Defekt - chyba ráfku, nebo duše?

9 nepřečtených
  • newby

    Před nedávnem jsem si nechal vycentrovat kola na svým starým MTB, na kterým vozím v sedačce malýho na výlety po okolí. Po centru mi dali nový pásky na ráfek a před týdnem jsem měl první defekt na zadním kole a včera ten samý, ale na předním. Na pohled vypadá ráfek krytej dobře, nic zvláštního jsem neshledal. Duše jsou 2 roky starý, koupený a měněný v tu samou dobu, ale přijde mi divný, že by se poroučely v tak stejnou chvíli, ale ty „bouličky“ kolem ventilku jsou divný – chyba duše? Dle fotek, nepozná někdo, kde by mohl být problém?

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Problém bych viděl v duši. Na kolik jsi měl nafoukáno? Jaké duše v jakém plášti to je? (Černá v normálním MTB černém, já vím…)

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Materiál je OK, toto je vada obsluhy. Ventilek nečouhal z ráfku, kolik by měl. Po obutí asi správně došlo k zatlačení na ventilek, aby u něj nebyla skříplá duše pod patkou pláště. Nebo byl zatlačen nasazováním pumpy. Kombinace úzkého ráfku a zesíleného terčíku duše kolem ventilku způsobí, že duše okolo ventilku drží v rozporu a nepřitiskne k ráfku ani po natlakování, za hranicí zesíleného terče je tak prostor pro otěhotnění a následně protržení duše.

      0 0
      • newby  

        Aha, tak to zní docela logicky, skoro až tak, že si říkám, že mě to nenapadlo samotnýho :D Sice jsem dofukoval na dost tvrdo, abysme po zatížení nejeli po ráfku, ale nemyslim, že bych při foukání, respektive nasazování šlaufku, ventilek nějak zatlačil – člověk jen nasadí, zaaretuje a fouká.

        Takže jsem si po donesení ze servisu měl ventilek před foukáním lehce povytáhnout…příště už človek bude vědět.

        Díky. V

        0 0
        • jihra  

          Před nasazením pláště si ventilek zastrčit do „prázdného“ ráfku až na doraz a změřit si, jak dlouhá část čouhá z ráfku ven. Pak nasadit plášť i duši. Trochu nafoukat a silou vytáhnout ventilek co nejvíce z ráfku ven. Hlavně u autoventilků se stává, že se ten gumový „potah“ na ventilku zasekne v díře v ráfku a nejde to ven – je třeba s ventilkem pořádně viklat do stran a při tom jej tahat ven. Zase přifoukat tak napůl a opět ventilek povytáhnout. Dofoukat a zase ventilkem zacloumat do stran a vytáhnout co nejvíc ven. Můžete tahat dost silně, autoventilek to vydrží. Změřit, zda ventilek kouká z ráfku tolik, kolik jsme změřili „naprázdno“.

          0 0
          • newby  

            super návod, díky :)

            0 0
            • novas752  

              Některý duše (např. obyč. z intersportu) maj místo gumovýho potažení ventilku vnější závit a jistící matičku.

              0 0
      • figur  

        Dobrý vysvětlení, nazval bych to kýla duše…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.