Cenová politika high-end sestavených kol

205 nepřečtených
  • petr_bd

    Možná už tu někdy diskuze na toto téma proběhla, tak se případně dopředu omlouvám.

    Zajímá mě, jak se sestavuje konečná cena sestavenýho kola u high-end modelů? Když začnu jednotlivý komponenty (v plný ceně bez slev) sčítat, nikdy se nedokážu dostat na částku kolem 320–360k.. a je celkem jedno jaký je to výrobce.

    Nějak mi uniká logika.. nebo jsem v té kalkulaci zapomněl na nějakou položku kolem 80k.

    Příklad S-Works Tarmac SL7 Dura Ace Di2 za 355.000 (ceny jsou ještě lehce nadsazený, aby se lip počítaly):

    rám 125k

    osazení dura-ace 75k

    ráfky 60k

    řidítka s představcem 15k

    sedlo 10k

    sestavení 5k

    CELKEM 290.000

    Co mi tedy uniká?

    • kubad  

      Taky sem nad tím už několikrát přemýšlel a taky na to nepřišel.

    • p@X  

      On je ten high-end celý trochu fraška, horší, lepší karbon za nesmyslné ceny, stejně nic nepoznáš, dokud to nerozřežeš.

      • Pikaču  

        A vahu nepoznas.

        • p@X  

          Lehčí nemusí znamenat kvalitnější. Prostě ty ceny v cykloprůmyslu jsou napálený až běda.

          Jak dlouho bude vydělávat na top model Cube, Felt, Focus… němec a jak dlouho čech?

          • novas752  

            Jo jo, třeba když si to člověk srovná s motorkama, za cenu nejdražších sériovek si může koupit třeba 170 koňovou motorku což už je strašný dělo. Ty se taky neprodávaj jak housky na krámě, rozpočet vývojových nákladů tedy bude na podobný počet kusů a výrobní náklady několikanásob­ně větší…

    • Pikaču  

      Uniká ti sleva cca 20%. Kdo si ji neumi zařídit-vyžádat tak bud zaplatí plnou nebo jde jinam.

      A ano je levnejsi u spešlu sestavit si kolo nez koupit katalogove.

      • tomxxx  

        Jenže % marže bývají stejné jak u horšího modelu. Někdy máj značky MOC tak nesmyslný, že topmodel má menší % marži a vůbec se obchodníkům nevaplati brát na krám topmodely a už vůbec se nevyplatí dávat slevu. A jestli si někdy vyhnadloval na Spešla 20%, tak to bych docela chtěl vidět.

        • novas752  

          Někdy je naopak marže nejlevnějších modelů dost zoufalá.

          S těma slevama je to tento rok ještě okořeněné o to, že je kol nedostatek, řekl bych že prodejci tak ochotně slevy jako dřív letos dávat rozhodně nebudou. Když to kolo neprodaj jednomu, přijde po něm druhý.

        • DaSnail  

          Ja som spešla kupoval dvakrát. Na prvom zlava 25%, na druhom 33%.

          • tomxxx  

            A to si přišel do obchodu v květnu a vydrndal 25%, jo?

            • DaSnail  

              Nedrndal som. Bola to zlava na minuloročný model. Pič v profile bol –33%. S hydrami.

          • milan.v  

            Jestli to byla kola, co jim překážela před dvěma lety na krámě/skladě za patnáct tisíc, tak tomu snad i věřím…

          • Smazaný účet  

            Však ty slevy pouze vypovídají o jejich předraženosti.

    • novas752  

      Uniká ti typická klientela pro tyto kola. Kdo je ochotnej vysázet 350 za sériovku? Lidi co nevědí co s penězma, o cyklistice často ani moc nevědí, potřebují se předvést a žijí v domnění že kolo v ceně slušné motorky jede samo. Poslední dobou se to přelévá do elektrokol. 150mm full nastřelenej v topu, co který točítko na odpružení dělá je v podstatě vůbec nezajímá a pak je potkáš s naleštěnym kolem v podvečer na cyklostezce u řeky.

      Že to jde poskládat ze stejných komponentů levněji je u podobných kol docela časté. Občas tam jsou nějaké „ale“ – rám neni v takové barvě samostatně dostupný, kola nemají polepy ladící s barvou rámu apod. ale jde to.

    • orm  

      Cilovka techto kol penize tolik neresi si myslim a urcite si nebudou kolo sestavovat po dilech. Dale je tam asi velky prostor pro slevu, kdyz si o ni nekdo rekne. Pro „normalni“ lidi je lepsi si to postavit samostatne, jak pises.

      • Pikaču  

        Ale resi. Lidi co penize maji a vydelat je umí skemraji o slevu vsude. Kdyby vyhazovali penize zbytečně tak si tolik nikdy nevydelal. Nemluvím zde o ropných magnatech ale o klasických českých OSVČ.

        • orm  

          Ja nemluvim o OSVC, ale o zamestnancich, kteri maji treba 300+kkc/mesic. Pak proste par tisic neresis, protoze je to pod tvoje rozlisovaci schopnosti. Asi jako kdybys resil par tisic u kola za 30kkc, protoze je levnejsi si ty dily sehnat a postavit sam. Na to ten clovek nema cas.

          • lumyr  

            Kolik takových znáš? Já pár jo a rozhodně se takhle k penězům nechávají.

            • oddie  

              Přesně. Spíš mi přijde, že čím víc bere, tím je to horší, jak se škrtí a dohaduje o každou korunu.

            • BikerM  

              Ja znam lidi, kteri nad tri kila berou a resi kazdou korunu, pak znam ty, kteri naopak neresi vubec. Asi se to neda pausalizovat.

              A kdo kupuje takova kola je mi fuk, ja bych do toho nesel nejspis ani kdybych na to mel. Top kola jsou u me okolo 150 tisic. Vse ostatni uz je predrazeny a vyhozeny penize. Ale at si kazdej kupuje co chce. :)

          • JanITCZ  

            Dovolim si pridat moji zkusenost-v Italii( lide urciteho spol. postaveni maji model chovani-uvazovani stejny).Mel jsem drobnou zakazku(zateka­ni,prusak vody na dvou terasach) u byvaleho obchodniho reditele ENI.Osoba ktera podepisovala kontrakty(ropa) v objemech(prumer na rok) 20–25.000.000 tun ropy se „domahala“ slevy v radu 10–20€ na celou zakazku!Dodnes mi dluzi castku v radu stovek € – z me strany jiz „odepsanou“.Co vim jiste ze jeho duchod vyrazne prevyssuje castku 300.000Kc(v pre­vodu).To k te "rozlisovaci schopnosti!

            A takovych pripadu mohu uvest vice.Prilozene foto domek uvadene kauzy.

            • Slavik  

              Po mě chtěl jeden ředitel významné pražské firmy na GIS vrátit 50 halířů na 5000,– za osobní dovoz nedostupného vína :-) Ty peníze si do hrobu taky nevzal… ;-)

              • Tydlii  

                Je to směšný, ale fakt ze mezi bohatými a úspěšnými je takových zvýšená koncentrace o něčem vypovídá .

                • embi  

                  jak o čem?:-)

                  • prodi  

                    Třeba lze aplikovat známé “halíře dělaj talíře”?

                    • MatS  

                      Jj toto rika majitel nasi firmy a vubec nema problem pozadovat slevu u obeda v restauraci. Vzdy si nejaky duvod najde. Sice ji nedostane, ale zkousi to.

                  • Tydlii  

                    Na začátku je schopnost škudlit, následuje ji schopnost peníze rozmnožovat, dobrý nápady atd…

                    Já ji nemám a dost to cejtim. Já proste když mi v hospodě chutná oběd nejsem schopnej nedat adekvatni dysko, já bych pak na tom světě nebyl rád kdybych se takhle choval. Tihle lidi to mají jinak a některým z nich to třeba pomůže k penězům. Směšní nakonec budou všichni.

                    • embi  

                      To je totalni blabol. Penize se musi vydelavat, setrenim jeste nikdo nezbohatl. To jaky ma clovek pristup k penezum nutne nesouvisi s jeho aktualnim bohatstvim.

                      • mrazik01  

                        Přesně tak

                        • Hykal  

                          neznám jediného bohatého člověka co si peníze vydělal prací, který bý rád rozhazoval neříkám, že jsou lakomí a šetrní jsou

                          • kamaro  

                            Možná, kdyby jsi trochu používal interpunkci, větu ukončil a začal s další novou větou, byl by Tvůj příspěvek pochopitelnější. Takto je to bohužel těžkou rozluštitelné, ale myšlenka tam nějaká být může.

                      • Tydlii  

                        jiste ze se musi vydelavat. podivej se na fotbalisty a podivej se na uspesny obchodniky. clovek kterej si ty prachy vydřel a musel v zivote neco dokazat si jich proste bude vazit vic,

                      • jmaselnik  

                        Promiň, ale tohle je teprve blábol. Nákladová složka hospodaření je stejně zásadní jako tržby a marže. Člověk, který neumí držet náklady na uzdě, nikdy nebude úspěšný v podnikání, pokud zrovna náhodou netrefil zlatou žílu, ale ani ta netrvá věčně.

                        Šetření nevede k růstu, ovšem nešetření stejně tak nevede k ziskovosti a bez zisků se jaksi, až na výjimky, nebohatne.

                        Vrcholových manažerů, kteří berou měsíčně statisíce, znám dost a podíl škudlilů daleko převyšuje běžný průměr. Taky jich znám několik, kteří letěli za absurdní provalené kauzy typu tankování soukromého vozu služební ccs kartou za pár stovek měsíčně.

              • oddie  

                To by mě docela zajímalo, kdo to byl :)

    • petr_bd  

      diky za reakce.. mne to vrtalo hlavou a prijde mi divny, ze se najde kazdej rok tolik ‚novejch‘ lidi, ktery si to za ty ceny evidentne porad kupujou

      low-end – tam to funguje spravne, sestaveny stoji cca o 10k min nez poskladany individualne

      high-end – tady je ale ten rozdil fakt dechberouci.. a vsechny ty mainstreamovy znacky to maj stejne? zatim co jsem koukal na ty nej-provarenejsi znacky Spesl, Trek, Pinarello, Wilier.. V podstate jediny kde se blizej spravny cene je BMC (ale ze by to clovek mel levnejsi tak to taky ne)

      • Pikaču  

        Canyon

        • Cyklista009  

          Canyon ve vyprodeji je dokonce levnejsi, nez po castech.

          Takovej LTD model za 160k, kdyz jenom zaplety jsou za 90 tisic (Zipp 454)…

        • petr_bd  

          a Canyon zase pro zmenu neprodavaj samostatnej frameset? resp. pouze cca v jedny barve?

      • Prasopes  

        to je stejný i u aut, motorek, elektroniky – prostě příplatek za luxus, kterej cílová skupina už moc neřeší, no… třeba u aut si u bmw můžeš do řady 5 koupit stejný motor jako je v řadě 3, bude ale výrazně dražší. Proč? Protože můžou…

        u kol je alespoň výhoda v tom, že si to můžeš sestavit sám

    • Jáchym 1  

      Scott Addict RC Pro.

      Doporučená cca 234 000kc

      Po dílech jsem to dohledal do 180 000kc

    • Smazaný účet  

      Takové kolo si koupí jedině imbecil a ten zpravidla neumí počítat a proto ho jde krásně ohnout.

      • kubad  

        Bez si trolit jinam tady nikdo mnohokrát banovaneho ubožáka nechce.

      • Jáchym 1  

        Trochu jinak.Takový kolo se na krám nebere jen tak,kdyby náhodou.Z pře­dobjednávky pro konkrétního člověka,za předem domluvenou cenu,která jo rozumná pro obě strany.

        • kubad  

          Nekrm trola jen se tu zase předvádí.

        • novas752  

          No to asi jak kde. Malý krámek to asi bez objednávky na vlastní triko nenakoupí, ve větších prodejnách se ale pár takových kol najde.

          • Tydlii  

            No dobře, ale ty děláš v jedny z nejluxusnějších prodejen v cely zemi, která je na takovou klientelu zaměřená :)

            Když jsem na dovoleny potreboval sehnat prehazovacku v Orličkách, tak jsem obvolal 17 cykloshopů v okruhu 60km a zjistil ze do Sudet ještě nedorazil 12-speed! (Letos v srpnu)

            Nakonec jsem sehnal Deore v obrovským cykloshopu se showroomem v Ústí nad Orlicí a ačkoliv tam měli třeba 100 vystavenejch kol, tak nic použitelného, samy plecky, nejdražší kolo na piedestalu ve vitrine bylo odhadem za 70k…

            • Pikaču  

              A ty myslis ze specialized zije z sworksu za 350? Vždyť ty kola ani nejsou a nebudou. Na linkach se bouchaji family a low end kola jedno za druhem a na sworks se kasle. Tech par jedincu si bud počká nebo počká ještě vic :).

              • novas752  

                Ono toho zase tak málo není, je jich daleko méně než těch levných kol, ale i tak toho udělají hodně, zvlášť ty drahý elektrokola docela jedou. A taky pro obchod je to mnohem zajímavější, na jednom kole vydělají (při doporučené moc) klidně vyšší desítky tisíc, těch kol z nejprodávanějších cenových hladin musejí prodat třeba 15–25 aby měli podobný zisk jako z jednoho top modelu.

                • Hedus  

                  Tak ty desítka tisíc, mají od ekol v hodnotě 50000 a výše. Vyděl jsem nákupní ceny. Je to celkem síla, ale chlapci po zbytek sezóny prostě z něčeho žít musí :)

            • Smazaný účet  

              To tam neměli ani něco jako ten tvůj sesralized?

              • Tydlii  

                @nakole neměli, já to naprosto chápu, kdo by to tam kupoval? A když jo, tak si objedná, proč to tam držet skladem. A nechápu proč máš potřebu urážet mýho miláška, ale budiž.

                @Pikaču ale notak, nejsem blbej :) jen reaguju na novase, protože to co vidíme na prodejnách v Praze, zvlášť u nich, to se jen tak někde nevidí, jiný krámy to nejen neberou na sklad, ani se s tim podle mě nesetkají nesetkají :)

                I tady v Praze je cykloobchůdek kde je týpek schopnej mi říct že 1×12 je sračka odsouzená ke smrti a on to neservisuje protože to je slepá větev, nikdo na tom nejezdí a proč by se s tim učil (a do důchodce má sakra daleko)

                • nooski  

                  Někteří lidi by krám s kolama mít neměli. Slyšel jsem o jednom krámu na Slovensku, kde majitel je odpůrce nášlapů. Ale čas některým čvachtošům ukáže :-)

                  • Smazaný účet  

                    Tak je to jeho názor že?největší tragédie je když má obchod bývalý závodník a je jich bohužel hodně,paradoxně tito lidé kolům rozumí jako koza petrželi.

                    Závodním teda možná trochu ano ale kolům obecně vůbec.

                    • Tydlii  

                      Však vpohode :)

                      Já mu to neberu. Zajdu tam dvakrát do roka když potrebuju nějakou kravinu která stojí min nebo stejně jak postovny. Prohlédnu si ten jeho umastenej obchůdek, poslechnu nějaký moudro, například ze moje kolo stojí za hovno, zakroutim hlavou a jdu zase pryč. Svoji klientelu má protože ještě nezkrachoval.

                      Když potrebuju něco udělat na kole, tak jdu k lidem který jsou při smyslech a rozumí k tomu. Třeba k bývalým či současným závodníkům.

                      Ty by sis s pánem rozuměl a očividně nejsi jedinej. Tak je všecko krásný a všichni jsou spokojený, ne?

                      • mirorek2  

                        jednou mi mechoš závodního týmu dal na řetěz silikon se slovy: „to máš jedno čím to poprášíš, i kdybys na to nachcal, stejně je to v nohách“ :D

                • Kouba_2005  

                  V Praze o 12s aspoň všude slyšeli, ale tady se se mnou pán hádal, když jsem tam donesl zadní kolo na přepletení, že na ten ořech 12s nejde, i když jsem to z toho sundal. Pán, bývalý závodník na silničce, bohužel k MTB nikdy ani nepřičichl, takže o možnosti různých kazet na HG ořech nemá potuchy. Bohužel tuhle zabedněnost šíří mezi lidmi. Co se tu všude prodává, tak je jen nejlevnější základ, protože by to stejně nikdo nekupoval. „Lepší“ nebo ne úplně běžný věci jedině přes eshopy.

                  • Tydlii  

                    Hele to mas jedno. MOC komponent atd… je naprostej nesmysl, já mohu nit do 10 obchodů v okruhu 10km kde bych dostal úplně všecko na co si vzpomenu, jenže bych za to dal 2× tolik co na netu. Ale když člověk potřebuje něco osahat, nerozumí tomu, chce se poradit atd… tak to je potom super to jo .

            • tomxxx  

              V Praze toho je dost. Když chceš prodávat top modely z katalogu, často prostě musíš mít i něco na krámu, abys mohl vůbec část produkce objednat.

              • novas752  

                A taky to ten zákazník občas chce vidět jinde než na papíře nebo monitoru než si to objedná.

    • cioran-m  

      Ostatně – nehledě na to, že máte s těma cenama pravdu – upřímně řečeno nechápu, když si dnes někdo koupí dražší kolo (dejme tomu od 8000 € dál) tak, jak je nabízejí velké firmy v katalogu. (Mám na mysli silničký, v bajkách se už nevyznám.)

      Dnes je výběr špičkových komponent opravdu šIroký a když člověka ty peníze má, může si koupit rám a kolo si (nechat) postavit tak, aby bylo nějak vyjimečný a ne jen ta nudná konfekce.

      Dřive – ještě tak do poloviny devadesátých let – byla situace přece jen trochu jiná; nebylo od věci koupit si Masi nebo De Rosu na Campě a dost. Bylo to navíc čistý a opravdu pěkný a byla škoda do toho nějak vrtat.

      Ale dnes podle mého mínění si kupují drahá bakelitová kola od komerčních velkých firem tak, jak je ony nabízejí, opravdu nejspíš lidé, kteří peníze sice majÍ, ale jinak kolům moc nerozumí.

      • R-A-D-I-U-S  

        Někomu stačí drahá katalogovka (špatně nepojede) a neřeší jestli je to vytuněný originál. Prostě chce jen jezdit. Aby to ten člověk udělal sám (chce-li něco extra) a výsledek byl o něčem, musí se orientovat, být zručný, mít vkus a zabere to čas. Jinak to musí postavit firma co se na to specializuje.

      • R-A-D-I-U-S  

        V každém případě je to starost navíc. Proto to chápu.

    • Tomcat  

      Q: Co mi tedy uniká?

      A: Ekonomika a marketing

      • petr_bd  

        asi jo..

        nema smysl tlacit cenu dolu, protoze ten, kdo uz ma neco najeto a chce tenhle konkretni ram za 120k, tak si ho stejne koupi jedine solo a nasadi na nej, co potrebuje

        a ty kdyz jsi tak blbej a chces nas ram nejvyssi rady osazenej cimkoliv, co je kvalitni a drahy, tak tobe nebude vadit, kdyz te podojime jeste o dalsich 80k navic.. za blbost se odjakziva platilo

        • Pikaču  

          Jak jsem uz psal nahoře, da se domluvit sleva kolem 20% ale ne v Praze. Klidne ti i postaví to kolo a na každou komponentu dostaneš slevu. Prace sestavení cca 1500,–

          Ale je to o znamostech a domluvě.

    • mykovec  

      Tak možná nejde v těchto cenových kategoriích, snad mimo značky, o to, co to vlastně je, ale za kolik se to kupuje a u koho se to koupí. Bude to top model koupený někde na drahé adrese a kupující dává najevo, že na to prostě má…,že to pak vyjede 2× a následně to jen zavazí v garáži, to už je fuk. Bude to oblíbený zákazník třeba u té tady propírané Festky: hodně utratí a málo najezdí, takže se kolo ani nestačí rozpadnout skrz nekvalitu

    • milan.v  

      :-D

    • tomxxx  

      Taky to nechápu, uměl bych postavit z rámový sady i bika o dost levněji a co teprve když se vykasles na marketing topoveho rámu a koupíš základní model, prehazis a sundanej věci prodáš – ale to je už dost práce.

      Nedávno jsem to počítal z cen na koloshopu a třeba u epica jsem se dostal minimálně o 100 litrů levněji.

      Ceny silničních kol nechápu vůbec – žádný odpružený vidlice, tlumiče, čepy, teleskopy. Tam člověk postaví závodní kolo v rámci uci pravidel celkem levne a dneska i s waťákem.

      • McBlacky  

        Pri prodeji ale taky neco tratis a je s tim dost voser a nektery veci -jako low end vyplety- jsou prodejny jen za smesny castky.

        Zas tak dobre to nevychazi. Ze bys na epicu usetril kilo je scifi.

        • tomxxx  

          Blacky, co sem, vím za kolik se dají a nedají prodat komponenty na bazaru. Počítal sem to celkem velkoryse. I kdybys ty komponenty hodil do popelnice, furt to vyjde o dost lépe, ono za sundané SLX a rebu skutečně dostaneš celkem prd.

          • JakeF  

            Základní Epic, ze kterýho sundáš Rebu a SLX, není stejnej rám jako S-Works…

            • RomSva  

              Když pomineme marketingové řeči, jaký je tam reálný rozdíl?

              Tuhost? Váha?

            • tomxxx  

              Já vím, ale ten rozdíl za to nestojí. Navíc i expert a pro je na tomhle „obyč rámu“.

              Když náhodou seženeš ramovku, tak se to taky vyplatí.

              • JakeF  

                Poslední rozdíl, kterej „za to stojí“, je ojetá ukrajina na dojíždění do práce… Všechno navíc je radost. A někdo si je ochotnej udělat radost za 30 litrů, někdo za 300 :).

    • Foose  

      to by pay nemuseli existovat ani Range Rover, Ferrari, Bentley pod..

      • kubad  

        to se tak ale nedá srovnat

      • tomxxx  

        To je trochu něco jiného.

        Auto si z nakoupenech dílů nesložíš a už vůbec ne za hodinu, dvě.

        • Vrci  

          Složíš, ale vyjde tě na násobky ceny auta.

          • tomxxx  

            A karoserii s VINkem získáš jako náhradní díl legálně jak?

            • Vrci  

              https://www.mdcr.cz/…niho-vozidla-(povoleni-v

              vínko si musíš nechat vyrazit. Proti kódování různých jednotek to už bude sranda.

              • Fazzy  

                To platí pro vlastní konstrukce. Pokud bys přisel třeba do Citroenu, že chceš jejich kastli, obávám se, že nepochodíš :)

                • kubad  

                  Jako díl to koupit jde

                  Jestli ti to prodají těžko říct. Ale moc důvodu proč by ne není.

                  Ale je to složitější téma.

                  • Zvanty  

                    Kdysi jsem četl článek, skládali Octavii z náhradních dílů a místo katalogové ceny 400 tisíc je to vyšlo na 1,5 mega.

                    • kubad  

                      to je možné a čekal bych i víc

                      vím za kolik prodáváme díly automobilce a kolik pak stojí jako ND

                  • mpIII  

                    Docela by měl to zajímalo. Imho rána, kdy by se nepoškodilo nic okolo a měnila kastle by musel být nějaký zázrak a v případě takové rány by zcela určitě šly ven i airbagy a v tu chvíli by to stejně pojišťovna brala jako totálku.

                    Jedině snad defekt z výroby – co si pamatuju, tak ve chvíli kdy VW přišlo na to, že jim roboti svařují karoserie Passatů, tak jak se jim líbí, tak stáhli všechny vyrobené kusy. Co ale dělali pak už jsem se nikde nedočetl.

                    • oddie  

                      Co jak bere pojišťovna je z hlediska platné registrace auta zcela irelevantní.

                      • mpIII  

                        Cože? Jaká registrace? Já jen říkám, že si nedovedu představit takovou nehodu, kdy by výrobce navrhl výměnu karosérie jako ND a pojišťovna by to zacvakala. Na 99,99% případů to zlikvidují jako totálku.

                        Viděl jsem takhle vyřešený auto po krupobití. Charger vypadal jako golfovej míček. Pojišťovna vyplatila totálku.

                        • vojtechposmourny  

                          Nevím jak dneska a ještě s pojišťovnou, ale kdysi (hlubokej socík) se kompletní kastle dala koupit přes Mototechnu jako náhradní díl. Táta takhle například „opravil“ našeho Moskviče. Koupil kompletní kastli včetně zasklení a interiéru, prakticky stačilo přehodit motor s převodovkou a periferiema, nápravy s kolama a bylo hotovo.

                          A když jsem já sháněl po bazarech své první auto (cca rok 95–96), tak v jedno pražském nazaru nabízeli komplet novou karoserii na Favorita na přepravních nápravách…

    • Hykal  

      tak chybí v tom rozpočtu powermetr který je u toho kola z výroby

      • petr_bd  

        to mas pravdu – to je nejakych 17k.. aspon neco konecne :)

        • Hykal  

          a k těm nalezeným 17 000 připočíst to, že první reklama na to kolo, která se mi ukazuje je za 277 000 a je hned vidět, že skládat takové kolo se neoplatí :)

          • petr_bd  

            no ja se bavim o doporuceny zakladni MOC.. to ze se to pak v prubehu roku zlevni to je vec druha.. ale to se zlevnujou i jednotlivy komponenty

            • Hykal  

              to je jasné však to taky bylo myšleno jako nadsázka, otázka je kolik se zrovna tohohle modelu prodá celkem a kolik z toho je za doporučenou MOC, na tom kole bude mít prodejce 100 000 takže prostor na slevu tam je.

              • snas89  

                To ze ma prodejce na sworksu 100k si zjistil kde a jak prosim te?:))

                • Hykal  

                  vycházím z 30 procent co je na ostaních kolech kolik je to přesně samozřemně nevím

                  • snas89  

                    Tak kdyz to samozrejme nevis, tak ten nesmysl neprezentuj jako fakt…

                    • Hykal  

                      dobrá tedy tak má na tom třeba jen 70000 je to dohromady jedno, jestli se to vyplatí je věc prodejce. Nikde jsem nepsal, že je to moc. Sám se živím už nějaký pátek a vím co stojí zaměstanci nájmy a další věci co jsou třeba započítat. Něco jiného je mít kolo na krámě někde v okresním městě a mít v tom utopených 250 000 třeba na půl roku a něco jiného bude velký obchod a kolo na objednávku na které si počká zákazník půl roku.

                      • snas89  

                        Je mi uplne jedno co si tim sledoval, cim se zivis a jaky obchody si mel na mysli.

                        Zadadni mi prislo to, ze si tady vystrelil nejaky numero jen na zaklade nejakyho svyho odhadu a prezentoval to jako fakt.

                        • Hykal  

                          ok omlouvám se napsal jsem to nešťastně, tím pádem z toho vyplýva, že s-works je předražený už od evropského distributora a vyplatí se to skládat.

                          • cioran-m  

                            Vím, že se to míjí s tématem, ale nemůžu si pomoct: S Works je funkčně jistě velmi dobré kolo (ostatně, jako všechny silniční Spešly, na kterých jsem kdy jel) a je na vrcholu jejich nabídky. Akorát mi z mého pohledu připadá stěží pochopitelné, když někdo zaplatí tolik peněz za něco, co pak při švihu obligátně potkavá na každým druhým rohu. Myslím, že drahá věc by se měla trochu „přirozeně“ (smajlík) pojit s jistou exkluzivitou, což zrovna v případě Spešlu jde jaksi – obtížně. :)

                            Ale tou exkluzivitou rozhodně nemám na mysli zrovna tu, na níž maji založený svůj byznys šikovní kluci z Vinohrad, nebo tak něco.

                            • petr_bd  

                              mne se taky nelibi, ze Spesl ma kazdej.. na druhou stranu ten sworks tarmac v klasicky cerno-bily kombinaci se mi designove libi dost.. a pokud by ten ram byl po sezone treba za 80k, tak se z toho da udelat solidni kolo :)

                              je to sice blbej duvod.. ale toho nizsiho tarmaca s tim prisernym napisem SPECIALIZED bych nechtel nikdy

                              • Hykal  

                                je to ale zase dost zavazující jezdit na takovém kole, jak to vypadá když se šplháš na nějaký kopec a maník o 20 let starší tě předjede na 15 let starém kole a naloží ti nahoru 10 minut :)

                                • petr_bd  

                                  jo to me taky nasere.. ono staci kdyz ti nalozi nekdo na hlinach..

                                  dulezity neni jet rychle.. hlavne na tom dobre vypadat

                                • novas752  

                                  Tak ale to platí snad pro cokoliv. Ať jedeš na čem chceš, vždycky se najde borec kterej tě natře na starym fáčku s plechovejma blatníkama. :)

                                  • Hykal  

                                    tak vždycky úplně ne, ale když máš nej závodní kolo a předejede tě na Stelvio dědeček na kole starém skoro jak on sám tak to zamrzí o to více. To je jako by jsi si jako miliardář pořídil na staré kolena novou ženu, že na to máš a musel jsi se dívat, že se dívá jenom na mladší a tebe málo obdivuje.

                                  • Slavik  

                                    Takhle mě předjel do kopce jeden borec v riflích na šrotu na jedněch závodech Peklo severu :-)

                                    • Pikaču  

                                      To znám.

                                      • milan.v  

                                        :-D Už jsem se lekl, že to je zase pozemšťan, ten v ušance a maskáčích na nějaké esce předjížděl frajery také… :-o

                                      • oddie  

                                        Tvl co džíny, ale ty sandály :D

                                        • Pikaču  

                                          Sandále( spd) jsem viděl i na Malevillu a dobrej byl, ale ty ponožky ještě. Hele tehle me dal na tomto závodě ( jel ve skupince kterou jsem nedojel) kdyz jsem začínal s kolem.

                                    • Polopol  

                                      Letos na jedněch závodech kolem mě proletěl cca 1 km po startu borec v civilu, s batohem a na nějakém kole ještě s véčkama. Celkem mě to rozhodilo, ale po dalším kilometru už stál na kraji opřený o řídítka a vydýchával se… K dobrému výsledku mu chybělo už jen cca 48 km :-)

                                      • Kouba_2005  

                                        Ale historku, jak předjel s batohem na retro kole kupu závodníků, kterou jistě dává všude k dobru, mu už nikdo nesebere :-)

                              • studenak  

                                No vidíš. Ja si koupil venge s nápisem specialized. Nehodlám dávat tolik peněz jen proto, aby misto specialized bylo napsáno S-works. Přitom i ten rám s nápisem specialized je totožný s S-works rámem.

                                • milan.v  

                                  On ve skutečnosti úplně totožný není, je v nich rozdíl v použitém karbonu, ale tak nepatrný, že se tu bavíme jen o váhovém rozdílu stovky, dvou set gramů dle modelu…

                                  Co se týče vlastností, ty jsou tak dobře zmáknuté, že souhlasím, rozdíl při jízdě třeba na Tarmacu S-Works a tím prvním modelem Specialized pod ním nepoznáš, resp. ho nerozeznají ani závodníci, co už něco najezdili…

                                  Srovnávám tyto

                                  https://www.cyklo69.cz/…spectraflair

                                  https://www.cyklo69.cz/…-carbonwhite

                                  • Milwa  

                                    Já v tom mám jasno :D

                                  • studenak  

                                    Mě prodejce říkal, že konkrétně u venge modelu 2020 je ten rám stejný. Že se jim nevyplatí dělat jiný. Tak nevím , kde je pravda. Každopádně i když by byl jiný, tak si s-works za ty prachy nekoupím.

                            • TK75  

                              Proto je nejlepší si od spešlu vzít jen rám a sám si to kolo poskládat a pokud možno i nabarvit.

                              Pak už mám svůj originál :-)

                              Teda skoro

                • Mr.Duck  

                  Na drazsich kolech jsou prirazky mensi, a zrovna na S-Works kdyz jsem ho kupoval meli asi 20% (v Kanade ne v CR). Na vetsinu kol co jsem videl je u tech „levnejsich“ kolem $3–4000 to byva ke 100% marze, ale cim drazsi tim jsou mensi. Treba na Banshee moc nevydelavame a to jsme jediny dealer siroko daleko, ale zas zni mnohem lip rict ze jsme Banshee dealer nez KHS ktery taky prodavame :)

              • petr_bd  

                sorry.. jsem ten sarkasmus po ranu nepochopil :) myslim, ze na tom budou mit jeste vic.. ale jako letos se asi prodavaj i tyhle silenosti za plnou cenu

                znamej, co prodava Pinarella, mi rikal, ze objednal 5ks F12 (nevim teda v jaky vybave, ale u tech F12 je to vesmes jedno.. stejne to asi neslo pod 300k) a ze se mu na jare po nich jenom zaprasilo

    • fm1969  

      Co se týče spracovani , je to top krásná práce sexy křivky , myslím že jenom rám stojí přes 230 ..... jo je hezké mít doma Ferrari a super převodovkou , ten motor ????

      • novas752  

        Samotný Tarmac SL7 Sworks frameset stojí 123 000.

        • JanITCZ  

          Jen tak .. ,ta promo je model 2020.

          • fm1969  

            ja myslel dogma f12

            • cioran-m  

              Tak – jednak značka Ferrari byla dříve spojena s Colnagem /na některých modelech kol dokonce snad i spolupracovali/ a jednak,ať už jsou dnešní Ferrari, jaký jsou, něco tak hnusného jako je Dogma F12 se mezi těmi auty přece jen nenajde.

            • petr_bd  

              f12 je za 150.000

      • kamaro  

        Těma sexy křivkama si nejsem moc jistý, jestli je tam tedy vidím. Méně je někdy více…

        • fm1969  

          samozřejmě že každý má svůj vlastní názor a je to jen dobře , ale ta vidlice od dogmy je šílená

    • raf007  

      Je skvělé, že i v novém roce je BF stále stejně zábavné. Tolik zajímavých podnětů – to mi ta pracovní sobota při pokládání nové podlahy v mé umaštěné dílně krásně utíká.

      Omlouvám se za off topic a přeji hezký víkend všem.

    • Tomcat  

      Když si tak čtu ty různé reakce napadá mě ještě jedna pointa skrytá na pozadí.

      Ano ty kola mohou a jsou předřažená a lidi který je kupujou můžou a jsou

      hrozný. Ano jsou , není to ani nový objev. A co se změní ? Nic a ono možná nejde o to, to změnit. Jde o tu opačnou stranu.

      I když osadíte Scud, Mxr, Force atd….třeba Shimanem XTR Di tak se stejně Sworksu nepřiblížíte. To o tolik jsou takové kola přehrazená, tedy „špatná“ nejsou ta jiná kola lepší. To samé plati pro obchody ano předražene showroomy a značkové obchody. Ano jsou drahé. Jenže jak už tu padlo „Franta jizdni kola sro“ který mentálně zamrznul u sedmi kolečka na kterém závodil se automaticky tím lepší nestane.

      Ano Festka je předražena a stejně tím silnicky z Decatlonu lepší nejsou.

      • cioran-m  

        Jistě – S-Works je funkčně velmi dobré kolo – řek bych, že jedno z vůbec nejlepších. A (ale) vypadá, jak vypadá. Osobně si však myslím (opakuji se), že za hodně peněz si může člověk už vybrat kolo stejně dobré, ale také pěkné a aspoň trochu jaksi vyjímečné.

        A tou poslední větou v tvém psaní bych si opravdu tak úplně jist nebyl. Vlastně ani trochu.

        • novas752  

          Akorát je to nuda. Top řady největších výrobců a nic víc.

        • Radovan84  

          Cioran: Hele s tvým pohledem na věc souhlasím a určitě se nepovažuji za fandu Spešu ale když se nad tím logicky zamyslíme, tak je to kolo v podstatě až na dvě věci bez chyby.

          Tou první bude určitě značka jako taková. Taky bych nerad jako zákazník vysolil takovou částku a kola běžně potkával. Nicméně zrovna s tím Sworks to taky nebude moc divoký si myslím.

          Druhá věc je vysoká cena.Ale top modely budou na tom podobně i u ostatních výrobců.

          V podstatě jinak to kolo nemá chybu.Moderní a lehké kolo.Výborné jízdní vlastnosti. S prodejcem nebývají problémy při řešení reklamaci atp.Možnost testování což je k nezaplacení ohledně geometrie. Kompletní integrace,hmot­nost,kotouče a výborné zpracování.

          Člověk si ty plusy a mínusy musí obhájit sám. Samozřejmě chápu že nebudeš cílovka.

      • cioran-m  

        Koneckonců, zrovna u té Festky si nemůžeš být nikdy jist, nebyl-li zrovna ten který jejich rám (pokud bylo zrovna třeba) původně zakoupen také v nějakém tom Decatlonu. :)

    • tl-brq  

      Třeba je kolo za 350,000 v tom katalogu jen proto, aby kola za 200,000 nevypadala tak draze. A pokud to kolo za 350,000 někdo koupí, proč ne. Jde o princip odzkoušený odjinud. Pokud restaurace do vinného lístku (jídelního) zařadí i jedno velmi drahé víno (jídlo), lidé si ho sice neobjednají, ale průměrná cena objednaného vína (jídla) naroste. Prokazatelně to funguje, i když se lidé budou hádat že zrovna na ně určitě ne.

      • TK75  

        A třeba jsou ty kola tak moc drahé, protože bohatí lidé levným věcem nevěří :-)

        • mpIII  

          Nebo třeba nejsou tak bohatí aby kupovali levné věci ;0)

          Už jsem si ověřil mockrát, že je dobré si připlatit. (Fox místo RS, SRAM X01 místo XTR atd.) :0))

          Další radost pak přináší to, jak se pak někteří jedinci na BF kroutí a do krve se hádají při snaze obhájit si jak oni koupili levněji a lépe a já jen hloupě vyhazuju prachy :-D

          • Venda  

            To by me zajimalo v cem je lepsi si připlatit za fox oproti RS? Ja jsem treba Fox měl a hrozne me vadilo, ze to musim na servis poslat a třikrát se mi stalo, ze se mi to ze servisu vratilo rozbitý. Takze poslat znovu a vzdy dva mesice bez kola. Co mam ted RS, dovezu ho do sousedni vesnice a za chvili jedu se servisovanou vidli zpet. Bez kola jedno odpoledne. Plus navic ty ušetřený prachy v nakupu a v chodu jsem zatim rozdil extra nepoznal. Oboji proste pruzi.

            • Mr.Duck  

              Nech ho dyt jen trollí. Co píše nikdo nemůže myslet ani brát vážně :)

            • mpIII  

              Jojo, tuhle zkušenost se servisem jsem tady od tebe už četl.

              Já mám servis RS a Foxu v Plzni, časově mu to trvá oboje stejně.

              36 GRIP2 chodí lépe než Pike Ultimate RC2 a za těch 7 tisíc navíc to stojí. XTR vydrželo chodit 3 měsíce, zatímco X01 dvě sezóny. Reálný rozdíl v řazení není velký, ale výdrž jo. Ztráta hodnoty je u SRAMu taky menší.

              Takže tak. A teď do mě :0)

              • kesu  

                Zase je nutný poznamenat, že Pike je mimořádnej šrot.

                • mpIII  

                  Zase ty vycházíš z nějaké osekané verze z roku raz dva. Já srovnávám topmodel 2020.

                  • kesu  

                    to se obávám bohužel neni podstatný, protože dokud se jim to bude v terénu kroutit jak had, tak je jedno jakej tlumič tam narvali.

                    • mpIII  

                      :0)) no a teď tě embi nebo kdo to byl umlátí čísly z testů jak je Pike tužší než F36 ;0))

                • novas752  

                  On hlavně Pike neni konkurent pro Fox36, tím je Lyrik. Pike je lehká vidlice konkurenční spíš pro Fox34, oproti F36 v ostřejšim terénu zaostává už jenom nižší tuhostí což ovlivní i citlivost, jak se to vzpříčí tak to nechodí.

                  • kesu  

                    Jenže pod 100kg to nefunguje ani na polňačce na rozdíl od F34. Tu sice máme jenom v nějaký prostřední verzi a taky to není zázrak, ale oproti Piku hraje jinou soutěž.

                    • Martinson  

                      To je Pike opravdu takovej šunt? Chtěl bych Pikem nahradit starý RVL na Stumpovi.

                      • novas752  

                        Není. Vždyť je ta vidlice vevnitř konstrukčně identická jak Lyrik. Stejná vzduchová komora, v podstatě stejný Charger… V méně rozmlácených terénech nebo pod dost lehkým jezdcem funguje paradně. Problém nastane ve chvíli kdy na tom vlítneš do nějakých velkých kořenů nebo kamenů a zároveň s tim bys tam chtěl třeba brzdit a začít zatáčet.

                        • JakeF  

                          Tak to je dobře, že jsem na svým kole nikdy nezatáčel a nebrzdil… Což vlastně dává smysl, je to přece 29, na tý ani zatáčet nejde :)).

