• mr.antik

    Pro dušové ráfky používáte klasické pásky, speciálnéí ultralehké pásky, speciální samolepící pásky, špuntíky, izolačku, kobercovku?

    Jde mi ušetření gramů prakticky za nula Kč ale aby to nějaký čas vydrželo.

    Nejsem gramař, ale radši budu mít o 20gramů odolnější plášť než tudle zbytečnost.

    0 0
    • marekmaue  

      fakt nechápu takovejhle dred když nechceš gramařit.. kup bezdušovou pásku geax a máš vyřešeno..

      0 0
      • marekmaue  

        momochodem, ja mam origos AC. osvědčila se i Delfi.. je strašně pevná což je dost + :)

        0 0
      • mr.antik  

        dyť gramařím, je to je snad zřejmé…

        Delfi mi prořezávala duše a je moc těžká. Koupím teda tu bezdušovku.

        0 0
    • black.horse  

      no tubes žlutou pásku, má jen pár gramů – lehké a funkční…

      0 0
    • TJK  

      Tak tak, zluta Notubes, par max. 10g

      0 0
    • Vilém  

      Na vetsine kol mam spuntiky z GM elektronic, je to lehke a bezproblemove.

      0 0
    • Kubas.1  

      nechtěl bych být za prudiča, ale myslíš si, že na 15 kilovým kole nějak poznáš rozdíl dejme tomu v řádu desítek gramů? :-)

      0 0
      • mr.antik  

        Nepoznám, ale když to může bejt v podstatě zadarmo a bez omezení funkčnosti tak pro do toho nejít.

        0 0
      • Ondra 575  

        Ja myslím, že to nepoznáš ani na 7 kilovým…:) Podle mě to je spíš pro klid duše, že máš nejlehčí možné řešení:)

        0 0
        • marekmaue  

          naopak je to smutné.. máš ultra light kolo a dojedeš na závodu skoro na posledním místě.. :D to je deptajcí :D

          0 0
      • kubad  

        Par usetrenych gramu tam par tady, pokud se to dela rozumne ani to nemusi stat moc penez a v souctu uz to na kole sakra poznas. Ale pokud se chces tahat z tezkou mrchou je to tvuj boj.

        0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. Pokud ušetřené gramy nestojí téměř nic, tak se vždy vyplatí šetřit, i když je to jen pár gramů.

          Jiná věc je to v případě, že šetření gramů stojí už více peněz, tam je to samozřejmě na pováženou.

          0 0
          • marekmaue  

            jde oto jak je s kolem zžitej a jak hodně to on pozná…

            0 0
            • mr.antik  

              Od člověka kterej má kolo 9,3kg to fakt sedí :-)) Proč by se jako na 15kg kole nemělo gramařit?

              0 0
          • JSt  

            tohle neni az tak pravda. prvne si musis rict, jestli neutrpi funkcnost. levne shodis par set gramu treba opiskovanim ramu. nemusis vozit gripy, ze sedla muzes nechat jen skelet a hned mas pul kila dole prakticky zadarmo, ale stoji to za to? ;-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak zachování 100% funkčnosti (a tím nemyslím jen, že to kolo jede, ale třeba pro ty gripy pohodlný a perfektní úchop) beru jako samozřejmost, to by mi ani nenapadlo, že někdo ne.

              Ta páska (i když to bude jen pár gramů, ale aspoň na obvodu kola) je právě krásný příklad. Funční to bude pořád zcela stejně (teda v jeho případě naopak ještě lépe, když ta jeho současná páska mu dělá problémy) a peněz to bude stát minimálně.

