Cinkající, škrtjící brzda jen po silném brždění

53 nepřečtených
  • JakubCh

    Co jsem měnil vidlici za Epicona a tím pádem přehazoval brzdu, děje se to, že když jedu pořádný kopec a vezmu razantně za brzdu a držím to chvíli na ní, tak potom dělá solidní randál. Intenzita je přímo úměrná síle brždění a délka dělání brajglu také. Brzdu jsem centroval xkrát, takhle je v pohodě, necinká a neškrtá ani za jízdy, ani když jen kolo volně protočím, ale běda, když chvíli pořádně brzdím, pak je to chvilku děs. Měnil jsem destičky, říkal jsem si, že třeba nové budou ok…ale ono prd. Zase to samé. Čím by to tak mohlo být? Pročítal jsem to tady, no tuhost vidlice to asi sotva bude, prři krátkém zabrždění se neděje nic a hlavně, asi těžko by se vidlice rovnala tak dlouhou dobu – fakt to randál dělá dost dlouho po brždění. Křivý kotouč – také sotva, to by snad dělalo pořád, a ne jen v tomhle případě. Napadá mě přehřívání, že jak se to zahřeje (desky? kotouč?), tak se trošku změní tvar, ale že by se pak vrátil sám od sebe do původního stavu? Máte někdo zkušenost, čím to tak může být? Pomalu jsem se s tím smířil, hlavně, že to brzdí :), ale leze mi to na nervy pořád. Klidně bych dal nový kotouč, i když stávající je ještě ok, dal bych tam s chutí 180 mm místo 160, co tam mám, ale prostě nechci poslat Epicona do kopru, mám aktuálně 95 kg a trošku se toho bojím…vakl zatím 0 a rád bych, aby to tak vydrželo co nejdéle…případně, máte tip na kotouče, které se nějak lépe budou chladit, nedělají brajgl…brzda je hydra Deore 525, kotouče jsou ještě původní. Tak jestli jsou třeba nové SLX lepší v něčem…nebo prostě jiné, které by to řešily, pokud je to tím.

    0 0
    • JakeF  

      Zahřeje se kotouč, lehce zdeformuje a než vystydne a srovná se, tak škrtá, normálka… A kotouče klidně hoď XT, spíš ty starší, ty se deformujou míň, nový ICE se sice líp chladí, ale přijdou mi, že na deformaci jsou náchylnější.

      0 0
      • maxipes-fik1  

        Je to přesně tak. Mám komplet XT brzdy, kotouče 180 mm, celé je to na Foxce RL s tuhostí bez chybičky. Ale stejně, když to trošku dýl podržím na brzdě, tak se kotouče ozvou, ale během pár vteřin zas ztichnou. To je prostě fyzika. Neřešil bych to.

        0 0
    • Specík  

      Já bych řekl, že to bude tím, že když se kotouč ohřeje, tak se materiál rozpíná – tím to začne cinkat (fyzika). Může to mít i lehký vliv složení desek.

      Ale může to být úplně něco jinýho :)

      0 0
      • JakubCh  

        Hm, zhruba tak jsem to tušil. Takže myslíte, že jiné kotouče by to mohly zachránit? Ještě jsem došel k úvaze, možná špatné, že 180ka by tro dělala méně – je sice větší, tudíž k dělání pazvuků nachylnější, ale zase větší, lépe se chladí = nezahřeje se tak. Je to správná, nebo úplně blbá úvaha? Já bych tam těch 180 rád dal, ale fakt mám strach o vidlu. Na těch 95 kg je 160mm kotouč trošku málo, vím…sice je ve výhledu brzké doby těch 88 kg s tímhle tempem, ale i tak je 160 mm celkem málo na přední brzdě…

        0 0
        • Rubi  

          zalezi spise na tuhosti kotouce, na treningovem kole mam ve predu 160 deore kotouc a ten skrta pri kazdem vetsim zatoceni kola a na zavodnim mam 180 XT a ten neskrta vubec

          0 0
          • JakubCh  

            Aha, takže bude tu rozdíl Deore a XT, super…už jsem pochopil i z dalších postů. Jen ještě dořešit, jestli 160 mm, nebo těch 180, které bych raději, ale stále mám strach, abych neoddělal vidlici…BigKarel mě celkem vystrašil s tím jeho Epiconem…

            0 0
            • Rubi  

              nekdo tu psal ze na epicon je max 180mm, takze myslim na pohodu…ale nevim, nikdy jsem nevozil

              0 0
              • JakubCh  

                Jo, to uvádí přímo Suntour. Ale prostě je to limit no. Sice hodně lidí píše v pohodě, ale…

                Hodil by se mi názor někoho, kdo má tak 90kg a vozí na Epiconu 08 180ku kotouč…

                0 0
                • Rubi  

                  limit je vzdycky o neco dal nez se uvadi:)(kvuli reklamackam davaji mensi limity) takze bych se toho vubec nebal a co tu tak ctu, tak kazdy epicon se jednou rozvikle :D:D

                  0 0
                • bukajcze  

                  Měl jsem epicona 2008, 185mm avid kotouč a zvládalo to v pořádku a nikdy neškrtalo (jen se to podemnou lehce kroutilo)

                  Teď mám epicona 2011 s pevnou osou, 180mm kotouč (magura myslím) a zatím mi nikdy neškrtlo a je to nádhera. (pro srovnání mám 130kg)

                  0 0
            • BigKarel2  

              :D Dle výrobce je na Epiconu max. 185mm…Jestli nebrzdíš hodně na krev tak si tam tu 180mm dej (jinak s XT na unašeči mam taky jen dobrý zkušenosti, ať na 6 děr nebo na CL…neškrtali na XCR ani na Epiconu a ani teď na Reconu…) Ale jestli brzdíš čosta agresivně, tak bych se sériovýho Epiciona bál…viz. ten můj… :/

              0 0
              • JakubCh  

                Nebrzdím nějak moc na krev, asi tam fakt hodím tu 180ku…a snad budu mít kliku. Čekal jsem jinak, že se tu ukážeš :)

                0 0
                • BigKarel2  

                  No jó, vždyť se tu řeší óó velký Epikón a zvtšování kotoučů :D To přeci nesmím chybět :) Jinak kámoš má Epicona 2011 a kotouč 185mm a Erkový Elixíry a vidle zatim nemá ani náznak vaklu…to sám nechápu a čumim jak puk :D

                  0 0
                  • JakubCh  

                    Prostě třeba jsi fakt měl smůlu na kus, i to se může stát, když vezmu cenu Epicona…

                    0 0
                    • BigKarel2  

                      No uvidíme, mám ve svém okolí víc Epiconů…tak jesi se zvaklujou i ostatní tak už mi to nikdo nevymluví :D Jinak lituju toho člověka co ho odemě koupil… :D Aukro není špatný :) ale zatim si nestěžuje…

                      0 0
                  • DaSnail  

                    dotaz: borec chce zastavit z rýchlosti v za čas t

                    najprv s kotúčom 160mm, potom 180mm a nakonec 203mm.

                    s ktorou velkostou kotúča bude najviac namáhaná vidlica?

                    s ktorou velkostou kotúča bude potrebné vyvinút najvačšiu silu na páčku?

                    ktorý kotúč sa bude najviac zahrievat?

                    0 0
                    • BigKarel2  

                      Snad jasný, né? :D

                      0 0
                      • DaSnail  

                        vypadá to že tebe ne. tak skus. ;o)

                        0 0
                        • BigKarel2  

                          Nejví rychtu to dostáva s 203, nejví brát za páku musíš se 160 a ten se taky nejvíc hřeje…

                          0 0
                          • DaSnail  

                            dvě ze tří. to ujde… ;o)

                            0 0
                            • BigKarel2  

                              Kde je chyba?…

                              0 0
                              • BigKarel2  

                                Tak první 2 sou jasný a že se 203 míň hřeje než 160?…Když vemu jen přibrždění tak se za tu dobu o něco míň zahřeje…

                                0 0
                                • DaSnail  

                                  to s tou rychtou jasné neni

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak jasné to je, akorát jemu ne :-)

                                    0 0
                                  • BigKarel2  

                                    Myslíš že je vidlice stejně namáhaná se 160 jako s 203?…jasně že když budu se 160 brzdit co to dá a s 203 citovku, tak ji víc namáhá 160 ale když brzdim na krev s obouma tak víc jí přece musí dávat na prdel větší kotouč, né?…

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A zkusil jsi někdy s 203mm kotoučem vzít za brzdu maximální silou co dokážeš a nejlépe dvěma prsty a na slušných brzdách?

                                      0 0
                                      • Ruprt2  

                                        Kdyby to zkusil, tak by tu nepsal :-)

                                        0 0
                                      • Vegan  

                                        Hope kotouc M4 205mm + The One 10 + sintr desky… celkem casto brzdim na krev jednim prstem naposledy dnes kdyz mi do cesty skocila pani pesacka na Decinskem Snezniku a krom toho ze jdu prdeli na plast a trosku proklouzne predni kolo tak se nic moc nestane… jine to byva na asfaltu tam neni probem jet chvili po prednim kole, ale take se to da ustat. Nic mene je pravda, ze brzdit tuto kombinaci dvema prsty to fakticky nedelam a ani by me takova cipovina nenapadla :D

                                        0 0
                                • obda  

                                  Zkus si namalovat ty působící síly pro různé velikosti kotouče (nápověda: mění se rameno páky, vykonaná práce zůstává stejná)

                                  0 0
                  • bukajcze  

                    Tos měla blbej kus :) Já zatím taky bez vaklu :) (najeto necelých 2000km, 180mm kotouč, 130kg)

                    0 0
        • Specík  

          Mohu porovnat Hope floating 203 – neškrtá, Avid, Aligator 185 – škrtá :)

          0 0
    • Rubi  

      hope kotouc by to mel spolehlive vyresit, ale ja nemel ani nikdy problem s XT kotoucem

      0 0
      • JakubCh  

        Může být? Kupkoláci jich tam mají jako XT více, v různé ceně…

        http://www.kupkolo.cz/…75_2712.html

        0 0
        • JakeF  

          Tenhle přesně ne… Chce to nějakej s unašečem. Škoda, že máš 6děr uchycení, mám tu jeden XT 180mm skoro nejetej, ale je na CL.

          0 0
          • JakubCh  

            Njn, škoda…hmm, ale kolega výše psal, že ty ICE se více deformují (aspoň dle jeho pocitu :) ). Tak ako? letos s tím teda dojezdím, v zimě bych to přehodil, klidně si naježím kotouč, ale aby to k něčemu bylo :).

            Omluva, mělo to být o post níže…

            0 0
            • JakeF  

              To jsem psal já, žádnej kolega :). Ale o nic nejde, jen ověření, co jsme se v hodinách fyziky učili o bimetalu :). Podle mě se kvůli tomu deformuje už při nižší teplotě, ale nikdy jsem neměl problém s tím, že by se přehřál, ani třeba na Sudetech a to mám vepředu 160mm, to škrtání je akorát kosmetická vada, po pár vteřinách přestane.

              0 0
          • JakeF  

            ICE škrtaj jak navedený, když se trochu zahřejou, tohle bude pro něj asi nej volba, pokud nechce přitlačit až na Hope Floating.

            0 0
            • Rubi  

              ten bych taky vzal…

              0 0
              • JakubCh  

                Díky! ten by šel i cenově…zadní kolo je ok, tam mi stačí 16ka kotouč až nad hlavu…tož, ten přední se posune jako rezerva a jednou půjde na zadní :)

                0 0
        • HKou  

          Myslel zřejmě ten SM-RT79 s unašečem. Nicméně ten škrtá taky, když se pořádně zahřeje (160 i 180mm). Nemá smysl to moc řešit.

          0 0
    • DaSnail  

      dal by som vačší kotúč

      0 0
    • Jurda  

      Buď na to cinkání, vrzání imunní jako já a máš pokoj.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.