Dotaz-výběr vhodné vidlice dle váhy

14 nepřečtených
  • MTB-bikerka

    Vážím 65–70 kg. Zajímá mne, zda může vzduchová vidle Rock Shox Tora, Air, 100 mm při této váze efektivně fungovat, zda je při této váze lepší pořídit vzduchovou nebo pružinovou vidli.. zda se při této váze vůbec tahle vzduchová vidla může efektivně projevit…

    0 0
    • Azmir  

      Od toho je vzduchovka že si jí přizpůsobíš na jakou hmotnost chceš. Tobě by ale určitě seděla i pružinová, protože ty většinou bývají nastaveny na 70–75kg. Pokud kupuješ jenom vidli, rozhoduj podle financí s ohledem na funkčnost.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Urcite koukni po vzduchove, byt vyzaduje trochu domaciho servisovani.

      Kupujes novou vidlici, nebo je uz nainstalovana na kole?

      0 0
      • MTB-bikerka  

        Nové mtb od letošního června, má vidlici Rock Shox Tora SL air, 100 mm. Zajímala by mě tvá doporučení ohledně domacího servisu, já vím jen, že se mají nohy občas promazat silikonovým olejem, udržovány musí být čisté a suché a asi 1× do roka ji dát na kompletní servisní kontrolu.

        Já jsem z té vidlice unesená, s mými dosavadními zkušenostmi z krosového kola, kde jsem měla jen takovou symbolickou, se to nedá srovnat.

        Mé info k této vidli ale nejsou četné, takže si říkám, jestli je vlastně tahle Tora přesně nastavena na mou váhu-podle prodejce prý ano, jak ji doma co nejlépe servisovat alespoň v tom stěžejním ohledu… pochopitelně bych se ve vnitřku neodvážila jakkoliv amatérsky vrtat, to bych nezvládla ani u pružinové…

        U starého, ale dosud velmi oblíbeného krose, mám tu pružinovou, kterou jsem si letos pořídila – stará vidla byla naprosto nefunkční a ztuhlá (RST CT-COMII TL (40 mm). Nechala jsem si tam dát RST Vita TnL-doporučeno, neb jsem tehdy nevěděla, do čeho jdu, ale zatím jsem ani nepoznala, že na tom kole je a zařadila bych ji asi do snad i trochu „lepší“ třídy než byla ta původní.

        Právě, že je prý konstruována na tu váhu 70–75, proto jde prý ztuha, protože já mám kolem 65. Takže prý bych měla měnit pružinu za měkčí, ale to vyjde na dalších 500 Kč a někdo dokonce míní, že se tou pružinou sice změkčí a bude měkké pružení, ale zase nebude tlumit- tak prý pružinu vyměňovat nemám a mám si koupit na tohle krosové vzduchovou Suntour NCX-E Lite – otázka výhledově, protože peníze nerostou na stromě – jaká vzduchová by podle Tebe na krose cenově příznivá a opravdu, ale opravdu, ale opravdu funkční?

        0 0
        • scalar  

          U toho crosse je NCX-E solidní vidlice, vhodná pro Tvoji hmotnost, ráfkové brzdy a pro jízdu po cestách. Předpokládám, že na terén máš horské kolo. Pokud jsi už namlsaná Torou a chěla bys na cross opravdu funkční vidlici, která Ti umožní pohodlnou jízdu i v lehčím terénu, musíš koupit Suntour NRX RLD, ale tady je problém s cenou, stojí cca 5 tis (NCX-E stojí polovinu). U opravu, opravdu funkční vidlice musí jít nastavit nejen pružení, ale i tlumení, a tuto funkci má až NRX RLD. Navíc má silnější vnitřní nohy, možnost zdvihu 75 mm, je to vidlice odvozená od oblíbených horských Suntour Epicon/Axon.

          Ještě existuje dobrá vidlice od RST, Vogue Elite Air-SRL, také má zdvih 75 mm, nastavitelné tlumení, ale má slabší vnitřní nohy, zase je ale oproti NRX RLD lehčí – taková chrtí volba na cesty, cenově opět skoro 5 tis.

          0 0
          • MTB-bikerka  

            Dík za informace, ale zapomněla jsem uvést ještě jednu stěžejní věc: půjdou tyhle vidle na Author Stratose z r. 2003? Proč se ptám: v servisu už jsem se před instalací té stávající RST Vita TnL ptala po nějaké vzduchové na crosse, ale prý není zvykem dávat na kolo nižší třídy dražší vzduchové vidlice… Hrozila by po výměně vidlice ze stávající RST Vita TnL třeba na někerou z Tebou uvedených nějaká komplikace i technického charakteru?

