• Azmir

    Zdravím, mám v plánu na jaře přehodit kolo na bezduše, ovšem nemám kompresor, proto mám v plánu nákup dílenské pumpy. Koupě kompresoru mi přijde příliš finančně nákladná.

    Chtěl jsem se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s nahazováním bezduší s pomocí dílenské pumpy a pokud ano tak aby se s nima podělil. Jednalo by se pravděpodobně o Schwalbe v EVO verzi, klasická šlupka, ráfek zatím nemůžu říct, protože nevím co koupím.

    Pak bych rád, kdyby mi někdo nějakou pumpu doporučil, nechcu nic extra drahého, přijde mi to zbytečné, našel jsem si tuhle Force, někdo nějaké zkušenosti?

    Jinak ještě trošku mimo téma, kdyby někdo věděl o nějakých zajímavých kolech nebo věděl co se dá vymyslet do takových 8 tis. na XC/AM ježdění, přední pevná osa, zadní RU(10mm RWS) tak ať klidně napíše co by doporučil. Ráfek bych chtěl tak okolo 21mm, wtb i23 už mi třeba přijde zbytečně moc.

    Díky za pomoc a odpovědi :)

    • felix.org  

      Jedinkrát se mi Schwalbe RR Evo povedlo nahodit pumpou z Lidlu. Ve všech ostatních případech pomohl až kompresor na benzince…

      • Azmir  

        No právě že všechny benzinky v okolí jsou celkem kus a tahat kolo na zádech by se mi tam nechtělo, ještě to musím nějak vymyslet, pokud bych to s dílenskou pumpu nenafoukal, tak by postrádal i smysl její koupě.

        • scret  

          pri trose sikovnosti nahodim temer vse…

          Kombinaci TLR plastu a TLR rafku v pohode… UST na UST v klidku… Nejhorsi je kupodivu TLR na UST rafek – to uz taky nahodim… Takze kdyz nebudes pouzivat blbou kombinaci rafku a plaste, tak to nahodis…

          • Azmir  

            Jakou konkrétní beto prosímtě používáš? Jinak máš mail ohledně tech kol.

            • scret  

              kupuju vzdy osobne v koloshopu, takze presny typ nevim, ale za cenu cca 4–5kil neni co resit… Delaj snad dva typy, jen s uzsim a jeden se sirsim telem… Tak ta se sirsim telem, tzn. vetsim objemem pistu…

      • Mr.Data  

        Bude to spis o rafkach, jezdil jsem Sh XT ust se Schwalbe a ty sly nahodit snad i Airbone mini. Posledni tri roky Swalbe tlr na ZTR a dílenskou pumpou bez jedinýho zaváhání.

    • scret  

      pouzivam Beto a nahazuju bezne… Nekdy to jde lehce, nekdy je to drbacka…

      Jinak neuvedl jsi jaky kola… budu tu mit ted asi na prodej 26ky Hope/ZTR Arch Ex (rafek 21mm)… kdybys mel zajem, napis mi na mejl…

      • borda  

        Jj, jednu beto jsem nahazovanim bezdusi zkurvil. Bontrager xxx lite (tlr) + 29er geax saguaro + rubena kit. Jako fungovala jeste par let (tento tyden jsem ji shodou okolnosti vyhazoval), ale blbe.

        Je to loterie. Kdysi se mi treba nepodarilo nahodit UST micheliny na UST mavic crosstrail ani malym hobby kopresorem za nejakych pet tisic. Musel jsem to vzit do prace a fouknout to z rozvodu. To pak bylo hned.

        Takze pro zakladatele – jakekoli doporucovani pumpy je absolutne bezprednetne. Obzvlast v dnesni dobe, kdy bezduse uz davno neni UST + UST, jako kdysi (s UST jsem za x let zaznamenal problem s nahazovanim pouze u tech michelinu a to jeste jeden celkem hazel, cert vi, co to bylo za smejdy). Neco kup a bud to das, nebo halt pobezis na benzinku, no.

        • Azmir  

          Od toho bylo to vlákno, abych to dal :) Pumpu kupovat nepotřebuju a chtěl jsem jí pořídit právě kvůli bezduším, zajímalo mě, jestli to tou pumpou prostě někdo nasazuje, popřípadě jakou. S přístupem, že to zkusím a bud to vyjde nebo ne, můžu jít na tu benzinku rovnou :)

    • DoomHammer  

      SKS Airkompressor 12.0 a continental x-king + raceking v kevlaru, naprosto bez problémů.

      • Azmir  

        Na tuhle pumpu jsem se taky koukal, nemáš porovnání s nějakýma jinýma? Štve mě, že u pump neuvádí, kolik vzduchu vytlačí na jedno zmáčknutí, což by zrovna u bezduší mohl být důležitý parametr.

        • DoomHammer  

          bohužel nemám. kupoval jsem ji poté, co jsem rozbil starou Beto.

          p.s.: ráfky Fulcrum RM 29SL

        • ememem1  

          ust sa s nou da nafukat bez problemov (coz ovsem s kazdou pumpou), kolko vyfukne vzduchu presne neviem ale odhadom je to v tej lepsej hornej polovici aj oproti drahsej konkurencii. nicemnej ma niekolko much ktore mi liezli na nervy a kvoli ktorym som ju dal prec.

          1. totalne vratky spodok, pri najmensom pohybe spadne.
          2. to znamena za spadne pri uplne kazdej manipulacii lebo navyse hadica je

          debilne kratka.

          3.manometer je velky ale neviem ci som slepy ale v psi jednotkach to nejak extra super citatelne neni.

          4.ten ventil je nejaky cudny, kym sa nechyti tak fuka aj z tej druhej diery co sposobuje stray a ked nahadzuje trebars tlr tak uz je s tym trocha problem.

          • DoomHammer  

            jo, koncovka je jakási divná, chce to cvik, taky u ní občas nadávám. u mě funguje binárně, buď fouká ze správné díry nebo ze špatné :)

            pumpa je dost vysoká, takže ráda padá. to mě taky sere

            ale jinak jsem s ní spokojený

    • Tina  

      Topeak JoeBlow Mountain je originálna pumpa práve na takéto použitie. Veľký a široký piest fúkne naraz veľa vzduchu čo je práve potrebné na nafúknutie bezdušákov. Má aj manometer s jemnejšie odstupňovanou stupnicou na presnejšie nafúknutie nízkeho tlaku. Je hlavne určená na MTB kde sa nefúka veľký tlak. Je iba do 5bar. Osobne som nikdy nepotrebovala použiť kompresor.

      • Azmir  

        Vypadá dobře, ale cenově už je celkem mimo.

        • p@X  

          Abys nebyl zklamán, mně se to podařilo nahodit až na páté benzince…

        • Tina  

          1000,– Kč je už mimo?

          • Azmir  

            Jo za pumpu už mi to přijde zbytečně moc.

            • Tina  

              V tom prípade sa ti môže stať, že si kúpiš pumpu za 500,–Kč a aj tak budeš častým návštevníkom okolitých benzíniek ;) Ale zase potom už môžeš dofukovať doma. A to sa oplatí. :)

              • pepek  

                Obyčejná autopumpa z Mototechny má ještě větší píst a stojí pár korun. Fouká rozhodně více. Stačí přidat redukci, nebo vyměnit koncovku

                • Tina  

                  A aký priemer piestu má tá pumpa z Mototechny? Prosím odkaz.

          • raf007  

            :-)

          • Nikovlas  

            No je to trojnásobek tý Force… jasně – určitě je ta kvalita úplně jinde a pracovat s tím je pohádka… ale někdo třeba chce jen nafouknout kolo a pohádku si užít při ježdění…

            • Tina  

              Áno, dôležité je však najskôr nafúknuť a potom si užiť ježdění. Alebo si môžeš užiť naskôr pohádku pri ježdění na benzínku ;)

              Mne je to osobne jedno. Nech si kúpi aj žabu na nafukovanie nafukovačky. Pýtal sa a ja som mu poradila čo viem, že určite bude fungovať. Mám ju doma. A môžem aj porovnať s ďalšími čo mám doma.

              • Nikovlas  

                V pořádku – jen jsem poznamenal, že doporučuješ něco, co je o 200% dražší. Předpokládám, že na kole za 80k by se mi taky jezdilo líp, než na tom mym…

                • Tina  

                  Nepochopil. Ja som to nedoporučovala preto, že drahšia musí byť lepšia. Na trhu sú oveľa drahšie pumpy. Ja som ju odporúčala, že je funkčnejšia a je na bezduše priamo určená svojím pietom z veľkým priemerom a vysokým zvihom. 1000,– Kč sa mi zase nezdá toľko keď pomyslím, že tá pumpa mi bude slúžiť aj 20 rokov ako Pepkovi tá jeho z Mototechny :) Pokiaľ som ju nemala, tak som nafúkala aj dielenskou pumpou Pro. Ale niekedy som sa zbytočne nadrela a napr. u starších plášťov musela použiť najskôr dušu.

                  • Nikovlas  

                    Nepochopilas – já tvrdím, že i přesto, že ta tvoje je lepší (ten důvod chápu a uznávám), pořád platí, že je 3× dražší. S tím kolem jsem to myslel stejně – ne, že dražší kolo je automaticky lepší, ale že je samozřejmost, že za víc peněz se dá sehnat lepší.

            • ememem1  

              s hovnovou pumpou si uzijes tak pohadku o nasratom kazisvetovi. fakt radsej 20E navyse a klud.

            • MlokCZ  

              Jenže když nedá takový objem vzduchu najednou, tak problematickou kombinaci bezduší nenahodíš a žádné nafouknutí nebude…

              Sice to pořád není kompresor, ale pořád se s tou Topeak JoeBlow Mountain nahodí o hodně více než s pumpou s menším objemem.

              • Nikovlas  

                No – to je otázka, jestli s tou svojí kombinací bude zrovna v tom rozmezí, kdy to s obyč pumpou nedá, ale s tou, co doporučuje Tina, už jo…

                Byl by trapas, kdyby dal za pumpu trojnásobek a stejně pak jel k benzínce…

                • Tina  

                  Keď to nedá s touto pumpou, problém nebude v pumpe :)

                  • Nikovlas  

                    Hm – mám podobnej argument – když to člověk nedá s normální pumpou, problém není v pumpě :-)

                    • Tina  

                      Ešte by to chcelo definíciu „normálnej pumpy“ ;)

                    • TJK  

                      kdyz clovek neni linej, tak si to nahodi dusi za minutu a pak nahodis druhou patku i rozbitou pumpickou.. jen nesmis mit gramlavy ruce a musis si trosku tu volnou patku natahnout na rafek a musi ti to tesnit kolem ventilku…

        • raf007  

          Podobnou pumpu na nahazování plášťů má v nabídce i LEZYNE:

          http://www.lezyne.com/…/high-volume

          ta je ještě o něco dražší

          • raf007  

            oprava odkazu – jedná se o model Lezyne Alloy Dirt Floor Drive

            průměr pístu 66,5mm !

          • ememem1  

            lezyne ma genialny ten srobovaci uzaver, o triedu inde materialove a dielenske spracovanie jak vsetko ostatne. ceno je pritom porovnatelna.

            • MlokCZ  

              Ta Lezyne vypadá opravdu hodně dobře. Možná bych ji i pořídil. Ale kde vidíš tu porovnatelnou cenu?

              Zatím jsem našel

              http://www.bike-discount.de/…r-drive.html?…

              +6 euro poštovné (nemám zrovna nic na 250euro objednávku). To je v aktuálním nechutném kurzu 1900Kč.

              Topeak JOE BLOW Mountain jsem letos kupoval za 890Kč, i když je pravda, že aktuálně je na kupkolo zdražená na 1034Kč.

              • ememem1  

                myslel som to tak ze lezyne je vo svojej triede porovnatelny napr. ssks, toppeak a pod. napr , je mozne ze zrovna v pripade toho blow joba to celkom tak neni.

        • ememem1  

          moze byt na dany ucel dobra nicmenej ak mas aj silnicku budes potrebovat dalsiu.

