• Jenda

    stale si pohravam s myslenkou ze nez vrazet x tis do upgradu sveho stroje bude efektivnejsi poridt neco noveho. Pouziti AM s tim ze neumim jezdit takze to prasim a tedy potrebuju odolnost kola na enduro, nelze vyloucit ze casem bika provetram decentne i v nejakym bikeparku. Bo na tom budu dojizdet i do prace 12 km po asfaltu :o a rad jezdim i do kopce tak potrebuju aby to kolo i rozumne jelo (neco nazenu hladsim zadnim plastem)

    Vaham mezi temito dvema

    http://www.bike-discount.de/…woop-80.html?…

    http://www.bike-discount.de/…18–2009.html?…

    vzhledove se mi libi vic ten swoop zase cube je preci jenom osvedcena a funkcni znacka. Vybaveni kol je prakticky totozny az na vidli – snizovani chci a to bez nejakych silenych kroutitek ala U-Turn. U foxe se bojim ze ty 36 talase moc chvaleny nejsou a nejaky tuning jejich fci moc nezlepsi, taky me desi predrazenej servis. Lyrik – nevim jak spolehlive funguje to snizovani a ma-li high speed expanzi (v nejhorsim bych ji nechal dodelat). U Fritzka me trochu strasi taky velky uhel sedlovy trubky, nevim jak si s tim bude rozumnet teleskopicka sedlovka.

    Tak a B-F rad. Uvitam i tipy na neco dalsiho v cene do 2tis euro.

    Anketa: tak ktery?

    6x
    32%
    11x
    58%
    2x
    11%
    • lutte1  

      Ten radon ma lepsi vidlici- Fox ma lepsi provedeni snizovani a ucite ocenis HS expanzi.Myslim si ze ten Radon bude mit tuzsi ram.To stereo moc tuhe nebude.Brzdy ma Radon taky lepsi,pokud ti nebudou tect jako nekterym tady na BF.

      Ale za me bych bral Ten radon uz kuli te vidli.

      • Jenda  

        no prave si nejsem uplne jistej jestli je ten Fox opravdu lepsi – fakt nejsem typ co by se nechal unest jen tim ze je na vidli napsano Fox, dokonce ceskej dozvoce mi k foxu vytvoril jistou averzi:-)

        jeste dotaz – netusite jakou ma hlavu ten cube? Kdyby 1.5" pak bych vazne uvazoval v pripade jeho koupe lyrika sundat a dat tam upravenej Durolux (vahove to v pripade 1.5 krku bude nastejno a fcne myslim ze by mi durolux vyhovoval vic, navic snizovani u SR povazuju za velmi funkcni)

    • vojtechposmourny  

      Radona jsem nejel, ale Fritzze mám. 12 km po silnici- bez problémů, do kopce jede parádně, skoro žádný pohupování. Co se týče tuhosti, má to zadní 12mm osu (maxle), takže to není špatný. Vyjedu na tom bez snižování vidle spoustu věcí, co jiný i se snižováním vidlice nevyjedou (mám tam 36 van RC2). Teleskopická sedlovka – s Gravity Dropper to problém nemá. Jediný, co bych tomu vytknul je nižsí životnost pouzder (zvláštť vrchních) tlumiče, ale to je záležitost pár korun. Kolo mám v profilu, akorát tam mám brzdy Avid Ultimate a řazení a šaltr X.0.

      • Jenda  

        hmm, koukam ze vaha udana v katalogu kdyz to srovnam s tvym strojem se dost lisi a nerekl bych ze tam mas dodany o tolik tezsi veci:-(

        • vojtechposmourny  

          To mi taky přijde, nicméně na modelech 2010 už snad mají reálnější váhy. Ber to tak, že je to bez pedálů (500g), van má taky 300g navíc, sedlovka takovejch 400, mam tam těžší gumy, tlumič s expanskou je taky těžší…

          • Jenda  

            no rad bych to udrzel pod 15 kg. Pokud je tam ta 1.5" hlavovka tak by bylo fakt zajimavy dat toho duroluxe, jeste bych lyrika prodal a budu ve finale v plusu:-)

            no zatim mam porad psychickej problem vysolit 2kEcka za novy kolo takze to vidim ze se budu rozhodovat tak dlouho az nebude ani jedno:-)

            BTW jak mas vysoko stred – mereno od zeme ke stredu slapaci osy? Jestli bych si vubec vyrazne pomohl oproti ty kobile co mam ted

            • vojtechposmourny  

              Tak to z hlavy nevím, pokud si vzpomenu, večer ti to přeměřím.

            • MlokCZ  

              Střed bys měl porovnávat vůči spojnici os pedálů, aby to neovlivňovaly rozdílné pláště.

              Dle fotky jsem koukal na Tvojeho fula v profilu a ten se zdá, že má střed tak o 3cm výše než spojnici os nábojů (na fotce jsem si spojil osy nábojů a porovnal se středem, tohle jde ± nějaká ta nepřesnost i z menší fotky), což je už extrémně vysoko.

              U Fritze to bude někde mezi 5–10mm nad spojnicí nábojů. O moc níže by střed u Fritze určitě být nemohl, aniž bys pak pořád škrtal pedály o zem.

      • MlokCZ  

        Vrchní oko tlumiče se otáčí o velký úhel a proto je ta životnost menší.

        Já budu měnit montážní vložky a bushing na Stereu poprvé a nechám si dát heavy bushing kit z TF tuned, tak uvidím, jaká bude výdrž pak.

        U mě to není s tím horním okem tlumiče až tak tragický, čekal jsem, že to bude ještě horší při tom jaký má rozsah pohybu při pružení.

        • vojtechposmourny  

          Přemýšlím na tím tam vytvořit nějaké ložisko, nebo něco na ten způsob.

          • MlokCZ  

            Pokud bude výdrž heavy duty kitu aspoň o 30–50% vyžší než standardního originál kitu, tak já budu maximálně spokojený.

            U jakýchkoliv nestandardních řešení bych vždy měl trošku strach, že by to následně mohlo více zatěžovat samotné oko tlumiče (místo bushingu) a pak by to mohlo mít následky na tlumiči. Samozřejmě to tak být nemusí při dobrém návrhu.

            Já to mám o to jednodušší, že letos přes zimu stejně budu posílat tlumič na servis do TF tuned, takže není co řešit a nechám dát ten heavy duty kit.

            • vojtechposmourny  

              Já tam myslím mam už originál od výroby neco na způsob heavy kitu z tft. Nebo to pouzdro udělat bronzový. po dvou sezónách (krátkejch) je tam vakl hodně velikej.

              • Jenda  

                me porad vrta hlavou co se vlastne stane kdyz se z pouzdra ojebe ten plast po kterym ty vlozky klouzou – podle me kdyby si clovek nechal udelat ty vlozky z bronzu s prumerem tak aby tam nebyl vakl bez toho plastu a namazal to nejakou odolnou vazelinou (neco co je urceny na zatizeny loziska otacejici se malou rychlosti) tak to imho musi vydrzet dlouho – resp takhle jsem to neumyslne mel na jednom foxu, obcas to skriplo nez se to spravne ochodilo a to byly ty vlozky duralovy, akorat jsem to jezdil tak cca 1kkm takze vydrz hodnotit nemuzu.

                • MlokCZ  

                  Tohle jsou přesně metody které povedou právě časem ke zničení oka tlumiče a následně můžeš tlumič vyhodit.

                  Cílem řešení, které se používají (i když třeba nevydrží extra dlouho) je eliminovat jakékoliv namáhání oka samotného tlumiče, proto bushing se nikdy nedělá s příliš tvrdého materiálu. Při relativně nízké ceně celého heavy duty kitu nevidím žádný problém v občasné výměně.

                  • vojtechposmourny  

                    Je otázka, jakou dostupnost ten kit bude mít…

                    • MlokCZ  

                      Dostupnost je taková, že objednáš a za pár dnů přijde. Kity vždy vyrábí na zakázku dle rozměrů, takže není problém u žádného tlumiče/rámu.

                      A TF tuned není jediný zdroj, kdo podobný heavy duty kit dělá. Já moc nehledal, kdo to všechno dokáže vyrobit, když stejně v TF tuned jsem v rámci výměny kitu vždy buď nechával tlumič zrovna upravovat nebo teď budu nechávat servisovat, tak jsem neměl potřebu hledat kit jinde.

          • Jenda  

            lozisko mam udelany na swingeru, delali mi to v bikelive, zatim mam najeto moc malo abych hodnotil vydrz, nicmene provedeni me nejak zazracne neoslovilo. Tesnici okrouzky se rozpodaly po cca dvou mesicich, nejaky lehky chod moc neni ale zase se toci a zvuky nevydava.

    • fousek  

      Pokud ten Lyrik neni naky OEMko (myslim ze byli znaceny IS a jen coil) tak high-speed ma jak expanzi tak kompresi, jen tu expanzi nema stelovatelnou (low-speed jo). Co sem zkousel tak to snizovani fungovalo obdobne jako talas, ale vim ze v prvnim roce byli problemy s tim ze se nevracel do plnyho zdvihu. Ja bych bral Fritze, protoze je to original, ten Radon se da zamenit za jakykoliv jiny kolo

      • Jenda  

        muzes se trochu rozepsat o tom snizovani – je to teda ze jen neco pootocim a vidle sjede a pak naopak pri odlehceni zase vyjede? Ovladani z riditek to jak vidim nema?

        • fousek  

          No Lyrika i Talase sem jezdil fakt kratce (oboje den) a uz je to naka doba, ale nerozeznal sem nejak rozdil, snad jen ze talas ma misto 2 poloh 3 polohy. Proste vidim kopec, otocim kroutitkem na 2. doraz a vidlice se sama postupne jak ji zatezu zajizdi. Kdyz ho vyjedu otocim kroutitko zpet na 1. doraz a a prizvednu predni kolo a je na puvodnim zdvihu. Fakt nevim v cem je lepsi talas pokud nevyuziju stredni polohu. Jo a u obouch systemu byla vidle pri snizenym zdvihu malinko citlivejsi (coz bych rek ze je doobre, protoze je predni kolo odlehceny a tak lip kopiruje teren)

          • MlokCZ  

            Pokud se nepoužije střední poloha, tak je to fuk. Mně by ale ten větší skok u Lyrika vadil. U 32jkového Talase jsem rád, že je mezipoloha 120mm, tedy skoky jen po 2cm (u vyššího zdvihu to po těch 3cm půjde, ale pro mě by to bylo maximum).

            Používám výrazně více 120mm, tedy střední polohu než snížení na 100mm.

            • fousek  

              Aha no tak ja to snizovani pouzival tak ze ze kdyz byl hodne prudkej kopec tak sem to snizil a jel. Takze jestli sem to snizil 2×-3× za vyjizdu

              • Jenda  

                to by mi absolutne nevadilo – proste dokud to jde jedu plnej zdvih a pak to snizim, spis jsem si uz zvyknul mit to na riditkach ale zase hmatnout na korunku takova traga taky neni.

                porad si jenom rikam abych s tim kolem nebyl nestastnej ze jsem si koupil neco predimenzovanyho – jsem si rikal ze by se to mohlo vejit do 15 kg a jak koukam tak to bude s dodanym teleskopem mit spis 16:-(

                Stejne to z kopce ted pomalu vodim a skolej me tu chlapici s 80 mm vpredu:-(

                Myslis ze stred o cca 3–4 cm niz a hlavovej uhel o 1–1.5 st mensi prida na jistote ve sjezdu nejak vyrazne?

                • Jenda  

                  protoze porad jeste vaham jestli nemam pockat na novy canyony – ze by mi mozna AM bohate stacilo

                  • MlokCZ  

                    Tak pokud nechceš nutně těch 160mm a uvažoval jsi o Fritzovi, tak bych pouvažoval o zlevněném Stereu 09:

                    http://www.bike-discount.de/…ne-2009.html

                    Už i 09 má obě pevné osy.

                    • vojtechposmourny  

                      Tak tak, a budeš s váhou někde kolem třinácti kil. Tu k18 tam mají za 1700 éček, vzal bych jí v ano black, ať je to co nejlehčí :-), a nebo si připlatit za top model 500e.

                    • Jenda  

                      stereo dle geometrie vypada ze by bylo moc kratky, potrebuju 20" ale dylku kolem tech 610, musim jeste doma omerit jakou mam vlastne ted, ale myslim ze cca 615.

                      Navic ja se porad placam mezi dvouma pocitama – jednak bych chtel kolo ktery bude lehky a dobre pojede, jenze zase mi v podstate vsechno nejdyl druhou sezonu prasklo (i ten spyder ma na zadni stavbe asi prasklinu a to je hlavni impulz proc pokukuju po novym kole) takze pak si rikam ze potrebuju kolo ktery je fakt naddimenzovany. No a ted B-F rad. Popravde ja jsem pak schopnej Fritze zmrsit tim ze dozadu dam 2.0 karmu:-)

                      • vojtechposmourny  

                        Přesně tohle jsem si říkal taky, a proto mám fritzze. Ale kolikrát si v kopci říkám, jestli by bývalo nestačilo stereo. Zas pak to pustíš dolů…

                    • Jenda  

                      jeste dotaz – jak je resenej presmykac?

                      • vojtechposmourny  

                        E-type.

                        • MlokCZ  

                          Ten byl použit do 08 modelů. 2010 Stereo už určitě nemá E-type přesmykač, nějak tam zvláštně vymysleli, že tam kde se chytá spodní oko tlumiče to má jiný tvar a současně to funguje jako úchyt standardního přesmykače.

                          2009 rám by měl být totožný jako 2010, takže taky už s klasickým smykem.

                          U Fritze to samé.

                          Tady je to pěkně vidět v tom jednom detailu:

                          http://media.cube.eu/…ocoa-d-4.jpg

                  • fousek  

                    Ja myslel Torque:-)

                • fousek  

                  Myslim ze to o moc tezsi nez ten Spyder nebude, nizsi stred je vyhoda a ten hlavovej uhel nevim, ale 67 mi prijde jeste docela v pohode (polozenejsi hlavu bych si uz rozmyslel). Z vlastni zkusenosti vim ze podobny kola posouvaj hranici do ceho si troufnes a mam to potvrzeny i od fury lidi. Sice nikdo z nich neprestupoval zrovna na Fritze, ale myslim ze Fritz bude podobna kategorie jako Nomad, ReignX atd. Proste univerzal na kterym se da zatopit jak spatnymu sjezdari tak spatnymu chrovy.

                  • vojtechposmourny  

                    Jj, to je pravda, za prvý to má lepší geo a az druhý si řikáš, ku..a, mám takový kolo, tak to musím dát :-)

                    • Jenda  

                      no a taky me to mozna zlenivy ze s takovymhle kolem se preci nebudu skrabat na kopec kdyz je k dispozici lanovka:-)

                      u me je hlavni problem ve sjezdech hlava a to ze jezdim sam – preci jenom pak kdyz se clovek nekde vystipe a nikde nikdo tak ta predstava nic moc:-(

                      • vojtechposmourny  

                        To znám, musíš si pořídit dobrou pojistku.

                        • mpIII  

                          To myslíš jen v legraci že? :-) Myslím že když se někde zabiješ pojistka ti bude k ničemu.

                          • Jenda  

                            proc v legraci – mrtvymu je to uz jedno ale je fajn kdyz pojistka umozni zene a pripadnym detem nejak dal aspon po urcitou dobu slusne zit. Druha vec je ze se nemusis zabit ale ono nekolikamesicni pracovni neschopnost pokud mas trochu lepsi plat vyjde taky sakra draho:-(

                            • mpIII  

                              Jo asi máš pravdu.

                              K tvému výběru. Počkal bych na Canyon Torque 2010. Je víc typů a např. Vertride

                              bude vážit podle výrobce 14.1kg s Totemem. Mě se strašně moc líbí Torque 7.0 Trailflow

                              • Jenda  

                                no me by se libil ten alpinist, jenze 2tis euro je fakt strop a tohle bude rozhodne pres:-(

                                • fluider  

                                  Tak, tam sú ukázané len top modely danej rady.

                                  Čo je ale dosť prekvapujúce sú iné tlmiče! Torque má veľmi degresívny priebeh zadnej stavby, ku ktorému sa hodí progresívnejší tlmič. A to DHX Air nie je.

                                  • Jenda  

                                    no jo to mi vubec nedoslo – jsem nepredpokladal ze udelaji tolik ruznych torque, ale je fakt ze ram je to jeden a ten samej. Jenze porad nevim jestli mi canyon prinese oproti tomu cubovi neco novyho krome vyssi ceny. Musim vyuzit toho ze momentalne by chot asi i s koupi souhlasila – i kdyz jak ted prohlasila – si na to zvyknes a az se vratime do cech a budes mit zase ceskou vejplatu tak budes akorat nastvanej ze si dalsi kolo nebudes moc koupit ve stejny kvalite:-(

                                    • vojtechposmourny  

                                      Tak to bych kul železo, dokuď je žhavý :-) Každym z těch kol, co tu byly zmíněný, si rozhodně dost polepšíš.

                                    • mpIII  

                                      Já to vidím tak že nejnižší verze bude 6.0, tedy Playzone, pak 7.0 Trailflow, pak 2×8.0 verze Aplinist a Dropzone, a nakonec 9.0 Vertride. Vypadá to že už nebude dělení na SL a FR. Ale třeba se pletu.

                                  • vojtechposmourny  

                                    Npleteš se? Když se na to kouknu sem (http://www.canyon.com/…2009/mtb2010) , tak to vidím jako dvě řady torque, normální (modely dropzone, alpinist trailflow atp.) a rfx (modely 9.0 ltd a 9.0). BTW, jak ponovu vkládat odkazy kliknutím na slovo?

                                  • fousek  

                                    Ta barva se mi nelibi, ale to se mi nelibila ani u GT a Reigna a ted se mi libi na obou:-)

                                  • Jenda  

                                    no jediny co by vyhovovalo je barva:-( jinak nemaj velikost a vidle nema snizovani a to fakt vim ze chci

                            • vojtechposmourny  

                              Asi tak.

                          • fousek  

                            No musej te najit, jinak je ta pojistka fakt k nicemu:-)

    • Jenda  

      sakra, zacina mi to hlodat cim dal vic, ted je otazka za kolik a jestli vubec je soucasny stroj prodejny? Je realny s normalni sedlovkou za to dostat aspon 10kkc? (zviratka a rohy bych pred prodejem asi radsi sundal + je tam estetictejsi novy vahadlo:-)

    • alex33  

      Co s těmi rámy děláš sakra dyť ten spyder byl nezničitelný.Za ty ceny neváhej a jdi do toho neuděláš chybu ani sterem ani fitzem co jsem začal jezdit stereo začalo mě ježdění neskutečně bavit,zrovna do něj tlačím jednoho známeho

      • Jenda  

        nevim co s tema ramama delam asi holt neumim jezdit tak material trpi:-(

        Mohl bys mi prosim na tvym biku zmerit celkovou delku posedu – od stredu upnuti sedla v zamku sedlovky po osu riditek? Porad se bojim ty geometrie a nemam sanci to nikde ozkouset tak bych potreboval mit co nejvic udaju. Predstava ze koupim kolo za 50 tis a nebude mi sedet je pro me nocni murou. Vcera jsem jeste meril spydera a efektivni delka byla 620 coz me fakt prekvapilo.

        • alex33  

          Tak vzdalenost stred up.sedla a osa riditek pokud beru osu jako virtualni osu spojení koncu říditek je 67cm střed sedla střed upnutí představce je 71,5cm představec mám 10cm.Spyder to je autobus však jsem měl problém se s ním někám vlézt.Pokud ti ta délka vyhovuje tak to vypadá na fritze.Mě by sedělo nové stereo zase 20cka ale daval bych 9 cm představec.Kdybych bral fritze tak beru 18ctku,při výšce 183.

          • vojtechposmourny  

            Taky tak, 183 cm a fritzz velikost 18.

