• Dave.6

    Zdravim,

    hodne do budoucna premyslim o zmene kol a brzd (kola asi DT a brzdy avid juicy 7) jen premyslim jestli je dat na centr lock nebo na 6-der.

    Co ma jakou vyhodu?

    Diky za pomoc…

    Anketa: Ktery system?

    7x
    32%
    15x
    68%
    0x
    0%
    • Lišák  

      Na 6 děr máš větší výběr kotoučů. Když koupíš CL náby, můžeš použít redukci na 6 děr. Z 6 děr na CL ne. Musíš se rozhodnout, co je pro tebe zajímavější.

    • dieegoo  

      www.bike-forum.cz/…0/forum.html#… Nejvýhodnější je hledat :)

      Jinak žádný velký výhody nevýhody nejsou. Pokud nemáš v plánu často měnit kotouče a ty od Shimana se ti líbí, nevidim důvod nejít do CL. Jak píše Lišák, existují redukce, ale přijdou mi docela drahý.

    • tomfree  

      Asi jak na co,na závody cl a xtr kotouče protože se mi líbí a na cokoli jiného 6 děr kvůli jednoducosti a když použiješ ten adaptér z cl na 6 děr tak ti padá hmotnostní úspora a klíč na cl taky nemáš vždycky sebou kdežto imbus jo.

      • dieegoo  

        A není potřeba spíš Torx než imbus?

        • MlokCZ  

          Je potřeba samozřejmě Torx, to se asi jen přepsal. Ale ten na multiklíči mám taky, kdežto na centerlock sebou opravdu nic nevozim.

        • tomfree  

          Ano je možné že máš torx,já titanové torxy nesehnal proto mám imbus.

          • dieegoo  

            Ááá, pán je fajnšmekr :) ok..

          • kubad  

            www.cykloprofi.cz tam je maji :-)

            • MlokCZ  

              No ale když už je měnit za titanové, tak nevidím jediný důvod dávat zase torx.

              • tomfree  

                Důvod je ten,že torx v hlavě šroubu nestrhneš tak lehce jako imbus pokud jsi šrouby zalepil nebo nejdou povolit.

                • MlokCZ  

                  Máš pravdu, že Torx imbus strhneš snáze, ale problém v tom nevidím. Na kole mám spoustu jiných šroubů na imbus, které jsou patlané locktitem a se strhnutím jsem nikdy neměl problém. To bych řekl, že je většinou problém aušusového nářadí.

                  • MlokCZ  

                    mělo být: že imbus strhneš snáze než torx

                    • tomfree  

                      Já to neposuzuji ani tak s kola jako spíš svoji zkušenost z práce,jinak s tím nářadím máš pravdu.

                    • kubad  

                      Torx ma kromě toho mnohem nižší hlavu. Mě by se ve předu klasický imbus neprotočil kolem brzdíče

            • tomfree  

              No jo,ale před půl rokem jsem neměl zdání že nějaké cykloprofi existuje,ale děkuji.

    • kubad  

      funkčně je to jedno. Ale na CL je výrazně omezený výběr kotoučů

      • jonti  

        Nemas prehled, jak je to hmotnostne? Treba Crossmaxy jsou na 6 der o dost tezsi. Ale taky mam pocit, ze je ekvivalentni kotouc tezsi. Nebo ne?

        • kubad  

          ten rozdíl se zhruba srovná kotoučema, je to celkem jedno.

      • Tomcat  

        a taky nábojů a klíčů ;-)

    • Tomcat  

      nouzový servis \ cena \ výběr komponent = ISO standart

      lehčí \ jednoduší montáž v servisu\ = patentovaný systém Shimano

    • navikin  

      Zdar, mám tu tebou uvažovanou kombinaci: brzdy Juicy, kotouče CL. Bezproblémová kombinace, jednoduchá montáž a demontáž (žádné ztracené, nebo odvrtávané šrouby)! Nechápu proč bych měl být nervózní na vyjížďce že sebou nemám klíč na povolení CL,…

      • Tomcat  

        …Nechápu proč bych měl být nervózní na vyjížďce že sebou nemám klíč na povolení CL… Zaleži jestli se na kole jen tak vozíš nebo b¨fakt jezdíš :-) To přijde nebo takovej ohlej kotouč hmmm no doufej, že to kolo neponeseš daleko

        Jinak pokud to namontuješ normálně nevím přoč by měl ztrácet nebo strhávat šroubky.

        • navikin  

          Kdybych tady nečetl žádosti o radu co dělat v takovém případě tak to nenapíšu :<). Jezdím normálně nejčastěji lesem nahoru a taky rád dolů, kořeny a kameny nevyjímaje (podkrkonoší a okolí) – žádnej dh + bmx rider, takže kotouč snad budu sundavat až bude příliš tenký :<)

          • Tomcat  

            Pokud se motáš v lese rád dolů, kořeny a kameny nevyjímaje</> tak taky riskuješ že to někde ohneš ikdyž nejezdíš DH. Problém s rovnáním CL může být i v tom že to uchycení není moc dobrý na ohýbání zpátky. Prostě to ohneš a bude se ti to povolovat. Jinak co tu čtu většina Xc jezdců rovná kotouče dost často protože šetří na hmotnosti a díky malém průměru je utaví

          • MlokCZ  

            Pokud někdo jezdí opravdu v terénu a nemyslím tím žádné DH, tak se kotouč rovná každou chvíli. A to nemluvě o tom, že je třeba i někdy rovnat kotouč už nový hned po namontování. Já nejsem taky žádný sjezdař a kotouč už jsem rovnal cca 10×. Často si ani neuvědomuju proč je křivý (že bych zaregistroval, že jsem ho někde něčím vzal), ale prostě se to stává.

            • navikin  

              A to hnutý kotouč na místě shodíte z náboje, a rovnáte multiklíčem, nebo ještě vozíš přípravek na rovnání, nebo kombinačky?

              • Tomcat  

                Kotouč se má totiž rovnat povolený je kvůli pnutí.

                Doma rovnám kleštěmi , v terénu se to snažím ohnout ručně. Povolím to torxem nebo imbudsem podle toho jaký šroub by tam mám.

              • MlokCZ  

                Ve většině případů když je ohnutý jen malinko ho srovnám jen rukou a je to hned.

                • navikin  

                  Takže až přide ta chvíle, tak ho taky nemusím sundavat a jen tak ho můžu zkusit narovnat → uživatel CL nepořebuje sebou proti intlistům vozit navíc klíč na sundavání,… Je to tak, ne?

        • navikin  

          viz Lambonaut (17.07.2007 12:39:31) 80.95.248.xxx

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse