• ovonelkuba

    Čaute bikeři

    tak nějak jsem dostal nápad že by nebylo špatný si sjet na kole (MTB) cestu kolem naší milé vlasti. Převážně bych chtěl jezdit po cyklostezkách které budou okolo hranic,spánek bych řešil asi jen karimatkou a nějakým obyčejným stanem né moc těžkým abych zbytečně nebyl těžký.Plán je mít jen větší baťoh na zádech a v něm základní veci. Jídlo a pití by bylo řešeno operativně takže jen základní tyčinky a každý večer nebo ráno nákup na den (banán,horalka,šun­ka ,sýr chleba) a nějaká polívka během dne.

    Mám ale pár otázek:

    Jakou výbavu na operativní opravu kol(lepení,duše atd.kolik čeho?)

    Jaký základní oblečení a kolik?

    Co by jste dále doporučily ?

    tipy?

    Rady?

    Zkušenost?

    Děkuji za budoucí diskuzi Jakub

    • novas752  

      To zase bude vlakno… :)

      1. Asi bych si nevzal stan ale jen spacak + karimatku a pred destem se nekam schovaval (prostresek, bus zastavka).
      2. Na jak dlouho to planujes? Hranice maj asi 2250km, pokud to ma byt fakt okolo CR, tak se pod 1500km nedostanes, spis 1800 a vic bych tipoval. Vzhledem k tomu ze vetsinou jsou u hranic hory, muzes klidne pocitat s prevysenim 1500–2000m na 100km, takze celkove okolo 25–40 000m. No pokud to nechces jet mesic, budes muset mit neco najeto.
      3. osobne bych se teda snazil co nejvic navesit na kolo misto zad, ale to je vec kazdyho soudruha.

      Co se tyce naradi na kolo tak asi nic extra, v CR je cykloservis na kazdym rohu. Vzdycky 2 rezervni duse, sadu lepeni, nahradni desticky, multitool s nytovackou a rychlospojkou (pred startem novej retez), pumpicku, montpaky, nahradni patku, par stahovacich pasek… Klasika proste.

      Dlouhodobe odzkouseny sedlo, gripy, boty, dobre nastavenej posed… Asi bych volil nejake malicko odolnejsi plaste.

      Svetlo s baterypackem na bezne dostupny baterie, dobre naplanovany papirovy mapovy podklady, vzdycky aspon litr a pul piti…

      Hlavne dobrou hlavu, to je 90% uspechu.

      Obleceni zavisi kdy pojedes. Driv nez za 14 dni to predpokladam nestihnes, takze predpoved pocasi zadna.

      Na leto bych volil neco od 30+ po 10, jestli pojedes pres vrchni casti hor, tak i 5°C. Radsi vice tencich vrstev co se daji ruzne kombinovat. Na vrch nejaky nepormok/neprofuk.

      Dostatek jidla a hlavne piti.


      Ja jsem pred trema rokama na tridennim vejletu z kamosem uprostred leta chrapal na Anenskym vrchu v Orlickych horach, spali jsme na zatravneny strese pevnosti pod rozhlednou (uvnitr pevnosti bylo nas*ano a voda), 7°C ve spacaku na alumatce, foukal cerstvy vetrik 60km/h, ssebou pres hreben tahl huste mraky (neprselo, jen spousty mlhy), takze rano vse az na spacaky pro.oceny, ale bylo to super. :) I s tim se musi pocitat.

    • ovonelkuba  

      Jj vím že to bude diskuze jak víno :-)

      1. S tím spacákem a karimatkou máš pravdu,snížím i váhu když stan nebude,vezmu celtu projistotu.

      2.Plánuju si to rozvrhnout na 20–25 dní, tento týden to chci nějak spočítat ale předpokládám že to bude kolem 1900 km.Budu vyjíždět z Petrova u Strážnice a pojedu kolem Slovenských hranic navrh .

      To nářadí sem tak počítal to co jsi psal,žádný přeháňky jen to nejnutnější a zbytek prostě když se něco stane všude je servis.

      Světlo je jasná věc s tím taky počítám, papírový mapový podklady mám a budou i v telefonu.Pití počítám denně aspoň 3 litry.Cestu bych rád absolvoval začátkem září aby nebylo takový teplo , samozřejmě je to risk i skrz déšť ale co už.

      • honzzaq  

        Cestu absolvuj v červnu nebo v červenci – je tepleji, dýl světlo. V září už je v horách na lehkej spacák kosa.

      • Carpathia  

        Tak to budeš vyrážet z mé rodné vesnice ;-) Taky bych se klonil k termínu přelom června a července – nejdelší dny a teplo. Přece jen, pojedeš to prakticky celé v horách.

        • AussigBiker  

          Taky mi zari prijde uz spis pozde. Ja bych dal keveten / cerven, zalezi na trase. A obcas se ted stane, ze cerven proprsi a srpen bejva hezky, zkusil bych se podivat za poslednich par let jak v kterejch mesicich je destivo, ale stejne je to sazka do loterie.

          Pokud vynecha hory, tak by zari mohlo byt OK, s trochu lepsim spacakem… Jenomze lehkej a hrejivej spacak neco stoji.

          • Carpathia  

            Pokud chce objet celou republiku a vést trasu opravdu poblíž státní hranice, horám se vyhne dost těžko. Samozřejmě, nemusí jet přímo po hřebenech, ale i tak se dostane na místa, kde už v září může zažít slušnou kosu. No, ale lidi závodí i za polárním kruhem ;-)

      • Corra  

        Plánuješ, jak budeš ten mobil dobíjet?

        Alespoň tři litry pití? To vypiju za den i bez zátěže na kole… Počítej víc, ale nevidím v tom problém, všude ti někdo ochotný vodu načepuje za dobry slovo a u nás je to zalidnění celkem husté. Neváhal bych tomu přizpůsobit cestu a mít na kole alespoň tři bidony.

        Na jakém kole pojedeš?

        • honzzaq  

          Tři bidony jsou overkill, to nikdo nevozí ani na ultramaratonech, kde se musí přesně držet trasa. On si v klidu může sjet koupit do vesnice, kdykoli bude potřebovat.

        • hekynen  

          Vozit přes den tři litry vody je v podmínkách ČR naprostý nesmysl, přesněji je to zbytečné. Už jsem se něco málo :) narajzoval (i kolem hranic), přes den stačí dva bidony průběžně doplňované a před večerem si načepuji dvě 1,5 l petky (plus doplním ty bidony) a s tím jsem se v pohodě umyju (vyladil jsem mytí – mýdlem! – tak, že mi stačí něco lehce přes 1/2 l vody), uvařil si večeři (polévku), ráno čaj a vyjíždím s plnými bidony. Pochopitelně přes den doplňuji tekutiny pivem apod. ;-) Kolik celkově vypiju nevím, ale určitě je to více než tři litry.

        • ovonelkuba  

          Mám powerbanku(20000) na dva až tři dny to stačí,popřípadě přes noc nabiju třeba v někde(místní večerka apod).Ty tři litry bude základ co budu mít u sebe a jak říkáš ,lidí jsou ochotný tak dočepuju.. Pojedu na na MTB :

          Modelový rok 2017

          Velikost 21

          Hmotnost Neváženo

          Rám MRX Elite X7

          Vidlice Suntour Raidon XC RL-R air – zamykání z řidítek

          Hlavové složení MRX cartridge + podložky

          Kliky Shimano Deore M610 24/32/42, osa integrovaná HT II

          Přesmykač Shimano Deore M610

          Měnič Shimano Deore M610

          Řazení Shimano Deore M610 3×10

          Kazeta 11 – 36 Shimano Deore HG50

          Řetěz Shimano Deore HG54

          Náboj přední Náboj Sram X.7 (prům. ložiska)

          Náboj zadní Náboj Sram X.7 (prům. ložiska)

          Brzda přední Shimano Deore M615, kotouče Force 180cm

          Brzda zadní Shimano Deore M615, kotouče Force 160mm

          Ráfek přední Profil

          Ráfek zadní Profil

          Pedály Shimano m520

          Řídítka Force Basic H6.2 zvedlá 74cm

          Představec Force Basic S4.6 80mm

          Sedlovka Force Basic P4.2

          Sedlo MRX VL-2071 Gel černo-zelené

          Pláště Schwalbe Rapid Rob 29×2,1"

    • SloM  

      20–25 dni je celkem dlouha doba. Pocitej s tim, ze v zari uz muze byt dost kosa v noci. Volil bych nosic na sedlovku, neni nic horsiho nez mit tezky bagl 100km na zadech. Ale pokud jsi zvykly… Uz jsi nekdy jen x dni po sobe pres 100km? Jedes sam?

      • ovonelkuba  

        jel sem 4 dny po cca 120 km po sobě, ode dneška začínám s přípravou tj:strava,běh,spin­ning a ježdění na kole.Asi pojedu sám,zatím

        • SloM  

          Tak to jo, to verim, ze to zvladnes. Nevim jak to mas ty, ale neni spatne mit s sebou nejake mazani na zadek. Alespon to rikali kluci, co uz jeli kolem CR.

          • hekynen  

            Mazání na prdel je základ! :-) Každý večer prdel umýt a zapudrovat. A ráno namazat.

        • Jakobo  

          Zas to neber tak vazne. Jezdit na kole to jo, nelepsi je jezdit denne do prace nebo do skoly bez ohledu na pocasi, zvyknes si. To je na takove expedice lepsi nez zaprdene kamrliky typu spinning.

          Ja normalne pres rok nejakou tu tisicovku najedu do te prace, o vikendu na kolo nebo na spacir do hor, v lete pak hodim bagly na kolo a vyrazim na par tydnu na tezko po Norsku, na Korziku nebo tak. Tak po tydnu se dostanu do formy a jsem schopen ujet klidne 200 km denne. Jenze to mam kolo s hmotnosti 50 kilo, letos jsem mel jidlo na cely tyden a ze toho sezeres. Pokud pojedes v CR od samosky k samosce a v klidu se vyspis na ubytovne tak 150 – 200 kilaku das s klidem i bez vetsino treningu. Uvedom si, ze nebudes mit nic jineho na praci. 6–8 hodin poslapes a zbytek se budes flakat. To das i s prstem v nose.

          • Singlespeed  

            150–200 km denně znamená skoro pořád jet a nic z okolí pořádně nevidět a ani trochu nepoznat. Takže by cesta kolem ČR byla vcelku zbytečná ;-). Třeba na zmíněné Korsice bylo i 100 km na celý den od rána do večera. Tu janovská věž nebo janovský most, tam zase pisánský kostelík, jinde zase parádní koupací tůňka, hele tam jsou jakési menhiry, pojeďme na tu vyhlídku támhle, co ten chrám na té skále nad městem?, k tomu vysílači na špičce musíme vyjet, tu pevnost v Calvi stojí za to prozkoumat (2,5h v prdeli :-), kde jsou ty aragónské schody, tam taky chci! :-). V zajímavých lokalitách u nás je to podobné a je škoda podzoruhodná místa jen tak přejet bez povšimnutí.

            • Jakobo  

              Neni to tak zle. Minimalne tech 150 km za 6–8 hodin ujede a porad zbyva dost casu na nejake vyhledy. Navic ve skupine te jini odvadi od vykonu a je to presne jak pises. Pokud jedes sam tak te nikdo nerozptyluje. Navic nevime jak to presne planuje, jestli jako sportovni vykon nebo si cestu uzit. Text jsem proletej v rychlosti, nevim, jestli chce jet po hranicnich kamenech nebo po nejlblizsi silnici. Spis jsem reagoval na ten jeho vypis prupravy – strava, spinning, beh… Proto pisu tech 100–200 km da po par dnech kazdy.

              • Raf  

                S těma 150 km za 6–8 hodin bych byl opatrnej :D

                Jednou v životě jsem jel víc dní na MTB v pohraničí (asfaltky, turistický cesty), 740 km, celkově to dalo 70 hodin od startu do cíle, z toho cca 50 hodin v pohybu. Za ty tři dny jsem spal cca. 3 hodiny a jel to nalehko jako sportovní výkon…

          • kankrlicek  

            Jel jsem týden v horách na mtb, na polotěžko (spaní v hospodě). Denně 50–70 km a bylo to od rána do večera. Necítil jsem, že bych se flákal. Tedy asfalt max. do 10 %.

            • raw 4  

              Jo taková hřebenovka od Smrku do Bílý vody po hraniční čáře…krásný celý den.. jasně kochani bylo ale tlačení taky

              • novas752  

                No jo jenze to je vetsinou krutoprisnej singl nahoru dolu a misty se kolo nese. Kdyz pojede po normalnich okreskach a lesnich cestach, bude postupovat klidne dvojnasobne rychle. Ujet 100km mirnym terenem za minimalne 10 hodin (24 – 8 spanek, 2 jidlo a 4 ostatni) neni nic tezkeho.

    • kamaro  

      Sbalit věci na spaní, oblečení a trochu jídla do batohu, který povezeš na zádech není podle mého dobrý nápad. To se nezdá, ale těch věcí bude poměrně hodně. Pokud plánuješ i nějaký terén, tak podsedlová brašna + rámová brašna + malý batoh jen na elektroniku, mapy a jídlo. Pokud by to měly být jen cyklostezky bez těžšího terénu, tak se dá použít klasický nosič + zadní brašny.

    • MateSP  

      Zkusil bych se poptat tady: http://cesta-je-cil.blogspot.cz/…page_34.html?m=1

      Jel taky kolem ČR, akorát na jednokolce.

    • AussigBiker  

      http://www.bike-forum.cz/…em-kole.html

      A ještě Jaroslav „Snek“ Kral psal za Facebooku, že chce vyrazit okolo ČR, můžeš se s nim zkusit spojit.

    • Twister  

      Z mý zkušenosti se dá jet i terén s batohem cca 35l o váze 7kg. Těžší a větší je oser, batoh nesmí být moc vysoký, aby ve sjezdech nekolidoval s helmou, když si stoupneš do pedálů.

    • Jakobo  

      V CR je uplny nesmysl jezdit na tezko. Vezmi lehky batoh a dovnitr hod jen nejake obleceni. Uzijes si to tak mnohem vic.

      Pred par lety jsem jezdil po CR, jel jsem na tezko a 99% veci bylo zbytecnych vcetne stanu, spacaku, karimatky, varice a dalsiho. Pokazde se nasel nejaky penzion, hospoda nebo tak neco. Pokud bych tu cestu nekdy opakoval vzal bych jen stredni batoh na nejake obleceni, brasnu do ramu na multiklic, pumpu, dusi, lepeni, do kosiku dve lahve. Vic neni potreba. Pokud si chces uzit jezdeni udelej to jak pisu. Pokud chces survival tak jed do Skandinavie.

      Takze na spani v prirode bych se z vysoka. V CR se da sehnat ubytovani kdekoliv. Popojedes do mistni hospody, kde te za par stovek nechaji prespat, das si sprchu a jeste dostanes nejake jidlo a druhy den snidani.

      Vodu v CR vzdycky nekde naberes. Pokud chces byt sobestacny porid Sawyer mini filter a ber vodu ze studanek a cistych horskych potoku.

      Jidlo si koupis pres den v samosce a vecer si das poradnou naloz v hospode.

      Pokud mas hluboko do kapsy a 3000 za tu cestu te polozi tak pak mozna. Ale pocitej s tim, ze pokud zacne intenzivne chcat tak koncis, v desti se na kole jezdit neda.

      • honzzaq  

        Spaní po penzionech a spaní pod širákem je úplně jinej zážitek. Krom NP Šumava jsem objel většinu pohraničí ČR a nějaké Slovensko s batohy Deuter Transalp 30l a Camelbak HAWG 20l, a ty rána v liduprázdnejch horách bych rozhodně neobětoval za pohodlí penzionu. Ten bych zařazoval operativně při špatné předpovědi. Do batohu lehkej spacák, alumatka, a nějaké to oblečení. Tuny žrádla ani vody samozřejmě nebrat.

      • novas752  

        Kdyz by chtel chrapat pod strechou tak se klidne muze jet vykydnout na plaz do Bibione.

        Kdyz spis venku je to uplne uplne o nevem jinym. Muzes lehnout kde chces, kdy chces, s libovolnym vyhledem, na mistech kde je ve dne narvano… Nemusis premyslet jestli stihnes dojet na domluvene ubytovani nebo jestli te nekdo vezme pod strechu…

        • Rychlej turista  

          Tak jsem se dostal k delším švihům. Že jsem jezdil nalehko a dokud byla chuť, takže nocleh jsem začal hledal v době, kdy už měli zavřeno. Časem jsem se tím přestal nervovat a švih protahoval přes noc :-)

          Na takovou dlouhou (jeho) cestu bych vyloučil vézt cokoliv na zádech, dal bych poctivé brašny na solidní nosič připevněný napevno a tím by to měl všechno pořešené. Nic ho nebude omezovat, jen pojede trochu pomaleji, než obyčejně. Jezdím s takto naloženou plečkou na víkendové dvou až čtyřdenní švihy do Českého lesa. Na tři týdny bych si vzal to samé. Nedovedu si představit, co bych mohl potřebovat navíc, když po dni následuje noc a to se opakuje furt dokola :-)

          • odik  

            +1 Mám stejnou zkušenost,

            Za mě 100% nosič a brašny.

            A spaní v přírodě a v penzionu se „podle mě nedá srovnat“, ale záleží na chuti každého soudruha :-)

            • hekynen  

              Spaní v přírodě a v penzionu se „podle mě nedá srovnat“, proto to kombinuji. :-) Je fajn spát venku a je taky fajn čas od času spát v posteli, dát sprchu, vyprat si hadry. A třebas dobít „elektrokrámky“.

    • Gwir  

      Co v roce 2020 nechystá se někdo okolo kol Čr?

    • dědek mohy  

      Já chtěl jet na Sněžku kolem čs opevnění, s výjezdem na nejvyšší vrcholy všech projetých pohoří. Trochu mi zakalilo radost zjištění, že se na Sněžku na kole nesmí =( Jestli se teda nakonec hecnu, tak závěr bude asi pěšky.

      • maajkee  

        Když si přivstaneš, tak to myslím nebude problém :)

        • dědek mohy  

          S mým fyzickým fondem, po takové cestě, bych musel vyjet po večerníčku, abych dojel zpátky před prvními ranními turisty =)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.