• hajda

    vzhledem k tomu, ze jsem posuvkou nameril na retezu hodnotu hodnou vymeny, tak jsem nevahal a sel do obchodu a koupil novy retez HG 73. Na retezu byl na jedne strane nachystany jeden cep v clanku. Protoze byl retez delsi, tak jsem ho zkratil na stejnou delku jako ten stary. Kdyz jsem ho pak snýtoval a vesele vyrazil na vyjizsku tak mi to neustale strilelo..tak jsem zacal v terenu badal proc to dela..a pak jsem na to prisel..ten cep, ktery byl v retezu pripraveny na snytovani byl uplne jiny nez vsechny ostatni cepy v retezu..toho jsem si vsiml uz pri nytovani..ale rikal jsem si ze kdyz je tam nachystany tak tam asi ma byt..a pravdepodobne byl vetsi nez vsechny ostatni protoze retez zustaval jakoby v poloze „A“ a jak najel na pastorek tak strelil…po vymene tohoto cepu za jiny jsem samozrejme roztrhl retez..:D…tak jsem to zkratil o jeden clanek a uz to nedela…chci se teda zeptat jestli jsem to udelal uz od pocatku blbe ze jsem tam nytoval ten nechystany cep  a nebo proc tam teda je kdyz je jiny a pravdepodobne vetsi nez ty ostatni…

    0 0
    • roud  

      normálně to snejtuješ tim co je tam připravenej ale musíš pak řetěz v tom článku rozhejbat jinak ti to bude dělat bordel…

      0 0
      • MlokCZ  

        Když ho dobře snýtuješ, tak není co rozhejbávat a hýbe se ok hned od začátku. Pokud je ho nutné rozhýbat, tak je to blbě snýtované.

        0 0
        • roud  

          pokud mu zůstává řetěz v A tak to má blbě snýtovaný…

          0 0
        • Martin  

          nýtování je minulost, dneska frčí spojky :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Já třeba rychlospojkám až tak neholduju. Řetěz za celou životnost nesundavám nikdy (nedělal bych to ani kdybych tam rychlospojku měl), takže není jediný důvod proč ji tam dávat. Pořád nevim, co všichni na těch rychlospojkách vidí tak skvělého (samozřejmě to chápu u těch, co potřebují řetěz často čistit sundaný z kola, i když nevím k čemu jim to je, když mně vydrží nadstandardně dlouho i bez toho).

            Rychlospojku vozím v brašničce jako nouzovku, přeci jen kdybych náhodou musel nýtovat na vyjížďce, tak to část práce ušetří, zvlášť když ta nýtovačka na multiklíči není žádný zázrak (oproti pořádné, co mám doma). Spotřebu rychlospojek mám ale minimální, protože jsem svůj řetěz zatím nepřetrhnul nikdy.

            A s nýtováním řetězu pořádnou dílenskou nýtovačkou jsem nikdy problém neměl a je to hned hotové.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tady jsou vidět ty výhody co by mi to mohlo případně přinést :-)

              Je jasné, že většinou žádný problém není, ale občas být může.

              0 0
            • Martin  

              já osobně nemám na nejtování trpělivost. se spojkou uděláš šuch šuch šuch a máš to :-). a za ty roky, co spojkuju, mě vypekla jenom jednou – to jsem omylem použil starou a ona to nějak neustála a roztrhla se. naopak, špatně snýtovanej řetěz mě, na cesťáku, vypekl asi 4× a pokaždý v pěkně nevhodný situaci

              řetěz sundávám docela často, frčím na čistým řetězu a čisté kazetě. holt, každej máme nějakou tu úchylku :-)

              0 0
              • zichis  

                plus snadnější údržba všech komponentů přes který řetětěz běží. Třebas převodník se mnohem líp čistí, když se předtím sundá řetěz.

                0 0
                • jIrI___  

                  Umývat kolo wapkou a člověk pak nemusí řešit nějaké rychlospojky a sundávání řetězu :)

                  0 0
                  • zichis  

                    chjo, s tebou je sranda :-) Právěže při umývání wapkou je nanejvýš vhodné ho sundat. Jinak bys ho po každým opláchnutí musel sušit a znova přemazávat.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je nějaká speciální operace sušit řetěz? Asi mám nějaké lepší řetězy, protože moje řetězy tedy uschnou zcela bez dozoru a bez pomoci :-)

                      A řetěz mažu stejně pokaždé, protože používám olej ve spreji, kterým je mazání nejrychlejší (i když se musí mazat častěji, tak časově to vyjde jednoznačně lépe).

                      Kolo párkrát do roka sprchuju, když je opravdu hodně zas…é a kdybych měl sundavat při tom řetěz, tak to zcela začne ztrácet to kouzlo, že je to hned hotové.

