Demontáž mechanismu řazení Shimano 105

73 nepřečtených
  • Helyett

    Nevíte někdo, jak se dostanu k ukotvení lanka v pakně? Je to patrné na fotkách. Pokud možno tak, abych nemusel rozdělávat omotávku.

    Problém je , že to nechce řadit dolů na menší pastorky.

    Díky Viktor

    0 0
    • Smazaný účet  

      Ten šroub se zásadně nepovoluje a mechanismus nerozebírá, málokdo ho složí zpět. Na prvním snímku je vidět otvor, kterým se lanko protahuje, je na vnější straně řadícího mechanismu. Povolit lanko, sundat bowden a vytáhnout lanko, je to práce na minutu, pokud tedy není uvnitř páky roztřepené, je potřeba mít vyřazeno na první pastorek/malý převodník.

      0 0
    • Hykal  

      Jak to neřadí dolů je v tom ztuhlé mazivo. Lépe než to rozebírat tak to demontovat a zkusit to prostřikat wd. Jak to rozebereš budeš toho litovat

      0 0
      • Helyett  

        No máš pravdu vypadá to strašidelně. Moc se mi do toho nechce. Zkusím to prostříkat, snad se to uvolní.

        0 0
      • Helyett  

        Stejně to budu muset rozebrat do mrtě, protože je v tom mazivu prach a až se WD odpaří, tak tu zase bude zatuhávat. Jakou by si použil vazelínu po vyčištění?

        0 0
    • Hykal  

      Jinak teda, je tam šroubek, který drží čep na místě jak ho vytáhneš tak jde čep vysunout a páku odpojit od zbytku

      0 0
    • Tomcat  
      • Podle návodu, vysunout
      • neni to pakna
      • že to nechce radit nemusí být samotným lankem.
      0 0
      • Helyett  

        No lankem to není, protože jinak by to neřadilo ani nahoru. A jelikož to řadí bez problémů nahoru a ne dolů, pak to bude v tom mechanismu. Budu to muset rozdělat na prvočinitele a pořádně vyčistit. Stálo to 10 let.

        0 0
        • Cavendish  

          Když to nechodí dolů, tak bývá někde prodřené lanko skrz prachovku nebo bowden. Nahoru to zařadí, dolů to ale nechce.

          Tohle sem teď řešil u CX. Pomohla výměna lanka a bowdenu. na E-biku za to mohl vytahaný řetěz.

          0 0
        • nooski  

          Hodně štěstí,

          Vždycky si vybavím fotky uživatele Zdyn

          Dura Ace

          https://s.bkfrm.cz/…gd8jr5b0.jpg

          a pro srovnání

          Sram Red

          https://s.bkfrm.cz/…5d19p8e3.jpg

          Campa Record

          https://s.bkfrm.cz/…thjn57ig.jpg

          0 0
          • Helyett  

            S těma ložiskama u Kampy to musí chodit bombasticky

            0 0
            • Cavendish  

              Chodí no :) ale to se tu nesmí říkat ;)

              0 0
              • nooski  

                To máš těžké, většina lidí poslouchá Lucinku VonDráček a pořádnou muziku neocení. Většina má zkušenosti jen z Shimanem a pořádnou sadu neocení stejně jako tu kvalitní hudbu ;-)

                0 0
                • Cavendish  

                  +1 :)

                  0 0
                • TK75  

                  To jo, přitom takovej Sram double tap funguje jak víno :-)

                  A navíc se nehýbou brzdové páky

                  0 0
                  • jecnak  

                    Sram je elegantně jednuduchý. Otázka je, jestli hýbající se brzdové páky jsou nevýhoda. Já si třeba řadím a dobržďuju. Každopádně tyhle úvahy nám stejně za pár let zatne elektrika :-)

                    0 0
                    • Johny.Merida  

                      Můj postřeh z této zimy. Po pár letech strávených s DoubleTapem, kdy jsem si ho dost oblíbil, přišla změna za Shimano, ihned jsem poznal nevýhodu pohyblivých pák do strany a to vždy když jsem se ve spodnim úchopu snažil v zimních rukavicich nahmatat páku kvůli brzdění a ta mi uhybala do strany a rukavice měla tendenci sklouznout naprázdno ve směru k oblouku. Chtělo to chvilku zvykání a to jsem před Sramem Shimano jezdil dlouhou dobu.

                      0 0
                      • TK75  

                        Ano, přesně tak jsem to měl, když jsem ze sramu přešel na Shimano.V terénu mi brzda uhýbala a bylo to o držku.Prvni jízda a slušně jsem nadával

                        Ale člověk si zvykne

                        0 0
                • Tomcat  

                  Většina má hlavně špatné ponětí o svých technických \ servisních možnostech, znalostech dovednostech.

                  Mnoho lidí mám bike servisní Dunningův–Krugerův efekt , obzláště chovanci Nakolea a cykloservetu. Pravděpodobně by napsali ejej o genderové nerovnosti v názvech komponent ale jsou neschopný stáhnou návod s obrázky v pdf. K tomu mají velice svérázné názvoslový ala 60tiletý Franta z vesnické opravny traktorů.

                  0 0
          • Hykal  

            řešíme tu 20 let staré řazení od shimana ten plastový sram by po té době pravděpodobně nefungoval. Celý mechanizmus řazení u shimana je značně překombinovaný nicméně je proveden s hodinářskou pečlivostí a z kvalitních materiálů. Campa je udělaná nepoměrně jednodušeji a je daleko méně promyšlená.

            0 0
            • nooski  

              No vidíš a přesto je Campa spolehlivější, netrhá lanka a umí řadit v obou směrech o více převodů a hned.

              0 0
              • Hykal  

                ano v jednoduchosti je síla. V každém případě, když se vezme kolik silniček jezdí na shimanu a co tady tyhle historické páky vydržely, a že až na zatuhlou vazelínu je to vymyšleno fakt pěkně tak klobouk dolů.

                0 0
                • nooski  

                  Mě právě vždycky fascinovalo, kolik vídám silniček na 1. generaci Ergopowerů. Starší Dualy už většinou lidi vyměnili

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Ještě se mi nestalo, aby se mi u pák Shimano stalo něco s lankem.

                0 0
                • nooski  

                  Naprosto běžná záležitost. Preventivně je lepší měnit řadící lanka po sezóně.

                  0 0
                  • PLATYPUS3  

                    Mám desítkovou tiagru, devátým rokem, asi 40 000km, bez údržby, lanko na přehazce s bovdenem měněné zatím jednou.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Tomu se jen těžko věří…

                      0 0
                      • PLATYPUS3  

                        Fakt to funguje, teď jsem teda problém měl, když jsem po zimě dával novej řetěz a kazetu, druhej pastorek zhora 23z nebyl vyladitelnej se zbytkem kazety, chvilku jsem tak jezdil, až mě to přestalo bavit dal jsem zpět ježděnou předchozí kazetu, na prostředních pastorcích sice střelba při záběru, ale tendence k zajetí tam je a teď jezdím buďto nahoru nebo dolů, většinou, v rámci okresu:-)

                        0 0
                        • Johny.Merida  

                          Když tě to střílení baví :-)

                          0 0
                          • PLATYPUS3  

                            Nebaví:-D dal jsem tam řetěz tiagra, ten je takovej přizpůsobivej:-) že si jako sedne a nebude odmlouvat, v záloze mám kazetu, kdy z původní sestavy 11–25 udělám 12–28 a dám nepoužívanej řetěz, kterej si kdysi nesedl z jinou kazetou, vypadá to strašně složitě :-D

                            0 0
                            • gerrard  

                              A není jednodušší koupit novou kazetu? ;)

                              0 0
                              • PLATYPUS3  

                                Možná máš pravdu, trochu přitlačit na prkenici, vzít 105ový nebo ultegra kazetu s lepším řetězem ultegra. Kupuju hg500, vždycky dopředu nevím jak si to sedne, jsem si říkal na cykloturistiku stačí, asi budu muset změnit názor :-)

                                0 0
                  • Smazaný účet  

                    To platí pro páky, které mají řadící bowden pod omotávkou. Já staromilec jezdím zásadně s tykadly, které považuju za naprosto spolehlivé.

                    0 0
            • jecnak  

              Plastové jsou na Sramu jen páčky. Vnitřek je kovový.

              0 0
    • UHU  

      jo, přeřadit na nejmenší pastorek – z protější strany páky by měla být vidět hlavička lanka, povolit lanko a vysunout tím otvorem. Pokud to nejde přeřadit – tak je obvykle buď zatuhlá páka (prostříknout a počkat), nebo roztřepené lanko (buď v páce, nebo bowdenu – potřeba nějak dostat ven). Pokud je to zatuhlé, bude se to jo čase opakovat – pokud se častěji nepoužívá.

      0 0
      • Helyett  

        10 let stálo v garáži.

        0 0
        • Infidel  

          Takhle se mi kousaly SH105 páky, v zimě přestávaly řadit úplně. Prostříkal jsem napřed pořádně čističem na brzdy a pak lehce teflonovým mazadlem a asi tři roky je klid, páky chodí krásně.

          0 0
      • jecnak  

        Přesně tak. Ideálně prostříkat čističem na brzdy a vyfoukat ven zbytky starého maziva tlakovým vzduchem. Lanko i bowden vyměnit komplet.

        0 0
    • scortis  

      Já rozebral Soru, která bude podobně stará a dával jsem to dokupy asi 3 hodiny než to začalo fungovat, takže za sebe moc nedoporučuju :D

      P.S. ještě poznamenám že mi došlo že se to musí hodit na „nejmenší“ pro výměnu lanka, ale měl jsem v ruce pravou páku a myslel jsem že to je levá, shodil jsem to o jedno a lanko nikde, tak jsem si řekl že se asi musí rozebrat. No hodně jsem si nadával …

      0 0
    • tomcat5  

      Ještě že tohle forum je, v životě se v tom nebudu vrtat a radši zaplatím servis.

      A to jsem za 30 let ježdění něco málo opravil…

      0 0
      • Tomcat  

        +1 Kéž by tohle nejen u kol drželo víc lidí.

        0 0
        • Helyett  

          Mě baví se v tom právě hrabat. Vždycky se to nakonec povede.

          0 0
          • TK75  

            Jo je to super, ale občas to akorát zkur…

            Tak jednou za rok :-)

            0 0
          • Hykal  

            tak ono stejně by se asi nenašel servis, co by do opravy takových dualů šel. Řekl bych, že do jednoho by řekli aby jsi si koupil nové.

            0 0
            • Helyett  

              To říkáš naprosto přesně. Musel bys najít nějakýho fandu do těchto retro věcí. A těch je čím dál méně. Takže ti stejně nezbyde nic jiného než si to udělat sám.

              0 0
            • jecnak  

              Přesně tak. Servisy se toho bojí. Sám jsem dualů opravil cca 10 kusů a je to fakt piplačka. Záruku bych na to dávat nechtěl a asi by lidi ani normální servis nezaplatili.

              0 0
          • gerrard  

            Tak pokud není nic polámaného, tak to jde, ale pokud se tam něco pokazí, tak náhradní díly nejsou. Oprava probíhá výměnnou mechanismu.

            0 0
            • jecnak  

              Polámaný jsou většinou pružinky a ty jdou opravit. Občas západka, ta jde občas opravit, občas se použije z jiného bouraného dualu.

              0 0
    • Smazaný účet  

      Dnes proběhl unboxing, pár Ultegra 6600 tykadlo, k tomu levá Dura 7800 taktéž tykadlo, to je v podstatě šperk

      0 0
      • Helyett  

        Ty máš tři ruce?

        0 0
        • Kouba_2005  

          Jeho paní?

          0 0
        • Vrci  

          To je na tandem. Jedná zadní naba a dvoje kliky :-)

          0 0
        • Smazaný účet  

          To ne, ale za ty prachy jsem tam tu levou Duru namohl nechat. Když neseženu pravou do páru, tak z ní bude supr těžítko na stůl. :-)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jináč všechno je to nepoužitý, asi nejde říct nový, když je to starý nejmíň 10 let. Obě Ultegry byly měly zatuhlý mazivo, razení dolů vůbec nefungovalo. Trochu oleje to ovšem rychle spravilo. Zajímavý je, že když je zatuhlá vazelína u mtb rapid firů, tak nejde řadit nahoru, u dualů je to přesně naopak.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.