• Skicross

    Který plášť je lepší na XC ?

    Continental Mountain King

    nebo

    Schwalbe RACING RALPH Evolution

    0 0
    • StuntJ  

      Jezdím Schwalbe RR a můžu je vřele doporučit, perfektní rychlé pláště :o)

      0 0
    • nox159  

      RR ;-)

      0 0
    • roud  

      Já osobně bych šel do kontíku ale racekinga na XC uplně superguma :O)

      0 0
    • jIrI___  

      Crossmark :)

      0 0
      • marapara  

        Ten mě lehce zklamal.

        0 0
        • kubad  

          spoustu jiných těžce :-(

          0 0
          • marapara  

            Jo? Jak?

            Mě konkrétně špatné držení v bočním náklonu. Mám celkem strach trochu víc říznout zatáčky v terénu, pač mi už několikrát ustřelil. Ale vždy jsem ti naštěstí ustál. Nicméně, po dojetí zadního hodím přední na zadek a dopředu dám něco jiného. Asi NN nebo Rona.

            0 0
            • jIrI___  

              Já s nim jsem zase maximálně spokojený, jezdím teď už v podstatě 3. pár. Podle mě to je ideální univerzál za rozumnou cenu – rychlý na asfaltu, v suchém terénu ještě rychlejší a nemám s problémy ani v bahně (samozřejmě v rámci možností). Jako další plášť, po těžkém zklamání ze Z-Min, bych chtěl ale vyzkoušet Rona v té „ochuzené“ Performance verzi.

              0 0
              • destr  

                Tak záleží na tom, jak jezdíš ;-)

                0 0
              • tom_777  

                jiri:

                teď v listopadu jsem se rozhodnul dodrbat ty dva Z-min co byly přes rok schovaný na balkoně aspoň na zadním kole v kombinaci se sjetým RR na předku a světe div se – prostřední výstupky jsou už dost dodrbaný, boční jsou v pohodě a hlavně – několikrát jsem vjel i do bahnitýho terénu a přežil jsem :D

                Za měsíc jsem nalítal cca 600km + možná 300km co má ta guma od minula a pohoda – po tom prvotním odrbání prostředku, to teď už moc neubejvá takže to asi ještě chvíli vozit budu.

                Jinak teď už se dost vyhýbám blátu a jezdím takových těch „zpevněná lesní cesta, cyklostezka…“ a na to jsou ty z-miny dobrý, a jede to neskutečně, takže jsem ani neoprášil silničku, protože ta má omezení na dobrej asfalt.

                takže z-min nevyhazovat, ale dodrbat přes zimu.

                0 0
            • kubad  

              zhruba stejně jak píšeš, jede, ale moc nepodrží

              0 0
            • jIrI___  

              Tak teď po přechodu na full už s tebou musím souhlasit :). Terény jezdím o něco rázněji než na HT a už mě předek taky párkrát nepříjemně ustřelil. Takže na HT je Crossmark paráda, na fulla na přední kolo raději něco jiného.

              0 0
              • bagr84  

                Asi tak, Xmark je super na zadni, na predni je to sebevrah… Tam vozim prave zminenej Mountain King.

                0 0
          • martin7  

            taky tak, taky tak

            0 0
    • maraMTBO  

      Ani tak ani onak:-P Geax Mezcal:-)

      0 0
    • Hornet  

      MK supersonic :-)

      0 0
    • přišlapávač  

      Conti RK 2,2

      0 0
    • Polo21  

      Schwalbe su vylozene zavodne plaste, niesu zle ale s vydrzou som snimi nebol moc nadseny (NN a RoRo) a preto si ich uz nekupim

      0 0
      • StuntJ  

        To je kolik 4 000 km ? Já je mám cca po 2 500 a mám na nich cca 1/2 vzorku …

        0 0
    • Scott RC  

      Já bych bral Contíky MK 2.2, jezdim na nich rok a nemám vůbec žádný problém…až na to že mám zadní sjetý :D. Pro hobíky to stačí, ale v lednu si budu kupovat Schwalbíky RR.

      0 0
    • The_Trooper  

      RR rychlé pláště, ale poslední dobou se setkávám s defetky typu ostružinový trn za poslední 200 Km 3 defetky (vždy zadní kolo)…

      NN ješte ani jednou :)

      dnes jsem nasadil duše SLIME

      0 0
      • Pavel100  

        RR není plášť na sbírání ostružin:-)

        0 0
        • majtan.l  

          Jezdím Cont.Race king. a mohu vřele doporučit.

          0 0
        • The_Trooper  

          nemusí to být jen ostružina stačí malý drátek.. ale fakt nevim jestli to je tím že jeto OEM SCHWALBE RR za 700kc v předu mam drátového NN a ten je nezničitelný…

          0 0
      • Skicross  

        kudy jezdíš ? ;-)

        0 0
      • StuntJ  

        Kurňa co stěmi RR děláte ? já jsem je nebyl schopný propíchnout za těch 2500km ani jednou, jediné defekty co mám jsou procvaky od ráfku. Ale aby mě něco prolezlo pláštěm … Asi buď nemám RR, anebo mám zprdelekliku na cestách.

        0 0
        • The_Trooper  

          proražených RR jsme měl taky dost, poslední RR definitivně skončil řeznou ranou…

          0 0
          • Smazaný účet  

            tak to je maso. oč to bylo?

            0 0
            • The_Trooper  

              to bych taky rád věděl, asi střep nebo ostrý kamen, ale nic jme nenašel, postě rana jak cip a hotovo, ani podlepit nešel sviňák :)

              0 0
          • StuntJ  

            Hmm, tak to opravdu nevím, co mám za plášťe. Já to svoje kolo moc nešetřím, přes šutry jezdím rychle ( je pravda že v okolí Brna jsou vcelku oblé šutry :o) a naposledy jsem vletěl do rozmlácených střešních tašek, který nějaká dobrá duše nechala na polňčce. Vypadaly jak žiletky, ale pláště to přežily bez úhony. Ale stejně jsem procvakl duši o 50 metrů dále, kde za zatáčkou byly naházeny celé cihle na cestě a já jsem to už nestihl zabrzdit :o). By mě zajímalo, ktere kokotek, to takhle spravuje … Asi nemá rád kolaře …

            0 0
      • daymaker  

        Můžu potvrdit. RR vzadu hodně defektů. Nejenom já z party. NN vpředu ani ň. Je to závodní šlupka, proto už do něho potřetí nepůjdu.

        0 0
        • vitan  

          jako tvuj seftrener ti doporucuji vymakat techniku na kole..:-P

          0 0
    • madcat  

      conti race king, ale nemám s čím porovnávat, takže nevím, jestli je mám doporučovat nebo ne… já je koupil proto, že se mi sakra líbíl vzorek, a chtěl jsem něco rychlýho a lehkýho na tvrdej terén. a to co jsem po nich požadoval mi splnily na 110 %, takže su spokojenej… a vozím šířku 2.0", takže pohodlí v těžším terénu hledat nemůžu, ale vzorek na to, jak je drobnej, drží dobře…

      0 0
    • Paja  

      Pripada mi, ze nevybiras ze stejnych plastu, k rozhodoval bych se mezi Mountain Kingem a Nobby Nicem nebo Racing Ralphem a Race Kingem, to jsou co se tyka valiveho odporu a vlatnosti podobnejsi plaste.

      0 0
      • Mug  

        Mountin King je spíš podobný Rocket Ronu. Jinak souhlas.

        0 0
        • Paja  

          Vzhledem vzorku mozna jo, valivym odporem je RoR spis jako RaR, MK a NN jsou pomalejsi.

          Bohuzel nemuzu z osobni zkusenosti porovnat, jezdil jsem jenom MK a RaR(a to jeste predchozi vzorek).

          0 0
          • mastihuba  

            NN líp podrží MK je o něco rychlejší. Alespoň tak se mi to jeví po sezoně na MK. S nástupem dešťů šel MK okamžitě dolů. Nejsu sebevrah :)

            0 0
    • jIrI___  

      Máte někdo osobní srovnání Conti MK 2,2 (ev. 2,4) a NN 2,25 na předním kole?

      0 0
      • MlokCZ  

        To máš teď stejně jedno, protože NN 2010 je přepracovaný, mírně změněný úhel některých špuntů + zvětšena velikost některých špnutů (plocha, ne výška).

        Takže to zase bude vše jinak v tom srovnání.

        0 0
        • ememem  

          inak je celkom zaujimave ze vo svojej klasifikacii vyradili NN ako zavodnu gumu (nahradili ju RoR) a NN zaradili k albertom ako all mountain pricom ten RoR je sice lahunky ale odolnost priznavaju nizsiu ako RaR(navyse je o dost uzsi), to je teda hodne zvlastny plast na hrubsie podmienky. a s tym NN jak keby zrazu nevedeli co robit.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak ono RoR a RaR mají ± stejný valivý odpor, tak je logické, že je chtěli mít v jedné skupině. A NN měl o něco větší valivý odpor. Na druhou stranu jestli skutečně přepracovaný NN má valivý odpor nižší, tak ho tam mohli nechat v té XC skupině.

            To zařazení do skupin je ale v celku fuk.

