• ovonelkuba

    Čaute bikeři

    tak nějak jsem dostal nápad že by nebylo špatný si sjet na kole (MTB) cestu kolem naší milé vlasti. Převážně bych chtěl jezdit po cyklostezkách které budou okolo hranic,spánek bych řešil asi jen karimatkou a nějakým obyčejným stanem né moc těžkým abych zbytečně nebyl těžký.Plán je mít jen větší baťoh na zádech a v něm základní veci. Jídlo a pití by bylo řešeno operativně takže jen základní tyčinky a každý večer nebo ráno nákup na den (banán,horalka,šun­ka ,sýr chleba) a nějaká polívka během dne.

    Mám ale pár otázek:

    Jakou výbavu na operativní opravu kol(lepení,duše atd.kolik čeho?)

    Jaký základní oblečení a kolik?

    Co by jste dále doporučily ?

    tipy?

    Rady?

    Zkušenost?

    Děkuji za budoucí diskuzi Jakub

    • novas752  

      To zase bude vlakno… :)

      1. Asi bych si nevzal stan ale jen spacak + karimatku a pred destem se nekam schovaval (prostresek, bus zastavka).
      2. Na jak dlouho to planujes? Hranice maj asi 2250km, pokud to ma byt fakt okolo CR, tak se pod 1500km nedostanes, spis 1800 a vic bych tipoval. Vzhledem k tomu ze vetsinou jsou u hranic hory, muzes klidne pocitat s prevysenim 1500–2000m na 100km, takze celkove okolo 25–40 000m. No pokud to nechces jet mesic, budes muset mit neco najeto.
      3. osobne bych se teda snazil co nejvic navesit na kolo misto zad, ale to je vec kazdyho soudruha.

      Co se tyce naradi na kolo tak asi nic extra, v CR je cykloservis na kazdym rohu. Vzdycky 2 rezervni duse, sadu lepeni, nahradni desticky, multitool s nytovackou a rychlospojkou (pred startem novej retez), pumpicku, montpaky, nahradni patku, par stahovacich pasek… Klasika proste.

      Dlouhodobe odzkouseny sedlo, gripy, boty, dobre nastavenej posed… Asi bych volil nejake malicko odolnejsi plaste.

      Svetlo s baterypackem na bezne dostupny baterie, dobre naplanovany papirovy mapovy podklady, vzdycky aspon litr a pul piti…

      Hlavne dobrou hlavu, to je 90% uspechu.

      Obleceni zavisi kdy pojedes. Driv nez za 14 dni to predpokladam nestihnes, takze predpoved pocasi zadna.

      Na leto bych volil neco od 30+ po 10, jestli pojedes pres vrchni casti hor, tak i 5°C. Radsi vice tencich vrstev co se daji ruzne kombinovat. Na vrch nejaky nepormok/neprofuk.

      Dostatek jidla a hlavne piti.


      Ja jsem pred trema rokama na tridennim vejletu z kamosem uprostred leta chrapal na Anenskym vrchu v Orlickych horach, spali jsme na zatravneny strese pevnosti pod rozhlednou (uvnitr pevnosti bylo nas*ano a voda), 7°C ve spacaku na alumatce, foukal cerstvy vetrik 60km/h, ssebou pres hreben tahl huste mraky (neprselo, jen spousty mlhy), takze rano vse az na spacaky pro.oceny, ale bylo to super. :) I s tim se musi pocitat.

    • ovonelkuba  

      Jj vím že to bude diskuze jak víno :-)

      1. S tím spacákem a karimatkou máš pravdu,snížím i váhu když stan nebude,vezmu celtu projistotu.

      2.Plánuju si to rozvrhnout na 20–25 dní, tento týden to chci nějak spočítat ale předpokládám že to bude kolem 1900 km.Budu vyjíždět z Petrova u Strážnice a pojedu kolem Slovenských hranic navrh .

      To nářadí sem tak počítal to co jsi psal,žádný přeháňky jen to nejnutnější a zbytek prostě když se něco stane všude je servis.

      Světlo je jasná věc s tím taky počítám, papírový mapový podklady mám a budou i v telefonu.Pití počítám denně aspoň 3 litry.Cestu bych rád absolvoval začátkem září aby nebylo takový teplo , samozřejmě je to risk i skrz déšť ale co už.

      • honzzaq  

        Cestu absolvuj v červnu nebo v červenci – je tepleji, dýl světlo. V září už je v horách na lehkej spacák kosa.

      • Carpathia  

        Tak to budeš vyrážet z mé rodné vesnice ;-) Taky bych se klonil k termínu přelom června a července – nejdelší dny a teplo. Přece jen, pojedeš to prakticky celé v horách.

        • AussigBiker  

          Taky mi zari prijde uz spis pozde. Ja bych dal keveten / cerven, zalezi na trase. A obcas se ted stane, ze cerven proprsi a srpen bejva hezky, zkusil bych se podivat za poslednich par let jak v kterejch mesicich je destivo, ale stejne je to sazka do loterie.

          Pokud vynecha hory, tak by zari mohlo byt OK, s trochu lepsim spacakem… Jenomze lehkej a hrejivej spacak neco stoji.

          • Carpathia  

            Pokud chce objet celou republiku a vést trasu opravdu poblíž státní hranice, horám se vyhne dost těžko. Samozřejmě, nemusí jet přímo po hřebenech, ale i tak se dostane na místa, kde už v září může zažít slušnou kosu. No, ale lidi závodí i za polárním kruhem ;-)

      • Corra  

        Plánuješ, jak budeš ten mobil dobíjet?

        Alespoň tři litry pití? To vypiju za den i bez zátěže na kole… Počítej víc, ale nevidím v tom problém, všude ti někdo ochotný vodu načepuje za dobry slovo a u nás je to zalidnění celkem husté. Neváhal bych tomu přizpůsobit cestu a mít na kole alespoň tři bidony.

        Na jakém kole pojedeš?

        • honzzaq  

          Tři bidony jsou overkill, to nikdo nevozí ani na ultramaratonech, kde se musí přesně držet trasa. On si v klidu může sjet koupit do vesnice, kdykoli bude potřebovat.

        • hekynen  

          Vozit přes den tři litry vody je v podmínkách ČR naprostý nesmysl, přesněji je to zbytečné. Už jsem se něco málo :) narajzoval (i kolem hranic), přes den stačí dva bidony průběžně doplňované a před večerem si načepuji dvě 1,5 l petky (plus doplním ty bidony) a s tím jsem se v pohodě umyju (vyladil jsem mytí – mýdlem! – tak, že mi stačí něco lehce přes 1/2 l vody), uvařil si večeři (polévku), ráno čaj a vyjíždím s plnými bidony. Pochopitelně přes den doplňuji tekutiny pivem apod. ;-) Kolik celkově vypiju nevím, ale určitě je to více než tři litry.

