Dámské MTB 27,5 do max 20 tis.

33 nepřečtených
  • katerina01

    Dobrý den, obracím se na zkušenější cyklisty…ráda bych si pořídila nové kolo 27,5 a jak vyhledávám informace, tak pomalu zjišťuji, že největší ze tří koleček převodníku o velikosti 40 je nedostačující…bo­hužel nacházím samé dámské (pánské nevím) verze, které mají to kolečko pouze 40 a ne 44. Chtěla bych se proto zeptat, zdali je to veliký rozdíl, jestli to vůbec pocítím. Na závody se nechystám:-) ale ráda bych stačila ostatním, kteří jedou na trekingových kolech (a zároveň měla navrch v kopcích a ocenila pohodlí v terénu, proto MTB). Původně jsem měla vybrané kolo Scott Contessa Scale 730 (ale má právě to kolečko 40) a s větším kolečkem jsem našla jen Meridu Juliet 300 B, která se mi moc nelíbí a dle názorů je moc krátká. Nemám ráda posez jako na židli…Možná mi doporučíte jiné? Moc děkuji.

    Ještě dodám, že teď jezdím na MTB kole z Teska…:-)

    0 0
    • SloM  

      Ahoj, tady mas nejake srovnani: http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      Kazdopadne na silnici se vzdy snadneji pojede na trekingovem kole nez na 27,5mtb. Co se tyce konkretniho kola, tak doporucuji kontaktovat stavitele, ktery kolo posklada presne podle predstav – poradi, nabidne. A jako bonus to vyjde levneji/kvalitneji nez seriovka. Pokud nechces individualni stavbu, tak bych jeste doporucil se podivat na www.cyklonemcik.cz A posledni rada – zkus vyhledavani tady na foru (klicove slova neco jako „27,5 do 20000“ pripadne podobne). Hlavne si nech vse projit hlavou, at nekoupis nejakou plecku na ktere se ti jizda jen znechuti. Preji stastnou ruku pri vyberu :-)

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Jak rychle jezdí ten oddíl, že jim na převod 40×11 po silnici nestačíš? Při obvodu 27,5" pláště 2205 mm (přibližně) vyjde při tomto převodu na jedno otočení klikami ujetá vzdálenost 40/11 * 2,205 = ~ 8 m. Na každé otočení klikami.

      Takže za minutu šlapání ‚co noha nohu mine‘ kadencí 60 ot/min ujedeš šedesátkrát tolik, tedy 480 m. Za hodinu to dá pěkných 28,8 km.

      Když přepneš z módu ‚jízda na kole‘ do módu ‚cyklistika‘ a budeš šlapat stále odpočinkových 80 ot/min, ujedeš za jednu minutu 80*8=640 m, za hodinu to dá už úctyhodných 38,4 km.

      Kde jezdíš? Rád se za Tebe někde na silničce pověsím do háku, jestli Tě uvisím.

      0 0
      • Dumbíček  

        Tvá úvaha je precizně rozvedená. Ale v praxi jí bude chybět převod do rychla v situaci, kdy se pojede z mírného kopce a ostatní si přišlápnou.

        0 0
        • scalar  

          Mám nejrychlejší převod 40×11 na crosovém kole, průměr kola je stejný jako u 27,5" kola. Není problém jet po rovině rychlostí 45 km/hod (tedy přesněji řečeno v převodech ten problém není), z mírného kopce se přišlápne na rychlost přes 50 km/hod.

          0 0
          • hovanec  

            Je fakt, že těch 40×11 je akorát. Mám 39×11 a ten jeden zub je znát. 42×11 by bylo na silnici zase dost těžký převod, když si představím, že jezdím kadence mezi 90–110.

            0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Tak pořád jsem se pohyboval v rekreačních kadencích. Z kopce by se lehce měla dostat (zvlášť ve skupině) na kadenci 120 ot/min, což jí umožní jet 57,6 km/hod. Když na to bude mít morál a ostatní také budou mít snahu jet tak rychle.

          0 0
          • Dumbíček  

            No nevím, rekreační cyklisté zas tak nohama netočí. Beru podle sebe a na silničce s kompakty a vzadu 12ti zubech jsem schopný cca do 50 rozumě šlapat, pak už je to opruz.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Ono je to jedno s druhým. Kdo jezdí rychle z kopce i v zatáčkách a má na to zkušenosti, ten obvykle umí i rychle točit nohama.

              0 0
      • Pán z Dubu  

        Doplním, že frekvenci šlapání ovlivňuje i délka klik. Pokud bude mít dlouhé, nevejde se do techniky šlapání – bude do nich hamtat jak do zelí a neroztočí je „kulatým“ šlapáním a cyklistické kadence pro ní budou téměř nemyslitelné.

        0 0
    • scota  

      A kliky Deore 42/32/24 by ti nestačily?

      http://www.rb-bike.cz/…crr-275-base#…

      Barvu umí na přání jakoukoliv ze vzorníku RAL ;-)

      0 0
    • katerina01  

      Kluci, děkuji vám za ochotu, dostala jsem to polopatě vysvětlené (např. Krab), cim víc názorů tím líp a myslím že tomu nebudu přikládat nějak velkou váhu té 44. Teď už jen vybrat nějaké to kolo :-) O RB (CRR) se musím přiznat, že jsem ještě neslyšela, vypadá poskládané fakt dobře, ale 26 tis. už je pro mě zbytečná investice.

      0 0
      • Dumbíček  

        Oslov místní stvitele, dosteneš se se slušným kolem na rozumější cenu. Osobní zkušenost.

        0 0
      • Mr.Dan  

        Děláš dobře, taky jsem předloni před skládáním svýho 27,5 bajku řešil převodníky 46 nebo dokonce 48 a nakonec zcela stačí 42z. ten odpovídá 44z na klasickym 26' MTB a 44/11 v řeči „malých kol“ je opravdu dost a dost, je to takovej „overdrive“ pro jízdu nad 40 km/h, tj. z kopců.

        A propós přítulkyně má právě na 26' MTB největší převodník 44z a 3×9 systém a je to nesmysl, úplně by jí tam stačil 42z. Tzn. že tobě by měl analogicky zcela vyhovovat 40z nebo i 39z na 27,5 bajku. Výrobci zas nejsou tak blbí (většinou), jak to vypadá. :)

        0 0
    • Dumbíček  

      .

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Já to celkem chápu a mám s tím snad i nějaké zkušenosti, asi i o trochu relevantnější, než z tescobajku. Příspěvek je hodně dlouhý, snad nebudu kamenován.

      [ Vezmu to popořadě, na čem jsem poslední tři dny jel, je to pro tyto účely celkem reprezentativní výběr: v sobotu silnička 50/34 + 11–28 po silnici, v neděli trekové kolo 48/36/26 + 11_34 po silnici, lesních a polních cestách nej(h)různější kvality a naposledy dnes ráno 27,5" s převodníky 38/24 a kazetou 11–36 po cestách, asfaltu i necestách.

      Každé má něco do sebe.

      Protože jsem v sobotu nejel žádný větší kopec, zařadil jsem malou vepředu až při stoupání na posledních kilometrech domů, abych se trochu vyjel, ale s trochou snahy se dá i tento úsek jet na velkou x velkou.

      Na trekovém kole jsem za celý den zařadil malou jen kvůli hůře sjízdnému stoupání od Lenešického chlumu a Ranou. Prostřední pak při výjezdu z domu po štěrku a panelech do kopce a pak při návratu na stoupání po lesní cestě po těžbě.

      Na biku cestuji do práce v podstatě jen na velkou vyjma krátkého stoupání v Pozdeňském lese z Kalivod (350 m/60 v.m. po hrabance a hlíně s kameny a kořeny).