            Zajímalo by mne, zda ty uvedené vidlice nebudou nakonec jízdu na crossovi zpomalovat, zda nejsou nějak ve srovnání s tou RST Vita TnL těžké, třebaže je mohu zamknutím úplně vyřadit. Crosse mám spíš na zpevněné cesty, asfaltky, ale vjedu s tím i do těžšího terénu, jde mi o to, aby se nakonec to kolo s některou z těch vidlic nestalo nepoužitelným pro asfaltové silnice-na asfaltu jsem zvyklá na skutečně co nejostřejší jízdu…líbil by se mi docela ten Suntour NRX RLD, ale z finančních důvodů asi nakonec půjdu do té NCX-E.

            0 0
            • MTB-bikerka  

              Ještě upřesňuju, mrkla jsem se na net, kde by se dala ta NRX RLD sehnat v kamenném obchodu v Plzni. Zde odkaz: http://www.cykloservex.cz/eshop/…

              Je to přesně ta Tebou doporučovaná a myslíš, že by mohla jít na Authora Stratose 2003, aniž by z něj udělala pomalého hucula?

              Dík za odpověď.

              0 0
              • scalar  

                :-)Co se týká poslední věty, buď v klidu. Těžko bude něco pomalejšího, než ocelový Author s vidlicí RST Vita :-) Doporučovaané vidlice jsou minimálně o půl kila lehčí, některé možná až o tři čtvrtě kila. Jsou zamykatelné, některé i pohodlně z řidítek.

                Vidlice z odkazu je stará generace, ta nemá s vidlicí NRX RLD nic společného, myslel jsem tuto:

                http://bike4u.cz/index.php…

                Technicky budou komplikace, máš tam ještě závitové hl. složení a představec, takže v rámci výměny vidlice by tady musela proběhnout modernizace – přechod na Ahead, nové hl. složení a představec (cca 200,– + 200 – 300,– Kč). Důležitější ale je, jestli tento rám nemá hl. složení ještě na 1", dnes se používá 1 1/8" – poznáš to jednoduše, když vymontuje představec, bude na jeho dolní části údaj s jeho průměrem – 22,2 mm (to značí problém, na tento průměr dobrou vzduchovou vidlici neseženeš) nebo 25,4 mm.

                0 0
                • MTB-bikerka  

                  Dík za reakci, obávala jsem se něčeho podobného-nějaké přestavby.. jsem zvyklá na stávající -asi takový ten běžný crossový představec, který mi umožňuje vzpřímenější posez, nevím, jaký jiný představec by se tam pak musel dát – důležité by bylo, aby byl zachován ten stávající úhel a výška představce, s tím rámem bohužel nevím, ale mám takové neblahé tušení … A co teda u té NCX-E – tam lze čekat obdobné technické problémy jako u NRX RLD?

                  0 0
                  • Azmir  

                    Jetsli budou problémy u NRX tak budou i u NCX i u ostatních dnešních vidlic. Podle mě do takového kola už nemá moc cenu investovat a možná bych raději pošetřil tak těch aspon 13k na nového skládaného crosse.

                    0 0
                  • scalar  

                    Nastavení nového představce by nebyl problém, dělají se různé délky a sklony, výška řidítek se pak nastaví pomocí podložek pod představcem než se sežízne krk u vidlice.

                    Opravdu to stojí na tom průměru hlavové trubky, pokud by to bylo 1 1/8", dalo by se s tím kolem něco vymýšlet, rám je to pěkný a nebude ani moc těžký, rozhodně bude pohodlnější (pohlcování vibrací) než aktuální levné hliníkové rámy.

                    Já osobně bych využil toho, že geometrie rámu je vhodná na pevnou vidlici a dal tam pevnou karbonovou vidlici. Hmotnost by šla o další kilo dolů a na rozbitých asfaltech nebo šotolinách je tato vidlice lepší (citlivější, lépe pohlcuje vibrace) než nějaká levná pružinovka. Jasně, že do velkého terénu moc není, ale na to máš horské kolo.

                    0 0
                • MTB-bikerka  

                  http://www.author.cz/…/stratos-10/

                  Tady je ještě odkaz na Stratose z r. 2003 – takový stávající představec je i u mého Stratose.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.