Jé co ještě zparodují.
cyklojízdy jsou zlo… zajimalo by me kolik z tech levičáku co se tam vysíraj jezdi pravidelne po Praze na kole?
A mne by zajímalo, kolik z lidí, co pravidelně jezdí po Praze na kole, se vyzíraj na zyklojízdách… Oboje by asi byla docela zajímavá, možná přímo šokující, statistika…
Soudruh Hitler řekl velmi trefně: buď to zašpuntujem až po exit Říčany anebo přijdeme o dotace… :)
jj, jedinej výsledek je ještě víc nasranejch řidičů…
ten problém se má řešit jinde a jinak a pokud to ma bejt jako oslava cyklistiky tak ta se da udělat mín natlakovým zpusobem
řidiči jsou ******** i tak a ani se jim nedivím sedět zavřený ve smrdící plechovce uprostřed ostatních plechovek to by mě tak prudilo:)
Když jsem byla svědkem tohoto, docela jsem se divila, že se ten autobusák udržel..
to jsou teda bajkeři jak víno… podle tech lejtek to ho fakt nalítaj mraky :))))) jeden v jeansech a druhej s vydlabanym melounem na hlavě :))))
jinak co mu zbejva ty kreteny přejet nemuže :( a oni blokují MHD vyloženě logickej zpusob protestu
vidis, jak ses prizemni ;-)
trošku to rozved moc to nechapu v cem jsem přízemní ? Jako že nepodporuju nechutnou natlakovou akci na který se prezentujou lidi co si na kolo sednou jen na tu cyklojízdu a pak blokujou i MHD jen proto aby upozornili na to co každej už davno ví, že je Praha přecpaná autama tak jsem přízemní ?
to jsou teda bajkeři jak víno… podle tech lejtek to ho fakt nalítaj mraky :))))) jeden v jeansech a druhej s vydlabanym melounem na hlavě :))))
co vic chces?
a není to pravda ?? tyhle lidi bojujou za zlepšní podmínek pro cyklisty v Praze a vypada, že jsou na kole poprvý ,ale jsou nadzemní to je důležity…
ý ý ý
ti lidi na fotce jsou kokoti ;-), ale ty jsi prizemni.
treba tento clovek rozhodne jako cyklista vubec nevypada a nalozi ti na bajku po vsech strankach. ;-)
Co to je za vrchaře? :-)
tony fast a dalsi podobny necyklo typ josh hayes ;-)
Tony teda na tom kole vypadá fakt strašně, ale jde mu to.
Zato ten druhý vypadá spíš na Irského hráče kriketu. :-D
Jsou fakt dobrý, ale chtělo by to možná omezit hambáče, hranolky a colu :-).
Stačilo by trávu, ten zbytek už je v tom obsažený. :-D
No co, dobře živený :))
janouchovi nenaloží nikdo nikdy v ničem.
Možná Chuck Norris by mohl chvíli vzdorovat.
Já tě nechápu. :)
snažím se aby nikdo nemel důvod mi naložit což o tobě říc nedá…
Hehe, bereš zpátečku :-)))
Ale neboj se, mně jsi ukradenej.
jestli ne ja tak nekdo jinej te určite sejme… bohužel chytřejší potom nebudeš :( ale třeba se naučíš dobrýmu chování..
No, řekl bych, že jsou na kole ve městě, ne někde na Poloninách, tak jsou podle toho oháknutý,ne? nejsem nějakej zastánce cyklojízd, ale mám takovej dojem, že tady na B-F převažuje iracionální názor, že jen terénní bajkeři anebo žiletky v pestrých dresech jsou ti praví, a kdo jezdí na kole po městě v civilu zaslouží jen pohrdání..
pro jízdu na kole se delaji takové ruzné oblečky ,ale samozřejmě se clovek muže obléci třeba do pytle od brambor pokud mu to vyhovuje jen mam pocit že to s jizdou na kole nemyslí uplně vážně…
tak pokud někdo dojíždí do práce v ofisu na kapotovaném citybajku, tak si asi nebude brát duhový trikot, ale pojede normál v kvádru, ne? zvlášť pokud to má třeba kousek a po rovině…
no ja ti nevim ale predstava že se na kole potím do bavněnýho kvádra mě docela desí:(
to máš asi špatnou fyzičku, průměrně zdatný jedinec se při jízdě po rovině pár kilometrů nezapotí…
a na to jsi přišel kde ? no pokud jede rychlostí chuze tak možna ne ale Praha jako placka mi moc nepřipada :)))
tak třeba já jezdím z Míráku na Chodov, avs cca 20km/h, je to 10km a nešlapat ten kopec v Krčáku, tak se nezapotím…
ale chápu, že třeba ty se zapotíš, jen otočíš pedálama, možná bys měl víc trénovat…
me to prijde ze tady maj vsichni dojem ze na mestskym kole se musi jet plna palba jinak to neni dost efektivni zpusob prepravy :-o I kdyz pojedu 10 km/h tak je to porad 2× rychlejsi jak chuze. Jenze to asi Janouch jakozto clovek brazdici prahu na LV 901 nemuze pochopit.
Mimochodem zrovna Z Proseku je to prakticky kamkoli pohoda bez poceni a zpet lze vyuzit metro.
tak se asi každy potíme jinak :))) tvoje telo se holt chladí jinak než potem celkem by me zajimalo jak :)))))
Serža odvádí teplo přes ty bouchačky, kov je celkem dobrý teplovod.
Plastovej Glock špatně vede;)
mám v hrudním košíčku žebrování
covece, ja do prace jezdim sice jen 5 km, ale taky se nepotim :)
jsem prumerne zdatny jedinec a potim se vzdy a vsude. Já se potim i kdyz mi je zima.. :)
To je blbost, platí právě opak. Nefunguje to jako pravidlo, ale většinou osoby, které jsou více trénované se potí mnohem víc už při nižší zátěži. Organismus pozná, že se tělo dostává do zátěže a začne podle toho okamžitě reagovat – ochlazovat se – potit. Samozřejmě nefunguje to jako měřítko výkonnosti a bude to nejspíš i individuální záležitost.
Osobně je pro mě nemožné dojet 10min na kole po rovině do školy bez toho, abych se nezpotil. Na Fakultě navíc chodím do 5. patra pěšky a pouze to stačí, abych se začal potit.
měl bys asi víc trénovat :-))
Zamyslím se nad sebou. :-)
nebo by si měl míň dávat, když za nízkou zátěž považuje třeba že tepe 150 a víc…
mě při cestě do práce tepy nepřelezou 120 (jo, přelezou, v tom kopci v Krčáku), prostě klid…
Tímhle to určitě není. ;-)
Tepák do školy teda fakt nevozím, ale intenzitu poznám, neboj. ;-)
já potřebuju v práci vědět, kdo mě jak moc rozčiluje :-)
se poti ne z toho pohybu ale z toho ze jede do skoly :-)
představa bavlněnýho kvádra mě taky docela děsí :-)
tak z čeho to šijou ja to nenosim :)
z lamí srsti ;-)
llama suit
:)
vyjed nekam za hranice a kravataku na kole uvidis mraky.
jj, máme fabriku v NSR a do práce tam na kole jezdí tak půlka lidí…a dost jich i v zimě, kdy u nás spousta cyklistů nevystrčí nos ani o víkendu
a normálka – oblatníkovanej city bajk, kryt na řetězu a valí na tom v kvádru…
Ty jsi teda vážně chytrák. Já po městě najedu ročně spoustu km, především do a z práce, většinu právě v civilu, na těch pár kiláků nemá smysl se navlíkat do cyklohadrů , a k tomu pocení- čím je lepší počasí a tepleji musím ráno paradoxně vyjet dřív, abych jel pomaleji, to je vše).. ježdění po městě je DOPRAVA a ne sport, to Ti zřetelně nedochází a pak se tady shazuješ svýma nesmyslnýma plkama. Škoda.
City teror je regulérní adrenalinovej sport. Na příští olympiádě by to mohli dát místo 4×. ;-)
Me by zajimalo kolik tech pravicaku co se vysiraji tady na bike foru jezdi pravidelne na kole kdekoliv nejenom v Praze?
počítá se olomouc?
po městě toho najezdím celkem dost :)
akorát mi není jasné, co tím dotazem sleduješ
Píše kdekoliv… ;-)
já
ja taky
oslava cyklistiky vypada uplna jinak. Praha proste neni na jezdeni na kole delana, ja tady taky na kole nejezdim, jezdim autem nebo tramvaji. Kolo si nechavam mimo Prahu. Vsechny ty zapadoevropsky idealy jsou k nicemu, pac tady je to vsechno z kopce do kopce. Jezdi se v Holandsku, v Nemecku, v Pardubicich, v Budejcich, vsechno jsou mesta na rovine a idealni. Jezdi snad vetsina lidi na kole po Liberci misto mhd a auta? Nejezdi, protoze jsou tam kopce jako krava, tam se pak jezdi odpoledne sportovne, na vykon a pro radost z pohybu, ale ne na city kolech do prace…
no a pak je taky spousta lidí, který na tom kole v praze do práce jezdí… nevím proč by k tomu neměla být praha dělaná, jestli ti vadí kopce :-)).. spíš jde o to, jaký máš na to v práci podmínky…
Praha na kole je v pohodě, jen si to musíš vyřešit v hlavě.
Největší problémy jsou tak akorát v dress code a hygieně – ne každej může přijít do práce poté, co slezl z kola.
Potom samozřejmě často řešíš, kde to kolo nechat, protože to jak se v Praze krade je fakt odpuzující. V tom jsem zahájil malou osobní kampaň za kolo sebou, takže ho tahám všude – do obchodů, do banky … a až na občasné prndání v bance zatím nikdo výrazně neprotestoval. A kromě toho, ty seš klient a měli by tě respektovat.
O kopcích to fakt není.
ja vim, ze to o kopcich neni, ale ty kopce navazujou na tu hygienu, pac ja se dycky spotim jako krava a predstava, ze bych se v praci soukal do nejakyho business obleceni a pak se dalsi 2 hodiny potil me desi. Navic by se mi moc nechtelo nechavat kolo bez dohledu, i pod zamkem.
Kdyz jsem vezl kolo po vrsovicky na servis vidle, tak ikdyz je tam pruh pro cyklisty, tak mi to prislo docela nebezpecny mezi auty, to uz se citim lip, kdyz to valim z Jestedu mezi stromy dolu z kopce…
já se spotim jak kráva i bez kopce. dycky si řikám že pojedu piánko a velký prd. ;-) voňavka vše řeší.
to pak máte v kanclu jak v ruskym autobusu, ne?
neni lepší se osprchovat?
vy si v kanclu nevětráte? my jo. sprcha je v jinym patře a zabere to moc času. někdo musí makat, lidi chtěj svítit. :o)
klimatizace = zalígrovaný okna
nj, ta už je tu tak nějak nefunkční. a dyž jí pustěj, všichni si stěžujou, že to hučí. ;-)
Co máš za banku, že do ní musíš osobně nějak pravidelně chodit? Tedy, jestli v ní nepracuješ :-)))
tak někdo třeba do banky chodí kvůli příjemné obsluze…
nedávno jsem řešil převody účtů, na to navázené vydávání platebních karet, s tím se sešla obnova starších platebních karet – což jinak než osobně neuděláš. Navíc karty přicházely postupně díky různým lhůtám. Neptej se mne proč. A související administrativu zprasili tak, že to bylo na 4 návštěvy ve dvou měsících, během kterých jeden supervýkonný bankovní úředník napravoval chyby svých kolegů. Takže ČSOB můžu jedině doporučit, je banda kokotů za přepážkama.
Ja tam chodim pravidelne vkladat penize ;)
známý výmluvy mastňáka :-P
Cyklojízdy jsou zlo, akorát naserou XY lidí a situaci cyklisté vs. řidiči akorát zhorší ne zlepší. Já jako cyklista i řidič jsem proti těmto protestním akcím. Oslavy a propagace cyklistiky by měla vypdat jinak. Nechápu jak někdo může takhle zhovadilou akci povolit. Praha má na svoji polohu cyklostezek dostatek, problém je, že jedni svalují vinu na druhé, protože ani řidiči ani cyklisté se v mnoha případech neumí k sobě chovat v této zemi slušně.
kdyby místo těhle akcí nahovno raději třeba protestně zablokovali náplavku, aby se z ní nestávalo tržiště nebo výstaviště, ale opravdu sloužila pro alternativní dopravu…
Klidně, ale ať s tim neotravují lidi, kteří jedou do práce/z práce a které třeba cyklistika nezajímá. Stejně, kdo chce jezdit na kole, tak jezdit bude. Cyklojízdou k tomu nikoho nepřivedou.
Docela bych řekl, že cyklojízdy hodně rozvoji cyklodopravy v Praze pomáhají. S jejich metodami můžeš nesouhlasit, nemůžeš však popřít, že jsou vidět a že jsou účinné, protože se díky nim problémem cyklodopravy vůbec někdo na magistrátu zajímá. Kdyby psali otevřené dopisy a podepisovali petice, asi tušíš sám, co by se stalo.. Prostě je doba taková, že co si nevyřveš a nevydupeš, to nemáš. Jsem tedy spokojen s tím, co cyklojízdy přinášejí, myslím, že to, že párkrát za rok se projedou po magistrále a navíc to nahlásí týdny dopředu ničemu nevadí – řidiči prostě můžou jet jindy nebo později. Nikdy se jich však osobně nezůčastním – hlavně kvůli tý odredovaný levičácký pakáži, co se na ně lepí…
A mimochodem – byl jsi někdy v Praze na kole? Já jen že si myslíš, že Praha má cyklostezek dostatek, to mne dost pobavilo :-DDD
tak cyklostezky by i byly, ale když si na ní milionáři uspořádají výstavu jachet, tak si moc nezajezdíš :-(
jojo, to mě taky pobavilo, když jsem tudy projížděla…
Dívej se na to pozitivně. Čím víc milionářů v jachtách někde na rybníce, tím míň milionářů v autech na silnicích :-)
no, teď tu náplavku pro změnu blokují nějaký milionářský cyklofirmy…jako co je to za nápad, zablokovat stánkem, byť na reklamu cyklozboží stezku-výpadovku z centra? ty firmy nepracují pro cyklisty, ale proti nim!
nj, dyž jedu do práce, tak krom silnice jedu po poli, skrz třešňovej sad, podchodem, ale cyklostezku žádnou nepotkám. ;-)
Přesně tak, nesouhlasím s těmito ubohými hulákacími metodami.
Cyklostezek – rozuměj vyasfaltovaných cest je dostatek na to aby jsi se dostal mimo Prahu a tam si zajezdil. Na přesun stačí.
až tak abys nikde nemusel vjíždět do protisměru, nebo na chodník, či dělat kilometrový okliky? Ale notak… :)
Ledabysis za tím přesunem představoval metro :-D
idealní to není to asi vnimaji všichni, ale dosahnout toho nejakym natlakem je hovadina pani z automatu si asi myslí že mestsky rozpočet podojí cyklojízdou… to že se počet cyklistu v Praze zveda na magistratu ví i bez cyklojízdy
Jinak než nátlakem se toho nedosáhne…
běžte do hajzlu i s nátlakem. jsou i jiné metody, než nasírat lidi
Tak navrhni lepší metodu, jak k tomu pražský magistrát dotáhnout jinak, než nátlakem (který zabírá jen částečně).
nátlak ano, ale ne si brát za rukojmí lidi, co s tím nemají nic společnýho…
co kdyby takhle začali za prosazení svých požadavků stávkovat doktoři a někdo ti umřel jen proto, že zrovna stávkovali?
proč se nedělá nátlak formou osobní blokády lidí z magistrátu? zablokovat jim ulici před domem, příjezd k magistrátu ráno atd…
+1
Spousta z nich s tím má společné to, že než MHD či na kole, jedou raději autem…
Zablokovat magistrát je dobrý nápad. :-)
jedou autem, protože je to legální
kdyby bylo legální souložit ve 13ti, souložilo by se (víc než teď)
A co je Ti do toho zda jedu autem, MHD či na kole? Co Tě vede k tomu, že zrovna Ty máš patent na rozum a blokací mi budeš vnucovat svoje priority?
Mimochodem – ulož si tento svůj výrok a přečti si ho za 10 let.
Nevěděl jsem, že máš rád smrad, trávení času v kolonách, a že rád ničíš přírodu emisemi.
A tuto demagogii jsi vydedukoval z toho, ze jsem se Te zeptal „co je Ti do toho cim budu jezdit“?
Jo. :-) Ale asi jsem to přehnal, uznávám. Nicméně takovýto postoj si zachovávám vůči lidem, co v autech po městě jezdí do práce atp. s tím, že mají více možností (tj. mohou jet MHD apod.).
Vsak si zachovavej co chces, sice uz mas volebni pravo, ale rozum jeste dostanes :)
Ja jezdim autem do prace a nestydim se za to :D Pro me je to cista matematika – autem mam jednu cestu 20min, MHDckem 70min. To je 100min denne usetrenych.
Pres leto jezdim i na kole parkrat tydne, ale rozhodne ne kvuli ekologii apod. No a na kole mi to trva stejne jak MHDckem, ale ten cas je podstatne lepe straveny.
Obecne do centra vicemene nemusim, a po okrajovych castech prahy objezdim vsechno VYRAZNE rychleji autem.
Kudy jezdíš? :-O
doktori takhle stavkovat nemuzou protoze slozili Hypokratovu prisahu a jestli se nepletu tak by byli za umrti pacienta trestne odpovedny. Proto jsou statni doktori tam kde jsou a jediny kdy neceho dosahli byla, prekvapive, natlakova akce dekujeme odchazime. Stejny to maj hasici nebo policajti akorat ze ty nemaj moc kam odejit a je je v principu jednodussi nahradit.
doktoři se třeba můžou navzájem napsat neschopenky a všichni se hodit marod…a dokaž jim, kterej byl marod oprávněně a kterej ne…
To je jak hlava 22 – důkaz o zdraví údajně nemockého doktora má předložit doktor, kterému onen nemocný vydal neschopenku:-D
Přesně, mají někoho zablokovat, jak zablokoval ten borec Zavadila a bylo by.
+1
nasirani lidi je fajn ;-), ale nemelo by byt cileno na nevinne – optimalni by bylo ****** odbor dopravy hl.m.Phy a dalsi zainteresovane instituce
Přesně tak.
Docela vtipný, jen ten koment s Gerdou nedává smysl. Pobavil jsem se a už se těším, až zase po Praze vyrazím na kole:)
A jestli si defens myslí, že tím, že se v Praze nějak výrazně změní dopravní situace kvůli cyklistům, zúžením magistrály a podobně, tak ne – Praha bude stále stenjně ucpaná, protože počet řidičů je úměrný době čekání.
Tak prostě velký města a jejich centra především jsou ucpaný, protože v nich bydlí hodně lidí, kteří se pořád chtějí někam přesunovat, něco někam převážet, jen tak zevlovat a další deseti a vícetisíce to jezdí přes půl zeměkoule očumovat. Kdyby měla magistrála 2× tolik pruhů, zase by byla ucpaná, kdyby ji zrušili, řidiči si najdou jiné cestičky a bude to ucpané jinde a budou nadávat jiní..
Přes Berlín, Paříž nebo Londýn (tam se dokonce za vjezd do širšího centra – asi velikosti Prahy platí) nevede jim tam přes hlavní náměstí magistrála, mají kompletní okruh nebo i několik a stejně jsou taky od rána do noci ucpaný.
http://www.metro.cz/…se-deje.aspx?…
Chtěl bych poděkovat automatům za opravdu vhodné propagování cyklistiky. Pokud už to tu někde je tak sorry.
Rozhodně má kvalitní blembák.
já včera potkal jednoho borce na magistrále. vypadal jako že tam zabloudil, ale jel docela v pohodě, měl to zmáklý. nikoho nebrzdil, neohrozil.
tohle je maximalni kokotismus a par lidi timhle videem uz znacne nasrali
co je kokotismus? já na to koukal a přijde mi že se chovali nadprůměrně slušně.
Taky mi nepřišlo nic, čím, bych mě někdo nasral.
jizda po tram. páse. NEjízda při pravém okraji vozovky. Téměř sražení chodců na přechodu. Jedmosměrka. A na závěr podjetí aut na červený-to beru, ale následní postavení se tak, aby ty auta zablokoval…
mě tim taky nenasral. Píšu, že spoustu lidí to nasralo :-P
Myslím, že pokud jezdí opravdu po Praze denně, tak jel ještě hodně v pohodě a dost se držel..
Ty lidi, co podle tebe nasral bych nebral jako bernou minci, to je skupina lidí, kterou nasere všechno, na co nejsou zvyklí ze svého dvorku.
to podjetí a postavení se dopředu je OK, z videa to není vidět, ale někde bývá takhle před auty namalovaný obdélník pro kola…
No, je z toho poznat, že je zkušený jezdec, který se umí na kole chovat bezpečně, nikoho neohrožuje a minimalizuje riziko ohrožení ze strany nepozorných řidičů a kriplů, co to chtějí cyklistovi vosolit, protože je předjel…
moje rec. jede naprosto vklidysu. nekoho muze tocit ta solna. :-D
Taky jezdim jako prase, ale že bych to musel dávat na internet a ještě bejt jako fakt echt propagátor cyklistiky po praze – to mi hlava nebere Ale dnešní cyklojízdy se zúčastnim, překecal mě kámoš a nikdy sem na žádný nebyl.
A teď v rádiu říkali že nás pojede až 10 000 tolik lidí pohromadě sem viděl naposled na Spartě, tolik kol ještě nikdy v životě
jdu běhat…a vopovažte se mi nedat přednost na přechodu!
no to bude zase bordel :(
Ať je, já to mám rád vyhrocený :-)
a ty tam jedeš 815tkou ?? :))))
bohužel na kole, s 815 bych nevěděl jestli jet zezadu, nebo to celý táhnout vepředu a to už je na mě moc přemýšlení a to se v práci nedělá.
ono je to udajne i v zakone. ale moc to nechapu. plynulosti dopravy tohle moc neprida si myslim.
na rozjezdu na prvních pár metrech je cyklista rychlejší než auto, takže to plynulosti a bezpečnosti pomůže
Pomůže to hlavně bezpečnosti cyklisty…
zkopíruju příspěvek z tamté diskuze, páč ten jedinej si stačlio přečíst a nemusely tu být desítky zbytečnejch příspěvků s dohady typu „možná, asi, imho, jpp“.
//na tom semaforu se postavil před auta zcela správně, jelikož mu to dokonce přikazuje zákon – paragraf 57 odst. 1 361/2000 Sb.: „Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít“.
Nehledě na to, že je to výrazně bezpečnější, protože automobilista cyklistu vidí a dá si tak na něj pozor. Cyklista se také většinou o něco rychleji rozjede a pak se zařadí ke kraji vozovky a auto ho bezproblémů předjede. //
zabolokoval auta davno zablokovany svitici cervenou. :-D
Video mi nefunguje, ale všechno co jmenuješ je za správných okolností v pohodě, až na ten přechod.
No, to „téměř sražení chodců“ je ve skutečnosti to, že jel přes přechod na kterém stáli vpravo dva lidi, kteří mu dávali přednost a zleva se někdo blížil. K nikomu z nich nebyl blíž než metr. Takže i to je kravina. Kluk je fakt vyježděnej a je to na něm vidět.
to jo… to auto pred tim prechodem by meli odtahnout, kdyz tam nema co delat..
