• meri

    Ahoj, zajímalo by mě, jaké nářadí a díly vozíte s sebou na vyjížďky, třeba kolem těch 50–70km. Ptám se proto, že poslední dobu mám smůlu a každá cca pátá vyjížďka končí tím, že se domů vracím autem s kolem v kufru.

    • Naposled dnes,34km od domova… zadní kolo vyfouklé, utíkalo to kolem ventilku, náhradní duši nevozim na kratsi tripy, lepení jsem měl, ale lepidlo v nove zavrene tube bylo vyschle, nechapu…
    • další… 41km od domova, ruplá patka na přehazovačce (2 dni pred byla rovnana v servisu, nahoda? ) ,náhradní jsem bohužel neměl.
    • dalsi 55km od domova, praskla spojka retezu, rupla v zaberu v kopci, ja skoncil v krovi. Nahradni jsem nemel.
    • dalsi cca 30km od domova, upadly pedal, klic c. 15 jsem u sebe nemel.

    Takže po těchto zkušenostech si s sebou beru vždy, i na par km, nahradni dusi, multiklic, nitovac, spojku, patku, pumpicku.

    • sohaj  

      Znám ten pocit. Měl jsem trable s plášti. Nejdřív defekt a po opravě s další vyjížďkou další. Vtipný bylo, že první vyjížďka byla na krátkém okruhu, kde jsem si nevzal vůbec nic, takže návrat domů autem.

      Od té doby mám vždy u sebe: duše ve fusekli, lepení, montpáky, co2 (místo pumpičky), minitool s nýtovačkou, spojku a nějaké drobné do obchodu, když zrovna není sezónu sklizně ovoce :D

      • Invos  

        Fusekle na duši, uskladněné v podsedlovce = dobrý vynález:

        Po zkušenostech s duší, kterou jsme vozil v podsedlovce (asi rok a půl) a při jednom velkém defektu jsem ji vytáhl, tak byla jak řešeto, pač se za tu dobu prodřela o materiál podsedlovky při vibracích asi na deseti místech. Proto vozím náhradní duši taky ve staré flanelové fusekli, od té doby klid. Topeak nářadí Hexus (obsahuje jak montpáky, tak i nýtovač a centrklíč), náhradní patku a spojku řetězu. Pumpička se veze u cykloflašky…

        S tímto vybavením spravíš drtivou většinou problémů (MTB), se silničkou nemám zkušenosti…

        • zdenek  

          Před léty stejná zkušenost s prodřenou duší v brašně a od té doby stejné řešení s fuseklí. :-)

          Nouzově se do ní dají utřít špinavé ruce nebo přibalit něco, co by v brašně cinkalo.

    • Esi  

      Duši připevněnou suchým zipem pod představcem, mikro brašničku pod sedlem kde mám lepení, multiklíč s nýtovačem, 3 spojky na řetěz, 2 montpáky, starou občanku pro lepší identifikaci při nálezu těla, na rámu malou pumpičku. Nic víc neberu ani na dlouhou ani nad krátkou vyjížďku

    • krabica  

      Když jedu kratší bez batohu, tak multiklíč s montpákou a nýtovačem, pumpu + bombičku, knoty, lepení, rychlospojku, když delší, tak v batouhu mám pumpu na tlumič, duši, náhradní ventilek, patku, 2 montpáky, další rychlospojku, stahovací pásky, lepení. Vozím bezdušáky, takže defekt řeším jednou za uherský rok, a pedály mám na imbus…

    • Romancero  

      pumpička, náhradní duše, lepení na duši, montpáky,klíče 6-hranné, spojka k řetězu,lanko k brzdě, centrklíč, náplastě s polštářkem (na odřeniny), obinadlo, obvaz

      (na vyjížďky-okruhy do 100km, bez báglů)

    • nooski  

      Na cesty do a z roboty (cca 75 – 78 km) vozím malinký batoh s duší, montpákama, pumpou, lepením, malý vercajk se vším včetně nýtovačky, spojku na řetěz, sojový suk, komplet šrajtofli, 2 mobily a v měsících, kdy je tma i náhradní přední světlo, se kterým se dá dojet i ve tmě. Na zimáku mám pak v 2. košíku pixlu s další duší, stahovací pásky, hadr a nějakou tubu s rychlým cukrem. Na víkendové projížďky pak bez batohu a v kapse menší verzi věcí z batohu.

    • popokatepetl  

      Do 30 km telefon. Delší trasy do dresu dusi, páky a pumpicku. Na celodenní nebo s rodinou batoh. Tam mám navíc multiklic, svačinu apod. Letos pouze jeden odvoz kdy jsem do zadního kola zarval stovku hřebík a nechtělo se mi s tim dělat v lese

    • Tencovozikmin  

      V3S montazni vozidlo jako doprovod.

    • okam_z_brna  

      Na kole v malinké podsedlovce: 1× duše, montpáky. V dresu mám takovou taštičku s: multiklíč, nýtovačka se spojkou, CO2 pumpička s náhradní bombou, peníze, občanka, kartička pojišťovny

    • Kouba_2005  

      V podsedlovce : prachy, mobil, multiklíč, spojky, patku, pumpičku – to mi doposud stačilo a nemusel jsem využít servisního vozu. S novou blikačkou pod sedlo to ale musím přehodnotit a umístit jinam. Přidám i tmel a knoty

    • l-e-t-o  

      V ledvince mám pořád balíček s nářadím – Multitool i s nýtovačkou, montpáky, stahovací pásky, lepení, CO2 s náhradní bombičkou, knoty a bokem lahvičku s tmelem. Na vyjížďku si beru ledvinku vždycky, takže neřeším jestli jedu 30 km nebo 70.

    • Rychlej turista  

      Chce to mít kolo v pořádku, než vyjedeš. Vzhledem k tomu, jak tvé příhody gradují, počítám, že pokud nezměníš přístup, příště ti odejde něco, kdy půjde o zdraví.

      Tím neříkám, že nic z toho, co popisuješ se nemůže stát, ale aby se to stalo na jednom kole a v rychlém sledu za sebou, náhoda už určitě není.

      • meri  

        Priznam se, ze pred kazdou jizdou nekontroluji dotazeni vsech sroubku, pedalu, spojky na retezu, praskliny v patce, a co se tyka defektu, nevim jak to pri kontrole poznat, ze ho dostanu.Jak to tedy myslis se zmenou pristupu? Pokud to neni nahoda, proc se mi tedy za cela ta leta tyto situace nestavaly? Za poslednich cca 10 let si vzpominam na 2× prasklej drat ve vypletu, asi tak 3 defekty, a jednou urvana prehazovacka o parez,takze moje chyba.

        • Kouba_2005  

          Tak defekty, urvaná hazka, tomu asi nepředejdeš. Dráty se časem unaví a začnou praskat, tomu lze ale předejít včasným přepletením či výměnou zápletů, když to nechceš řešit někde v lese. Ale upadlej pedál? To je zanedbaná údržba.

          • Rychlej turista  

            Přesně tak. Taková kuriozita je řádově, co se týká údržby, na mnohem vyšší úrovni, než špony létající z od kotouče, probrzděný ráfek tak, že je skrz něj vidět, zadřené kladky šaltru, sjetý plášť až na podšívku… To všechno (i další) jsem zažil, a víceméně očekával, proto mě nikdy nepřekvapilo, že k tomu došlo. Ale upadlý pedál?

            • sparrow_cz  

              Není to nic neobvyklého. Stalo se mě, stalo se i kamarádům. Vždycky na nějakém výletovém kole, které se prakticky neservisuje. Sportovní mašiny si udržuješ, ale takové ty dopravní kola moc servisovat nechceš.

              • Rychlej turista  

                Právě, tohle se děje na hospodských plečkách, a ne na kolech, na nichž se seriózně jezdí.

              • 7021  

                Rad se necham poucit, jakou udrzbou zabranim, aby mi upadl pedal.

                • Kouba_2005  

                  Když ho urveš o šutr nebo pařez, tak ti nepomůže nic. Když se ti ale vytočí proto, že byl málo utaženej, tak to je šlendrián a zanedbaný servis kola.

                • novas752  

                  Pravidelnou kontrolou dotažení všech šroubových spojů, včetně pedálů.

            • Kouba_2005  

              Tak s tvým nájezdem už jsi zažil asi vše :-) Nemáš fotku toho ráfku?