        • ovonelkuba  

          Mám powerbanku(20000) na dva až tři dny to stačí,popřípadě přes noc nabiju třeba v někde(místní večerka apod).Ty tři litry bude základ co budu mít u sebe a jak říkáš ,lidí jsou ochotný tak dočepuju.. Pojedu na na MTB :

          Modelový rok 2017

          Velikost 21

          Hmotnost Neváženo

          Rám MRX Elite X7

          Vidlice Suntour Raidon XC RL-R air – zamykání z řidítek

          Hlavové složení MRX cartridge + podložky

          Kliky Shimano Deore M610 24/32/42, osa integrovaná HT II

          Přesmykač Shimano Deore M610

          Měnič Shimano Deore M610

          Řazení Shimano Deore M610 3×10

          Kazeta 11 – 36 Shimano Deore HG50

          Řetěz Shimano Deore HG54

          Náboj přední Náboj Sram X.7 (prům. ložiska)

          Náboj zadní Náboj Sram X.7 (prům. ložiska)

          Brzda přední Shimano Deore M615, kotouče Force 180cm

          Brzda zadní Shimano Deore M615, kotouče Force 160mm

          Ráfek přední Profil

          Ráfek zadní Profil

          Pedály Shimano m520

          Řídítka Force Basic H6.2 zvedlá 74cm

          Představec Force Basic S4.6 80mm

          Sedlovka Force Basic P4.2

          Sedlo MRX VL-2071 Gel černo-zelené

          Pláště Schwalbe Rapid Rob 29×2,1"

    • SloM  

      20–25 dni je celkem dlouha doba. Pocitej s tim, ze v zari uz muze byt dost kosa v noci. Volil bych nosic na sedlovku, neni nic horsiho nez mit tezky bagl 100km na zadech. Ale pokud jsi zvykly… Uz jsi nekdy jen x dni po sobe pres 100km? Jedes sam?

      • ovonelkuba  

        jel sem 4 dny po cca 120 km po sobě, ode dneška začínám s přípravou tj:strava,běh,spin­ning a ježdění na kole.Asi pojedu sám,zatím

        • SloM  

          Tak to jo, to verim, ze to zvladnes. Nevim jak to mas ty, ale neni spatne mit s sebou nejake mazani na zadek. Alespon to rikali kluci, co uz jeli kolem CR.

          • hekynen  

            Mazání na prdel je základ! :-) Každý večer prdel umýt a zapudrovat. A ráno namazat.

        • Jakobo  

          Zas to neber tak vazne. Jezdit na kole to jo, nelepsi je jezdit denne do prace nebo do skoly bez ohledu na pocasi, zvyknes si. To je na takove expedice lepsi nez zaprdene kamrliky typu spinning.

          Ja normalne pres rok nejakou tu tisicovku najedu do te prace, o vikendu na kolo nebo na spacir do hor, v lete pak hodim bagly na kolo a vyrazim na par tydnu na tezko po Norsku, na Korziku nebo tak. Tak po tydnu se dostanu do formy a jsem schopen ujet klidne 200 km denne. Jenze to mam kolo s hmotnosti 50 kilo, letos jsem mel jidlo na cely tyden a ze toho sezeres. Pokud pojedes v CR od samosky k samosce a v klidu se vyspis na ubytovne tak 150 – 200 kilaku das s klidem i bez vetsino treningu. Uvedom si, ze nebudes mit nic jineho na praci. 6–8 hodin poslapes a zbytek se budes flakat. To das i s prstem v nose.

          • Singlespeed  

            150–200 km denně znamená skoro pořád jet a nic z okolí pořádně nevidět a ani trochu nepoznat. Takže by cesta kolem ČR byla vcelku zbytečná ;-). Třeba na zmíněné Korsice bylo i 100 km na celý den od rána do večera. Tu janovská věž nebo janovský most, tam zase pisánský kostelík, jinde zase parádní koupací tůňka, hele tam jsou jakési menhiry, pojeďme na tu vyhlídku támhle, co ten chrám na té skále nad městem?, k tomu vysílači na špičce musíme vyjet, tu pevnost v Calvi stojí za to prozkoumat (2,5h v prdeli :-), kde jsou ty aragónské schody, tam taky chci! :-). V zajímavých lokalitách u nás je to podobné a je škoda podzoruhodná místa jen tak přejet bez povšimnutí.

            • Jakobo  

              Neni to tak zle. Minimalne tech 150 km za 6–8 hodin ujede a porad zbyva dost casu na nejake vyhledy. Navic ve skupine te jini odvadi od vykonu a je to presne jak pises. Pokud jedes sam tak te nikdo nerozptyluje. Navic nevime jak to presne planuje, jestli jako sportovni vykon nebo si cestu uzit. Text jsem proletej v rychlosti, nevim, jestli chce jet po hranicnich kamenech nebo po nejlblizsi silnici. Spis jsem reagoval na ten jeho vypis prupravy – strava, spinning, beh… Proto pisu tech 100–200 km da po par dnech kazdy.

              • Raf  

                S těma 150 km za 6–8 hodin bych byl opatrnej :D

                Jednou v životě jsem jel víc dní na MTB v pohraničí (asfaltky, turistický cesty), 740 km, celkově to dalo 70 hodin od startu do cíle, z toho cca 50 hodin v pohybu. Za ty tři dny jsem spal cca. 3 hodiny a jel to nalehko jako sportovní výkon…

          • kankrlicek  

            Jel jsem týden v horách na mtb, na polotěžko (spaní v hospodě). Denně 50–70 km a bylo to od rána do večera. Necítil jsem, že bych se flákal. Tedy asfalt max. do 10 %.

            • raw 4  

              Jo taková hřebenovka od Smrku do Bílý vody po hraniční čáře…krásný celý den.. jasně kochani bylo ale tlačení taky

              • novas752  

                No jo jenze to je vetsinou krutoprisnej singl nahoru dolu a misty se kolo nese. Kdyz pojede po normalnich okreskach a lesnich cestach, bude postupovat klidne dvojnasobne rychle. Ujet 100km mirnym terenem za minimalne 10 hodin (24 – 8 spanek, 2 jidlo a 4 ostatni) neni nic tezkeho.

    • kamaro  

      Sbalit věci na spaní, oblečení a trochu jídla do batohu, který povezeš na zádech není podle mého dobrý nápad. To se nezdá, ale těch věcí bude poměrně hodně. Pokud plánuješ i nějaký terén, tak podsedlová brašna + rámová brašna + malý batoh jen na elektroniku, mapy a jídlo. Pokud by to měly být jen cyklostezky bez těžšího terénu, tak se dá použít klasický nosič + zadní brašny.

