• TopGear

    Zdravim bikey,zajímalo by mě jaký máte styl jízdy při sjezdu po cestičce třeba někde v lese, nebo třeba i po asfaltu ( např. Kinskýho zahrady pod Petřínem…). já osobně si téměř vždy kontrem rozhodím trochu zadek a řežu to pěkně v kontolovaným smyku, přijde mi to takový bezpečnější mít to už ve smyku než se snažit udržet co nejčistší stopu a čekat až mi to někde uklouzne a lehnout..:) no a rozhodně se mi při tom vyplaví víc adrenalinu že?:) to možná bude ten pravej důvod i když nevím…:)a možná to je i rychlejší..na nějaké cestě samozřejmě..Sa­mozřejmě nejezdím žádný závody,tak mi nejde o nějaky vteřinky..:) Naopak kámoš drží urputně čistou stopu,nedejbože nějaký smyk..:) a tak se pořád nemůžem dohodnout co je lepší..:) on říká že si oholuju zadní pneu, ale já říkám že pokud to je někde v lese s mekčím podkladem (žádný asfalt, nebo velký šutry..) tak když to hodím do smyku tak se ta guma odvaluje vlastně po těch malých kouskách hlíny,jehličí atd a vlastně se téměř vůbec neopotřebovává..a taky že téměř nepozoruju nějaký závratný úbytek vzorku… jak jste na tom vy?:)

    0 0
    • Caryfuk  

      Cista stopa je rychlejsi, kdyz drifting tak nevynuceny brzdou ale rychlosti.

      0 0
      • TopGear  

        to se ale pak těžko odhaduje jestli drift předního kola nebo zadního ne? protože když už driftuješ rycholstí tak se už podle mě pohybuješ na samé hranici adheze a je otázka náhody co ustřelí jako první jestli předek nebo zadek…samozřejmě věřím že to bravurně zvládáš..:)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Hejdik  

      Já se většinou snažím udržet stopu a kolo v pohybu,ale když mám rozvernější náladičku,tak si dopřávám průjezdy zatáček kontrolovaným slidem.

      0 0
    • Daf  

      Snazim se jezdit ciste. Jizda je rychlejsi, plynulejsi a bezpecnejsi ;) Samozrejme ze jsou situace kdy je potreba utrhmout zadek, ale myslim ze o tom tady neni rec…

      0 0
    • medved.m  

      Podle mne je lepsi a bezpecnejsi pro tebe i – pokud to neni asfalt – ohleduplnejsi ke vsem ostatnim uzivatelum stezky ta cista stopa. Ale jen kvuli tehle (ciste muj nazor) spis provokativni nez hloupe otazce ses asi registrovat nemusel. Odpoved bys nasel tisickrat predtim.

      0 0
      • TopGear  

        kvuli tehle otazce jsem se neregistroval­..tohle forum uz ctu celkem dlouho,tak jsem si rekl ze by bylo na case udelat dalsi krok.. a ohleduplnost? vetsinou toto provadim tam kde je cesta stejne rozryta od traktoru a kde jezdim ja a asi tak mozna dalsi jeden silenec,takze o nejakem niceni stezek nebo ohrozovani dalsich uzivatelu nemuze byt rec..:)

        0 0
    • Beeda  

      dobrej zpusob riznout plast, do smyku fakt jen krajne, kdyz s uz se nevejdu do zatacky, tak na polomer 1m..:-)

      0 0
    • gouryella  

      Drift ve spojeni s kolem?? Si delas srandu ne? :-D

      0 0
      • Vilém  

        Proc ne? koukni,je to prvni co jsem nasel www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • Stancek  

          Tohle je ale vsechno pod brzdama… navic stejne myslim je rychlejsi by to bylo ciste… jen trefit tu spravnou hranici.

          0 0
          • Vilém  

            Nevim jak by delal ten drift prednim kolem pod brzdama,ale je to mozny,ze to jde.kazdopadne to vypada frajersky:)

            0 0
            • TopGear  

              no to video je moc pekny..!:)presne takhle to myslim..ale takhle na asfaltu to fakt neumim…ale na kluzcim povrchu to je presne ono…jen jeste musim videt do te zatacky, nebo to tam znat, takhle za roh bych to neposlal…:)

              0 0
        • Tomin  

          Hezkyyyyyy

          0 0
      • Nehas  

        Na youtube jsem viděl nějakého araba, který na rovince driftoval na kole. Ležel na řidítkách šlapal jak zběsilej a zadní kolo ho objíždělo pěkně do kroužků.

        0 0
      • Manas  

        Proc? 720.cz/wp-content/3720.jpg

        0 0
      • McBlacky  

        jinak na kole se pojem „drift“ používá pro tu situaci kdy ti v zatáčce ujíždí kolo kromě žádaného směru vpřed i směrem do strany. U technicky slabších jezdců to končí lehnutím, u vyježděných se to zvládá, ale není to nic příjemnýho. Nejhorší je když je podklad nerovnoměrný :(

        drobná šotolinka nebo písek na silnici a je to hned

        0 0
    • TopGear  

      ne, proc? si to nikdy nezkousel?:) na uzkej stoosmdesatce z kopce v lese, mam odzkouseny ze muzu zacit brzdit pozdeji nez kdyz chci jet ciste, pak to hodim mirne do kontra, jakoby na druhou stranu a kdyz se blizim apexu,tak to skubnes na tu spravnou stranu, nekdy pustim i brzdu,takze se zadni kolo toci ale stejne je ve slidu a predni kolo se me temer jakoby zastavi u apexu,zadni kolo opise kruh, pak jedno slapnuti a jsem venku ze zatacky..takhle to projedu rychleji nez kdyz se snazim to jet ciste… tot vse:)

      0 0
    • Manas  

      Pri XC spis ciste, i na DH se snazim. Drift jen v extremnejsi rychlosti. Kdyz jedu ciste tak nemusim moc resit – proste to jede, kdyz to jede driftem tak hodne davam bacha na plaste.

      0 0
    • jecnak  

      Co mas co delat v Kinskyho zahrade? Je tam zakaz vjezdu pro kola! Kdyz uz se tam cpes, tak se aspon snaz jezdit slusne a ohleduplne.

      0 0
      • TopGear  

        :-)aa prazak se ozval.. :) jel jsem to tam jednou..ty cesty jak se vyjde na Svandove divadle..ne nikde pod lanovkou..:) nejsem jinak z prahy a dal jsme to tam jako priklad, nic vystiznejsiho me nenapadlo…myslim takovy typ cest..ale nekde v lese…nebo jinde kde neni zakaz…

        0 0
        • jecnak  

          Vim co myslis, sam jsem tam parkrat jel ;-) Kazdopadne i v lese by melo platit, ze smyk jen v krajnim pripade, jelikoz se tim nici cesty – obzvlast ruzny singliky.

          0 0
    • Nehas  

      No někdo s nickem TopGear by měl vědět, že drift je to co se stane když v autě se zadním náhonem v zatáčce sešlápneš plyn a zadek tě začne po vnější straně předbíhat. To co se stane, když v autě s předním náhonem zatáhneš ručku a necháš se předníma kolama vytáhnout ze zatáčky ven, drift není.

      0 0
      • Tomin  

        To co popisuješ je přesněji power slide,nebo-li smyk vyvolaný silou(výkonem)­.Drift je bych řekl obecný název pro jakýkoli smyk…Myslím teda…

        0 0
        • Tomin  

          Ikdyž jak o tom tak uvažuju,tak powerslide může klidně být,a asi je, protáčení kol při rozjezdu…

          0 0
          • kadas152  

            to je burn out

            0 0
            • enjoy  

              asi si pujdu pustit NFS underground a pak vas tady vsechny pekne poucim..:-)

              0 0
            • Tomin  

              No dyť vlastně…Kua to by se člověk divil jakým tématem se lze zabavit na bajkovém foru…:-))

              0 0
      • TopGear  

        :)) nechci slovickarit..spatne jsem se vyjadril..

        0 0
      • lysergine  

        To s tím zatažením ruční brzdy je prosím jenom mýtus, nikdo to nedělá. Powerslide provedete jen pomocí plynu a volantu. Určitě znáš co udělá, když do kopce jedeš pod plynem a na horizontu prudce ubereš plyn a hneš volantem. Kklasický powerslide s běžným produkčním vozem na silnici nemáš šanci provést.

        0 0
        • enjoy  

          musim rict,ze ted nevim uplne presne co si chtel rict tim,ze to nikdo nedela..jsem docela fanda do rally(teda spis kdyz to chytnu na eurosportu,tak dal neprepinam:-))) a tam se pri pohledu do kabiny dejou zajimavy veci.a rozhodne se tam rucka pouziva,ikdyz jsou to ctyrkolky. a i pri soutezich v driftech pouzivaj rucnici i bavoraky(ovsem vyjimecne a ne z duvodu neumeni).

          0 0
          • lysergine  

            Žádný zatahování ruční brzdy se nekoná, zatahování ruční brzdy používaji gangsteři v amerických filmech, když se otáčí na ulici do protisměru. :) Řízené smyky jako powerslide, nebo sideways jsou o plynu a volantu. Používá se sic také rozbalancování brzdného tlaku na jednotlivé nápravy, ale vše je to ocitu a ne o tahání za ruční brzdu.

