Další pokus o kolo bez řetězu

33 nepřečtených
  • tonik666

    Vypadá to zajímavě, ale pochybuju, že se to prosadí.

    http://www.hungarianambiance.com/…in-less.html

    0 0
    • souky junior  

      Částí prosících o poškození je tam tolik, že obyčejný řetěz to nepředčí. Lepší řešení by mohla být hřídel, kterou měl specialized (nebo cannon?) na tandemu. A váhově to bude pěkný otesánek. Ale zajímavé řešení to určitě je.

      0 0
    • M_ishak  

      Budou se do toho dostávat nohavice.

      Taky tam podle mě bude menší účinnost vlivem tření celého toho bazmeku.

      0 0
    • kubad  

      strašné :-(

      0 0
    • Excel  

      to je jako jo-jo

      0 0
    • black.horse  

      To vypadá jako následek hyperaktivity fetujícího inženýra, ale jako funkční produkt s šancí na uplatnění to nevypadá vůbec…

      0 0
    • Smazaný účet  

      S hydrama odpadla starost o lanka(castecna) a tak si je muzeme pripomenout tentokrat primo na pohonu. A ty dve volnobezky, no parada:)

      Jako konstrukcni reseni zajimave, zajimalo by mne jaky bude prubeh sily prenasejici se na zadni kolo a jak by cely system odolaval spravnemu bahynku nebo poradnemu sutru:)

      0 0
    • maajkee  

      A neexistuje nějaký kolo s kardanem? :)

      0 0
    • Chiron  

      No to je dost šílená konstrukce, sem zvědavý jak by to prokluzovalo v pořádném záběru.

      Z praktického hlediska řetězu může konkurovat akorát tak řemen. Který ovšem zase omezují převody v nábě. Podobné nesmysly zřejmě navždy zůstanou akorát na papíře a nějakém prototypu. Na druhou stranu by se o tom dala dobře napsat třeba seminárka na VŠ nebo něco na ten způsob.

      0 0
      • jizby  

        tohle nemůže prokluzovat. Spíš tam můžou být problémy s tuhostí toho všeho.

        0 0
      • PjSky  

        Trek remen uspesne uvedl na svych citibikes. :)

        0 0
    • jizby  

      myšlenka je to půvabná a jistě svým způsobem funkční, dokonce některé vlastnosti by mohly být lepší, než u řetězu (životnost, účinnost). Je zajímavé hledat na tom mouchy. Máte představu, jaká konstrukční nevýhoda zde bude asi hlavní?

      Sám bych to viděl hlavně v masivnosti a hmotnosti těch mechanismů a pak taky, aspoň v proporcích z videa – bych řekl, že to je stavěno na malé rychlosti.

      Taky by nemusela být dobrá tuhost struny na lehký převod (relativní výhrada).

      0 0
      • Esi  

        bude se to blbě nýtovat když to přetrhneš :-)

        0 0
      • Vilém  

        Od pohledu mi neprijde, ze by to melo mit mensi ztraty jak retezova klasika.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kolik je ta ucinnost retezoveho prevodu na kole, 95%? Tady se budou napinat struny, ohybat ty dute dily..:-/ Kazdopadne je to zajimavy svou dynamikou-prubehem prevodu sily.

          0 0
          • jizby  

            tuhost převodu není totéž jako účinnost. I když v praxi se nedostatky obojího mohou projevit podobně.

            Přeci jen navíjení struny na hladký válec nemá to tření, jako narovnávající se článek řetězu pod záběrem. Zas je tam víc ložisek a záleží na praktickém provedení.

            Jde o to, že kvalitní ložisko mít můžeš, zatímco ztráty v řetězu principiálně neodstraníš – je to vždy nějaké tření, skoro nasucho. Proto si myslím, že by to na účinnost mohla být o chlup lepší.

            0 0
    • StuntJ  

      hmmm, to vypadá krutě, ale v praxi nevím, nevím. Jinak bych spíše viděl reálněji rohlík s řemenem, než toto … Anebo řemen s mechanicky řízeným variátorem ? fantas magoria :o)))

      0 0
      • jIrI___  

        Variátor by byla libůstka :)

        0 0
        • Esi  

          to jo jen se obávám že ve variátoru jsou daleko větší ztráty než na klasickém řetězovém převodu :-(

          0 0
          • jizby  

            tak jest, to už je vyzkoušené. Někde to dávali na městská kola.

            0 0
    • LRRTM1  

      Konstrukčně určitě zajímavý, ale praxe? Urazit toho tam jde hromada, větve tomu asi taky dobře dělat nebudou a bordel se do toho bude dostávat přinejmenším stejně, jako do řetězu.

      0 0
      • royal  

        Hlavne mi prijde smutny ze kdyz uz preved linearni pohyb (slapani) na kruhovej pohyb, tak ho zase prevede na tahani tam a zpatky a pak zase na kruhovej.

        0 0
        • jizby  

          Taky si myslím, kdyby ten šlapací mechanismus udělal tak, aba se na tom šlapalo podobně jako na stepperu, tak by to mohlo vyjít jednodušeji. Ale tak, jak jsou dělané běžné steppery by to asi nestačilo, musel by tam být asi nějaký vícečepový mechanismus kvůli lepší trajektorii nohy, bylo by to taky složité, ale aspoň by odpadly ty hrozné valivé rámové šablony.

          0 0
          • LRRTM1  

            Nějak takhle?

            http://www.stepperbike.cz/

            0 0
            • jizby  

              Tohle je zajímavý, ale zas až tak radikálně by to řešený bejt nemuselo. Hlavně je otázka, jestli se dá takto dosáhnout lepší ergonomie šlapání, čili dostat větší výkon ze svalů do pohonu. Nevíš, jaké je srovnání? To by pak mohl být argument pro takové systémy. Určitá naděje tu je. O tom jsou i všechny ty biopejsy a podobně, i když to zatím není moc přesvědčivé.

              U těch fitness kol samozřejmě to, že se na tom lze dobře potrénovat ještě neznamená, že se na tom dá při stejné námaze jet rychleji, než na normálním kole a vzhledem k účelu kola o to ani nejde.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.