                      0 0
            • Martyss  

              Značnou výhodu přináší pokud točíš několik řetězů. Pro ostatní asi moc význam nemá.

              0 0
              • MlokCZ  

                Při točení řetězu je výhoda rychlospojky jasná, v mojem případě by mi ale točení řetězů opět nepřineslo žádnou výhodu, jen práci a starosti navíc.

                Tím neříkám, že to platí pro každého, někomu tak může kazeta třeba vydržet déle. Já na kazetě i bez točení dám hodně přes 10tis. (vlastně nevím kolik přesně přes těch 10tis., na moc kazetách to totiž nemám vyzkoušeno, protože jsem několikrát dával novou z jiných důvodů typu nové kolo, přechod na 11–34 a pod., tedy často jsem končil třeba na 10tis. kdy byla ok, ale šla tam stejně jiná) a několik řetězů (jeden řetěz cca 3,5tis. km) a problém s tím, že by nový střílel jsem měl jedinkrát za celých xx let co jezdím na kole a to byl případ, kdy jsem nějak řetěz nehlídal a lehce přetáhnul (myslím že to bylo 133,1 nebo kolik). I tak si ještě nový po pár kilometrech sednul.

                0 0
                • art1  

                  na MTB 3,5 tis  km ? tak to ti závidím   . XT mi vydrží 1500 – 1900 km  ,kazeta pak 4–5 řetězů .

                  0 0
                  • zichis  

                    divit se nemusíš, celá záhada má jednoduché vysvětlení: Plzeň je jedna velká placka, kde MlokCZ nemusí za celej den šlápnout do pedálů, jenom se nechává unášet větrem :-)

                    0 0
                    • art1  

                      jsem se nedivil ,jen jsem záviděl

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Každý si pod plackou představí něco jiného. Dnes 60km, 970m nastoupáno a to ty největší kopce, které jsme měli poblíž trasy (Brno, Hradiště) jsme dnes záměrně vynechali.

                      0 0
                • Martyss  

                  Já mám odzkoušeno, že pokud jsem jezdil dle měrky, tak na konfiguraci viz profil jsem na řetěz najel cca 1500 km a při opotřebenější kazetě byl problém se střílením. Čili jsem nechal původní převodníky, koupil kazetu a 4 retězy. Zatím mám najeto 4000 km a bez střílení či jiného problém. Až to začně zlobit, tak koupím celý nový pohon. Neříkám, že je to lepší nebo horší přístup. Dle mého názoru jenom jiný.

                  0 0
                • hajda  

                  tolik km na jeden retez..?.drsne…je mi jasne ze to bude i kvalitou retezu…ja tam mel HG 53(od novoty) a nevydrzel ani 800 km…a to jsem se dle meho nazoru staral…kolo udrzoval ciste.mazal atd..tak jsem zvedavy kolik vydrzi HG 73…

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Stejně.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Kvalitou řetězu to není. HG53/73/93 všechny vydrží ± stejně, rozdíly jsou spíš dle povedené/nepo­vedené série.

                    Je to dané faktory jako styl jízdy, váha, kadence, rychlost, podmínky, křížení řetězu, atd. V partě, kde jezdíme povětšinou to samé a většina ± stejně výkonnostě vydrží řetězy velmi různě, nejčastěji kolem 2tis. a jednomu třeba jen 1200km.

                    Mazání má vliv celkem minimální. Když jsem kdysi řetězy pečlivě udržoval naprosto čisté, tak mi vydržely kolem 5tis. Ale nebylo to tím čištěním a mazáním, ale tím, že to bylo ještě na 8kolečku. Když jsem se na to vykašlal a řetěz jen utírám hadrem před namazáním, tak mi vyvdrží pořád stejně.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A zapomněl jsem zmínit manželku, té vydrží vždy kolem 4–4,5tis., tedy ještě více než mě. Stačí jezdit dostatečně pomalu :-)

                      0 0
                      • hajda  

                        souhlasim ze to bude hodne profilem trati kde se jezdi..mysleno jestli rovinky nebo opravdu slapat kopec..stylem jizdy, razenim atd…ale co se tyce krizeni tak se snazim jezdit tak jak se ma…uvidime jestli tento prezije letosni sezonu.:D

                        0 0
    • tmax  

      Kúp si za pár kačiek rýchlospojky a používaj tie. Jednak sa ti toto nestane, jednak to máš raz-dva (stačí len skrátiť na dåžku stare „-“ jeden článok), no a tak isto môžeš reťaz hocikedy zhodiť a vyčistiť.

      0 0
      • hajda  

        ja to prave zkousel hnedka po nytovani..bylo to trochu tuzsi tak jsem s tim parkrat pohybal..a myslel jsem si ze si to „sedne“..ale ujel jsem na tom 10 km…a porad to strilelo..byla to hruza..:D:D..ale dik..pro priste…PS:nad rychlospojkou jsem uvazoval ale kamarad mi to vymluvil…

        0 0
    • MlokCZ  

      Ten předpryvaný zaváděcí článek jsi použil správně, ale snýtoval jsi to blbě. Pokud se to snýtuje správně, tak není žádný problém.