            • nooski  

              Upadlý pedál jsem už taky zažil. Taky se mi podařilo urvat přírubu přední náby. Zlomil jsem rodla i rám.. Na některé technické problémy se prostě připravit nelze.

              • Esi  

                mě se povedlo na silničce zlomit rám tak že byl opravdu na 2 kusy prostě se to rozletělo asi v 35km/h při šlapání na rovině (starý favorit v roce 91, když jsem na ten rám koukal tak jedna ta trubka měla do půlky starou prasklinu která přes lak nebyla vidět)

                U klínkového středu se mi povedlo ulomit levou kliku a jel v klipsnách na pravou nohu domů 20 km (to byla doba bez mobilních telefonů :-) ) ještě že to bylo po rovině :)

            • xtonda  

              Jo upadlý pedál, jako dítě někdy v 6. tř. na základce sem dostal k Vánocům nový kolo, 25. to šel projet a upadl mi pedál zrovna když sem shýbal k řazeni, vzal sem hlavou o zem a do Silvestra strávil v nemocnici, super Vánoce

            • Environmentalist  

              Upadlý pedál by jeden nečekal, ale může se stát, že je prostě najednou pryč.

              • Rychlej turista  

                Píše o klíči č. 15, z toho je jasné, že ho neulomil (což se může stát), ale odšrouboval.

                Já teď podobným způsobem ztratitl jedeš šroubek od košíku a hned mi bylo jasné, že se to nemůže stát jen tak, samo od sebe, protože to byla má chyba, že jsem po zajetí Drsoně nezkontroloval jeho dotažení. Což u pedálů jsem udělal :-)

                • babkanakole  

                  Snad mi tím nechceš naznačit, že za ty pravidelně vyklepané šroubky z předního (nákladního) košíku na měšťáku můžu já?

                  @onoseto @samoseto

    • novas752  

      Silnička:

      Duše, pumpička, montpáčky, bombička s nafukovačem, lepení, multiklíč s nýtovačkou, spojka řetězu, řadící lanko.

      Mtb:

      Navíc druhá bombička, 60ml lahvička tmelu, knoty, patka přehazky, stahovací pásky, 5ml mazání na řetěz.

      Takhle to beru vždy ať jedu 5 nebo 100km.

      No a ve tvém případě by to asi chtělo kontrolu kola před jízdou, například ty pedály se jistě za jednu jízdu nepovolily.

      Patka zřejmě mohla naprasknout už při rovnání (když ohýbáš kus kovu tam a zpět, vyrábíš v něm praskliny).

      • novas752  

        A teď v nastávajícim zimnim období i světla navíc.

        Když jedu ve dne tak jen blikačku a Lezyne KTV 200. Když jedu navečer tak hlavní Lezyne micro drive 600XL + další blikačku. Brzy na ty noční jízdy zase vytáhnu SolarStormX6 a 6článkovej baterrypack.

    • V0jtisek  

      Silnička – v kapse dresu v kalas pytliku:

      Duše, 2× bombička s nafukovačem, lepení, montpaky, kilo

      Mtb – Scicon ELAN 210 brasnicka :

      60ml lahvička tmelu, knoty, tool na vlozeni knotu, kousek ostri na uriznuti knotu, patka přehazky, rychlospojka, adapter na foukani na benzince, tool s nytovackou, kilo

      • V0jtisek  

        na mtb jeste klicek na ventilek

        • novas752  

          Jo pravda, ten taky vozim. I 2 nahradni stredy ventilku.

          • V0jtisek  

            byly nekdy potreba?

            • novas752  

              Já zatim ne, ale kámoš měl jednou štěstí že jsem je měl, urval ho při nafukování. Samozřejmě by to šlo vymontovat i z náhradní duše, ale tyhle věci váží prostě prd, takže proč to nevzít.

              • V0jtisek  

                jojo u bezdusi se to asi muze hodit kdyby clovek dolejval tmel a nejak to zajebal, pribalim

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Jsem na absenci klíče a náhradních střev ventilku předevčírem dojel na RX. Použil jsem cestou na dotěsnění tmel ze spreje, pak jsem po pár km potřeboval ještě jednou trochu dofouknout pumpičkou … a nedofouknul, protože zalepený ventilek. :-( Přitom u knotů v brašničce na MTB to obojí vozím.

                  Standardně silnice: pumpička, tmel ve spreji. MTB totéž + zmíněná krabička s knotovou sadou, klíčem na ventilek a náhradním ventilkem. Vždy telefon a peníze na případnou cestu vlakem.

    • rdx  

      Ja mam asi zatim nejaky stesti, ale za 3–4 roky co vozim tenhle setup, jsem potreboval bombicku a knoty jen jednou. Technicky zadrhel jineho razu zadny. Setup stejny na cestu do prace, na 300km Praha / Klinovec / Praha a mtb zavodni nasazeni :)

      Silnice {galusky} – mini multiklic, Tufo tmel, pumpicka,

      Mtb bezdude – Tubolito, DynaPlug a SWAT od spešlu (multiklic, nytovacka, spojka, bombicka 25g).

    • Nitroglycerin  

      V batohu na jakoukoliv vyjížďku: multi-nářadí s nýtovačkou a centrklíčem, rychlospojky, náhradní destičky, lepení, montpáky, minikleště – kombinačky, kus drátu na přidržení řetězu při nýtování, pumpička, kapesní olej ve spreji, pár laboratorních rukavic (nic to neváží ale při demontáži zadního kola se člověk tak nezas.re), nějakou samolepící záplatu na opravu prořízlýho pláště – to ani nevím, jestli by pomohlo ale kdysi jsem si koupil a naštěstí nikdy nepotřeboval. A nejdůležitější věc: dostatek toaletního papíru:-)

      Na něco delšího přidávám náhradní duši a malou 2 Ah powerbanku bo se naviguju přes telefon a mapy.cz.

    • jIrI___  

      Brašnička Topeak Wedge Pack Micro a v ní:

      1. 50 ml tmelu,
      2. knoty s aplikátorem
      3. dvě 16 g bombičky
      4. CO2 adaptér
      5. klíč na ventilky
      6. montpáka
      7. multiklíč s nýtovačem
      8. micro nůž (20 mm čepel)
      9. kus hadru
      10. latexové rukavice
      11. rychlospojka na řetěz
      • zdenek  

        O těch knotech už jsi psal v jiném vlákně. Máš je už vyzkoušené?

        • jIrI___  

          Zkoušel jsem si jen aplikaci nanečisto na starém plášti, takže praktickými informacemi z provozu naštěstí moc neposloužím :)

    • sparrow_cz  

      Banán. Bez něj to nejde :)

      Na MTB mobil, občanku, cash, pumpičku, montpáky, multitool a lepení. Na silnici přidám duši. Ale ze všeho nejdůležitějsí jsou světla. Člověk zabloudí a zatmí, ani neví.

    • babkanakole  

      Multitool s nýtovačem, lepení, pumpičku, montpáky, pásky na kabely, jednu latexovou rukavici a papírové kapesníky, rychlospojku na řetěz, redukci z galuskového na autoventilek, kdyby poblíž byla benzínka s kompresorem :).

      Protože jediné defekty jsem za posledních dvacet let měla letos 3× vytržení ventilku (jednou na obou kolech najednou, naštěstí jen na kratičkém vyjetí tak 15 km od domova), tak od té chvíle i náhradní duši. Když se mi to stalo, tak napatláno lepidlem a „nějak“ zalepeno aby to chvíli drželo, a před každým sjezdem dofoukáváno.

      Cash, telefon, když nezapomenu tak platební kartu, občanku a kartičku pojišťovny, pokud zapomenu, občanku a kartičku pojišťovny mám vyfocené v mobilu.

      Na kole neustále zadní světlo. Přední jen, pokud vyjíždím odpoledne a hrozí, že budu dojíždět za setmění.

      Do 100 km jezdím na vodu a tatranku :)

      Zatím mám kliku, pokud bylo něco momentálně neopravitelného, bylo to vše do 10 km od domova, navíc s návratem s kopce. U delších tras koukám i na vzdálenost k vlaku domů, ale pořád mám možnost zavolat si o odvoz…

    • Breakpain  

      Imbusy 3,4,5,6 a krizovej šroubovák na druhém konci imbusu.

      Klic na centrovani

      Klic na ventilek

      „Bzzz“ pásky

      V kole vložka…

      Na delší tripy přidám nytovacku, CO2 bombicky a montpaky, patka.

      Po každé jízdě kontrola kola, případně kontrola dotažení šroubů, pokud mám podezření. Tlak v pneu hlídám pohmatem každý den, abych měl představu…

    • Youda  

      Papírové kapesníky na v.......

    • Vrci  

      Silnička:

      multiklíč, pumpa, mobil, stovka. Pokud jedu na pláštích tak duše a tři montpáky. Pokud na galuskach tak Pit stop od Vittorie.

    • FoggyGoggy  

      Já vozím one up tool v krku vidle takže v tom je multitool, lis na řetěz ,rychlospojka a centrklic potom v batohu patku, duši , lepení, dvě montpáčky +Jedna je v one upu, co² pumpicku a normální pumpicku (na biku mám bezduše co tak tady čtu tak si asi ještě dobalím trochu mlíka. )

    • Espen  

      Vždycky, když se rozjede podobný téma o tom, co vše sebou vozit, jsem po přečtení akorát vyschízovanej z toho, co vše nemám :-D.

      Na silnici vozím v podsedlovce duši,flastr, montpáky, CO2 bombičku s nafukovače a ty dva základní imbusy.

      • babkanakole  

        Začala jsem v podstatě jen s pumpičkou, montpákami a lepením.

        Jenže u mě to graduje. Roztrhneš řetěz – přihodíš spojku. Kvůli něčemu povolenému nejdřív i s tím vaklem dorazíš na statek a vyžebráš dotažení, a pro příště přihodíš další klíč.

        Momentálně jsem na čas skončila, víc toho stejně na kole nebudu umět použít ;)

        • zdenek  

          Podobným postupem jsem se dostal k tomu, že vozím kousek staré duše. Pár cm široký proužek, se kterým se dá nouzově dojet při roztržení boku pláště nebo větší díře.

      • Esi  

        základ je telefon a dobrá duše která pro tebe dojede, pokud pro tebe budou jezdit jen proto že jsi píchnul tak tě asi brzo všichni pošlou někam, tak že to chce alespoň to co jsi psal že máš :-)

        • Espen  

          Tak telefon a peníze jsem ani nezmiňoval, bez toho snad nejezdí už nikdo.

          Kroužím v podstatě kolem doma, takže bývám max 20–30 km vzdálen.

    • RapMan  

      a lékárničku nevozíte nikdo?

      • RomanH  

        Jodovou tinkturu s pinzetou na klistata a dva tri brufeny. Vice netreba, zaskrtit se da v nouzi i trikem a volala by se stejne sanitka.

      • babkanakole  

        Místo lékárničky vozím dvě náplasti, jeden prášek na migrénu a trochu opalovacího krému. Víc toho na běžnou vyjížďku neberu, na zbytek musí stačit prachy, telefon a kartička pojišťovny.

        Na víkend něco málo přihodím, ale nic moc extra, než plnou lékárničku, to spíš něco proti komárům a klíšťatům.

      • Nitroglycerin  

        To je fakt: taky tam mám nějakou dezinfekci – zásyp a pár náplastí. Ale po těch letech ani netuším v jakým stavu to je. Ještě jsem zapomněl na menší multifunkční nůž a úplně mrňavou baterku – LED svítilnu (přívěsek na klíče)

    • Winux  

      Donedávna na HT – v podsedlové brašničce – duši, montpáky, lepení, rychlospojku, multiklíč, přední a zadní světlo kdyby bylo třeba, pár stahovacích pásků. U košíku na pití pumpička. V kapse klíče, telefon, trochu peněz a doklady.

      Akorát nevím, jak to teď vyřešit při přechodu na fulla, předpokládám, že chytat brašničku za teleskop není dobrej nápad, takže budu muset koupit nějaký batoh …

      • V0jtisek  

        ja na oneupu vozim a neresim :) Mam ten scicon 210 kterej se pridelava jen za liziny sedla a pohoda

      • Kouba_2005  

        Vozím na teleskopu a ničemu to nevadí nebo jsem si toho nevšiml.

    • Lance  

      V bidonu: 4× montpaka, pumpicka a imbus 5 . V podsedlovce dusi. V sobotu defekt v.lese. mrdal sem se s tim 18 minut. Mezitim sem poslouzil jako devka komarum. Vojeli me asi 80×. Bylo mi do breku…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.