• MD1

    Rozhodla jsem se pro koupi kola Duratec Torain C1 29 Inch a dávám dohromady parametry kola, aby bylo trochu levnější než to, které Duratec nabízí: http://www.duratec.cz/…n-c1–29inch/. Můžete mi tady zkusit navrhnout jednotlivé parametry, moc se v tom nevyznám. Budu s tím jezdit hlavně na zpevněné cestě, ale nepotřebuju mít všechno nejšpičkovější (někdy je to zbytečné). http://www.duratec.cz/…vit-vlastni/#…. DÍKY!

    0 0
    • Marskatin  

      To co je tam jako ukázka je podle mě minimální konfigurace. V předchozí diskuzi bylo zmíněna otázka, co by s edalo vyměnit, aby byla cena co nejvíce pod 40 000Kč. Já říkám, že v podstatě nic. Je třeba si uvědommit, že při normálních cenách (bez akcí, výprodejů a slev) je hodnota pouze rám vidlice skoro 30 000Kč. Takže není moc kam jít. Něco s euštřit dá ale zázraky to nejsou. Pokud výrazněji sáhneš na vidlici, kola tak z toho dostaneš akorát něco jako ferari na oplechových ocelových kolech.

      Rám Duratec je cena za ruční práci. Jeho cena je oproti seriově prodávaným 29" rámům o 8–10 000Kč vyšší. Takže pokud má být cena pod 40 000Kč doporučuji poohlédnou se u jiného výrobce. Výsledkem bude levnější, l=pe vybavené a lehčí kolo.

      Pokud oovšem plánuješ Duratec, kvůli individuální stavbě rámu na míru, tak je všechno jinak.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.antik  

      Nechci se majitelů Durateců nějak dotknout, ale tyhle rámy se prostě nekupují lidé, kteří chtějí nějak extra šetřit.

      Takhle mě to přijde moc pěkně vyvážený, snad jen na kazetě uplně zbytečně šetřili. Taky mohli dát karbon řidítka a sedlovku, když je to stavěný na hmotnost.

      0 0
      • Bafoon  

        mno on torain teda zrovna gramařský rám nejni – můj měl lehoučce přes 2kg :-(

        0 0
        • mr.antik  

          aha, no koukal jsem na udávanou hmotnost na webu

          0 0
          • Bafoon  

            jo to já taky :-D patrně surový rám v 16" ? nevim, taky mi to přišlo dost ale co – je to DC :-)

            0 0
            • Bafoon  

              ale abych tady nešířil bludy – rám jsem vážil již s naraženým hlavkem

              0 0
    • Honza321  
      1. kup si samostatný rám Duratec 29"
      2. udělej si seznam komponent které chceš osadit a nechej si to nacenit
      3. sežen si někoho, kdo ti to postaví

      Když vidím cenu věcí rám a komponenty z konfigurátoru, tak se mi dělá nevolno (a to hodně)!!!

      0 0
      • Pijer  

        hmm, tak když bych šel touhle cestou a chtěl ruční českou výrobu, tak se rovnou otočím, zajdu pro rám do RB a mám hned ušetřeno 5,5 tisíce

        0 0
        • roud  

          a půl kila na váze navíc …

          0 0
          • Pijer  

            jestli půl kila nevím, ale těžší asi bude. Půl kila můžu pošetřit za těch 5,5 na komponentech a mám pořádnej festovní rám.

            0 0
            • Pijer  

              Jinak co jsem koukal na váhy rámů, tak u všech Torainů C1(26 dámská i pánská a 29) je udáváno 1450g, a to bych teda chtěl vidět

              0 0
              • roud  

                na komponentech můžeš klidně schodit časem ale těch půl kila z rámu nesundáš ničim :O( co se váhy durateku týče bude o něco vyšší…

                0 0
                • Honza321  

                  1.Bafoon má velikost 54 což se dívám je 21" a navážil rám těsně nad 2kg „15.02.2010 17:24:48“.