      0 0
      • MlokCZ  

        A když je článek zatuhlý, tedy není to dobře ještě snýtované, tak většinou je to tam zasunuté moc a pomůže otočit nýtovačku a zase o nepatrně vrátit zpět. Po dokončení nýtování musí chodit zcela volně.

        0 0
      • hajda  

        je to vice nez pravdepodobne, protoze jsem nytoval poprve v zivote…takze to byl zazitek…:D

        0 0
        • keo  

          Taky pomůže pokud to je přituhlé a opticky se zdá,že je čep na místě,zahýbat v místě tuhýho článku do stran.

          0 0
      • jonti  

        Ako sa to da blbo znytovat? Mne sa to tiez dost casto ked znytujem velmi nehybe a musim to rozhybat pohybom do stran. Par krat to strielalo, ale vzdy som to dost v pohode rozhybal.

        0 0
        • MlokCZ  

          Stačí zatlačit nýt příliš málo nebo moc a hned je problém. A správně zatlačený nýt nemusí být zcela souměrně (tedy na obou stranách koukat naprosto stejně). Já si nepamatuju, že bych vůbec někdy měl po snýtování zatuhlý článek a musel rozhýbávat. Střílet mi nestřílel řetěz taky nikdy (kvůli špatném snýtování). A jedno jestli řetěz měl už předzavedený ten speciální nýt nebo v balení byly dva zavádění ještě neulomené.

          0 0
    • art1  

      a čím myslíš ,že to je ? U tebe bych se nedivil ,kdyby jsi ho dal na 8mi kazetu

      0 0
      • hajda  

        moc jsem nepochopil o co ti jde…my se zname a jde o ftip nebo co?..i kdyz nemam nalitane desetitisice km tak nejsem zadny debil..tak si to navazeni nech pro nekoho jineho…

        0 0
        • Blade  

          Z Arta bych si nic nedělal, on má v řetězech taky celkem bordel :-) Peace ;-)

          0 0
          • art1  

            to spíš měli bordel na prodejně , tak to tady zase nepřekrucuj

            0 0
    • kali222  

      na rady at se rovnou vykvajznes na spojku bych nedal. nekdy se to muze hodit a urco bych si to parkrat snytoval a roznytoval :) jistota je jistota.spojku vytratis, ale retez snytujes vzdycky.

      sam ted spojku vozim(prvni ctvrt rok ze zvedavosti, zda budu cistit vice mechaniku:) ).

       
      0 0
      • Ricci  

        Ja osobne uz jazdim len spojky,pretoze asi neviem dobre nitovat a jedna retaz mi v terene uz 3× rupla,urcite to bolo zlym nitovanim z mojej strany.Odkedy mam spojku,mam po probleme a v pripade pretrhnutia retaze nestracam jej dlzku,ked pouzijem spojku

        0 0
    • Ricci  

      Daj tam spojku a nemusis sa trapit,tiez som to po nejakej dobe pochopil :-)

      0 0
    • cukerko  

      Ak som to neprehliadol tak tu nikto nespomenul, ze mu to moze strielat koli tomu ze si retaz este nesadol na pouzivanu kazetu.. A to je vlastne aj moja otazka, spytam sa to tu aby som nezakladal novy tred..

      Rozhodol som sa pre kupu novej retaze, na biku som uz mal najazdenych tych 2500 nie vemi rekreacnym sposobom.. Kazdopadne som sa rozhodol pre C9, aj ked som neskor zistil ze som mal asi kupit viac lacnejsich retazov (2× HG73 za este lacnejsi peniaz).. Bol to podla vas zly napad dat taky retaz na uz pouzivany bike? (mam len taky zakladny merac retaze od BBB, ukazuje bud 0.75 alebo 1%, 0.75% uz prepadlo na kazdom clanku, 1% na ziadnom), v takom stave to teda bolo.. No a co sa deje teraz, c9 vrci a pri silnejsiom tahu striela, povedzte, rozchodi sa to casom alebo co s tym mam spravit? Vdaka

      0 0
      • Hornet  

        Ked chces pouzivat C9-nu, tak len na novu kazetu, pretoze nova C9 je kratsia ako HG retaze, nema 132,2mm, takze preto to strielanie. Pisalo sa tu o tom uz dost, ale mozno si to prehliadol :-) A ci si to sadne, tazko povedat, C9 je dost tvrda, preto aj ta vydrz.

        0 0
        • cukerko  

          …neviem preco som si vzdy myslel ze kratsia = menej clankov.. tak o tom ste to hovorili:))))

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.