• jimmy63

    majitelé cr-mo rámů,řešíte po umytí a nebo po zmoknuti na biku vodu ve vašich rámech-máte nějakej způsob,jak ho vysušit vevnitř a nebo to prostě necháte vevnitř a necháte to reznout?

    0 0
    • Tomcat  

      Ne neresim. Ale vevnitř se dela taky kondenzát, takže občas vyndám sedlovku kolo, dam vzůru nohama a nechám to odkapat.

      Jinac kvalitní Cr-Mo oceláky normálně nereznou , jejich odolnost vůči korozy je diky bohu vyšší.

      0 0
    • RUR  

      Mi chlapi… to voskuju a nic nerezne. Směs včelího vosku a damary v terpentýnu, nalít dovnitř, zaštěrchat vylít(vyzkoušeno z konzervace kovů v restaurátorské praxi). Nechat vyvětrat a tradá. předtím jsem to ještě vyčvachtal odrezovačem s kyselinou fosforečnou. ( Jinak byl můj bike údajně nějak anodizován- jamis- vevnitř je černý jako zvenku a to i v závitech BB)

      0 0
      • Tomcat  

        Tak bych bal odrezovače s kyselinou fosforečnou. Naopak tam můžeš nastartovat rychlejší reakci. Dokonale to nevyplachneš a pokud to pak překreje vosková vrstva, bude to vlhnou budeš tam mít furt nadměrně korozivní prostředí.

        0 0
        • RUR  

          Tnhle postup používám celkem standartně při konzervaci železa a ocele již mnoho let a funguje to báječně, místo včelího vosku a damarou by se dal asi ještě použít KRNB vosk(bůh ví co to je , ale používá se to také často). Jenom se to ředí nějakým organickým svibnstvem a hrozivě to páchne( imho by to fungovalo taky).

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Ze by karnaubovy vosk? Vosk co se oskrabuje z nejaky palmy. Kde se tyhle veci daji sehnat, damara, karnaubovej vosk atp? Nevis o nejakym zdroji? Pro amaterskou restauratorskou­ praxi.

            0 0
    • ares  

      No já ho 6 let koupu v brodech a trochu rezatí, voda z něj vyteče po cestě a dokape ve sklepě. Strach o to nemám, protože jsem dvakrát měnil šlapací osu a koroze není nijak dramatická.

      0 0
    • pepek  

      To prostříkám občas přes fšechny možný dírky nějakým WDčkem, nebo MD-čkem

      0 0
    • gargamel  

      Rada zní: pořádně vysušit fénem, na noc přikrejt prošívanou dekou a na dobrou noc pohádky.

      0 0
    • mr.antik  

      já s tím nedělám vůbec nic a žije. Ale stejnej rám už jednomu týpkovi prasknul, na prorezavění, ale řek bych, že byl asi načatej

      0 0
    • orca  

      Alespoň u silniček bejvá dobrým zvykem aby dole byly otvory pro odkapaní vody , možná že něco podbného je i u biků … Jinak dle mého už z názvu Cr vyplývá že by to nemělo reznout …

      0 0
      • pepek  

        Nevyplývá

        0 0
      • Brzdič  

        Jestli bude, nebo nebude reznout závisí na procentu obsahu chromu a molybdenu, takže to není tak jednoznačné. „Nerez“ má víc jak 10% chromu. Na běžný rámy se tuším používá bezešvá trubka ČSN 15 130 a ta má obsah Cr 0,85–1,25%, Mo 0,12–0,33. To rozhodně není nerez.

        Podle mě je daleko důležitější, než dodatečná úprava vnitřku rámu správné skladování (garážování) – v suchu a teple. Pokud je to zimák jezdící v soli tak sucho, chladněji a pokud možno by tam měl proudit vzduch. Důležitý je, aby případná voda rychle vyschla a pokud tam bude sucho, bude kondezace minimální, nebo žádná.

        0 0
        • kudlanka32  

          nerez je zvejkacka z toho se kola nedelaj to je fuckt.....ja sem kolo vystrikal rezistinem (sracka na dutiny u aut z dob kdy nebyly zinkovany karoserie) a bylo…osu namazat vazelinou a po myti a desti vyndat na noc sedlovku.....zadna koroze se nekonala… ted mam anodizovany hlinik zvenku i zavnitr tak to asi take nebude zadna hruza…

          0 0
          • Jarda  

            Uz se z nerezu taky delaji.

            0 0
            • kudlanka32  

              to musi vazit aspon tunu.....tak to uz bych radsi umelohmotnej…

              0 0
              • Jarda  

                www.competitivecyclist.com/za/CCY?… www.bikelugs.com/XCR.pdf

                Vahu nevim, ale asi to nebude zas tak tezky.

                0 0
                • kudlanka32  

                  zajimavy…docela by me zajimala korozivzdornost oproti normalni nerezi…ale tezko rict co je normalni…sme meli ve skole nejakou nadrz od termostatu a ta porad chytala bodovou korozi…a taky co svary…ony nekdy kombinace ocel-nerez reznou rychlejc nez kdyby to bylo z ty normalni…:)

                  0 0
                  • Brzdič  

                    Na svařování nerezu se používá něco speciálního. Tuším nějakej přídavnej materiál… U kombinace ocel-nerez by mělo stačit galvanické oddělení materiálů např nátěrem, nebo nějakou izolací (guma …)

                    0 0
                    • kudlanka32  

                      no jo…jenze jak je galvanicky oddelit pokud maji tvorit nedelitelny celek:) uzasny produkt byla vidle roxshock mag 21(pro ty co ji pamatujou)…kom­binace magnesioveho tela a ocelovych kluzaku…se obvykle krasne rozdrolila…holt v usa se asi nesoli:))…ale zas ta ocel byla krasne ochranena proti korozi…co do ocelovyho ramu zasunout magneziovou sedlovku.....myslim ze se tomu rikalo obetovana anoda…

                      0 0
        • Veeteck  

          Muj Frantisek je z 11 523 :)

          0 0
          • Lone1  

            V nejnižším místě domečku,pro středovou osu,vyvrtej dírku,tak prům.4 mm,pokud ji tam nemáš.A už se ti tam žádná voda nemůže držet.

            0 0
    • black.horse  

      vylejt a modlit se:-)

      0 0
      • tomoun  

        Mám 7 let crmo.Teď jsem přestavoval a měl to do mrtě rozebraný.Zaz­namenal jsem jen lehký rez který šel setřít prstem.Taky jsem měl obavu jak to bude vypadat u středovýho složení,vlhko tam bylo,ale ten festovní rez kterej by ty trubky rozžíral tam nebyl

        0 0
    • delfyn  

      mám starýho sectora 2000 a všechno v pohodě u sfinxe se zonou taky a jezdím i v mokru, přijedu fláknu je na stojan:)rez minimální, nic co by narušilo stěnu trubky

      0 0
    • pop  

      Voda je v pohodě. Horší je sůl v zimě.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.