• Delkim

    Téma nám adminka zamknula a já měl zrovna rozepsanout odpověď. To by byla škoda. Téma devastace fyzičky při venkovním ochlazení je rozhodně ještě nedostatečně probrané téma!!! :)

    Poslední příspěvek:


    *Až budete mít naježděno to co on 20.000 km na mtb a na trenažéru, pak se můžeme bavit. Zima ( pod nulou myšleno ) tělu sice fyzičku lehce dá, ale spíš se tělo nič*í.


    0 0
    • IndyCZ  

      Tak 20 tisíc asi řada lidí najede ročně, i když spíš na silnici, ale 20 tisíc na trenažéru, to už člověk to točení nohama musí mít fakt rád :-)

      0 0
    • plzakj  

      Mozna by bylo dobre definovat, o cem se vlastne bavime :-) Ona fyzicka je aspon pro mne dost abstraktni pojem. Je to a) Fyzicka sila svalu? Je to vytrvalost / schopnost tela pracovat v urcite zatezi po urcitou dobu? Nebo je to celkovy b) zdravotni stav, klouby, slachy chrupavky …?

      Pokud a) neverim tomu, ze sport v mrazu to muze zhorsovat. Spise naopak.

      Co se tyka b), tam bych souhlasil. Riziko nachlazeni, svalovyho zraneni a nebo i uklouznuti je urcite vyssi.

      0 0
    • becis  

      Dekuji! Take jsem mel rozepsanou odpoved, ale bohuzel uz jsem nestihl :)

      @plzakj > s bodem b) souhlasim, musi se davat vetsi bacha

      poprosim tedy zakladatelku predchoziho vlakna, jestli by mi mohla sdelit kde dosla k informaci, ze se jezdenim v mrazu ( rozumnej pod 0 stupnu ) fyzicka a kondice pouze zhorsuje, protoze o tom jsem jak ziv neslysel.

      Nicmene jsem toho neslysel jeste spoustu, takze pokud mi to nejak rozumne vysvetli rad ji dam za pravdu.

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        Mno, budeme-li uvažovat o nás, středoevropanech, tak proběhlo poměrně hodně více-či-méně objektivních studií na výkonnostních atletech, cyklistech a triatlonistech, vždy se stejným výsledkem – pravidelný trénink v zimě venku je prakticky nenahraditelný a pro vrcholovou výkonnost nezbytný.

        Venkoncem, většina bývalých top závodníků to ráda zmiňuje.

        Sám za sebe se domnívám, že téměř esenciální je to i u hobíků usilujících o objektivně slušné výsledky. Vidím to dnes a denně na atletech i triatlonistech.

        0 0
      • lucie.pelantova  

        Pokud jsi četl pořádně, což zřejmě ne, byla myšlena teplota –10 a víc. JFtryall to vysvětlil nejlépe.

        0 0
    • šimlos  

      Je to hloupost. Jízdu nebo pohyb obecně venku nic nenahradí i v zimě, záleží samozřejmě na vhodném oblečení, pokud člověk není přírodní úkaz, jako ten chlapík, co běhá v Jizerkách na běžkách zásadně do půl těla a v kraťasech :-) Trenažér beru pouze jako nutný zlo a prostředek jak něco v tomhle počasí najet a nebo když je brzo tma, časový důvody a vůbec..Já v zimě nejradši jezdil na biku a chci se k tomu letos zase vrátit.

      0 0
    • Delkim  

      pro autorku předchozího vlákna, dají se sehnat ještě levnější varianty a poslouží to víceméně stejně jako ten Signa

      0 0
    • JFtryall  

      Je to individualni. Velka zima neni optimalni pro nejvyssi zateze, jednoduse je videt priklad na lyzarich nebo krosarech, kteri se jen modli aby neonemocneli. :-) ale vytrvalostni udrzovaci trenink se da bez problemu jet dal. O nejakym rozvoji venku v minus 8, ale moc rec byt nemuze. Tam ergac nenahradis a krasne si na nem udrzis formu a muzes makat na sile nebo intervalech bez problemu dal. Venku zastavis a uz to jde dohaje, telo dost vycerpava termoregulace, musi se vic jist a pak jet vyssi zatez nez bys mel, aby ses zahral. Relativne dobre se da trenovat v lese na biku, ale v tomhle snehu to neni zadna vyhra.

      0 0
      • becis  

        Myslel, jsem treninkem venku prave najizdeni na vytrvalost. Tam pokud se nepletu tak v pripade spravneho obleceni a jidla by efekt mel byt temer stejny jako kdyz je teplo?

        0 0
        • JFtryall  

          Vicemene asi ano, proste udrzovacka pro udrzeni vahy a dobre funkce hlavy i tela. :-) Blby je to, ze kdyz je mraz nebo studenej vitr, tak vetsinou musis jet vyssi zatizeni, protoze je proste kosa. A tam to prave zacina byt trochu kontraproduktivni. Clovek by mel jet vytrvalost, ale porad jede tempo, aby se zahral. A pak zase naopak, kdyz ses navlecenej, aby ti nebyla kosa na rovine, tak se zacnes v kopci nebo lese potit a zase to neni ono. Proto je v tomhle ergac dobrej, muzes si v pohode odmakat to svoje a ven vubec nemusis, kdyz jsou uz podminky na hrane. Nejaky obecny teorie o tom, ze to je nuda a nic to neda, to jsou jen kecy bez zkusenosti. :-)

          0 0
          • becis  

            Diky za objasneni!

            Doma trenazer mam ( misto zadniho kola u silnice ). Intenzity si na tom dam rad, ale vic jak hodku psychicky nedam. Proto si prave rad vyjedu na vytrvalost ven, tak me zajimal nazor zkusenejsich

            0 0
    • Pavel  

      Kam zmizely ty její „zimní pláště“? Je to jen problém mé chřipky anebo jsou fakt pryč? Docela dobře se to tam rozjíždělo. :-)

      0 0
      • Dejv94  

        Zimní plášťe se rozjíždí na fejsbuku…

        0 0
        • lucie.pelantova  

          Akorát ukazujete, že ne všichni jsou tu pohodoví a normální lidé … Někteří si tu, bohužel, honí jen ego. Ne, každý rozumí technice a když mi prodají něco co neodpovídá tomu co chci, tak co mám asi dělat … Jezdím rok. Končím tady.

          Není to tu o radách, zkušenostech, pak se divně, že začátečníci se nemají pořádně od koho čit, když se k tomu takhle stavíte …

          0 0
          • Dejv94  

            Není to nic proti tobě, ale na tato témata už tu bylo napsáno spousta věcí.

            Škoda, že na tom fejsbuku už zmizeli zajímavé komentáře, typu „kup si plášťě se zimní směsí, je to stejný jak na auto, taky nejezdíš na sněhu na letních…“ a tomu podobné a pak doporučení na Contíky za 2,5 tisíce guma.

            Na zimu je dobrý používat hlavně odolný gumy protože posypová drť se hodně ostrá a projde plášťem jak nic, vzorek stačí jemnější a snížit tlak, v prašanu se stejně na kole jezdí blbě. Hrotový pláště tak maximálně pokud dojíždím každý den do práce po snehu a ledu, jinak to moc nemá smysl. Na sníh stačí potrenovat techniku a nesedět na kole jak pytel brambor. Když najedeš na ledovku nebo tvrdý umrznutý sníh, žádnej plášť mimo hrotovej ti moc nepomůže, proste musíš jet hlavou a nemačkat brzdy jak zběsilá a necukat řídítkama.

            0 0
            • lucie.pelantova  

              „kup si plášťě se zimní směsí, je to stejný jak na auto, taky nejezdíš na sněhu na letních " – tohle šlo mimo mě, nevím, kde jsi to vzal …

              Když přijdeš do obchodu, řekneš jim, že chceš za plášť – sníh v jakýmkoli stavu a oni ti doporučí, ty co mi prodali … Zjistíš až při provozu, že tohle vážně ne. Myslela jsem, že je chyba ve mě. Až teď jsem projela specifikace plášťů a na tohle počasí – terén nejsou, ani omylem … Navíc nepotřebuju na zimu plášť za litr.

              Na zimu jsem zvyklá, rozhodně nesedím jak pytel brambor – předchozí kolo, pláště byly o.k, najela jsem přes 3.500 km za zimu i v – 10.

              Ale z mého nového kola mám respekt + fakt, že není tak stabilní – je lehoučký, cítím podstatně víc odezvy kola, terén, než s hliníkem -, asi právě i kvůli plášťům ( Maxxis Ridgeline a Ranchero ), mi moc nepřidává.

              Kolo miluju, je to droga, jezdím každý den. Ale do háje, já nemám nikoho, kdo by mi ukázal techniku, kdo by mě učil, případně poradil s komponentama …

              Jinak díky za normální příspěvek.