              0 0
              • JSt  

                tak se mrkni na ultralight kola. nemyslim, ze by byla vzdy zachovana 100% funkcnost ;-)

                0 0
            • N-Dorfin  

              jezdit bez gripů? Dobrej blázen, to už by sis pak mohl zkrátit šíři řidítek třeba aj na 35 cm :D, do představce dát jen 2 Ššrouby místo 4, nebo vozit třeba 15" palcovej rám :D … jinak kraťoučký pěnový gripy ti oba udělaj max tak 20 gramů ;)

              0 0
        • Kubas.1  

          Mě spíš připadlo, že pokud má 15 kilovej bike, tak jsou tam podstatnější věci na odlehčení, než pár gramová páska v ráfku ;-)

          0 0
          • DaSnail  

            ja mám skoro 15 kilovej bike, daj nejaké tipy kde mám začať 8o)

            0 0
            • marekmaue  

              kliky, kola, plášty.. pak ty zbytečenosti jako sedlovka, sedlo, rodla.. :)

              0 0
              • mr.antik  

                Kliky XTR – to je aspoň o 3litry navíc oproti XT/stylům, na kolech se gramařit moc nedá, na pláštích taky ne. Sedlovka – beru, ale pokud pořád zasouváš vysouváš, nemá smysl žádnej drahej karbon. Sedlo – to je hodně citlivá věc, řidítka – už jsou v plánu…

                0 0
                • marekmaue  

                  tak když nejsi schopen se přizpůsobit šlupičkovému sedlu.. na kole máš vyfocené deorečka… a na kolech se dá ulehčit.. jsou to rotujcí části takže ráfky, výplet náboje… a jsi uplně někde jinde..

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Musíš mrknout na Gianta, Kona je lehká pro svůje využití dostatečně…

                    0 0
                • tuleník  

                  na plášťoch a dušiach sa najrýchlejšie a najlacnejšie dajú dole STOVKY gramov, navyše je to na tom správnom mieste – rotujúce časti s väčšinou hmotnosti na obvode

                  podobne – len drahšie – to ide na ráfkoch… teda kolesách… my Včkari máme dokonca možnosť dať dopredu cestný náboj (AC Micro 58, overené, spoľahlivé) – kolá slabo pod 1600 g za asi 300 €, a to s DT Swiss XR 4.1 ráfmi, ktoré sú pevné až dosť

                  sedlovky – kto hovorí o karbóne? s výnimkou nejakého AX Lightness a pod. je VŽDY ľahšia alu sedlovka – Thomson Masterpiece a nie je čo riešiť, alebo KCNC Ti Pro Lite… vychytávka: motýle z Ti Pro na Masterpísku…

                  0 0
              • DaSnail  
                • kliky – chcel som shimano, integ.osu a ocel strednú placku. SLX nebolo,škoda, mohol som ušetriť 82g
                • kola – náboje sú celkom ok, ráfiky majú tých 660g, no. mal somnejaké cca 550g alexy a často bolo treba centrovať. tieto držia dobre.
                • plášty – pod 600g by som ísť nechcel, 700 je v poho. teraz jevpredu minion a ten má 893 8o)
                • sedlovka – tá pellska má okolo 260g, pri mojej váhe a HTčku by sommoc ľahšiu asi ani nechcel. funguje dobre.
                • sedlo – Pure mi sedí. verzia SLT je o 70g ľahšia jak Race ktoré mámteraz. cenový rozdiel je značný a s tými Ti ližinami bývali privyšších váhach problémy
                • rodla – na tie eastony sú super referencie a 265g na široké vlajdyneni zas tak moc…

                asi mi neostáva nič iné, len vláčiť ťažkú mrchu… 8o(

                0 0
                • N-Dorfin  

                  vozim crossmarky (55Og) a Continentaly MK SUpersonic (460g) .. najeto na obou typech cca 4000 km a žádný defekt (75 kg jezdec) .. kdo umí, umí ..

                  0 0
                  • DaSnail  

                    MK 2.2 som vozil. až až na to, že je hodne úzky a nemá rád kamene, to rozhodne neni špatná guma.

                    Xmark ma neláka ničím.

                    s tou technikou máš pravdu, žiadnu excelentú nemám. občas to trochu pustím a spolahnem sa na materiál že sa to nejak premele…

                    0 0
                    • N-Dorfin  

                      aaa sorry .. spletl jsem se .. nemyslel jsem Mountain King, ale Race king (myslím že RK ve verzi 2.0 je širší než MK 2.2 :D ..

                      Jinak právě zvažuju jak kolo obout na novou sezonu .. jestli vpředu/vzadu MK 2.2/RK 2.0 anebo RK 2.0/RK 2.0 ?! Poraďte ..

                      0 0
                • fousek  

                  Na tomhle setupu by slo shodit kilo a funkcne by to bylo mozna jeste lepsi

                  0 0
                  • DaSnail  

                    kde?

                    0 0
                    • mr.antik  

                      no zadarmo by to asi nebylo :-)

                      • brzdy, kliky, kola plus to všechno cos napsal…
                      0 0
                      • DaSnail  

                        aj brzdy??

                        na véčka nemám čapy, takže týmto smerom ne.

                        iné mechaniky jak bb7 nechcem.

                        hydry moc rád nemám, ale aj keby tak bb7 je ťažšia jak J7 o 10g. a ťažšia jak XTR o 40g. nejaké ultragramo brzdy asi nemajú zmysel. tak nevim.

                        kliky a kola som už niekde písal

                        nejaké gramíky by sa dali ušetriť na dušiach teraz mám Maxxis 295g

                        na gripoch- Sunline majú 160g

                        volačo na pedáloch, tie majú 540g atď

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Vozíš do těch MK sjezdové duše? To s tim jezdíš nějakej ten strýt ne?

                          Brzdy jsem myslel třeba Formula the 1, ráfky bych dal třeba ty DT 5.1, gripy a sedlo to je takový individuální…

                          Vidla taky není uplně nejlehčí, ale aspoň něco vydrží. No ale všechno je to už o penězích.

                          0 0
                          • DaSnail  

                            duše nemám zjazdové ale FR. ešte som ich nesekol. mám aj welterweight ten váži asi polovicu, vozím ho v batohu jak rezervu. keď som po defekte menil, tak sa mi zdalo že to s ww frčí nejak lepšie. pocit mi vydržal tak hoďku, potom už to bolo normál. tepák nemám a comp nevozím, takže subjektívne.

                            ten strýt neviem presne čo je, takže to asi nejazdím.

                            cez mesto občas prejdem, ale zbehnúť dole schodmi alebo nejaké krátke skočiť sa asi nepočíta. 8o)

                            MK 2.2 už nevozím, 2.4ku dojazdím a s Contíkom končím.

                            ináč s hmotnosťou nejaký problém nemám, s funkčnosťou tiež ne, takže vrážať nejaký balík do tuningu neplánujem. ešte dám dozadu pevnú osku a to bude asi všetko ;o)

                            0 0
                            • mr.antik  

                              A co dáš za pláště? Mám ještě jeden nový MK na doježdění a tak nějak přemýšlim co potom… NN 2.4, Fat Albert, ???

                              0 0
                              • DaSnail  

                                Schwalbe ne, WTB a Maxxis

                                v 29" som rozmýšľal aj nad Sch Big Apple LiteSkin 2.35, ale mimo asfalt by to bez vzorku asi nebolo ono.

                                vzadu zostane WTB Nano, dopredu niečo silnejšie. chcel by som WeirWolf 2.55 LT. keby som ho nezohnal, tak Wolverine, Prowler alebo Ignitor, možno Saguaro…

                                v 26" skúsim ten Weirwolf 2.55 LT určite. buď spolu s Nanom alebo Mutano 2.4 vzadu

                                od Maxxisu mám Minion 2.35 a LarsenTT 2.35 a celkom ma zaujal Ardent

                                0 0
                    • fousek  

                      Rafky tam mas jako kdyby si na tom skakal 5m dropy na placku. Takze na kazdym rafku by se dalo usetrit 250g a pokud nejsi extremni prase, nebo extreme tezkej tak je neznicics, nebo jak rika Antik 5.1 je jistota lehci o min. 100g na rafku. Kdyz uz u toho budes tak UST, tim zamezis procvaknuti a oproti Minionu usetris cca 150g na kole a to jsou jen kola.

                      Kliky, kazeta, brzdy tam by se dalo usetrit 200g minimalne.

                      Sedlovka, riditka, predstavec a sedlo by se taky dalo usetrit min. 200g.

                      No a Pika vymenit za Foxe a to mas taky minimalne 200g.

                      Pedaly by se dali sehnat taky o 100g lenejsi.

                      Osobne bych zacal u kol pres kokpit k rwetezovy sade. Pika bych tam nechal.

                      Samo zadarmo by to nebylo, ale usetrit se da. Otazka je jestli ti to stoji za to, ale u tech kol tu vahu fakt poznas.

                      0 0
                      • DaSnail  

                        dík za podnety

                        ráfiky – sú asi trochu overshot, ale potom čo sa mi furt srali tie alexy som chcel niečo čo bude držať. 5m dropy na placku nedávam, extrémne prasa som neni. vážim 89–95kg nahatý, podla ročného obdobia. väčšinou 92kg+handry,bo­ty,prilba,batoh. či je to extrém neviem, ale nadpriemer to asi bude.

                        400g ráfky určite ne, tie 5.1 nevyzerajú zle. sú síce o 2mm užšie, ale úspora asi 300g za cca 3.600,–czk tam je.

                        kazeta – keď LX skončí, dám XT. 83g za 380,–

                        kľuky – SLX stoja cez 2k a sú lahšie o 82g, XT stoja cez 3k a sú lahšie o 122g. kým deorko žije, tak meniť nebudem. keď zdechne, niečo vymyslím.

                        k tomu kokpitu máš nejaké konkrétne tipy? kúsok vyššie som to rozpisoval.

                        pedále budú placaté HT cca 100g dole

                        Pike a BB7 zostanú

                        plášte a duše mám momentálne cca 2.200g, behom pár minút a s nulovými nákladmi dokážem rotačnú obvodovú hmotnosť znížiť o 600–700g, takže to naháňanie gramov nijak hrotiť nebudem. ;o)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pokud chceš široký, odolný a na danou kategorii hodně lehký ráfek, tak ZTR Flow:

                          http://www.notubes.com/…ducts_id/344

                          Šířka plášťů při té konstrukci ZTR ráfků (je na nich při stejné šířce ráfků plášť významně objemněší) + 22,6mm šířka bude obrovská.

                          A jako bonus snadné bezdušové řešení.

                          0 0
                          • DaSnail  

                            hm, zaujímavé. váha pri tej šírke je hodne nízka. konštrukciu bez kalíškov si snáď súdruhovia vo vývoji otestovali dobre a problémy sú neni.

                            je nejaký dôvod, preč sa tak málo vozia? tu na b-f sú jedny aj to v 29" a na mtbr sú len dve recenzie.

                            oproti napr 5.1 sú ľahšie, širšie a cenový rozdiel je len cca 10%

                            ty už ich máš?

                            0 0
                            • kubad  

                              já je mám, ale na 29" na Santovy mám lehčí Arch a zatím pohoda a klídek, ty Floww sou fakt pořádný kus matroše :-)

                              a pneu na nich pěkně roztažené ta šířka je poznat

                              0 0
                              • DaSnail  

                                fakt pořádný kus matroše

                                to asi záleží na tom, jak máš nastavené merítka. mne sa zdajú skoro až podozrivo ľahké na to, jak sú široké a čo by mali vydržať ;-)

                                alebo ostatní výrobcovia robia niekde chybu?

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              ZTR ráfky nejsou až tak moc nikde nabízené a nejsou ani nejlevnější, tak nejsou u nás rozšířené.

                              Já budu dávat na nové kolo taky ZTR ráfky, ale stejně jako kubad budu dávat lehčí Archy, které mi odolností bohatě stačí (a těch 19mm šířky taky, zvlášť při té jejich konstrukci).