            Já zustávám stále u RaR a NN, RoR na kolo nechci. Novou verzi NN příští rok zkusím.

            0 0
            • ememem  

              ja som RoR skusal iba raz na testovacom biku. sice isiel aj docela zaberal ale jak hovorim jednak bol na sirku 2.1 fakt uzky a v zakrutach to nebolo nic moc. vobec sa mi trocha zdalo ze plava. a ked k tomu priratam tu odolnost tak ja tiez zostanem pri kombinacii RaR, NN.

              0 0
      • Lister  

        Máme, a je tady toho spousta – pohledej – stačí v názvech threadů zadat Mountain King

        Dost jsem si za svou kritiku MK2,4 vepředu vyslechl :-)

        0 0
        • jIrI___  

          Hledal jsem, ale je tu toho o MK i NN tolik, že než bych našel jejich porovnání, tak porodím :)

          0 0
          • Lister  

            Že jsi to ty:

            MK 2,4 je krapet širší než NN 2,25, má dost vysoké figury, které se rády ohýbají, je pomalejší, v zatáčkách na asfaltu plave, na tvrdém podkladu při velkém náklonu taky, rád ustřelí na sypkém, je výborný v měkkém terénu, drží na mokrém. (Upozornuji že verze 2,2 má mnohem nižší vzorek a je tím pádem lépe předvídatelná, rychlejší, ale pro mé potřeby už zase moc úzké – reálně šířky plášťů viz příslušné téma „šířka plášťů“).

            NN je rychlejší, jistější v náklonu na pevném – nebo možná spíš předvídatelnější, méně jistý v bahně, ale srovnatelný na mokrých kamenech.

            Pro mě NN po čase opět vyhrály.

            0 0
            • jIrI___  

              Díky, podle toho tvojeho srovnání bych se taky přikláněl k NN, bahnu se snažím vyhýbat :). Hledal jsem nějakou alternativu k NN a právě mě napadly jen MK.

              0 0
              • Lister  

                Zcela obecně se dá o MK 2,4 říct: když se má do čeho zakousnout, tak je výborný a drží, pokud se ale nemá o co opřít – tvrdý podklad nebo třeba ten sypký, tak tam není úplně ideální – z mého pohledu, spousta lidí to ale může vidět jinak.

                0 0
            • MlokCZ  

              A jestli navíc půjde valivý odpor přepracovaný NN nepatrně dolu, tak to bude paráda.

              Schwalbe tvrdí v propagačním popisu na stránkách něco o 15% snížení valivého odporu oproti předchozí verzi. Ale to je asi dost nereálné, protože tím by se dostal (srovnávám reálné měření NN předchozí verze – 15% s reálným měřením RR, beru teď s dušemi) nepatrně pod valivý odpor Ralpha a tomu tedy nevěřím.

              0 0
              • ememem  

                to malo asi byt 1.5 % -:)

                0 0
              • Pijer  

                A ten nový NN je nový jenom směsí (složením směsí) nebo i tvarem vzorku?

                0 0
                • ememem  

                  bych povedal ze naopak, zmes je ta ista (triple compound), vzorok upraveny.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Směs ta je naopak stejná jako 09 (triple nano compound), tam změna není žádná. Změněno je to co jsem psal výše, tedy natočení některý špuntů a jejich velikost.

                  Ostatně to je na stránkách Schwalbe popsané včetně fotky nového vzorku:

                  http://www.schwalbe.de/…mtb/produkt/?…

                  0 0
                  • Pijer  

                    Hm, tak takováhle změna vzorku mě vážně dostala do kolen, už jsem se trochu lekl, že se starým NN o něco přicházím :-)

                    0 0
            • mastihuba  

              MK 2,4 jsem nejezdil, zbytek souhlas.

              0 0
      • MaPa  

        Ano, téměř se všemi třemi. Contíky jsem vozil v supersonic verzi s extralehkýma nebo lehkýma dušema, NN s no-tubes na UST ráfcích.

        MK 2,4 je trochu mimo ně, je to přesně jak píše Lister, nevím sice proč jsou u něj ostatní moc úzké, pro mne má tenhle MK plus pouze za pohodlí. Ostatní vlastnosti bych řekl jsou více či méně horší nebo stejné jako u dvojice níž.

        MK 2,2 vs. NN 2,1 (2,25 jsem nejezdil). Rozdíl ve vlastnostech zanedbatelný, obojí velice slušně drží na to kolik váží, výborný univerzály se kterejma se nebojím ani do techniky. NN nakonec vyhrál pro možnost použít no-tubes. Ta teoretická šance použít supersonic verze na no-tubes je natolik pakárna že to podle mne nestojí za tu námahu. Obojí jsem nakonec rozříznul (MK po 2k, NN před 1k). Ve předu nebyl problém se sjížděním tak razantní jako vzadu, kde sjíždění má dost vliv na odolnost. MOc velký držáky to ale nejsou, holt daň za váhu.

        0 0
        • jIrI___  

          A nějaký tip na držáky? Zas ale s mírou, nějaké DH pneu nechci :)

          0 0
          • MaPa  

            Neporadím, při mým nájezdu to zas tak tristní není a mám rád lehký pláště. Sry.

            0 0
            • jIrI___  

              Nevadí. Na 700 g pláště jsem zvyklý, zkusím si vybrat ještě něco mezi Maxxis, ty mám osvědčené :)

              0 0
          • nobody  

            dopředu Karmu 2,2 a dozadu Karmu 2,0

            0 0
            • jIrI___  

              Fakt Karma drží líp než NN? Zadek teď neřeším, tam přehodím téměř nový Crossmark z předního kola :)

              0 0
              • kubad  

                ani nahodou :-)

                0 0
              • nobody  

                navíc za cenu jednoho NN máš dvě Karmy

                0 0
                • jIrI___  

                  No to je pravda. Věčná škoda, že se NN nedělá v levnější Performance verzi jako třeba RoRo.

                  0 0
                  • nobody  

                    navíc ti Karma vydrží 2× tolik co NN, takže máš vlastně 4 Karmy za cenu jednoho NN ")

                    0 0
                    • Luongo  

                      Pravda,vydzi fakt hodne(2,2)a rozviji silu v nohou,za to 2,0 je rychla,ale s drzenim v naklonu je na tom hodne spatne

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        to mužu potvrdit, 2.2 sem nejezdil, ale 2.0 je svižná, ale v zatáčkách přehnanou jistotu nemám. Až se sjede, zkusim NN 2.25 a uvidim jakej bude rozdíl.

                        0 0
        • Lister  

          nevím sice proč jsou u něj ostatní moc úzké

          Myslíš proč považuju verzi 2,2 za úzkou nebo proč mám takovou smůlu, že ty co jsem měřil byly tak úzké, když ostatní uvádí jiná čísla?? :-)

          Ty co jsem jezdil, byly fakt užší a to mě nesedělo, mám raději širší plášť, protože mi to dává větší jistotu. NN 2,25 jsou pro mě svou šířkou ideální a ještě je akceptovatelná i váha. MK2,4 už je krapet těžší – škoda těch vysokých figur, ty se podle mě nejvíce podílí na vysoké váze a horších vlastnostech na tvrdém. Být tam vzorek stejně vysoký jako na NN, tak by to asi byl skvělý plášť.

          0 0
          • MaPa  

            Myslel jsem to tak proč považuješ 2,2 za úzkou, jo.

            Já totiž vůbec nedávám do spojitosti výsledek testování nějakých plášťů s jejich šířkou tak mne to zajímalo. „Jistota“ – tu mám rozdělenou na spoustu faktorů – trakce, schopnost brzdit (pokud možno obojí při jednom směru nasazení), schopnost vést na různých podkladech a to vést přesně tak jak potřebuju, schopnost držet v náklonu a schopnost držet i na různých „blbých“ podkladech typu kořeny a mokré šutry, …

            Z dosavadního zkoušení (1,8–2,4) má šířka vliv opravdu jen na pár těch vlastností, a přišlo mi že daleko větší vliv měla směs a vzorek, můžu se ale plést. Je ale pravda že 2,4 jsem měl právě jen MK a ty mi teda rozhodně nevyhovovaly (nebo spíš neměly nic navíc proti lehčím užším).

            Ale, víš jak to je, všechno jsou to jen moje pocity, ne laboratorní měření, tak mě ten požadavek na šířku jen zaujal když hodnocení toho pláště jsi uvedl přesně jak se mi jevil taky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Objem pláště má jeden zásadní vliv a to možnost jak málo lze plášť foukat.

              A užší pláště musíš prostě přefoukat i kdybys nechtěl (pokud nechceš pořád prorážet nebo ničit ráfky), takže vlastností objemnějšího pláště s méně objemným nikdy dostáhnout nemůžeš, protože nelze to nejdůležitější a to vozit dostatečně nízký tlak.

              A tady je každý milimetr navíc dobrý.

              A jakmile se výrazně více nafouká, tak jdou u všech plášťů vlastnosti v terénu zcela do háje.

              0 0
              • MlokCZ  

                Mě tedy ještě 2,25 dušové Schwalbe používané s dušemi dost omezovali co se týká foukání a musel jsem je foukat víc než by bylo třeba. Tady už to ale nebylo tak hrozné a přefoukané byly jen lehounce.

                V pohodě jsem až pro 2,25 UST (díky těm pár mm objemu navíc + tím, že už tam nejsou duše), až tady si teprve můžu dovolit fouknout i nepatrně menší tlak než chci jezdit (tím myslím, že ještě ten nepatrně menší to zvládne, aniž bych měl problémy s ničením ráfků).

                0 0
                • MaPa  

                  Můžu se zeptat jaký tlaky jsi vozil s dušema a jaký pro UST+no-tubes (tuším že to takhle teď vozíš)?

                  Protože já jsem zatím u RR+NN 2,1 na nějakých 30–35 což mi nepřijde nějak extrémně moc.

                  Naopak nízký tlak u té 2,4 vedl v podstatě k tomu, že výběr stopy už vůbec nebyl jistý, ten plášť se hrozně žvejkal a „kroutil“ jestli mi rozumíš…

                  0 0
                  • Lister  

                    Rozumím, pod 35 psíků nepoužitelné :-) Jsem rád, že tenhle názor nemám sám.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Teď vozím maximálně 25/30psi (takhle to vozím nejvíc) a někdy o trochu méně až ke 20/25psi pro UST 2,25 Schwalbe (noTubes mám jen tmel, mám UST ráfky).

                    Dušové 2,25 s dušemi jsem vozil na 30/35psi, což už bylo lehce moc, co se týká vlastností. I tak jsem sem tam prorazil (ale jen ojediněle, což je s dušemi v pohodě). Na 25/30 s dušemi s těmi 2,25 dušovými už to nešlo, to jsem prorážel už moc.

                    Problém s přiliš nízkým tlakem začínám mít až pod těch 20psi a to jen v některých situacích (samozřejmě pokud by to bylo více pod 20psi, tak to bude problém už v hodně situacích).

                    30–35 pro 2,1 by šlo co se týká jízdních vlastností (méně objemný plášť může mít o trošku vyšší tlak pro stejné vlastnosti), ale to už by bylo pro mě málo co se týká prorážení.

                    A mám momentálně 72kg.

                    Kdybych nepřešel na bezdušové řešení, tak bych pro ideální stav musel vzít širší než 2,25tky.

                    0 0
                    • MaPa  

                      Díky, zajímavý. A podnětný na další zkoušky.

                      Mám 65kg.

                      0 0
                    • ememem  

                      no neviem, podla mna uz ides hodne do extremu, fukat okolo 20–25 psi (1.4 – 1.8 bar a to este spominas ze si skusal aj menej) je uz podla mna o nicom. ved to musi plavat, zvykat sa jak zuvacka a kazdy naraz schyta rovno rafik. naco maju byt taketo nizke tlaky dobre?

                      0 0
                      • kubad  

                        kdyby mu to delalo tak asi fouka vic :)ale taky si tak nizk tlaky moc nedovedu se svou vahou představit pod 30psi nemuzu

                        0 0
                      • Lister  

                        Můžeš mi říct podle čeho usuzuješ – tedy jestli máš zkušenost s pláštěm širokým 56mm nasazeném na né úplně úzkém ráfku – tedy aspoň 19mm??

                        Vozil jsem na 21mm ráfku klasické 2,25 od Schwalbe s tlakem 25 psí vepředu a 30 psi vzadu naprosto standardně. Prorazil jsem jen 1×. A to jsou o nějaké 2–3mm užší než UST verze.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A ještě pro srovnání, kolik že to prosím vážíš? Ememem tuším, že váží znatelně víc než já (ale nevím to jistě, tak ať mi kdyžtak prosím opraví), takže to taky nejde bez přepočtu na váhu srovnávat.

                          0 0
                        • ememem  

                          ja som na 19 a 17 mm rakfu vozil 2.25 albert alpencross a pod 30 psi to zacinalo plavat, zvykat…ked hovoris ze vozis standarten 25 psi tak si bud o 30kg lahsi(co je pri mojej vahe dost dobre mozne) alebo mame uplne ine preferencie/pred­stavy o jazdnych vlastnostiach plastov. napr. moja manzelka ma asi 55–57kg a gumy typu mythos alebo python vozi tak na 35–40 psi lebo proste tvrdi ze jej to plava a jej to nevyhovuje.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Jak psal kubad, kdyby to už bylo přílis málo, tak to nevozím.

                        V první řadě musíš počítat s váhou, nevím kolik vážíš, ale pokud má někdo třeba 95kg, tak když já foukám 25/30psi (což vozím nejvíce a menší tlaky vozím jen občas na některé specifické situace, třeba v zimě, kdy jezdím vše pomaleji a je více mokro a chci aby to ještě lépe drželo a žádné agresvnější sjezdy se nekonají).

                        A těch 25/30psi pro mojí váhu vychází pro 95kg jezdce 33/40psi.

                        A další věc je, že to vozím na UST 2,25, tedy jednak jsou objemnější (56mm reálná šířka) a druhak to téměř eliminuje problémy s procvaknutím.

                        Vozím to takhle už dva roky (co jezdím na UST) a zatím zcela bez defektu, tím myslím včetně náznaku ohnotí kraje ráfku (na všechn kolech jsem při poslední kontrole tmelu a sundání plášťů ráfky kontroloval) od situace kdyby překážka šla až na ráfek.

                        Tedy žádný nárazy na ráfek se nekonají a žádné nadměrné žvejkání taky ne. Žvejkání se objevuje právě až pod těch 20psi (na zadním pod těch 25psi).

                        Jestli si dobře pamatuju, tak Šlapatko na celopevňáku vozí ještě nepatrně méně než já, tuším, že psal právě 20/25psi a myslím, že psal, že váží 75kg, tedy nepatrně více než já.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A ještě doplním že při 30psi vzadu ten UST plášť zcela bez úhony (tedy i ráfek bez úhony) přežil dvě situace, kde jsem to ve větší rychlosti moc nezvládnul.

                          Oboje byla situace, kdy po předchozích překážkách přišla větší strouha (kolem 30cm široká s poměrně ostrou výjezdovou hranou), kdy jsem ji nestihnul skočit, pouze lehce přizvednout přední.

                          V obou případech jsem tedy v té větší rychlosti (tím myslím kolem 45km/h) vzal zadním kolem tu výjezdovou hranu.

                          V obou případech rána opravdu velká, protože tlumič šel blízko dorazu (což mám srovnání, že je bez skoku opravdu hodně).

                          Ale je jasné, že být tohle na HT ve stejné rychlosti, tak je po zadním kole (možná by byl i problém to ustát).

                          0 0
                        • ememem  

                          ani neviem na co a komu skor odpovedat tak to skusim zhrnut tu.

                          reagoval som na to ze pises ze jazdis aj okolo 20–25 psi. hlavne na to som narazal tym „extremom“ lebo mi neni celkom jasne aku vlastnost resp. co tak nizkymi tlakmi chces dosiahnut ked sam vravis ze to pri tychto tlakoch uz zacina zvykat. ja jazdim tak 35/40, vazim tak cca 95kg ale sa priznam ze mi neni celkom jasne jak bych mal vypocitat kolko psi bych mal nafukat aby to zodpovedalo 25 psi pre povedzme 75kg cloveka. som si neni isty ze vo vztahu k jazdnym vlastnostiam je to uplne linearna zavislost, podla mojho nazoru ktory ale nemam nejak vypoctovo podlozeny ale skor len odpozorovnay ani velmi nie a pri tlaku pod 30psi sa zacinaju plaste zvykat resp. plavat t.j. dost sa im zhorsuju jazdne vlastnosti a je viac menej skoro jedno ci su uzke alebo siroke a kolko pri tom jazdec vazi. (aj lister vyssie pise ze ked nafukal mk 2.4 pod 30 psi tak to bolo viac nemej nepouzitelne).ale ked to vyhovuje tak ok, som sa len pytal.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Zcela lineární závislost to asi není, ale má k ní určitě blízko. V praxi se mi to tak aspoň i vždy potvrdilo.

                            Zažil jsem u opravdu lehkých vah i extrémy typu 15psi na dušovém 2,25 plášti a viděl chování v reálu a žádné viditelnější žvejkání se nekonalo a jezdec s tím neměl zcela žádný problém (50kg vážil).

                            A nepíšu že se mi pláště žvejkají už při těch 20/25psi (ty údaje jsou vždy přední/zadní), ale až když fouknu ještě méně.

                            Ale už by to bylo na hraně pro ráfek pro těch 20/25psi pro agresivnější jízdu, kterou ale třeba právě v zimě vůbec neprovozuju a jezdím vše znatelně pomaleji a opatrněji než za tepla a sucha. Proto pak ty nižší tlaky, přesně pak sedí pro daný styl jízdy.

                            Naopak když nafouknu ty UST třeba jen o 5psi více na 30/35psi, tak to jak sedí a všechny vlastnosti se začnou strašně rychle zhoršovat, pohodlí jde také do háje a stojí to celkově za prd.

                            A Ty jezdíš 35/40psi pro 95kg, tedy nemyslím si vůbec, že bys to měl více nafoukané (tedy aby se to chovalo jinak než mně) a ještě k tomu pokud si dobře pamatuju dušovou verzi (tedy jednak o něco méně objebné a pak s dušemi).

                            To Tvoje foukání bych chováním přirovnal pro ty UST a mojí váhu právě klidně až k skoro k těm 20/25psi (možná kolem 22/27psi).

                            A problém plavání a žvejkání je také často v ráfkách. Menší tlaky + širší pláště vyžadují dostatečně široký ráfek. A pokud je úzký, tak ani ten tlak to nezachrání.

                            0 0
      • radek80  

        oba zmiňované pláště odvádějí na předním kole skvělou práci, myslím tím v terénu, v náklonu, ve sjezdu, a tak. Při rychlé jízdě po tvrdém podkladu jsou přední pneu bez větší zátěže, tedy nejsou pomalejší než jejich „rychlejší“ sourozenci, které používám vzadu.

        Pokud chceš znát porovnání Conti vs. Schwalbe, Schwalbe lépe drží a Conti jsou zase rychlejší. Jinak Sch. jsou často šišatý a hází, taky vydrží asi polovinu oproti Conti. Proto já volím Conti.

        0 0
        • biker jura  

          kde jsi vzal toho no sainta?? tady si nekdo žije…:-)

          0 0
          • radek80  

            důležitá je ta kombinace plášťů, rám je vedlejší. (téma diskuze). Každopádně v sedle NoSainta je život hezčí, to jest fakt. No Saint se dá přeci koupit, jako všechno okolo nás včetně lásky a tepla. Zdar

            0 0
            • Chiron  

              Ale nechápu proč na něm nejsou žádné popisy. Co sem ho viděl, tak na něm je pár bílých nápisů „NoSaint a MaxAri“. Každopádně je to hodně dobrý rám a jezdí se na něm ještě líp. A ta cena tomu taky tak odpovídá. A neřekl bych že je to až taková rarita. Osobně znám dva lidi co ho jezdí. Teda už jenom jednoho, ten druhý z něho má po pádu čtyři kusy…

              0 0
        • scret  

          pekny koleso, jentak mimochodem na jaky vaze je v tomhle slozeni?

          0 0
          • radek80  

            díky za pochvalu, 8,4 kg. Je to ale ten nejmenší rám, se koukni, že i šroub na košík jsem musel odstranit. Zato ale dostávám bezkonkurenčí tuhost, což mi šetří síly. Ale neušetří, protože to kolo nutí letět vpřed, ze sedla a furt hnát.

            Zdar

            0 0
            • scret  

              libi se mi ze to nema polepy… vaha hezka…

              jj, problem takovejch kol, clovek rychle zjisti ze nestaci kolu:) jsem po delsi dobe vyjel na mym KHSu a malem mi prdla „pumpa“:)

              0 0
              • roud  

                mě se spíš líbí koment dobrej pevnej rám a kamarád ho má na čtyři kusy xD

                0 0
                • scret  

                  stat se muze…

                  0 0
                  • roud  

                    mno čet sem už na několika fórech že jim po pádu z toho rámu zbylo víc kusů to moc o kvalitě nevyppovídá :O(

                    0 0
                    • Chiron  

                      Zkus se ve 40km/h v lese rozsekat na takové karbonové skořepině. To by dalo zabrat i jiným rámům a MaxAri je stavěný tak aby vážil co nejmíň, ale na to jak je lehký, je dost tuhý. Pád kdy na něj působí jiné síly prostě nezvládne.

                      0 0
                      • roud  

                        spousta lidí se rozseká na carbonovejch rámech ale nepraskaj tak často jako maxari bohužel jak píšeš je to právě tím honěním váhy nešel bych do toho rámu…

                        0 0
                        • Ricci  

                          Mozno je to statisticky tym,ze sa tych ramov predalo vela v porovnani s inymi…

                          0 0
              • radek80  

                jsem koukal na to tvoje KHSo, a to je ale peknej stroj. Jak vnímáš rozdíl mezi hardem a tímhle odpružením? Fakt hezký bílý kolečko.

                Jinak píšeš, že máš málo času na kolo. Copak? Práce, nebo děti?

                Zdar

                0 0
                • scret  

                  diky, tohle koleso mam uz cca 6 let…

                  Jak jsem psal uz mnohokrat, tohle bylo asi jedno vubec z prvnich bilych kol tady na B-Fku, kdy v tu dobu co jsem ho stavel, vetsina lidi se tady osklybala nad bilou, bilym sedlem atd. atd. Za cca 2–3roky se z toho stal hit…

                  Rozdil je znatelny pro me dost, prestaly me bolet zada, je to jeste o dost pohodlnejsi nez treba titan. nebo karbon. HT s karbon. sedlovkou…

                  Malo casu je diky praci a taky pritelkyni:( detem se zatim branim, to uz bych pravdepodobne nevyjel vubec:(

                  0 0
    • black.horse  

      RR

      0 0
    • Zerocool  

      schwalbe je olačka a continental nejde na notubes, takže ani jeden

      0 0
      • ememem  

        co je to pls „olačka“??

        0 0
        • Zerocool  

          guma na *****:)

          0 0
          • kubad  

            heh Schwalbe a Conti dělají kondomy? sem nevěděl čéče zase sem o trochu chytřejší :D

            0 0
            • Zerocool  

              no vidíš, co se tady ještě dozvíš i ty!:)

              0 0
            • Zerocool  

              ne vážněji mám rád jistotu i za cenu vyšší hmotnosti, protože šetřit na plášti je myslím šetření na nepravých místech…

              0 0
              • ememem  

                zvlastne slova od zavodnika :-)

                0 0
                • Zerocool  

                  proč? myslíš, že v závodě nad 2 hodiny poznám časový rozdíl mezi o 50gr těžší gumou a lehčí? nepoznám. ale defekt ***** poznám a se závodem je konec, takže radši jistota než pár sekund a možná ani to ne…

                  0 0
                  • ememem  

                    pravdu povediac pri mojej vykonnosti asi sotva…inac ja docela zdielam tvoj nazor len je v prikrom rozpore s tym co sa tu bezne tvrdi, uvidim co urobi ta moja nova „chrtia“ kombinacia obyc.guma+no tubes tmel+RM0.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    S tímhle zcela souhlasím, ale moc nechápu, jak to souvisí se Schwalbe.

                    Pokud vezmeš u Schwalbe obyč verze s duší, tak to možná trochu souviset bude, ty jsou o něco náchylnější na defekty.

                    Ale když vezmu double defense verze s NoTubes sadou nebo UST verzi také s nějakým tmelem, tak to proti defektům bude už velmi dobré.

                    Tedy minimálně za sebe můžu říct, že bude, když stále prodlužuju svůj rekord bez defektu (tím myslím bez defektu, který bych nějak musel řešit, samozřejmě zacelených děr o tmelu už bylo spoustu, vše ale zaceleno za jízdy, ani zastavovat a dofukovat nebylo třeba, pouze 2× jsem po dojetí zjistil, že lehká ztráta tlaku byla), už mám něco přes dva roky (z toho už na UST Schwalbe budou skoro dva roky, zbytek bylo od posledního defektu na dušových alpencross v srpnu 2007 do začátku roku 2008, kdy jsem přešel na UST).

                    0 0
                    • roud  

                      K tem schwalbe jen dodam vozily sme je tu skoro vsichni at FF RR nebo NN a skoro vsichni sme letos presly na jiny plaste opravdu kolik sme si vyzrali defektu to neni normalni konstatovali sme ze je to nejspis mekkou smesi plastu protoze sme je vsichni meli porezany jak kdybysme jezdily v kovosrotu…

                      0 0
                      • Zerocool  

                        já jsem je ani nezkoušel:) ani nevozil:) stačí vyprávění

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak pro FF jsem to psal už na počátku, co se objevil, že to při té váze bude v té obyč verzi s odolností hrůza, že je ani nemá smysl zkoušet. A to tu bylo z počátku řečí, jak je to v pohodě.

                        A pro RR a NN v obyč verzi záleží jak kdo (někdo s nimi problém má, někdo ne), ale také píšu, že náchylnější na defekty jsou, ty obyč verze jsou prostě papírovější.

                        Já taky psal o DD a UST verzi. DD verze není zase o tolik těžší, většina odolnější konkurence (oproti obyč verzím Schwalbe) na tom není váhově lépe.

                        Nechápu ale proč tolik lidí vozí ty obyč málo odolné verze a pak si na ně ztěžuje a musí přecházet jinam (i přímo Schwalbe celou dobu má odolnost těch obyč verzí označenou jako nic moc, u některých plášťů dokonce jako příšernou). Tohle je přeci u Schwalbe už léta dané a bylo to tak vždy, tedy že obyč verze jsou gramařská záležitost výměnou za menší odolnost.

                        A ty odolnější verze (ať už současná double defense, či dříve alpencross) byly vždy v pohodě.

                        Jediný problém je u FF a RoR, kde ty odolnější verze nejsou k mání (až na vyjímku 2,25 FF s raceguardem, to ale také není pořád plnohodnotná odolnější verze jako double defense, i když je to oproti té obyč verzi už lepší).

                        Napadá mi jediný důvod a to ten, že obyč verze Schwalbe se dají sehnat kolem 600Kč, což DD i UST tak levně nedají.

                        Já jsem taky kdysi s obyč verzemi RR a NN (tedy hlavně RR na zadním, na předním obyč verze NN ještě celkem šla) nebyl kvůli odolnosti spokojený a měl za sezónu přes 10 defektů. A když to srovnám s UST co jezdím teď, tak to už nemůže být náhoda takový rozdíl, to už jasně dokazuje, že odolnost je úplně někde jinde.

                        Směs mi přijde v pohodě (tou to nebude), protože ta je stejná u všech verzí (tedy i pro DD a UST).

                        0 0
                        • roud  

                          Promin nechce se mi to cist cely jen pisnu ze si nestezuju na fredy v 2,0 s tema sem byl spokojenej problem mi nastal az s fredama 2,25 bez rg… Jinak at od nas kdokoli vozil jakoukoli gumu od schwalbe vsechny dopadly ± stejne a to sly do kytek hooodne rychle za me sel bych znova do fredu 2,0 u tech je to pochopitelny ze chytis 2–3 defekty za rok ale do ostatnich modelu s kterejma meli kluci vic defektu nez ja bych nesel …

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A jen se znovu krátce zeptám. Vozil někdo z nich DD verzi?

                            0 0
                            • roud  

                              Pokud myslis double defence tak myslim ze nikdo… stejnak si myslim ze je to vina smesi ted mam na kole uz 1000km race kinga a mam na nem jeden malej rezanecek na vzorku jinak nic a naprosto bez defektu…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Jak jsem psal, tak směs za to na 99% nemůže. Protože směs je stejná jak na obyč verzích, tak na DD.

                                A dříve to bylo to samé obyč x alpencross.

                                A na obyč verzích jsem defektil taky hodně, na alpencross/DD zcela minimálně. A v okolí kdo přešel na alpencross/DD je také v pohodě.

                                Směs přitom jak píšu pořád stejná.

                                Stěna (jak bok, tak na běhounu mimo vzorek) je u obyč verze opravdu extrémně tenounká. U DD i UST je to pak obrovský rozdíl.

                                0 0
                                • roud  

                                  Hmmm to je zajimavej postreh tak jako tak u me schwalbe asi skoncily mozna si vemu do zasoby jedny fredy na litani u nas a jinak asi zustanu u kontiku zkusebne sem na contiky prezul i silnicku tak uvidime jak budu spokojenej…

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                A pokud jsi myslel hlavně vzorek, tak s tím jsem nikdy u Schwalbe neměl problém. Pouze někdy u předního po 4tis. km+ se začali objevovat sem tam některé nařízlé špunty.

                                To řezaní samotného vzorku bude hrozně moc souviset s foukáním a při přefukování na velké tlaky to bude určitě mnohem horší.

                                Stejně tak v partě dalších 6 lidí co Schwalbe vozí už leta, tak nikdo problém se špunty nemá. Všichni ale jezdí rozumné nižší tlaky.

                                A většina z party absolvovala třeba 14 dní Beskydy včetně věcí jako žlutá z Lysé, tedy příležitostí rozřezat pláště bylo dost.

                                0 0
                        • Zerocool  

                          kupují méně odolné verze, protože je chtějí mít kvůli váze, ale když příjdou na to, že jsou nahovno, tak nesáhnou po těžších verzích, ale po jiném plášti se srovnatelnou váhou, prostě výhoda schwalbe je váze, ale tato „výhoda“ vlastně není výhodou, protože se rychle sjíždí a nic nevydrží…

                          0 0
                        • marios  

                          Co se týká toho Rona, tak letos na stánku na Saltzu jsem koupil UST 2,25. Druhej den jsem ho sice při závode v potoce na sjezdovce rozříz, ale díky No Tubes mlíku jsem ještě dojel do 2 km do depa, kde mi ho mechanik pomohl sundat (zmrzlejma prstama bych to asi nezvlád). Doma jsem ho potom zalepil záplatama vystřiženejma z duše starý galusky shora i zdola a od těch dob vydržel neuvěřitelný věci. Třeba asi v 50km/h jsem v pangejtu trefil čelně suk od větve, myslel jsem , že bude po kole, i plášti, ale SLR i Ron to přežily, jen já tejned nemoh chodit. Ten PLášť váří 690g, výborně drží, škoda, že namám ještě jeden. BTW nemáte někdo zkušenosti s FF UST 2.0?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A jaká je prosím reálná šířka. Zajímalo by mě jestli je také podvyživený jako dušová verze nebo ne.

                            0 0
                            • marios  

                              cca 55mm- měřeno pravítkem, zdá se mi širší než Ralf 2,25 (stará verze)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak to jde, to je na tom skoro stejně jako ostatní UST 2,25 od Schwalbe.

                                0 0
                    • ememem  

                      ked som si kupoval RM0 tak jeden z dovodov okrem toho ze som chcel nove kolesa bol ten ze chcem skusit no tubes a to z troch dovodov hmotnost, odolnost a cena pri minimalne zachovani stavajucich jazdnych vlastnosti. pripadne deklarovane zlepsenie jazdnych vlastnosti beriem ako bonus navyse, neviem ci to dokazem rozoznat.

                      ciste UST ani nejdem skusat, jak hmotnostne tak cenovo je mierne vyhodnejsie DD co som aj dlhodobo jazdil (par tisic km – verzia alpecross) a mozem povedat len ze je to absolutne neznicitelne, nemal som na tom ani jediny (!!) defekt(ultralight dusa) a to jazdim jak prasa. taktiez vydrz bola skvela, zadny vyse 4kkm predny vyse 6kkm. nevyhoda je vyssia hmotnost(a to citelne) ale este furt v kombinacii s ultralight dusou o nieco menej jak UST+gel. bohuzial dalsia hlavna vyhoda vyhoda a to dlhovekost pominula zo zmesou triple compound, co som skusal NN+RR vo verzii DD a triple compound (ina uz na DD neni) tak zadny bol za cca 1000–1200km v haji co je na cenu okolo 35E dost malo. dedukujem ze ani UST na tom o moc lepsie nebude takze pre mna osobne „tudy vice cesta nevede…“, vyssia hmotnost za cenu takmer absolutnej odolnosti OK(nie som nijaky chrt), ale za tie prachy kupovat dozadu 3 plaste do roka to fakt nie.

                      otazka je co ine. bezny plast + dusa co je hmotnostne prijatelny s dobrymi jazdnymi vlastnostami(po­vedzme RR, NN, Python a pod.) ma sice taktiez mensiu vydrz ale aj cenu (cca 25E) takze to sa ako tak vyrovna, problem je odolnost na urovni kondomu. to sa da vyriesit povedzme tym DD lenze zas tam naskoci ta cena.

                      tu sa mi z hladiska hmotnosti,ceny aj odolnosti javi najvyhodnejsia kombinacia obyc. plast + tmel na UST rafikoch(ak su) resp. no tubes sada. zatial mam na tom 50km(RM0+obyc RR a NN + GTT geax tmel)tak absolutne nemozem posudzovat ale ked to bude dlhodobo drzat a fungovat tak jak to niektori popisuju tak je to hmotnostne,cenovo aj odolnostou uplne bezkonkurencne.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Při té výdrži, co máš u Schwalbe to chápu. Jen mi není jasné, jak je možné, že máme výdrž těch plášťů rozdílnou až o tolik.

                        Já jsem problém s výdrží neměl nikdy, RR UST mi dá více než 3tis. km a to měním v polovině vzorku (tedy žádné dojíždění až do mrtě). A to na všech mojich kolech, i dokonce na celopevňáku, kde je většina po asfaltu. Na předním ani nemluvě (tam mám problém u NN, že ho nestačím ani sjet a už budu chtít zkusit přepracovaný 2010).

                        Tedy cenou kvůli nižší výdrži se nemusím zabývat.

                        DD x UST na UST ráfku, obojí bez duše je zajímavé dilema a není jednoznačné co je lepší, každé má nějakou výhodu.

                        DD je o pár gramů lehčí. UST má zase mnohem snažší montáž (i když v případě, že UST je starší a déle používaný, tak už také nic moc, u DD by to mohlo ale přejít až do stavu, že bez pomocné metody s duší nepůjde ani kompresorem na UST ráfku, což je opruz kvůli doplňování a kontrole tmelu).

                        Odolnost bude podobná, každé bude asi malinko lepší na něco jiného. U UST rozhodně funguje lépe zacelování tmelem a také je možno případně použít hustší tmel. DD bude na tom asi o malinko lépe proti říznutí.

                        UST pak lépe drží na UST ráfku a je menší šance třeba při větším skoku se špatným dopadem svléknout plášť z ráfku.

                        U mě z toho celkově vede UST verze verze.

                        Varianta obyč verze s tmelem se mi osobně nelíbí vůbec. Zacelování tmelem funguje díky nejtenčí stěně pláště nejhůře (pořád ale to třeba trny zacelí docela dobře), zůstává obtížnější montáž. A bude chybět lepší odolnost na říznutí a jiné defekty, kde tmel nemá šanci.

