• mdk

    K comu vlastne sluzi dlhe alebo kratke ramienko..Objed­navam cez net tak by som chcel vediet aky je v tom rozdiel..Budem jazdit Enduro..

    0 0
    • raceman  

      kratší ramínko je výš od země a tak se tolik nemusíš bát že přehazku o něco urazíš

      0 0
      • mdk  

        cize ked to tak vezmem ide asi vlastne len o vkus

        0 0
        • raceman  

          o vkus ani nejde, to že je výš od země je podle mě výhoda

          0 0
          • hanz  

            no ono jde hlavně o to že krátký ramínko nepobere některý převody proto se dělá aj dlouhý ale praxe ukazala že i krátký pobere všechny krom španělů takže jde teda o vkus :-))

            0 0
            • dada  

              čo si kefalín predstavujete pod takým výrazom španěl???

              0 0
              • hanz  

                velká-velkej nebo malá-malej bráno ve slovosledu pila-pastorek

                0 0
                • mdk  

                  no..tak po poklikani sa na netu som pouvazoval a dosiel som k zaveru ze kupim so strednym ramienkom…a myslim si ze budem spokojny

                  0 0
                  • panacea1  

                    no na každým ramínku nebo celé přehazce je vzadu napsáno kolik že zubů poberou – maximální počet na velkým zadním pastorku a rozdíl mezi převodníky a zadními pastorky. pokud se do toho nevejdeš se zvolenou přehazkou, nebude to optimálně fungovat a řetěz ti bude vodítko s kladkami cpát do pastorků a naopak. Krátké ramínka jsou hlavně u silničních přehazek, dlouhá u megarange na pastorcích. Spočítej si zuby a rozdíly a podle toho vyber optimální ramínko. Spíš se kloním ke střednímu.

                    0 0
                    • Roma  

                      Asi jsem natvrdly.Kdyz mam silnici 52/39 kazetu 12–25 prehazka max.pastorek 27 a rozsah 29(kratke raminko).Co od ceho odecitas aby ti to vyslo?

                      0 0
                    • Roma  

                      !!!JSEM DEBIL!!!

                      0 0
                      • panacea1  

                        nejseš…tak ten MAX počet zubů je kolik pobere přehazka zubů na největším pastorku (jakej maximálně velkej pastorek by měl být použit pro danou přehazku) a druhý číslo TOTAL udává jakej maximální rozdíl v počtu zubů mezi převodníkem a pastorkem je přehazka schopna zvládnout (aby to chodilo jak má – vím, že někomu to bude chodit i při překročení, ale není to ideální). Tzn. když budu jezdit vepředu 46z a vzadu 11z je rozdíl 35z !!! TOTAL udává horní hranici kterou by jsi neměl překročit. Už to chápeš? :o)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Rozdíl mezi velkou pilou a nejmenším pastorkem není vůbec podstatný a neudává určitě hodnotu TOTAL. TOTAL udává maximální rozdíl mezi převodem s nejmenším a největším počtem zubů. Tzn. např. pro převody 44/32/22 – 11/34 je rozdíl mezi převodem 44–34 a 22–11. Tedy rozdíl mezi 78 zuby a 33 zuby, což je 45 zubů. A tuhle hodnotu total maj např. SGS přehazky Shimano (teda XT určitě, ostatní pro devítku na tom budou obdobně – ale nekontroloval jsem). Takže z toho je vidět, že oficiálně SGS XT přehazka podle Shimana může obsloužit výše uvedený příklad.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Poslední věta měla být: Takže z toho je vidět, že oficiálně SGS XT přehazka podle Shimana může obsloužit maximálně výše uvedený příklad (což je taky běžně používaný maximální rozsah převodů, takže to akorát stačí).

                            0 0
                            • panacea1  

                              jo máš recht, už to je doba kdy jsem tohleto řešil a tušil jsem jestli jsem to nepopletl. Asi to bude tak jak říkáš, jinak ten údaj velká pila, malej převodník byl jen jako příklad. Akorát nechápu proč udávají tenhle údaj když tzv. španěl je nesmysl a snad tak nikdo nejezdí leda že by si záměrně ničil převody a řetěz…

                              0 0
                              • raceman  

                                závodníci to jezdí dost často

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Se závodníky máš pravdu a je to u nich i pochopitelné.

                                  Ale znám i dost nezávodníky, kteří ho jezdí taky a nenechaj si vysvětlit, že by bylo lepší, kdyby to nedělali (a ne že by ho řadili při kritických situacích, kdy je třeba rychle lehčí převod, ale prostě postupně v kopci dávaj vzadu větší a větší a menší převodníky zřejmě ani nepotřebují).

                                  0 0
                        • Roma  

                          Spatne jsi pochopil muj vykrik :-) docvaklo mi to a jsem debil protoze mi to nejakou chvilku trvalo.Pritom to je tak jednduche

                          0 0
                    • zirecek  

                      Lépe vysvětleno v historii. Jsou tři základní délky ramínek: dlouhé__SGS → na většině sériových MTB kolech střední_GS → u MTB málo, někdy nazývané jako krátké krátké__SS → to opravdu krátké, hlavně silnice

                      Vozím střední, GS. Převod velká-velká nevozím, řetěz dávám o fous delší. Je to celkem boom, lidé přechází na střední, vypadá to jinak a chtějí se odlišovat.

                      0 0
                • Hnoj  

                  Kecy, já mam krátký XT a Malej-malej to dává jak prrrd ( ne ýe bych na něj jezdil :-D )

                  0 0
                • raceman  

                  velká velkej to dá taky v poho, jen je potřeba mít dostatečně dlouhej řetěz

                  0 0
                  • kubad  

                    když dáš mamá-malá je pak dlouhý. Já dávám tak že velká – velká jde zařadit těsně na hranici možnosti přehazky.

                    0 0
                    • raceman  

                      malá malá neřadím, takže mi to ani nevadí.

                      0 0
                      • Blade  

                        nechapu jak to muzete takhle prasit…

                        0 0
                        • kubad  

                          Co nechápeš? Pokud chceš jezdit z „krátkým“ ramínkem GS , tak to nějak musíš nastavit. Bavím se jen o tom co jde zařadit-samozřejmě to tak nejezdím. A už sem stejně překopal i druhé kolo na 2×9 takže už nic neprasím.

                          0 0
                        • jonti  

                          Napriklad na starte pretekov je myslim uplne standard mat vpredu velku a vzadu tretie zhora. A obcas sa aj tie dva pastorky hore zaradit podari. Jednoducho to jazdi, a urcite je to jednoduchsie na chvilu zaradit velka-velka, ako prehadzovat na prevodniku hore dole kazdu chvilu.

                          0 0
                        • Daf  

                          Ja na tento prevod drtil kopce na P50 kdyz mi prasklo lanko na prehazce :) Kdybych mel kratky raminko nejspis by se na to jet nedalo.

                          0 0
                        • petebike  

                          malou – malou nedavam – az na vcerejsi casovku na Rip :-), ale Velka – Velka je tam dost casto – nevim proc ale proste sem se na ten prevod naucil jezdit…

                          0 0
                          • raceman  

                            vono je jednoduší a rychlejší zařadit vzadu na těžší než v předu. tak asi proto. BTW: tak moc to zas neprasím jezdím velká v předu a tak 3 největší vzadu, včera bohužel min bo mi v kopci stavkoval přesmyk

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.