      Síly mám celkem postačující množství a nedělá mi problém šlapat několik hodin kadencí >100 ot./min. Tolik úvodem. ]

      Na bike 27,5" se běžně osazují třeba kazety 11–36 a k nim převodníky 38/24, 38/26 (tam by mi chyběl nejlehčí převod, bike mám hlavně pro možnost přepravy i po nezpevněných cestách), 40/28 (to mi přijde vhodné už jen na jízdu po silnici a zpevněných cestách, popř. pro namakance na závody), 42/32/24 (univerzální rozsah, jak do těžkého terénu, tak pro rekreanty s malou výkonností – ale trojpřevodník mi pro mé účely připadal zbytečný, což se praxí 100% potvrdilo). Do práce to mám pěkně do kopce-z kopce-do kopce-z kopce-do kopce a těžší převod než 38×11 bych použil právě a jen na posledních 100 m jednoho asfaltového klesání těsně před pravoúhlou zatáčkou pro zrychlení nad 44 km/hod, ale o to výrazněji bych pak musel brzdit.

      Pokud máš dost až velmi obstojnou kondici, zvol si na 27,5" dvojpřevodník 40/28, když si hodně hrábneš, nějaký mírný kopec v terénu i na převod 28×36 vyjedeš a po silnici budeš jezdit jen na velkou. Na silnici bys do cca 53 km/hod (110 ot/min) neměla mít problém.

      Jestli se chceš projíždět i terénem, ber trojpřevodník 42/32/22, nepotřebuje tolik síly a na silnici nebudeš mít problém už tuplem (55,5 km/hod při 110 ot/min). Honit se se silničáři ~60 km/hod je na MTB trochu risk, kolo má oproti silničnímu jinak těžiště a jinou ovladatelnost.

      Odbočka: nevím, proč zrovna 27,5", proč ne 29", kde není problém mít dvoje záplety – jedny s obutím do terénu/univerzální a jedny na asfalt/ryze silniční/trekové. Už vím: 29" nebrat :-) !

      Trekové kolo jsi zavrhla IMO předčasně, je to stroj právě na to, co od kola chceš. Není problém jezdit po silnicích (při odpovídající geometrii a nastavení posedu hodně nízko a ‚agresivně‘) téměř (podtrženo) silničářskými rychlostmi, se vzduchovou vidlicí, dobrými plášti, kotoučovými brzdami a bikovými převodníky 44/34/24 se pak nemusíš bát ani lehčího terénu. Z hlediska použití je to nejuniverzálnější kolo, které mám, přestože na něm jezdím nejméně. Na skákání a opravdu hrubý terén si ponech stávající demoliční tescobajk.

      Další možnou volbou by byla cyklokroska, i základní jsou sice celkem drahé, musí se daleko pečlivěji vybírat geometrie, ale zase bys po silnici mohla tahat špic a kolegové na trekových a MTB kolech by Ti záviděli. Jen o fous jiné a pohodovější jsou všechny ty gravel biky à la GT Grade a RB RX, ale Tvé ježdění nenáročným terénem by s dobrou volbou plášťů také daly bez ztráty kytičky.

      Osobně bych Ti na závěr doporučil svézt se na nějakém ryze silničním kole, abys získala představu o limitech jízdy po asfaltu a rychlostech, kterými se po něm dá jezdit (a s jakými převody). Protože vybírat si 27,5" bike primárně pro rychlou jízdu po asfaltu mi přijde přinejmenším podivné.

      0 0
      • Dumbíček  

        Obsáhlé a velmi rozumné. Dobře napsáno.

        0 0
      • Espen  

        Napsal jsi to pěkně. Ale přijde mi, že tu většina chlapů na vyjížďce s holkou, už pěkně dlouho nebyla. Trochu zapomínáte, že většina holek v podstatně nemá žádné cyklistické ambice a jen si chce prostě koupit nové trochu lepší kolo na své víkendové vyjížďky s přáteli a kochání se krajinou. Lidi celkově o kolech neví v podstatě vůbec nic. Holky nejsou výjimka. Takže, když už si slečna koupí slušné kolo, nějakej kámoš ji nafoukne pláště na 4 ATB. Poslední měsíc jsem přesně tohle řešil. Kamarádka chtěla nové kolo do 20k. Když jsem ji vše vysvětlil, rozpočet jsme snížili na 15k a nechali od zdejšího stavitele kolo postavit 26". Když už má kolo, tak jsem s ní začal jezdit. Na silnici se bojí, s kopce to víc jak 45 km/h nepustí. Po rovině v háku se udrží tak do 28km/h a dostat ji do háku bylo něco, bojí se. Sjezd po lesní cestě problém, bojí se. Včera jsem ji vzal na takovej fakt pěknej pohodovej sjezd. Nic náročného. Už tam nikdy nechce. A fakt to není žádná fiflena. Holky to prostě mají jinak, hlava u nich dělá strašně moc.

        Tazatelce bych řekl. Ať klidně sníží rozpočet. Kolo za 20k je zbytečně drahý. Nechá si něco postavit. Klidně i 26",ušetří peníze a váha kola bude mnohem lepší než 27,5 nebo 29. Stejně se nikam, kde by to nějak využila nikdy nevidá.

        0 0
        • Erknold  

          Až teď jsem si všiml, že je z Budějc. Na to není nic jednoduššího, než napsat Scalárovi, kterého má pár km za Budějci. Přítelkyni tam dal tuty kliky http://www.moolbike.cz/…-175mm:2298/ 44 zubů na silnici úplně v pohodě i na pomalé šlapání, 22 zase na slušné trháky. Navíc to má kryt, takže pokud nejezdí s SPD, bude mít i čisté boty.

          A další super vychytávky, kterých má plné rukávy :)

          0 0
          • Espen  

            Scalar stavěl právě i nám. A to to mám 250 km. Přivezlo PPL a žádnej problém. Můžu vřele doporučit.

            0 0
          • katerina01  

            A odkud vlastně ten Scalár je – ze Svinů? Má nějaké webové stránky třeba? Nenašla jsem totiž vůbec nic :-( A ještě jeden totálně hloupoučkej dotaz – když je to kolo sestavené, to je jen čistě nějak nastříkaný rám bez nějakých nápisů? Dík!

            0 0
            • Mirec.K  

              Kontakt na Scalara nájdeš po kliknutí na jeho meno. Web nemá, ale v galérii nájdeš nejaké jeho práce (napríklad aj v mojej galerke). Rámy normálne kupuje – takže rám je nastriekaný aj s polepmi výrobcu (no, „výrobcu“).

              0 0
    • šlapatko  

      Přidám řádek do pranice. Mít jedno kolo, jdu do 27,5. K němu náhradní 28 kola na slušných pláštích. Obvod kol je stejný a měl bych dvě slušné kola.

      0 0
      • HUPÍK  

        ?????

        0 0
        • Erknold  

          asi tak, že nejen na 29 HT jdou používat klasická krosová kola.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Ony silniční ráfky s úzkými plášti vejdou natěsno i do mnohých 26".

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Včera po práci jsem z hecu opět vyjel na sedlo Rané, tentokrát na MTB 27,5". Jel jsem hodně po silnicích trasou, kterou jezdívám jinak na silničce. Přestože je tam asfalt rozbitý, tak jsem byl na biku (RB CRR 275) v dlouhých úsecích rovin a pozvolného klesání cca o 3 a více km/hod pomalejší, zkrátka abych jel na biku přes 35 km/hod, to bych musel dřít a to se mi nechce. Hlavní rozdíl ale je v jízdě do kopce, tam je rozdíl oproti silnici ještě větší. Lehce opravím předešlé údaje, na 38×11 se dá hladce z kopce šlapat i v rychlosti 50+ km/hod – když je dost dlouhý a prudký.

        V čem bike nemá konkurenci je stoupání po kamenech a to, že se po nich i dá jet bezpečně i dolů, to na trekovém kole moc ne.

        Pranice: proč ne pro slečnu 27,5" a dvoje kola? Protože MTB je stavěno do terénu, druhá kola na silnici by se hodila jen pro příležitostné okrajové použití. Kdežto ona to má právě obráceně. To raději terénní záplety k trekovému kolu nebo CX.

        MTB je stavěno zpravidla na lehce uvolněný posed, nehledí se tak na absolutní (silniční) rychlost, důraz je hodně na ovladatelnosti. Sehnat, zaplatit (a využít) 27,5" s chrtí geometrií a nízkou váhou, kterážto kombinace by potenciálně nebyla úplně vedle ohledně dvojích zápletů, rozhodně není otázka 20 tis. Kč, což je limit z názvu vlákna.

        0 0
    • Forester  

      přiživím se na vlákně.

      chtěl bych přítelkyni upgradovat kolo. Aktuálně má cca 10 let starého Authora, nějakou tu dámskou verzi.

      Chtěl bych se pohybovat kolem 20 tis. (+/-), měla by to být 27,5 (velikost M). Moje představa je sada Deore, kliky 2×10, nějaká slušná vidle a váha do 13kg.

      Když jsem projížděl sériovky, tak jsem docela zíral. Za tu cenu všechno octalinkový kliky, kombinace Acera/Alivio, maximálně přehazovačka Deore nebo vyšší, brzdy Tektro či Promaxx.

      Zaujalo mě toto kolo, ale ještě bych musel vyměnit kliky a to už je pak docela dost. Mám i jednu nabídku na stavbu, ale není to úplně ono.

      Neporadíte někdo?

      0 0
    • hans75  

      Napíšu jenom svoji zkušenost a názor. Pro mě osobně je rozhodující, že jezdím intenzivně, ale nervu na sílu těžké převody, protože mě pak bolí kolena a to nechci. Nezávodím ani nemám tyto ambice. Zároveň jezdím tak v 80% terén. Po delší době jsem dospěl k názoru, že jsou pro mě (na mém MTB 26), vhodnější kliky 40/30/22 místo původních 44/32/22 (s kazetou XT 11–34). Výměny vůbec nelituji. Vím proč to mám a zcela mi to tak vyhovuje.

      I kliky (převodníky) se opotřebovávají a když jedny nevyhovují, případně se zvýší kondice a svaly na nohou, lze je vyměnit po čase za jiné. Podle mě je lepší si upravit kolo na sebe, než se snažit se sám na nějaký kolo napasovat.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nejdeš s dobou, nějaký špatný oddíl. Všechny dotazy ohledně převodníků z poslední doby se týkaly výhradně jejich ZVĚTŠOVÁNÍ. A jak je vidět, tato (původně mužská) nákaza postihuje i ženy.

        0 0
    • Namtos  

      Ahoj sám jezdím spíš silnici a šotolinu a kvůli nedostatku času a netrénovanosti asi dám na cross převodníky s méně zuby.

      Ono trekingové/crosové kolo je skvělé na rekreační vyjížďky, ale třeba já mám vepředu originál od Swable landcruise kvůli stopě v lehčím terénu a vzadu kvůli rychlosti maxxis owerdrive, který se fouká na min. 3,5 ,ale až 5 psi a to je pak zase nevýhoda v šotolině a kamenitém terénu, protože to odskakuje.

      Já zase potkávám řadu lidí na MTB co na to mají a jsou rychlejší než já, takže jen o převodech to nebude :)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tak v terénu by měli být rychlejší určitě, na silnici je to o kondici a také ceně/hmotnosti jejich kol, zvláště pak zápletů. O najetých kilometrech a funkčnosti odpružených vidlic nemluvě.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.