• marszy

    Co je pro Vás důležité při koupi kola nebo dílů?Cena?Nebo přístůp prodejce?Je pro Vás cena tím hlavním rozhodnutím?Když budou ceny na netu jen o cca 5–10% rozdílné budete tam stále nakupovat?Dík za názory.

    0 0
    • kubad  

      přístup prodejce je dobrá věc, ale pokud toho pána vidím jen při nákupu a poradit nepotřebuju tak nevím proč nepreferovat cenu :-)

      0 0
      • marszy  

        .Takže jde spíš o pohodu?Večer na netu objednám a dojde mi to až domů?

        0 0
        • kubad  

          určitě pokud víš co chceš je to z domu pohodlnější, navíc v menších městech stejně neseženeě co potřebuješ, rozdíly v cenách sou hodně velké na nettu.

          u kola ti i 10% muže udělat pěkných pár tisíc které můžeš použít na nákup doplňků.

          Pokud ovšem plánuješ nakoupit kolo a pak ho u prodejce i servisovat tak se to trochu mění.

          0 0
          • Tomcat  

            navíc v menších městech stejně neseženeě co potřebuješ i v Práglu máš jen v obchodech jen podavače a objednávače z katalogu.

            0 0
    • kolda  

      pokud by ybl cenovy rozdil 5–10%, nakupoval bych v kamenacich,kde znam prodavace/majitele osobne. ale internet je casto mnohem levnejsi.

       
      0 0
    • pitos  

      Kombinuji nákup na netu s nakupováním v kamenném obchodě.Osobní přístup nepotřebuji,rady prodejců mě nezajímají,spíše se mi někdy nechce určitý komponent na netu hledat nebo vím že mi ho prodejce může dát za podobnou cenu a navíc pohodlnější reklamace či vracení výrobku.

      Mám to tedy tak napůl.

      0 0
      • pitos  

        …a další věc je daleko větší nabídka na netu než v obyč obchodě.

        0 0
    • dieegoo  

      Preferuju cenu. Prodejce je ochotny vzdycky, jen co clovek vytahne penezenku, pri reklamacich se teprva zacne lamat chleba.. A veci beru prevazne z netu. Ne z duvodu pohodlnosti, ale jednak proto, ze u nas v kramech skoro nic nemaj a kdyz jo, tak za nehorazny penize.

      0 0
    • siafu  

      no moje zkusenost je taky takova v Brne, ze v maloobchodech casto nemaji veci, ktere patri do trochu vyssi cenove tridy (sedla SLR, karbonovy Easton, WCS, brzdy Avid SL, Ultimate, Hugi atd.) a pokud je maj, tak prece nebudu kupovat saltr XTR za 4500 kc… navic to znamena obehat pul Brna a na to fakt nemam naladu…

      ciste v maloobchodech beru tak dusi Flyweight (XCR), lepeni a obcas neco primo v bikezone – naposledy rafek UFO, protoze to docela spechalo nez ho objednavat z trinnity, navic bylo beztak nutny poresit vyplet atd., obleceni to je vec uz jina.

      0 0
    • chodec  

      jako u všeho i tady není odpověď ČB. Spotřebák a doplňky nakupuji skoro jenom na netu – lépe si vyberu, nikam nemusím a je to za lepší cenu. Navíc jsou to věci, které stejně nejspíš reklamovat nebudu neb mě osobně nejspíš nebudou stát za to (s výjimkou některých dražších doplňků na tyhle tahanice čas nemám). Výjimku u spotřebáku dělám pokud chci něco hned teď a nechce se mi čekat (třeba dostanu chuť něco udělat ten den večer po práci, když mi něco vypadne z programu) – mám naštěstí/naneštěstí v okolí práce nejmíň 3 relativně slušné obchody a další několik okolo, takže když si vzpomenu, tak to občas koupím impulzivně i když pár kaček tratím.

      No a pak mám svůj domovský servis, kde kupuju, probírám a občas nechávám ošetřovat věci co mi za to stojí (stavba kola, do které jsem se nechtěl pouštět sám). Je mi jasné, že jsou ve srovnání s netem drazí, ale stojí mi to za ten servis co dostávám, za to, že když sháním něco co se sem běžně nevozí, tak mi to splaší i v zahraničí (tře­ba současná kola, která v době, kdy jsem je pořizoval nebyla ani na CRC), znají mě jménem, snad mě i rádi vidí a jsou ochotní mi pomoci i v termínech, kdy asi normální kšeft už rezignoval. Takový rozmar, který asi není nutný, ale já to tak mám rád. 

      0 0
    • jIrI___  

      Pokud seženu v kamenáči zboží za stejnou cenu jak na netu (občas se zadaří :-) ), pak není co řešit a paradoxně z důvodu pohodlnosti (nebývám dopoledne k zastižení, pro zboží bych stejně musel zajít na poštu – zavírají na ni celkem brzy, takže zboží si na ni někdy pár dní poleží) nakoupím v kameňáku. Většinou ale nakupuju drobnější a levnější zboží, u kterého se přičtením poštovného cena dostane nebo přesáhne cenu v kameňáku. Nekupuju žádné skvosty, takže mi stačí nabídka zboží v ČR. Dřív jsem kupoval věci na kolo téměř výhradně přes net, to se změnilo mým příchodem do Brna, kde už cenové rozdíly vůči e-shopům nejsou tak velké jako v našem maloměstě :-)

      0 0
    • drtyc  

      no na netu kupuju kvuli tomu, ze mam vyber a srovnam si parametry nebo dohledam nekde jinde. to u tech hracickovinek.

      lepeni bych si na netu vazne nekupoval a tam to dela dnes i vic jak tech 10%

      svetla… no potrebuju svitit ten den vecer nebo dalsi den nejpozdeji, takze net opet nepripada v uvahu pokud nekde neco upadne, ale koukam po lepsich technologicky dokonalejsich kouscich a objednam si to na hotel, jak zas budu v dosahu USPS. to je ale trosku technologicky patentovy fetisismus, ale bohuzel vetsinou ten patent za to stoji akorat v nasich koncinach nejak prodejci nemaji soudnost za kolik ten patent stoji.

      brzdy jako svetla. potrebuju obvykle ihned nebo vcera bylo pozde ;-)

      zbytek nejak moc neresim a jezdim dokud se to nerozpada.

      0 0
      • pižmoň  

        osobne preferuju nakup v kamenaku,skvela zaruka a navic to mam mnohdy o dost levneji nez treba z kupkola a pod…ale myslim si ze koupit neco pres net jednou za cas taky neuskodi nevidim v tom krome reklamace zadne minus.

        0 0
        • vikicek  

          skvělá záruka? co to je za kec? :D

          0 0
        • Frostty  

          „skvělá záruka“ ..promiň, ale vyprsknul jsem smíchy :o))

          0 0
        • dieegoo  

          To by mě zajímalo, co je to ta skvělá záruka. Jestli to, že dostaneš prodejní doklad, tak pak nevidim žádnou velkou výhodu proti eshopům. V okamžiku, kdy jdeš do krámu něco reklamovat/vracet, původní ochota a přívětivost obchodníka je pryč.

          0 0
    • padlos  

      Tak v kamenak je preci od toho abych si to tam prohlid a pak to koupim na netu, pac tam je to levnejsi :-D

      0 0
      • marszy  

        A když se to posere tak půjdeš otravovat do servisu at ti to za pár švestek opraví a pokud né tak je na netu pomluvíš.Už se na takový těším .Jen mě nesmí potom potkat na ulici.....

        0 0
        • dieegoo  

          Od toho je snad servis, aby opravoval. Pokud ma tolik zakazniku, ze si muze dovolit odminout dalsiho, tak prosim, ale nesmi se pak divit, ze se zakaznikovi takovy pristup nebude libit a da to najevo.  Jinak fak netusim, proc by si servisaci meli hrat na ukrivdene, kdyz zakaznik nakoupil jinde a k nim si zajde jen na montaz/udrzbu. Zakaznik to nechce a ani nedostane zadarmo, proste si objedna sluzbu. Je to jeho volba a asi neni uplne koser byt „trestan“ za to, ze jsem schopne si neco sehnat levneji.

          0 0
        • Alibaba  

          A hegot, to je názor servisáka ! Co votravuješ v mym servisu ! Že chceš něco opravit ?! To mi připomíná přístup mnohých českých „zaměs­tnanců“ – zejména ve službách, na úřadech a pohostinství vídaných.

          Hrome, doufám, žes to nemyslel vážně…

          0 0
          • marszy  

            Špatně pochopeno.To je ten problém ,že nejste z druhé strany .Zákazník koupí na netu vidlici a nechá si jí v servisu namontovat . Časem vinou zákazníka dojde k poškození vidlice. Zákazník se domáhá reklamace v servisu .Zde ji maximálně můžou za další ůplatu demontovat a předat zákaz.  který se jí snaží ,ale neůspěšně reklamovat na netu.Na koho asi bude naštvaný zákazník? Vlastní zkušenost.Opravdu si myslíte ,že servis bude suplovat informační kanal  zadarmo?Na netu koupím za lacinku  a oni mi to v servisu vysvětlí jak se mám o to starat jak foukat , kde a kolik? Vždyt jsem jim už zaplatil za montáž přece.Bavím se o montáží nových dílů né o běžném servisu. Je mi jasné ,že to tady nevyřešíme.To si musí obchodníci vyřikat jinde.