    • MateSP  

      Zkusil bych se poptat tady: http://cesta-je-cil.blogspot.cz/…page_34.html?m=1

      Jel taky kolem ČR, akorát na jednokolce.

    • AussigBiker  

      http://www.bike-forum.cz/…em-kole.html

      A ještě Jaroslav „Snek“ Kral psal za Facebooku, že chce vyrazit okolo ČR, můžeš se s nim zkusit spojit.

    • Twister  

      Z mý zkušenosti se dá jet i terén s batohem cca 35l o váze 7kg. Těžší a větší je oser, batoh nesmí být moc vysoký, aby ve sjezdech nekolidoval s helmou, když si stoupneš do pedálů.

    • Jakobo  

      V CR je uplny nesmysl jezdit na tezko. Vezmi lehky batoh a dovnitr hod jen nejake obleceni. Uzijes si to tak mnohem vic.

      Pred par lety jsem jezdil po CR, jel jsem na tezko a 99% veci bylo zbytecnych vcetne stanu, spacaku, karimatky, varice a dalsiho. Pokazde se nasel nejaky penzion, hospoda nebo tak neco. Pokud bych tu cestu nekdy opakoval vzal bych jen stredni batoh na nejake obleceni, brasnu do ramu na multiklic, pumpu, dusi, lepeni, do kosiku dve lahve. Vic neni potreba. Pokud si chces uzit jezdeni udelej to jak pisu. Pokud chces survival tak jed do Skandinavie.

      Takze na spani v prirode bych se z vysoka. V CR se da sehnat ubytovani kdekoliv. Popojedes do mistni hospody, kde te za par stovek nechaji prespat, das si sprchu a jeste dostanes nejake jidlo a druhy den snidani.

      Vodu v CR vzdycky nekde naberes. Pokud chces byt sobestacny porid Sawyer mini filter a ber vodu ze studanek a cistych horskych potoku.

      Jidlo si koupis pres den v samosce a vecer si das poradnou naloz v hospode.

      Pokud mas hluboko do kapsy a 3000 za tu cestu te polozi tak pak mozna. Ale pocitej s tim, ze pokud zacne intenzivne chcat tak koncis, v desti se na kole jezdit neda.

      • honzzaq  

        Spaní po penzionech a spaní pod širákem je úplně jinej zážitek. Krom NP Šumava jsem objel většinu pohraničí ČR a nějaké Slovensko s batohy Deuter Transalp 30l a Camelbak HAWG 20l, a ty rána v liduprázdnejch horách bych rozhodně neobětoval za pohodlí penzionu. Ten bych zařazoval operativně při špatné předpovědi. Do batohu lehkej spacák, alumatka, a nějaké to oblečení. Tuny žrádla ani vody samozřejmě nebrat.

      • novas752  

        Kdyz by chtel chrapat pod strechou tak se klidne muze jet vykydnout na plaz do Bibione.

        Kdyz spis venku je to uplne uplne o nevem jinym. Muzes lehnout kde chces, kdy chces, s libovolnym vyhledem, na mistech kde je ve dne narvano… Nemusis premyslet jestli stihnes dojet na domluvene ubytovani nebo jestli te nekdo vezme pod strechu…

        • Rychlej turista  

          Tak jsem se dostal k delším švihům. Že jsem jezdil nalehko a dokud byla chuť, takže nocleh jsem začal hledal v době, kdy už měli zavřeno. Časem jsem se tím přestal nervovat a švih protahoval přes noc :-)

          Na takovou dlouhou (jeho) cestu bych vyloučil vézt cokoliv na zádech, dal bych poctivé brašny na solidní nosič připevněný napevno a tím by to měl všechno pořešené. Nic ho nebude omezovat, jen pojede trochu pomaleji, než obyčejně. Jezdím s takto naloženou plečkou na víkendové dvou až čtyřdenní švihy do Českého lesa. Na tři týdny bych si vzal to samé. Nedovedu si představit, co bych mohl potřebovat navíc, když po dni následuje noc a to se opakuje furt dokola :-)

          • odik  

            +1 Mám stejnou zkušenost,

            Za mě 100% nosič a brašny.

            A spaní v přírodě a v penzionu se „podle mě nedá srovnat“, ale záleží na chuti každého soudruha :-)

            • hekynen  

              Spaní v přírodě a v penzionu se „podle mě nedá srovnat“, proto to kombinuji. :-) Je fajn spát venku a je taky fajn čas od času spát v posteli, dát sprchu, vyprat si hadry. A třebas dobít „elektrokrámky“.

    • Gwir  

      Co v roce 2020 nechystá se někdo okolo kol Čr?

    • dědek mohy  

      Já chtěl jet na Sněžku kolem čs opevnění, s výjezdem na nejvyšší vrcholy všech projetých pohoří. Trochu mi zakalilo radost zjištění, že se na Sněžku na kole nesmí =( Jestli se teda nakonec hecnu, tak závěr bude asi pěšky.

      • maajkee  

        Když si přivstaneš, tak to myslím nebude problém :)

        • dědek mohy  

          S mým fyzickým fondem, po takové cestě, bych musel vyjet po večerníčku, abych dojel zpátky před prvními ranními turisty =)

    • Taylor69  

      Ahoj Jakube.

      Přesně před rokem jsem měl stejný plán.

      Žádné zkušenosti s cestováním na těžko, minimální trénink. Ale ohromné odhodlání. Moc jsem se na to těšil a zároveň měl i tak trochu strach. Příprava téměř žádná, jen pár článků na netu s radami a poznatky ostatních cestovatelů. Asi nejvíce mě inspiroval článek od ,, kosva – borec cesta okolo ČR ,, Krásně popsaná cesta den po dni. Vlastně jsem to jel skoro stejně. 22.5.2019 jsem vyrazil z Lokte sám na cestu okolo ČR s tím, že navštívím nejzápadnější, nejjižnější, nejvýchodnější a nejsevernější bod ČR. Ujel jsem 2000 km za 21 dní s rozpočtem 2000,–Kč. Spal jsem převážně v altánech a autobusových zastávkách, nebo v hamace. Žádnéj kemp ani penzion, jen cca v polovině cesty jsem přepsal u kamaráda z vojny. Kolo horské, nosič na odpruženou vidlici od Thule a nosič na sedlovku. Kolo 12 kg a brašny 18 kg. Na cestě žádnéj problém, ani jeden defekt, počasí z počátku chladné (ráno 5,5 st.C) pak pár dní déšť a zbytek už pařák. Za celou cestu jsem byl asi 4× na obědě, jinak jen polévka, sušenka, horká čokoláda, jablko a rohlík s paštikou. Zhubnul jsem za cestu 9,5kg. Chtěl jsem si dokázat, že takovou cestu zvládnu a hlavně jsem potřeboval vypadnout a jak se říká, vyčistit si hlavu.

      MS

      • MateSP  

        Úcta! Tohle bych si klidně přečetl i s většími podrobnostmi.

      • Libores  

        No panejo, klobouk dolů. Líbí se mi když se někdo do něčeho takovýho postí rovnou, jen tak z čistý vody. Podruhý už to takový nebude. Nedá mi to nezeptat se, to modrý vepředu je lednička?

        • Taylor69  

          Ahoj. Ani jsem nepočítal, že bude někdo na můj příspěvek reagovat, nebo ho číst. Ale jinak děkuji všem za projev uznání. To velké modré na nosiči je hodně stará nevyužitá trojbrašna. Posloužila celou cestu a poslední den se pod zipem utrhla. Původně jsem měl v úmyslu vzít si malý spacák, ale předpověď počasí mě donutila si zabalit velkej spacák, tak proto je ta horní brašna tak vysoká. Zpočátku jsem si musel zvykat na takovou jízdu. Vlastně mě kolikrát boleli více ruce než nohy. Když jsem pak po návratu kolo odstrojil a jel se projet, tak jsem si musel prvních deset kilometrů zvykat na lehké kolo. Připadal jsem si, jako bych se právě naučil jezdit. Ale co bylo super… žádnej kopec nebyl problém.

          • Jezevec70  

            Takhle vpředu umístěná brašna musela strašně ovlivňovat řízení.

            • adam320  

              To je prvni co me napadlo pri pohledu na to kolo:)

              Kazdopadne super vylet

      • Tencovozikmin  

        Máš můj obdiv. Počítám že bys příště volil jiné kolo.

      • PatrikKalista  

        Rozpočet 2.000,–. Sakra to by mi nedalo ani na pivo:-D

        • Jezevec70  

          Podle množství bagáže bych tipoval. že pivo si na cestou cestu vezl už z domova. :-))

      • maajkee  

        Jo jo, idelní způsob jak rychle zhubnout, takhle jsem cestou z ČR do Chrovatska zhubnul taky asi 5 kilo za 8,9 dní :)

        A to jsem jedl normálně.

        JInak každopádně respekt!

      • Cavendish  

        Respekt. Nechceš sepsat nějaký delší referát? Já myslím, že by si tu hodně lidí rádo početlo.

        • madhence  

          No přesně, úplně si říkám, že nám tady chybí cestopisy. Tento příběh by se mi líbilo číst celý.

          • Taylor69  

            Já jsem si cestou dělal nějaké zápisky, ale většinou jen takové kde jsem spal, co jsem jedl, co jsem si koupil, kolik jsem ujel kilometrů, kdy jsem šel spát a kdy jsem vstával. Vlastně dohromady nic zajímavého. Několik ročníků jezdím na cyklovíkend se Sportarsenalem a cykloknihami. Většinou se koná třetí víkend v červnu. Tam je vždy večer posezení a vyprávění některého cestovatele s promítáním. Časem mě taková cesta na těžko začala čím dál více lákat. Pak jsem narazil na již zmíněný článek Na kole okolo ČR od kosva-borec, kde je pěkně popsaná cesta den po dni. Ta mě inspirovala natolik, že jsem jel vlastně téměř stejnou trasu. Já jsem zatím ještě nic nesepsal, stále to odkládám. Fotek mám jen pár, taky vlastně většinou jen místa, kde jsem spal a ty čtyři důležité cíle, které jsem chtěl cestou navštívit.

    • PatrikKalista  

      Přátelé, kamarádi,

      vypadá to, že nám nic jiného tento rok nezbude, než objet ČR do kola. Chtěl jsem to udělat až budu starý páprda, ale věci se mají jinak a tak vás prosím o radu s trasováním. Chtěl bych to jet na silničce, tj. potřebuji poradit s kvalitními silnicemi, co nejblíže k hranicím. Trasa Hronov – Králiky není potřeba, tohle je nyní můj skoro domov. Vyjížděl bych z Nymburka a pak pokračoval do Golčova Jeníkova(Střed ČR) a následně nejbližší bod po směru trasy.

      https://mapy.cz/s/cabavaduju

      Děkuji

      Patrik

      • kamaro  

        Vypadá to, že toto bude letos na B-F hit. Taky jsem už nad tím přemýšlel, dokonce jsem zjistil jak je ta naše republika po obvodu velká.

        U nás to vypadá na cestu na těžko na gravelech. Čili spíše zajímavé cestičky na kterých je něco vidět (spíše z hlediska přírodních krás) a nemusí vést striktně po obvodu. Spát asi budeme ve stanu nebo na našich oblíbených rozhlednách.

        Také uvítám případné tipy.

        • Dr.Drejg  

          Vtipný. Těšil jsem se letos že prvně vyjedu do zahraničí,ale už taky hledám trasu tady v Čechách. Vezmu gravla,ale asi na lehko,bez stanu.

      • Fran-tic  

        :) vypadá to, že nám nezbyde nic jiného. klidně můžem část trasy spojit, protože budu taky někde projíždět českem

        • PatrikKalista  

          Hele, ono to vypadá jako znouzecnost, ale bude to pecka. Pivo dobrý. Lidi, se kterými pokecáš a rádi Ti pomohou a k tomu krásná krajina a přítelkyně v dojezdové vzdálenosti max 250 km:-D…Bude to bezva výlet.

          • Fran-tic  

            já s tím nemám problém, každopádně tu tvoji trasu po moravskoslezském kraji bych teda velmi upravil a kolem karviné bych se na to vykašlal :). ale jak říkám, klidně to můžem třeba spojit na pár km, pojedu určo taky :)

      • Jan_UL  

        Zde je projetá jedna trasa z loňska co nejblíže hranic, ale bez úseků, kde by byla nutnost se vracet. Rozděleno na jednotlivé dny. Záznam ze Stravy není můj, ale jel jsem to taky. Kromě jednoho úseku poblíž Kraslic všechno sjízdné bez problémů na silničce.

        https://www.okoloceska.cz/vysledky/

        • kamaro  

          No představuji si to nějak jinak. Když jsem se podíval na své okolí které mám projeté, tak ta trasa vede po hlavních komunikacích na kterých je akorát poměrně velká doprava ale nic zajímavého ani pěkného.

          Takže si spíše budu vytipovávat menší cyklostezky i s horším povrchem.