                        0 0
                        • ememem  

                          ja netvrdim ze je to ideal, vsetko je nejaky kompromis nieco za nieco, ja sa skor bojim toho ci sa ten bezny plast nebude chciet vyzut…

                          a co sa tyka rozrezania na tom tmele pisu ze do 3mm pozdlzneho rezu (teda nie diery) aj ked tomu moc neverim.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Co píšou na tmelu vůbec neber vážně. Stejně to vždy strašně moc záleží i na konkrétním plášti. UST plášť jak má nejsilnější vrstvu, tak tmelu jde zacelování nejsnáze a zacelí největší díry (navíc když se použije hustší tmel, tak je to o to lepší a tohle na neUST plášti nejde, protože by pak ucházel přes boky s tím hustším tmelem).

                            U UST pláště jsem zatím testoval u sjetého kusu 6mm kulatou díru (tedy probodnul jsem ho 6mm tlustým kulatým pilníkem, který měl ostrou špičku) a to se zacelilo ok. Ale ta kulatá díra se už jen sama o sobě stáhne do mnohem menšího průměru než je průměr toho, co tu díru udělá.

                            Příště zkusím větší díry různých tvarů. Minule už to nešlo, protože došel tmel v plášti (on tam před začátkem testu už téměř žádný nebyl) a neměl jsem tenkrát ještě kompresor a nechtělo se mi jen kvůli testování s tím babrat a doplňovat nový tmel.

                            Teď zase zatím nemám sjetý kus na testy.

                            0 0
                            • Pijer  

                              Tak to zkus na novén, nesjetém :-D

                              Vypadá to, že nákupem nových kol začnu experimentovat na poli bezduší, jaký používáš tmel, chtěl bych začít s něčím vyzkoušeným a fungujícím.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Používám celou dobu NoTubes tmel. Je osvědčený i na UST i když patří do kategorie těch řidších tmelů (tedy použitelný i na neUST pláště aby držel vzduch).

                                Jediná zásadní nevýhoda NoTubes tmelu je vysychání, což se stane tak zhruba za 2–12 měsíců jak kdy. Pro jistotu je třeba cca po těch 3 měsících kontrolovat stav tmelu.

                                Mně se stává, že na zadním kole mi právě kolem těch 3 měsíců pomalu už dochází, většinou nějaký malý zbytek tam ještě je (někdy i trošku více, sem tam zase už tam není nic, když bylo více defektů s trny).

                                Na předním po těch 3 měsících mívám skoro vždy aspoň polovinu tmelu, co jsem tam dal na začátku, takže tam by asi se dalo kontrolovat méně často. Ale když už doma mám kompresor, tak je to rychlovka, tak vždy zkontroluju všechny pláště.

                                Sám jsem jiný netestoval.

                                Ale snažil jsem se hodně hledat na zahraničních fórech, kde lidi zkoušeli lecos až po různé experimenty míchat více tmelů dohromady (aby dosáhli pomalejšího vysychání a také zase třeba jiného tam dostali větší částice na větší díry).

                                Ve výsledku nic nebylo o moc lepší než samotný NoTubes. Některé ty hustší tmely měly delší výdrž (méně vysychaly), ale naopak se stávalo, že třeba zase hůře zacelovaly i drobné díry typu od trnů.

                                U notubes tmelu se mi nestalo nikdy, že by menší dírku nezacelil. A pořádnou díru jsem ještě v terénu zatím nechytil (žádné říznutí nebo něco podobného jsem s UST ještě neměl).

                                A na počet malých dírek už mám hodně, na takových 15ti za ty 2 roky už jsem určitě (teď naposledy po Korsice to na zadním RR hodně přibylo, při kontrole jsem našel 7 zacelených dírek, z toho třeba 2–3 tam už mohly být od předtim a vše dle velikosti a tvaru bylo od trnů, dva trny tam ulomené dokonce ještě zůstaly).

                                A NoTubes má tu výhodu, že je oproti těm některým hustším o hodně levnější (když kupuješ někde za dobrou cenu litrovky, tak vychází opravdu levně).

                                Takže se pak to o něco častější doplňování ztratí a ono je to dobré taky na to, že se donutíš kontroluvat stav tmelu. Dojít může každý tmel rychle, když budeš mít zrovna více defektů na které se spotřebuje (a toho si nemusíš vůbec všimnout).

                                A díky tomu, že je levný, tak třeba jednou doplním a příště i když tam je nějaký zbytek, tak vše vyleju a dám nový a vůbec se nezaobírám v jakém stavu je ten zbytek.

                                0 0
                                • ememem  

                                  akurat som sa ta chcel spytat ze ktore su tie „hustejsie“ ktore sa uz do normalnych plastov pouzit nedaju a ktore tie „redsie“. ja som tam prskol ten geax gtt, mam to tam par dni tak neviem hodnotit, tak keby sa to neosvedcilo tak ze co zhanat. (abych to zas nemusel objednavat bohvie odkial tak po ruke mam doc blue, a volaky slime tube sealant).

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Třeba Slime dělá hustší, ale dělá i řidší, tak to musí být ten speciálně určený pouze pro UST, který je dražší a navíc k mání jen v malém balení.

                                    Geax gtt by měl být také z těch hustších.

                                    0 0
                                • Pijer  

                                  Díky za rady, ten stav tmelu kontroluješ tak, že prostě na jedný straně zuješ plášť a podíváš se, kolik toho tmelu tam je? A kolik ho tam vůbec dáváš, asi deci do pláště 2,25?

                                  Ten tmel myslíš NoTubes ?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Ano, tohle balení NoTubes myslím. Já bral většinou tady:

                                    http://www.wiggle.co.uk/…/5360027640/

                                    Tam mám teď cenu 11,7liber, což je v tuhle chvíli cca 340Kč (vždy jsem to bral s něčím dohromady, tedy poštovné nula).

                                    A ano kontroluju sundáním jedné patky (někdy sundám plášť úplně když vylejvám zbytek tmelu), případně když se nechce chytit při novém nafoukání tak obou (obě patky ve středovém žlábku jsou nejlepší pro foukání UST plášťů).

                                    Problém je pouze u starších plášťů, patka se lehce vytáhne a i když nový šel velkou pumpou, tak pak už znovu bez kopresoru nejde (což je mi fuk).

                                    0 0
                                    • Pijer  

                                      Tak díky, jsem zvědavý, jak s tím budu válčit :-)

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tak sory, nějak jsem přehlédnul že na wiggle to je poloviční balení, takže teď levnější tam není.

                                      Dříve tam bylo levnější než v ČR, teď už tedy není. Už jsem dlouho nekupoval nový, mám doma zásobu (bral jsem dříve 2 litrovky).

                                      0 0
                        • MlokCZ  

                          Ještě doplním pro to srovnán DD x UST bez použití duší, že UST verze hlavně u RaR bývá k sehnání levněji než DD.

                          0 0
          • ememem  

            uz som si myslel ze sa to nikdy nedozviem, teraz viem ze ta pauza bola zapricinena hladanim strucneho jasneho a zrozumitelneho vykladu tak aby to bolo aj v slovencine zrozumitelne :-)

            0 0
      • Paja  

        MK nejde na notubes jen ve verzi Supersonic, resp. pry jde, ale blbe.

        0 0
    • Jeka  

      Zdar

      Teď mám na bajku Schwable RR.. jsou fajn..a řekl bych že srovnatelné s Continentalem..

      Ale tenhle model RaceKING http://farm4.static.flickr.com/…ec437a9b.jpg je super rychlý a dobře drží i v lese. Záleží kolik do toho chceš investovat.

      0 0
      • Dzin_CZ  

        Jezdil jsem kombinaci NN/RR asi 2 roky a nyní jezdím RK/RK 2.2 . Pocitově mohu říci, že vepředu NN drží lépe stopu. Ale bodejť ne, že? RK se mi vzadu sjíždí pomaleji než RR (RK najeto cca 2K a jsem asi v polovině vzorku). A proti RR neklouže na mokru. Takže až se mi RK sjede na zadním, přezuju přední dozadu a zkusím MK2.2 na předek, abych měl porovnání s NN. Zatím mi Continentálky vycházejí o neklouzavost v mokru lépe. Odolnost vůči defektům je podobná.

        0 0
        • Chiron  

          Takže zas musím řešit nové pláště, zadek mám sjetý a předek se mi podařilo rozřezat na nějakém železe v lese když sem projížděl okolo nějaké skládky či co. Na zadek mám celkem jasno, RK 2.2. Dilema mám dopředu, RK už na první pohled nemají na boku žádný vzorek a nemám zájem se někde v lese rozsekat. Tak řeším vpředu variantu NN nebo MK a nebo SpeedKing, ale o SK nevím vůbec nic, jen vzorek mi přišel solidní.

          0 0
          • kubad  

            SK ti přišel solidní do předu????

            si děláš srandu ne na tu pneu většina lidí nadává že nedrží vůbec, včetně mě

            0 0
            • Horyna  

              Přesně. Speed King nikdy víc. Mám srovnání kdy jsem si projel trasu závodu jeden den na sjetejch Racing Ralphech a druhej den na novejch Speed Kingech. Myslel jsem že se rozmlátím v každý zatáčce. Ten plášť nedrží ani vpředu ani vzadu. Zlatě na sjetejch RR.