            0 0
            • Alibaba  

              Opravdu si myslíte ,že servis bude suplovat informační kanal  zadarmo?

              To máš těžký, já mám (podotýkám že u produktu koupeném v přímo servisu) z druhé strany zase jiné zkušenosti: Prosím, jak můžu udržovat/servisovat tuhle vidlici ? „To jí přivezte k nám, my vám to uděláme. Vy jí můžete mazat jen vazelínou od nás za 500.- mazací pistolí za 550.-.“ Je jiná alternativa? – „Není.“ Já bych jí chtěl přecijen servisovat sám, je nějaký manuál od výrobce?  „Není, a pak nám sem nechoďte s reklamací !“

              Hádej jak to dopadlo ?

              Za takovouhle „fašizující“ přístupu k zákazníkovi pěkně děkuji. Nakonec se vše potřebné dozvím stejně na netu včetně manuálů a alternativních možností.

              Já bych ze zákazníků pitomce nedělal (i když jsou takoví, kteří si o to říkaj).

              Je to na obchodníkovi, jestli chce něco nabídnout a zákazníka si udržet (i za cenu „přidané hodnoty“), nebo se vyautuje sám. 

              0 0
              • marszy  

                Když si půjdete koupit nové auto  musíte po dobu záruky chodit na předepsané prohlídky , pokud chcete od výrobce aby Vám uznal záruku na vadný díl.Pokud se v autě povrtá někdo jiný, majitel nebo servis alá garáž záruka padá.Zkuste po koupi auta chtít po prodejci servisní manuál ,že si to budete  opravovat sám :-)))

                0 0
                • Vhalasta  

                  Pěkný příměr, ale přesně proti cykloservisům (některým?). To auto ti totiž vezmou do servisu v každém servisu. Kolo ti často vezmou jen v servisu, který prodal.

                  Opakovaná zkušenost, pravda na jaře. Servis má jednu otázku a jednu odpově'd:

                  1. A koupil jste si to kolo u nás?
                  2. My máme teď v servisu plno a už žádné zakázky neberem(asi žádné z neprodaných kol).

                  případně

                  2. Ne, my vám ten zaruční servis na jinde koupenou Rebu neuděláme (btw taky povinný jak u aut).

                  0 0
                  • art1  
                    1. mi dáváme přednost našim zákazníkům , ale další kola berem taky ,jen si zákazník počká déle než "naš " zákazník
                    2. i to se v sezóně stává

                    3)Rebu ti servisujou jen autorizované servisy ( to nezíská každej )

                    0 0
                    • Vhalasta  

                      Klidně bych i počkal po „domácích“ protože mluvím samozřejmě o autorizovaném servise. Jinde mi jen ten garanční servis na prd. A to nebylo na jaře.

                      Mluvím ale jen o jedné zkušenosti v jednom servise. Víc jich tu na dědině nemáme takže mám smůlu a jezdím bez garančky a taky bez problémů 3-tí rok. Takže mám štěstí. :)

                      0 0
                      • drtyc  

                        ja bych necekal, protoze nemam misto, kde skladovat dve kola. proste obvolam servisy a je pro me dulezity se dohodnout s mechanikem po telefonu co ocekavam co si on takhle spatra predstavuje, ze bude jeste potreba a kdy ma nejblizsi termin a do kdy mu to bude odhadem trvat.

                        0 0
                  • marszy  

                    Auto ti na garančku vezmou v každém servisu proto , že za to PLATIŠ !!!!!!

                    0 0
                  • mates555  

                    Až budeš ochotnej platit 500 kč na hodinu jako v servise u aut tak se můžeš takto ohánět…

                    Jeden příklad…měli sme auto v servisu…výměna rozvodů,filtrů…cena díly 12000,celkem 17000…v tom testovací jízda za kterou si řekli 250kč a na autě bylo najeto 60km…když se člověk ohradí tak mu jen s usměvem na rtech řeknou že starý díly ještě mají a za práci ti je tam dají klidně zpátky…sklapneš a jdeš dom…

                    Proč upřednostňovat „cizí“ zákazníky,když je plnej dvůr oprav kol koupených u nás a v obchodě díry…??? Když je důležitý udržet si zákazníky který nakupujou a ne jenom opravují???

                    Nejednou jsem vysvětlil někomu na chodníku jak doladit šaltr (zadarmo,nemusel jsem to dělat…) a pak rovnal patku a kdo ví co a člověk byl ještě sprostej,že to dělal přesně jak sem mu to řekl..atd…

                    0 0
                    • Vhalasta  

                      Nepleť si laskavě pojmy a dojmy. Neříkal jsem, že bych chtěl, aby mě v servisu upřednostnili před zákazníkama s jejich kolama. A také jsem neříkal, že jsem nechtěl zaplatit jejich 250 Kč za hodinu práce (myslím plně srovnatelných s 500 Kč v autoservisu).

                      Opakuji: Odmítli mi udělat garanční prohlídku na vidli, pro niž jsou autorizováni. Neřekli mi přijďte za měsíc, řekli – neděláme. Tak mi řekni nač tu certifikaci mají? Pokud z kola nemají 40 procent rabatu (?) při prodeji tak se ke značce neznají.

                       
                      0 0
                      • art1  

                        a jak víš ,že jsou pro tu značku autorizovaní ? Jestli je to autorizovaný prodejce ,ještě neznamená , že je to i autorizovaný ser­vis

                        0 0
                  • Smazaný účet  

                    Kdyz jsi narazil na ten razucni servis. Kupoval jsem RS domain, prisel, pohoda, vybalim. neni zarucak(ten oroginal od RS), jenom faktura z shopu. Dobre, volam jim do shopu, jestli mi ho poslou. Oni ze je to zbytecny, ze kdyby byl problem, poslu vidlici jim a ze oni ji bud poslou na reklamaci dal, nebo opravi. Tak jsem se ptal na zarucni servis(300 km/3 mesice tusim). Odpoved byla, ze je to taky zbytecne, ze oni ho uz provedli nez vidlici odeslali.

                    0 0
                • Alibaba  

                  Myslel jsem si, že to nepochopíš. Takhle jsem se dotazoal PO garanční prohlídce. Když jsem se ptal jestli s vidlicí něco dělali, řekli, že to při garanci není třeba…

                  Manitou přímo vydává manuály jak vidlice udržovat, je to primitivní věc – navíc značená jako NÁVOD K OBSLUZE ! Nikoli servisní manuál. Jestli má kyždý uživatel měsíčně jezdit do servisu aby mohl vyčistit vidli, navíc podle vaší politiky jen do toho kde jí koupil, tak to potěš pámbu !!! 

                  Kontrování s automobilem:

                  i k autu dostáváš příručku NÁVOD k OBSLUZE, kde máš napsáno, jak s autem hospodařit, abys ho neposlal do kopru. Je tam kupř. doporučené huštění pneu, doplňování provozních kapalin, promazávání zámků a závěsů dveří atp. Říká se tomu údržba automobilu svépomocí a každý prodejce vozů jí doporučuje.

                  I když chápu, že fašos podnikatelé by nejraděj zákazníky voholili i za to, že si ten špurk vůbec pořídili. 

                  0 0
                  • kubad  

                    promiň ale pleteš hrušky a jabka

                    servisovat a udržovat je rozdíl

                    • jak udržovat je popsáno v manuálu který bys měl dostat k vidlici. je tam popsáno co dělat a v jakých časových intervalech.
                    • servisovat nemáš na vidlici sám co pokud k tomu nemáš autorizaci – okamžitě strácíš záruku
                    0 0
                    • Alibaba  

                      A jo sorry, od začátku jde o tu údržbu a manuál, jak je vidět v prvním příspěvku. Manuál zapřeli a nedali, k údržbě nic neprozradili…Já to hodil do jednoho sudu jako servis.

                      0 0
                  • drtyc  

                    jasne, ale neznam jediny auto, kde by chteli po majiteli, at si dotahuje drzak motoru…

                    0 0
                  • marszy  

                    Pokud si pročteš třeba záručak od Authoru tak tam ty informace pro zákazníka jsou!!!Ty jsi jeden z těch zákazníků co by nejradaji čekali u brány závodu a chtěli cenu výrobní a ještě u toho křičeli ,že chtějí slevu protože je to drahý.

                    0 0
                    • Alibaba  

                      Hele, tak ale to pardon. Jeslti reaguješ na mě, jako že tomu grafika příspěvku napovídá, tak o ceně tovaru na netu vs na krámě jsem tu nepíp ani ň. A že jsou kameňáky předražený jsem taky nepsal.