          • Jenda  

            hmm tak jsem to zmeril a ja mam stred zamku k riditkum 74 cm, 72 by bylo kdybych mel sedlovku s primym zamkem ale to by zase bylo sedlo hodne dozadu. Nejspis na to zatim prdim, diky specificky geometrii toho Fritze se bojim vzit to bez ozkouseni. Hlavne si porad rikam jestli tech 160/160 fakt neni zbytecnejch. Mozna budu jeste sezonu jezdit spydera a napodzim se poohlidnu po AM canyonu, aspon si behem ty doby ujasnim co vlastne chci a co ted jezdim. Protoze na to co jsem jezdil v cechach by byl ten fritz dost predimenzovanej.

            • MlokCZ  

              Fritz/Stereo chce rozhodně vyzkoušet. Dle těch čísel to nemůže vůbec porovnávat, protože nevíš pro jeho výšku sedla v jaké poloze je sedlovka předozadně vůči pedálům.

              Tím myslím to, že se může stát, že budeš z této polohy potřebovat sedlo posunout klidně hodně dozadu/dopředu a tím zcela změníš délku posedu.

              Pokud to chceš přibližně určitě bez zkoušení, tak vem nějakou fotku Fritze v dobrém rozlišení, tu si vytiskni nebo to hoď do vhodného softu a ze středu si tam načrtni virtuální sedlovou trubku se stejným sedlovým úhlem jako máš na svojem kole.

              A pak odměř délku rámu od této virtuální sedlové trubky a porovnej se současným rámem.

              Tohle je jediná metoda, jak porovnat skutečnou délku těch rámů.

              U Cubu to měří určitě jinak (možná ke skutečné sedlové trubce, což ten údaj zkresluje), protože dle údaju geometrie byla AMS 125tka jen o nějaký milimetr kratší než Stereo, ale v reálu to pak vyšlo o něco malinko více než 1cm (na obou jsem měl nastaveno sedlo přesně stejně vůči pedálům).

    • Jenda  

      takze rozhodl jsem se jit hlavou proti zdi – resp. proti vysledku hlasovani a do finale se dostal ten swoop. u Fritzka mam totiz obavy vzit to kolo aniz bych ho vyzkousel. Navic vcera jsem si ujasnil ze potrebuju snizovani vidle o co nejvic to jde (uzasny by byl canyon torque alpinist kde predelali 36 talase na snizovani az na 60 mm) a lepsi brzdy taky nejsou na skodu. Nicmene dulezity parametr je prumer sedlovky – pokud nema radon 31.6 tak pro me pada protoze kupovat jeste novy teleskop by byla draha sranda – uvidim co mi odepisou. V tom pripade bych se vratil k uvaham o fritzkovy. Zlaty casy kdy jsem jezdil na celopevnym ocelovym mongoosu na STX, desne si to uzival a neresil kraviny:-)

    • Jenda  

      muhehe,

      takze jsem se nasral a pobavil zaroven

      Povest obchodu H+S bike-discount nelhala, komunikace se zakaznikem veskera zadna, tedy objednal jsem Swoopa, napsal do objednavky ze bych jeste rad rovnou priobjednal nahradni patku. Jediny co mi prislo bylo automaticky potvrzeni objednavky. Tak jsem dalsi den volal jaka ze je tam patka tak mi rekli ze to nevi – uz to me melo asi varovat. No poslal jsem prachy (z Italsky banky – samo o sobe by to vydalo na povidku) a cekal, po 5 dnech konecne dostali prachy a obratem mi napsali kam ze mi maj penize poslat zpet bo kolo neni. Tak jsem tam zavolal jestli nemaj aspon teda toho Fritzka, takze toho taky nemaj.

      Zaver – na ruznych poplatcich diky debilni italsky bance mi to vyjde tak na 10–15 euro, kolo neni a ja mam za ty penize nekolik telefonich lekci nemciny. Ted jen doufam ze aspon penize prijdou zpet.

      Trochu mi to prijde na nemeckej obchod nesolidni jednani.

      Cekam vas vysmech a rady ze jsem mel udelat to a to nez jsem zaplatil:-)

      • mafyk  

        Mam presne opacnou zkusenost, poslal jsem jim dotaz anglicky, druhy den odpovedeli, kolo objednano 6.10., dnes presne za tyden dorazilo (na nemeckou adresu).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse