ktera vypada na hlinikovy HT pekne. Az me to trochu zarazi vzhledem k udavane hmotnosti u ostatnich znacek vcetne kol na karbonovych ramech. Je to jen vymakanym vyrobnim procesem pri zachovani kvality, nebo se nizsi vaha podepise na vydrzi, tuhosti apod.? Predem vsem diky!

    0 0
    • Smazaný účet  

      Vím o dvou uživatelích Rebela S8 a každý má úplně opačný názor. Zde valí RB, které má mnohem přijatelnější ceny…

      0 0
    • Vilém  

      Tak jako ramy jsou to pekny, jen ty ceny v dobe karbonove mi prijdou krapet mimo.

      Taky je dobry si dohledat zkusenosti uzivatele miťo s reklamacemi u teto znacky.

      0 0
    • DanMaxbike  

      Já vlastmím model Duratec Career C14, letos na tomto rámu začínám 11 sezónu a za mě maximální spokojenost. Na kole mám najeto minimálně 60 000 km a rám zatím drží, včetně několika závodů a jěždění v terénu typu Rychlebské stezky apod. Cena je sice vysoká, ale vzhledem k mé výšce a nutnosti výroby rámu na zakázku je přijatelná a u RB nebyla cena zakázkového rámu o nic menší.

      0 0
      • nooski  

        Zajímavé. U RB mě stála výroba na míru 10.000 Kč. Duratec bude dražší o dost a přitom kvalita o dost nižší.

        0 0
        • Smazaný účet  

          To usuzuješ z čeho?

          0 0
        • Cavendish  

          Tak tohle tvrzení je trochu úlet…

          0 0
          • kandik psi zub  

            v jakym smyslu? s kvalitou mam podobny zkusenosti, pravda, z doby lehce po r. 2000. Za ty prachy- tragedie

            0 0
            • Cavendish  

              Viděl si ty dva rámy někdy? Ve zpracování je dost podstatný rozdíl ve prospěch Duratecu. Cenu to ale samozřejmě neomlouvá. Ta je ultimátní, ten rám je ale opravdu vyšperkovaný.

              0 0
              • kandik psi zub  

                kdyz se podivas do myho profilu, zjistis ze videl, a vidim je v garazi kdy si vzpomenu. Znovu opakuju, srovnavam dobu po r. 2000. Ale tehdy proste platilo, ( a to jsem se zacal dozvidat az kdyz jsem sam mel problemy) ze to s kvalitou u duratecu neni nic moc. Ram za 11 tacu mel tak perfektne sfrezovanej stred, ze octalink se po utazeni netocil. Az po dodatecny praci mistniho mechose, kde jsem na vlastni oci videl kolik musi s frezou tancovat to bylo ok. Po letech se samozrejme vymackala hlava toho jejich slavnyho hlavovyho slozeni. To jsou dva jednoznacny konstrukcni fejly o cemsi svedcici.

                RB tehdy melo pokud si vzpominam kratsi zaruku, nemelo brouseny svary a stalo to co dneska, nebo mozna o neco min – 5tis? Moje C9 stala tusim pres 11. Na druhou stranu, RB melo CNC detaily, ne ze bych na nich ujizdel, a vkusnou grafiku. Duratec mel prisernou grafiku odjakziva, doted jim to vydrzelo. Skutecne za ty prachy, si s vedomim faktu vyse, si akorat tukam na celo.

                0 0
                • Cavendish  

                  Jo to beru, v roce 2000 tohle asi platilo. To posoudit neumím, páč mě bylo 9 let :) Duratec občas šlápl vedle, stejně jako Remerx a svoje produkty testoval i na koncových zákaznících. Viz Míťo a jeho ,,šméčko z Touškova". Grafika je otázka vkusu, mě se líbí ta jednoduchost. A to u obou značek. Možností konfigurování máš hafo, tak si každý přijde na své.

                  Nic méně fakt, že je to opravdu krásný kus rámu s vyspělou technologií a dlouhým vývojem neomluví cenu 18 000 :) Na tom se asi oba shodneme. Za ty prachy má člověk Cube Litening s váhou 900g.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Šméčko to je na nekonečnou debatu, chybí pohled druhé strany, ostatně každý jiný by ten rám „zahodil“ a nejezdil na něm doteď.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Asi chtěl být nápomocný u vývoje :)

                      0 0
                    • miťo  

                      Pár sezón na něj kálely myš,i a pak se vrátil do služby jako zimák po prasknutí SUPa. Bylo období, kdy jsem měl chuť jim to prohodit výlohou, ale co jsem zalepil nápisy, nechávám ho sloužit ve sračkách, na to je tahle hlína celkem dobrá. Ovšem srovnání s Giantem TCX Advanced to nesnese. To je jako Felda a Superb. A skoro za stejný prachy že :-) Ale pokud na to chce někdo ustrojit hezkou sadu a dát tu fůru peněz, je to jeho volba.

                      0 0
                  • kubad  

                    Miťuv případ je hodně specifický.

                    Ten bych sem netahal.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      To máš pravdu a musím se přiznat. Koukám na jejich CX Rebel S8 s canti brzdama :))) Ale ta cena…

                      0 0
                    • miťo  

                      A co Pekáček? 2× prasklý látaný rám.

                      0 0
        • DanMaxbike  

          V roce 2007 chtěli u RB za rám CRX při výrobě na míru 12 990 Kč a pochybuju že dnes bude cena nižší, spíš naopak. U mě rozhodl design a váha rámu. V roce 2007 jsem za rám Duratec Career C14, včetně hlavového složení, sedlovky, představce a řidítek zaplatil 15 000 Kč, takže prakticky žádný rozdíl a na kvalitu si rozhodně nemůžu stěžovat.

          0 0
          • kandik psi zub  

            a to bylo na miru? jestli si dobre vzpominam, Duratec mel taky standartni velikosti a geo na miru byla za priplatek (?)

            0 0
            • DanMaxbike  

              Nevím jaké měli tehdá standartní velikosti, délka sedlové trubky je 60 cm. Objednával jsem jej tehda u Kaňkovského v Olomouci, tam si mě poměřili a víc už jsem neřešil.

              0 0
    • michomin  

      Mně by teda vadilo vedení lanka k přesmykači. Tento způsob vedení spodem pod středovou trubkou (osou) považuji za nejhorší, za ty prachy bych chtěl vedení k přesmykači side swing a mohli by udělat úchyt na návarek.

      Řetězová trubka má 450 mm, což je v dnešní době hodně.

      Pak bych také chtěl středovou trubku 73 mm. Takhle budeš mít na obou stranách plastové kroužky, které se po utažení misek zmáčknou a člověk to musí dotahovat na obou stranách.

      Tento rám považuji za technologicky poněkud zastaralý..

      0 0
    • Pikaču  

      Nicmene nikdo tu nema zadne aktualni zkusenosti. A ta jejich vaha je neskutečná. Jestli tedy odpovídá realitě. Za 74 tisic vaha kola pod 10 kg osazeno orlem XO1. To se rovná karbonu skoro.

      Kolik váží vubec jejich rámy treba sonix cx4 a da se tam objednat pouze rám? Nevidim to v konfiguratoru.

      0 0
      •  

        Jejich ramy jsou stejne tezky jako u RB. Tedy aspo byly pred cca peti lety tzn napr XL Rb crr 1950gr a Sonix ve stejne velikosti to same. Ty hmotnosti na jejich webu jsou nesmysly.

        Mel jsem Sonixe s vnitrnim vedenim ktere rezonovalo ramem. Zanedlouho jsem se s chuti vratil k RB.

        0 0
        • Pikaču  

          Tak to je dobre slyšet. Ale skoda ze tu neni žádný uživatel s aktuálním Diratevem. Třeba ty jejich trubky x krat zeslabovane vazi pouze 900 gr. Hahahhahahah

          0 0
        • fred15  

          Jestli to někomu někdy ještě pomůže, tak můj postarší 26" CX4 Sonix na dobovém XTR váží 10,45kg (vč. SPD a držáku lahve).

          1 0
        • miťo  

          Stejná skušenost, mám na krosce tahy řazení spodem, brzdu vnitřkem HT a rezonuje to.

          0 0
    • Dworry  

      Mám čerstvě tento rám (Sonix CX4 29"), nemá náhodou někdo stejnou „špatnou“ zkušenost s drnčením trubiček uvnitř rámu (vnitřní vedení bowdenů ke kazetě a k brzdě) ? Kolo perfektní, tuhost, zpracování, geometrie vše paráda, ale to drnčení, které je slyšitelné i při normální jízdě po šotolince mi jde děsně na nervy ! Řešil jste to prosím s Duratecem někdy někdo, díky za info.

      0 0
      • Cavendish  

        Míťo a Zdendyš na plac!

        0 0
      • Smazaný účet  

        Tak jestli to leží ve štangli :/

        0 0
        • Dworry  

          Přesně ve „štangly“ to drnčí nejvíc.

          Ale kur.. , když už něco takovýho vyrábim, tak ty trubičky uvnitř nějakým způsobem izoluju !

          0 0
          • Dworry  

            Problém elegantně vyřešen, už nic nedrnčí !

            0 0
            • Cavendish  

              Jak si to provedl?

              0 0
              • Dworry  

                Montážní pěna z OBI

                0 0
                • Cavendish  

                  Tak to není elegantní :) To je prasárna…

                  0 0
                  • Dworry  

                    Tvůj návrh řešení, poslouchám …

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Jsou na to molitanové trubičky :)

                      0 0
                      • Dworry  

                        Jak je vložím do hotového rámu ?