                      Moje reakce směřují na holedbání obchodníků jak jsou na tom proti netu dobře se vztahem k zákazníkovi. O tomhle to celém je.

                      Potom jsem se velice podivoval politice dvojích cen servisu u nás/ jinde zakoupené. To je vskutku neetické. Slevy stálým zákazníkům do toho nezahrnuju.....

                      ps

                      u Rava nebyla o vidlici Manitou ani čárka

                      0 0
                    • Alibaba  

                      Tak se mi tě Zdeňku dneska zželelo, i řekl jsem si, když jde klukovi o ty křehké vztahy prodejce - zákazník, tak si vyrazím do kameňáku. Přestože jsem všechny kola co jsem kdy měl a máme i nyní doma kupoval právě v kamenných obchodech, jakož i řadu příslušenství a doplňkového sortimentu a nikdy u toho neřekl ani popel, že mě berou na hůl, tak jsem v posledních pár letech nakoupil mnohé na netu…I uzarděl jsem se.

                      Cesta vedla do Berouna k Šírerovi, kde jsem hodlal nakoupit čtvero rukavic, dvě přilby a že jsem měl u sebe větší sumu, zaujaly mě tam nějaké sedlovky a představce v pěkné slevě.

                      Ovšem co předvedla obsluha za šarádu (asi jsem smolař)…, manželka nevydržela a po pěti minutách odešla se slovy, že tohle odmítá podporovat. Zatnul jsem zuby a nechal nevyřčenu přirozenaou reakci. Nakoupil jsem jen nejnutnější 2ks tovaru (co se jinde špatně shání). Nechal v kapse nějakých pět-šest tisíc za dvoje rukavice, dvě přilby, představec a sedlovku…

                      Rád si vlezu na net a bez konfrontace s otráveným výrazem a neskrývanou nechutí z obsluhování od prodávajícího, v klidu vyberu co se mi bude líbit a rád s dobrým pocitem zaplatím.    Tož tak.

                      0 0
                      • marszy  

                        Jasné akce a reakce.Nic proti , jseš zákazník a jdeš utratit svoje peníze.A co ti provedli ,žes vydržel jen 5minut?

                        0 0
                        • Alibaba  

                          5 min byla manželka, já asi 10… No klasika: arogance, tlemí se celou dobu a dávaj okázale najevo, že votravuješ s tím, že něco chceš. Podotýkám, že jsme tam byli jediní zákazníci. Mě tohle vždycky totálně na*ere, jestli jim vadí, že jim lidi choděj do krámu, ať jdou dojit krmit prasata…Je to taková „česká kultura služeb“.

                          0 0
                          • Darius  

                            Jen pro zajimavost nedavna zkusenost se Sirerem v Beroune:

                            Plan byl koupit rukavice a kosik na lahev od Speslu a podesdlovou brasnicku, tzn. nic velkyho. Sobota dopoledne, obchod narvanej lidma, malem jsme se otocili hned na schodech, nemam rad hodne lidi na malem prostoru. No nic, kdyz uz tam jsme, tak to zkusime… prodavac v pohode, dlouho vybirame barvu kosiku (bila/stribrna/tma­ve seda), neni problem, mame jejich slevovou karticku, ale bohuzel ne s sebou… date slevu i tak, ano dame… je to jen o lidech

                            se sirerem nemam nic spolecneho a rad nakupuji levne pres net

                            0 0
              • art1  

                Je to na obchodníkovi, jestli chce něco nabídnout a zákazníka si udržet

                 

                a proč si udržet zákazníka ,kterej si nic nekoupí a chce jen rady ?

                0 0
                • siafu  

                  ono je to tak, že si potřebné informace najdu na internetu, takže potom vlastně sháním zcela určitý komponent a nemám potřebu, aby mi do toho někdo moc mluvil a vnucoval zrovna to, co má skladem, vzhledově si potenciální komponenty prohlídnu na SportLifu, kde je všechno pohromadě; jinak oblečení neberu přes net – to je potřeba vyzkoušet a se servisem problém zatím nemám:)

                  0 0
                  • art1  

                    jenže je opravdu kvanta lidí  co si koupěj něco na netu a pak to chtěl zdarma namontovat ,je to přecejen za chvilku tak proč platit ?

                    0 0
                    • drtyc  

                      bavime se o tom samym? ja sem psal o dvojich cenach. ne o placene a neplacene sluzbe.

                      0 0
                      • art1  

                        dvojí ceny máme taky ,pro naše zákazníky a pro ostatní .Děláš u nás servis pravidelně ? dostaneš se o 50% níž s cenou, termín servisu do 48 hodin .Stálej zákazník neplatí za servis na počkání  žádnej příplatek

                        0 0
                • marszy  

                  Je vidět ,že pán je z druhé strany pultu:-)))

                  0 0
              • Volf  

                k tebou popsanému ,, fašizujícímu ,, ? postupu servisu. Budeme mluvit o vidlici a jen obecně. Nic z toho co teď napíšu si prosím tě nevztahuj na svoji osobu. Existují určitá psaná i nepsaná pravidla. Sám jsi napsal, že návodů na servisování čehokoliv je plný internet. Proč by ti měl servisák prozrazovat svoje know how jen proto, že si chceš sám servisovat ? To je jedno z těch nepsaných pravidel. A teď to psané. Pokud máš vidlici v záruce, tak on ti ani nic jiného než že to máš donést, nemůže říct. Jednak ho k tomu svým způsobem zavazuje plnění záručních podmínek, možnost výdělku a v neposladní řadě i to, že pokud ti poradí co s tím máš dělat sám, tak ti v krajním případě zaplatí opravu jím poškozené vidlice, protože si tě třeba při tom rozhovoru nahrál a bude pak argumentovat, že jsi mu to neměl radit. Je to možná paranoidní, ale realistické bohužel. No a k neustálým střetům nad povinostmi obchodníků, servisáků atd. Demokracie jak už řekl Karel Kryl není možná bez sociální spravedlnosti. A já dodávám, že i bez rovnosti mezi lidmi. Nerozumím tomu, že po 20 letech po pádu komunizmu si někdo vysvětluje rčení náš zákazník náš pán tak, že je to slouha, který musí skákat jak já pískám. Ty před pultem a on za pultem jste naprosto rovnocení lidé a jsem přesvědčený o tom, že pokud si každý z nás toto uvědomí, tak bude na světě mnohem a mnohem lépe. Já nevím jestli je to českou genetickou úchylkou, ale nabyl jsem posledních 10 let dojmu, že musíme mít neustále nějakého nepřítele, kterého je potřeba zašlapat do země. Nevím proč to tak je, ale když vyjedeš za naše jihozápadní a západní hranice, tak tam najednou nikdo mezi s sebou nesoupeří. Potkávají se ochotní zákazníci s ochotnými prodavači a obě strany respaktují jakési nevím čím dané hranice, které respektují osoby a osobnosti obou stran. My jen bojujeme.

                0 0
                • Alibaba  

                  Hm, pěkné, odpověď už jsem napsal o výše. Záruka je podmíněna garanční prohlídkou kola. Tu jsem absolvoval – vpodstatě nic s ním  nedělali a pak jsem se dotazoval, zda-li si vidli můžu udržovat sám. Na to mi řekli jen výše psané. Že to nejde a že to musí oni.

                  Souhlasím s tvým názorem na kulturu prodeje. Já jako bývalý obchodník nikdy v krámech nebuzeruju a snažím se být co nejzdvořilejší. Přesto se setkávám s naprosto nefundovanou a bontonem nedotčenou „obsluhou“, která mi dává jasně najevo, že ONI jsou tu pány.

                  Pokud se obchodník, který má v popisu firmy „servis“, prezentuje automaticky : dvojíma cenama na nabízenou službu (ve výše popisované podobě), tak jde sám proti sobě.

                  To mi připomíná staré dobré časy rozpadajícího se komunizmu, kdy měli restaurace dvojí ceníky – pro naše a pro západní. Omlouvali to tím, že na západě je pro nás taky draho…

                  K takovým „obchodníkům“ já pak nechodím.

                  Jednotné ceny pro všechny a slevy pro stálé zákazníky ovšem chápu.

                  0 0
                  • kubad  

                    podle mě chyba v komunikaci – už sem ti to psal někde dole je rozdíl udržovat podle návodu, to samozřejmě můžeš a musíš, a je rozdíl servisovat – k tomu se musí vidlice rozdělat, a to bohužel nemůžeš kvůli záruce.

                    0 0
                • drtyc  

                  :) ja mel za to, ze servis patri do tercialniho sektoru, tedy mezi „sluzby“

                  ale zapomel jsem, ze spousta obchodniku nezapomina na dobu okupace, kdy zakaznici byli plosne: „kunden“.

                  0 0
    • Tomcat  

      Co je pro Vás důležité při koupi kola nebo dílů? Nic jednoznačné

      Cena? Né vždy

      Nebo přístůp prodejce? Né vždy

      Je pro Vás cena tím hlavním rozhodnutím? Už se opakuješ

      Když budou ceny na netu jen o cca 5–10% rozdílné budete tam stále nakupovat? Nelze jednožnačně říci

      0 0
      • Thidney  

        No jo, ale ty jsi známej váhavej střelec :)

        0 0
        • Tomcat  

          To ano, ale ja sem vahavy s vyberem z bozi jako takoveho a o tom otazka nebyla.

          Pokud si zbozi vyberu tak za nim jdu, neresim cenu ani obchod. Tedy opacne na co je obchod ktery ma dobre ceny ale ne zaklad a to zbozi ktere chci.

          Kdybych mel vybyrat jen podle dovozce\prodece a ceny tak bych spoustu veci nemel.

          0 0
    • destr  

      No protože většinou přesně vím, co chci, tak si to objednám z netu, než obíhat 10 obchodů a nakonec zjistit, že to stejně nemaj. Jak např. helmy Met, ktery v celym Brně nikde nejsou!

      0 0
      • Foss!l  

        Ale jsou… Ta moje je z RockPointu na Masaryčce :) Narazil jsem na ni úplnou náhodou :-D

         
        0 0
        • destr  

          Jo, ale jenom ty „levny“, ty maj i v bartsportu, ale jenom velikosti XL (ty největši)

          0 0
        • drtyc  

          jj. jeden z velmi mala kamenych obchodu, kde maji trosku vic nez to co maji vietnamci na trznici za 1/4 cenu.

          0 0
          • destr  

            Tak jako maj tam občas dobry slevy, mladá tam koupila boty na běžky slevněny z 3800 na 1500.

            0 0
            • drtyc  

              eeeh. ne. slevy jsou tam porad drazsi nez se to da dovizt ze statu v normalnich cenach, ale jde o to, ze jiny obchody nabizi skoro to samo co maji na trznici akorat ze trznice je proti tem obchodum nekdy i 4× levnejsi.

              pokud chces neco jinyho nez zakladni radu a ocekavas nejaky vlastnosti, tak jinde nez na netu nebo v obchodech typu rockpointu nepochodis. srovnavat rockpoint a hudy treba je neco jako hummer vs. traktor…

              0 0
            • Foss!l  

              no, mě stála moje MET Kaos 2,5…

              0 0
    • Evilcleaner  

      vím co chci, takže kupuju tam kde je to finančně nejvýhodnější… z velkoskladu:-D

      ale občas když chci něco neobvyklejšího tak z netu nebo z kameňaku, záleží většinou jen na ceně. naštěstí v ostravě je přímo kamenná prodejna bagbike takže to mám jednodušší.

      jinak kolo jsem zatím kupoval vždy v kemanném obchodě… to poslední bylo v akci levnější min o 5 tis než kdekoli jinde na internetu

      0 0
    • Hornet  

      V poslednej dobe nemam moc dobre skusenosti s kamennymi obchodmi, teda na slovensku, pristup je dost rozdielny, ceny dost vysoke, niekedy strasne premrstene, trebars dvojnasobne oproti netu, takisto pristup k dielom nakupenym cez net, za montaz alebo servis si zauctuje trojnasobok oproti dielom kupenych v obchode. Casto neochota, mozme vam to objednat…atd.Takze prevazne nakupujem cez net, okrem biku, drobne veci v obchode, servis robim sam sebe aj Hornetke, niekedy kamosom, sme celkom dobra parta, ked niekto nema nejake naradie vzdy si vieme pomoct.

      Takze prevazuje nakup cez net. Myslim ze vzdy to bude o cene, jasne ze pri malych rozdieloch je lepsi kamenny obchod a asi aj pri nakupe biku, taktiez v pripade ked si clovek nemoze/nevie robit servis.

      0 0
      • drtyc  

        jak se na dvoji ceny servisu diva obchodni inspekce? vzdyt jde o ten samy ukon. je to jako mit 4× ceny v pohostinstvi pro lidi co nemluvi cesky nebo slovensky (pripadne romsky)

        0 0
        • Krys  

          Budú to deklarovať ako zľavu na servis u nich zakúpených výrobkov.

          0 0
          • drtyc  

            jestli maji nekde cenik praci, jako ze ho musi mit, tak by je mohl usvedcit o tom, ze to neni sleva.

            0 0
            • Krys  

              A na čo by to bolo dobre?

              0 0
              • drtyc  

                kdyz te serou, ze ti nechteji servisovat veci a jeste maji blby kecy, tak je udas a pujdes o dum dal. treba priste nebudou mit drzkovou?

                0 0
                • drtyc  

                  pripadne pokud je to jediny servis sveho druhu v okruhu 20km a neda se s nima domluvit, tak je to zpusob, jak na ne zatlacit, aby se chteli domluvit a nemusel si jezdit do okresniho mesta.

                  0 0
                  • Hornet  

                    Funguje to asi tak, ze obchodnik povie: urobime vam to za tolkoto(3nasobok beznej servisnej ceny-cenniku) a zakaznik to bud akceptuje alebo odide inam, a 99% ludi sa nepojde stazovat alebo sa tahat po sudoch, pripadne SOI-ka, takato je bohuzial realita

                    0 0
                  • Krys  

                    To akože, ja chcem, tak druhý musí? Keď sa ti servis nepáči, tak tam nechodievaj. Inú možnosť nemáš. Ak by existoval zákon umožňujúci sekírovanie zo strany zákazníka, moc by to asi tých servismanov nebavilo, nie?

                    Ano, je dnes moderné oháňať sa zákonmi a vedieť na čo mám právo. Rovno ti ale poviem, že byť ja servismanom a nejaký zákazník si u mňa bude vydupávať ceny pomocou zákona a súdu, tak ho pošlem do ******. Fakt si myslíš, že niekto pre teba odvedie kvalitnú prácu, keď si ju vymôžeš silou?

                    Ten servis má na rôzne ceny závislé od pôvodu servisovaného výrobku svoje dôvody a plné právo.

                    0 0
                    • Hornet  

                      JJ, s niektorymi „zakaznikmi“ je to tazke, myslim ze pri normalnom slusnom pristupe sa da vzdy dohodnut.

                      Ked som robil v bikovom obchode, prislo dost zakaznikov co nakupili lacne sunky cez triangel, tesco a pod, a chceli si uplatnovat zaruku, zarucny servis atd, a dobre ze sa pri tom nepos.....a to musite a musite…blee, ale da so to aj inak, prisiel zakaznik/-ci, povedal na rovinu, ze to je kupene inde, potrebuje servis, v cenniku bolo uvedne, ze je za to priplatok, suhlasil, tak vsetko prebehlo ok.

                      0 0
                      • drtyc  

                        nevim o cem se tu bavite, ale prijde vam normalni, ze se prestehuju a mam byt za to potrestan vyssimi cenami servisu nez soused, kterej bydlel v danym miste odjakziva? me to normalni neprijde.

                        stejne tak, kdyz nekde prodavaji a servisuji danou znacku jako o 100km dal. je to jako koupit si auto v cechach pres lizingovku a kdyz se pokazi na sluzebce na morave, tak te budou na morave vyhazovat ze servisu, ze to auto sis nekoupil u jejich smluvniho prodejce.

                        nevim, ale asi ziju na jine planete, kdyz se mi zda tohle jednani jako totalni picovina a to je to co se dnes v servisech deje.

                        0 0
                        • Hornet  

                          Netvrdim ze to je celkom koser, ale bohuzial je to sucasna realita…

                          A pristup niektorych „tiez predajcov“ je ozaj dost nechutny…

                          0 0
                          • drtyc  

                            ale bohuzial

                            takze se shodnem na tom, ze je na case zacit s tim neco delat. takze kazdy tyden jedno udani?

                            0 0
                            • Hornet  

                              :-D :-D :-D

                              joooooo

                              0 0
                            • marszy  

                              a kam to jeko udáš??:-)))

                              0 0
                              • drtyc  

                                no koukal jsem a je to ta sporna dolozka o dobrych mravech, ktera je temer nevymahatelna :) ale uz me ta nsranost presla. kdyz se ti vysype klika v krizovatce a malem te kvuli tomu prejedou a do servisu bez spotrebaku si vrazil ten rok 5tis, tak bys byl taky pretoceny az do cervena.

                                0 0
                                • marszy  

                                  Stát se to mě  tak se omluvím opravím závadu na počkání  a jako omluvu vezmu hezký dres a dám ti ho.To není nadsázka ,ale pravda.

                                  0 0
                        • Krys  

                          A prečo má byť potrestaný predajca? Prečo by si mal mať rovnakú cenu ako sused, ktorý je stály zákazník? Mne to pripadá úplne v pohode, že človek, ktorý chodí do servisu často, dostane zľavu a mnoho vecí aj zadarmo.

                          Chlapci, nežijete na inej planéte ale v utopickej predstave podivnej rovnoprávnosti.

                          0 0
                          • drtyc  

                            me prijde divny, ze mi nekdo rika, ze mam

                            1. bud sponzorovat sousedovi servis pokud budu chodit do stejnyho servisu a az moralne zastara aktualni kolo, tak se konecne zrovnopravnim se sousedem.
                            2. nestehovat se nebo dojizdet do servisu kolik? 20? 40? 60? 100? 200? 1000km? Co je jeste jako unosny? pak se divte, ze jsou tu vlakna o tom, jak rozstelovat prehazku dvakrat tydne.
                            0 0
                            • Krys  

                              Nič z toho nemusíš.

                              Mne príde divné, že si niekto myslí, že má vo všetkom rovnaké prava ako ostatní.

                              A priznám sa, že po prečítaní bodu a) som usúdil, že nemá význam, aby sme mi dvaja na túto tému diskutovali. Nepresvedčím ťa a ani ty mňa. Pozitívne pre mňa je to, že moja predstava sveta viac korešponduje so skutočným stavom ako tvoja. ;)

                              0 0
                              • drtyc  

                                no to se asi fakt neshodnem a nema smysl to dal resit, kdyz ty pises ob jednu zpatky o tom, ze zakaznik ma trestat prodejce. Snad prodejce si stanovuje ceny a zkaznik chce akorat vedet na cem je. Je to prilis? Prodejce se fakt nemusi trestat tim, ze si stanovi nizkou cenu. A jestli ti neprijde divny, ze dvoji ceny nejsou uplne tak normalni… stejne tak odmitnuti servisu jenom kvuli puvodu…

                                0 0
                            • mr.antik  

                              ani jedno nedává logiku, mě je jedno za kolik servisuje kolo svému sousedovi nebo svojí milence, hlavně když dostanu kvalitní servis za rozumný peníze.

                              0 0
                              • drtyc  

                                no nevim, ale asi to vypada tak, ze prestanu preferovat kvalitni servis, ktery mam ted doslova u nosu na jednom miste a zacnu cilene vyhledavat servis, ktery neni spojeny s prodejnou – pokud se ma neco zmenit mene nasilnou formou a to se nestane, protoze jsem lemra pohodlna ;-)

                                jinak jestli se tu nekterym nezda obsah obchodnich vztahu podle obcanskyho zakoniku, kde by meli zachazet se zakaznikama do jiste miry stejne… ne kvuli kazde drobnosti chce kazdy zakaznik podle obcanskyho smlouvat o drobny a srat obchodnika, tak jak jsou vztahy podle obchodniho zakoniku… ale chapu, ze nekteri by tady jiste sli i do samosky smlouvat o cene jednoho rohliku, i kdyz by byli mesic o hladu a neprislo by jim to jako masochismus.

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  já to pořád nějak nechápu

                                  0 0
                                  • drtyc  

                                    asi tak jak u doktora? kdyz nesportujes, tak ti kolikrat staci, ze se muzes hybat bez omezeni a nepotrebujes mit top servis, aby si se mohl treba i po dalsich 30ti letech pretezovani jeste hybat, coz by treba doktor z horni dolni pokud se zrovna nevyspal neudelal tak precizne a nevyhral si s tim

                                    (i kdyz doktori jsou precenovani 90% hodnocene prace udela v dlouhodobym horizontu stejne telo…)

                                    0 0
            • Barak  

              Nemyslím, že bude problém to v ceníku upravit tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Tím myslím vyhovět zákonu a zároveň dát zákazníkům dostatečně najevo, že při nákupu dílů od nich mají na jejich montáž x% slevu. Co se týká následného servisu, tak je fakt, že nějaký krám může poskytovat slevu na servis zákazníkům, kteří mají kolo od nich.  Na obou variantách nevidím nic špatného.

              0 0
        • Mirek1  

          Po pravdě řečeno, já bych „individuální“ ceny nezavrhoval. Stejně jako mohu mít slevy pro stálý zákazníky, proč nemít přirážky pro otravný zákazníky. Pokud se mu cena nelíbí, ať nekupuje. Jsem pro naprostou volnost – zákazník si vybírá svého obchodníka. Proč by si nemohl obchodník taky vybírat svého zákazníka? A řídit to cenou mi přijde daleko lepší než mít stejné ceny pro všechny a ty, o které nestojím, úplně odmítat. Prostě v té přirážce si promítnu všechny problémy, které mi daný zákazník přináší a je to pro mě tak stejně dobrej kšeft, jako jinej, ne?

          0 0
    • xetron  

      Tak ja zatim v cyklistice nakupuju převážně v kamenném obchodě kvůli záruce, dobrým cenám a taky si rad převezmu zboži, funkčni viditelne, prostě jistota.

      z druhé strany některé internetove akce jsou tak výrazné že pak hraje roli cena

      0 0
      • drtyc  

        převezmu zboži, funkčni viditelne

        a prave proto objednavam pres net. moznost vraceni zbozi atd. zpusob jak si vyzkouset kolo treba v baraku na schodech a nedohadovat se s nikym, jestli si to kolo pujcis nebo ne, jak tu bylo pred par dny

        0 0
        • xetron  

          Ale při vraceni do te 2 tydenní lhůty nesmi byt přece zboži použito ani rozbaleno, je to pouze ochrana proti dodávce špatného druhu zboží, nebo se pletu? Jinak kolo bych si po netu asi už vubec nekoupil. Přece jen když nakoupim v obchodě tak mam nasledujici garančni prohlidku po 30 dnech na ktere se všechno doladi(vyreklamuje)

          0 0
    • mr.antik  

      Řek bych že nejdůležitější je úspora času. Zboží vybírám na netu, případně okoukám u jinejch cyklistů, dle zkušeností.

      Nejradši mám e-shopy, které mají kameňák nebo je možnost osobního převzetí. Takže objednat – vyzvednout, prohlídnout. Nestane se tak, že dostanu něco jinýho než jsem chtěl.

      0 0
    • jerryx  

      Dulezita je pro mne cena a hlavne to, aby to co si vyberu bylo skutecne skladem tj. k okamzitymu odeslani. Kontakt s obchodnikem me nezajima.

      0 0
    • drtyc  

      kazdy prispevek do tohodle vlakna bude potrestan. prave mi na 3 mesice starych prevodnicich zustala v ruce klika se slapkou. hlavne, ze to bylo na generalce ve zde vyhlasenem servisu a menili mi tam ty prevodniky… no nic. se servisem to asi nema moc spolecnyho jen to, ze se mi to proste na tech dirach ve meste podarilo vyklepat. takze dalsi duvod pro fulla a proti tomu, ze kdyz se mi nekde takhle vysype kolo, tak nez abych to tlacil 4km do servisu, kde to muzu reklamovat, tak to radsi hodim do servisu co mam 500m po ceste domu.

      0 0
    • petrun  

      Cena. Vím co chci a to také přesně objednám. Kameňáky jsou pro mně dobré jen na drobnosti které se nevyplatí kupovat kvůli poštovnému na netu. Jinak výhradně net.

      0 0
      • jerryx  

        Taktak. V kamenacich kupuju maximalne lanka. Semtam se nechaj zneuzit na vyzkouseni treter, ktery se nasledne objednaj na netu. Neni to ani tim, ze by mne stvaly jejich ceny, ale spis tim, ze tam maj dost prd.

        0 0
        • art1  

          za to na netu maj vše

          0 0
          • drtyc  

            zato na netu, kdyz to prijde a nesedi to muzu vratit?

            0 0
            • drtyc  

              kdezto v kamenaku maji jednu velikost jeste od jinyho modelu danyho vyrobce a tlaci me do zalohy a objednavky ze ktere nemam moznost vycouvat, tak je poslu vite kam.

              0 0
              • marszy  

                Jednou jsem šel kolem krámku s parukama na dveřích stálo za vyzkoušení 1ks paruky 50kč .Prostě lidi chodily a jen tak si zkoušely paruky a přinos žádný. Přece nebudou obchodníci výstavním místem internetu (tím bohužel zatím jsou). Chceš tretry ? Ok vyzkoušej , nekoupíš zaplat .Koupíš zaplat jen cenu bot.Vypadá to hodně drsně , ale at mi někdo vysvětlí jak se mají obchodníci bránit před lidma co zneužívají krám jen na vyzkoušení a lovení informací a pak koupí na netu.

                0 0
                • dieegoo  

                  To je s prominutim pěkná pitomost. Ať mi ten prodejce dokáže, že mu zkoušené boty vracim jen proto, že si je chci objednat jinde a ne proto, že mi prostě nesedí. Do boty nevleze, takže mu nezbyde nic jiného, než prostě věřit, že nepasují a s nějakým placením za ozkoušení asi moc nepochodí.

                  0 0
                  • marszy  

                    To je právě to co on nemůže vědět:-))Tak proto bude chtít zaplatit za vyzkoušení.

                    0 0
                    • dieegoo  

                      Tak to přeju obchodníkovi hodně úspěchů. Může rovnou u vchodu vybírat vstupné, protože co kdyby se mi na prodejně něco zalíbilo, prodavači bych se nezmínil a pak bych si to drze koupil jinde? Chudák prodavač to ani nezjistí a přijde o výpůjčný.

                       

                      Nevim, co tady pořád řešíte za blbosti. Prostě existuje konkurence, pokud obchodník není schopný přizpůsobit ceny či nabídnout nadstandardní služby tak, abych měl důvod ho upřednostnit před ostatními, pak je to čistě jeho problém a ať klidně krám zavře. Když se nedaří supermarketu s potravinami, upraví ceny, nedaří se dál? Ok, skončí. Snadné řešení. Funguje to tak ve všech obchodech, nevim, proč zrovna v cyklistické brandži by měly být nějaké vyjímky, dvojí ceny, poplatky za koukání a další.

                      0 0
                      • art1  

                        víš s jakou marží fungujou e-shopy

                        0 0
                        • dieegoo  

                          Ale to je přece jedno, platí to, co jsem napsal – jsi jako obchodník schopen nabídnout přijatelné ceny (kldině vyšší, než na eshopu) a třeba něco navíc? Pokud ano, rád k tobě přijdu, ale určitě k tobě nepůjdu jen ze soucitu, že si všichni objednávají na netu a vás prodejce šidí.

                          0 0
                  • xetron  

                    hm když to zavedou všichni plošně tak nepochodime my se zkoušenim bot, ale taky se mi nelibi jak toto někdo dokaže provadět s čistym svědomim…Nejde jenom o material ale ten prodavač se ti věnuje, slouži ti a ty mu pak ještě lžeš třebas abys boty mohl jit koupit na net o 200,– levněji…

                    0 0
                    • dieegoo  

                      Ten prodavač je za to, že tě obsluhuje placený, je to jeho práce. Taky je ti líto vynést koš do popelnice, protože chudák popelář s tím bude mít práci?

                      0 0
                      • art1  

                        ten prodavač si na sebe musí vydělat

                        0 0
                        • dieegoo  

                          Však to souvisí jedno s druhým. Pokud bude mít obchodník vysoké ceny, prodavač se bude moct snažit sebevíc a prostě nic neprodá, protože každej si to radši poběží koupit za 2/3 ceny na internet. Pokud budou ceny přijatelné, pak nebudu mít důvod kupovat na netu, ale rád do prodejny zajdu, s prodavačem všechno proberu a nechám si poradit.

                          0 0
                      • xetron  

                        ten prodavač z toho může mít ušlý zisk ⇒ nemusí mít odměny, to už jsou ale dohady ano chápu. Pokud už je za to placený tak by se tam taky mohl postavit a divat se jak něco chceš, že. Naopak popelař když bude prazdna popelnice taky dostane peníze…

                        0 0
                      • marszy  

                        Kolik ti je let?Prodavač potřebuje prodat aby měl na výplatu!!!!!

                        0 0
                        • dieegoo  

                          A co s tím má můj věk společného?

                          To, jestli je obchodník schopen vydělat na výplaty svých zaměstnanců souvisí s tím, co jsem psal už asi stokrát. Rozhodně si nevydělá tak, že nasadí přemrštěné ceny, které odradí všechny potenciální zákazníky. Třeba k němu přijde koupit předraženou věc 10 lidí a on si bude myslet, jak krásně na tom rejžuje, to ho ale přejde v okamžiku, kdy si uvědomí, že kdyby měl ceny nižší, zákazníků nebude 10, ale třeba 100 a finální výnos z prodeje bude tedy uplně někde jinde. Kupecké počty ;)

                          Prostě a jednoduše – pokud na to nemám, nenajmu si personál. Pokud na to chci mít, musim se zařídit tak, aby ke mě lidi chodili nejen koukat, ale i občas něco utratit. Proto přece ten obchod mám. Lidi utratí, já budu mít peníze na zaměstnance. Nic víc, nic míň.

                          0 0
                          • marszy  

                            Ten obchodník chce třeba reagovat , ale přece nebude prodávat díly pod svojí nákupní cenou přece.

                            0 0
                            • marszy  

                              Nakoupím XT šaltr za 1150s dph a prodám ti ho za 950kč cena na netu a ted mi vysvětli z čeho mám zaplatit náklady na nájem , elektriku , mzdy atd?

                              0 0
                              • dieegoo  

                                Ale dyť je to pořád jedno a to samé dokola. Ty díly očividně jdou sehnat za nižší pořizovací náklady a tím pádem i levněji prodávat. Pokud obchodník není schopen si sehnat distributora se stejnými cenami / není ochoten za tak nízké ceny prodávat, musí se smířit s tím, že u něj nakoupí méně lidí, než u obchodníka, který tu přehazku střílí po 950Kč.  Bude li pro něj živnost i s nižším počtem nakupujících udržitelná, nic mu nebrání obchodovat dál, nebude li, musí bohužel skončit. Tak to funguje a nikdo s tím nic nenadělá, zákazníci ani stát tě nebudou dotovat jen proto, že jim tě bude líto, že nemůžeš nabídnout konkurence schopné ceny.

                                0 0
                                • marszy  

                                  Tvůj názor stojí za zamyšlení.Problém je v tom ,že kontakty které mě dovedou k OEM dílům jsou  nedostupné normálním obchodníkům.Nebo si opravdu myslíš ,že zavolám do kolokrám a ti mi dají své obchodní kontakty?To není o tom zvednout telefon e někam zavolat.

                                  0 0
                                  • dieegoo  

                                    Nikde přece nepíšu, že je to snadné nebo něco takového. Napsal jsem, že očividně to možné je a tím to haslo, žádný návod jak se k takovému zdroji dostat, jsem přece nedával.

                                    Čistě ze zvědavosti – jaký je rozdíl mezi „normálním obchodníkem“ a třeba zmíněným kolokrámem? Neber to jako rejpání, jen mě to zajímá.

                                    0 0
                              • DaSnail  

                                tak prečo to shimano predávaš, keď na to nemôžeš dať konkurencieschop­nú cenu?

                                v kameňáku kde nakupujem, shimano majú len tie najnižšie sady. dobre vedia, že ten kto má záujem o niečo lepšie, tomu asi trochu rozumie a radšej kúpi na nete XTéčko jak v kameňáku deorko

                                s namontovaním dielov kúpených inde nemajú žiadny problém. je to platená služba a cena je vecou dohody.

                                cena servisu že je rozdielna pre veci kúpene tam alebo inde a pre stálych zákazníkov alebo pre ludí ktorí tam kupujú prvú vec mi nevadí. je to imho normálne a budujú si takto stálu klientelu.

                                0 0
                    • Wojtek  

                      hm,mě to prodavač řekne narovinu:di si to koupit na net,u nás by si to měl o hodně dražší

                      0 0
                      • marszy  

                        A je ten prodavač taky majitel?Asi né.

                        0 0
                        • Volf  

                          Mně kdyby to řekl prodavač, tak ho normálně napráskám jeho zaměstnavateli. Porože takový člověk je pro zaměstnavatele zadarmo drahý.

                          0 0
            • art1  

              a proděláš na poštovným

              0 0
              • dieegoo  

                I když prodělám na poštovnym při zaslání nevyhovující velikosti a výměně za správnou, často budu pořád s pořizovacími náklady hluboho pod cenou, kterou bych dal v kamenném obchodě.

                0 0
                • xetron  

                  tak to bych se obaval že to tak hluboko nebude… Záleží na obchodě, ale dokažu nakupovat v kamenném obchodě levněji než na netu a nejenom cyklisticke věci, třebas i některe druhy elektroniky :)

                  0 0
                  • dieegoo  

                    Dám příklad – tretry v eshopu 2500. U nás v kamenném krámě 3300. Je to jediný krám, o kterém vím, že je má. Můžu celý den lítat po sousedních městech po krámech a hledat, možná  je někde najdu za 2800, což je celkem pěkná úspora, ale zabil jsem tím celý den, projezdil spoustu peněz za benzin, čili suma sumárum jsem v podstatě na původní částce. Když si je koupim v eshopu, vyjdou mě na 2500 (pokud je poštovné nad 2 tisíce gratis), nebudou mi sedět, zaplatím poštu zpět k obchodníkovi, objednám o číslo jiné. Výsledná cena 2600. Ušetřil jsem 700kč proti kameňáku i přes to, že jsem musel sponzorovat poštu.

                    0 0
                    • art1  

                      jedinný krám co je má ? A jak víš ,že je má e-shop ?

                      0 0
                      • dieegoo  

                        To myslíš vážně?

                        0 0
                        • art1  

                          jo myslím , měl jsem na krámě zimní boty shimano za 3590,–   každej je chtěl ,ale říkali mi ,že na netu jsou za 2990,– , ale když to objednávali tak skladem je nikdo neměl. To samé s klikama XTR  měl jsem je za 7990,– a na netu je prodává někdo za 6890,. ( samozřejmě je nemaj ) no a moje cena je samozřejmě moc velká . řekni mi nějakou věc a já ti dám menší cenu než maj e-shopy ,ale nebudu to mít skladem

                          0 0
                          • dieegoo  

                            Není problém obchodníka kontaktovat mailem. Nebude mě to stát ani halíř. Ale pořád nikde nevidim tu jistotu, že když přijdu k tobě na krám, ve výloze uvidim své vysněné boty, že je budeš mít v mé velikosti ;)

                            0 0
                            • art1  

                              když mít nebudu ,nebudeš moc zkoušet ,když mít budu ,otestuješ a koupíš na netu

                              0 0
                              • dieegoo  

                                Hrách na stěnu házet… Tak po xté. Pokud mi nabídneš cenu, která bude třeba o 200–300kč vyšší, než na netu, tak jsem to při ceně zboží 3000kč schopen akcepotovat a rád si připlatim. Ušetřim si dohady s kurýrem, kdy mi věc přiveze, případné zasílání zpět pro výměnu velikosti a v případě reklamace také raději jednám osobně, než po telefonu. Pokud bude ale cenový rozdíl výrazně vyšší, pak tohle všechno rád risknu a jak jsem řekl, na nějakou morální stránku, že mi bude líto, že jako obchodník zrovna na mě nezbohatneš, hrát nebudu.

                                0 0
                                • art1  

                                  náš zákazník náš pán , když nebudu mít na skladě cenu udělám , když mám na skladě cenu neudělám  dodavatel nás nutí ( nesmyslně ) dodržovat MOC

                                  0 0
                                  • dieegoo  

                                    A popravdě – nabídneš mi tu lepší cenu automaticky a nebo bych se tě musel ptát? Protože popravdě by mi přišlo trochu „potupný“ v krámu škemrat o slevu.

                                    0 0
                                    • marszy  

                                      A pro mne je potupný ti dát slevu  .Že v Kauflandu neslyším u kasy dejte mi slevu nebo jdu jinam.

                                      0 0
                                      • Barak  

                                        Kdyby v Kauflandu řešili problém s tím, že spoustu jejich zákazníků začíná objednávat zboží na internetu, určitě bys to tam slyšel.

                                        0 0
                                        • Volf  

                                          To je jen blud na ospravedlnění toho, že jsou komodity, kde se prostě dá šulit s cenama díky OEM dílům, nebo že jde o výrobce, kteří to nedodržují. zkus si vyžebrat někde v e shopu cenu na Foxe nabo na Campu. To je jen o tom, zda výrobce vidí jen okamžitý zissk, bebo prostě nedovolí degradovat svoje logo prodejem OEM dílů za jiné ceny.

                                          0 0
                                          • Barak  

                                            Nevím, co jsi tím přesně chtěl říct, protože je jasný, že tenhle problém řeší i prodejci zboží, u něhož žádné OEM verze nejsou.

                                            0 0
                                            • Volf  

                                              Chtěl jsem jen říct, že seriozní značka nenechá svoje prodejce kazit jméno podtrháváním cen. Slušná značka která má svoji cenu podepřenou nějakou přidanou hodnotou / kvalita, tradice, kult / si umí spočítat, že 10% sleva neznamená 10% nárůst prodeje a i kdyby nakrásně ano, tak jsou po navýšení prodeje o těch 10% teprve na svých / hodně zjednodušeno / a prostě nedovolí zničit cenu nějakému hloupému prodejci. Netvrdím, že se Fox, Campa, Race Face, Syncros nedaly občas koupit někde levněji, ale je to spíše jen okrajová záležitost na rozdíl třeba od Shimana, které nabízí kliky XT za nějakou cenu a v e shopech po celým světě jsou k mání OEM verze za 60% MOC.

                                              0 0
                                              • Barak  

                                                Souhlasím, že některé značky i v cyklo branži si tuto strategii můžou dovolit a také jí stále dodržují. A je určitě zbožné přání všech výrobců prodávat hodně a prodávat za super marže, nejen pro výrobce samotného, ale i pro každý článek v distribuci. Fakt je, že Shimano, Sram a tucty dalších značek nejsou žádné kultovky a jdou prostě cestou velkého objemu prodeje, kdy se při dnešním globálním trhu nedá distribuční kanál hlídat tím způsobem, aby se ceny držely v určitých mezích. Aspoň by mohli trochu více hlídat ty OEM verze. Ale možná jim to vyhovuje, protože díky tomu se toho otočí jednoduše víc.

                                                0 0
                                              • dieegoo  

                                                Myslim si, že mají moc dobře spočítané, jestli se jim prodej a dodávání oem dílů vyplatí, určitě to nedělají z dobročinnosti. Možná je tady pár lidí, kteří si honí ego nad tím, že mají díly od firem, které jsou „kultovní“ (ať už to znamená cokoliv) či od firem, které si myslí, že tím, že budou prodávat jen draze, oslní zákazníky a přesvědčí je o tom, že mají něco lepšího (jeli to pravda), ale  pro podstatně větší část populace bude hlavním lákadlem právě cena, s čímž firmy jednoduše počítají a nastaví ceny tak, aby 1) netratily, 2) prodaly co nejvíc, 3) vydělaly co nejvíc. Mimo to je potřeba si uvědomit, že mezi cyklistickou veřejností je určitá část lidí, kteří do toho „vidí“, pohybují se na fórech či jinde a o tom, že existuje něco jako oem prostě vědí. Ale pak je, myslim si že větší část lidí, kteří o tom, že existují nějaké oem díly, nemá sebemenší tušení a to, že je nějaký eshop schopný nabídnout díl třeba za 2/3 ceny berou jako fakt, akci, slevu či cokoliv, ale těžko je napadne, že je to díl, který není určen pro běžný prodej. Kdybych neměll sebemenší šajn o tom, že je něco takového možné a na krámě mi prodali třeba kotoučovky zabalené do igelitového sáčku, možná se sám podivím, že za ty peníze by mohlo být balení lepší, ale vezmu jako fakt, že se to prodává takhle a asi mě nenapadne zkoumat, jestli to náhodou není nějaká šizená verze.

                                                0 0
                                                • Volf  

                                                  To jo, ale až by jsi byl oficiálním prodejcem v kameňáku, tak by jsi to možná řešil, protože jde o to, jestli ten e shop nemá při své ceně stejnou marři jako ty při oficiální MOC. Jestli máš vůbec šanci cenu zkorigovst tak, aby ti ji kameňák nepodstřelil.

                                                  0 0
                                                  • Barak  

                                                    V tom případě se nabízí logická otázka, proč by vlastně někdo v maloobchodu měl brát od oficiální distribuce a prodávat za MOC, když značku, za kterou kope mu v podstatě se*e na hlavu místo, aby ho nějak podržela. Zajímalo by mě, kolik kameňáků ve finále některé věci bere z e-shopů za jejich koncové ceny a prodává to dál za MOC. :-)

                                                    0 0
                                                  • dieegoo  

                                                    Tak pak vyvstává otázka, kterou zmínil Barak. Co nutí kamenný obchod prodávat pouze zboží oficiálně určené pro koncový prodej. To, že mám eshop bez kamenné prodejny přece není propustkou do světa prodeje oem dílů. Hodně kamenných obchodů má i eshop a je schopno prodávat za nízké ceny, takže je vidět, že když se chce, tak to jde. Pokud se nechce nebo neumí, pak je možná čas zamyslet se, jestli je obchod tím pravým podnikatelským záměrem, kterého bych se měl držet.

                                                    0 0
                                                • marszy  

                                                  Ta část lidi co do toho nevidí (což jsou kola za cca 8–15000kč) si necha předvést zboží i s vyzkoušením velikosti kola + důležité informace a pak objednaji na netu. Pak čumí , že jim to nikdo nechce servisovat .

                                                  0 0
                                                • bluma  

                                                  OEM díl je prostě montážní a je to jen o tom jestli někde „zbude“ nebo ne, to je fabrice úplně jedno…

                                                  0 0
                                              • Mirek1  

                                                No to je trochu problém. Tvrzení, že „že seriozní značka nenechá svoje prodejce kazit jméno podtrháváním cen“ je celkem zajímavé. Podle mého pohledu na věc tvoří cenu produktu trh. Ten formuje i podobu prodejní sítě, kolik bude kamených prodejen, kolik bude e-shopů a kde (ČR, EU, USA, Čína…). I když jsou tady hypermarkety, stále existují malý obchůdky, kde stojí sejra 2× tolik, co v Globusu, ale zákazníky si najdou. Píšeš, že každá značka má „svoji cenu podepřenou nějakou přidanou hodnotou / kvalita, tradice, kult /“. Naprosto souhlasím. Ale podle mého chápání světa by měl tuhle přidanou hodnotu měl ohodnotik zákazník a ne distributor. A byť s konáním různých státních úřadu nejsem vždy srozumněn, jsem rád, že v tomto mi UOHS dává za pravdu: http://aktualne.centrum.cz/…clanek.phtml?…

                                                 
                                                0 0
                                  • drtyc  

                                    dodavatel te nesmi nutit dodrzovat MOC, protoze je to nelegalni pokud to na tobe vynucuji. viz tedka outdoor vyrobci na jizni morave pokuty dohromady za 3M

                                    0 0
                    • Wojtek  

                      tak třeba tretry u nás v kamenáku sou buď levnější,nebo stejně cenově

                      0 0
                    • xetron  

                      Chapu že takova situace je potom už hodně sporna a pokud ma někdo na krámě takove přespalby tak je to logicke. Ale pokud už procestuješ benzin a najdeš je za 2 800 tak myslim že se to dá rozdýchat… No to už nebudu řešit a chápu co jsi tim chtěl nastínit, jenom prostě mi to přijde nefér vůči obchodníkovi, tak stejně jak je nefér že si na ně nasadi takovou marži… Asi je to tím že nakupuju v kameňaku ktery ma eshop, kde ma ceny jako ostatni e-shopy a ma to i na krámu no.

                       

                      Ještě by mně zajímalo jak je to s tou 2 tydenní zárukou na vrácení peněz, protože pokud vim tak zboži se musi vratit nerozbalene v původním stavu, tedy mělo by to ochraňovat předtím, že nám přijde zboží které jsme si neobjednali, ale ted si opravdu nejsem jist a nějak nemam čas to hledat :) Každopadně už se do toho nebudu pitvat a z jedne strany tě chápu, z druhé je to podle mně stejně částečně nemorální.

                      0 0
                      • Barak  

                        S tím rozbaleným zbožím by neměl být až takový problém.

                        Výňatek ze zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele

                        §53 (7) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.

                        §53 (8) Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv

                        1. na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
                        2. na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele,
                        3. na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
                        4. na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal,
                        5. na dodávku novin, periodik a časopisů,
                        6. spočívajících ve hře nebo loterii.
                        0 0
                      • art1  

                        prej takovou marži , dneska mi shimano poslalo kazetu XT a cena byla při VOC o 150,– vejš než MOC na e-shopech .

                        0 0
                        • Barak  

                          no řekl bych, že většina e-shopů, nebo alespoň ty velké asi nekupují z ofiko česko distribuční sítě nebo ano?

                          0 0
                          • Volf  

                            No vážně jsi ještě nepochopil OEM díly a jejich dle mého názoru nemravný přístup na trh?

                            0 0
                            • Barak  

                              V cyklo brandži nedělám, ale neřekl bych, že je to jenom o OEM dílech.

                              0 0
                              • marszy  

                                Ty opravdu nevíš co je to OEM?Výrobce dílů třeba Shimano vyrobí díl za uplně jinou cenu než je MOC v krámu  a ten prodá firmě k montáži kol tyto díly mají označení OEM a nejsou určeny na prodej koncovým zákazníkům.Pokud u Shimana předložíš ,že díly použiješ na montaž kol a ne prodej dostaneš cenu OEM. Zkompletuješ pár kol a zbytek dílů hodíš na net za cenu OEM+ tvoje malá marže.Další možnost je mít kontakt v montažní továrně kde jistě rádi prodají xxx sad které jim zůstaly na skladě za cenu kterou ji nakoupily což je OEM.Pokud obchodník přijde do Shimana Paul Lange Ostrava tak mu dají VOC ceník s ůplně jinýma cenama .Nebo si opravdu myslíš ,že obchodníci nakupujou za ceny OEM a k tomu si přirazí těch 70% marže?Já mám v ceníku od Shimana přehazovačku XT za cenu nákupní + dph 1150kč  pokud k ní dám cca 20% což je 1380kč .Na netu je za cca 950kč cena pro koncového zákazníka.Za tu cenu neprodejná.     Takže bud někdo fyxluje s daněma nebo nás Shimano pěkně ojebavá nebo má dobrej kontakt na OEM díly a k tomu ojebává ty daně.

                                0 0
                                • Barak  

                                  Vím, co je OEM, jenom jsem mým příspěvkem, na který jsi reagoval tím školením chtěl naznačit, že se přes net prodávají i věci na kolo, které se v OEM verzi nedodávají a cenově vycházejí taky mnohem líp než v kamenných krámech. Myslím tím výše zmíněné tretry, dál hadry obecně, mraky doplňků, nářadí a spoustu dalšího. Je jasný, že kaměňáky mají oproti e-shopům mnohem větší náklady na provoz, potřebují vydělat rezervu na mrtvé zimní období, zaplatit servisáky, vybavení atd., takže na ceny e-shopů prostě jít nemohou. Ale zaráží mě odpor některých přispivatelů v tomto i jiných vláknech, kteří v těchto krámech pracují, k tomu, nabídnout zákazníkovi slevu na zboží, kde ten prostor mají nebo dokonce navrhují, aby za vyzkoušení čehokoliv a nezakoupení zákazník hradíl jakýsi poplatek. Když už přece se přece zákazník do nějakého krámu dostane, je většinou jen na obchodníkovi, jestli zákazníkovi něco udá a vydělá nebo ne. Samozřejmě, že jsou lidé, kteří si na netu seženou úplně všechno, ale dovolím si tvrdit, že převážná většina lidí, co jezdí na kole stále ještě nakupuje věci v kamenných krámech a nechá si tam dělat i servis. A i někteří, kteří kupují obvykle na internetu (třeba já) koupí něco v kameňáku, když se setkají s ochotou a dobrou radou, i když cena je o něco vyšší. Škoda jen, že někteří prodejci spíš než aby si tyto zákazníky předcházeli, tak je někdy spíše svým chováním odrazují.

                                  0 0
                                  • marszy  

                                    Musím uznat ,že máš v některých bodech pravdu.Už dlouho uvažuju ,že si v okolí cca 30km udělám takový malinkatý průzkum v jiných obchodech.

                                    0 0
                                    • Barak  

                                      Ještě by mě zajímalo, jak jsou obvykle placeni zaměstnanci v kamenných krámech. Bylo by určitě zajímavé sledovat, jak by se zvýšil prodej v případě, kdy by se změnil systém odměňování zaměstnanců z fixního platu na nějaký základ + provize z uskutečněných obchodů. Samozřejmě by se muselo zajistit, aby pak prodavači každýmu necpali XT kazety atd. a nemělo to opačný efekt. :-) Ale myslím, že by spousta krámů mohla jít ve všech směrech nahoru. Ale možná to tak není, obchody toto praktikují a zakopenej čokl je někde jinde.

                                      0 0
                                      • marszy  

                                        Makám ve stejném obchodě 13let .Mám na starost servis i prodej .Jsme dva  já a majitel, obchod má cca 150m2.Jsem v zaměstnaneckem poměru a výplatu mám pěknou a nestěžuju si.Šéfa (majitel) beru jako kolegu v týmu a o mne taky.Tuto diskuzi jsem záměrně vyvolal protože jsem mu chtěl ukázat názory zákazníků jelikož se v některých názorech na obchod rozcházíme.Tím to bych chtěl poděkovat všem co přispěly.

                                        0 0
                        • xetron  

                          Nechtěl jsem se tě tím dotknout, vychazim z obchodu kde nakupuji. Asi záleži na dodavateli nebo slevach u dodavatele při odběru, opravdu Vám obchodníkum do VOC nevidim. Vychazim z toho kde žiju, kam chodim nakupovat a jake platim ceny…Chapu, že to tak nemaji zařizeny všechny prodejny a bikeshopy v republice

                          0 0
                      • Mamut  

                        Tie 2 tyzdne su ekvivalentom osahania a odskusania v obchode. Takze rozbalit a vyskusat mozes. Po byte v tretrach tiez mozes pobehat. Iba pri vracani musis vratit komplet aj s povodnym obalom (ze je rozstrihnuty nevadi), na rozdiel od reklamacie, ktora nesmie byt podmienena obalom (ten nie si povinny skladovat 2 roky, aby si mohol reklamovat). Ak na tretry ale skusmo namontujes kufre a vytlacis drazky do podrazky, tak uz si prekrocil bezne vyskusanie a uz ti ich vziat nemusia. (Ale mozes skusit im zlomit podrazku a skusit reklamovat.)

                        Vracali sme chladnicku po 13 dnoch (a to bolo dokonca aj zapnuta a bezala), pretoze slubovanych 37dB dosahovala mozno tak vo vypnutom stave. A sice si na vratenie penazi pockali, svinky, cely mesiac (zakon: „bez zbytocneho odkladu“), ale vzali ju.

                        0 0
    • bobule  

      Asi záleží na tom jakou věc chci koupit. Poukd třeba kolo na chalupu, tak tam kde to bude levnější. Ale pokud chci třeba kolo na závody či delší túry tak určitě nešetřit a koupit u odborníka. kde si věc osaháte a prohlédnete.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.