                  2.Torain C1 29inch – of. uváděno hmotnost kola: 10 166 g v uvedeném osazení … opravdu? vždyť tu musí mít tak 12kg :-D

                  0 0
                  • roud  

                    na mě nekoukej já je nevážil ;o]

                    0 0
                    • Honza321  

                      jo ale zrovna ty máš určitě dost velký přehled ohledně skutečné váhy komponent a kol :-)

                      0 0
                      • roud  

                        kamarád loni kupoval dc ht 26 a váha byla vyšší než katalogová ale zase to nebyla nijaká tragédie…

                        0 0
                  • Bafoon  

                    15.2. je datum poslední editace a ne vážení rámu :-)))

                    rám jsem si před vážením vylil olovem, prý to zlepšuje jízdní vlastnosti při dlouhém sjezdu

                    0 0
                    • Honza321  

                      hele, pošli jim ten údaj do DC ať si to opraví…tahle firma z lidí dělá blbce a jak dobře jim to jde (ať už váhou tak cenou za osazení) :-D

                      0 0
                      • roud  

                        mno ono ani nemusí jen ten údaj bude váha surovýho rámu bez laku objímky a hlávka…

                        0 0
                        • Bafoon  

                          tak tak a v nějaké normální velikosti :-)

                          0 0
                        • Honza321  

                          hlavko kolik 100 až 120g, lak kolik 100 až 200g, a sice vážili holou 29" ale velikostně tak pro školku :-)

                          0 0
                          • Pijer  

                            Blbost, jak jsem psal, u všech variant udávaná stejná váha. Bůh ví, co vážili a jestli vůbec.

                            0 0
                            • roud  

                              vem to v sku to sme – 100g odečti lak –200g a hlávko –100 + třeba patka a objímka a sme ± na váze co tam maj ne ?

                              0 0
                              • Pijer  

                                Jasně, mně spíš nesedí, že by se u všech variant trefili na stejnou váhu. Je tam malinko odlišná geometrie a minimálně u 26" x 29" jinak dlouhá zadní stavba a to určitě rozdíl pár desítek gramů udělá. Spíš mi přijde, že tam nějakou váhu flákli a nějak zvlášť to neřešili.

                                PS: Na rozdíl od DC je mi sympatický přístup Petra Heiníka z RB, který dost často reaguje na diskuze na BF a vnese do nich mnohdy vysvětlení, nebo názor výrobce proč to tak dělá.

                                0 0
                                • roud  

                                  ano s Petrem se dá mluvit ale zas mám pocit že ani RB dřív neudávalo přesnou váhu pokud se v tomhle pletu tak se omlouvám…

                                  0 0
                                • Marskatin  

                                  Jenou jsem se zabýval těmi váhami obecně. A rozdíly mezi nejmenším rámem (obvykle udávaným jako váharámu) a nejtěžším (největším) vycházely na 270 – 440g. Záleželo samozřejmě i na tom jaké velikosti byly v nabídce, ne všichni měli rozsah řekněme 15,5"-23". U těch co měli velké rámy v nabídce to bylo i více. Záleží tak na konkrétném řešení rámu. Takže jen orintačně.

                                  0 0
          • Honza321  

            kucí nehádejte se :-)

            Pokud chce Durateca, tak ok beru to…pokud nemusí být volím RB nebo něco jiného možná i rám pana Garyho :-D

            0 0
            • MD1  

              Děkuji za obohacující diskuzi. Určitě jsem se dozvěděla spoustu informací o všem možném…, ale s kolem stále váhám. Neměla bych si – vzhledem k tomu, že jezdím jenom po silnicích (a asi i budu, protože přítel se mnou jinam nepojede a mám ráda rychlost) koupit přece jen nějaký cross příp. fitness s pevnou vidlicí? Uměli byste mi doporučit něco rychlého a kvalitního?? Na konkrétní značce mi opravdu nezáleží, no koupila bych si nějaké kvalitní kolo a případně na něm pak vyměnila pár komponentů. Nechce se mi ale kolo úplně stavět. Nemám s tím zkušenosti a hlavně bych si ho nemohla předem vyzkoušet…

              0 0
    • Volf  

      Asi zase rozpoutám nějaký flame, ale nejdříve si někde na nějakou 29 sedni. Myslím si, že při nezávodních ambicích by mělo být mezi rozhodovanými parametry i to, že kolo by mělo být hezké a 29 je to nejhnusnější co se na trhu objevuje. A když na tom nesedí dva metry vysoký chlap, tak to prostě vypadá dost hrůzostrašně. Človíček, který sedí mezi dvěma obrovskými koly. 29 palců je mediální nafouknutá bublina, která si žije vlastním životem a je hnána vpřed jen tím, že výrobci do tohoto konceptu nasypaly obrovskou spoustu peněz. Všichni o 29 mluví a dohromady nikdo ji nekupuje. Takže já bych si osobně sedl na pár kol a pak bych se rozhodoval. Pokud chceš Duratec, tak si ho kup, ale je i spousta jiných kol.

      0 0
      • Marskatin  

        První věta souhlasím.

        Ostatní už jsou jen výlevy dvacetdevítkobijce, ale hezky emotivné zpracované:) přívlastky jako hrůzostrašně, nejhnusnější a obrovskými z toho dělají zajímavé čtení:)

        Zajímavé je, že v souvislosti s tím ,že chceš třeba krosa tak nikdo neargumentuje tím, že na tom jako nepřerostlá žena budeš vypadat směšně a přitom kola prakticky stejně velká.

        0 0
        • kubad  

          stejně chce krosse a na tom bude vypadat naprosto stejně, takže argument o ničem přesně tak

          0 0
        • Volf  

          Proč hned takové výrazy jako dvacetdevítkobijec? Diskuze není o tom, druhého zadupat do země nebo urazit. Já mám svůj názor podepřený od kamarádů, kteří provozují cykloshopy a ten jsem zde pouze prezentoval. Dále mám i osobní zkušenost se Supem, Ninnerem a Yeti a vím, že bych si při svých 182 cm 29 prostě nekoupil. Jestli jsi uživatelem 29 a bereš to jako osobní útok, nebo jsi dokonce nespokojeným uživatelem 29 je jen a jen tvoje věc, ale nedává ti to právo někoho urážet.

          0 0
          • Marskatin  

            vůbec si to tak neber já jsem taky v klidu, to jsi mohl z ladění a smajlíku pochopit.

            Ať to čtu jak to čtu, tak nic urážlivého nevidím snad až na slovo výlevy a to je tam proto, že jsi to smetl jako naprostý omyl, žádné shodnocení +/-.

            Jinak je to furt dokola, jak bulvár problematika velký na malém, malá na velkém atd. Co ti tak asi mám napsat na větu, že 29" jsou nejhnusnější, co se na trhu objevuje? Opět věc konkrétního výrobce a osobního vkusu.

            Dále řeči o mediální bublině: tohle vpašuješ pokud mě paměť neklame do každého vlákna, kde se mihne spor o 29, proto dvacetdevítkobijec, není v tom nic hanlivého. Připadá mi to jako výkřik : je to na … , dlouho to nepřežije, nekupujte to, brzy s eto stejně přetane vyrábět, nebudou na to díly. Nebo co si z toho má odnést člověk, který se rozhoduje mezi 26" a 29"? nebo proč teda to všude píšeš? V čem to pomůže při rozhodování, že tvých několik známých potvrzuje, že se to moc neprodává a že je to bublina.

            To v následujícím odstavci už se netýká tebe , ale obecně. Píši to sem, protože mi to tu nějak tak zapadne.

            K osobním útokům. Jezdím spokojeně 29" a nemám problém jet na 26". Jezdím 29" a je mi úplně fuk, co si o tom myslíš. Akorát mám pocit z diskuzí tady ,že naopak to nefunguje. Že 26" jsou poněkud více „militantní“ (tak doufám, že to nebude start dalšího flame). A nejedná se to jen 26×29. Pocit z diskuzí.Ať chceš kros, fitnes nebo 29" zapoměň na to a kup si 26". Obuješ to podle potřeby a je to lehké a levné. Argumenty vyznívají asi jako s MTB lze lezdit po silnici kdežto se silnici v terénu ne. Další typ argumentů je, že na na závodech se jezdí na tom a tom, a proto je to nejlepší. Takže pokud necheš koupit 26" HT nebo fulla. Moc rad tady nedostaneš.

            Respektuji i tandemy, lehokola, vysoká kola, silničky, krosy, treky, SS, furtšlapy i když spousta z toho není má krevní skupina nekoupil bych si to, ale nevrhám s edo káždého vlákna o SS, abych tam napsal, že je to k ničemu, že vterénu mi budou chybět převody.

            Takže asi tak.

            0 0
        • DaSnail  

          29×2.1 má o 5cm väčší priemer jak 622–32 a o 3cm väčši jak 622–42

          ináč súhlas.

          0 0
      • kubad  

        jen technická takže i všechny krossové kola sou hnusné?

        ale taky názor beru

        0 0
        • Volf  

          S velkejmi koly je pěkná jenom silnička. U krosu je to jen malinko opticky vyvážené úzkými plášti, ale jak tam dáš balóny, tak je to prostě ošklivé. Z mého vidění světa.

          0 0
          • kubad  

            však píšu, taky názor nic proti, osobně mě přijde rozumější varianta 29" s užšími pášti, než volit crosse, ale to si musí zvážit každý sám, já jezdím s 183cm jak 26" tak 29" vyhovuje obojí

            0 0
      • DaSnail  

        29ky majú aj iné nevýhody. to, že urážajú tvoj krasocit a že sa na tom výrobcovia snažia zarobiť, sú asi tie najmenšie…8o)

        0 0
      • Shooter1  

        Takže na 29" vypadá dobře postava až od dvou metrů výš? Když to přepočtu poměrem 29/26, tak na 26" vypadá dobře postava od 180 cm výš… Takže lidé, slyšte Volfa: kdo máte pod 180 cm, kupte si dětská kola 24" a drobné dámy, co máte pod 165 cm, pořiďte si kola 22". Jinak na tom budete vypadat přímo ohavně …

        0 0
        • Volf  

          Ty jsi jehovista nebo něco podobného? Můj názor není žádné učení a už vůbec ne světonázor. Žiji tak, že řeknu co si myslím a tím to končí. Je na každém jestli to uchopí tak, že nad tím začne přemýšlet, nebo jako ty zesměšňovat. A to jak menší člověk vypadá na 29 si sice moc v terénu neprohlédneš, protože těch kol jezdí tak málo, že je nevidíš, takže si musíš zajít do cykloshopu a zeptat se na čísla prodejů. Pak zjistíš, že mám prostě pravdu a pokusy o urážku nebo zesměšnění to nezmění.

          0 0
          • Vilém  

            Tak pravil Volf, amen.

            0 0
          • Shooter1  

            Ne, nejsem nic podobného. A už vůbec to nezesměšňuju, naopak jsem nad tím přemýšlel a podíval se na poměry velikosti jezdec/kolo tvýma očima i u 26".

            Ale je pravda, že to tvoje hodnocení hrůzostrašné a nejhnusnější k smíchu je. Zesměšňuješ se sám.

            Jinak nikde nezpochybňuju, že 29" jezdí málo. Ale to, že jich je málo, snad automaticky neznamená, že jsou špatná/hnusná apod. To bych mohl taky říct: … 26" je obyčejná profláklá tuctovka, jezdí na tom skoro každej, no fuj, jó 29", to je panečku exkluzivní zboží …

            A jinak bohu díky, že tvůj názor není žádné učení nebo světonázor, to bych se začal bát, že mi inkvizitor přijde propíchnout ty velké hnusné gumy… :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse