Doporučte prosím střešní nosič + příčníky

39 nepřečtených
  • vasek80

    Vůbec se vtéto problematice neorientuju a nerad bych šáhnul vedle.

    Mám Astru kombi G s hagusama, takže potřebuju koupit nejdříve příčníky. Chtěl bych raději koupit nějaké univerzální, které použiju i na případným dalším autě s hagusama. Každopádně je asi potřeba kupovat uzamykatelné?

    Pak samotný nosič na kolo. Patrně zatím jeden, protože přítelkyně na dovolenou kolo nepotřebuje a druhej by se případně dokoupil časem. Předběžně se mi zamlouvají ThuleHakr

    Cenu bych chtěl max cca 3500,–- (za příčníky + jeden nosič). Pokud se dá kvalitně pořídit levněji budu rád. Budu s tím jezdit po ČR, SR, do Chorvatska a Itálie, takže zase nechci kupovat to nejlevnější univerzální co je třeba na Aukru. Víc jak 130km/h nejezdím.

    V potaz beru i použité, pokud by jste někdo něco prodával, nebo věděl o nabídce, tak se tomu vůbec nebráním.

    • vasek80  

      Zapoměl jsem dát odkaz na příčníky, koukal jsem na tyto levnější na Aukru, nebo je lepší koupit obojí od jedné značky?

    • jIrI___  

      Máme 2 kousky těch Hakrů, používané asi 3 roky (ale jen výjimečně, zhruba 4× do roka, moc s kolem necestuju) a bez problémů. Není problém s nimi jet 160 km/h (resp. kola ještě neuletěly :) ), běžných dálničních 130 km/h zvládají s přehledem. Do boků jsou pevné, kolo v nich nevlaje jako v úplně těch obyčejných plecháčích. Za ty peníze myslím fajn, ale Thule 591 je ještě o kus dál, hlavně v komfortu připevňování ať už samotného nosiče nebo kola. Tohle já osobně neřeším, nosiče z příčníků vůbec neodmontovávám, vždycky to sundá komplet. Ale i ta cena 591 je někde jinde :).

    • camlost  

      mám klasiku – 591 a 757 + 961.

      když se tak dívám na tvé kolo, tak si říkám, proč nevsadit na osvědčenou variantu, byť dražší.

      • Lister  

        Někdy to fakt není na škodu.

        Na 591 nedám dopustit, používám sice jen na krátké trasy, ale zase na druhou stranu právě proto se hodí rychlá a jednoduchá obsluha – často sednu do auta, hodím na střechu 1–2 kola, popojedu cca 30km, tam pojezdím a jedu zase zpátky. Příčníky jsme bral Hakr, ale když jsem to pak montoval a následující den si mohl náhodou prohlédnout Thule, tak jsme se celkem mlátil do hlavy. Mám příčníky do přípravy ve střeše. Na hagusy to může zase vypadat jinak.

    • vasek80  

      Koukal jsem na cenu 591 a je to reálné se vejít do 4000,– i s příčníkama, tak bych do nich šel. Co myslíte na tuto kombinaci? Bude to k sobě pasovat a na hagusy na Astře?

      http://www.stresni-nosice.cz/…-alu-4210-cz?wizz

      http://www.stresni-nosice.cz/…nosic-kol-cz

    • jamaco  

      Prosím o radu kdo má větší přehled..

      Mám auto s hagusy, pricniky z Lidla (menabo)

      A k tomu thule nosiče 591 s objímkami..

      Funguje to bez potíží jen mám pocit že ta montáž je nějaká zdlouhavá..

      Pricniky mají z boku imbus který točí přes nějaký závit a tím přibližuje ty sverky kolem hagusu.. Musím tím točit jak síleny.. Třeba 30 závitu než to dotahnu..

      Stejne tak ty objímky.. Než to tam člověk narafici aby to sedlo… Navíc kvůli objímkam dám na střechu jen 3ks 591 a jsme 4 v rodině..

      Vyřeší to nové pricniky 120cm s T drážkou?

      Neexistují nějaké pricniky co by se montovaly nějakým „nacvaknutim“ spíš než šroubováním?

      Stačí Hakr nebo raději thule?

      Diky

    • chal  

      Používáme Thule Wingbar + patky 775 (kvůli univerzálnosti) + 4× proride 591, do T drážky a montáž celyho ancablu (viz. foto) mi zabere cca 15min.

      Celej trik spočívá v aku sroubovaku nastaveným na vhodný moment :)

    • RapMan  

      vozíte karbonové rámy na thule 591? Je to ok? Někde jsem četl, že novější 598 by měl být šetrnější…

      • V0jtisek  

        Na 591 bych pouzival ten adapter od thule na karbon ramy, stoji asi petikilo. Na 598 podle me neni potreba, mam ho a nepouzivam..

        • Esc  

          Mam thule 598, adapter mam, ale neni treba jej pouzivat.

          Rozhodne doporucuju 598 nad starsim modelem.

    • krabica  

      Kdybych chtěl teď kupovat, tak bych bral příčníky Atera Signo a držáky Atera Giro AF+.

    • člen  

      Navážu na vlákno. V podjezdu jsem zničil jeden příčník Thule (patky 757 + tyč 869). Bohužel stejnou tyč už neseženu, pár nových Aero tyčí spolu s dvěma náhradními patkami vyjde podobně jako celý komplet dvou nových příčníků tzn, skoro 5000,–Kč. Mám Škoda Octavia III, combi s hagusy. Protože auto budu výhlkdově obměňovat, nechci investovat tak velkou částku do Thule. Současně ale nemám příliš důvěru v různé čínské výrobky"made in Italy" s cenou okolo 1500,–Kč. Ve všech recenzích se aspoň jednou objevuje: padající koncovka, „dodělej si sám“ nebo pružení a nestabilita. Nemáte tip na kvalitní příčníky na dané auto, ale levnější než Thule. Podmínka je T drážka s Thule kompatibilní a zamykání

      • Lance  

        Hakr

      • Tommit  

        Originál od Škody stojí na OIII cca 3300. Kdybys byl zaměstnanec, tak máš ještě 10% slevu.

        https://eshop.skoda-auto.cz/…rAccessories

      • jamaco  

        Nedávno jsem byl v takové větší prodejně pro pricniky.. Chlap říkal že jestli chci šetřit ať vezmu to nejvíc obyc (menabo=totéz co jsem měl z lidlu) hakr prý je stejně blbý ale dražší.. Doporučil zn. Atera (DE).. Je pořád o dost levnější než thule a je to fakt bytelny.. Kompatibilní s T drážkou to je, zamykání to nemá ale klíč je 1000hran.. Ale určitě jsou i zamykací modely

        • člen  

          Ano, to že jeden výrobek se prodává pod více značkami (no-name nosiče z Lidlu = Menabo Brio = Compass Alu = stále to samé) jsme z více míst vypozoroval. A zase tak moc šetřit nechci. Značku Atera jsem zaznamenal, pro mne trochu nevysvětlitelné je, že zatímco základní model Atera signo (bez zámku) pasuje na „všechny škodovky s hagusy“, tak vyšší model Signo RT se zamykáním a aero profilem pasuje na „všechny škodovky s hagusy, kromě Octavia“. Dokonce jsem jim psal i do Německa a napsali mi, že pro Octávku skutečně jen Signo na tisícihran.

    • Johny_r  

      Mám Hakr, nějaký ten vyšší model s T-drážkou. Prodávají se samostatně klacky a montážní kit na konkrétní auto. Patky se jednou přidělají k tyčím a pak už se to jen nahodí na auto (v mém případě sundat krytky, našroubovat 4 matice a do nich 4 inbusy, max 5 min). Přes ty patky jsou plastové kryty se zámky. Nedělám si iluze o jejich bezpečnosti, ale to asi nebude rozdíl.

      Pokud jde o nosič, jsem absolutně nadšenej z Thule 598. Integrované šikmé pásky drží kolo jako zvíře. Nic nevibruje, nevrže, kolo se ani nehne. Tvar nosníku funguje tak, že když tam kolo hodím, tak nepotřebuju čtvery ruce a dvoje zuby, abych ho utáhnul. Prostě ho tam postavím a drží samo. Pak v klidu utahuju. Zámkům na nosiči samozřejmě taky nevěřím, ale to je asi každému jasné, že cílem není zabezpečení. Do klemy nosiče se vejde i dost široká rámová trubka a celkem nezáleží na jejím profilu (narozdíl od nosičů, co drží trubku ze stran).

    • Boby83  

      Když to tu řešíte, co říkáte na univerzální přičníky z Autokelly?

      https://www.autokelly.cz/…04A/12318690?…

      Nosič bude Thule 598 a 591. Já jsem tohle právě nikdy neřešil a absolutně nemám páru o tom, co od toho můžu čekat. Kolega mi doporučil právě tyhle v akci, ale když vidím, že kupujete několikanásobně dražší, tak mám trochu strach, aby mi kola někde neulitla..

      • člen  

        Tyhle akční nejlevnější mají sice T drazku, ale tuším není široká 20 mm, jako jsou Thule šrouby. Tzn. potřeba shánět jiné šrouby k Thule nosičum na kola nebo ty originály zbrousit ( vs. vliv toho zbrouseni na pevnost). Myslím dělají o par stokorun dražší, které již mají drazku 20 mm tj. Thule kompatibilní, někde jsem na ne koukal a … proste Čína, zkoušel jsem zamykání a už napotřetí se to povedlo :). Ale pokud hledas primárně nízkou cenu, tak proč ne.

        • Boby83  

          Diky za postřehy, zaměřím se na to. A jestli hledám primárně nízkou cenu? Nízká cena určitě potěší, ale priorita je funkce a poměr cena vs. výkon :)

          Ještě k těm šroubum – to se jedná o nějaké speciální Thule šrouby, které nelze běžně sehnat?

      • goofy  

        Ta cena je až neuvěřitelná… :-) Nevím jak často to budeš používat, ale když máš nosiče Proride, tak bych asi trochu pustil žilou a koupil něco ověřenějšího… :-)

        • Boby83  

          Díky za názor, ještě se nad tím zamyslím.. Ty Thule nosiče jsem vyselektoval až v posledních dnech, teď se snažím trochu dostat do problematiky těch přičníků. Jak jsem psal – moc se v tom nevyznám a nedokážu si představit, co od toho můžu čekat. Počítám s použitím cca 10–20× do roka převážně tady doma.

    • Lance  

      Jinak teda: mam pricniky Hakr na jednom aute. Klasicke. Zadna T-drazka a naprosta pohoda. Na druhe auto jsem koupil opet Hakr aero s T- drazkou (prvotni.nadšení) a jsem rad, ze jsem se jich zbavil. Kraval neskutecny, nevim kde je chyba. Proste kdyz tam das tu gumu je to relativne ok, ale diky tomu, ze nosice na kolo „rozhazujes“, tak o nicem. Ted uz jen nosic na tazne. Ty aero jsou SUPER s komplet gumou v kuse např. Pro střešní box. Jinak uz to nechci

      • goofy  

        Doteď jsem měl ne aero Hakr, a i s vyndanou gumou celkem pohoda.. Nosič jsem na autě vozil praktický celý rok. Teď mám Thule Evo WingBar, ty mají tu gumu dělenou, takže tam zůstává i při nasazeném nosiči na kolo a i při 120 celkem pohoda. Přijde mi, že jestli něco píská, tak spíš ten nosič než příčníky.

        • Lance  

          Prave, ze mi to delalo kraval bez nosice. Jen.pricniky a davat tam.gumu je brutal.opruz

          • goofy  

            Nevím jak na ty jejich aero, ale já i tatík jsme měli klasiku s T-drážkou, a gumu jsem tam dal během půl minuty. Jen mi chvilku trvalo, než jsem na ten grif přišel. Ale tak každého věc že. Pro mě byl nosič na kouli nepraktický. Musel bych to pořád sundávat a příčníky s nosičem jsem tam měl skoro furt. Teď na auto už kouli dávat ani nechci, takže zase příčníky a nosiče, ale už jsem zainvestoval do Thule.

          • shcorepi  

            Příčníky mi přestaly hvízdat, když jsem je posunul na autě více dozadu. Asi na ně předtím nabíhal vzduch rozražený od předního okna nějak nevhodně. Jsou to obyč ocelové a teď už skoro tiché při jakékoli rychlosti.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse