• AlesKl

    Ahoj,

    máte někdo zkušenosti s belgickými cyklokrosovými rámy Scoppio? http://www.scoppio.be/…scoppio.html#work

    Dají se sehnat za poměrně slušné peníze:

    hliník s karbonovou vidlí s Al sloupkem – http://www.supshop.cz/…-bilo-cerny/

    celokarbon – http://www.supshop.cz/…-cerno-bily/

    • Cavendish  

      Nejsou to belgické rámy. Je to Spyder Namur v jiných barvách. Tvar rámu, geometrie i cena odpovídá. Půjde o low-cost CX rám. Kdyby byl belgický, stál bych přes 20 tisíc.

      • p@X  

        To je celý záhada ty Spydery, mívaly vyražený logo Ridley, teď jsou podobný Scoppio a všechny 3 značky jsou na Supshopu…

        • Cavendish  

          Za ty prachy je lepší vzít Maxbike CX4000. Dá se sehnat za 4500–5000. Má broušený sváry, je to hezký kus rámu a podpoříš Českou výrobu.

          • p@X  

            Akorát to myslím není tapered a má to dlouhou zadní stavbu. Pochybuju, že se to vaří v ČR.

            • Cavendish  

              Tapered není nic, bez čeho by člověk nemohl fungovat. Případně teda Spyder Cross. Vnitřkem vedený lanka, tapered hlava, 1340g. Jenom je už za 9000.

            • Singlespeed  

              V ČR se nevaři, ale lakují a kompletují ho v Ostravě Vítkovicích. Je to hodně povedený rám, trošku delší zadní stavba umožňuje dát i gumy 40 mm a blatníky. V točkách je línější, ale třeba stabilita ve stoupání je vynikající, vyjet Wiesnera v Rychlebkách na 35 mm gumách je lahůdka :-).

          • mr.nikdo  

            Za 4,5–5 ale bez vidle, co?

            Maxbike se vari tady? Bych cekal, ze to bude dovoz, jako Force, Spyder…

            • Prazak0  

              Za ty peníze se ten rám dal sehnat možná loni. Letos už ne, našel jsem jediný obchod, kde mají velikost 54, jinak mají buď moc malé nebo moc velké. Cena tam je cca 6.5 tis., plus možnost dokoupit vidlici za 2 t, Rám je docela hezký, ale zadní stavba mi přijde moc dlouhá. A hlavně cena předražená, za necelých 10 tisíc můžů mít Author Ronin,kde to rámová sada tj. rám, vidlice a myslím i hlavové složení.

              Jinak přijde mi, že ty „české“ rámy jako Author nebo i Maxbike, Superior atd. se stejně vaří někde v Číně nebo nějaké východoasijské zemi. Spyder dělá kopie slavnějších rámů, zpravidla má svoji značku. Osobně se mi víc lidí rámy CX od Spyderu než od Maxbike-u.

              • mr.nikdo  

                Spyder zajistuje ramy i pro Ridley :-D

                To je prave to. Ram neni tak drahy. Ale vidle to posila uz do haje. A vidlici s pivoty uz tez moc neni.

              • kubad  

                Spyder max lakuje čínskou konfekci. Si trochu mimo

                • Prazak0  

                  V Číně se dnes vyrábí téměř vše, případně okolních zemích. Author i Maxbike mají možná své geometrie, ale vyrobeno v Asii, lakováno u Maxbike možná u nás, Author v Asii. Jestli mají geometrii vlastní, tak stejně okoukaná od slavnějších značek. Spyder geometrii přebírá od slavnějších značek, v Asii vyrobí, u nás nalakují. Nevidím rozdíl mezi rámem Spyder a Maxibike z tohoto pohledu.

                  Já tu psal, že sháním low-cost CX rám, ono moc na výběr není.

                  • kubad  

                    Spyder si nic nezadané kupuje katalog a zbytky

                    • Prazak0  

                      Značka jistě nic moc, ale lze pod ní sehnat slušný rám za dobrou cenu.

                      • kubad  

                        To nikdo nerozporuje. Většinou z objednávek pro jiné větší výrobce co zbylo :)

                        • Prazak0  

                          Ano, ale přijde mi, že těch zbylých kusů mají vždy více, tipuji aspoň pár desítek. Někteří prodejci zas prodávají jednotlivé kusy sundané z nového kola, taky v tom nevidím problém.

                  • Vilém  

                    Spyder neprebira nic. Ten jen skupuje co kde zbylo a pak na to prdne svoje logo.

                    • Prazak0  

                      Tak některé rámy nabízí ve větším počtu. Pokud kupuje zbytky, tak od slavnějších značek, jako Ridley, pak na to dá svoje logo. Mně ty rámy nepřijdou horší než od Maxbike. Já se rozhoduji, jestli na rám Scoppio lakovaný od Spyderu přendat komponenty z krosového rámu. Váhově i geometrií bych si mohl dosti polepšit. Nakonec dva místní stavitelé taky postavili nebo staví kola na rámech od Spyderu, napadá mi třeba silniční kolo s logem Nakamura.

                      Hotové CX kolo Spyder mi tak výhodné nepřijde, cena je jako u Maxbike nebo jen trochu nižší než u kol Author. Author ale dělá samé diskové rámy. Jako komplet kolo bych ho upřednostnil, pro mé účely se ale nehodí a rám je za hranicí, co jsem ochoten za něj dát.

        • kubad  

          prostě kde se co levně válí, to koupí nastříkají a dají loga :D

      • Prazak0  

        Pokusím se oživit starší téma.Sháním low-cost CX rám, všiml jsem si rámové sady Scoppio, jak se zde píše, lakuje to asi Spyder. Rámovou sadu nabízejí za slušnou cenu, tj 6 tisíc bez koruny, rám plus karbonovou vidlici, vypadá to pěkně – pro mé účely. Uvaložoval jsem i o Maxibike, ale samotný rám tam stojí více plu 2 tisíce vidlice, dát 8,5 t za něj nehodlám. To bych si radši připlatil na Author Ronin, akorát tam mají jiné brzdy.

        Beru, že to je výroby Spyder s nálepkou Scoppio, rámy Spyder si pár lidí pochvalovalo. Dokonce tu někdo i inzeroval CX kolo na tomto rámu. Rám, zdá-se nabízí jako rámovou sadu jen ve velikosti 56 cm. Kolo krosové kolo mám ve velikosti 20 (52 cm), u kola bez slopingu, starý Bareš má 58 cm. Tady to označují jako L, těch 56 cm. Což nevím, jestli odpovídá výšce 178 cm. Co tu kdosi prodával, tak mi přijde, že tento rám sloping nemá, viz https://www.bike-forum.cz/…kros-scoppio.

        • Bubaaak  

          Nevím na co se tážeš, ale CX sloping skutečně nemá, jinak by se blbě hazelo na rameno

          A tyhle rámy spyder scopio jsou CX, nikoliv gravel, takže počítej i s kratší zadní stavbou a vyšším středem..

          • Vilém  

            To je ale zasadni problem, protoze kratke zadni stavby on nema rad.

            • Prazak0  

              To není pravda, já pouze nemám rád – jakožto specifický uživatel, silniční rámy, kde člověk dostane max 25 mm a toto dosti natěsno. Pokud bych měl mít silniční kolo, tak zde bych preferoval možnost tam dát širší plášť. Což mají třeba kola z Decathlonu. U Author Aura 33 tam je daných z výroby 28 mm a je tam určitá rezerva. Zbytečně dlouhá zadní stavba se mi nelíbí. Prostě ji nechci krátkou do extrému, jak třeba mají kola Sup. Nemyslím, že z hlediska tuhosti rámu atd. by takovéto zkrácení mělo nějaký význam.

          • p@X  

            Mírný sloping může mít i CX, vyšší střed možná oproti silničce.

            • Prazak0  

              Já sháním prostě jen nový rám, low-cost, protože na něj chci přendat ze starého trekingového kola, co se dá. A něco dokoupit, tj. řidítka, představec, řazení, sedlovku. CX kola mají výhodu, že se dělají i návarkami na ráfkové brzdy. Starý Bareš bez slopingu mám 58 cm.

              • mr.nikdo  

                To pozor – uz se vice delaji na kotouce.

                Ram neni problem. Sranda zacina s rozumne ocenenou vidlici… Shanim takhle levne CX od leta.

                • Prazak0  

                  Ano, já vím, že plno CX kol má už kotouče, snad i při závodech. Ale stále existují rámy na ráfkové brzdy. Já nesháním závodní kolo, jen chci mít kolo svižnější a lehčí. Starý rám by stejně potřeboval nový lak, což by znamenalo investici, za kterou myslím nestojí.

                  Když už se tady o tom bavíme, nevíte někdo, jestli Bareš ještě vaří rámy. Na internetu to dřív inzerovali, ale nyní uvádí už jen stavbu tandemů – rámů i kompletních kol. Navíc rám od nich by byl dražší než sériový.

          • Prazak0  

            Omlouvám se, nebylo to jasné. Ptám se dvě věci:

            1. Velikost – podle fotky to vypadá bez slopingu, bude velikost odpovídající? U slopingových rámů to beru, že velikostí je daná výška hlavové trubky, její konec. Sedlovka je naopak téměř vždy dosti vysunutá.
            2. Má někdo s tímto rámem zkušenosti nebo nějaký podstatný komentář?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.