            0 0
            • Tomin  

              Tak to musím taky přihodit polínko.Taky žeru rally a oni opravdu ručku používají…Taky jsem si toho všimnul při záběru do kabiny.A tady se není čemu divit,jsou to čtyřkolky a nemají tolik místa aby si mohli auto rozhoupat a hodit to do nějaké úzké vracečky smykem pomocí plynu.Zejména na asfaltu.Přední náhon by je hodně rychle zatáh do škarpy.....

              0 0
              • lysergine  

                Určitě ne na asfaltu, tam už vůbec není důvod, styl s „ustřelením“ – sideways – se používal na šotolině.Smyk se dávkuje PLYNEM. Dnes se i v rallye pouřívá powerslide, pod plynem. Ruce v zatáčce potřebuješ hlavně na zatáčení takže na volantu. Jezdil jsem motokáry, tak o tom malinko … :)

                0 0
                • Jirik123  

                  pridam se k tominovi a enjovi, taky se obcas mrknu na rally a opravdu rucku obcas pouzivaj. tak ze si o tom nejdriv neco too.. noo.. zjisti :-D

                  0 0
                  • lysergine  

                    Jak říkáš… občas. Jen ve vracečkách. Až se budeš dívat na on board kemeru, tak si všimni přesně v jakých situacích. Mimochodem, teď o víkendu bude Barumka, a na Eurosportu bude celkem 7 hodin přenosů. Ještě poznámka: autor threadu nejspíše neměl na mysli drifting.

                    0 0
                    • Jirik123  

                      jj ve vraceckach. www.youtube.com/watch?…

                      0 0
                    • enjoy  

                      takze se dostavame od VUBEC k OBCAS:-) jak rikas,ve vraceckach se pouziva,da se rict vzdy a vem si treba korsiku nebo jine rally.. taky se da dobre pouzit i ve velky rychlosti,kdyz mas dve zatacky a mezi nima kratsi rovinku..,pokud to chces projet opravdu rychle,tak do zatacky vletis pod plynem bokem,pak pritahnes rucnici a zase vyjizdis pod plynem.videl jsem na driftovacich zavodech,ale nedela to kazdej.ovsem je to nejrychlejsi. ps:neco jinyho jsou zavody v japonsku,kde se skilinama apod. opravdu rucku moc nepouzivaj:-)

                      0 0
                • fousek  

                  To ze si jezdil motokary, je jako kdybych ja rek ze sem taky jezdil na silnicce takze vim o cem je DH. Motokary 1. nemaj diferencial(takze jinak nez smykem zatacka nejde projet) nebo aspon nemeli, 2. motokary maj hnanej jen zadek a 3. motokary maj uplne jinde teziste a nemaj odpruzeni, takze proti WRC docela rozdil. 4-koly jsou neutralni az nedotacivy, takze bych chtel videt jak dokazou docilit driftu, da se to docilit pomerem prenaseneho vykonu mezi predni a zadni napravou a to tak ze na predku bude pomerne min vykonu, ale do vracecek tu rucku stejne davaji, i kdyz je to prvotni impuls, pak uz vse resej volantem a plynem

                  0 0
            • enjoy  

              tak si nekdy vsimni ty dlouhy paky primo u ruky:-).ne,neni to radici paka:-) a tahaj za ni sice jako za sekvencni razeni,ale opravdu je to rucnice,protoze radici paku maji pred ni a je kratsi.ovsem spis pouzivaji razen pod volantem,v dnesni dobe. opravde se zatahovani rucni brzdy kona a to velmi hodne.

              0 0
              • TopGear  

                přesně tak, ta dlouha paka je ruční brzda, neni ale stejna jako u normalnich aut, maji ji hydraulickou, protoze ma rychlejsi reakce a dalsi vyhody a pouzivaji ji celkem hodne, hlavne v tech uzkejch vraceckach.. taky se mi mnohem vic libi rally nez F1..

                0 0
                • goofy  

                  Ono je hydraulicka hlavne proto, ze s normalni lankovou kola nebloknes… Zkus se rozjet v aute na asfaltu a zatahnout rucku.

                  A k pouzivani rucky v rally:

                  opravdu se tak deje. Je to hlavne pred vaceckama a je to hodne prave kvuli tomu, ze to je ctyrkolka. proste se obcas potrebujou zbavit pohonu zadku a rozhoupat auto, lidove napsano. Bez rucky se projizdeji dlouhe tahle zatacky ve smyku obou kol, ale nekdy je rucka holt potreba. Na asfaltu se treba zase trochu kompenzuje pohon vsech kol, vetsim prenosem sily na zadek, ale stejne to porad tahne ten predek ven ze zatacky.

                  No a u predokolek myslim nema cenu se o tom bavit. tam to je jasne…

                  0 0
                  • enjoy  

                    tak ja to obcas zkousim.. a blokuje to jedna basen.mam escorta v kombiku,nic zvlastniho.

                    0 0
                    • goofy  

                      Hmm. No Eskort neni extra tezky, ale me se to moc nedarilo. Prece jenom hydraulika je hydraulika…

                      0 0
                    • McBlacky  

                      no moc bych to být tebou nedráždil tyhle káry na to nejsou stavěný a navíc už nejsou nejnovější. Aby jsi se pak nedivil

                      0 0
                      • enjoy  

                        je mi to jasny.. ale jezdim si nim kazdy den a vsechny novy zvuky co to vydava dokumentuju a hodnotim podle stupne zavaznosti:-) precejenom praha to auto umi pekne vymlatit. tak si rikam,ze ta rucka tomu dela uplny minimum:-) ale jinak spis na mokru nebo na snehu(teda az zase bude.to zase bude:-D) ps:ja ji vlastne za jizdy nepouzivam,uplne jsem se nezblaznil a taky si tolik neverim,spis jsem chtel rict,ze uz jsem to zkousel a urcite to jde:-)

                        0 0
                  • homat  

                    hydraulická hlavně proto, aby odpojil mezinápravový diferenciál (ovládaný hydralicky) = pohon zadních kol a vyvolala se nestabilita vozu.

                    0 0
    • laufdeck  

      no nedoporucuji tzo skoušet takle sme oddelal novou gumu od spešlu na lyswe hoře vyskoušel jsem jsenu zatačku driftnout a bylo je po ni am z ni super slick

      0 0
    • kámen úrazu1  

      Hmm. To mně připomíná jednoho známýho, taky „frajer“ jezdil smykem kde to šlo. Nesnáším to, většinou po něm zůstala stopa, sice malá, za týden už nepatrná, ale i tak další důvod pro pěšáky proč na nás nadávat a chtít, abychom vypadli z lesa. Snažím se v lese chovat tak, aby můj průjezd/průchod nebyl znát. Smyky do toho nezapadaj.

      0 0
      • TopGear  

        hm:-( za frajera se opravdu nepovazuju… a znovu rikam, ze tam kde takhle jezdim je to stejne dorvany od traktoru, od tahanyho dreva a podobne.. a proc to: „jezdil“ ?

        0 0
        • kámen úrazu1  

          Přesedlal na motorku. Neptala jsem se, jestli to je kvůli tomu, že se na ní dá prasit víc. Ale myslím si to. Ale jinak je to fajn kluk.

          0 0
          • TopGear  

            aha.. tak to u me nehrozi…:)presedlat na motorku..z tech mam strach..staci mi kdyz to je bez motoru..

            0 0
        • Tomin  

          No čéče každopádně se ti tu tvůj thread celkem rozjel..;-}

          P.S.The Stig forever!!!

          0 0
      • Jirik123  

        Souhlasim, vsude se snazim jezdit tak aby muj prujezd nebyl poznat. Samozrejme obcas v krizovce zaflokuju, ale rozhodne tak nejezdim cilene.

        0 0
    • wendak  

      tak nad tim jsem nikdy nepřemejšlel, já to většinou pustim a samo to kolikrát veme čistou stopu a někdy to driftuje a mažu to dolů co to de a sem rád že si to můžu užít :-))

      0 0
    • hanz  

      rychlejší a bezpečnější je to jak kdy jak kde, podle povrchu, podle toho jestli se dá driftem dostat do nějaký drážky nebo ke kořenu od kud se dá pok odrazit. Rozhodně se to nedá bagatelizovat že to či ono, na mírný točky ale vždycky čistá stopa. Drift super zvládaj australští dhčkaři.

      0 0
    • Radek Broz  

      Čistá stopa v závodě, drifting při focení.

      0 0
    • TopGear  

      tak abych to nejak srhnul, prvne diky za nazory a za druhy vetsina tu zucastnenych jezdi cistou stopu, vyznavacu driftingu tu moc neni..jinak souhlasim s tim jak to napsal a popsal goofy v odpovedi c.13, jenom bych to upravil asi tak na 80% ku 20%. od zacatku to bylo mysleno tak,ze nejezdim kazdou zatacku driftem,jenom takovy ty mrchy uzky tocity.. jinak samozrejme netouzim nikoho nekde nabrat takze pouze tam kde to je bezpecne pro vsechny strany a jak tu nekdo psal ze papirky neodhazuje a tak,tak to je myslim samozrejmost opravdu me dokaze nas.. kdyz potkavam obaly od tatranek a pododbne.. howk domluvil jsem:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.