dělení plášťů-info pro začátečníka

43 nepřečtených
  • 9700

    Našla by se tu nějaká hodná duše, která by mě zasvětila do problematiky plášťů?

    Rád bych se dozvěděl, jaké jsou možnosti? Výhody jednotlivých plášťů? Šířka plášťů apod.

    v čem jsou lepší drátové a v čem kevlarové pláště?

    dají se sehnat bezdušové pláště? V čem je jejich výhody/nevýhoda? použití?

    proč většina výrobců MTB dává na svá kola 2,1" pláště, ale např. Pells dává 1,95"?

    dělí se nějak i duše? Jestli ano, tak v čem jsou dražší modely?

     

    Díky moc za info.

     
    0 0
    • miki  

      Zajdi do nějakýho obchůdku s kolama a tam se zeptej .

      0 0
    • lodyh  

      drátový sou levnější, to je jejich jediný plus, kevlar je lehčí, takže víc jede, máš nižší obvodovou hmotnost ráfku a líp se nasazuje

      bezdušáky jasně, potřebuješ na ně special ráfek nebo dát vložku do klasickýho, nemusíš je foukat na takovej tlak, lepší jízní vlastnosti, pohodlnější, odolnější vůči defektům. někdy je ale montáž martyrium a jsou těžší (a dražší)

      každej výrobce si dá podle uvážení to, na co si myslí že je jeho kolo nejlepší (děsně zobecněný, tohle je nejkratší možná odpověď, strategie výrobců je mnohdy nesmyslná)

      duše s ventilkem auto nebo galuskáčem, auto je na prd, neni to moc „bajkerský“:-), dále pak v šířce (1.0–1.5 nebo třeba 1.75–2,2) – podle pláště, nebo ve váze – normal x ultralight – ultralighty jsou předražený, defektivější, ale lehčí, no… pro někoho argument

      to jen tak stručně, nejsem žádnej plášťovej znalec, ale tohle sou základní znalosti, třeba to ještě někdo rozepíše

      0 0
      • Honza z H  

        Kevlarové mívají krom vyšší ceny a nižší váhy i měkčí směs a lepší jízdní vlastnosti na úkor nižší výdrže.

        0 0
      • MlokCZ  

        U těch výrobců to je jak kdy. Někdy si myslí, že ten plášť je fakt dobrý a proto ho tam dají, ale často si hlavně myslí (tedy tohle si nemyslí, tohle ví), že je ten plášť levnější a proto ho tam dají.

        Standardní duše (180g+) x jen mírně lehčí (120–130g), tak tam rozdíl v defektech v podstatě není a rozhoduje stejně z 99% plášť. Cena také není o moc vyšší (do 100Kč za kus u těch 120–130g).

        0 0
    • Luka  

      dodam: duse s autoventilkem hodnotim pozitivneji, bo se to da nafoukat v pripade krize u benzinky, narozdil od galuskovyho.

      vyhoda kevlaru: v dobre kombinaci rafek x plast ho sunda i holka rukou a bez montpak. naopak kdyz se sejde spatna kombinace dratoveho plaste a rafku, tak nasazeni ci sundani je trest i pro chlapa co ma poradnou silu.

      kevlar: stalo se mi casteji nez u dratu, ze je po defektu slozitejsi ho vyrovnat „do dokonalosti“.

      nepsalo se o dezenech, tedy jsou ruzne: na asfalt hladke, do bahna dobre samocistici, na mokro mekci a prilnavejsi, do kameni odolnejsi, na snih s hrebama… atd

      k sirkam: traduje se hodne, ale pozor, u ruznych vyrobcu muze byt plast 2.1" jinak siroky, viz treba schwalbe, jeho 2.1 je v realu spis jako 1.9" u ostatnich. Obecne plati cim sirsi tim pohodlnejsi, ale vic se nadres, ale najdou se takove kombinace materialu+sir­ky+vzorku, ktere jedou i kdyz jsou relativne tluste a naopak…

      hodne lidi s pneu laboruje. po pravde, taky jsem s tim ze zacatku blbla, pak jsem zjistila, ze prezouvani pokazde na to a to pocasi/teren je nahouby a pokud jezdis pro radost, najdi si pohodlny univerzal, ktery jede tak akorat, ktery neni moc „pichavy“ a kterymu duverujes v terenu. howg

      0 0
      • MlokCZ  

        Jen poznámka k té reálné šířce. Schwalbe sice jsou o malinko užší než by teoreticky dle značení měly být, ale hodně značek je na tom naopak ještě hůře. Tedy já bych řekl, že většina plášťů je o něco užších než mají dle označení být a jen sem tam nějaká vyjímka sedí.

        0 0
        • Luka  

          dekuji za doplneni :)

          0 0
        • michal xtr  

          Já mám zase zkušenost spíše opačnou. Ted jsem koupil Michelina XC DRY 2 v šířce 2,0 a je ještě o něco širší, než MAXXIS ignitor 2,1 . Ale jede výborně, to se musí nechat.

          0 0
          • MlokCZ  

            V čem je ta zkušenost opačná? Kolik mají oba reálnou šířku, když je změříš?

            0 0
          • kubad  

            jj napsal to obráceně

            a když sou směsy 3 to je pak peklo napsat dobře kde je která :-)

             
            0 0
      • lidumil  

        :-) Vozím galuskový ventilek a k tomu redukci abych mohl foukat i u pumpy :-)

        A barva přece jezdí :-D

        Ještě jsou některý pláště dvousměsový – měkčí na prostředku běhounu, tvrdší na obvodech

        Hustota směsi pneu je taky různá, hustší většinou odolnější, ale těžší…

         
        0 0
        • MAJX  

          Nejsem žádnej všeználek,ale není to s tou směsí naopak ? Tvrdá na prostředku,aby to jelo a plášť se po 500 kkm dal ještě použít a na boky měkčí směs,aby podržela v zatáčce ?

          0 0
          • Sobi  

            JJ je to tak :-) Taky jsem se u toho zarazil

            0 0
          • kubad  

            jj napsal to obráceně

             

            a když sou směsy 3 to je pak peklo napsat dobře kde je která :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              To je hodně těžké to napsat dobře, protože je vůbec otázka, zda to je znatelně k něčemu dobré :-)

              Dvě směsi jsou jasné, na na středu a bocích. Ale ta třetí směs, která je použita přes celou šířku ve spodní vrstvě, ta by měla plášť zrychlovat a možná to tak i nepatrně je, ale v praxi jsem rozdíl u RR při přechodu z dvou směsového na třísměsový tedy v podstatě nepoznal vůbec.

              0 0
          • lidumil  

            No kámoš to měl kdysi tak, jak jsem psal – měkčí šedá uprostřed, aby to líp drželo a tvrdší po krajích. Ale je to už tak 8 let.

            0 0
            • MlokCZ  

              A ta tvrdší na kraji byla, aby to lépe klouzalo v zatáčkách? :-)

              0 0
              • kubad  

                né aby se to v zatáčkách míň sjíždělo :-)

                 
                0 0
              • lidumil  

                Po krajích byly větší špunty a prostředek byl hodně měkkej se silikou či kýhočerta s čím.

                0 0
      • Stanley_vy  

        Já taky vozím redukci a galuskáč mě u pumpy nijak neomezuje.

         

        A s drátem a kevlarem mám spíše opačnou zkušenost. Drátový Z-Max jsem nebyl schopný za celou dobu vození pořádně srovnat a Paracer s kevlarovou patkou sedl na obě kola hned jako ulitý. :)

        0 0
        • wda  

          Jen doplnění k tomu kevlaru a vyrovnání pláště, musí se hodně nahustit a pak upustit. Tím se celkem snadno „docentruje“. Myslím jako házivost vzorku. Na mých Schwalbe RR 2008 to funguje ;-)

          0 0
        • ropman  

          Teď jsem dával přítelkyni kevlarový Panaracer Fire XC Pro a sedl po nafoukání jak bezdušová pneumatika na auto, jen to luplo :-) Nasazení bez problému bez montpák.

          0 0
        • Uruwashii  

          na „zapadnutí“ patky do ráfku dobře funguje mýdlová voda. Jen namastíš patku při nasazování a skočí to tam většinou samo. Když ne hned, tak se kousek projeď a pak to lehce rukama srovnaš.

          Mě to perfektně zafungovalo u Bontrager XR0

          0 0
      • Howgh  

        moje zkušenosti s kevlarem : v Mexiku jsme je měli na kolech (trekách – 28") plus jeden náhradní. Jezdili jsme většinou po asfaltu. Všech 5 bylo stejné kvality – po 100 km na nich naskákaly boule, takže „šmatlaly“…tudíž po dalších 100 km byly prodřené. Všech 5 stejně . V Rubeně nám po jejich prozkoumání řekli, že žádnou závadu neshledali ..

        0 0
        • MlokCZ  

          nepatrně bych poopravil jedno slovo v tvém příspěvku, mělo být:

          moje zkušenosti s Rubenou : …

          Obecně s kevlarem to nemá žádnou souvislost.

          0 0
          • lidumil  

            Nejsou pláště s kevlarovou patkou kvůli váze s menší hustotou gumy?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ne, obecně to, že plášť má kevlarovou patku neříká o plášti vůbec nic, pouze to, že má kevlarovou patku. Všechny ostatní vlastnosti jsou na tom zcela nezávislé.

              Některé vlastnosti jsou dané tím, že kevlarová patka se používá u dražších verzí pláště, ale není to přímý důsledek té kevlarové patky.

              Kvůli nižší váze se používá větší hustota vláken (TPI), což umožní použít méně materiálu. Ale opět to nemá přímou souvislost s kevlarovou patkou.

              Vlastně je tu jediná vlastnost, která s tím přímo souvisí a to cena.

              0 0
              • lidumil  

                Jsem to jen nerozvedl, ale myslel jsem to tak, jak píšeš – kevlarová patka = lepší plášť = většinou lehčí plášť = více peněz

                0 0
    • Luka  

      jooo a jeste: BARVY

      delaji se i barevne plaste, na jizdni vlastnosti to ale (at si rika kdo chce co chce) moc vliv nema.

      mimo klasicke cerne ci jinak jednobarevne mas treba krasne hutchinsony s behounem, nebo vylozene barevne ala hadi kuze od sweetskinz. nektere maji i primo v barve (nebo smesi?) reflexni prvky, takze ve tme svitis jako vanocni stromecek, kdyz te miji auto :)

      0 0
      • wda  

        Barva taky jezdí ;-) :D

        0 0
      • drtyc  

        barva by teoreticky mohla mit (zanedbatelny) vliv na tlak pokud hustis vzdychem a ne dusikem pri dobrych svetelnych podminkach a na zivotnost pokud je to nekde jen tak opreny o stenu.

        ale to je asi tak jako hledat, kde usetrit ctvrt gramu.

        0 0
      • canonndale  

        Máte s těmy sweetskinzy nějakou zkušenost?

        0 0
    • xaver  

      mám pláště 26×2,2 (Bontrager Jones, mizí před očima – 1300km a končej, a to jsem je prohazoval), jezdím skoro jen terén podél Vltavy, Velintest teritorium

      a koupil jsem duši Ritchey Ligtweight Tube 2,1–2,3 zdá se mi velká a těžká, půjde do těch plášťů, nebude se tam žmoulat?

      Děkuji za odpověď.

       

      Jinak používám duše 26×1,9–2,1 měl jsem lehké a pořád jsem bojoval s únikem vzduchu, po té, co jsem použil obyč Rubenu 26×1,9–2,1 za 80Kč (příliš lehce tedy nepůsobila, zato byl cítit materiál ) mám pokoj, drží.

        
      0 0
    • bananovice  

      Ahojte,

      Já jsem jezdíval maxxis – kevlar i drát, při jízdě to moc nepoznám, kevlar by měl být pevnější co se týče sil působících při náklonech apod. Avšak pro obyč člověka je to jedno. Jen jsou podstatně dražší, lehčí (avšak záleží jaký). Všelijaké ultralight pláště mi příjdou tak maximálně na cestu do práce, jinak v terénu trošku hrubší přejezd=defekt, což již tady kluci zmínili.

      Hustoty apod.. TPI a směs je docela fuška se v tom vyznat. Jak řekl xaver např. já jezdím Bontrager XDX a vážně mizí před očima – TPI 120, avšak tohle prostě drží na jakémkoliv kořenu jak je to měkučké, ale na cestu naprosto nevhodné.

      Chce si o tom něco přečíst a časem na to člověk jakštakš příjde a ví co může čekat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.