• Pietro75

    Zdravím. Právě dnes sem se rozhodl ke kompletní renovaci kola Favorit(zatím spíš vyčištění a opravě různých věkem nastřádaných nemocí. Podařilo se mi vyčistit šlapky, střed a nyní zápolím s pastorkem. Když přeřadím na nejlehčí převod pětikolečka, tak se to protočí. Mám vyndanou osu, vysypaný kuličky z ložiska a teď potřebuji povolit další součástku(trub­kovýho tvaru v pastorku, která má dvě drážky a dvě kulatý dirky. Jenže k těm drážkám se nemůžu dostat, abych mohl na ně nasadit klíč, protože mi tam překáží nejmenší kolečko. Poraďte mi prosím, jak by se dala ta kolečka v domácích podmínkách sundat? Vypadá, že jsou šroubovací?? Bič není k dispozici, maximálně svěrák a hasák :) Foto jak to vypadá zkusím nahodit zítra až bude světlo. Díky za konstruktivní nápady.

    0 0
    • Patar  

      Zvolils zcela chybný postup. Vše demontované z náboje naskládej zpět. Na osu musíš nasadit stahovák , který nemáš , řádně dotahnout maticí tak , aby axiálně bez vůle byl zaklesnutý ve výřezech vnitřního tělesa vícekolečka.

      V Náměšti se vyráběly 3 různé rozměry frezenků pro stahování. Potom upneš stahovák do svěráku a proti směru hodinových ručiček se budeš snažit ráfkem otáčet tak, až se závitové spojení s nábojem uvolní. Je lépe použít 4 ruce, aby se vyloučika možnost deformace ráfku během tohoto úkonu. Zanes potom 5– tikolečko doservisu, protože pochybuji o tom, že dalšéí operace zvládneš. , zejména přidržení praporků při zpětné montáži

      Upozorňuji , že napoprvé se Ti nemusí také povést stažení toho 5-tikola bez destrukce vnitřního tělesa i stahováku.

      0 0
      • Pietro75  

        Aha, díky. Postup jsem zvolil dle svých aktuálních znalostí. Tušil jsem ale že to nebude úplně jednoduché. Když je to tak, tak odnesu celé kolo do servisu. Tedy jak vyplývá z odpovědi: se vším všudy – vrátit do ložisek kuličky, osu zajistit šroubiky. Zkusím sem umístit foto, jestli postup odpovídá danému „systému“. Budu doufat, že se to podaří demontovat bez destrukce nebo poztrácení kuliček z ložisek. Původně sem se chtěl vyhnout jakémukoliv servisu (špatné zkušenosti)

        0 0
        • Pietro75  

          Tak, sem se vrátil z dalekých krajů domů, kde jsem tušil existenci nějakého stahováku. Bohužel má širší zuby než jsou drážky. To je fakt věc tenhle systém… :) Zítra to jdu nechat odborně destruovat :)

          0 0
      • kyl  

        S těma dvouma drážkama to taky byl výmysl,kolikrát něco povolilo ale závit to nebyl.Ještě že se přešlo na vnitřní tisícihran.

        0 0
        • Pietro75  

          Díky všem za rady. Zakoupen stahovák, prostříkáno uvolňovačem spojů. Bohužel se stalo to, čeho jsem se bál. Něco povolilo, ale závit to nebyl :) Uštípnul se se kus materiálu vnitřního tělesa a jeden zub stahováku. Je to prostě nerozebiratelný spoj :)a teď už definitivně. Funkce pětikolečka zůstala zachována – fungující 4 převody a jeden protáčející se. (aspoň něco). Takže se kupuje nový zapletený náboj, ořech, x-kolečko.. :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.