• cmykous

    zdr, technickej dotaz. Dostal se mi do ruky peknej ram concorde astore z trubek columbus cromor (takze chrom-molybden), ale ma par rezavych mist.. hlavne na horni ramovy trubce, v mistech, kde jsou ocka na vedeni brzdovyho lanka (asi kdyz zaprselo, tak mezi bowdenem a ramem stala voda..) – to jeste chapu, ale proc jsou maly rezavy spoty i na spodni strane horni ramovy trubky, to nechapu.. – neni to rezavy skrz nebo tak neco?… koukal jsem malym pruhledem, jak to vypada uvnitr horni ramovy trubky a nevidim nic jinyho nez rez… tak me to dostalo spis k takovymu obecnymu zamysleni, jak tahle rez muze ovlivnit pevnost, jestli je mozny, aby trubka prorezavlea skrz… ram je cca 20 let starej a tloustka horni ramovky mezi mufnama je 0.7mm. Je mozny tu rez nejak odstranit, odcistit, zastavit.. a vunitr? vystrikat to necim? na zadnich chromovanych nohach jsem zkousel trik s alobalem, ale nefunguje to, protoze ta rez je tam hezky nakvetla..

    Ram chci pouzivat jako mestskyho commutera, takze spis tvrdsi zachazeni, vzhled nehraje roli nejak zvlast… Dik

    0 0
    • alinceb  

      U těhle tenkostěnných rámů je to riziko. Rez ti může hodně oslabit stěnu a pak ten rám prostě praskne. Mrkni sem . Na vyžrání rzi prý funguje slabý roztok kyseliny citronové. Pak vystříkat třeba přípravkem na dutiny aut nebo podobným sajrajtem…

      0 0
    • LubošL  

      Nevím odkud jsi.

      Stejně bys musel začít opískováním barvy a novým nátěrem.

      Pokud toto necháš na nějakém odborníkovi, tak ten ti fundovaně odpoví na tvé dotazy.

      Ideálně když se zeptáš u nějekého stavitele rámů, který pracuje či pracoval s CrMo rámy. (Bareš, Kovařík, Štěrba jen co mne v rychlosti napadlo)

      0 0
    • jecnak  

      Ted je otazka co s ramem chces delat. Uplne nejmensi zasah je jemne opilovat pilnickem na nehty od vystupujici rzi postizena mista, steteckem nakapat bezoplachovy odrezovac, nechat pusobit dle navodu, otrit, zakapat lakem na nehty v podobne odstitnu. Zevnitr bych ram protahnul kde to jde hadrem a pak nejakym dratenym kartacem a nasledne vystrikal pripavkem na dutiny na auta (dela se i male baleni ve spreji). Pri te prilezitosti bych protahnul vrtackem odvodnovaci diry, ktere byvaji zalepene rzi a bordelem.

      Nejaky laicky test na urceni tloustky steny neznam, ale ram a zvlast takovy z obyc oceli je znacne predimenzovany, takze bych se prasklin nebal.

      0 0
    • cmykous  

      diky za nazory.

      @alinceb: Ten pripravek na dutiny se zda jako dobra vec, poridim a neco s tim udelam.

      @LubosL: zrestaurovat ten ram by bylo samozrejme nejidealnejsi reseni, ale protoze ziju v nemecku, znacka concorde tady ma jeste nejaky jmeno… takze prodat to s nalepkama je asi ekonomicky vyhodnejsi… aten ram neni zase tak extra

      @jecnak: tloustku trubky jsem jednoduse vycetl tady: http://www.equusbicycle.com/…buschart.htm a jestli povidas, ze je ta ocel predimenzovana pri takovyhle tloustce.. vono 0.7mm neni jak plechovka, takze to snad neco vydrzi :)

      jinak pro predstavu ram vazi 2350g se stredovym slozenim pri velikosti 58cm

      0 0
    • JSt  

      uvedomit si, ze je to stary vergl na doziti. poskladat na tom kolo do mesta, a par sezon to treba jeste prezije, nez prohnije upne durch. ;-)

      imho cokoliv nadstandardniho s tim provadet je skoda penez a casu.

      0 0
    • mOZZek  

      Ta rez na spodní straně může být od toho, že to někdo používal doma v trenažeru. Pot ti kape na horní rámovou trubku, steče na spodní stranu a tam tvoří kapky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.