              0 0
              • Chiron  

                OK, díky za radu. Ten plášť sem viděl jenom na fotce a přišlo mi, že na buku má poměrně hrubý vzorek, i když „řídký“. Ale nikdy sem na něm nejel, takže ho zkoušet ani nebudu. Asi vezmu ten MK, ať to nějak vypadá když už vzadu bude RK. Akorát se ještě rozhodnou pro šířku, teď mám ráfek alexrims DP17, ale po zimě budou Felucrumy RM5. Ale myslim, že to problém nebude a obuju MK2.2/RK2.2

                0 0
                • Luma  

                  MK 2,2 je odost užší než RK 2,2 takže to bude vypadat blbě mít ve předu užší plášt než vzadu.Takže MK 2,4 dopředu a RK 2,2 dozadu nebo MK2,2 a RK 2,0

                  0 0
                  • Chiron  

                    Ok díky, to sem netušil. On to není čistě stroj jen do terénu, takže vemu asi MK2.2 a RK2.0. Navíc vpředu mám ráfek alexrims DP17 a v zadu SX44 který by měl být širší, to by už vypadalo fakt blbě. Už aby byly ty RM5 doma…

                    0 0
                    • Chiron  

                      Ještě jeden dotaz. Jaký je rozdíl u RK ve verzi Supersonic World Cup Limited a obyč Supersonic? Ten WCL je těžší a držší, což mi přijde divné.

                      Jinak u MK váhám mezi Supersonic a Protection. Těch 120g není žádná katastrofa a závodit s tím skoro nebudu. Tak přemýšlím, jestli to stojí za to.

                      0 0
                      • biker jura  

                        kde jsi přišel na to že WC je težší???

                        ve skutecnosti mam SS asi 480g a WC asi 465g a jinak jsou uplne stejne, plati se pouze za ten magicky napi WORLDCUP:-)

                        0 0
                        • Chiron  

                          Eh srry, ja si to popletl. Ale třeba na bikez.cz je u 2.2 stejná váha. Ale už vidím, na fotce je na váze a má 464g. Ale tak to je fuk. Takže rozdíl je tam minimální, takže vemu ten obyč supersonic.

                          0 0
                        • JakeF  

                          Nevíš náhodou, kolik váží klasická kevlarová verze? Mám tu základní RK kevlar a na vzorkem mě docela dost potěšily, tak uvažuju o RK Supersonic jako závodnim obutí.

                          0 0
                          • biker jura  

                            obyc kevlar verze(bez chili smesi) vazi 570g. super sonic tech cca 485g coz je poznatelny rozdil na plasti a lepe drzi a mozna i lepe jede(to se da tezko posoudit)

                            0 0
                      • Paja  

                        Nevim z ceho beres ty vahy, ale tady je to rozdil 160g.

                        Continental ma ale podle mych zkusenosti dost velkej rozptyl, napr. muj MK 2,2 Protection nema 620g ale 660g, coz po tom, kdy 6 ze 7 plastu drat nebo obyc. kevlar mely min nez podle katalogu (nektery dost vyrazne 50–80g), bylo trochu prekvapeni.

                        Drat a obyc. kevlar se delaji v Indii (tam mozna setri) a Protection a Supersonic jsou z Nemecka (tam mozna pro sichr pridavaji;) – nekolik lidi tu psalo, ze jejich Supersonicy vazi ± jako maji podle katalogu, tady z okoli mel obda Supersonic s podobnou „nadvahou“.

                        K black chilli smesi o ktere se pise niz – mozna tam nejakej malej rozdil bude, ale osobne jsem to nepoznal, i ta obyc. smes je pomerne mekka, takze velmi dobre drzi na mokru i dratak.

                        0 0
                        • Hornet  

                          K tomu dratu, neskusal som datovu verziu za jazdy, takze priamo porovnat nemozem, ale verzia s black chili je o nieco pruznejsia na dotyk, snad je teda o nieco lepsia v mokrom terene, ale vydrz bude slabsia. dobru sluzbu urobi teda aj dratak, za tie prachy. Vaha je vec kazdeho, ci si priplati.

                          Nase MK supers. vahovo sedeli 4ks(450–460), kamos kupil z nemecka s bielym bokom a su oproti celociernej asi o 80–100g tazsie.

                          0 0
                          • Paja  

                            Jo, Black Chilli je cernejsi a mozna na omak pusobi jako pruznejsi, ale ze by se to nejak znatelne projevilo na jizdnich vlastnostech jsem nepoznal, dratak MK 2,2 jsem jezdil vpredu celou lonskou sezonu, Protection vetsinu letosni.

                            Supersonic jsem nezkousel, jednak se trochu bojim odolnosti takhle lehkych plastu a hlavne si to pry moc nerozumi s notubes, vahove a odolnosti je pro me optimalni obyc. kevlar (predpokladam, ze to delaji stejne jak dratak jen s jinou patkou).

                            0 0
                            • Hornet  

                              JJ, supersonic a no tubes si moc nerozumie, ved ani nie su na to urcene, tak sa niet co cudovat. Skusali sme to a aj sme sa na to vybodli. Odolnost maju celkom dobru, toho sa nemusis obavat, som s nimi spokojny, len zivotnost dost nizka-dan za jazdne vlastnosti. Ked ich dojazdim, uvazujem o niecom bezdusovom, rafky na to mam, len sa zatial neviem rozhodnut pre nieco konkretne. Klasicke UST asi nie kvoli hmotnosti. Snad sa do jari rozhybem :-D

                              0 0
                              • Paja  

                                Jak to myslis, ze na to nejsou urcene? To nekde Continental nebo no tubes uvadi? Zajimavy je, ze podobne lehka Karma 2,0 s notubes funguje. Spatny zkusenosti byly s kevlarovejma obyc. RaR, od te doby jsem uz do tak „papirovyho“ plaste neinvestoval

                                0 0
                                • Hornet  

                                  Neuvadza to Conti, ale bolo tu dost debat, a je to dost problematicke. Najviac asi v tom, ze potrebuju zater, aby tmel nepresakoval cez steny plasta a aj tak vysledok nie je 100%ny, niekto tu pisal, ze sa mu to podarilo, len sa mi nechce az tak moc experimentovat s niecim, co vo vysledku nebude spolahlivo fungovat. Myslim, ze je jednoduchsia cesta kupit ine plaste.

                                  0 0
                                  • Paja  

                                    Tak to jo, tady jsem to taky cetl, jen me zarazilo to, ze na to nejsou urcene…ostatni verze s NT funguji spolehlive.

                                    0 0
                                • kubad  

                                  Contíly mají hodně tenké a špatně zatřené boky, a vzduch tudy letí ven, a tmel to není schopný zatěsnit pokud ho tam nedáš véééélké množství

                                  0 0
                                  • Hornet  

                                    tak pol litra :-DDD

                                    0 0
                                  • biker jura  

                                    ja třeba koupil race kingy 2,2 a hned sli na no tubes. Nafoukl jsem je kompresorem naprosto bez problemu a tmel mi pory ve stenach hned zacelil a to jsem ho tam dal jenom 60ml. takže ono nekdy zalezi na plasti ale neverim ze to tam nejde dostat. mozne to ale je

                                    0 0
                          • Luma  

                            Tady musím trochu oponovat,vozím všechny verze MK(supersonic,ke­vlar i drát kromě protection)A verze supersonic z nich vydržela nejdýl,Nej,éně km jsem najel na Kevlaru z Indie cca 600km na zadku,potom drát cca 1500km na zadku a Supersonic něco přes 2000km na zadku.

                            0 0
                            • Hornet  

                              Bol to len moj predpoklad, ze maksia a pruznejsia zmes bude mat mensiu vydrz, takze tvoje zistenie ma celkom potesilo :-) Zda sa ze mne supersonic vydrzi dokonca o nieco viac. Po cca 2000km bol vzadu asi na polovicnej vyske dezenu, tak som prehodil zadnu s prednou, takze vzadu by snad vydrzal do 3000km, keby tam bol vkuse. Som zvedavy ake budu v zime, aj ked uz vela asi nenajazdim.

                              Kamarat kupoval tie drotove, ale zatial nema na nich vela, takze neviem presnejsie porovnat.

                              Dik za postreh :-)

                              0 0
                            • Paja  

                              Si myslim, ze ten rozdil drat vs. obyc. kevlar bude spis spatnym kusem toho kevlaru, pripada mne, ze se ty plaste lisi jenom patkou. Mozna vyrobili letos nejakou spatnou davku tech obyc. kevlaru, protoze ze 3 kusu, ktery jsem koupil sly 2 na reklamaci (uznanou) – viz. obr. – dira v boku plaste cca po 50 km prakticky po silnici – takze mozna u kusu, ktery nemely takovej defekt, je ta smes min kvalitni.

                              0 0
                              • Hornet  

                                fuu, tak to je celkom slusny smejd :-( az budem kupovat dalsie, tak len nemecke/supersonic

                                0 0
                                • Paja  

                                  S tema si ale neudelas bezdusak;)

                                  Na tretim kousku jezdil pokud vim bez problemu cely leto mastihuba (2 z tech 3 kevlaru byly vyrazne lehci nez ten treti – nejspis ten mastihubuv, takze problem bude asi v tom, ze nekde trochu materialu chybelo) a taky dalsi 4 ks drataku z Indie jsou v pohode…

                                  0 0
                                  • Hornet  

                                    Jj to mas pravdu :-) bezdusak ee, nevim pre co sa rozhodnut. UST sa mi nepozdavaju vahou, dost vysoka, radsej by som bral nieco lahsie.