              0 0
              • Pavel  

                Mám dvě kola od stejného výrobce, obě to jsou 26", stejná kola (Fulcrumy), téměř stejné pláště (X-King x RaceKing), obě s NoTubes. Jedno je čisté závodní na crosscountry (no, kdysi jsem trochu jezdívával:), druhé obyč rám na takové to „domácí ježdění“ (zovu to expediční kolo, jezdím s ním natěžko). Rozdíl mezi těmi koly/rámy je obrovský. Jedno je živé, hravé, „nestabilní“, ale v terénu úžasné, druhé je v terénu neobratné, zase ale dobře „jede“.

                Než jsem se na něm (na tom CC) naučil jezdit, tak jsem asi tak 10000× spadl.;-)

                Pořídíla sis plnokrevníka a stěžuješ si, že tě zhazuje…

                0 0
              • Petr L2  

                Možná bych doporučil nastudovat něco o širších pláštích. O víkendu jsem jezdil na pluskách s 1.4 Bar a krom silnice s ledem perfektní. Ani se mi nechtělo věřit, že vzorek na Trailblazer ve sněhu vůbec pojede a ono to kupodivu funguje:-)

                0 0
          • Pavel  
            1. kolo jsi si vybrala a koupila ty, za to nikdo z FB fakt nemůže; teda až na mne, protože já můžu za všechno :-D
            2. máš problémy v technice, prostě je třeba jezdit, jezdit a jezdit. A taky občas padat. Jinak se to nenaučíš. Ta 26 je prostě „hravější“ než 27,5", proto máš problémy. A proto taky já osobně se držím své 26" CX jak h.vno košile, protože v terénu je s takovým kolem větší zábava. ;-)
            0 0
            • lucie.pelantova  

              Netvrdím, že za to někdo může – tak že tohle sem netahej :

              Nepočítala jsem s tím, že bude až taková, ne-li nějaký rozdíl přechodu z 27.5 na 26tku, opačně jsem nic nezaznamenala. Pádů mám na carbonu za tu chvíli, tolik co za celý život na všech kolech …

              A do hlavy se dostává STOPka, především, protože jsem samouk …

              0 0
              • Pavel  

                Koupila sis kolo, na které technicky nemáš. Takže buď zatneš zuby a budeš trénovat a pilovat techniku (a halt i padat a hlavně kašlat na tu stopku) až to zlomíš a budeš si to užívat, jak to kolo je hravé, anebo si přiznat, žes udělala chybu, kolo vrať/prodej a kup si jiné, které nebude takový „plnokrevník“.

                Mimochodem, jsem také samouk, v době, kdy jsem na MTB začínal, tak žádná instruktážní videa na Internetu neexistovala. Takže metoda pokus-pád-pád-omyl-pád-pád. ;-)

                0 0
                • lucie.pelantova  

                  Kola se nehodlám vzdát – sedí mi rámem, tvarem, váhou a líbí se mi. Snažím se, učím se …

                  Vím a je mi jasné, že mě brzdí hlava, jenom hlava, prostě nejdu přes ten " moment " – to je to samé, teď jezdím silnice, snažím se zvyšovat rychlost 30–40 km třeba 5–10 minut a držet to. Ale hlava řekne STOP a přitom nohy můžou a je konečná … Stejně, tak v terénu při technické stránce. Budu to zkoušet dál …

                  0 0
                  • Pavel  

                    jj, když nejede hlava, tak to prostě nejede. To znám moc dobře. :-)

                    Tož vydržať, ono se to poddá! Jízdu v terénu nikde jinde než v terénu nenatrénuješ.

                    Co nevyjedu, to vytlačím. Co nevytlačím, to sjedu. :-))

                    0 0
                  • mrofmoha  

                    zkus se treba podivat na nejake bike kempy, co poradaji zkuseni bikeri v lete.. kamarad, co to absolvoval, tak si to chvalil, ze mu to dost i dalo.

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    0 0
          • Vilém  

            Tak pa pa. Skoda, ze jsem nestihl videt co ti prodali, doufam, ze s nima taky skoncilas.

            0 0
          • michal1968  

            +1

            0 0
    • mrofmoha  

      tak ja teda tem 20.000km na MTB nerozumim.. jestli je to za celou karieru, tak je to dost malo a jestli je to rocne tak se mi to zase zda jako nesmysl… i MTB zavodnici najedou vetsinu km za rok na silnicce…

      dokazu si predstavit, ze nejaky zapaleny mtb cyklista co jezdi KPZ a nema rodinu, tak muze na MTB najet 20k km rocne.. ale zde mi zase nesedi moc oznaceni zavodnik..

      0 0
    • jecnak  

      No Honzo, mel jsem o tobe vyssi mineni.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce