Co by jste zvolili (full) nebo nejaky tip do 60tis

64 nepřečtených
  • Tehu

    Tak nejak badam a probyram se fullama a prijde mi to ze je to furt to same :-( nekdo rad to a nekdo ono. Vetsina vyrobcu je kvalitnich a zalezi spise koho kdo preferuje. Jsem z vysociny takze se motam tu, s tim ze obcas na hory vyjedu. Takze nutnost nejakeho velkeho zdvihu neni spise chtic :-D ale zas nejsem maratonec takze min 120 . Propedal na tlumici fajn, ci vice poloh na vidlici. Hlavne aby se to nehoupalo pri vyjezdech jako fully pred 10rokama :-D Cenova hranice je tak nejak letosnich 60tis s tim ze na prelomu budou ve vyprodeji levneji

    0 0
    • Misha.in  

      A zase odkazy v anketě :(

      0 0
    • Advid  

      Blbě jsem hlasoval. Jak je anketa formou odkazů, jsem jasnej. :)

      0 0
      • Azmir  

        Za mě rozhodně Giant.

        0 0
        • Tehu  

          a proc? :-) ted ve velu vysel zaverecnej verdikt a ne moc hodnoceni…

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            O velu mi ani nemluv. Jejich test publikovali jako ,,NĚCO" a co jsem se dozveděl? NIC!!! Prostě nějaký vyhodnocení, který mi přišlo u všech absolutně stejný.

            Velo ukrutný.

            Jinak k výběru. Já uvažuji o RB, ale věřím že jakýkoliv výběr bude ok. Projeď je a uvidíš.

            0 0
          • Azmir  

            Já bych řekl že na tom je celkem dobře, většina lidí si ho cvhálí, nevím co se píše ve velu to nečtu. Jinak i pěkně vypadá a za tu cenu je dobře vybaven a navíc ma maestro. Takže já bych bral jeho popřípadě bych se koukl po nějakém canyonu nebo Haibiku bo ti mají dobré ceny.

            0 0
            • weekend warrior  

              navíc má maestro?? haibike a canyon – ty mají stejné systémy jako ten giant? ne? jestli ne, tak pak nechápu to doporučení!!!!WTF???

              0 0
      • AleZ80  

        Co Stumpjumper ? 2009 120/120 nebo 2010 130/140

        0 0
        • Tehu  

          na toho uz jsem taky koukal a ptal jsem se s tim ze mi rekli je spoustu lepsich kol za tuhle cenu … Pry desna houpacka. Osobne me spise odrazuje modnost tehle znacky je to neco jako Skoda v CR :-( proto bych si skodu nekoupil, ale v krajnim pripade a luxusni nabidce proc ne…

          0 0
          • marapara  

            To jsou zase kecy :)

            0 0
            • Dan.45  

              to teda..

              0 0
              • weekend warrior  

                tak já nevím no, ale myslím si že kdyby šel do rocky mountain, měl by poladěno:) stačí pak jen před známejma vyhodit brožury o vzniku a vývoji horskáčů..

                0 0
          • Gronholm  

            Teď jsem měl půjčenýho Stumpjumpera Elite 2011 s Brainem a to rozhodně houpačka není, přitom je pohodlnej. Po menším laborování s nastavením mně dokázal vyloudit úsměv na tváři :) Problém je, že za ty prachy, co se teď prodává (cca 68tis.) je pořádně předraženej. Takže můj tip je, aby sis ho půjčil na otestování a případně počkal do slev, pak to bude mít smysl. A vyměnil na tom kole pár věcí :)

            Na Vysočině taky dost jezdím a řekl bych, že by tam byl SJ jako doma.

            0 0
            • marapara  

              Taky si myslím. Ale raděj místo Briana bych bral tlumič Fox Triad. Přece jen kvůli vypnutí Brianu sesedat z kola je opruz.

              Jinak předražený je, o tom žádná.

              0 0
          • cat  

            Spesl a skoda? To spis BMW:)

            0 0
    • kesu  

      z tohohle bych vzal stereo, já bych přidal do výběru geniuse.

      Ale na vrchovinu bych dlouho zvažoval co si koupit, mám tam chalupu a abych řekl pravdu nejlíp jsem si tam vyjížďky užil na kole se 120mm zdvihu, od tý doby co jezdím na endurech tak mě tam ježdění moc nebaví. Vrchovina je moc hezká ale prostor na využití velkýho zdvihu tam podle mě neni držel bych se spíš při zemi (kolem 130mm) 150 mi už přijde docela dost.

      jinak z toho cos vybral by se mi líbila i ta 125tka. Racebike bych nevzal , trance klidně a rize neber, ten rám je měkkej a šíleně dlouhej s divnou geometrií.

      0 0
      • MlokCZ  

        Doplním k těm Cubům a zdvihu.

        Pokud vezme Stereo, tak bych se zdvihu nebál, jde za pedálem opravud excelentně a to zvlášť pokud to nechá s originál tlumič s HV komorou. Aby nechodil po dorazech, tak bude ale muset více foukat na už hodně malý sag a už poměrně velké tlaky.

        A výsledkem pak je, že to jede možná nejlépe z téhle zdvihové kategorie vůbec. Jenže při téhle kombinaci s originál tlumičem s BV a HV komorou si to vybere i daň v citlivosti. Citlivost není už pak nic moc.

        Ono i s tlumičem se standardní komorou (umožní nižší tlaky, o něco větší sag a pořád rezervu nechození na doraz – takhle to bude progresivní už opravdu docela hodně a vhodné opravdu na agresivní ježdění a i trošku větší skákání) a úpravou na minimální kompresi není novější Stereo zrovna nejcitlivější, ale už slušně (stále se ale najdou citlivější kola na trhu). Samozřejmě takhle jde pak za pedálem mírně hůře než s originál tlumičem (ale pořád excelentně).

        AMS 125tku bych určitě nebral. Tady jednoznačně do výběru raději zařadit AMS 130 nebo AMS 150tku.

        Změny jsou tu dost velké (i když AMS 150tku ještě nemám otestováno opravdu pořádně ale jen zatím krátce, to bude až dorazí upravená vidlice).

        První věcí je vedení bowdenů a hadice. To je u AMS 130/150 vnitřkem rámu pro bowdeny a hadice spodem, což je výborné a konečně je to u tohoto typu rámu vyřešené. U AMS 125tky je tohle jasná slabina (při pružení tam dělá vedení docela bordel).

        AMS řada je pak od Sterea naprosto odlišný rám. Je to skoro přesný opak. Rám je sám o sobě velmi citlivý. Ta nová řada 130/150 pak ještě o něco více než ta stará řada.

        A jako vždy to je něco za něco, tak jsou ty rámy oproti Stereu výrazně houpavější.

        U nové řady to ale vyřešili u Cubu výborně a tentokrát se jim povedlo se perfektně trefit i osazení tlumič a sladit to jako celek. Tohle jsem si nejprve myslel, že tam ten tlumič sedět nebude (než jsem to vyzkoušel).

        AMS stavby (jak 130/150, tak starší 125tka) mají v první části zdvihu lineární průběh a konec zdvihu mají degresivní a patří k tomu nejméně progresivnímu na trhu vůbec.

        U AMS 125tky to pak i s RP23 s normální komorou bylo progresivní dost málo a nebylo to pro opravdu agresivnější jízdu s většími skoky vhodné (ale zase na opatrnější ježdění bez skoků to vhodné bylo).

        U nové AMS řady se používá HV komora, takže jsem nejprve myslel, že to bude s progresivitou opravdu problém (že bude příliš malá), ale ono ne.

        U AMS 150tky je použit delší tlumič (216/63mm) a došlo tak k mírnému snížení přepákovacího poměru (i když tvar křivky a průběh je pořád velmi podobný).

        A k tomu je použit tlumič s velocity tune F a BV 200psi.

        S tím menším přepákovacím poměrem se mnohem více projeví vliv tlumící části na průběh (vliv komprese) a nakonec to tedy není až tak příliš málo progresivní i přes HV komoru (přesnější posouzení progresivity až po větším otestování).

        A díky té supercitlivosti stavby to je ve výsledku velice citlivé dokonce i s velocity tune F. Ale také to tak je pořád houpavější než Stereo.

        Takže je to o prioritách, jestli raději větší citlivost (AMSko) nebo superexcelentní odezvu za pedálem (Stereo).

        AMSka jsou pak o trošičku i lehčí (i když už taky mají ty nové modely X-12 osu jako Stereo).

        A co se týká průběh, tak se AMS 150tka docela přiblížila Stereo i přesto, že samotné stavby mají průběh naprosto odlišný. Ale tím jak jsou použity jinak dlouhé tlumiče (hlavně tedy mají o hodně jinak dlouhý chod a to 50×63mm) + trošku jiné interní nastavení, tak ve výsledku s tlumičem se to k sobě průběhem dost přiblížilo. Teď se mi tedy líbí průběh AMS 150tky mnohem více než dříve co jsem jezdil 125tku.

        Takže chod minimálně AMS 150tky (a myslím, že u 130tky to bude podobné) je velmi podařený i s originálním tlumičem (u Sterea jsem s originál tlumičem nikdy spokojený nebyl a vždy jsem měnil za upravený z TF tuned, u 150tky zřejmě ponechám tlumič v originál stavu).

        A pak má AMS 130/150 pevnou X-12 osu, co 125tka nemá.

        Takže bych u AMS řady šel rozhodně do těch nových modelů 2011, které se jim opravdu povedly a zase dělají AMS řadu velmi zajímavou. A když už je ve výběru IQ6 a Stereo, tak bych dal do výběru spíše AMS 150tku. Ta je stejně k Talasu hezky vyvážená (a rozdíl jak pojede AMS 130×150 bude naprosto minimální).

        S ostatními moc srovnávat nebudu, protože IQ a Rize jsem nejel zatím vůbec. Rize by mohl u Can. po dlouhé době být docela povedené kolo, ale je to trošku jiná kategorie než IQ6 a Stereo. To samé Trance (taky nižší zdvihová kategorie).

        Maestro bych si určitě vyzkoušel před koupením. Hodně lidí je s ním velmi spokojených a určitě je to slušný systém.

        Mně ale Maestro nikdy vůbec nesedělo. Nejhorší to bylo na Reignu, kde byl pedalkick na tom zdvihu už hodně výrazný (na Trance X se to ještě celkem dalo, i když už jsem ho tam taky vnímal více než je zdrávo). Někomu ale nevadí pedalkick vůbec a ani si ho nevšimne.

        0 0
        • MlokCZ  

          A v tom superdlouhém příspěvku jsem u Cubu zapomněl na jednu věc. Už v tuhle chvíli téměř žádné nejsou a nebudou.

          Takže jedině co ještě kde zůstalo na prodejnách a nebo jestli se nenajde náhodou nějaký poslední kousek v dané velikosti (třeba AMS 150tka Race v 18tce už došla a není).

          Takže buď jednat rychle nebo až pak 2012 modely.

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Ne. Nedal jsem to. Kdyz bych uvidel takovyhle prispevek, tak bych radsi bezel do prvniho kramu „jizdni kola, sici stroje“ a vzal hned to u dveri. I kdybych mel jezdit na Singrovce :D

          Hlavne jezdit.

          0 0
    • weekend warrior  

      tvl, chápu to, ale už mě to fakt neba číst ty stále dokola stejná a vo ničem vlákna na téma, které je lepší za tolik a tolik. To je fakt jak u dementů, kup nějakou „zlevněnou mrdku“ (-30 až –40%=původních 100t)" a dál to neřeš, zajezdíš si, zízkáš knowhow a budeš moct dál diktovat ve svých požadavcích…

      0 0
      • Tehu  

        neco na tom urcite bude :-D Jenze chci neco u ceho nebudu litovat za dva roky ze jsem to koupil ;-) pac zkusenosti uzivatelu jsou daleko cenejsi nez nejake testy kol ci komponentu. I kdyz zasejc proti gustu… Takze tak.

        0 0
        • weekend warrior  

          no jo, jenže u každého kola je větší než menší potenciál, že ti rupne, bohužel, to je dnes fakt a neřeší to ani sebelepší značka, vše rupe.

          Jediné jak tomu trochu, z pohledu amatéra, zabránit je jezdit na biku, který je na tom lépe než ty/já, prostě koupit o „třídu“ vyšší/težší rám…

          Dohady na téma jestli je tenhle xc rám lepší než jinej xc rám, tenhle AM rám lepší než jinej AM atd… jsou to jen filozofie, stačí vybočit z jízdního průměru a rupne to…

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud někdo nejezdí hodně agresivně, až někde k FR, tak bych se praskání rámů zase tak moc nebál. A pokud ano, tak si dotyčný má koupit něco opravdu odolného, když ví, že tak prasí.

            A hlavně některé značky nabídnou 5-letou záruku na rám (třeba u Cubu).

            0 0
      • vojtechposmourny  

        A o čem bys chtěl číst? Abychom příště věděli, co založit :-)

        0 0
        • weekend warrior  

          njn, to nemá řešení. od toho tu to forum přecejenom je, jen jsem si povzdechl, sorry:)

          ale třeba bych hrozně rád od sebe, tohohle i jiných týpků přečetl zkušenosti s těma bikama, dojmy z cest a stezek/terénů, gpx trailů kudy jeli, kde jim to ve finále ruplo atd…

          0 0
          • cat  

            Je fakt, ze je tady o mnoho vice otazek nez odpovedi, prip odpoved na neco uplne jineho.

            0 0
    • unavix  

      Vzal bych Giant.

      0 0
    • weekend warrior  

      takže: 100, 120, 140, 160+mm?

      cena: 60000 anebo původních 100000 zlevněných na 60t ±10t?

      až po vyjanění tohoto má smysl se bavit o konkrétních modelech biků

      0 0
      • Tehu  

        120 az 140 se da rici a ta cena je okolo 60tis model 2011. Budu kupovat koncem sezony az zacnou byt za cenu vyprodeju ;-)

        0 0
        • camlost  

          60tis model 2011

          což už jsi uvedl v úvodním příspěvku. pak je otázka, na co weekend_warrior reaguje, když to nečetl. ;-)

          0 0
        • MlokCZ  

          Koncem sezony nic kupovat nebudeš, protože už dávno nic nebude k sehnání, viz co jsem psal k dostupnosti Cubu výše.

          Minimálně u Cubu je opravdu naivní něco shánět koncem sezóny.

          Loni se zadařilo na CRC, že jim hodně Cubů zbylo a kolem září je měli za super ceny (a to v době, kdy nikdo jiný Cuby neměl už dávno).

          Letos to tak žhavé nebude. AMS 150 Race už mají jen 20tku, takže tam i na CRC není téměř nic.

          Stereo Race mají zatím v 16, 18 i 20. Stereo ještě nějaké bude i v ČR (třeba v Plzni v Ebola bikes ještě na krámu nějaké Stereo měl). Otázka jak to dlouho vydrží.

          0 0
    • Smazaný účet  

      nevím jestli už jsou slevy, kdyžtak bych si na tvém místě počkal, ale za 60 už bych chtěl karbon rám nebo minimálně osazení bez kompromisů.

      0 0
    • lenochod  

      Když mi písneš (ibredok@gmail.com), pošlu Ti nabídku testovacích kol od SANTA Cruz který budeme prodávat.

      0 0
    • camlost  

      já bych vybíral podle geometrie.

      jednak proto, aby mi kolo bylo (abych dosáhl na řídítka, abych dokázal nastavit předo-zadní polohu sedla i výšku vzhledem k pedálům a řídítkům), jednak proto, že vím, jaký úhel hlavové trubky mi vyhovuje a jak by se to kolo mělo přibližně chovat.

      pokud to nevím, kolo si půjčím a svezu se na něm. to, jestli je na tom nápis RB (lze půjčít), Specialized (lze půjčit), Cube (nejspíš lze taky půjčit), Giant (dtto) nebo Cannondale (dtto) je věc druhořadá. tedy pokud chceš na tom kole jezdit.

      pokud jsi z okolí Pelhřimova, můžeme se domluvit na zapůjčení kola z profilu. ty mi půjčíš tvé, abych mohl jet s tebou. pro otestování fulla doporučuji výjezd po červené TZ na Křemešník, sjezd buď stejnou trasou (preferovaná varianta) nebo třeba po trati 3 vrchů do N. Rychnova.

      na druhou stranu, tohle kolo už se koupit nedá, tak by to bylo jen pro získání představy, jak se to chová (pokud ji ještě nemáš).

      0 0
      • Lišák  

        U fulla bych na stejnou důležitost, jako geometrii, postavil chování zadní stavby. Progresivita, linearita, houpavost, citlivost, pedalkick… I kolo s padnoucí geometrií, ale (pro jezdce) nevhodným chováním, bude jen pro zlost.

        0 0
        • camlost  

          ale jo, o tom snad není sporu.

          když sedím u počítače a sestavuju si seznam kol, která stojí zato otestovat, musím někde začít. chování zadní stavby většinou z popisu nepoznám.

          tak začnu u ceny, vyberu seznam kol.

          vyřadím značky, ke kterým nemám důvěru.

          pak porovnám geometrii s tou, kterou mám teď, a vyřadím nevyhovující.

          nakonec vyřadím ty, které bude těžké otestovat – testovací místa jsou daleko nebo to tu v okolí nikdo nemá.

          pak ještě vyřadím kusy, které by mi moc komplikovaly přechod – např. rozdíl pevná osa na novém, RU na mých zápletech. atp.

          zbyde 5, 6 kol, která zkusím. bude-li nějaké vyhovovat jízdním projevem (zbývá v podstatě už jen chod zadní stavby), je vybráno. horší je, když jich vyhovuje několik. :-)

          0 0
          • Pá-dlista1  

            S timhle pristupem jezdis na Jipi s postranima koleckama. Jinak nam tu pekne kecas ;)

            Chci rict, ze takhle se nikam neposunes. Krom toho tady se jedna o vymenu celeho kola, takze pravda nejaka komplikace jako nekompatibilita nahradnich dilu ze stareho kola tady bude, ale to tak bude vzdycky. Jinak bysme vsichni jezdili na pevnacich s 1" sroubovanou hlavou a cantilever brzdama.

            0 0
            • camlost  

              nevím, co je Jipi, ale postranní kolečka nepoužívám, protože jsem s nimi několikrát nepříjemně havaroval. :-)

              nevím, co ti konkrétně vadí (vyřazování značek, ke kterým nemám důvěru? no tak si to tak neber). každopádně pokud máš chuť pokračovat v podobném duchu, najdi si k tomu někoho jiného. díky. ;-)

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Nic ve zlem :)

                Jipi

                I geometrie kol se nejak vyviji. A taky kazda je v necem dobra a v necem spatna. Napr. u tech co se uz nepouzivaji se ukazalo, ze nejsou dobre na jezdeni :)

                Ja si treba vubec nejsem jistej, ze geometrie co vozim je ta konecna, prava, univerzalni a nejlepsi.

                A s temi komponenty. Ja myslim, ze treba prechod z motylku na rychloupinak a dal na pevne osy byl krok vpred a za trochu toho riskovani to stoji. Nebo alespon z klinku na HTII bych to risknul. Ovsem muze se ukazat, ze to byla slepa cesta.

                0 0
    • bromden  

      Jekyll :-) Nic univerzálnějšího a pokrývajícího záběr od XC po enduro na trhu myslím není :-)

      http://eshop.kola-radotin.cz/…l-4–11-bila/

      0 0
      • marapara  

        Ale je :)

        0 0
      • AleZ80  

        Cannondale = předražená a nevzhledná kola.

        0 0
        • dancing dog  

          taky si to myslím, nějak mě, narozdíl od některých jiných značek, nepřitahujou

          0 0
          • AleZ80  

            Nejhorší na tom je, že už jim ty rámy taky chodí z Asie. V USA už to jen kontrolujou, lakujou a kompletujou. Nápis handmade in USA je už teda trochu mimo.

            0 0
      • kesu  

        jekyll je výborný kolo ale řekl bych že je to už spíš k enduru. Nemluvě o tom, že levnější modely jsou šíleně těžký:(

        0 0
      •  

        Ani jedno a ani druhé… jekyll by šel možná do terénu ale možnost snížit ho na XC je blbost už jenom kvůli pláštum které budou min. 2.4. Když chcu enduro tak si koupím enduro a když chcu XC kolo tak si koupím XC kolo a ne pokus něco mezi tím.

        0 0
    • weekend warrior  

      fuel ex 8, 120mm za 50t: http://www.velointest.cz/…/produkt.php?…

      140mm: http://www.kubicasport.eu/…-vybavy-XT-/ necelejch 40t to mě přijde jako hodně dobrá cena, jen bych dokoupil teleskop sedlovku

      a fakt teréňák, remedy: http://www.velointest.cz/…/produkt.php?… 60t po testu

      0 0
    • Tehu  

      tak chvili jsem tu nebyl tak tohle vycerpavajici odpovedi nez vstrebam tak mi to da zabrat :-D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.