                                    0 0
                                    • Paja  

                                      Pokud nechces UST patky, tak Protection, vyrobeno v Nemecku, a kdyz budes mit stesti, treba nebude mit o 40g vic jak ten muj;) ale proti UST je to furt o 90 g min…

                                      0 0
                                      • Hornet  

                                        Protection ma 660g, je to uz lepsie ako 700+

                                        a nemas skusenost s plastami tubeless ready, tie byvaju v celko slusnych vahach, okolo 550g, zrejme treba pouzit hustejsi tmel, ako na UST, len ponuka je asi mensia.

                                        0 0
                                        • ememem  

                                          praveze bych povedal na neUST plaste treba tmel redsi aby drzal vzduch, btw – kukni co pise mlok vyssie.

                                          0 0
                                        • Paja  

                                          V tom odkazu, co jsem daval vys, pisou u Protection 620g a u UST 750g.

                                          S tubeless ready zkusenosti nemam, pokud se nepletu, jecnak vozi tubeless ready Pythony, tak se zeptej jeho, tmel se pouziva ridsi (treba notubes), protoze z UST ma jen patku, plast sam o sobe (narozdil od UST) netesni.

                                          0 0
                                          • Hornet  

                                            Jasnee, UST hustejsi, neUST redsi…vela systemov a kombinacii :-) tusim mam v tom trosku chaos :-D

                                            0 0
          • MaPa  

            SK neber, nic ti oproti těm zbylým nedá.

            0 0
    • rasputin  

      taky se mi povedlo, ale na WTB Nano…

      0 0
    • Pavel100  

      známý přešel po 1,5 roce ježdění z RR Evo 2,1 na Kenda Karmu 120tpi a zatím si ji chválí, hlavně v mokrých pasážích a kořenech. Na asfaltu zpomalení nepoznal, tak se uvidí jesli ji nezruší:-)

      0 0
    • Růža17  

      Není to teda přesně k tématu ale nechce se mi zakládat novej thread. Mám doma nevyužitý Schwalbe SS drátová verze. A pomalu mi odchází přední plášť. Vzádu obyčejný plášt CST spíše na silnici… nabízejí se dvě varianty…

      1.Mám dát SS dopředu a vzadu nechat CST a dojet ho (SS je spíše zadní plášť)

      2.Koupit něco vhodného k SS. Chci něco rychlého co vydrží i terén bez defektů.

      0 0
      • Pedro RB  

        Ano, Smart Sam je spíš zadní plášť (díky průběžnému pruhu uprostřed má na zadním kole menší odpor, ale na předním díky němu dřív ustřelí v terénu)

        Když teda chceš jezdit rychle v lehčím terénu dej SS dozadu a na předek něco jako RR nebo NN. Já tam vozím Conti MK

        0 0
        • MlokCZ  

          On SS (pro jeho verzi to 100% platí) zase tak moc rychlý není (průběžený vzorek sám o sobě rychlost nezaručí), RR je výrazně rychlejší, NN je na tom téměř stejně co jeho verze SS (zanedbatelný rozdíl). Takže to že dá SS dozadu, tak mu s rychlostí nijak moc nepomůže.

          Ta jeho verze SS je excelentní akorát v tom, že má delší životnost.

          0 0
          • Pijer  

            No když už ten SS v drátu má, tak bych ho dal dozadu(na předek je to smrt) a na předek koupil buď RaR nebo RoR taky v drátu, když to chce mít odolnější

            0 0
    • jIrI___  

      A má někdo zkušenosti jak se chová RoRo 2,25 (Performance verze) oproti MK 2,2, opět na předním kole?

      0 0
    • Tušnak  

      Mám dotaz… Jak se chová RaceKing v drátu, nebo i ve verzi SS, na předním kole v šíři 2,2? Uvužuju o rychlých pláštích, ale zase ať aspoň Trochu podrží v náklonu v terénu, ať moc neustřeluje. Ne jak SpeedKingy, ty jsou na nic:(

      0 0
      • lukas.rusty  

        ja se teda s RK 2.2 vepredu jiste rozhodne necejtim.. :/

        0 0
      • JakeF  

        Mám obyčejnej kevlar a jenom šířku 2.0". Porovnávat moc nemůžu, ale držej na vzorek až překvapivě dobře, dneska jsem už v jednu chvíli myslel, že jdu k zemi, když jsem neudržel stopu v zatáčce a vjel do vyjetý koleje, ale i přes dost náklonu a mokro mě udržely. Ani jsem to nečekal… Jinak to samozřejmě zázrak v přilnavosti neni, ale alespoň proti XC Dry II jsou právě v náklonu daleko jistější. Takže na sucho dost dobrý, na mokru mě dneska sice mile překvapily, ale stejně bych do horších podmínek asi dal něco drapavějšího.

        +kompletní Off Topic: Je možný, že jsem se na 2 hodinový vyjížďce držel 51% času nad 161 tepama a maximálka 222 tepů za minutu, nebo blbne Sigma? Bylo to sice drsný technický stoupání na mokru, ale 222 tepů by mělo bejt hodně nad mym maximem, tak se divim.

        0 0
        • Smazaný účet  

          u mladých lidí se dá jít celkem vysoko, možná i k těm 222. ale je to opravdu dost vysoký číslo, máš to správně nastavený? já se i při té nejvyšší zátěži a intenzitě nedostal nad 210. a navíc to nebylo na kole, tam se k 200 ani nepřiblížím.

          0 0
          • JakeF  

            No, mně to právě taky přijde vážně hodně. Nastavený to mám co šlo nastavit a to správně… A ani jsem ten kopec nejel na hranici, při Krakatitu jsem ho jel určitě ostřejš, možná zima a mokro udělaly svoje, ale přijde mi to prostě moc. Uvidim, jak to bude po dlouhodobějšim používání… Třeba to bylo jenom nějaký krátkodobý rušení, zrovna v tom kopci…

            0 0
        • biker jura  

          mohl jsi klidne projet nekde kolem vysokeho napeti coz nekdy zkresli vysledky…

          jinak 51% casu nad 160 tepy je dost ostre tempo, doufam ze tak nejezdis porad a ze jsis vzal aspon neco malo z mích rad v jinem vlakne:-)

          0 0
          • JakeF  

            No, snažil jsem se, tohle jsem jel tak orientačně, mám to nastavený tak zhruba, křivku přesnou samozřejmě neznám a ta třetí zóna mi tam pípala vážně každou chvilku. A to mi zrovna přišlo, že jsem to tak nehrotil, i když bylo mokro a já si to dal na jeden těžší kopec asfalt a druhej lehčí, ale technicky náročnej a na mokru. Ale snažil jsem se celou dobu jet tak, abych se moc nezadejchal a pořád jel s dostatkem kyslíku, což se mi taky dařilo. Rady si právě k srdci beru a proto se ptám, jestli to je normální nebo jestli ta Sigma nějak měří víc… Možná to taky udělala ta zima, protože jinak jezdim i víc na krev právě…

            0 0
            • biker jura  

              tak to jsem rad:-) jinak zima to muze byt, sam kdyz ted vyjedu na kolo tak se znazim jet pod hranici 160 alůe to nekdy ani nejde a to jedu opravdu napohodu abych si kolo užil, protože momentalne mam posezoni volno. takze mozne to je a pokud se snazis jezdit tak abys moc nezadychal, tak prez celou zimu je to to nejlepsi co muzes udelat. nikam to nezen a uvidis ze na jare na tom budes lip nez když jsi tomu daval porad jako prase:-) a odpocivej alespon jednou tydne uplne! a zarad i dalsi aktivity jako beh, posilka, turistika, lyze,… to je i lepsi nez porad jen na kole(pres zimu)

              0 0
              • JakeF  

                Díky za rady. Tepovku se držet snažim, ale jaksi to ulítává těsně nad hranici druhý zóny, asi to mám blbě nastavený, už jsem to o kousek posunul… To dejchání asi nebude špatný měřítko.

                To odpočívat budu právě dost, učení bude letos šíleně. Lyže k tomu přidám určitě aspoň dva tejdny, s ostatnim to asi bude už horší… Běhat mě moc nebaví a do posilovny nechodim… No uvidíme, kolik budu mít vůbec v zimě na trénink času a jak to bude vypadat na jaře…

                0 0
      • roud  

        mam verzi supersonic 2,2 a podle mě je to ideál dopředu i dozadu když je novej maličko má tendenci utahovat do zatáčky ale to si sedne a pak si myslim že je to ideální kompromis mezi všema pláštěma ať už chrtíma tak na drsnější ježdění za mě doporučuju :O)

        0 0
        • Tušnak  

          a s tou drátovou verzní náhodou zkušenost nemáš? jinak řekl jsi mi co jsem chtěl slyšet:D

          0 0
          • roud  

            nn drátovou sem nevozil…