                              Hlavně jsou ale použitelné pro jednoduché bezdušové řešení a i pro UST pláště.

                              Na BF ale spousta lidí vozí ZTR ráfky, jen téměř nikdo nevozí ty nejodolnější Flow, ale hodně lidí ty nejlehčí verze.

                              0 0
                              • Radek Broz  

                                Pod „jednoduché bezdušové řešení“ si představuju UST ráfek + UST plášť, nic dalšího. Tohle by nevypadalo zle, pokud by to bylo plně UST – tzn. žádné díry na niple skrz, žádná páska. Nějak mi na trhu chybí UST ráfky i pláště na enduro:(

                                0 0
                                • kubad  

                                  Mavic EX823 je co?

                                  ale je toho málo, jinak ta páska do NoTubes je v klidu, pokud ti nevyhovuje tenká nalepovací, můžeš dát gumovou

                                  0 0
                                  • Radek Broz  

                                    Dobrej ráfek na sjezďáka;)

                                    Bral bych něco mezi 823 a 819.

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To asi nebude ideální, když pro UST pláště NoTubes píšou, že se nemá použít gumová páska, pouze ta žlutá.

                                    0 0
                                • MlokCZ  

                                  100% UST jedině SXka, která jsou ale celkem super.

                                  U ZTR sice je třeba dát žlutou pásku, tedy není to 100% UST ráfek, ale s páskou lze použít UST pláště (jak oficiálně povoleno výrobcem, tak i tvar ráfku je na to skutečně vhodný) a chová se to pak stejně jako UST ráfek.

                                  Tedy přijde mi to jako dobře použitelné řešení.

                                  Není to jako obyč dušový ráfek, kde není použití UST plášťů moc vhodné vůbec a to ani třeba s NoTubes gumovou páskou.

                                  Osobně se mi ale také líbí více zcela 100% UST řešení. Bohužel já mám problém s osami, protože potřebuju 15mm dopředu a 12mm dozadu a tedy nemůžu vzít ani STčka, ani SXka, leda je nakombinovat SX dozadu a STčko dopředu (to je divné) nebo řešit u SXka ruční dodělání konverze na 15mm osu.

                                  A co se týká plášťů, tak 2,4 NN nebo Fat Alberty mi přijdou použitelné.

                                  0 0
                                  • Radek Broz  

                                    S osamam mám podobnej problém, takže věškerý zapletený kola padaj. Na enduro pujdou asi Hope Pro II + Mavic 819, ale trošku se bojim, že mi to moc dlouho nevydrží. Zase ale nechci používat stejný kola jak na sjezďáku. Ty ZTR ještě zvážim, neznal jsem je…

                                    0 0
                              • DaSnail  

                                to že sa dajú použiť s dušami, bez duší aj UST je fajn.

                                ešte skúsim pozrieť nejaké recenzie a budem o nich uvažovať.

                                dík za info.

                                0 0
    • Bebe  

      Já jsem použival lepící pásku od 3M zpevněnou (asi) skelnými vlákny, na obě kola váží cca 4g.

      0 0
      • mr.antik  

        A nevíš konkrétní typ, účel, barvu nebo aspoň z jakého oboru používání to je?

        0 0
        • Bebe  

          v žadným net shopu ji nemůžu najít, každopádně vím že se používa (mimo jiné) na izolaci některých kontaktů v autech – asi nějak namáhaných. Jinak jsem ji našel jen tady:

          http://www.lomcovak.cz/…paska3m.html

          0 0
          • mr.antik  

            U nás je velký prodejce 3M tak to zkusim

            0 0
            • fousek  

              Tim se lepjej papundeklovy letadla (EPP) takze v modelarskejch prodejnach ji urcite budou mit. Jinak po case se rozpada a bal bych se kapku toho skla, ale v temnym prostoru by se nemusela rozpadat.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.