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Trocha násilí. Zrovna ten molitan by tam šel přemluvit. Použit protahovací lanko a je to. Lepší než do krásného a drahého rámu namrdat pěnu…

                          0 0
                          • Dworry  

                            Protahovací lanko ? Odkud kam, horní rámová trubka (štangle) je do sedlové neprostupná, jediný přístup je hlavovou. Mám za to, že mé řešení je vhodnější a elegantnější.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              A jak to budeš měnit?

                              0 0
                              • Cavendish  

                                To je jedno ne? Je to elegantní…

                                0 0
                              • Dworry  

                                Co měnit ? Vestavěné AL trubičky v horní rámové trubce pro vedení bowdenů k přehazce a brzdě ? Předpokládám, že si jen nerozumíme.

                                0 0
                              • Dworry  

                                Vnitřní vedení (vevařené AL trubičky skrze celý rám) se bohužel v mém rámu v oblasti horní rámové trubky (ve štangly) dotýkaly sami sebe a vytvářeli nepříjemné drnčení. Jediné řešení, jak je v horní trubce od sebe odizolovat – montážní pěna.

                                0 0
                                • Cavendish  

                                  Aha, tak to jsme si fakt jenom nerozuměli. Já myslel, že vnitřkem vedou samotné bovdeny a ty o sebe drnčí. Tam by na ně šlo navléct ten molitan. Takhle je mě to už jasné. S tímhle toho fakt moc nenaděláš.

                                  Takže beru zpět svoje debilní poznámky a omlouvám se

                                  0 0
                                  • Dworry  

                                    V pohodě, nevím jak to maj řešený jiní výrobci, ale Duratec to má takto. Rám je jinak po všech stránkách skvělej, až na tuhle volovinu. Vyndal jsem vidli, fouknul do „štangle“ trochu pěny, nechal vytvrdnout a bylo. Kolo nepřibralo na váze ani gram (no možná dva tři) a trubičky uvnitř jsou pěkně odizolované a je klid po pěšině ;-)

                                    Ty si měl na mysli asi drnčení samotných bovdenů v těch vodících trubičkách. To jsem si nejdřív taky myslel, ale když jsem bovdeny vytáhl z rámu ven a rozezněla se na mě v tu chvíli ještě větší „zvonkohra“ ze štangle, bylo mi to jasný. Ten kdo rám stavěl/svařoval buďto na něco zapomněl, nebo se mu něco nepovedlo, nebo, nebo … Hodil jsem vlákno sem na BF a čekal, že s tím už měl taky někdy někdo něco společnýho, ale asi neměl.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Hlavně tady má Duratec špatnou pověst a je předražený…

                                      0 0
                                      • Dworry  

                                        To si nemyslím, mám od nich už čtvrtý rám o špatné pověsti tu nemůže být ani řeč. Kdyby se teď neobjevila tahle „volovina“, tak já jen chválím.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Taky jsem býval spokojený uživatel, tady valí RB. Jinak ty základní kompetní hliníky vychází min. o desítku dráž než konkurence.

                                          0 0
                                        • gs9  

                                          Mam rok a pul model Torain a sem s nim moc spokojeny. Presedlal jsem z canyonu a pred tim z GT a tohle povazuji za nej kolo co jsem mel. Co se ceny tyce, nemohu rict, ze jsou o moc drazsi nez jiny kola s podobnou vybavou a jeste kdyz vam daji nejakou slevu.

                                          0 0
                                          • Cavendish  

                                            Jsou to dost dražší než kola s podobnou výbavou.

                                            0 0
                                            • Dworry  

                                              Cenu za rám (celé kolo) si musí každý zdůvodnit sám v sobě. Jít po nejnižší, nemusí být vždy výhrou. Většina z nás už má svoji „nezapomenutelnou“ zkušenost. Já Duratec volím převážně z osobních důvodů – jsem patriot, bydlím blízko, mám velice dobrou zkušenost při jednání se zástupci firmy. Navíc se mi dddesign rámů Duratec velice líbí ;-)

                                              0 0
                                              • Cavendish  

                                                No, já to chápu. Taky bych někdy hrozně rád něco od Duratec. Ať už silnici, CX nebo HT 29''. Ale 20 tisíc za rám, nebo 50 za kolo, které jinde stojí 35 mě prostě nejde přes srdce.

                                                0 0
                          • miťo  

                            Zasejc s pěnou to bude na vodě plavat :-)

                            0 0
                • kandik psi zub  

                  tvl vostře do problemu:)

                  0 0
    • qwertz375  

      Jaký největší 1X převodník vozíte na 29" rámu Sonix nebo Torrain? Vejde se tam 38z nebo 36z?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.