Děkuji za shrnutí :-)
To pichnu třeba sem.
Před ta auta si tak blbě stoupnout nemusel. U nás je problém, že se s těmi koly nesmí do jednosměrky, tady teď vidím často dodatkový tabulky, že na kole se může (80 %) a zrovna tam to bylo dost široký na to, aby se tam vlezli zároveň s autem. A u těch tramvajových pásů by to taky mohli povolit (pmn).
Btw, po tom tramvajovem pase bych jel uplne stejne vzhledem k tem autum zaparkovanym vpravo, protoze vpravo od koleji uz je minimum mista na nejake manevrovani a uhybat v pripade problemu doleva pres kolej je o drzku (uz jsem se takhle jednou ve tricetikilometrove rychlosti vymlel, kdyz mi do tech koleji zapadlo predni kolo a neni to nic prijemneho).
Navic jel stejne rychle jako ta tramvaj a auta tramvaj stejne predjet nemuzou, takze ani nikoho nezdrzoval.
Spis nechapu, co na te jizde bylo zbesileho. Zbesile to muze pripadat jedine cloveku, ktery v provozu na kole nejezdi a pak je ve stresu. Druha vec je osobne jsem si v provozu zvykl jezdit az asi po roce postupneho privykavani behem dojizdeni do prace, predtim jsem nemel odvahu a ruzne jsem kombinoval chodniky apod.
tak nejak…
pokud chce clovek v praze nekam na kole doject, tak zadny sra*i s tim… clovek musi bejt pekne oprsklej, ale oci a usi vsude…
Jízda po tramvajovém pásu se mi zdá relativně OK, až na jeden výrazný problém. Když chce řidič odbočit doleva, tj. přes tram. pás, tak se logicky podívá, jestli nejede tramvajka, ale dost silně pochybuju, že se bude dívat, jestli tam nejede i cyklista, bo se snadno přehlédne. To bych si na triko jako cyklista nevzal.
No, podívá jestli jede tramvaj… Takhle vzniká většina nehod tram vs. auto. Řidič auta se nepodívá do zpětného zrcátka a když jo, tak si řekne, že to stihne, nebo tramvaj zabrzdí… Buď to nestihne, nebo tramvaj nezabrzdí (prázdná stará T3 váží 16 tun a obsaditelnost je přes 100 lidí, a to se na fleku zastavit nedá ani o zeď).
tak oni ti tramvajáci leckdy ani nebrzdí – kdo brzdí, je sám proti sobě = větší hybnost vyhrává :-)
taky mi přijde zbytečny davat na web navod jak se na kole ve mestě nechovat .. občas vidím par zevláku co jezdí na kole jeansech a nejaky pravidla silničního provozu jsou jim buřt o helmě ani nemluvím :(
Tak je sejmi, ne?
kdyz ne on, tak zichr nekdo jiny :-D
Neblázni nebo to udělá.
Klávesnicí…
zkus napsat neco k tématu pokud neco mas … tohle je dost trapny :(
Ano, jeden z příkladných cyklodebilů-prudičů, bez helmy, bez blikačky, prostředkem pruhu, jednosměrkou, ***** na chodce na přechodu a tokovídle vocasi budou kázat o toleranci…
no jo, auto*mat v celé své kráse
co mu nakazuje nosit helmu? co mu nakazuje mit za bileho dne blikacku? za celou dobu nikoho nijak neohrozil ani neomezil, snad krom chodcu, kteri nebyli a sami nemohli videt skrz auto zaparkovany hned vedle prechodu. ;-)
zdravej rozum a pud sebezáchovy ten ale nekterejm cyklistům chybí… nekolikrát jsem videl rodič veze svoje dítě na kole bez helmy za šera bez světla :(
precti si, na co odpovidas ;-)
Mit helmu mu nic nenarizuje (sam jezdim bez ni), ale pokud toci nejaky oficialni video za spolek propagujici bezpecne jezdeni po meste, tak by ji mit mohl… Blikacka (nebo svetlo) je povinna za nepriznivych svetelnych podminek – a ja teda nikdy nespoleham na to, ze kdyz vyjedu za bileho dne tak se za bileho dne i vratim, navic kvalitni blikacka je poradne videt i za dne a urcite je to dalsi vec ktera cyklistovi pohybujicimu se ve meste prida na viditelnosti… Ale vicemene je mi to sumak, kazdeho vec.
vidis, ze jen hledas chyby, kde zadne nejsou ;-)
vice mene ano, ale s tou prilbou ma pravdu
co tam mate vsichni s tim prechodem?
to jako mam bejt jasnovidec nebo zastavovat preventivne u kazdy zebry, jestli nahodu nehodla zpoza nepredpisove zaparkovanyho auta nejekej zakernej chodec vyskocit rovnou me pod kolo?
imho to řeší lidi, kteří v životě na kole neujeli po Praze nebo jiném městě ani metr, jinak by z nich nepadaly takové kraviny..
A hlavně ti co nejeli ani autem…
teď budou i cyklosanitky:
thumb up
To bude spíš prototyp jak bude cylista za prá let povinně vypadat dle regulí EU:
a Google brejle, aby ti mohli promítat reklamy!
to ne, reklamy musí ze silnic zmizet. jedině výuková videa o tom jak je EU prima.
imho dost trapný..
Nehodnotím obsah, jenom mě pobavilo, že to mám na liště vedle sebe ;)
Myslím že s pánem se dá z větší části souhlasit
A dneska, dneska jim přeju takovej slejvák, co je hromadně spláchne do Vltavy.
:)
myslím že se to i povede teda jen ten slejvák
nesouhlasím s poslední větou – POTŘEBUJU JÍT BĚHAT, ŽÁDNEJ SLEJVÁK!
no, já jsem ta kategorie „běhám jen za mírného deště“ :-)
takže slejvák neberu :-)
Teda po zběžném shlédnutí tvých zápisků z Jugošky bych nečekala, že tě nějaký jarní deštík dokáže rozházet…Ale chápu, bláto na bílejch teniskách nevypadá nejlíp ;)
přesně tak, mám zánovní botičky a přece si je nezprasím :-)
Co by tomu řekly bruslařky, žeano.
grr, tak jsem pochopitelně zmoknul :-(
:-D ale trochu mě mrzelo, že dneska na déšť moc nedošlo…
jáák mrzelo? abych zase zmoknul, tentokrát na kole? :-)
a pršelo, ale až k večeru, to už asi odboráři doma cpali fotky na Fejsbuk a Rajče…
Bohužel už seděli v přistavených soc-busech a mnuli si ruce umaštěný od klobás, jak to tý ošklivý pravicový vládě nandali a večer u zpráv se divili, že vládu demonstrace jednoho procenta občanů ČR nechala celkem chladnou…
pěkná charakteristika ve třech řádcích :-)
když jsem před čelem toho davu projížděl na IPáku přes magistrálu, utrousil jsem „ještě že mizím z města“, zaslechl to policajt, co tam stál a říká „rozumnej přístup“ :-)
jedine blbec jako zoubele v bource utika.
:)
Zúčastnil jsem se – už nikdy víc.
jakpak to? Vcera jsi se jeste tesil, ze to bude vyhroceny.
Asi už sem si moc zvykl závodit s tramvajema, tohle šnečí tempo v dešti mě úplně znechutilo.
Ono to asi vyhrocený někde bylo :-/
Hrabosh (ten ležící spící) je osoba pověstná svým konfrontačním stylem jednání a chování, je to cyklofanatik z Auto*matu, docela si dovedu představit, co tomu (ze strany H.) předcházelo. Holt asi tak dlouho provokoval (řidiče), až se nějaký vyprovokovat opravdu nechal a jednu mu natáhl…
Tímto pochopitelně neříkám, že takové jednání (úder pěstí) schvaluji, ale když někdo provokuje „hada bosou nohou“, tak se pak nemůže divit, že ho kousne… Jak se do lesa volá…až se ucho utrhne.
provokuje, dostane přes držku, a místo aby se s tím vypořádal jako chlap, tak jde plakat na rameno silnějšímu bráchovi (státu)
takovejma lidma nemůžu ani opovrhovat…
Hehe, takhle na nás s kámošem mezi Radotínem a panelárnou jednou vyrukoval maník z auta s teleskopem, ale špatně odhadl situaci a poté co mu byl teleskop odebrán a hozen do potoka obrátil a volal 158 :-)
tak když už taháš teleskopa, tak s ním (stejně jako s jinou zbraní) nesmíš vyhrožovat, ale od vytažení s ním jedním pohybem rovnou přejít do likvidačního úderu, pak to má smysl…
ovšem je potřeba dopředu zvážit, esli se ti to vyplatí :-)
:-)
a mame mucednika.
spíš pořádnyho magora :))))
Potesilo, dobre mu tak.
+1
Proč? Dostal jsi taky „tečku“, jako Hrabosh? :-))
podrobnosti? :-D
U Bulhara dostal od „bulhara“…
Na křižovatce Bulhar… Bylo vidět, že některým řidičům v nich už došla trpělivost a jdou si vše vyříkat s autory celé situace. Několik z nich už stálo před policisty a diskutovalo s nimi a s projíždějícími cyklisty… Někteří další se rozhodli vzít spravedlnost do svých rukou. Po ostré výměně názorů padla rána a jeden účastník pelotonu šel k zemi. Autor úderu zjevně věděl, kam se trefit, jeho postava napovídala, že s boxem nějakou zkušenost má. V žargonu se mimochodem tenhle typ rány docela přiléhavě označuje jako „tečka“…
Zdroj: http://www.nakole.cz/…renalin.html odstavec „Cyklojízda na vlastní kůži“
Pana Hraboše neznám, ale dokážu si docela představit, že to dopadlo tak jak potřeboval.
me by jenom zajimalo jestli ty nervozni ridici taky vyskakujou z aut a chodej dat do drzky nejakymu pitomcovi v plechovce kterej to nakouri do auta pred sebou a tim blokne jeden jizdni pruh min na 4 hodiny protoze je to firemni auto a musi cekat na policajty i kdyz se vlastne nic nestalo. V tomhle pripade kdy jsem diky nim bloklej rano v buse mam skutecne chut jim dat par facek. To ze je magistrala dvakrat do roka blokla planovane cyklistama me fakt nevadi a priste se k nim klidne pridam. Jestli to nekoho omezi tak jen diky jeho vlastni omezenosti, protoze tahle akce je ohlasena hooodne dni dopredu a tak myslim ze 90% lidi ktery tam stali v tech zacpach se ji klidne mohli vyhnout bud tim ze by jeden den jeli sockou a nebo jeli o hodinu driv nebo pozdejs.
a proc ta akce neni třeba o víkendu kdy neni dopravní špička pak by třeba Hraboš mel hubu celou…
Ono by stačilo, kdyby si dával trošku pozor, co z té „huby“ vypustí…
Pokud by jim ten „blokující“ nadával do debilů a schválně blokolal i další pruh (stál by tam), tak je docela možné, že by jednu chytl taky…
vis co ja jako chapu ze je neprijemny bejt seklej nekde v zacpe ale pokud je ta zacpa planovana a ja v ni uviznu tak je to bud proto ze tam v danej cas proste musim (absolutni mensina), proto ze nemam o ty akci dopredu zadny info (asi vetsina) a nebo proste proto ze jsem vul a odmitam se s tim smirit a chci se nechat ******. Proste v kontextu toho jak je to pravidelne zasekany mi prijdou ty narky naprosto smesny.
A proc to nedelaj o vikendu – protoze je to mimo jiny natlakova akce. To ze s natlakem spousta lidi nesouhlasi je fakt ale taky je fakt ze bez nej niceho dneska nedosahnes. Zeleznicari taky nestavkujou mezi 1–4 hodinou rano.
To jestli Hrabos provokoval a jak moc nehodnotim, i kdyz me bude nekdo sebevic provokovat tak to neni duvod k fyzickymu nasili. Na druhou stranu predpokladam ze on je pomerne zbehlej v tom jak pote veci chodi takze se zcela spravne nechal odvezt a bude mit po uderu uporny bolesti hlavy min mesic aby to bylo tezky ublizeni na zdravi. Z toho se agresivni borecek uz nevylze.
Pokud ho tedy benga legitimovali…
tak pokud ho benga nelegitimovali tak maj pruser jak hrom protoze predpokladam ze tam bylo spousta dalsich svedku kteri nemaj problem to dosvedcit pripadne pomoct pri identifikaci pachatele. Ono tezky ublizeni na zdravi uz neni neco co muzou nechat plavat.
To Serza – tak jasne mrtvej svedek dobrej svedek (zejmena Jehovuv:-) problem je ze v tomhle pripade bys asi musel postrilet asi tak dalsich 20 lidi a to bys mozna i v cechach to dozivoti dostal. A nebo bys to uhral na nepricetnost.
Nepříčetnost + jasná nutná obrana.
prosimte, vzdyt cyklista nemel ani pumpicku tak jaka nutna obrana :-)
Dle judikátů NS NO nezávisí na ozbrojenosti útočníka.
ale to já nezpochybňuju, že by byl potrestán za zabití…ale to jsou tak dva roky dovolené (když se přizná a bude spolupracovat, případně bude lhát, že toho lituje), platby další žádné, suma sumárum to vyjde prostě nejvýhodněji
a od prudiče je pokoj navěky…
poslední odtavec tvého příspěvku mě jen utvrdil v přesvědčení, že pokud už bych se rozhodl jít do konfliktu, je nejlepší toho druhého zabít – vyjde to nejlevněji
tj. řidič udělal chybu – nedotáhl to do konce
Ano, a jsme u toho, stejne jako zeleznicari :-(
Mam vlastne stesti. Byl jsem vcera v Praze na sluzebce, o akci jsem nevedel a nastesti se me ani nedotkla. Stat tam ale v kolone, byl bych fakt nastvanej. Po celym dnu jsem toho mel plny brjele a tesil se domu za rodinou. Proc si musite brat ostatni jako rukojmi ?! Ja na kole jezdim po meste (Brno) docela dost a snazim se chovat slusne, totez ocekavam od ridicu. Takove natlakove akce zbytecne zvedaji agresi vuci cyklistum a nejaky labilnejsi ridic pak muze vybuchnout. Kdyz natlak, tak na lidi, kteri o tom rozhoduji (magistrat ?), ale ne lidi, kteri s tim nemaji nic spolecneho.
A proč si musí řidiči aut brát ostatní jako rukojmí? U těch bych se začal ptát…
a co tu bylo dřív? cyklisti, nebo automobilisti? :-)
Cyklisté. Nerozumím souvislosti… Aut je v Praze jako dopravních prostředků více, než kol…
smajlík na konci…přikrmuju flame :-)
Jo, už chápu. :-D
Konské povozy.
a před nimi jezdci na vrcích, orlech a dracích :)
Z toho vyrostes ;-)
Stačí si projet most Legií, Palackého most, apod. Auto se do jízdního pruhu vejde bez problémú, ale hodně z nich jezdí takovým způsobem, že půlkou auta stojí na kolejích a tramvaje pak logicky nemohou jet. Cestující tudíž rukojmí nejsou???
Ty auta tam tramvaje blokují každý všední den.
takže podle týhle logiky, když budou krást všichni, tak já taky můžu?
Krádež je přestupek, nebo trestný čin. Blokování ne.
Omezování osobní svobody?
ty jsi demagog jak Goebbels…se divím, že na ty cyklojízdy nejezdíš s bílejma podkolenkama a zdviženou pravicí…
já vím, že krádež je přestupek nebo trestný čin, taky jsem to uváděl jen jako extrémní příklad, kam až by to mohlo vést, kdyby normální lidi uvažovali jako ty…tedy že když někde někdo xkrát blokuje MHD, že po X+1 je to OK.
Navíc, ty auta tam nemají akci zlovolně svolanou za účelem blokování, to jsou prostě jen lidi, co někam jedou…
Já netvrdím, že cyklojízda je zcela ok. Je to prostě jediný prostředek, jak na problémy cyklistů upozornit a dokopat tak k alespoň něčemu pražský magistrát. Sešly se tu názory (zcela doložitelné), že cyklojízda zablokovala na 15 minut určitou část Prahy. Pouze poukazuji na to, že auta jí blokují každý všední den a v mnohem větším rozsahu. To ale ovšem nikomu nevadí…
lidí samovolně umírá denně milióny…a to taky nikomu moc nevadí…ale zkus někoho zabít úmyslně ;-)
jestli to stale nechapes a dokola opakujes, tak cyklojizda a bezny provoz je uplne jina hra. ;-)
ale ono na to treba casem prijdes. budes chodit do prace, ve ktere budes obcas muset sednout do auta a treba ti to otevre oci.
neni mi uplne jasne, ceho chce automat dosahnout cyklojizdama, kdyz vitek na videu jasne demonstroval, ze po praze neni zadny problem jezdit na kole a kazdy den naslape 25km. odjezdil to za nim i clovek, ktery na kole jezdi minimalne. energie venovana do kontraproduktivnich cyklojizd by urcite mohla byt efektivnej vyuzita jinak.
Jediný? Fakt?
Už jsem tu otázku někomu zde pokládal. Máš lepší nápad, jak k něčemu dostat pražský magistrát?
Defenestrace?
bylas rychlejší, málo refrešuju :-)
zkusit vzít rukojmí takovým tím klasickým způsobem? cykloteroristi přepadnou magistrát a prohlásí, že dokud nebude stejně cyklostezek, jako silnic, tak že budou defenestrovat jednoho radního každej měsíc?
Něco reálnějšího, prosím. :-D I když zrealizovat to samozřejmě lze také…
tak bylo by to jen navázání na staré dobré tradice…
realnejsiho? jednoho za tyden!…at si potentati vsimnou ze jich ubyva!
Možno by bolo dobré sa zamyslieť aj nad tým, prečo by mal magistrát hneď a okamžite reagovať na požiadavky malej skupiny ľudí.
Magistrát jaksi odmítá cokoliv s kýmkoliv…
To ti kto povedal?
Stačí se na dění v Praze podívat…
Napríklad?
Opencard? Jak dlouho se mluvilo o tom, že to je celkem nepotřebný a drahý projekt? A jak to dopadlo? Za více než miliardu se nám spojila tramvajenka a kartička do knihovny.
Magistrát se tak prostě rozhodl a nic okolo ho nezajímalo.
Jasne. Už chápem ako rozmýšľaš. Len som si chcel byť istý, že ťa chápem správne :)
protoze to chcou!
myslis, ze nekdo schvalne ve sluzebaku bori? ;-)
Jendo chodej, uz sem to videl :))
japato ty jsi si nezpíval v dešti ??? :)))) další vylečenej :)
v davu cykloneumětelů na mokrejch kostkách a kolejích to musel bejt slušnej adrenalin :-)
z lonska je toto ma oblibena. :-D
pokračování nemáš?
odpojil se z davu, výhybka byla přehozená jinam :-)
„Tak čus, mne to táhne jinam…“ :-)
:-)))
treba odjel na ctverce smer svobodak. nevim :-))
Spíš ho vzala čtverka na Mírák. (je v koleji ze Svoboďáku)
„Pokračování“ by nebylo? :)
Taky jsem tam byl, také už nikdy více. Líbilo se mi to asi tak jako tobě, ani jsem nedojel do konce, na Florenci při cestě zpět jsem to obrátil domů.
Já se neudržel až před letenskym tunelem, když sem viděl jak se to furt pomalu vleče směr Štrosmajrák, tak sem radši jel 2× rychlejc do kopce na Stalina.
s těmi cyklojízdami opatrně… jinak nás začnou američani bombardovat jako národ teroristů
A první by toto humanitární bombardování odneslo Letiště Praha – Václav Havel..
Dokud si tam jezdili v neděli odpoledne, tak mi to bylo jedno, ale v pracovní den v době večerní špičky tihle kokoti jen štvou řidiče, kterí pak jsou méně ohleduplní k nám, slušným cyklistům. A těžko se jim divit.
Jasně, výstižně a stručně napsáno.
Myslím, že vliv na ohleduplnost to má jen u řidičů, kteří se chovají jako prasáci přirozeně, koho máma vychovala, ten s tím problém nemá.
O mámě toto určitě není, je přece mnoho jedinců co vyrůstali bez rodin a jsou mnohem slušnější než ostatní. ;)
Já to dám příště do uvozovek, abys to pochopila i ty..
Tak tak, jen abys to vůbec pochopil ty..
souhlas
jako cyklistovi je mi myšlenka aktivismu a terorismu debilů z cyklojízd dost proti srsti.
Správnější by bylo toto:
jako cyklistovi z vesnice je mi myšlenka aktivismu a terorismu debilů z cyklojízd, kteří se snaží udělat něco se zoufalým postavením cyklistů v Praze dost proti srsti
ty jsi taky zoufalé postavení :)
ale je fakt, že pro ty jednodušší je nátlaková teroristická akce jediné možné řešení.
OK, jaký postup bys jim tedy radil?
kdo chce bejt v zoufalem postavení (učastníci cyklojizdy) tak at tam je my ostatní jezdíme normalne po Praze nakole…
To, že si nějaký problém neuvědomuješ nebo ho nechápeš neznamená, že není.
Povídej, kromě zákazu jezdit po chodníku a jednosměrkama (proti čemuč aktiviské nebojují) je problém v čem?
Žádný? Kdo na kole jezdit chce, ten jezdí, ostatní chtějí jen buzerovat ostatní.
Tak sám víš, žes napsal hloupost.
Povídej..
Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní, a zatímco se z ní budou sbírat, nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček.
navrhuji bez triček…alespoň u cyklistek!
… a pokud je tohle nevyžene, pak už nevím co…
přesně tak
Auto*matu akbar.
heh, dobrý tričko! v tom bych zkusil jet metrem do práce :-D
:))))
Z vesnice? Sorry, ale ted jsi se projevil jako naprosty vul.
ne, projevil se jako karliner :)
+1
Souhlas
2× za rok je cyklojízda, která blokne na chvíli část Prahy. Každý všední den je „autojízda“, která blokuje většinu Prahy… Stačí se projet Karmelitskou. Aby tramvaj dostala mezi Újezdem a Malostranskou (jízdní doba dle jř 6 minut) 20 min zpoždění (tj. tento úsek absolvovala za 26 minut), je celkem snadné.
jasně. a řidiči jezdí autem každý den jenom pro zábavu a dopravu blokují proto, že nemají na práci nic lepšího než vysedávat v zácpě v autě…
myšlenka hodná génia
trpělivost, ropa dojde…
Nedojde.
tvoje tvrzení předpokládá nekonečné zásoby ropy, cože je – jak jistě uznáš – nesmysl :-)
Moje tvrzení předpokládá znalost vzácnosti statků. Když začne být těžba příliš nákladná vůči substitutům, tak se přestane těžit, nebo taky nemusí být tak dokonalé technologie, protože s dnešními technologiemi na většině ložisek nějaká ropa zůstává.
Mnoho z nich argumentuje, že čas strávený v koloně raději prosedí v autě, než v MHD. Kdyby ale z těch aut vypadly na kola a MHD, kolony by v podstatě žádné nebyly a tak by nikde v kolonách nevysedávali… ;-) Vidím, že jsi z Olomouce. Doporučuji Ti, aby jsi se tak na měsíc přestěhoval do Prahy a zjistil, tak to tady vlastně je…
no jo, 18 let :) mladý idealista :)
mi osobně třebas cesta MHDčkem do práce zabere skoro hodinu, autem (nebo na kole) jsem v práci za 20 minut. těch 40 minut můžu věnovat něčemu zajímavějšímu než je čumákování v buse/šalině.
každopádně si vy aktivisti uvědomte bolestnou pravdu – víc much se chytí na med než na ocet. s kým se bude o dopravě komunikovat líp? s nasranými řidiči, které jste si při své hurá teroristické akci vzali jako rukojmí a nebo s lidmi, kteří cyklisty vnímají pozitivně jako partnery v dopravě, kteří respektují zákony a nejezdí jak pičusové?
a nemyslím si, že jako olomoučák nemám co mluvit do pražské záležitosti. možná jsem, jak říká občan karliner, vesan, jenže i k nám do vesnice jezdí pražáci, kteří díky vaší partyzánské válce mají na cyklisty zkreslený názor a mají tendence chovat se vůči nim prasecky.
Mě cesta do školy zabere MHD času méně, do práce to vychází ± stejně. Samozřejmě záleží na konkrétní cestě.
Jednání o dopravě.. V Praze se propaguje IAD a s nikým se o tom nehovoří, magistrát je v tomto ohledu jen svůj.
Nerozlišoval bych, kdo se chová prasecky, dle toho, odkud je…
ber to prostě tak, že otravování lidí cyklojízdou nevnímám jako dobrou vizitku cyklistů
stejně tak jako dobrou vizitku nevnímám ani cyklisty bez světel a odrazek, lidi jezdící na červenou a podobné blbce.
a informace o cyklojízdě, která blokla kus prahy, se roznese dál a dál a spousta jednodušších jedinců má pak pocit, že cyklisti jsou zlo
naprostej souhlas
Lidé jezdící na červenou… V Praze máme semafory skoro všude. Pokud se nestane zázrak, tak na úseku Želivského – Vinice (tj. cca 1 km), budeme mít 7 SSZ!
V Praze máme 570 semaforů, reálně ve špičce jich potřebujeme max. 300, večer, v noci a o víkendu tak 20. Místo toho jich nepřetržitě běží cca 400… A do roku 2020 jich má být ve městě celkem 1000. Na to je již smlouva, zatím se ale neví, kde se postaví. Pak se člověk nesmí divit, že lidé jezdí na červenou. Ty semafory je to prostě naučily.
Pro srovnání přidám počet zapnutých SSZ v noci v některých městech.
Plzeň – cca 7%
Brno – cca 16%
Praha – cca 85%
Já osobně se na semafory už nedívám, sleduji aktuální dění v křižovatce a dle toho se řídím.
Kde jsi zjistil ty procenta?
Docela by mě zajímala Olomouc, tady semafory nejedou ani o víkendech, kdy je město fakt prázdné.
no co pořádek musí bejt, ne? a regulace dopravy je přece potřebná, ideálně nátlakem…
@BjP – u nás je naštěstí počet debilních semaforů dost malý, aktuálně mě žádný nenapadá.
Jj, s tím souhlasím, jen mě zajímalo, kolik jich v noci jede. Přijde mi, že fakt až na pár vyjímek na velkých křižovatkách na obchvatu (Velkomoravská) jsou všechny vypnuty.
třebas světla u nádra, na té pitomé nové křižovatce jsou vypnutá už kolem šesté večer ve všední dny, velkomoravská se vypíná kolem půlnoci. což je rozumné, bo je zbytečné semafořit v době, kdy je provoz slabý jak nemocniční čaj
Vy máte tam u vás teda starosti :-)))
oni tam nejezdi pro svoji zabavu ale pro svoji pohodlnost. Tim blokujou zpusob dopravy kterej by mel byt v mestskym centru preferovany, tj. MHD. Cely je to ale o tom jak nastavis system – pokud se do danyho mista dostanes snaz autem nez mhd tak tam lidi tim autem budou jezdit, pokud ne, tak tam pojedou jen ti kteri opravdu musi (nebo chteji) a dopravni situace se vemi zmeni. Nevim na kolik je to pravda ale treba ve Vidni pry zavedli v centru tak silenej system jednosmerek a vsude je 30 kterou peclive kontrolujou ze jet tam autem je proste oser. Jako regulace je to daleko ucinejsi nez zpoplatneni vjezdu.
jak to krásně vystihla M. Thatcherová – „Když se něco hýbe, je potřeba to zdanit, když se to ještě hýbe, je potřeba to zregulovat a když se to přestane hýbat, začneme to dotovat.“
lidi by se měli motivovat pozitivně, ne pomocí restrikcí… bohužel levičácké sociální inženýrství tohle nezná a neumí.
a jak chces prosimte nekoho motivovat pozitivne v tomhle pripade? To tam bude nekdo stat a kazdej kdo dolozi ze ten den tam jede tramvaji misto autem dostane bura?
budováním rozumné infrastruktury?
a čeho dosáhneš metodou, při které lidi leda nasereš uměle vykoumanými zákazy?
a kefalin co si tak predstavujete pod budovanim rozumne infrastruktury? To by fekt zajimalo, zejmena v centru Prahy :-)
jít hloub…
a hloub a hloub :)
a proč teda ti blbci z cyklojízd blokují MHD?
Pokud je ta fotka z cyklojízdy, tak už je nějaký pátek stará, nevybavuji si, že cyklojízda v poslední době křižovala trasu linky 170.
a od tý doby došlo u těch cykloteroristů k nějakému myšlenkovému posunu? jako že dřív „MHD blokovat“ a teď „MHD neblokovat“?? mají to někde napsané? BTW díky tomu zablokování včera nikde nezůstaly stát busy a tramvaje, žejo?
Někde zůstaly, ovšem šlo to také dispečersky řešit… Na IPP dispečeři tram pouštěli, 135 přes Bulhara dc bloklá byla (kdyby se chtělo, mohlo by se vyřešit), zc mohla jet přes Senovážné náměstí a podjezdem, zda jí tak dipsečeři skutečně poslali, nevím. 799 bloklá byla, nicméně ta kvůli své trase vyřešit nešla.
takže MHD má jezdit, jak pár cykloteroristů píská?
To netvrdím, jen poukazuji na to, že šlo najít dočasné řešení. Pokud ulice zablokují auta (což se pravidelně děje), vyřešit to tak hladce nejde.
najít řešení = přizpůsobovat MHD teroristům
PROČ?
Proč přizpůsobovat MHD teroristům, když ji těm hodným a správným lidem v autech, co každý všední den omylem blokují Prahu, protože se do práce jinak než autíčkem dostat nechtějí, nepřizpůsobujeme?
Chápu to dobře?
osobně jsem toho názoru, že se spíš automobilová doprava přizpůsobuje MHD (extra pruhy pro autobusy, tramvajové pásy, přednost tramvají atd.) a tak je to v pořádku
Ano, tak to v pořádku je. Ale bývá to i naopak…
jakoze auto ma prednost pred salinou a jsou spesl pruhy jen pro auta a busy se tlaci v kolone? :-D
Ano, typický příklad je pražské Vítězné nám. a kruháč v Ostravě u tram zastávky Josefa Kotase. V Praze mají přednost auta, na zcela totožném kruháči v Ostravě mají přednost tramvaje… Ty pruhy, občas se nějaký bus pruh zkrátí.. Momentálně mě napadá ten, v Bělocerkevské ulici. Udělali ho, auta začala nabírat zpoždění, tak ho o nějakých 65% zkrátily. A busy jezdí opět pozdě.
Mě teda spíš přijde, že se všichni přizpůsobujem automobilové dopravě, stačí se podívat na jakoukoli novostavbu – jak jsou vedeny pruhy, kolik jich je, jak jsou situovány přechody, jak stezky, jaké mají návaznosti. Vyhrazené pruhy jsou jen „opravy chyb“ původního řešení.
Autům se přizpůsobuje vše. Nejvíc mě serou světelně signalizované přechody pro chodce s těmi čudlíky, to je diskriminace chodců non plus ultra. A že to těm autům sebere drahocenejch sekund počkat až těch pár lidí na jejich zelenou přejde…
Pak z toho ale samo vyplývá že když je většina komunikací a prostor ušita na miru IAD, tak je pro spoustu lidí lákavé tím autem taky jezdit. A je tu kruh vyvolávající potřebu dalšího rozšiřování komunikací…
tlačítkový přechody jsou IMHO ideální, háček je ovšem v nastavení prodlevy od stisku tlačítka do naskočení zelené (pro chodce), ta je u nás často moc dlouhá…i když nejdelší jsem zažil ve Španělsku :-)
taky je boží že někde si bez čudliku neškrtneš, někde je mačkách zbytečně, žádnou funkci nemají. někde ti zelená naskočí jen když zmáčkneš čudlík, i když daný směr žádný auto zrovna nekříží a klidně by mohla naskočit sama. a když nestihneš zmáčknout x vteřin před tím než blikne autum červená, počkáš si další kolo, i když bys moh bejt dávno bezpečně na druhý straně… nebo přechod 2 proudy-tram-2 proudy kde zmáčkneš čudlík, a on ti dá zelenou jen k tramvaji, na zbytek si musíš zmáčknout další čudlík, takže přejít na dvě doby.
čudliky na křižovatkách jsou akorát na matení lidí. znám jedinej přechod kde maj smysl, v nepřehlednym místě, auta maj primárně zelenou a když chce někdo přejít, zastaví si semaforem dopravu.
můžu ti doplnit že čudlík musíš zmáčknout 8 sekund před „časem kdy ti může naskočit v cyklu zelená“, jinak jak píšeš čekáš další cyklus. Zatím nikdo mi nevysvětlil proč proboha těch osm sekund když počítač křižovatky požadavek zpracuje v miliontinách sekund.
Ve Francii to taky není zrovna ideál, navíc tu mají zbytečně moc semaforů a připadne mi, že tu neexistuje liniový systém řízení dopravy.
jako že lajnu červených chytíš, ale lajnu zelených ne? :-)
Asi tak nějak. Prostě většinou je to zelená, červená, zelená, červená, prostě žerou žaby. A to su v části, která je relativně blízko k Německu a říkají tady, že mají skoro německý návyky… Sem se jim vysmál.
žáby a šneky
u nás už je dokonce jeden přejezd pro cyklisty na tlačítko ( i s prťavy semaforkem s piktogrmama cykloisty) .. ještě jsem nejel na zelenou.
Jj, ted to udělali na nábřeží kpt. Jaroše. Dokonce jsou přejezdy dva a jednosměrný :-/
A koho vlastne tie autá vlastne blokujú?
cyklisty určitě ne, cyklisti se protáhnou po kraji nebo kousek po chodníku, těm jsou stojící auta ukradená :)
Na Štefánikově mostě je cyklopruh. Ze strany řidičů aut využíván pro jejich účely. Občas tamtudy jezdím a místo kolo mám spíš koloběžku…
Tramvaje a autobusy. Zde je foto z mostu Legií. Do pruhu se auta vejdou, ale proč by to dělala, když mohou jet po kolejích a blokovat tram…
Auta stojí mimo koleje a u těch co jedou je to snad jedno, ne?
Tohle není obrázek ze špičky. Doporučil bych se tam tramvají ve špičce vydat (auta často stojí přes celý most a kus před ním). A rovnou projet Karmelitskou…
Jo, ale to je zhoršení situace – tím, že někam odjedu autem za 25minut a sockou za 1:15 (např. moje cesta do školy) a někdo vymyslí „řešení“ které mi v jízdě zabrání se situace zhorší. Pro MHD se ale nezlepší.
Není lepší autům nic nekazit a místo toho vymyslet, jak MHD zlepšit, aby to po Praze netrvalo hodinu a čtvrt?
hele vzdycky se najde nekdo kdo jezdi z jedny ****** do druhy a pak je to autem rychlejsi.
Druha vec je ze hodne lidi udava dojezdovou dobu autem za idelanich podminek zatimco MHD naopak v pripade jim to ujede pred nosem a pod. To je jedna vec. Druha je ze pokud clovek MHD nepouziva pravidelne tak mu cesta z A do B trva klidne o 1/3 dele nez nekomu kdo tu trasu ma zmaklou.
No a posledni vec je ze pokud nekde potrebujes byt opravdu na cas tak i kdyz ti MHD trva treba dyl nez auto vetsinou je tam mensi rozptyl dojezdovyho casu takze i s rezervou to zase muze byt vyhodnejsi nez auto.
Tvoji poznamku o zhorseni prujezdnosti MHD uprimne nechapu, vsechny mnou popsany opatreni neni problem udelat tak aby se netykaly MHD – napriklad vyhrazeny protismerny pruh v jednosmerce pro busy, zakaz vjezdu neplatici pro MHD a pod. To ze ti to zhorsi dojezd do danyho mista autem je proste tvoje smula. Ono jezdit autem je jakasi vysada, nikoli neco na co mas pravo.
protisměrný pruh v jednosměrce? dafuq?
teda nevím jak jinde, ale u nás v prdelákově je většina jednosměrek celkem úzká záležitost, takže tam by se pruh pro bus navrhoval blbě… leda zakázat tam parkování, za což by byli lidi v té ulici bydlící jistě velice rádi
tohle se zcela bezne pouziva v mistech kde je siroka silnice ale je tam jednosmernej provoz prave pro zkomplikovani prujezdnosti dany oblasti pro individualni dopravu. Kdo tam potrebuje tak se vymota a kdo ne tak tam nejede rptoze to tudy na tranzit dlouho trva. Prekvapive rezidenti – tedy ty ktery by to mohlo nejvic prudit to moc nesere bo diky tomu je tam mensi tranzit a tedy oni se dostanou i domu rychleji i kdyz trteba delsi cestou.
no v poho, po směru borec v Audi, v protisměru bus, nikdo neuhne, páč oba jsou v právu (navíc neni kam, jen couvat)…FIGHT! :-)
Ono jezdit autem je jakasi vysada, nikoli neco na co mas pravo.
Cože? Výsada? A kdo to stanovil?
tak mi ukaz jedinou pravni normu ktera ti jakozto obcanovi zarucuje ze mas pravo jezdit autem :-)
žádná to nezakazuje, náš právní systém je postaven na zásadě, že co není zakázáno, je dovoleno ;-)
tam nejde o to ze by to bylo zakazany, ale jizda autem neni neco co muzes nejak pravne vymahat. Kdyz budes bydlet v Celetny tak mas proste smulu a autem domu jezdit nebudes.
jizda na kole neni neco co muzes nejak pravne vymahat. Kdyz budes bydlet v Celetny tak mas proste smulu a na kole domu jezdit nebudes.
v tom s tebou naprosto souhlasim
To si snad děláš legraci? Že ano.
ne nedelam, cekam ze mi vysvetlis co ti dava pravo jezdit autem . Mas moznost ale ne nejaky vymahatelny pravo.
A co ti dává právo dýchat? Nikde v listěně základních práv a svobod to nevidím:-P
(p.s. je člověk schopen doložit, že potřebuje žít?)
listina zakladnich prav a svobod
hlava II.
oddil 1.
clanek 6
bod (1) Každý má právo na život. Lidský život je hoden ochrany již před narozením.
tedy nez zacnes mlejt hovna tak si aspon preci o cem mluvis :-)
O dýchání tam nic nečtu:-P
Přečti si listinu základních práv a svobod – (3) Každý může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen čiinit, co zákon neukládá.
To mi dává právo jezdit autem. Patrně si pleteš termín „právo“ s „nárokem“.
A teď já čekám, že mi vysvětlíš proč by měla být jízda autem „výsada“.
Auto si zdaleka ne každý může dovolit. Proto to je jakási výsada.
A teď čekám, že se na mě sesypete, že jezdit MHD a na kole je také jakási výsada. Sice svým způsobem samozřejmě je, nicméně je mnohonásobně dostupnější.
Tak tomtedy pardon. Muj otec ma favorita. Muj deda trabanta. Oba vozy jezdi v podtste bez problemu. Co je dostupnejsi? Tvoje RB, nebo otcuv favorit? Opravdu vedes velmi jednostranou debatu.
kdyz to vezmes podle kategorie, tak kolo na urovni toho facka stoji par stovek, cili desetinasobne levnejsi oproti autu. coz plusminus sidi i na cenu rb vs. tridne odpovidajici auto. ;-)
Ted uz si ovsem svym znacne demagogickym pojetim dost nabihas, protoze to same plati pro kolo. Dvoji metr?
Zhoršení je to proto, že já jedu déle než před tím, MHD se zhorší tím že ve špičce v něm bude ještě víc lidí).
Ne, na mojí trase to z 1:15 na 50 minut nezkrátíš, autem mám modus 26 minut. Rozptyl je možná menší, ale ikdyž se v případě nějaké nenadálé události zdržim o 10 minut tak jsem na tom pořád lépe.
zhorseni je to pro tebe ale treba to bude zlepseni pro 1000 jinejch lidi… pokud tohle nechapes tak asi nema smysl dal diskutovat. Tady je to klasicka ukazka jajinkovani.
A nikde nepopiram ze auto je v nekterejch pripadech rychlejsi a vyhodnejsi. Otazka je na ukor ceho. A kdyz to vezmes do dusledku, proc to ze ty se nekam dostanes rychleji ma odsrat nekdo kdo bydli na tvy prujezdny trase a uprimne ho tohle nezajima?
Zhoršení to není pro nikoho. A proč já(a statisíce dalších) mám odsrat to, že si někdo za levno koupil byt u hlavní dopravní tepny a chce si žít jak na samotě u lesa?
A proč já (a statisíce dalších) mám odsrat to, že si někdo koupil auto a vypouští emise a smrad do vzduchu?
protože díky těm autům máš svůj cool bajk, máš cool hadříky, možná i cool mobáč, můžeš si koupit super noťas za pár kaček, když budeš bez práce, dostaneš podporu…
to všechno funguje díky stovkám a tisícům cest obchodníků, kteří jezdí auty a domlouvají různé smlouvy mezi firmam, zásobování atd…A opravdu se to nedá objezdit MHD ;-)
Dá se to obskypovat, i když je to trošku extrémek :-)
je třeba vozit úplatky ;-)
To sice ano, ale kolik takových je v těch kolonách? Menšina.
statistický údaj z jakého ověřitelného zdroje? ze stejného, jako ten můj?
Žádný statistický údaj nemám. Jen jsem si pár věcí dal dohromady a vyšlo mi, že to je prostě menšina.
a sdělíš nám ty věci, abychom si to taky mohli dát dohromady, nebo je to tajný?
BTW teda jinak zdroj stejnej, jako jsem uváděl v odkaze :-)
Čísla nejsou do puntíku přesná.
Obyvatel v Praze: 10 000 000
Ráno na cestě: řekněme 8 000 000 (někdo dojíždí)
Poměr MHD vs. IAD: momentálně se to každoročně dorovnává a nyní to je cca 53% vs. 47%
Čísly: 4 240 000 vs. 3 760 000
Nyní si blíže vezmeme IAD.
50% je 1 880 000.
V ranní špičce IMHO určitě nejede více jak 1 880 000 lidí něco zařizovat.
krásný výpočet, kde půlka vstupních údajů jsou spekulace :-D
pro sichr doplnime grafikem (omlouvam se, pouwrpojnt nevedu)
tak tímhle jsi myslím tuhle diskuzi zcela zabil! UÁÁÁÁÁ! :-D málem mi upadl notebook, jak se směju
tak jako…odhadneme populaci..odhadnem zastoupeni skupin a z 6% rozdilu udelame zaver…to proste neslo nepodporit!
Za F, nemáš popsaný osy :-P :-D
Sis tam všude přidal nulu, né?
tak nula, to je „nic“, to neuškodí :-)
Jak jsem uvedl hned na začátku (asi předtucha, že udělám chybu. :-D).. Čísla nejsou do puntíku přesná.
Čísla souhlasí, akorát datum hapruje :-/
wtf?
Oni si predevsim hosi neuvedomuji: 1. automotiv je naprostym motorem ekonomiky. Kdyby se ta auta nevyrabela, bylo by o stovky tisic pracovnich mist mene a vsichni bychom byli v prdeli… 2. nejde prece jen o obchodniky, ale i jina povolani. A predevsim preprava. Kamiony. Coz je naprosty zlo, ale bez nich by nemel vubec nic, protoze by se nikam nic nedovezlo
automotive?
Žádný a je to dobře, tady by mělo dojít k přerodu ke znalostní ekonomice. (konzervovat to v současným stavu opravdu není dobrý nápad)
S vlakama to není mimo realitu, když už teď máme jednu z nejhustších sítí, stačí ji využívat.
1. Ano , na druhou stanu není možné začínat od nuly
Aktuálně je v západní Evropě na AM průmyslu přímo závislých cca 10 až 15 000 000 rodin
2. Síť by byly hustá ale neřeší to, že body které propojuje nejsou již strategického významu. To že kdysi byla do každé zaprděné fabriky v horní dolní která už neexistuje vlečka neznamená, že to má dnes význam. Spousta tratí měla hlavně vojenský význam. A i kdyby problém je tzv. na poslední míli.
Problém na poslední míli ale stejně většinou neřeší ty kamiony.
Vlaky jsou právě záležitost toho tvého roku 1900, stejně jako elektromobily.
A proto se do nich tak mohutně investuje?
Spočítej si energetickou bilanci biopaliv a pak se ptej, proč se tolik dotují.
(nápověda: ekonomické a politické rozhodnutí není totéž)
A souvislost s vlaky?
Dotace.
Zvlast v CR tvori automotive a pridruzene dodavatelske firmy obrovskou cast. A to je aspon jeden z duvodu, proc uz tu davno nezereme dlazebni kostky…
jenomže celá lidská společnost nefunguje podle zásady „co je dobré pro společnost“, ale podle zásady „co je dobré pro dostatečně průbojného jedince“
a za dav a zákazy se obvykle schovávají ti neprůbojní chudáci ;-)
takze kdyz se seslo nekolik set prubojnych jedincu a blokli magistralu tak je to preci spravne ne?
co vím, tak několik set jich nedokázalo zabránit, aby jednoho z jejich vůdců nesrovnal jeden řidič :-) prostě zbabělý nuly…
jestli jsi to psal ve snaze o ironii, tak asi netušíš kolik lidí si v autě jeden jen tak pro kešku. V Brně jsou to stovky hráčů, kteří takhle každej den vyjíždí, aby měli kešku takzvaně „do kalendáře“.
No a to je jen jeden druh zábavy. Další si jede zahrát šipky do hospody, další pro cigarety, další pro hajzlpapír do Teska. I pro ******** děcko co má školu dál jak 50 metrů od baráku se dneska musí jet autem.
Těch zbytnejch jízd je opravdu moc.
takže se udělá nějakej úřad, tam budou sedět ty jediný správný a chytrý lidi a ti před každou jízdou posoudí, jestli z pohledu (socialistické) společnosti je konkrétní jízda zbytná či nikoliv a na základě toho posudku vydají povolenku k jízdě…
ovšem pokud patřičně podmažeš, budeš mít povolenky furt ;-)
Já bych na to zresuscitoval uliční výbory. To byla dobrá věc. Někteří, jak vidět, by tam zasedali rádi i dobrovolně. A samozřejmě výjezdní doložky-třešnička na dortu.
ne jenom poupravis pravidla tak aby se ti to proste min vyplatilo. Pro tejdeni nakup si zajedes autem ale pro zapomenutej hajzlak si klidne skocis peso.
a to chces regulovat jak?
vzals mi to z huby :)
co mi sem pleteš jaký úřady? Jaký socialistický?
Narážím na rozežranost a lenost lidí. Vlastnost, která nezávisí na levičáctví a pravičáctví. Seš jak ňákej plkal z Novinek, kterej taky jakoukoliv cipovinu stočí na politiku.
Ale i tak díky žes nám pověděl něco o svých nočních můrách :)
ano, z téhle režimní kontroly mám noční můry, to klidně přiznám…ale chápu, že jako dvouleté děcko to nemůžeš plně posoudit
to mi pripomnelo nedavnou aferu jak kdesi zacali rozdavat pokuty ze lidi staveli pred nejakou skolou ci skolkou na zakazu stani a vodili tam svy ratolesti. Desne picovali ze co jako maj delat, jak tam muzou svyho sklebaka dovest kdyz nemaj kde zastavit. No vtip byl v tom ze o ani ne 200m dal bylo normalni parkoviste, jenze to je dneska uz moc daleko.
Dnes som šiel pre kešku do kalendára električkou. Zakážte všetky električky!!!
To je jako když se dělaj cyklojízdy třeba v Liberci a nikdo si toho ani nevšimne :-)
tvuj příklad vyřeší dokončení okruhu a zpoplatnený vjezd do centra… cyklojízda je demonstrace (hloupá) autojízda každy den nutný zlo
a taky homeoffice
Okruh to nevyřeší (ani vnější, ani vnitřní). Jedině to zpoplatnění by mohlo. Autojízda a nutné zlo… Ti lidé nemohou jezdit na kole a MHD z jakého důvodu?
tak třeba bydlí někde za Prahou v nějaké prdeli, kam nic nejezdí, office má v centru, nafasovaný auto a během dne objíždí zákazníky všude možně po Čechách, odpoledne se vrátí do officu, pořeší administrativu a jede zas do tý svý ******…teda, jel by, kdyby mu tlupa idiotů nezablokovala magistrálu…
takovejch lidí je IMHO v těch kolonách 70%
no tech 70% ji vzal kde ? Další věcí je obsazenost vozidel nekdy pozoruj jak jsou auta plny v tech kolonách to je soda
vycucal jsem si to z prstu
Nechat auto někde na P+R není zase tak velký problém. Samozřejmě vím, že míst je akutní nedostatek a nová se stavět v dohledné době nebudou, protože magistrát nechce. Ale odpoledne už to na nich bývá lepší.
Osobně si myslím, že je jich mnohonásobně méně, ale poměr si nedovolím odhadnout.
takže tím říkáš, že je lepší vybetonovat na parkoviště pole kolem města a udělat z nich ráje pro zloděje, když už je možnost zaparkovat na slušně zabezpečených místech v centru? jako cyklista tu tvrdíš „beton místo zeleně“?
padni komu padni, ne? typická levičácká argumentace…
zas to neprehanej;-) lze to zakopat nekolik pater pod zem a kapacitu to bude mit jak krava. To ze se v cechach krade je fakt ale zase muzou se tam jako prevence potloukat mestaci, aspon by delali neco uzitecnyho.
To kybic – pokud jedes z vyhochodu na zapad prahy tak to asi vezmes autem po okruhu. Pokud mezi tim potrebujes do centra tak se holt musis rozhodnout co je pro tebe casove vyhodnejsi. A asi se budes muset smirit s tim ze casem to pres to centrum bud bude trvat jeste dyl nez ted nebo to bude hodne drahy.
A nešlo by to vyřešit prostě tím, že se to řešit nebude? Dostaví se okruhy a každý si pojede, kudy se mu to bude hodit?
vis ono se tak nejak ukazuje ze to nefunguje, tenhle fakt je znamej nekdy od 70. let. Pokud teda uznavas ze treba lidi bydlici v centu na tranzitnich trasach maj pravo na dodrzovani hygienickejch limitu co se hluku a znecisteni ovzdusi tyce.
a neni nejlevnější řešení ty lidi odstěhovat pryč? když máš pozemek pod plánovanou dálnicí, tak ti ho taky vyvlastní…
;-)
Samozřejmě by bylo lepší ty P+R stavět ještě před Prahou (krásný příklad je Beroun u nádraží), ale přijde mi lepší vybetonovat prostor řekněme 100×100 metrů na okraji Prahy (navíc by klidě šlo udělat 1 patro pod zemí), než ty auta rvát do centra… Peníze se buď dají za parkoviště, nebo na opravu silnic, které narušil silný provoz…
100×100 metrů – si děláš prdel, že?
Jen pro ilustraci. :-)
Jenze vse co zminujes je „jen pro ilustraci“, „uvadis priklad“ a podobne. Realita je proste jijna, nez tvuj sen o idealnim svete. ale ono ti to s vekem (snad)dojde
V pátek ve 3 odpoledne vážně nechci zkoumat průměrnou velikost P+R v Praze a k tomu místní podmínky a poptávku.
Ano, realita je momentálně jiná, ale proč s tím něco neudělat?
no a co s tím teda uděláš?
Pokusím se vypracovat na ta místa, která mají co dočinění s dopravou a tam pomalu rozhýbat ledy… Je to běh na dlouhou trať s nejistým výsledkem, ale pokud budu sedět doma a nadávat, tak s tím neudělám už vůbec nic.
Ono by stačilo zatraktivnit MHD, více ji preferovat, zvýšit kvalitu poskytovaných služeb a to vše jde minimálně za stejnou cenu. Ten prostor tady je… Když MHD vypadá tak jak vypadá (1 z těch lepších kousků), tak se pak také z části není čemu divit, že ji lidé neberou moc v potaz. :-(
jestli tak, tak to držím palce!
Děkuji. :-)
Lepší je zajet na místo určení a tam zaparkovat.
p.s. Magistrála přes centrum nevede, nýbrž ho od periferií přirozeně odděluje.
tak to prr, panáčku, Vinohrady nejsou periferie! :-)
Všechno za městskejma hradbama je periferie:-P
grr…asi tě až zase půjdeme pošlu stavět terče…
:-D
Rozumim, budeš chodit napřed:-P
Dle toho, z jakého se na to koukáš úhlu… Jestli z úhlu pohodlí, tak pro někoho to tak být může. V MHD máš pohodlí v tom, že případná nehoda se tě blíže nedotýká (vypisování, dohadování o vině, servis, atp…), nemusíš řešit, že ti tam vjel nějaký *******, kde ti vběhne pod kola dítě a tak…
Jo, ale pak místo 20 minut někam jedeš hodinu a to ještě necháš auto na čerňáku a pak pojedeš na západ Prahy.
tak zase je to o tom proc nekdo kdo potrebuje jezdit denne za zakaznikama ma kancl v centru. To je s prominutim demence zamestnavatele ze trpi aby jeho zamestnanec znacnou cast svoji pracovni doby travil neefektivnim poskakovanim v kolonach. Ale narazis na jeden z nejzasadnejsich problemu a to je naprosto nedostatecna kapacita zachytnejch P+R parkovist na krajich Prahy. Treba kapacita P+R na Zlicine je proste vysmech, ta by mela byt min 10ti nasobna.
ano nekteří mohou hned zítra .. ale jini bohužel nikdy(jasné duvody zasobování , invalidé, ti co neco převážejí , turisté atd.. je toho mraky) ted jde jen o to přesvědčit ty kteří mohou aby to udělali ale cyklojízdou tohoto typu je to kontraproduktivní… jo a okruh to zčásti vyřeší pac ti co musejí projet městem pojedou po okruhu a ne centrem
Zrovna turisté MHD jet mohou. ;-) Když něco převážís, kolikrát MHD stačí.
Okruh to nevyřeší. Otevře se okruh, začne ho využívat část lidí co jezdila po povrchu a část lidí, která dříve jezdila MHD a okruh jim zrychlí cestu. Centru se uleví a stane se průjezdnějším, v tu ráno si toho lidé všimnou a najedou do něj. Když to shrnu, tak na povrchu bude aut stejně + budou další na okruhu. Vnější okruh uleví magistrále, tam se zlepšení očekávat dá, u vnitřního ne.
A bude méně narvané metro ve špičce, čímž se zlepší situace v MHD pro ty kteří mají v MHD optimální variantu = obecná spokojenost. Kdežto když zatarasíš autům důležitou spojnici, tak naženeš lidi do MHD, které ve špičce už je vytížené na maximum, zhoršíš tma podmínky a ti co pojedou autem se budou proplétat nevyhovujícími uličkami. Magistrála neuvěřitleně přispěla ke zklidnění dopravy.
Právě vnitřní okruh (ale kompletní) magistrále uleví obrovsky a především okolním komunikacím.
Navíc okruh pomůže opravdu významě – např na severu Prahy jsou dvě možnosti jak jet přes Vltavu – přes 5 vesnic dojet do Kralup nad Vltavou, projet centrem a do další vesnice a po D8 z5 do Prahy. A nebo jet přes Podbabu do Dejvic, projet Letnou, proskákat Holešovicema do Holešoviček a najet na D8.
Obojí jede někomu okolo domu a trvá to dlouho.
Na jihu dostavěli kus R1, kde prostě najedu na okruh a voilá, jsem na druhý straně.
A jet MHD? To trvá dlouho a ještě déle…
To bylo na té jízdě nejlepší, když se do už tak dost narvanýho metra na muzeu cpali účastníci cyklojízdy s historickejma kolama ideálně vybavenýma obříma proutěnýma košema atp.
dobrej postřeh, pár jsem jich tam taky viděl, když jsem jel z práce…
asi to měli rozplánovaný jen na tu cyklojízdu, aby to ujeli…
Tak se MHD posílí ještě více, na tom není nic těžkého. Jinak se posiluje se průběžně…
Co se týče okruhu, už jsem psal výše.
Okruh uleví centru, tudíž cesta přes centrum bude rychlejší a tak do toho centra vjedou další auta. Takže situace na povrchu se nezmění, jen budou další auta na okruhu a na ten se budou muset nějak dostat…
Např u metra to může být ve špičce problém, současný stav se blíží limitům. Více např. tu:
to jsou umele problemy..nevleze se jednou, vleze se podruhe…nevleze se podruhe, potreti se proste bude mackat…ja dneka stal v metru 40 minut na jedne noze a jeste nebyl moje…nebyt sympaticke slecny vedle (sympaticke tricko, podle ksichtiku nejaka misenka), tak bych nemel motivaci cestu prezit…a tak to je vpodstate kazdy den…
DP najme specialisty z Japonska, ti to vyřeší…
Jojo :) Ale já jsem nemyslela plnost vlaků, jako spíš to, že není moc prostor pro posilování spojů, protože intervaly mezi jednotlivými vlaky metra ve špičce jsou na limitech. To by tam pak mohl jezdit takovej metro-pater-noster naplacato ;)
esli se nepletu, tak je to tak, že v tunelu mezi dvěma stanicema nesmí být současně dvě soupravy…
Někde uvádí 115 vteřin, někde 90…
spi už! má být hezky, pojedeme prudit automobilisty! :-) nebo jeleny…
Rozkaz! Myslím, že tohle by dneska mohl být dobrý cíl ;)
u Bulhara se zas plánuje bitka? :-)
checheche
Ad Serža: Zabezpečovač Matra PA135, není na svou cenu zrovna super… Holt Made in France…
Ad Jituschka: Interval je 115 vteřin, zkoušelo se i 105, ale to se prodlužovalo stanicování.
90 sec se týká nového úseku zelený linky v úseku Dejvice-Motol. „minimální interval souprav (následné jízdy): 90 sec.“
Zdroj: http://goo.gl/uxzbo
Já myslel, že myslíš používaný interval souprav na C… Už mi to nemyslí.
Mezistaniční úseky jsou rozděleny dále na další v podstatě pod úseky a tam je mám pocit nějaký problém s Matrou…
Už mi to moc nemyslí, jen krátce: v Praze máme 3 linky a každá má jiný zabezpečovač (A má LZ-A, B má upravené ARS a C má Matru) a každý je trochu odlišný… :-/
Ano, zrovna C má nejkratší interval na světě (nebo 1 z nejkratších). Proto je problém potřeba urychleně vyřešit a to metrem D, nicméně tunel Blanka je pro auta důležitější, tak se staví ten…
Ono je stejně výhledově metro D nevyhnutelný scénář..
jsem to tady už psal – jak vyřešit dopravní problémy Prahy?
hrabat, hrabat…a kdyby to nestačilo, tak hrabat hlouběji
Já bych to zbořila a postavila celý znovu.
jednou to spadne samo :-)
hmm…pockame az pragg vybombardujou americani…(proc vybombardujou..protze proste proto:)
Po spuštění jižní části okruhu se sice významě nezměnil počet vozidel na JS, ale zvýšila se plynulost a klesl počet vozidel objíždějících předtím ucpanou jižní spojku obytnými čtvrtmi v okolí. Teorie o neustálém nárůstu vozidel je báchorka auto*matistů a jim podobným. Braessův paradox tu doufám uvádět nebudeš.
Ano, vnější pomůže, vnitřní nikoli.
Pomohou oba.
Ja to beru z 2. strany… Vnitřní okruh (mám na mysli konkrétně Blanku) opravdu pomůže. Zrychlý se doprava auty po městě, uleví se centru a v tu ránu do centra najedou lidé, kteří dříve auty nejezdili. Takže aut na povrchu bude minimálně stejně (možná i více, auta se do tunelu teleportem nedostanou) + budou další v tunelu.
To, že se Blanka staví v rozporu s min. 1 pravidlem dopravního inženýrství teď nebudu brát v potaz…
Blanka bude nejsevernější pražské spojení mezi oběma břehy, další je až v Kralupech, ale přes centru opravdu nevede, naopak odsaje spoustu aut, co dnes jezdí uličkami širšího centra. Blanka spojí jednu kapacitní komunikaci s druhou.
Srovnej stav Smíchova před a po výstavbě Mrázovky a Strahovského tunelu – to je nebe a dudy.
Centru může jen pomoct, horší je to s Dejvicema – tam chybí rozumné spojení Blanky se severem. Most v Suchdole bude potřeba i tak.
(jaké je to pravidlo?)
Tuším, že za pár let most ze Suchdola na druhou stranu bude, někde v místech mezi Sedlecem a Roztoky (jak byl dříve přejezd tratě na staré silnici) a na druhé straně v jedné z těch kotlin mezi Brnky a Čimicemi za psincem a pod Bohnicemi. Jinde to snad ani není v těchto místech možné, na straně u Sedlce bude hned tunel, který plánovali již dříve a bude ústit na Vypichu. Dávám tomu 2–3roky do stavby.
Nevypadla ti u toho odhadu počtu let nula?
JJ, s povolování jsou hrozné problémy a to jde o stavbu, která místním opravdu škodit nebude.
Nerozlišoval jsem centrum a širší centrum…
Ano, jsou místa, kterým se uleví a jsou místa, kterým se přitíží (zejména Dejvice). V souvislosti s postupnou výstavbou vnitřního MO jsou i místa, kterým se velmi drasticky přitíží (bez následné optimalizace).
Ad pravidlo: Kapacita hlavních silnic nesmí být vyšší, než kapacita silnic návazných.
U Blanky 2 přímo magistrát tvrdí, že bez zpoplatnění vjezdu do centra a bez dokončení vnějšího MO to dopravu do centra jen přitáhne… Jinak by to neprošlo přes EIA. Blanka přes EIA snad ani nešla.
jasně. zpoplatnit, zakázat… ideální stav (:
ale musis jim dát alternativu jako je to v jinech vyspelejch mestech
jako že širší silnice se neucpou? Já myslím, že počet aut se vždy rovná maximální kapacitě silnice + 20%
asi ano ale musi bet možnost jet jinudy nez pres centrum
základem je nebydlet v Praze…
Základem je, aby se sem nestěhovaly naplaveniny z celé čr a neplnily nám silnice a MHD ;)
:-D jo!
a už jedu radši na kolo, prudit řidiče…
Jo, padej do Berouna!:-P
já už jsem domestikovanej (v Praze) :-)
No jo,no. Když nejsou schopný si najít práci doma, tak co dělat. Co jim taky zbývá, když to někdy fakt nejde. Doba je zlá. Já teda dobrovolný přesun do Prahy absolutně nechápu, ale pochopil bych to jako nutný zlo…
Tohle jsou fakt blby kecy. Me nekdy i prestava bejt divny, zeprazaky nemaj lidi radi :-)
blokace blokády https://www.youtube.com/watch… :-D
Nefunguje,
ale nebylo by od věci uspořádat protestní tankojízdu, ideáně křížící se s Zyklojízdou.
a ted? http://youtu.be/M5lPTqPbBQQ
:))
blocking like a boss :)
a dobře udělali, pořádek musí bejt.
:) Vidím, že došlo k epickému setkání – mám auto*mat i d-fense ve stejném „chlívku“.
:)
:-D :-D
Dobrá srandička :-)
No, představoval jsem si cca tohle někde u Bulhara.
na toho je i Lacina krátkej!
Jo, s tímhle by hraboš nediskutoval.
vidím, že pumpičky jsou doopravdy blbečci :) Jinak by je napadlo že můžou sesednout a projít to coby „chodec vedoucí kolo“ :)
zdvojnásobili délku peletonu a tím pádem bylo víc nasraných řidičů že to tak trvá
ale oceňuje se, že zvedli zadky z aut a proběh u nich nějaký pohyb :-)
Ridicovi asi ruply nervy
Byla jen otázka času, kdy se to přihodí.
Zajímal by mne názor lidí, kteří toho vyloženě odsuzují, jaké nabízejí lepší řešení? Jaký lepší svátek cyklistiky, když tento je podle zdejších mnoha názorů špatně? Jako chápu, já bydlet 250 km od Prahy, taky by mě to sralo, že v Praze projedou hromadně cyklisti a zdrží mě při cestě šalinou, ale co s tím? Pozor zítra na demonstraci, taky nějaký ulice kolem magistrály budou zavřený. Pozor na Pražský maraton, ti sráčové budou běhat po silnicích a budou otravovat moje víkendové projížďky autem. Pozor na auta, zdržujou mě, když jedu autem. ***** si do vlastních řad, to se jen tak nevidí. Nebuďte tak úzkoprsí a nežerte ten D-Fens tolik :)
Marathon a odboráři jsou o víkendu mimo dopravní špičku.
Šlapálisti (to na fotká opravdu nejsou cyklisté) mohou „slavit“ na cyklostezkách a ne si hlavní dopravní tepnu Prahy nevyhrazovat jen pro sebe.
Zabrat magistrálu s policejním doprovodem na cca 15 minut 3× nebo kolikrát ročně to dělají, to je fakt průšvih.
Nemusí ji uzavírat vůbec, mohou se zařadit do provozu jako ostatní řidiči.
přesně tak, třeba tejden cestovat do práce. Jenže tyhle organzace potřebují masu lidí. Protože v reálu se pár desítek tisíc dojíždějících cyklistů ve městě ztratí a nikdo se jich nevšimne. Takhle je to prostě namířený proti pouze autům, který za nějaký chybějící pruhy a stezky nemůžou.
+1
auto*kat
Pěkná kolonka cyklistů jedoucích za sebou, při kraji, čelo za Nuselákem, konec někde u Štvanice :-) Tím by de facto zabrali pravý pruh, protože auta by se do pruhu už nevešla. Řidiči by byli jistě spokojenější, zvlášt ti, kteří by chtěli odbočovat do prava na Václavák nebo do Žitný skrz tenhle nekonečný štrúdl.
Teď co je horší? Auta za to nemohou ⇒ v létě zkusmo zúží magistrálu v Legerce na dva pruhy, asi kvůli cyklistům či co :-D
Vzpomeňte na loňskou stávku MHD – nebyla ta Praha trochu jiná, volnější, klidnější? :)
když uvidíme někoho ***** na chodník, znamená to, že tam budeme ***** taky?
kdo nesere s náma, sere proti nám?
samozřejmě :)
Jo, byla, ale nevím jestli si mohou všichni vzít na 12 měsíců dovolenou/home office…
(já jel jako obvykle v 6:30 autem po R1, tudíž mimo dosah stávkujících parazitů)
A k štrůdlu šlapálistů – auta už by si to přebrala;)
Ale jo, celkem by mě zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby se fakt sešlo tolik cyklistů a jelo ve stejné hustotě, jako ta auta po magistrále za sebou :) Neohlášeně, prostě „náhodou“ by se sešli, stejně jako se schází denodenně auta před Státní operou. Žádná monstrakce, jako tyhle cyklojízdy… :)
Rozhodně lépe, něž když se to celý zavře, navíc pochybuji, že by to byli schopni provádět každý den – tolik šlapálistů denně tímto místem do práce nedojíždí.
hele, clovek si nevybere. MTB maratony zase byvaji o vikendu v mistech, kde se rekreuji lidi, zatimco pres tyden tam nikdo nechodi. Kazda vetsi akce nekoho omezuje. Podobne na podzim me casto v lese omezuji myslivci, kteri nechteji, abych tam coural, protoze si tam honi zajice ci co. Kdyz jdu se psem, tak me zase omezuji maminky s kocarky, kvuli kterym nemuzu toho psa nechat poradne volne vybehat. Furt neco.
Ta silnice nepatri jen autum. Dokonce si troufam rict, ze ani velka vetsina tech aut neplati treba silnicni dan. Parkrat za rok se situace obrati a lokalne je vic jine dopravy nez automobilni. Svet se kvuli tomu nezbori a myslim, ze lidi, co si na to stezuji, by si nasli v pripade absence cyklojizdy jinou zaminku, aby si mohli na neco stezovat. Jezdim po meste autem i na kole a zatim musim bohuzel konstatovat, ze v absolutnich cislech vidim mnohem vic prasaren na strane automobilistu…
do vlastních řad serou v první řadě aktivisti, milý trolle :)
Jo, to je dobré řešení… :-)
maraton je v neděli dopoledne, navíc vedený tak, aby dopravu narušil co nejmíň
naopak cykloteroristi mají akci ve špičce a trasu vedenou tak, aby dopravu narušili co nejvíc
stačí tvoje inteligence na pochopení rozdílu?
Lze ještě doplnit různé rekonstrukce, opravy a uzavírky ulic – taky do nich jako čudla řidič schválně nepojedu a budu se jim snažit vyhnout. Stejně tak při tom maratonu si nebudu plánovat cestu po těch několik hodin uzavřených ulicích.
Jsem pro zrušení přechodů pod Národním muzeem! Magistrála tam ztrácí flow, lidi můžou pod zem. Auta čekají, chodci chodí. Piánoterorista: http://www.youtube.com/watch…
Skoro abych přestal po Praze občas jezdit na kole, abych od bikerů a mamlasů nebyl označován za cykloteroristu :)
******* je Praha samotná a proto se tam všechny tyhle průsery dějí… u nás klid, tady mají lidi rozum!
mimochodem, proč byla ta cyklojízda v předvečer 123. výročí narození AH? neměli by je všechny zavřít za propagování fašismu?
Normálka, v Praze je tohle denní chléb.
no jo, kokoti se v populaci vyskytují pořád…