          • MlokCZ  

            Jen doplním, že to platí pro všechny s velkým objemem. Už těch 5 baru co mají většinou maximum je na nich opruz. Na biku je to fuk, když tam foukám vyjímečně na 4 bary když nechtějí zaskočit patky (většinou zaskočí daleko dříve už pod 3 bary).

      • Tina  

        Väčšina dielenských púmp (aj tá SKS Airkompressor) má piest z malým priemerom. T.j. dáva na jedno fúknutie málo vzduchu. Je to pumpa vhodná viac na silničku. Valec bežnej dielenskej pumpy má zvyčajne priemer len okolo 30mm. Táto Topeak má priemer 44,4mm.

      • jIrI___  

        Potrzuju, Blowjob skutečně nahodí gumu o něco líp něž klasická dílenská pumpa :). Ta cena bohužel moc příjemná není.

      • MichaelSimek  

        me nahazuje „BlowJob“ i vytahanej nebo naopak novej plast na dost rozmlacenej rafek kterej ma zohejbany patky, normalni pumpou uplne bez sance, takze spokojenost

    • Vejr  

      Tuhle pumpu mám, pokoušel jsem se nahodit na ráfky ZTR Crest Bontrager pláště 29–3 29×2.25 Team Issue a po hodině jsem to vzdal. RaR verze SS a Maxxis Ikon 3C exc Exo mají mnohem těsnější patky, možná by to šlo ale to už jsem dal kompresorem, otázka minuty. Celkově s tou pumpou moc spokojen nejsem, šel bych to něčeho fortelnějšího být tebou.

    • mrozu  

      Obecně se to nedá říct, záleží hlavně na ráfkách, s blbou kombinací můžeš mít problém i s kompresorem na benzínce, s dobrou to můžeš dát i minipumpou. Takhle naslepo bych na dílenskou pumpu rozhodně nespoléhal.

      • Azmir  

        Jelikož nechcu spoléhat naslepo, tak proto se ptám :)

    • Nikovlas  

      Přesně tuhle Force mám a jelikož ji nepotřebuju moc často, tak si myslím, že mi bude stačit snad nafurt :-)

      Nedávno jsem nahazoval plášť, kterej už mám snad 3 sezóny (moc nejezdím). Základ je, že tam nejdřív dáš duši a nafoukáš to s ní – patky si obě sednou s držej na svym místě. Pak to z jedný strany zase „otevřeš“ a duši vyndáš a namontuješ ventilek – teď jsi v situaci, že ti jedna patka už sedí, takže ti teď bude stačit poloviční rychlost foukání. Nasadíš druhou patku a začneš foukat. Novej plášť (nebo skoronovej) se mi takhle při rychlym foukání normálně chytil. Ale posledně jsem měl s tím starším problém. Normálně, aby se plášť nahazoval snadno, rovnám patku do žlábku uprostřed ráfku – ten má menší obvod, takže je patka volnější a plášť se krásně lehce přetáhne přes patku ráfku. Bohužel je ale tak volná, že jsou úniky vzduchu příliš velké. Proto jsem použil jiný způsob – patku rovnal na kraj ráfku – nikoli do žlábku. Tím jsem zajistil, že bude pěkně natěsno, ale také, že půjde hrozně blbě přetáhnout přes patku ráfku – myslel jsem, že ten plastový zouvák zlomím. Ale jakmile se to povede přetáhnout, tak už to skoro těsní – nafouknul bych to pak snad i kapesní pumpičkou.

      Takže s kompresorem nebo u pumpy je to větší paráda, ale i s pumpou si člověk poradí. Problém by asi mohl nastat tehdy, kdy by byla patka moc volná na to, abych to nafoukal při nazouvání „do žlábku“, ale zase moc těsná, abych ji přetáhnul při nazouvání „na kraj“ – ale to se mi nestalo – třeba tahle kombinace ani není možná…

      Jo – moje ráfky mají žlábek a asi všechny TLR ráfky mají, ale pokud budeš mít nějakej ráfek, kterej není TLR, tak to asi bude jiná sranda.

    • jirkas  

      ja nasadil pumpou NN SS 2,25 TLR na mavic xm319 s rubena sadou uplně bez problému

    • Scottman  

      Park Tool PFP4 a pláště Conti RK Supersonic a XK RS na STčka – žádná hitparáda, ale dá se. A XK ProTection a RK UST na Shimano XT UST kola na pohodu. Nejlíp jdou verze ProTection a UST, Schwalbe jsem nezkoušel a nikdy ani zkoušet nebudu, ty mi na kolo už nesmí. Bezduše jsou pro mě co se montáže týče jednodušší než duše, když se to naučíš, tak to jde o hodně rychleji, bo neni třeba dávat bacha na duši a stačí za plášť prostě vzít a je dole. Taky odpadá prohledávání pláště, jestli v něm není trn, nebo nějaké vyčnívající vlákno z kostry. Už bych se k duším zpátky nevrátil, jen jeden defekt ( zaviněný mojí chybou ) za celou sezonu ( 3000 km ) 85% lesní cesty, dost často i náročnější sjezdy mimo cesty, zbytek přesuny do lesa po silnici a nějaký to blbnutí na schodech.

    • xshreck  

      Když si phraješ s pláštěm a zapojíš mozek, jak by se asi mohl nejlíp chytnout. tak to nahodíš. Sám jsem zvědavý jak budu příští rok nasazovat pláště :-D

    • mr.nikdo  

      Klasickou slupku timto nahazuji. Obcas to chce pouzit hlavu, ale zatim nebyl kompresor potreba.

      Problem byl se Snake Skin ;)

    • lukas aka mitro  

      Bezdusaky nahazuju klasickou malou pumpickou na ram a PET flaskou:)))

    • lukas aka mitro  

      Jeste poznatek k tem pomocnym metodam. Nahozeni jedne patky dusi je fajna metoda, ale moje zkusenost pravi, ze pokud se pouzije mydlova voda, tak se casto stane, ze pri manipulaci patka opet vyskoci. Je proto lepsi nechat nahozeny plast s gumou pres noc stat, at se patka prilepi. Pak cajk.

      Zkusenost na ZTR flow a gumach NN, DH, ardent…

    • Gabbo  

      Bezne nahazuju dilenskou pumpu z lidlu UST RR, RaceKingy a Hutchinson Spyder na CMaxy a WTB i19, pro jistotu si pomaham mydlovou vodou nebo stolnim olejem, podle toho co je driv po ruce..

    • Trey  

      Mám tu stejnou pumpu. Nahazoval jsem s ní s NoTubes tmelem šlupkovou EVO Racing Ralph i Nobby Nic na XTR UST ráfek – viz profil. První zkušenost s bezdušema, ale šlo to v pohodě.

    • MlokCZ  

      Vždy je to o kombinaci ráfek x plášť. A i při stejné kombinaci záleží ještě na konkrétním kousků (hlavně pláště) a jestli je nový nebo už použitý.

      Takový test trošku náročnějšího nahození je snake skin verze RaR/RoR/NN na UST užší ráfek (do 19mm). Užší proto, že ty užší skoro vždy mívají nezaoblený přechod středového žlábku a patek ráfku a hůře se ta hrana překonává aby to zaskočilo.

      Širší (21mm+) už mívají většinou zaoblený ten přechod a tam to naskakuje do patek ráfeku už snadněji.

      A jsou i horší kombinace u kterých to je porod i v kombinaci více různých pomocných metod + kompresor.

    • obda  

      Mám levnou pumpu z akce v Tescu a zatím jsem nahodil bez problémů vše – ať už s TLR, nebo bez. Ráfky WTB SpeedDisc, pláště např. Maxxis Crossmark, Schwalbe NN EVO a NN SnakeSkin, WTB Nano, Conti MountainKing Supersonic … Po několika letech jsem akorát vyměnil vymačkanou koncovku na ventilek za novou od SKS.

      • zdenek  

        Tak koncovku už mám taky v horším stavu. Nečekal jsem, že by se dala sehnat náhradní. Už jsem se chystal na nákup celé pumpy…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse