Pravděpodobnost je minimální, ale zkusím sílu BF. Neřešil jste tady někdo dodatečnou montáž ""tažného zařízení":https://www.tazne.cz/…ink-p132187/?…" na VW ID.3?
Pokud ano, klidně SZ. Budu rád za každý poznatek. Děkuju.
Pravděpodobnost je minimální, ale zkusím sílu BF. Neřešil jste tady někdo dodatečnou montáž ""tažného zařízení":https://www.tazne.cz/…ink-p132187/?…" na VW ID.3?
Pokud ano, klidně SZ. Budu rád za každý poznatek. Děkuju.
Trochu mimo dotaz, ale jelikoz jsem ted v te situaci…
Dej si pozor na vetu „není pro všechny typy nosičů na kola, zkontrolujte prosím kompatibilitu s Vaším nosičem“.
Ja mam ted na aute 14 dni novou kouli a treba Thule nebo CarFace mi na ni nesedi/nedrzi. A ted nikdo nevi, co s tim…
To je zvláštní, můžeš poslat fotku koule? Co tam může být nestandardně, že to nedrží? Co přesně to dělá? Protáčí se nebo to vůbec nejde uchytit.
Koule pohledove standartni. A presne tak, zapnout to jde, ale i pres maximalni utazeni, co tak nejak zvladnu, s tim pak dokazu hybat. Nahoru dolu klidne 10cm u Thule 939.
A co je spatne nikdo nevi. Dnes jsem zkousel nejakej starsi Thule, co ma uhatovani na takovou vrtuli a ten prvni drzel dobře. Tak alespon nejaka sance, ze najdu kompatibilní moderni nosic.
Hele já mám držák Carface na 4 kola. Napřed nasadím na kouli a utahuju kolečko. Pak to dorvu na krev pákou. A když to udělám jen takhle, taky se protočí.
Ale když v první fázi při utahování kolečkem melu nosičem nahoru dolů, cítím jak si to celé sedá a dokážu to kolečkem více utáhnout. Pak to dorvu nakrev. V takovém případě se to ani nehne. A v klidu na tom vezu 3 plnotučný endura. Nebo 4 pokud se podaří poskládat. Zatáčky sice nejezdím driftem, ale to jen proto, že mám smaxe nedotáčivého :)
Tak aby to nebyl stejný problém.
CarFace na dve kola uz byl mnohem lepsi, ten se hnul tak o dva tri cm, to uz jsem i schopen akceptovat. Ale diky za tip, vyzkousim.
Dnes mam domluvenou schuzku v prodejne nosicu, tak vyzkousime. Treba ti, co s tim pravidelne delaj na neco prijdou. Ja budu jen rad…
Hele pokud si tohle nezkoušel (zřejmě ne, jinak bys napsal) tak myslím, že to bude na 99% ok. Když to člověk jen položí, a ono to „krásně“ zapadne a myslí si, že už jen utahuje, tak to prostě nikdy nemůže spolehlivě držet (konkrétně u toho CarFace). Vím, že kamarád to musel třeba dotahovat během jízdy. Ale to právě supluje ten můj způsob dotahování.
Dej pak vědět, jak si dopadl. Držím palce.
jó tahle koule,příště napiš tažný.
změř kouli posuvkou (šuplerou) nebo mikrometrem- ve víc místech.
rozměr koule je 50h13
h13 je tolerance do mínusu, pro rozměr 30–50mm je to –0.39mm
Tj. pokud naměříš průměr koule 49,60 a menší neodpovídá koule normě. (opotřebená, zmetek)
takové „řemeslo braň se“ řešení je potom upínat přez pásek plechu z plechovky od piva.
Tohle ale není v tomto případě jádro pudla.
Protože správný nosič na tažné zařízení nedrží primárně za „kouli“, ale za její krk, těsně pod koulí. Na tření o „kouli“ spoléhají pouze méně kvalitní nosiče, ke kterým pak výrobce doporučuje(a i dodává) popruhy k montáží za páté dveře.
A toto tažné zařízení má právě plochu pod „koulí“ neopracovanou, čili je vhodné tak maximálně k tažení přívěsu.
díky, měl jsem za to, že to drží za kulovou plochu.
Pokud se to jistí za krček, je tam tolerance „krčku“ 29mm –2mm na vzdálenosti 32mm od středu koule.
Tuto přesnost může splňovat i surový výkovek který je na obrázku.
tolernance je na prumer, tj na jednu stranu 1mm … tangens je 1/32 to je 1°50´
Takže se můžeme uhlově vychýlit o necelé 2 stupně.
Pokud je kolo vysoké 80cm(země- sedlo) bude výchylka cca 25mm
to bud rad, ze jde aspon nasadit. Já jsem na tazne nosic vubec nemohl ani nasadit. https://www.bike-forum.cz/…multivan-6-1#…
Zakopany pes muze byt prave v rozmerech TZ pod kouli ( ta je normalizovana pradepodobne).
Vím, vím. Nosič bych řešil následně. Díky.
A neni tak situace podobna jako u ostatnich koncernovych vozu? Tzn. tazne se zadava uz pri objednavani auta, protoze se potom lisi nektere komponenty.
Nevím, ale na Golfa 7 šlo později dodělat bez problémů.
Nevim zda se to tyka vsech aut, ale v praci se to u par skodovek resilo a zpetne dodelani byl problem.
U toho elektra to mozna pujde, nevim, jen jsem se ptal, zda to ma overeny, aby pak nenarazil.
Beru předváděčku, takže mám smůlu…
Škodovky se spalovacím motorem musely mít přípravu na tažné, aby šlo následně zapsat do TP. Ověř si situaci u prodejce.
Zde jde o neplnohodnotne tazne zarizeni, kterym se nesmi zadny vozik tahat. Nezapisuje se do TP. Tahle elektricka sunka pro to neni homologovana. Tvar vypada dobre, podle me nebude problem s uchycenim jakehokoliv nosice na kola.
Aha, koukám, že ID.3 nemůže tahat vůbec.
Citigo taky nemůže tahat, ale jde na nej namontovat tažné pro třeba nosič kol.
Ale tohle by měl vědět dealer nebo výrobce, ne BF. Tažný na BEV asi zatím druhovýroba neumí.
Určitě se to nezapisuje do TP? Není to „maximální hmotnost přípojného zařízení – 0kg“
Pokud je v TP v pozici hmotnost přípojného vozidla 0,tak tam tažné nejde namontovat.
Nemáš pravdu, viz můj koment o kousek nad tebou. I s hmotností 0 za určitých podmínek a použití lze
To jsem zvědav, jaké budeš mít za 4 roky zkušenosti s STK. Jako obvykle je vyhláška pro tažné bez zápisu napsaná tak, že umožňuje výklad v prospěch i neprospěch zákazníka. Prováděcí předpis do toho taky jasno nepřináší, takže je to na libovůli toho daného technika :-(.
Jdou tam proti sobě věty, že „Nemělo by umožnit připojení přívěsu“ a „musí se posuzovat celá soustava včetně neseného doplňku“. Nebo tak nějak to tam je :-).
Je to tak. Ale auta co jsou dělaná jako skladovky se dělala tak 50:50. Některá přípravu mají a jiná ne. Jde to zjistit dle VIN
Podle obrázku jsem přesně tenhle typ tažného od ELSA kupoval. Jen teda na poslední Mondeo. Montáž bez problémů, elektrika bez problémů, nosič drží (Atera), vozík drží.
Zdravím Vás, mám dotaz na dodělání tažného zařízení na superb III – mechanik mi nabízí 3 verze tažnýho – 1) nějaký pevný „basic“, který bych asi nechtěl, aby mi z auta nonstop čuměla koule, 2) Oddělávací tažné – na bajonet pokud jsem pochopil, zde se bojím jak to bude držet, jestli se na tom nosič nebude vyklat a poslední. 3. varianta je nějaká relativně drahá.
Jaké máte zkušenosti s bajonetovým tažným zařízením a nosičem na kolo?
Mám bajonetové tažné na obou vozech a žádný problém s tím nemám,jen to musíš pokaždé sundat,když to nepoužíváš.
Mám, klasický bajonet funguje drží a nezvyklá se. Jen není stavěný na tu zátěž a stávalo se mi, že se zasekl. Navíc páčka je na autě a je to náchylné na reznutí a nepořádek.
Na další auto jsem si nechal dát vertikální automat, což tipuju bude ta třetí drahá varianta a je to z dlouhodobého hlediska mnohem lepší.
Co jsem hledal, tak na nosič kol se doporučuje buď pevné, nebo právě ten vertikální automat.
A určitě doporučuji 13 pinovou zásuvku.
Vertikální automat mám vestfalia a nasadit to jde skvěle,ale na vyndání je daleko lepší ten bajonet a v zimě,když je to celé z…é to ani nekomentuji.
Pevné tažné má veškerá pozitiva, kromě estetiky.
Ale hezky to sepsal už MTesil.
Mám nandavací Oris na Golfu 7. Drží to jak přibitý a po roce provozu se nikde bordel nedostal. Je to takový ten trn a na boku kolečko pro odjištění. Kouli napevno sem nechtěl.
Z hlediska provozu je asi nejlepší ten vykopávací bazmek, co bývá na škodovkách už z výroby, to bude asi ta třetí možnost. Nemusíš lézt pod auto. Ale tahle varianta stála nesmysl a já kouli používám tak 10× do roka jen na kola. A sem mladej a relativně štíhlej, takže se ohnu v klidu :)))
Vertikální automat je něco jiného než originální sklopné, které je asi nejlepší.
Však jo, vertikální automat je ten systém co mám já. Cenově to vyšlo s kabeláží asi na 15, šlo dodělat i to vykopávací, ale to už bylo myslím kolem 25
U tohohle systému zažiješ potíže velmi brzy.
Ty dosedaci plochy ve tvaru jehlanu musí dosedat do přípravy na autě naprosto přesně. A bohužel ono to (logicky) na autě rezne. Takže velmi dobře ošetřovat dosedaci plochy, aby tě po zimě nečekalo překvapení, že bajonet nejde nasadit.
Funguje to dobre, pokud poctive pouzivas tu plastovou krytku, kdyz to neni namontovane, nemel jsem s tim zadne potize. Naopak ten automat casem prestane vylezat a musis tomu stejne pomoct rukou (nebo nejak vycistit, ale na to jsem zatim nekoukal)
To originální sklopné ti musí každej rok namazat v servisu. Běžně to lopaty nedělají, ale když jim to připomeneš tak nemáš problém. Je tam kloub co vyžaduje údržbu
Pevné tažné má i své výhody. Například v okamžiku, kdy tě někdo trefí mírně zezadu.
Přesně jsem čekal, kdy někdo tenhle nesmyslný blábol napíše. Naopak i pevné tažné sundavám, když jej nepotřebuji, aby tam v případě takového trefení NEbylo.
Pevne tazne nelze sundat, jinak neni pevne a sundavat se musi.
Jasně, že jde sundat. Demontuje se nárazník, povolí pár šroubů v zadní výstuze a sundá se. Pak už jen zpět nárazník, seřídit radary a jedeš.
Pokud potřebuješ na sundání koule nařadí je pevné. Takže když se povolí ty dva šrouby, jde to sundat.
Stalo se mi dvakrát.
Oba případy při stání v koloně. Prostě se ten za váma rozhodne, že už se jede.
V obou případech já za nulové poškození.