• volyn

    Ahoj,

    jsem ve finalni fazi rozhodovani jake zapletena kola koupit. Chci si nechat neco postavit a zasekl jsem se na DT swiss. Asi nechci tovarni zaplety.

    Mam 85–90kg, jezdim lesni XC, klasika kameny, koreny, semtam hopsnu kdyz je v ceste maly schod a 3×-4× do roka rychleby apod.

    To co nevim je

    1. Je na muj typ jezdeni vhodny rafek XR331? Je rozdil v tuhosti mezi XR331 a XM401 ?
    2. Na muj typ jezdeni 28 dratu vs 32 dratu? Ptam se hlavne proto, ze straightpull naby se delaji jen s 28 derami.
    3. jsou straightpull draty odolnejsi, kdyz nemaji kloub nebo to je marketing bullshit

    Chci hlavne tuhost a kvalitu, vaha je na poslednim miste. Nechci hlavne x-krat do roka centrovat jako to mam na svych soucasnych kolech, ktere jsou totalni shit (sun ringle, origos dodane ke kolu cube).

    Draty vidim nejake neztencene AeroComp a nabu 240 vzadu i vpredu.

    Kola planuju mit jen na letni jezdeni (ne zimni-jarni prasecak budu mit rezervni), coz bude cca 1500–2000 km. Zajima me, kdyz teoreticky komponenty mechanicky neposkodim jak dlouho maji dobre jizdni vlastnosti s takovouto zatezi. Naboj se chova porad stejne? mam ho alespon na 4–5 let? A jak se o nej starat, aby se choval co nejdele spravne. To stejne k rafku…

    Dik moc

    • Vilém  

      Pokud chces spolehlivost a tuhost, tak rafek 331 bych vynechal, je to zavodni papir, ktery hraje hlavne na hmotnost.

      • žvejk  

        blbost! papír to určitě není, jasně je to závodní ráfek, kde se hraje na hmotnost, ale ve srovnání se ZTR Crest je na tom podle mě trochu líp. Já je jezdil na 29er, v pohodě rychleby, závody a všude v lese, nebyl sebemenší problém. Samozřejmě XM 401 je odolnější už z logiky věci, taky je širší, ale samozřejmě i těžší a už tolik nejede,těch 90 gr na jednom ráfku jde docela poznat. Na XM 401 jsem jel i jeden enduro závod a Problém jsem neměl. mám 80 kg.

        Pokud to máš na ježdění v běžným terénu a na závody šel bych určitě do XC331 uvádějí že je do 100kg!

        Pokud hledáš odolnost a nejsi úplnej technik, často jezdíš na Rychleby a do těžšího terénu šel bych do XM 401. je do 110 kg.

        • volyn  

          Ahoj,

          dik. Rozhodne nejezdim jako prase a taky se v rychlebech na svem HT nepoustim do cerne trasy. Chci jezdit bezne jezdeni po lesich a semtam zavod jak pises. Na kolik dratu ty XR331 jezdis, asi bude lepsi jet na 32, melo by to pridat na tuhosti?

          Dik

          • žvejk  

            331 i ty 401 jsem jezdil na 28 drátů, zeslabované 2 – 1,6 – 2mm

      • BLACK1E  

        XR331 jsou spolehlivý. Mám je už dlouho a i po velký držce se dal narovnat a znovu zaplést. Vydrží opravdu hodně. Z mýho pohledu se kvalitou nedají srovnávat s AC 101 nebo Crestama.

        • Vilém  

          Ano srovnat se daji, ale treba Crest nepovazuju za odolny a spolehlivy rafek. Mel jsem Cresta se svyma 100kg na prednim kole 29" a zrovna tuhej nebyl.

          Navic DT rafky nemam rad, mozna se to za posledni dobu zmenilo, ale cokoli jsem od nich zapletal, tak to proste pusobilo blativym dojmem, pri zapletani to nekladlo zadny odpor.

    • Hnoj  

      Pokud není váha totál priorita, vezmi si XM401 už jen kvůli +2mm šířce, gumy se budou chovat lépe. 28 drátů SP by neměl být problém. A vykašli se na 240ky, stojí 2× více než 350ky a neumí toho více, mimo rychlejšího záběru a ten se dá časem dokoupit…

      • volyn  

        Ahoj.

        Ok kdyz koupim 350, tak jak dokoupim rychlejsi zaber. Jakoze pozdeji dokoupim 240 nabu? Nebo se toho da docilit jinak Kazdopadne dik moc, ty 240 jsou opravdu drazsi, nemam problem je koupit, ale nechci vyhodit penize pokud je rozdil jen v napisu…

        Taky jsem zahlidl nejakou DT 350 BOOST nabu, nevim jaky je rozdil mezi klasickou 350 a timto.

        Dik

        • kubad  

          jde to dokoupit je to vnitřní mechanismus ořechu

          • Nikovlas  

            Kolik cca stojej ty lepší rohatky?

            • kubad  

              lehce pod 2 litry tuším :D

            • tonik666  

              870 za ks dle ceniku bottica. Potrebujes 2ks, takze 1740.

              Chvili jsem o nich uvazoval, ale nakonec jezdim s 18z.

              Daji se sehnat i 54z vyrobene pro bontrager, ale dt je myslim zatim ofiko neprodava.

              • kubad  

                v ceníku dílů mají trochu víc, ale to už je asi nepodstatné

                • tonik666  

                  Ted jsem na nej koukal, tak to mi to muselo vygooglit nejakou starsi verzi.

                  Aha, koukam na aktualnejsi, 980kc ks

                  • lumyr  

                    ja je kupoval na eBay a vyšly o cca 500 levněji než co maj v ceníku. Slouží bez problému.

          • tomxxx  

            Nééé oni to nemaj sériově. A já plánoval při přechodu na XD ořech koupit rovnou celou zadní 350 a vyrabovat jí i s rohatkama, vyšlo vy to levněji…

      • kubad  

        pokud vím ani 240 nemají seriově 36 POI rohatky

        • tonik666  

          To mas asi pravdu.

          36z mela jen nektera tovarni kola dt swiss, treba xm1501.

          • kubad  

            jj v některých lepších kolech to je, v nabojích ne

            • volyn  

              Asi se zeptam jako dement, ale co jsou rohatky a jakou plni funkci?

              • BLACK1E  

                Číslo 2

                Čím víc zubů, tím víc adidas. Je to prostě jen jiný systém místo praporků.

              • tonik666  

                Cim maj vic zubu, tim mas mensi mrtvy uhel na klikach, tj. Pohyb kliky dopredu aniz by se hnulo zadni kolo

    • BLACK1E  
      1. XR331 bych vzal. Jsou spolehlivý dostatečně.
      2. 28 drátů v pohodě.
      3. Odolnější jsou a kdyby sis to pletl doma sám, tak to dost usnadní postup.
      4. 240 náby jsou jen pro váhu a parádu. 350 jsou jasná volba spolehlivosti­.(i tak stojí dost)

      Aerocomp dráty jsou na mtb jen na parádu. Daleko lepší varianta jsou competition race. Výrazně lehčí a levnější.

      • Hnoj  

        Aerocomp dráty jsou na mtb jen na parádu. Daleko lepší varianta jsou competition race. Výrazně lehčí a levnější.

        IMHO totální kravina. Bavíme se tady skoro určitě o 29" kolech a tam jsou ploché dráty v kolech sakra znát na tuhosti. Comp race jsou lehčí a levnější a kola budou daleko měkčí a majitel bude daleko nasranější, že nešel do plochých…

        EDIT: Nehledě na další centrování…

        • volyn  

          Ähoj, ano to jsem nenapsal, urcite se bavime o 29" kolech

        • BLACK1E  

          O tuhosti jsem si naodvážil povídat. 2× zprdelený jak já říkám(butted) jsou oba typy a masa tam je téměř stejně.

      • Nikovlas  

        Rád bych se jen zeptal k bodu 3:

        Když mám na klasický nábě (ne straightpull) zapletený zeslabovaný dráty – třeba 2,0–1,8–2,0 – prasknou mi v místě toho ohybu v náboji, kde mají tloušťku 2,0 mm, nebo někde jinde, kde jsou 1,8 mm tlusté? Zajímalo by mě, jaké mají v tomhle ohledu lidi zkušenosti.

        • Nikovlas  

          (V ploše průřezu je mezi 2,0 a 1,8 rozdíl cca 20%…)

        • JakeF  

          Mně rupnul u niple, ale nejsem si jistej, že v Rovalech byly přesně tyhle.

          • Nikovlas  

            Připadá mi to celkem zajímavý – pokud dráty praskaj v místě ohybu v náboji, pak straightpull verze je logická cesta k eliminaci tohoto problému – pokud ale praskaj u niplů nebo v místě nejmenšího průřezu, pak je straightpull v konečnym důsledku jen estetická varianta.

            • kubad  

              ano v tomto ohledu je asi přímí drát řešení, zase jich dávají míň

              navíc přímé dráty s alu niplame = peklo pro servisáka

              • jeniiiik  

                Prime taky praskaji, jednou u naboje, jednou u niplu, jednou uprostřed…slo to tak ruzne na střídačku a i jeden na prednim kole. Na karbo rovalech s 32 dratama na enduru, celkem sest az sedm drátů ve 2015, mam 67 kilo, tak to neni vepřovou vahou;-)

            • JakeF  

              V ohybu taky praskaj. Navíc by straightpull teoreticky mohly být tužší. Ale zvlášť s kulatýma to musí být dost oser zaplétat.

        • žvejk  

          drát ti většinou nepraskne ve střední části, ať už je zeslabovaný nebo ne. Protože, vždy je nejnáchylnější v místě kde vstupuje do niple, nebo vylétá z náboje, prostě se v tom místě trochu ohne a je tak narušen tak po čase praskne.

          Dost často to bývá když je třeba špatně spočítaný tvar náboje viz ty rovaly tam dráty praskají běžně. Proto se taky nedopuručuje použít stejné dráty při přepletení kola, drát se za koncem závitu ohne jinak než byl v původním výpletu a je náchylnější ještě víc. Strightpull je tužší, protože odpadá pružení v místě ohybu, když tam vlastně ohyb není… jinak nic.

          • jeniiiik  

            U rovalu praskaly protoze 1,8–1,6–2 myslim…moc tenké, litalo to furt.

      • tomxxx  

        myslíš, že 1,6 mm dráty jsou to pravé? Když už, tak obyč competition 1,8 by byly lepší.

        • BLACK1E  

          Před rokem jsem dobu řešil zapletení jedněch kol s laserama, který mají myslim 1,5. Nakonec jsem je vzal a není s nimi žádný problém. Odolnost v tahu mají naopak větší jen si člověk musí pohlídat, aby je nekroutil při zaplétání.

    • JakeF  

      Při tvojí váze a zamýšleným stylu ježdění bych se na 331 vykašlal, když sám píšeš, že váha není priorita… Takže bych vzal ty 401, sám vozím 471 a ty už si nechaj naložit hodně slušně. S nábama bych se přidal k 350, vozím už tuším 4 pár a vždycky bez problémů, první i po 2,5 letech při prodeji šlapaly jak hodinky bez náznaku přidírání nebo vaklu. Hlavně nezapomeň dát ProLock niple, tím se vyhneš hodně centrování.

    • Hef  

      Za me 471 + 240:-) na xbikes za 17 tisic. Jsou to vlastne ex1501 . Nebo vzit xm1501:-) ale zatim mam zkusenost jen s vyjizdek okoli ostravy:-) bikepark snad v breznu :-) kdybys chtel posetrit tak 350 budou taky fajne:-) a nove hope 4 vypadaji taky dost zajimave:-)

      • tonik666  

        Tvl, to že bys je chtěl jezdit ty neznamená, že pro pisatele jsou vhodné. Na to jeho ježdění je to zbytečné a drahé.

        • Hef  

          řikám zkušenost :-) nikomu nic nenutím :-)

          • tonik666  

            „Dobry den, jedny kola na xc.“ „mame tu vyborna na sjezdaka“ „chtel jsem kola na xc“ „ja vam ty na sjezdaka nenutim, mam s nima vybornou zkusenost.“

            Jen mi prijde, ze jsou tva doporuceni obcas takove vykriky mimo…ale mozna je to jen zdani

            • Hef  

              hele vim že chce XC, ale psal sem zkušenost kompletně s DT koly.. kdyz se mrkneš tak sem tam napsal že asi ta XM verze by byla lepší, pokud se nepletu neřešila se váha těch kol, takže pokud budeš mit kola na tvrdé zacházení na XC kole tak je zase výhoda, že víc vydrží. Vzhledem k tomu, že psal že občas nejakě Rychleby atd tak bych určitě zvážil jestli nekoupit něco odolnějšího co nebude muset furt centrovat. Nehledě na to psal sem tam " za mě" tudíž je to můj názor a to, že se nemusí třebas tobě líbit ja zase tvoje věc. Šlo mi jen o to poukázat na fakt, že nějáká řada 1501 existuje a že by se na ní mohl dotyčný mrknout. TO jestli to uděla nebo ne je jeho věc. A mimochodem nejsem obchodník takže nikomu nic nenabízím.

              • JakeF  

                471 jsou na Rychleby fakt overkill. Pokud se teda bavíme o oficiálních trailech.

                • Hef  

                  panove podle me to moc řešite .. :-D … tady fakt radeji nepsat svuj nazor :D pro nekoho overkill pro jiné jistota.. každy má svůj úhel pohledu .. klideček . :D

    • Hef  

      Jinak pekny webik na kalkulace a spekulovani http://www.prowheelbuilder.com/

    • myreczech  

      Ahoj,

      mám už asi rok 401+350 SPull, Sapim X-Ray…

      …spokojený hodně…mám cca 100 kg, kola drží slušně, váha ok, akcelerace hezká…

      jen to stálo cca 14t…jediná slabost…

      • volyn  

        Pecka, dik za to zvazeni.

        Ty SAPIM jsou ztencene draty, jsou dost tuhe?

        • myreczech  

          jsou super, dají se dobře vypnout, tenzi drží…DT dráty mi rozmlouvali…

          jen jsem si to zkomplikoval tím práškováním, tenzometr byl pak k ničemu…naladěno podle ucha…

          350 spokojenost…jen samolepky jsem si nechal udělat na náby červené…:) 240 jsou zbytečný luxus…

          • madik  

            Nj vidis, 240s nalepky na 350s naby. Hned to zvysi street credit :)

            • myreczech  

              …jen červená verze 350 samolepek…pán je totiž estét ne fraud…

          • tonik666  

            Praskovani- ze jsou barvene? Ro.ke taky napad, vysolit ctyrnasobek za ultralehke draty, a pak pridavat gramy barvenim.

        • Hnoj  

          Jsou to CX Ray a jsou ploché :)

    • volyn  

      Dik vsem za napady a rady.

      Rozhodl jsem se, ze pujdu do náby 350, ráfky XM401, dráty SAPIM CXRAY nebo AEROCOMP zapletene straight pull. A Hlinikove PROLOCK niple.

      • kubad  

        dost pochybuju že to dáš ve verzi straight pull :D

        • Hnoj  

          Proč?

          • kubad  

            dráty potřebné délky máš skladem?

            • volyn  

              ja urcite nemam skladem nic, ja to skladat nebudu a taky to nepotrebuji mit do 3 dni hotove. Pocitam,ze kdyz to maji shopy v nabidce,takze to sezenou, byt na objednavku. A kdyby ne,tak se z toho nepokadim a dam to na klasicke J-bend. Hlavne se z toho neposrat

              • tonik666  

                Dotaz byl na Hnoje, který se živí zaplétáním kol a sídlí na Praze7.

              • Vilém  

                Takze kdyz to nebudou mit, tak prikoupis dalsi sadu naboju v klasickem provedeni?

                • volyn  

                  Jak nebudou mit? Asi nerozumim dotazu. To mi da zapletena kola bez dratu ? Ja kupuju zapletena kola, nechci ani rafky s nabou bez dratu, ani nabu s draty bez rafku. chci proste kola komplet.

                  • raf007  

                    Buď v klidu. Jen narážka na smutnou skutečnost, že v ČR nemají dráty s přímou hlavou žádní dovozci skladem. Nezbývá než objednat ze shopů, kde mají skladové zásoby a nespoléhají jen na český trh :-)

                    • žvejk  

                      V Botico mají skladem Aerilite a dokonce je dost slevnili… dřív jsem dva měsíce čekal na CX-Ray,ale co slevnili DT Swiss už je lepší brát od nich…

      • nostro66  

        Niple dodavane k rafiku XM401 su mosadzne alebo hlinikove?

    • bacour  

      Dotaz na zdejší odborníky – set 29 kol: ryde trace xc21+dt swiss 240+sapim d-light za 520 euro, jít či nejít, co ty paprsky? díky za příp. věcné reakce.

      • Ice601  

        Chybi nam tu kolik vazis a jaky pekla na tom chces jezdit, a na cem, jinak na poveseni na zed na chatu jak byvaly kola od zebrinaku by to bylo dobry.....jinak ti fakt nikdo moc neporadi…

    • bacour  

      Je to na lehké sportovní ježdění, žádné enduro, skoky, závody, max. nějaký ten kořen a kamen lesní stezky. Je to na HT Focus Raven, vážím do 80 kg. Zejména nevím, co si myslet o těch drátech, nezdá se, že by se moc používaly a prodávaly. Zdá se mi to z hlediska poměru ceny a kvality jako jedna z nejlepších nabídek, co jsem za poslední dobu v relaci 12–15 tis. korun našel.

      • Singlespeed  

        Na sportovní pohodové jezdění jsou záplety za skoro 15 tisíc dobrý úlet :-). Ale pokud vata není problém, tak proč ne. Podrobné informace o špicích najdeš na sapim.be . Měly by být v pohodě, třeba Superior zaplétá ještě tenčí Sapim Laser (jen na stranu kazety dává silnější Race).

        • mastihuba  

          Na sportovni pohodove ježdění jsou zaplety za 15 naprosto v pořádku. Sere te ze si nekdo poridi slusny kola? :)

          • Singlespeed  

            Kdepak. Jen je třeba si uvědomit, že dražší záplety obvykle nebývají kvalitnější než ty levnější. Používají se zarůstací a praskací hliníkové niple, ořechy z bláta, malá ložiska atd. Za to se připlácet podle mého názoru moc nevyplatí ;-).

            • Mushy  

              Zdarec, trochu se připojím :). RB IQ, tedy XC full. Kombinace: novatec + sapim + remerx rio: prosím, přátelé, tuhle kombinaci nebrat. Ráfky jsem centroval co týden. Zadní novatec mi odešel po prvním KPŽ.

              Dnes? Hope pro 4 + sapim laser + sapim niple + DT 401. A chrochtám si blahem.

              • Lamer  

                Proc se to muselo centrovat kazdej tyden? Povoleny draty, krivej rafek, spatne napnutej vyplet? A co to bylo za Novatec? Ja mam 772 + Sapim d-light + ZTR Crest a rafek pri XC jezdeni drzi v pohode. Jen na ty 772 nabe uz od nakupu trosku hur chodilo jedno lozisko v orechu, tak jsem tam hodil za 120 Kc novy a uz chodi lip nez novy.

                • Vilém  

                  Protoze remerx rio.

                  • mastihuba  

                    :)

                  • Lamer  

                    Ten sem nevozil, ale v popisu je napsáno:

                    Ráfky s nízkou hmotností a zesíleným hřbetem vhodné pro cross-country závody a jiné výkonnostní využití.

                    Tak je jasný, že je určenej pro čistě XC trasy a žádný blbnutí na „těžkym“ RBčku. A když je tam napsáno pro závodní použití, tak to znamená, že při výrobě/návrhu měla přednost hmotnost před výdrží. On jeden ráfek je na lehký XC a druhej na AM/Trail. Ale na to měl upozornit už ten, kdo ty kola zaplejtal/navrho­val.

                    • nomecz  

                      no relita je spis takova ze na tom odjedes zavod a muzes ho vyhodit …

                      • Lamer  

                        Tom na nem skacete ty dropy z Olympiady, ne? Verim, ze to nebude top rafek, ale snad by mel fungovat, ne? Na XC chrtarinku mam par kol s Ztr Crest, kterej je stejny vahovy kategorie, s 32 tenkejma dratama Sapim D-light a vice mene o nem ani nevim (byl zaplejtanej a hlavne dotahovanej a centrovanej hodne peclive s kalibrovanym tenzometrem). Ted jsem ho po vice nez 1000 km kontroloval v centrovaci vidlici a zadny velky nerovnosti na kole nebyly. Takze se mi nezda, ze by Remerx nedrzel, ale pokud chci testovat zdvihy AM bika, tak samozrejme nasazuju pevnejsi kola.

                        • JakeF  

                          Stavět na stejnou úroveň Remerx a ZTR, to chce hodně odvahy…

                          • kubad  

                            :)

                          • Lamer  

                            Já ho na stejnou úroveň nestavim, zmínil jsem, že jezdim stejně těžkej a o 4mm širší ráfek, kterej je skoro s 90kg jezdcem po víc než 1 000 km skoro jako novej. Tak moc nechápu, jak ho někdo může zaplést nějakej ráfek a po 2 dnech ho rozplejtat, že je „měkej“, to je na reklamaci, ne? To snad mohl odhanout dopředu, co od kola/ráfku očekává a co zaplejtá. Na druhou stranu se i tady na BF najdou lidi, co si na něj nestěžujou. Ale přiznám, že si za komponenty, který se „težko“ měněj, rád připlatim a Remerx nevozim.

                    • Vilém  

                      Jednou jsem zkusil zaplest, v zachvatu gramhonicstvi a kolenovrtstvi, na predni kolo rafek Remerx magic, coz je podobna vahova kategorie jako to Rio. Mel jsem ho dve vyjizdky, pak jsem to radsi prepletl. Ten rafek se kroutil jak had, predni kolo si jelo vlastni cestou.

                      • mastihuba  

                        s alcyonama na silnici stejnej záchvat a stejnej výsledek :D jak se říká nejlepší zkušenost je vlastní.

                • Mushy  

                  Mno výplet jsem dotahoval sám, ale jelikož se to opakovalo po týdnu ježdění, tak jsem si řekl že jsem lemra a dal to do servisu. Výsledek byl ještě horší. Dle mého názoru…RIO je bahno, nebrat. Jinak ad Lamer: „těžkym“ RBčku. RB IQ opravdu není těžký :D

            • mastihuba  

              jako určitě dt(240) to se fakt kvalitativně nevyplatí oproti novateku. rohatka je nahovno a nic nevydrží :D anem jak si obhájit úsporu. Řekl bych že ti ty nekvalitní kola za 15 nikdo nenutí. :)

            • Člověk a jeho svět  

              Na mtb mám nějaké obyčejnější DT Swiss kdysi do 15 tis., a lepší kola jsem neměl, naprosto dostačující (nyní až moc, na mtb letos najedu tak 100 km za rok). Nicméně když jsem jezdil víc, tak jsem žádný z problémů, které popisuješ, jaksi nezaregistroval.

      • Ice601  

        Kdyz tak na ty komponenty koukam, tak to asi ve sve podsate nema vzhledem k tve hmotnosti a jizdnimu zamereni chybu…za ty prachy dobry…rafek top lehouckej asymetrickej s nosnosti kolem 100kg.....naby A1 zejo a spice – nemam vlastni zkusenost ale dle papirovych parametru ok…:-)

    • Deleony  

      Ahoj, je nejaká možnosť ako dostať predné koleso E1900 boost do vidlice 15×100 ?

      Diky

    • CannondaleF29carbon  

      Musím se podělit o né zrovna šťastné zkusenosti se zápletem DT SWISS.

      Kola mám Spline 23, dráty Aero Comp. Po třech měsících mi práskl drát u zadního kola už 5×. Všichni, které jsem o problému informoval, na mě koukali jak z jara: „ tobě praskají dráty u tak renomované značky?”

      Bohužel. Nicméně jsem v rámci reklamace oslovil místní servis a nechávám si zadní kolo přeplést za pevnější a odolnější dráty.

      Nicméně kola jedou krásně.

      Někdo podobnou zkušenost?

      • mr.garisson  

        Těch 10g na 28 drátech někde musí být znát. Buď je ten výplet blbě vyšponovaný nebo je to prostě nevhodná kombinace. Osobně bych zvolil DT Comp 1.8/2.0. Mám je na všech zápletech a ani jeden neprasknul za celou dobu životnosti kol. Jedny mám už 4 roky, další vozí stájový kolega 2 roky a nově mám zapletené asi půl roku.

      • tomxxx  

        Kolik vazis?

        • mr.garisson  

          Dobrá otázka, ty lehčené dráty mají nízký hmotnostní limit tuším do 80 kg.

          • CannondaleF29carbon  

            Mám 73–75 kg právě. Takže rozhodně doporučujete vyměnit dráty, jo?

            • mr.garisson  

              Já bych to fakt přepletl na dráty Competition. Ten hmotnostní rozdíl tam bude asi 10 g na celé kolo a v pevnosti si výrazně polepšíš. Pokud nebude bouchnutý ráfek (po rozpletení se zkroutí), tak to nebude ani tak drahé. Pokud to umí udělat v rámci záruky, tak super servis a přístup, toho si važ.

          • tomxxx  

            Ale aero comp draty nejsou aero lite. Ty compy vazej vic jak ty tebou doporucovany competitiony. Sem linej hledat pevnostni tabulku, ale zas tak „lehceny“ draty to nejsou.

            • mr.garisson  

              Tak si to dej do kalkulátoru dt swiss a uvidíš, jaký hmotnostní rozdíl dostaneš. DT Competition 2.0/1.8 oproti DT Aero Comp jsou na 28 drátech o 12 g těžší (± 5 %). Takže rozdíl tam bude. Když se podíváš do specifikace, tak:

              • DT Competiotion: from 311 g for 64 spokes at a length of 264 mm (nejspíše verze 1.6)
              • DT Aero Comp: 380 g for 64 spokes at a length of 264 mm

              Což sice nedokazuje, že jsou DT Comp těžší, ale ukazuje na jisté rozdíly, minimálně takové, že kalkulátor přidá hmotnost, když změníš dráty z Aero Comp na Competition.

              • tomxxx  

                No jasně, ale píšeš tu o váhovym omezení 80 kg, což neni pravda. S těma competitionama máš pravdu, maj hmotnosti blbě, reálně ten rozdíl na zápletu bude těch 10g, což je ale na drátech úplné nic. Rozhodně to negeneruje rozdíl toho, že ti praskaj a nepraskaj dráty. Problém nebude v druhu drátů, ale ve způsobu zapletení a nebo má nějaký aušus dráty (což se mi moc nezdá).

                24 drátů aero comp by měly být pod nim maximálně měkké a né že mu vypraská 1/4 výpletu.

      • vysmátej bajker  

        a kde u hlavičky nebo niple?

        • CannondaleF29carbon  

          u hlavičky právě :( všech pět u hlavičky

          • JakeF  

            Blbě zapletený, to nebude materiálem…

            • CannondaleF29carbon  

              No přesto si tam nechám dát pevnější dráty se silnejším 2,3 u záhybu

              • tomxxx  

                A nebude to nahodou u zahybu delat bordel? Plochy draty jsou v nejsirsi casti 2,2 nebo 2,3, takze se protahnou, dira naboje bejva 2,5, ale kdyz to mas v zahybu, tak muze blbe sedet drat. Mne to aspon pred lety sedelo blbe, kdyz sem pletl z 2.2 dratu na fixku.

                Hlavne to nic neresi, 2,0 draty vydrzej vic nez tvejch 75kg a to hmotnostni omezeni co tu pisou na aero comp taky nesedi.

                • CannondaleF29carbon  

                  Takže bys tam nechal naplést nové, ale stejné Aero Comp?

                  • tomxxx  

                    Jestli jsou kola v zaruce, tak bych nic neresil a predal k reklamaci.

                    Tezko rict takhle na dalku, jestli si mel nejaky smejdsky draty nebo to bylo blbe zapleteny. Ale normalne by to takhle praskat fakt nemelo.

                    Rozhodne bych tam nedaval 2.3 draty.

                    Kdybych to pak preplejtal, tak klidne ty competitony, ale ne proto ze jsou pevnejsi, ale proto ze jsou levnejsi.

                    • CannondaleF29carbon  

                      Ok, competitiony VS Aero competitiony jsou různé jen v ceně, je to tak?

                      • tomxxx  

                        Ne, jsou to úplně jiné dráty – plochý vs kulatý.

                        Hmotnostně, a pevnostně srovnatelný. Respektive neni takovej rozdíl, aby ti aero com měly takhle vypraskat.

                • mr.garisson  

                  Možná je to fakt blbě zapletený. Pokud to neplatí zákazník a oprava je v rámci záruky, tak tam můžou dát opět Aero a uvidí se. Nové niple, nové dráty, nově zapletené a vypnuté, třeba bude klid a přestane to praskat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.