        • Smazaný účet  

          Můj favorit je tohle: https://www.okolorepubliky.cz

          Je to víc dobrodrůžo, a krom povinných bodů si můžu trasovat dle sebe.

          • Feďa  

            Jedete někdo? Docela o tom uvažuju, jen si nejsem jistý s přespáváním. Na trase bych několikrát mohl přespat u známých, ale to je proti pravidlům…

      • Melvin  

        Zrovna dneska jsem si říkal, že letos asi pobaltí nebude. Ikdyž tam by se to mohlo otevřít dřív něž směrem na jih. Pokud však budou hranice zavřené i v létě, tak bude problém vůbec sehnat ubytování.

    • Dr.Drejg  

      Já měl opustak na prvních 14 dní v květnu. Tím, že nevozim vaření a jsem závislej na kramech,plus rád obrazim místní minipivovary,tak holt budu muset vydržet, až ty opatření povolí.

    • vlakr  

      Taky jsem si kdysi naplánoval objet okrajové body republiky na východě, severu, jihu a na západě. Plánoval jsem denně ujet kolem 100 km. Vybral jsem spaní v penzionech, protože už jsem vyššího věku, takže jízdu úplně na těžko se stanem, bych asi nedal. Stejně tak spaní na divoko. Já nejsem ten typ. Já se potřebuju pořádně osprchovat teplou vodou, vyspat se v řádné posteli atd.

      Trasa vyšla celkem na 17 dnů a 1700 km. Snažil jsem se vyhnout silnicím první třídy a cestám někde po loukách a pod. Plánoval jsem to někdy před cca deseti lety, no nakonec jsem se nevypravil a teď už jsem na takovou akci už starej.

      https://mapy.cz/s/hucocelodu

      https://mapy.cz/s/nubuzafovu

      https://mapy.cz/s/ganacelare

      https://mapy.cz/s/burujarute

      https://mapy.cz/s/begemomusa

      https://mapy.cz/s/nazapuraku

      https://mapy.cz/s/cesesecosa

      https://mapy.cz/s/catenaluku

      https://mapy.cz/s/peluzahoho

      https://mapy.cz/s/hogebozumu

      https://mapy.cz/s/jolajufose

      https://mapy.cz/s/mefutelelo

      https://mapy.cz/s/dukuvugora

      https://mapy.cz/s/navususoba

      https://mapy.cz/s/deharujohu

      https://mapy.cz/s/jacovepape

      https://mapy.cz/s/kuluguheno

      • Taylor69  

        Je škoda to nejet, když už je to pěkné naplánovaný. Nevím jak,, starej,, jsi já to jel v 50 letech. Dokud člověk nemá problém se srdcem, nebo nějaké pohybové omezení, tak se dá jet. Teď mě láká přejezd na těžko z nejzápadnějšího bodu středem republiky na nejvýchodnější bod.

    • Ropucha  

      Ahoj Vsem, chystam se zatim asi z vychodu na zapad na zacatku cervna apotrebovala bych nekoho kdo mi poradí s cestou pres Beskydy, pojedu na gravelu s 27,5 kolama, takze klidne i lehkej teren, ale nechci se zapikolovat nekde v silenym sjezdu po korenech navic s brasnama, to by me asi kleplo

      • SloM  

        Záleží, kudy chceš. Takhle je to asfalt. Minimálně nahoru na Slavíč, dál jsem to nejel, ale je to cyklotrasa, tak asi v klidu.

        EDIT: ze strany od Morávky. Nějak jsem přehlídnul, že chceš jet z východu na západ

        https://mapy.cz/s/bucatedunu

      • Marskatin  

        Kudy chceš priblizně jet?

        Odkud přijedeš a kam chceš pokračovat?

        Jak moc se chceš vyhnout hlavnim cestam?

        • Ropucha  

          rada bych se vyhla hodne, proto beru gravelila s bikovejma kolama a ne silnicnima. Budu startovat na vychodnimu bodu a pokracovat Beskydama podel hranice smerem na Velke Karlovice…

          • Marskatin  

            Třeba takto, bez hlavních cest a bez Slovenska.

            1. část

            2. část

            3. část

            někde možná pár set metrů potlačíš, ale maximálně kvůli sklonu. žádné velké kameny, žádné nosení kola. Pokud potlačíš, budou to opravdu stovky metrů. Na nějaké několika kilometrové tlačení tam mení nic.

            • Marskatin  

              Odbočky dle sil a nálady.

              Třeba Trojmezí, když už ten nejvýchodnější bod…

    • roztoctomas  

      Tak koukám, že jsem na tom velmi obdobě.

      S tím rozdílem, že bych to rád natáhl co nejblíž hranici a po co nejvíce MTB po hřebenovkách. Počítám že červen bude optimální. Zatím jsem zahrabán v trasování. Vlákno budu pečlivě sledovat, až budu vědět víc, tak upřesním… no a třeba se potkáme!

      • Phantasma  

        Přes kousek Jížní Moravy ti můžu nabídnout kousek svý trasy – jezdím ji pravidelně. Příjemný, rovný asfalt v lese a krásných 1900m převýšení na 60km. Jen to zasahuje přes hranici se Slovenskem a nikdo asi neví, jestli už v červnu bude oficiálně povoleno překročit hranici jak se nám zamane ..

        https://mapy.cz/s/ludepopura

        • Ropucha  

          diky, s tema hranicema je to mrzute, ze nikdo nevi a nechci, aby me nejak prislusnik nekde honil 

          • Jezevec70  

            Pokud bys náhodou potřeboval poradit s trasováním v úseku Slavonice – Hevlín – Břeclav – Sudoměřice, tak se ozvi. Mám to tam docela slušně projeté.

        • Jezevec70  

          Že se dostaneme už v červnu na Slovensko o tom dost pochybuju. Je to dost opruz jet z Hodonína směr Sudoměřice po I/55 (i když je tam široká krajnice) misto cesty po hrázi přes Výklopník.

          Jinak při cestě jen přes naše území musíš ještě počítat o objezdem Radějovské obory, kam cyklisté nesmí a vstup pěších tam pan majitel povolil jen " se skřípěním zubů".

          • Meduza  

            Prosim te, jak to vlastne vypada na tech SK hranicich? To tam ted hlidkuje armada nebo policie a nebo je to tam v podstate jako vzdy nehlidane? Jako ze bych musel mit jooo velkyho pechacka, ze by me na tech pesinach nekdo zastavil a otocil…

            I kdyz zrovna jak pises okolo toho Vyklopniku je problem, protoze pak budes krizit statovku mezi Holici a Hodoninem atm asi stat budou a Pomahat a Chranit :(

            • Jezevec70  

              Na zelené hranici přímo nevím. Byl jsem 2× u mostu přes Moravu mezi Lanžhotem a Kůty. Vždycky tam stáli slovenští policisté. A u mostu pro pěší/cyklisty u Vykopávek u Mikulčic taky stává hlídka. Někdy naše, někdy na slovenské straně.

              https://www.novinky.cz/…val-40322292

              Jak znám slovenskou policii, tak by to mohlo dopadnout stejně.

              • Phantasma  

                Jo, na všech širokých a značených cestách stojí fízlboys a někde i s vojáky. Jako netvrdím, že někde v lese po nějaké pěšině by člověk neprošel, ale je kravina to vůbec zkoušet.

                • Esi  

                  Hlavně by se to mohlo stát že tě zbytečně pošlou na 14 dní do karantény když jsi úhel na kole pár km na území jiného státu protože virus samozřejmě hranice nepřekračuje, ten je disciplinovaný :-)

                  • andy97  

                    Před týdnem sem byl na hranici Tři kameny (u Kuželova) tam úplně vklidu si mohl pěkně po cyklostezce až na Slovensko. Ta fotka cyklostezky už je na SK, žádná značka o zákazu atd. tam nebylo. A kdyby tě někdo zastavil do 1km od hranic tak by se asi nic nestalo. Prostě bys se vymluvil.

            • rodo  

              Záleží od lokality, ale na mnohých miestach ide priamo po zelenej hranici turistický chodník. Takže prejsť sa dá.Treba poznať situáciu priamo na mieste.

          • Phantasma  

            Oboře se dá vyhnout i tak, že pojedeš přímo přes Radějov. Nicméně to „Měsíční údolí“ je lepší nahoru, než dolů. Ten sjezd už dokáže být divočina :-)

            https://mapy.cz/s/rahuzagepo

            • Jezevec70  

              Měsíčí údolí je pěkné, byl jsem tam naposledy loni na podzim pěšky. Na těžko s kolem s bagáží bych to raději objel po silnici Radějov – Mlýnky. Stejně pak jedeš více – méně po silnici. až do Javorníku. Nebo to vzít z Výzkumu na Kobylu a pak Tři kameny.

    • 11AA  

      Ahoj všem. Inspirován několika články o cestě kolmo okolo naší vlasti jsem letošní rodinnou dovolenou přesunul domů (loni jsme na kole projel severní Istrii a protože je rozsáhlá a krásná, chtěl jsem se tam vrátit). Cestu chci pojmout jako rodinnou, manželka s dcerou pojedou autem (nemají naježděno), cestou naplánují návštěvu pamětihodností a také se ke mne přidají na významných bodech mé trasy. V úmyslu mám, kromě 4 nej… krajnějších bodů republiky, navštívit Lysou horu s ubytováním a ráno vítáním slunce, Ještěd, Kvildu, … Cílem není úplně kopírovat hranice, jedu na „fitness kole (622×25)“ takže šotolina co nejméně, plán je 14 dní (zatím mi vychází jeden den rezerva).

      Trasu jsem nahrubo naplánoval takto: https://mapy.cz/s/guloluruhe

      Ubytování: rezervace předem v penzionech, chatce, ubytovně pro 3 osoby, pevná místa zatím Desítka na Lysé hoře a Penzion Bohemia Šatov, kde jsem už bydlel. Ostatní musím nějak vyřešit.

      Trasa: některé etapy mám najety (první a poslední, Lysá hora), ostatní ještě musím doladit.

      Termín: dovolenou si nevybírám, tu mi nyní bohužel určuje zaměstnavatel, takže 2 týdny, přelom červenec-srpen

      A tímto se dostávám k věci :) doladění se pokusím udělat i podle příspěvků, které tu již jsou, ale budu rád pokud mi kdokoliv doporučíte ubytování, či lepší trasu, místo, které stojí za to vidět po trase, …

      PS: velké díky patří Scalarovi1, který mi kolo předloni postavil a tím dodal další motivaci :)

      Díky za reakce JARDA

      • ULPA  

        Koukal jsem na tvůj itinerář a překvapila mne čtvrtá etapa která končí v Dolních Zálezlech. Jestli tam jedeš ke známejm , tak OK , ale není tam žádný slušný ubytování a nic moc restaurace na večeři .

        • 11AA  

          Dík, rozdělením trasy na etapy mi to tam vyšlo, ale cíle jsou v rámci rozumného dojezdu posunutelné, a snažil jsem se nejezdit do větších měst … Ten sever se mi vůbec zdá chudý na záchytné body (myslím ted to okolí Teplice, Ústí, …).

          • AussigBiker  

            To už bych dojel do ÚL a sehnal ubytování v Ústí (Na Rychtě třeba, slušný vlastní pivo a jídlo OK, i když ne asi vždy všechno, nebo to zapích někde v / u Lovosic. Nebo jestli je možno, tak Litoměřice jsou pěkný a je tam pěkná hospoda přímo v hradbách u dolního nádraží.

            Nebo to zapíchnout v Malejch Žernosekách a spojit to s ochutnávkou vín a prohlídkou sklepů v tamním zámečku. Výbornej je Müller-Thurgau, ostatním vínům bych se vyhnul :-). Dá se to vzít přívozem z Velkejch Žernosek.

            Tvojí trasu jsem nezkoumal.

            • MateSP  

              Proste buď pivo, nebo víno. Moje řeč! (Já vím, že trochu opožděně)

      • Melvin  

        Z Mokrých Lazců u Opavy bych nejel po 4 proudové silnici, ale jel po cyklostezce, která navíc vede kolem zámku v Kravařích. Z Jaktaře zase kousek po cyklostezce. Asi tak nějak

      • Jezevec70  

        Etapa Nové Hrady – Šatov: Z Vranova nad Dyjí bych nejel po hlavní silnici, ale vzal bych to na hráz Vranovské přehrady a Švýcarským údolím. Po hlavní jezdí v létě hodně aut. Takto: https://mapy.cz/s/bacelejeta

      • Phantasma  

        Nechces radeji zvolit vice cyklostezek? Po tech hlavnich silnich je to pakarna …

        • 11AA  

          Už jsem něco málo upravil na cyklostezky.

          Nejde na Mapy.cz nějak kombinovat silniční kolo s MTB? Některé cesty to se silničním nezkousne. Asi jedidě dát MTB a víc toho poupravovat, že?

          • babkanakole  

            Osobně bych plánovala přes BRouter a pokud používáš mapy.cz, hodila bych tam až výsledné GPX. V profilech vybrat vhodný, dají se bez problémů přepínat.

          • xtonda  

            mapy.cz v režimu silniční to cpe hodně i po hlavních silnicích a leckde tě nepustí, horské to i za cenu velkých zajížděk zase cpe hodně na cyklotrasy, na plánovač bych se rozhodně nespoléhal, stejně je potřeba to projít a poupravovat.

      • Jezevec70  

        Etapa Šatov – Uherský Brod

        Silnice Hnízdo – Strachotice je tak na horáka. Hlavné první část hned za Hnízdem, tak aby jsi s tím počítal.

        V Jaroslavicích bych nejel kolem rybníka, (hodně rozbitá cesta s už jen zbytky asfaltu) ale po silnici.

        Mikulov – Valtice po hlavní určitě ne. Úzká silnice bez krajnic se silným provozem i kamionů.

        Objížďka takto: https://mapy.cz/s/pukefegevu Je to z větší části cyklostezka.

        V oboře Soutok nezapomeň zajet na trojmezí na soutok Moravy a Dyje. Vede tam dřevěný chodník.

        Na Slovensku po hlavní silnici do Holíče? Tak je taky hodně silný provoz kamionů, silnice úzká.

        Dalo by se to objet takto:https://mapy.cz/s/jatodujona Slušný asfalt, asi 200m hladká šotolina

        příp. takto: https://mapy.cz/s/gezuhefetu Asi 1 km dost špatný asfalt, 500m slušná šotolina.

        Veselí nad Moravou – Uherský Ostroh. Máš to po hlavní, kousek vedle vede cyklostezka. Silnici I/55 bych se určitě vyhnul. Až do Uh. Brodu se dá po cyklostezce. Takto: https://mapy.cz/s/huhuhagatu

        • Jezevec70  

          Pamatuju si, že v Hluku je nějaké slušné ubytování ve sportovní hale. Známí, co jezdí podobně jako ty s ubytováním pod střechou, už tam několikrát spali.

        • 11AA  

          Dík za cenné informace. Myslím, že téměř vše jsem využil. Soutok byl samozřejmě v plánu :). Cíl jsem zatím upravil do Hluku, i s ohledem na rozložení délky jednotlivých částí.

      • xtonda  

        V oblasti kterou znám sem si dovolil navrhnout jiné trasování.

        https://en.mapy.cz/s/mukabohuta.

        Měl by to být všude asfalt, místy smíšené stezky s chodci.

        Jak to máš ty, tak I/14 z NMnM do Náchoda je hodně frekventovaná a zrovna tak II/303 z Hronova do Police nM. Ten poslední úsek před Policí by se dal objet přes Bezděkov nM, ale to už dost nastoupaných metrů navíc. Dál už je to lepší, úsek z Police na Honské sedlo by se dal objet přes Lachov a Bohdašín, zajížďka s nějakou úsporou výškových metrů.

        Obecně dobrá pomůcka je sčítání dopravy http://scitani2016.rsd.cz/…default.aspx

        Sou jedničky, kde je provoz snesitelný a dvojky se jezdí víc než na spoustě jedniček, takže jenom podle třídy silnice se nedá řídit. Šířkové poměry silnic si ověřuji na Panoramě na mapy.cz. A ten zmíněný plánovač BRouter je taky fajn, ve výpočtu zohledňuje i nastoupané metry.

        • 11AA  

          Dík, něco jsem použil. Toto pojedu v sobotu, takže by provoz mohl být alespon bez nákladní dopravy …

          • xtonda  

            Koukám, že se ty změny projevily v původním odkaze. V těchto dvou místech to plánovač pro silniční kolo nechtěl pustit

            https://mapy.cz/s/jomahavage

            https://mapy.cz/s/pozanebaba

            ale je tam v pohodě asfalt, jen ten mostek na prvním odkaze je dlažba, ale fakt zbytečný to tam objíždět po hlavní a navíc to vyjde i delší.

            A úsek ze Spy do NMnM bych tu I/14 osobně taky radši objel je to sice delší, ale míň do kopce.

            • xtonda  

              Tak ten mostek se rekonstruuje, objet lze Promenádní ulicí.

        • Jezevec70  

          Tak kousek hlavní silnice od konce cyklostezky za Dřevíčí do Police se dá. Silnice je tam vcelku široká. Párkrát jsem tam jel a nebyl problém.

          • Jezevec70  

            Projížděl jsem tam včera (z Teplic přes Náchod do Pekla) a staví se tam cyklostezka. Zatím v úseku od vyústění původní cyklo na hlavní a končí kus za hotelem Na Mýtě (směr Police). https://mapy.cz/s/havogadugu

            • xtonda  

              To je dobře, já sem vždycky na MTB pokračoval po červené a občas sem si musel docela počkat jenom abych přes tu II/303 dostal.

      • kamaro  

        Ahoj, vzhledem k typu kola bych v naší lokalitě upravil asi takto – úsek Rožnov p. Radhoštěm – Ostrava.

        Etapa 11 – km 115 – Spíše po cestě na Malenovice a poté se dá po silničce na Bystré (koncový úsek je tam žlutá TZ k rest. u Toflů)

        Etapa 12 – sjezd z Lysé – spíše po té samé cestě co vyjíždíš nahoru, od Zimného po vrstevnici to není na „silničku“

        • km 43 – od rozcestí to vem po žluté na rozc. Křivá-bus a poté po cestě. Úsek před Milíkovem je tak na pokraji sjízdnosti na silničce.
        • asi bych si zajel i rovnou na trojmezí do Hrčavy a zpět bych to potom vzal přes Mosty. Před Hrčavou je krátký nezpevněný úsek, ale na silnici sjízdný.
        • do Ostravy to máš po cyklostezce podél řeky, to je OK.

        Hodně štěstí a sil.

        • 11AA  

          Dík

          • u Toflů jsem měl loni také záchytný bod před stoupáním na LH (jel jsem z Litomyšle, nahoře dal večeři, nějaké „jonťáky“, ráno pár fotek ze svítání a zase domů)
          • ten sjezd byl špatně, nechtěně
          • Trojmezí jsem zakomponoval, ale asi budu muset radši vložit ještě jeden den, at nemám takovou hoňku :) a poslední 3 etapy rozdělit na 4 – je potřeba přijet na „základnu“ včas, tak aby se to oslavilo
      • 11AA  

        Trochu jsem se posunul v plánování trasy a ubytování. Trasu jsem více rozsekal – hlavním důvodem bylo přijet domů v pátek, abychom to mohli důkladně oslavit … Ozn. „U“ znamená, že mám rezervováno ubytování.

      • 11AA  

        Tak jsem trasu finalizoval … ještě uvažuju, jestli doprostřed nevložit jeden volný den. Musel bych změnit rezervace na ubytování, ale to by asi nebyl problém.

        https://mapy.cz/s/guloluruhe

        • Melvin  

          Proč jsi vynechal celé Slezsko?

          • 11AA  

            Bohužel mi na něj nevyšel čas, nechci to rvát nadoraz, ale i něco vidět cestou a mít čas se rozhlédnout. To má na starost manželka, takže cestou budou ještě sem tam nějaké zajížďky.

          • 11AA  

            Ale nahlodal jsi mně … Budu o tom uvažovat.

            https://mapy.cz/s/cejanelumo

            • SloM  

              Určitě ne Kozmice – Dolní Benešov – Kravaře – Opava po té hlavní cestě. To je sebevražda. Jezdí tam hodně aut a jezdí se tam rychle. Cesta nemá žádnou krajnici.

            • Marskatin  

              Proč jsi ignoroval Melvinovu radu z 5.5.2020?

              • 11AA  

                Neignoroval, jen jsem to nahrubo rozdělil, jak bych to mohl jet vrchem a dodatečně bych cestu upravil.

        • SloM  

          Ahoj, mám ještě malinkou poznámku. Ve Frýdlantu nad Ostravicí se nedá projet po mostě přes silnici 56 (most tam momentálně vůbec není a termín dokončení je letošní listopad). Takže je potřeba projet/projít podchodem u autobusového nádraží kousíček jižněji.

          A pak mám jednu osobní otázku. Jel jsi někdy tolik dní po sobě a navíc takové vzdálenosti? Z mojí zkušenosti je největší problém zadek, tak jestli ho máš vytrénovaný :D Ty to budeš mít o to lehčí, že máš doprovodný vůz no. Já jsem jel s těžkým báglem na zádech a to byl mazec… Na dlouhé cesty už jedině brašny, ale na to nemám kolo.

          Přeji ať se ti cesta vydaří!

          • 11AA  

            Dík za poznámku. Ještě to před termínem musím projít na mapách.cz. Jsou tam teď ty uzavírky pěkně značený, tak snad je to aktualizováno.

            Zadek bude v pohodě …Jezdím každý den (pokud je počasí lepší než dnes a jsou 2hod času) po práci alespon 50km + víkend něco kolem 100. K tomu sem tam nějaká výzva s kamarády přes 200. Vlastní cíl mám nastaven na min. 1000km měsíčně, což zatím plním.

            Zrovna na dnešek jsme měli plánovánu trasu Litomyšl – Praděd a zpět (asi 230km), ale počasí nám to zhatilo. Tak asi příští týden.

            Spíš jsem zvědav jak se projeví celková únava po týdnu a jak se bude chtět nohám osmý den zase šlapat. Asi (určitě) nejvíc co jsem zatím dal, byl víkend LIT – Lysá Hora, přespání a zase zpět. Ale to bylo 2× 230km. Asi měsíc jsem byl přesvědčen, že už nikdy nic takového nepojedu, ale už bych jel klidně znovu :).

        • xtonda  

          Tady to je lesní pěšina, hlína

          https://mapy.cz/s/jomukasogu

          Tady je uzavírka, ale dá se projet, dělají tam na půlce cesty

          https://mapy.cz/s/caherekajo

          Tohle je lesem, hlína kořeny a i dál je ta cyklotrasa po šotolině, u rozcestí Bučnice kemp bych sjel na silnici

          https://mapy.cz/s/dusubujucu

          Vím že sem tě odrazoval od průjezdu Nového Města n. Metují po té 1. třídě, ale pak sem si uvědomil, že je to městská památková rezervace a to náměstí je fakt pěkný stejně tak zámek a zahrada u něj, na náměstí je několik kaváren, kde se lze občerstvit.

    • 11AA  

      oKOLO České republiky 2020

      Rád bych své příspěvky v tomto tématu ukončil jednak poděkováním za pomoc s korekcí trasy, jednak krátkým shrnutím. Úseky, které jste mi proradili byli určitě dobré, jen si už zpětně nevybavuji, které to byli, protože těch zážitků je tolik, že je těžké se v nich orientovat. Takže ještě jednou moc děkuji.

      Plán, který jsem si předsevzal jsem víceméně splnil. Celkově jsem ve 14. etapách ujel 1827km a nastoupal více než 21000 metrů. Z hlavních bodů zájmu jsem byl na CZ-DE-PL a CZ-A-SK trojmezí a nejsevernějším i nejzápadnějším bodu ČR. Bohužel z časových důvodů jsem vynechal nejjižnější (i když jak to hodnotím zpětně, tak ten bych asi nakonec stihl) a nejvýchodnější bod s trojmezím (tady jsem se rozhodl až cestou pro mizerné počasí). K tomu jsem si přidal nějaké ty významnější kopce, které jsem po cestě míjel – Ještěd, Klínovec, Kvilda, Lysá Hora a Praděd.

      Cestu nelze hodnotit jinak než kladně, vše klaplo na jedničku, počasí až na 3 dny v Beskydech vyšli náramně. Tělo vydželo bez úhony, kolo téměř také. Jediný defekt je prasklá špice na zadním kole 3 dny před koncem (uslyšel jsem ten zvuk, ale závadu nenašel), na který jsem přišel až poslední den (v rámci duševního zdraví naštěstí). Občas jsem se přidal k někomu dalšímu na kole na pokec a vzájemnou pomoc, super byli i zastávky na vesnických hospůdkách na polévku a když se někdo našel, tak i na pokec o trase a místech kudy jet.

      • Taylor69  

        Ahoj, gratuluji. Koukám na trasu a je to velice podobné mé loňské cestě okolo ČR. Letos mi žádná delší cesta nevyšla, ale naplánoval jsem alespoň na uplynulý víkend 8–9 srpna pro pár kamarádů víkend na kolech z Lokte na nejzápadnější bod ČR, kde jsme přenocovali a druhý den ještě zajeli na Trojstátí– Trojmezí a zpět do Lokte. Celkem 180 km. V sobotu 76 km a v neděli 104 km na těžko v 35 stupních bylo celkem náročné, ale parádní.

    • Feďa  

      Tak jsem se štěstím dokončil závod okolorepubliky 1400/1000

      O šestidenních zážitcích jsem se rozepsal zde: http://www.alfabetaguma.cz/…ubliky-2020/

      Nicméně vítězové jeli trochu jiný level, krátkou (1000 km) vyhrál Karel Vlk za 55 hodin, dlouhou (1400 km) Tomáš Navrátil za 80 hodin.

      • Taylor69  

        Ahoj, hezky popsané. Gratuluji k výkonu. Chvílemi jsem zavzpomínal na svou loňskou cestu okolo ČR , když jsem projížděl některými stejnými úseky. Jen jsem to měl více pohodové.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.