                          No vážně, jezdil jsem na svých kolech Pike, Lyrik a teď F36 a rozdíl tuhosti vidlice jsem nepoznal. Naopak funkci tlumení hodně… Ale asi to bude tím, že já proti B-F diskutérům jezdím tužku :)).

                          • novas752  

                            No tim jsem nemyslel Lyrika, ten je těžší, tužší a v tom bordelu funguje líp.

                          • mpIII  

                            Co si pamatuju, tak jsi tam měl Yari a pak Lyrik, ne?

                            • JakeF  

                              Vidíš, na Yari jsem radši zapomněl, to byl hroznej shit :)). Na starým Enduru 29 mám Pike…

                              • mpIII  

                                Jenže starý Pike měl myslím jinou konstrukci na začátku. Podle mě jak přišel Lyrik a Yari, tak začali odlehčovat.

                                • JakeF  

                                  Já žil v tom, že Pike zůstal stejnej, ale Lyrik a Yari dostali tužší spodní nohy.

                                  Každopádně já jen poukazoval na to, že z těch drobnejch rozdílů děláte zbytečný drama.

                                  • Mr.Duck  

                                    Lyrik má I silnější horní nohy. Pike tuším má různé tloušťky stěny podle roku – někdy v posledních letech se změnila ale už nevím jestli teď je stejná jak lyrik, nebo před tím. Tak jako tak já rozdíl v tuhosti poznal až u Zebulona :)

                          • orm  

                            A nepatris do te kategorie lehkych jezdcu?

                            • JakeF  

                              Kolem 75 kg bez výstroje, takže taková norma bez nadváhy na mojí výšku.

                      • Martinson  

                        No to mi teda motáte hlavu. Jsem těžkej něco pod 100, ale už jezdím spíš opatrně. Stávající RVL má 140 mm a nohy jen 32. Chci do toho vrazit něco okolo 15k, takže levný Pike nebo Lyrik se 150 mm.

                        • kubad  

                          bude výrazně lepší než RVL – ti nahoře žijou v jiném světě , záleží jak moc tomu budeš nakládat, Lyrik je každopádně o něco pevnější / těžší samozřejmě

                        • mpIII  

                          Pokud neřešíš váhu, hledal bych Marzocchi Z1.

                        • JakeF  

                          Pikem si proti 32mm RVL každopáně polepšíš chodem i tuhostí, to nebyla moc dobrá vidle. Lyrik je proti Piku ještě o trochu tužší, ale už to je výrazně menší rozdíl, než Pike vs RVL.

                        • novas752  

                          Jo tam je rozdíl daleko větší než mezi Pikem a Lyrikem. A i kvalitou tlumení.

                          Pike je na 140mm naprosto ok. Problém nastane když tu vidlici vytáhneš na 160 a budeš se tvářit že je to enduro vidlice, což prostě není.

                          • JakeF  

                            5 let zpátky ji vozili na enduru skoro všichni, většinou právě na těch 160 mm… A tratě se jezdí v podstatě stejný.

                            Tím samozřejmě nerozporuju, že je Lyrik na EN lepší volba, ale tvrdit, že se na Piku nedá jezdit enduro, to je velký přehánění… V rukou stejnýho jezdce by na CZ tratích neznamenal Pike proti Lyrikovi větší ztrátu než jednotky vteřin na celej závod.

          • Hykal  

            Určitě to u některých komponenetů platí, ale nemyslím si, že kdokoliv tady je schopen poznat rozdíl mezi ultegrou di2 a dura-ace di2. Je to jenom o povzbuzení vlastního ega nevidím na tom nic špatněho, když na to mám a udělá mi to radost tak proč ne.

            • kubad  

              věř že tam rozdíl je

              • Ali.g.i1  

                Nevím měl jsem 10kovou ultegra a nyní mám nejnovější duru, vše Di2 a rozdílů moc nepoznám…, ale jsem hobby jezdec. Di2 určitě doporučuji, ale za mě stačí ultegra. Jinak mám tarmac sl6 a taky to není žádný zázrak, furt něco někde skřípe ☹️ ale nejspíš to jsou clx kola.

              • Hykal  

                tak o tom nepochybuju 250 g a to, že ultegra může mít vzadu 34 zubů.

              • milan.v  

                Mám obojí, R8000 + R9100, rozdíl tam není, když ti závažu oči a posadím tě na to, nepoznáš nic…

      • kesu  

        Ale hlavně kol za tyhle ceny (tzn 250+) se ukáže v ČR pár. Drtivá většina byla předobjednaná a prodaná známým známých, kamarádů, prodejců atd za ceny značně nižší a z mých zkušeností úplně jiný, než je v tomhle vlákně zmiňovaných 15–20%. Takže v reálu pak vyjdou úplně jinak. No a pak někde na showroomech zůstane pár kousků čekajících na hejla.

        No a pak v poslední řadě, některý (konkrétně třeba Levo SL foundation) se prodávalo oproti očekávání dost mizerně. Kolo za 200 má u lidí co to chtěj „hezký“ ještě šanci, ale tyhle verze z prvních stránek katalogů za 300 se už neprodávaj snadno.

        • Hykal  

          zpět k tématu

          FOCUS IZALCO MAX DISC 9.6 – CZK152,975

          FOCUS IZALCO MAX DISC 9.9 – CZK249,475

          jediný rozdíl je ultegra/dura-ace takže v koncových cenách cca 30000 a exkluzivní stříbrná barva

          • milan.v  

            Asi tak, začínají se tu řešit totální nesmysly mimo téma jak na Cyklodiskuzi, nebo jak se ta bývalá cykložumpa jmenuje (počet rostoucích hovadin zde je toho důkazem)…

        • Tomcat  

          Takže to vlastně není problém a není třeba se tim zabývat. Trh s velo materiálem se pro to nezhoutí. Cenu levnější to zásadně nemění.

    • myreczech  

      dejte si tohle…zajimavý pohled…

      FACTS and MYTHS about Bike Production with Randall Jacobs from THESIS Bikes

      https://www.youtube.com/watch?…

      jinak THESIS delá prima grevla/endurance…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.