Drhnoucí přední koutočová brzda

4 nepřečtené
  • bob80

    Ahoj všichni, poradíte někdo?

    Pořídil jsem si Meridu Matts TFS 500D s koutočovýma brzdama Hayes (doteď jsem jezdil jen z Véčkama) a mám menší problém s přední kotočovkou. Než jsem poprvé vyjel, tak při volném protočení předního kola bylo slyšet lehké drhnutí. Našel jsem tu v několika návodech, jak hydraulickou brzdu vystředit (včetně vizitkového způsobu), což jsem udělal a při volném protočení předního kola zvuky ustaly. Tak jsem vyjel, ale během jízdy občas k drhnutí docházelo, především když jsem řidítka více nakláněl do strany, nebo při jízdě „ze sedla“ do kopce. To bylo drhnutí slyšet celkem dost.

    Mám dojem, že destičky jsou příliš blízko kotouče, ostatně i při vystřeďování brzdy za pomoci vizitek, jsem byl schopen dát vizitku pouze z jedné strany mezi kotouč a destičkou, z druhé strany už nebylo dost místa ani na tu vizitku.

    Poraďte prosím, co se s tím dá dělat? Slyšel jsem, že je možné destičky opatrně roztáhnout šroubovákem…

    0 0
    • šlapatko  

      Šroubovák je taky možnost,ale nejspíš to nebude tvůj případ.Slouží to k zatlačení pístků.To že kotouč škrtne v zatáčkách a vestoje do kopce je normální.Taky tomu napomáhá měkší vidlice,ale škrtala mi i všemi chválená REBA.

      0 0
    • Vegan  

      Problem muze byt v dosti pricinach zacnu od tech nejpravdepodob­nejsich:

      Vice povijete pistky ve trmeni – sundas kolo vemes rozpernou plastovou desticku a pistky od sebe rostahnes ( desticku k Hayesum ma kazdy mechanik v dilne takze ti ji mnozi i venuji ) desticka je z termo plastu a neposkodi desticky jako by to mohl udelat sroubovat pricems je po stranach zuzena aby si tam vklinil a sirsi jak kotouc a to podstatne k tvemu ucelu je idealni.

      Spatne vycentrovany trmen – Ja uz na ruzne metody rezignoval a delam to tak, ze od oka, aby na obou stranach byla cca stejna mezera mezi destickou a koutoucem. Lepe se to dela proti svetlu. Pred smaotnym centrovanim je dobre s povolenym trmenem na adapteru parkrat promacknout brzdu silou ( s nasazenym kolem samozrejmne ), aby se pistky rovnomerne srovnaly.

      Krivy kotouc – s vycentrovanou brzdou dat kolo na strechu a proti svetlu se divat pres trmen na mezirky mezi destickama a kolo roztocit. Pak jde vydet kde je kotouc krivy a rukou pripadne klestema dorovnat.

      Malo uple kolo pripadne meka vidlice – Rychloupinak je dobre myt utazeny hodne na krev, aby sila svirajici kolo byla tak silna, ze to nedovoli naboji pod zatizenim (stranovym) plavat do stran i s kotoucem. Pak uz to zavisi zda vidlice sama o sobe je dost pevna v krutu na to, aby jen svym kroucenim se nehybala o tolik, aby kotouc skrtal o desticky ve trmeni.

      0 0
      • keo  

        Ještě bych dodal,pokud je to kolo nové je možné,že brzdy potřebují jenom zajet a až si sednou tak to přestane,alespoň u mých shiman to pomohlo.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.